-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
szkink
aktív tag
válasz andrisbandi #230549 üzenetére
Köszi,semmi gond,hát nem egyszerű,én is belekavarodtam
-
XenHai
senior tag
Hali
Kéne egy kis gyors help.
Tektro m275 hátsó féket próbáltam meg légteleníteni mert a szervízben képtelenek voltak , most már sejtem miért . A fék testen a csavarnál engedi az olajat . A csavar koppon bent van , kivételkor nem volt a csavaron gumi és a féktesten sem láttam, de videóban sem láttam rajta.
Ilyenkor mi van ? -
andrisbandi
őstag
válasz #45469952 #230553 üzenetére
Slime defektgátló folyadék útmutató
- Eszerint autószelepes belsőbe belenyomható, a szeleptű kivétele után, a flakonhoz való ráhúzható csővel.Pumpáláskor a szelepnek felül kell lennie, pl 3 óránál. A folyadék álló bicajnál alul marad, nem zavar. Max kicsit köp egyet. Paptörlővel rányomva először, nem koszol.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Fall-N
veterán
válasz mekker #230547 üzenetére
Nem kompatibilis egymással. A 6/7/8 sebességes hajtások kompatibilisek valamennyire. Például a 7/8 azonos láncot használ, kazettás agynál meg 8-as az alap fogaskoszorú. A 7-es elé hézagoló gyűrű kell, mert keskenyebb pár miliméterrel. Az Altus M310 7/8 sebességes, alapból a 8-as sort viszi, de a határoló csavarral be lehet állítani, hogy a 7-es fogaskerék után ne dobdja fel a láncot a küllők közé. Itt bár nem ajánlott, de 8-as váltókarral is simán lehet 7 sebességesre beállítani (értelme sem sok lenne).
A 9-es fogaskoszorú és lánc már keskenyebb, így azokat már nem lehet vegyíteni. A mostani hajtóműved valószínűleg 6/7/8 sebességes, így azt is cserélni kellene meg a váltókart is. Magyarul az egész hajtás cseréje lenne. Ebből neked csak a kerékkel jönne a 9-es sor. Gazdaságosan 3x8-ra tudnál átállni, bár a hajtómű maradhat, de váltókar az új kellene. A lánc kérdéses, hogy mennyire kopott, lehet az is cserés lenne.
[ Szerkesztve ]
-
XenHai
senior tag
válasz Hasaggymeg #230556 üzenetére
Köszi
És ezután kiszedhető lesz még a csavar? Eléggé gáz ,hogy a kínai mérnökök lentre nem raktak gumit. -
andrisbandi
őstag
válasz Hasaggymeg #230556 üzenetére
Most jött meg, tökéletesen működik.
Erősen ragaszt, kézi szerszámmal, kis izmozással bontható.
- A flakonja nem tökéletes.
Az átlátszó adagoló rész kézzel mozgatva könnyen kicsusszanhat. Ha nem birizgálja az ember, nincs gond, rendesen lehet vele dolgozni.~ 1.200 Ft
10ml Adhesive Threadlocker 242 Blue
Ezeket vettem még, szintén okésak.
- Kanyar kapirgáló
Screwdriver O Ring Seal Gasket Puller Remover Pick Hooks Tools
https://www.aliexpress.com/item/1005003475172055.html?spm=a2g0o.order_list.0.0.57c01802D11cGMMini Wire Brush Brass Nylon & Steel
- A fej része fém, az karcolhat. A sörtéje jó erős, pl sorhoz.
https://www.aliexpress.com/item/1005004018748335.html?spm=a2g0o.order_detail.0.0.5b1ff19cOarDPK【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
mekker
őstag
válasz #45469952 #230550 üzenetére
Olyan infót találtam, hogy a fogsorok azonos dimenziókkal rendelkeznek, és ha 7 sebességes fogaskerék van kazettáson, akkor jó eséllyel lesz mögötte egy házagoló is, mivel keskenyebb 8-9 sebességesnél. Itt ugye racsnisról váltanék kazettásra, ami külön nehezítés.
[ Szerkesztve ]
Данное сообщение (материал) создано и (или) распространено иностранным средством массовой информации, выполняющим функции иностранного агента, и (или) российским юридическим лицом, выполняющим функции иностранного агента.
-
Fall-N
veterán
válasz mekker #230562 üzenetére
Igen így van. A 7-es sor elé kell egy 3-4 mm-es hézagoló. Nekem egy Shimano 3 mm van előtte. Nehezítés nincs mivel méretre azonos a racsnis a kazettással. Régen, amikor megjelent az első kazettás agy, akkor az keskenyebb volt. De az mára teljesen kikopott. Ezért kell hézagolni.
De ez csak 10-es sorig van így. 11-től már nem HG kazettatest van az agyon hanem microspline (Shimano) vagy XD (SRAM).
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
andrisbandi
őstag
válasz Hasaggymeg #230565 üzenetére
Thread Sealant
Ez érdekes infó, köszi!Alin ezekből is kapni olcsón, ha valaki kísérletezne.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #230025 üzenetére
Nagy generál esetében nem különösebben zavar a kosz, mert úgy is vázig lebontom, könnyen letisztítom. Ez benne van a szervizben.
Főleg össztelósnál ahol még a forgáspontokat is szétszedem.
[kép]
[kép]
[kép]
Viszont egy kis generálra szervizbe vinni a bringát pókhálósan, koszosan, az tényleg gáz.Na ez volt még érdekes művelet, a berohadt press fit. Főleg a tengelyre rohadt csapágy.
[kép]
[kép]#230033 varsam
Bocsánat, de mostanában ritkán van időm válaszolni.
Én ezeket rendeltem anno, a csapágy préshez viszont nem kaptam táskát:
[link]
[link] -
jjeahh
nagyúr
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
#70211840
törölt tag
Van egy alapvetően egyszerű, de kényelmes sisakom trekkinghez.
Az idők folyamán a belsejében lévő szivacsos csíkok, amik a fejjel érintkeznek, elkoptak, porózussá váltak és elporladtak.
Nem szeretnék emiatt új sisakot venni, kockáztatva, hogy esetleg nem lesz kényelmes.
Van valami ötletetek, hogy mivel lehetne pótolni a szivacs csíkokat a sisak belsejében? -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Runner_fxr #230567 üzenetére
Az egy dolog, hogy te rendes vagy és nem zavar, attól én még trehányságnak tartom... hacsak nem egy profi bringája aki még locsoló tömlőt sem fog kezében nehogy kárt tegyen értékes lábaiban.
ProtMonster... az jó régi lehet, ha már a betétjei porladnak, így az új, ha kicsit odafigyelsz vásárláskor, valószínű még kényelmesebb lesz. Amúgy meg sétálni elmegy akár betétek nélkül is.
Most már kíváncsi is lettem milyen sisaknak mennek szét 2 év után a betétjei,enyém lassan 4 éves és izzadós is vagyok.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
#70211840
törölt tag
válasz andrisbandi #230572 üzenetére
andrisbandi, arcitec:
Köszönöm a tippeket. Nem tudom most fejből a márkáját (olcsóbb kategória biztosan), de keresek valami hozzá klappoló pótszivacsot akkor.
Pár helyen volt csak benne. Ha jól emlékszem a fejtetőn pár egyenes csík, homlok és fül résznél talán.
Nem tudtam, hogy létezik külön szivacs a jobb sisakokhoz.
Most talán annyira nem is sürgős a beszerzése, lesz időm keresni, mert hideg időben amúgy is sapkát szoktam már venni alá. Vékony vászon vagy hűvösebb időben normál sapkát, ami a fület is takarja félig.Hasaggymeg:
Lehet, hogy régi típus, nem tudom. Nekem 2 éve van meg, de nagyon sokat használtam túrákhoz és gondolom az olcsósága miatt a szivacs is olyan volt benne. Szóval szépen lejött az egész a hordozó anyagról.
Ha a típusára vagy kíváncsi, nem tudom megmondani sajnos. Egy németországi áruházban vettem csak úgy le a polcról, azonnal kellett ott egy sisak. Aztán azt hoztam haza. Feliratra nem emlékszem, hogy lenne (de most nincs elöttem)[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #230568 üzenetére
Bár nem vagyok grevöl rajongó, ez számomra kifejezetten hülyén néz ki így profilból. ... Koskormány pozíció, horpasztott nyeregcsőváz, nyeregcsőváz-felső cső találkozás... na meg az a homlokcső szög. Szokni kell na. 🤭
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #230574 üzenetére
met crossover: 2020-as gyártás, a homlokrésznél lévő szivacs kezdi megadni magát.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #230577 üzenetére
Nálunk a helyi kisboltban forgalmazzák a Marinokat, ennek a váza nagyon prémium feeling, sajnos az ára is .
#230578 Ringman: Sajnos nálam is ezt csinálja a Crossover . Már rég átraktam a Lazer sisakom szivacsát bele, szerencsére a sisakok többségének a homlokrészén lévő szivacs egyforma.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
sebgutkopf
őstag
válasz andrisbandi #230506 üzenetére
A jelöletlen útra úgy is gondolok, hogy nem feltétlen az erdészet által használt út, hanem egyszerűen az erdőben gyalog vagy bringával kijárt út, klasszikus 1 nyomtávos single trail. Ezt kijárhatják az emberek vagy épp bringások, de nem jelölt és végképp nem turista út, elvileg nem tiltja semmi, ilyenekért még soha senkit nem piszkáltak, de ki tudja mit mond az elmélet.
-
sebgutkopf
őstag
válasz stickermajom #230510 üzenetére
Csak kíváncsiságból mit tapasztaltál utána? A csillapítás nem az igazi, fellevegősödött?
-
Gaben92
őstag
válasz jjeahh #230579 üzenetére
1000€-val olcsóbban tudok 2021-es verziót boltból, újan, garival csak el kell érte jönni Tamperébe.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Ringman #230580 üzenetére
Újan engem is lenyűgözött, hogy mennyire kényelmes ennyi pénzért és még villogó is van rajta. Aztán hátul egy műanyag pánt bizbasz eltörött, a szivacs megadta magát és kiderült, hogy nyáron annyira nem is szellőzik jól. Eséskor a fejem is fájt benne, persze lehet csak szerencsétlenül estem. Előtte Lazer Cyclone sisakom volt, az kényelmetlen volt és rovarháló sem volt benne, de valami elképesztően jól szellőzött és nagyon masszív volt. Nyáron, amikor a haveroknak folyt a szemükbe az izzadtság, a Lazerrel nekem sosem. Kár, hopgy a mai Lazer sisakok (ízlés kérdése, de) m*rha rondák.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
sebgutkopf
őstag
válasz balintbaba #230526 üzenetére
Ha be se kapcsoltad, akkor persze, hogy nem tűnt fel a különbség
Előző órám fenix volt, most elengedtem a súlya miatt (mindig szétverte a csuklóm terepen bringázva), így most a súlyban jóval könnyebb fr955 lett az új játékszer.
Lehet nem átlag elvárás, aki aktívan használja, annak tényleg új szint. Dual band-el pontosabb a távolság, nincsenek benne sebesség tüskék, futasnál valós idejű tempó értéke tényleg használható pacing-re. Bringával fák között, alatt jóval pontosabb a rögzített nyomvonal, kanyarokat is érdemben észreveszi, gyorsítást/lassítást pontosabban követi és reagálja le. -
jjeahh
nagyúr
válasz Ringman #230588 üzenetére
Szerintem cserés, mert azon a részen lehetséges, hogy a héj alatt a habszivacs szerkezete sérült és ha következő esésnél ott ütöd meg, darabokra hullik és nem véd semmit. De ettől függetlenül szerintem a többség egy ilyen horpadás után nem cseréli. Vannak haverjaim, akik 10 évnél öregebb noname sisakot hordanak, amiben rengetegszer buktak, egy ismerősöm olyan sisakban montizik, amin van egy kb 7-8 centis törés . Mindenkinek a saját felelőssége
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Ringman #230578 üzenetére
Az én Abus Viantor sisakom szivacsa is bomlik, mármint a szövet melybe a szivacs van varrva, de nem porlik a szivacs, ahhoz szerintem jó réginak kell lenni...vagy sok UV-t kapni. Aztán lehet én nem értettem jól a kollégát a porladásról. Ami sisakodat illeti én biztos nem cserélném, ha felületi horpadás és nem repedt át a polisztirol keret, biztos nem. Ésszerűen szoktam erről is döntést hozni és nem érzelmi alapon, hogy jaj, a biztonságomról van szó meg tolószék meg blah-blah. Enyémet már annyi ág ütötte, szúrta, karcolta meg kis horpadásokat, karcokat, műanyag burkolatlepattanásokat okozva, hogy így cserélhetném 2 havonta.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #230590 üzenetére
emiatt én sem cserélném, a külső héj sem vált el a polisztirolról.
össze-vissza karcos az enyém is, főleg hogy unokaöcsém is el szokta hordani
-
fulton
addikt
válasz flash- #230509 üzenetére
Találtam egy nagyon jó kis teszt videót, ahol azonos teljesítmény mellett vizsgálnak ruhákat, miként gyakorol hatást a sebességre.
Ez alapján a "sima utcai viselet kontra kerékpáros testre simulós ruha",
nem placebo volt amit én éreztem (ha az ember már összenő a bringájával, akkor megérzi azt a leheletnyi sebesség változást is akár) tehát körülbelül még nem! aero pózban is kb 7 % al gyorsabb egy 28 as tempó körül haladva az ember. ami teszt alapján kb 2 km/h nagyobb sebességet ad ugyan olyan erőbefektetés mellett, ergó könnyebbnek érezzük a haladást. Ezt éreztem én akkor
Érdekes kis tanulmány.[ Szerkesztve ]
-
-
Csokicsibesz
tag
válasz fulton #230592 üzenetére
Ha nem TT bringával mész egy negy versenyen, akkor nem fogsz különbséget érezni.
Ha meg TT bringával mész nagy 3 hetesen, akkor pedig nem ezt a fórumot olvasod.Nem ruhát kell venni, hogy gyorsabb legyél, hanem tekerni kell.
Btw. ha sok pénzed van erre, keress egy edzőt, kezdj el rendesen edzésterv szerint tekerni és akkor lesz fejlődés. -
fulton
addikt
válasz zsocy #230594 üzenetére
persze hogy nem. Belinkelem a vidit
-
fulton
addikt
válasz Csokicsibesz #230595 üzenetére
Dehogy, ezek érdekességek, semmivel nem rosszabb fajták mint a grammhuszárkodás sztem. (körülbelül annyit is érnek ha távolabbról nézzük, picit többet )
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, 2 táv, koffer
- DJI Air 2s FMC drón 7 akkumulátorral!!! - 5,4k video, 1" SONY CMOS
- Insportline Airbike Pro 2022 otthoni / edzőtermi szobakerékpár (air bike)
- FREEWELL 8/16/32/64 ND/PL szűrőkészlet - DJI Mavic 3 drónhoz
- Vadonat új, csomagolt O'neal kerékpáros termékek