-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ringman
nagyúr
válasz parandroid #231349 üzenetére
a lopós kis kínai meg jó szokás szerint a QC-n megbukó vázakat elnyomja saját néven.
hambinit nézve sajnos szinte bármi átmegy a nagy cégeknél is a qc-n
-
MPowerPH
félisten
válasz jjeahh #231346 üzenetére
Mas a lay up, mas technologia. Ezert olcsobb. Es ezert tornek, mint a ropi.
Tegnap lemostam a bringat, hogy ma szerviz, ne sarosan vigyem mar. Neztem par vidit meg este, es lehet, hogy nem is a BB nyoszorgott. Lehetseges, hogy az SPD -ben, azon belul is a clip -en kell keresni a hibat? Cipom dzsuvas volt, bevallom, nem szoktam pucolni.... Ha megszarad, leutom rola a sarat, es annyi. A hang sokkal erosebb volt, ha huztam a pedalt, mintha tapostam volna. A clip nagyon saros volt, az egyik csavar ki is volt lazulva mindketto cipon.
Lemostam, szetszedtem, kipucoltam, kapott wd40 -et, majd szaraz olajjal leapoltam korbe, ahol a pedallal erintkezik.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
jjeahh
nagyúr
válasz parandroid #231349 üzenetére
Ismétlem, a kínai legalább két évvel régebbi modell.
MPowerPH: open mold: [link]. A kisebb márkáknál általános bevett szokás, mert vagy így (is) tudják alacsonyan tartani az árat, vagy nincs büdzsé saját formát kifejleszteni. A múltkor is mutattam egy példát: Trifox, American Eagle 1, 2, Protek. Nem, egyik sem hamisítvány.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
MPowerPH
félisten
válasz jjeahh #231353 üzenetére
Igen, de a lenyeg azon van, hogyan van a karbon vazon a lay up. Hol legyen eros, hol rugozzon. Ezt a kis kinai nem fogja megtervezni, mert a fejlesztes kerul a legtobbe.
Ahogy a kinai olcso(ilyen Dollar arfolyamon mar nem) karbon felnik is folyamat rotyognak.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Ringman
nagyúr
válasz MPowerPH #231354 üzenetére
az a baj, hogy azt végfelhasználóként te sem tudod, hogy a nagy gyártó ezeket megtervezte v nem (csak kiválasztott egy kerékszettet a katalógusból), ezek olyan kis szériás termékek, hogy érdemben nem fogja független 3. félként senki sem vizsgálni, hogy hazudtak-e a marketinganyagban v. nem. (lásd még évente 5-10-20%-kal "merevebb váz", x watt megtakarítás, etc) - ráadásul a kis darabszám miatt sok esetben felhasználó visszajelzések se nagyon fellelhetők.
ehhez az is "segítség" hogy botrányos kb. minden gyártónál a dokumentáció, 3-5-10 éves biciklik geoját nem lehet hivatalosan megtalálni, ha szerencséd van, akkor valaki feltöltötte az adatokat geometrygeeksre.
de írhatnám azt is, hogy a giant nem tudja a bicikli súlyát kiizzadni adatként (valaki javasolta a német oldalt - talán Alg, hogy ott kötelező megadni a tömeget).
az is rendszeres, hogy fórumos tapasztalatok alapján tudod meg, hogy mekkora külső fér el a vázban.[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #231354 üzenetére
Tudtommal pont ez a lényege az open moldnak, nem kell semmit fejleszteni, mert van ingyenes szabadon felhasználható pontos instrukció, már kész van a terv, bárki gyárthat open mold design alapján. Persze a minőség így is lehet sz*r, ha nincs QC, ha szar a kidolgozás, ha nem eredeti jó minőségű Toray karbont használnak (bár elvileg a kínai karbonnal sincs baj), szar a ragasztás, meg franc tudja. Vannak gyártók, akik elvileg alapos teszteknek vetik alá az open mold vázakat is, aztán a valóságban kitudja. Valszeg a legjobb, ha megfelel pár normális szabályzatnak, pl. én simán mernék használni bármilyen kínai vázat, ami UCI Approved, TUV Certified. De megint elmentünk a minden kínai szar irányba, közben meg a Cervelo, Canyon, vagy akár BMC vázak sorban buknak meg Hambini teszten . A Rockrider alacsony árának is valszeg az open mold design az egyik titka, nem fejlesztettek ők az égvilágon semmit, hanem szabadon felhasználható már meglévő terv szerint bérgyártatnak vázat, így a fejlesztésre valszeg nem kell egy forintot sem fizetniük. Ettől még nem törvényszerűen sz@r, csak egyszerűen nem lesz olyan a váz, mint egy egyedi saját tervezésű Specialized vagy Cannondale, nincs semmi nagy innováció, különleges esztétika, csak egy random, de bevált egyszerű váz, amit más logóval is fel lehet lelni.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
-
MPowerPH
félisten
válasz jjeahh #231356 üzenetére
A kinai meg messze nem rossz, meg ha masolat is. Nem egy, nem ketto kinai cuccom van, ami bevalt, felaron.
Btw, bringak varhatoan nagyot fognak dragulni rovid idon belul, nem szamolva a HUF gyengulest. Kettot egybeszamolva siman 35% -al fog tobbe kerulni egy bringa.
Don't Tread On Me
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZolkoW #231348 üzenetére
+1,tiszta ovis, na meg azt a csatlakozást ott a nyeregcsőnél sem volt akkora ötlet lemásolni.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz jjeahh #231359 üzenetére
1. feleljen meg a biciklikre vonatkozó iso (v. egyéb előírt) szabványnak, pl. iso 4210 - gondolom enélkül forgalomba sem lehetne hozni egy gyártónak biciklit, de ezt nem ellenőrzi, csak hogy a gyártónak van-e papírja - tehát kipipálja, hogy van-e vagy nincs (persze kínainál lehet ez sem teljesül)
Equipment used must meet all relevant ISO quality and safety requirements for bicycles (as referenced for illustration purposes in the Clarification Guide published on the UCI website) as well as any other standards applicable in the country of the event.”
itt van példaként 1-2 tajvani szabvány - angol: [link] [link]
---
kerekekre vonatkozó: ARTICLE 1.3.018 Test method : Vertical Drop Test
---
hát ez így a drop testen kívül semmi hozzáadott érték a minőségi és biztonsági követelménynek tekintetében, egy 80 ezres dekás bringára is ~ugyanez vonatkozik. -
Ringman
nagyúr
válasz jjeahh #231363 üzenetére
nem nagyon értek a szabványosítási certekhez és a qa/qc kérdéskörhöz (épületeknél ugye szinte minden egyedi, max gyártók elemeit tervezem be, de ott meg nem a tüv hanem a németeknél a DIBt. aki "pecsétel"), de szerintem amit forgalmazni mernek az eu-ban/usában arra azért (a tervezőasztalon!) vsz. jobban odafigyeltek, meg szabványosított - papíron - a gyártási folyamat.
de mintha itt a topikból Gaben92 járna üzemekben, ő szerintem többet tud segíteni.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Ringman #231364 üzenetére
Kevés kínait forgalmaznak "rendes" boltokban EU-ban, talán azért, mert a legtöbb nem bringát árul, hanem vázat. Tudtommal Trifoxnak, Winspace-nek, Yoeleo-nak van több forgalmazója EU-ban is, Magyarországon pl. a Dani's Bike. EU raktárja az sok kínai gyártónak van, de gondolom az mindegy .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #231307 üzenetére
A Privateer-t is a helyén kell kezelni, nem való mindenkinek. Ahogy írják 20 EWS versenyzővel fejlesztették. Tehát a versenyzők igényei, tudása, tempóra és a verseny pályákon lévő fícsörökre van optimalizálva. Mondhatni úgy is, egy verseny gépet ha nem tudod elég gyorsan engedni lefelé (mint egy versenyző, vagy egy képzett, tapasztalt rider), akkor a kisebb tempóval a bringa egyszerűen nem fog működni, döcögni fog és egy küszködés az egész. Egy bizonyos tudás és tempó szint felett pedig pont ez a hangolás válik értékké és zseniálisan működik. Pont ahogy írod idővel és több tapasztalattal a privateer-ba bele lehet nőni. Viszont azzal is érdemes tisztában lenni, hogy enduro vonalon nagyon menni tud, de az közel sem garantálja, hogy egy bikeparkban és annak fícsörein is ez lenne a legjobb (bár ott is vannak eltérő stílusú pályák), tehát ismét felhasználás függő.
Ezért is írtam, hogy akkor választ valaki rossz bringát, ha túl, vagy alul értékeli a saját bringás tudását és felhasználását. Mindenkinek és minden tudásszintenk teljesen jó bringa nincs.
A radonra ahogy írják egy elég széles skálán kellemes gép, meg tényleg arra érdemes fókuszálni miben és hol jó, és az neked tetszik-e. -
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #231308 üzenetére
Nem tudom miről beszélsz , az összes bringán lévő dropper mind egyenes már évek óta és a vázakat is ehhez tervezik.
Ez valami XC vagy gravel huncutság lehet a merev vázak és nyeregcsövek világában, ahol a vázak eleve rövidebbek és talán ez tényleg szükséges plusz hely a tekeréshez. -
sebgutkopf
őstag
válasz stickermajom #231320 üzenetére
Ahogy más is szkeptikus. Próbálkoznak mindig valami újjal, aztán valami marad valami nem. Plusz súly, komplikáció és az is lehet, hogy olyan problémát old meg, ami talán fel se merül a riderben.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #231344 üzenetére
A mostani egyre laposabb fejcsőszögű bringák világa elég ellentmondásosan befolyásolja a stabilitást azt értem. A lapos fejcsővel nő az utánfutás, tehát ahogy a sebesség nő annál erősebb a kormányt természetes középre stabilizáló erő, ami alapján mondhatnánk, hogy ez a stabilizáló fölösleges.
Gond meg akkor van, amikor nincs tempó és a kormányt egy bizonyos szögön túl elfordítjuk, akkor a stabilizáló erő pont ellenünk hat és kifelé, vagy vissza akarja fordítani a kereket. Ezt az érzést meredek lejtőn hamarabb el lehet érni technikás részen, ahol a szögek persze változnak és az erő is csökken, de jelen van. Ezt nézve pedig valóban úgy tűnik lehet értelme.A gyakorlat alapján pedig ilyen miatt még nem estem pályán, aztán lehet ha kipróbálnám megváltozna a véleményem és tetszene.
-
Ringman
nagyúr
Tubeless inserts for less than £10 - a cheap way to upgrade your gravel bike
remélem valaki kipróbálja a topikból
[ Szerkesztve ]
-
Toobee
veterán
válasz Ringman #231370 üzenetére
Tippre valami ilyesmi az olcsóbb Barbieri insert is. Nekem nagyon bevált. Jöttem már be dolgozni vele nulla nyomással, 9 km. Nem ment tönkre se a gumi, se a felni, se az insert. Mikor felütöm, akkor és van egy jellegzetes hangja. Valószínűleg össze se törtem volna az első adag Elite felnimet, ha rögtön ezt rakom bele. Csak féltem a +120 grammtól, de az én szintemen sokat nem érzek ebből.
https://barbieripnk.hu/
-
bogarfx
aktív tag
Sziasztok!
Olvasom, hogy megy itt a téma a kinai karbon vázakkal kapcsolatban
Már egy ideje játszom a gondolattal hogy épitek egy OG-EVKIN CF-054 vázra valamit. Egész jók az értékelések és Spanyolországból jön a cucc. 75 kg körüli vagyok és durva terepen nem fogok vele csapatni, szóval nem kapna nagy terhelést. Szerintetetek be lehet vállalni egy ilyen vázat? Egyébként van már tőlük egy kormányon tavasz óta, eddig semmi baja és kb 1500 km már van benne. Most egy GT alu hardtail-em van ami csak elől átütős, nem boost-os, már fejlesztettem rajta elég sok dolgot (mavic crossmax kerék, conti black chili gumik, slx fékek, xt tárcsák, xt váltókar, karbon kormány és nyeregcső, ergon nyereg és markolat, raceface flat pedál), de már nem igazán akarok rá költeni(még egy reba villa meg egy xt hajtókart azért kaphatna) és jó is volna valami új bringa, az idei már a második szezonja nálam.
Két opcióra is gondoltam mit épitenék:
1. Karbon merev villával lenne egy könnyű utcai, túrázós (szinte gravel) bringa, hajtásra 1x9 és 1x11 között valami. A GT meg maradna erdei, hegyvidéki terepre.
2. Egy rendes levegős villát kap egy 1x11-es hajtást (12-es nekem anyagilag nem érné meg), és azzal mehetek terepre, a GT meg kapna egy non-boost karbon merev villát, a hajtást átalakitanám 1x10-re, hátul valami 11-34-es kazettával.
A sztorihoz az is hozzátartozik, hogy Debrecenben nem nagyon vannak emelkedők és birngával járok mindenhova télen-nyáron. Télen sajnálom a GT-n a levegős Recon villát, meg koptatni a 11 sebességes hajtást, úgy hogy kb 2-3 sebességet használok városban. Ezért is volna jó egy merev villás cucc városba meg aszfaltos, bringautas túrákra, egy másik meg az erdőbe és mászni.
Ti mit gondoltok?
UI: asszonynak is 2 bringája van, egy Stevens trekking városba, meg egy Rockrider XC50 LTD terepre, így nekem is járna 2 bringa[ Szerkesztve ]
-
ZolkoW
őstag
válasz bogarfx #231373 üzenetére
a boostos villára nincs eu-s raktáras opció? akár más eladótól? amúgy nem rossz ár, vívódom (az utóbbi pár évben), hogy bevállaljak-e egy kínai-kínai karbont, vagy mondjuk angol-kínai legyen dupla áron. de ez ráadásul kisebb offsetes, jobban passzolna a vázamba. (bocs, gépen megnézem rendesen is, és gondolom találok én is, csak hátha van séróból egy bevált bolt)
válasznak pedig:
ha csak nem szeretnéd koptatni, amit nem muszáj, én maradnék a fokozatszámnál, de vennék olcsóbb kazettát napi használatra. meg láncot. a teleszkópot is megértem, valahol, de a Recon nem az a szint, amit annyira félteni kéne szvsz.. persze síkon eleve overkill picit. Fogsornál kicsit érdekes amúgy, mert én a közlekedős bringámon veszem észre jobban, ha már átugrik a lánc, az forgalomban elég életveszélyes lehet, az erdőben meg majdnem senkit nem érdekel, szóval a közlekedősről kerül át a hétvégire, ha már túl kopott, aztán kukázom csak.
Ja, épp ezért érdemes lehet mondjuk mindkét bringán azonos váltórendszert használni. Fogalmam sincs, milyenek ezek a konkrét cuccok, de szimpik, leszámítva azt a púpot a vázon a fejcső mögött :)
Közlekedni luxusnak is érzem, szerintem vihető ez terepre..[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Toobee
veterán
válasz bogarfx #231373 üzenetére
Facebookon a graveles topikban van szerintem egy srác, aki épített belőle bringát és nagyon jó véleménnyel van róla. Lehet nem pont ez a váz, rá kell keresni.
[ Szerkesztve ]
https://barbieripnk.hu/
-
ZolkoW
őstag
válasz andrisbandi #231379 üzenetére
inkább az idő miatt... tökömnek van kedve várni, bár mostanában inkább 2 hét az 1 hónap is.. azért köszi. az a bolt valami dec23-as érkezést tippelt be, ha most rendelném . bár lehet hogy csak túl pesszimistán adják meg.
az az Og-evkin amúgy tényleg szimpi.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz parandroid #231387 üzenetére
Volt egy beosztottam aki saját bringával (mostani áron~ 100e. forintos) járta az intézményeket (iskolák, óvodák, bölcsik stb.) amikor éppen kellett, aztán egyszer azzal jött nekem, hogy nincs már mivel mennie mert az erdő közepén gombászott, egy fának döntötte és... valaki elment vele. Mondom,mi vaaan?! Mondjuk ő sem a legélesebb kés volt a fiókban, az tény.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
bogarfx
aktív tag
válasz ZolkoW #231375 üzenetére
A legjobb az volna ha gyorsan lehetne cserélni a hátsó kereket meg mondjuk az első kereket villával együtt. Csak az nem tudom mennyire tenne jót egy váznak ha tegyük fel 2-3 hetente ki van cserélve a villa?
Az a púpos rész nekem is fura, de a Toobee által ajánlott csoportban szereplő példányon észre sem lehet venni (de a többi netes képen sem annyira látványos).
Ebből a boostos villából már szerintem 1-2 hónapja nincs a spanyol raktárban. Már figyelem egy ideje, de az os lehet pont jövő hétre meg lesz (max ha neked sürgős, érdeme megkérdezni az eladót, hátha lesz 1-2 héten belül). Nekem nem sürgős a dolog, ráér ha Kinából is küldik el, vámoltatni meg már evileg nem kell, mert az áfát kivfizeted az Alinak rendeléskor.
Én meg még gondolkozok ezen a váz vásárláson, de ha rendelek mégis egy ilyet majd jelentkezek a képekkel
Egy ideje már nézem a hirdetéseket is, de ilyen 400 ezres kategóriában nem nagyon van olyan, ami szignifikáns előrelépés lenne a mostanihoz képest. Még egy Rockrider XC500 is akár jó volna kifogni használtan ilyen áron, azon már boostos és Reba villás GX hajtással (sajnos pressfittel). Másik oldalon meg izgat az is, hogy nulláról építsek én egy bringát, bár lehet hogy ez utólag nem lesz olyan sima, mint egy dream build videó -
bardi
aktív tag
válasz Runner_fxr #231344 üzenetére
Ez lengéscsillapító, ez a bringás cucc meg csak egy rugó, teljesen mást csinál a kettő.
'92 Honda VFR 750
-
chubby2o6
senior tag
válasz bogarfx #231390 üzenetére
Én nem fizettem áfát a rendeléskor a vázra. Az áfával növelt ár volt megadva, de nem vonták le . Lehet, azért nem kaptam meg időre, asszem ilyenkor ezt már a posta intézi, azok meg...
Másik oldalon meg izgat az is, hogy nulláról építsek én egy bringát, bár lehet hogy ez utólag nem lesz olyan sima, mint egy dream build videó
Az összeépítés már sima ügy, csak amíg megjön hozzá minden...na, az a nem egyszerű . Pláne akkor, ha olyan helyről rendeled, hogy nem tudod a postát kikerülni. Sajnos a DHL is előszeretettel passzolja le a postának a nem fizetős ( már kifizetett ) cuccok kiszállítását, onnantól kezdve meg kb. kiszámíthatatlan, hogy mikor kapod meg.[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz Runner_fxr #231344 üzenetére
A cipo volt az, de koszonom a tippet, eszembe sem jutott volna.
Don't Tread On Me
-
szimpláncsak
tag
válasz zsolti72837 #231342 üzenetére
Nekem mínusz fokokban már kevés lenne
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz zsolti72837 #231342 üzenetére
Én szoktam 10°C körül, aztán hosszú ujjú vékony aláöltöző+kabát, utána rövid+hosszú ujjú vékony aláöltöző +kabát, végül meg rövid+hosszú ujjú vékony aláöltöző+vastag hosszú ujjú aláöltöző +kabát a leghidegebben.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Jester01
veterán
válasz zsamiatt #231382 üzenetére
A menetrendben (elvira) más a piktogram.
A sima kerékpár jel: "Kerékpár a vonaton a jelölt helyen szállítható (korlátozott férőhely)". Ez a balatoni vonalon tipikusan Flirt motorvonatot jelent, hivatalosan 6db/kocsi.
Bekeretezett jel, esetleg fekete háttérrel: külön bringaszállító vagon.
Van olyan is hogy kerékpár és R ez azt jelenti, hogy "Kerékpárhely foglalása kötelező" Erre külön helyjegyet kell venni.Azt, hogy hol van a szerelvényben, azt csak akkor látod ha megjön a vonat.
Jester
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #231354 üzenetére
Volt alkalmam kicsit belelátni a karbon gyártás világába, dolgoztam ilyen helyen. Ha olcsón akarják kihozni, akkor üvegszálas szövetből építik a vázat, és a fedőréteg karbon. Jól néz ki, aztán annyi.
#231369 sebgutkopf
Egy extrém geo annak jó, aki extrém módon is csapatja, különben inkább hátráltat.
Én nem vagyok az újdonságok ellen, simán lehet, hogy bejön és pár év múlva minden komolyabb montiban lesz kormánystabilizáló, aztán, az is lehet elfelejtjük.#231391 bardi
Pont azért írtam, hogy "egyszerűsített verzió".
De a lényeg ugyan az, a kormányt hivatott stabilizálni. -
sherlock82
senior tag
Ma van utoljára nyitva a balatonfenyvesi lángosos úgy hogy cimborámmal útra kelünk, és lezárjuk ezt a szezont ilyen szempontból.
Iphone 8, Adidas ultraboost 22, Casio G-Shock GBD-200-9ER
-
jjeahh
nagyúr
válasz sherlock82 #231399 üzenetére
Aztán folytatjátok a tekerést offszezonban?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Új hozzászólás Aktív témák
- Hamilton Aviation Khaki X Patrol Auto Chrono ETA 7750 automata óra! Full set!
- Tidradio td-h3 rádiót keresek!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- Merida összteleszkópos kerékpár
- Insportline Airbike Pro 2022 otthoni / edzőtermi szobakerékpár (air bike)