-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz zsamiatt #231850 üzenetére
Menj el egy spinning órára, hamar ráérzel. Gyors elindulásnál (lámpa), emelkedőn, vagy csak egy rövid sprintnél igen hasznos tud lenni. Nem is beszélve arról, hogy mi izomerőt fejleszt. MTB-sek meg konkrétan még doppert is használnak, hogy eltüntessék maguk alól az ülést lefelé jövet. Szóval ha te csak a nyeregben ülve tudsz biciklizni, az kb 70 éves falusi nyugger szint. Bár szerintem az ügyesebbeknek ott is megy.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
jjeahh
nagyúr
válasz zsamiatt #231850 üzenetére
Túlsúly? Van egy ismerősöm, aki anno terepen lejtőn ülve jött be, vártunk rá a lejtő alján egy félórát, aztán visszamásztunk érte, mert azt hittük elesett. De egyszerűen csak nem tudott pár másodpercnél tovább kiállni a nyeregből és mivel ülve nagyon rázta a bringa, lassan csordogált befele. Ha nem túlsúly miatt van, akkor én a helyedben nekiállnék minél többször gyakorolni a kiállva tekerést, mert lehet csak nem szoktál hozzá. Nem kell folyton úgy tekerni, de azért néha nem árt. Lejtőn muszáj kiállni és néha belehajtani, szerintem fékezni is életveszélyes ülve. Sprintelni is kiállva lehet normálisan. Ha sosem csinálod, nagyon el lehet szokni tőle, egy idő után úgy érzed, nincs erőd kiállva tekerni. Én úgy szoktam rágyúrni, hogy emelkedőn nehéz fokozatra váltok és kiállva csőmax, amíg bírom. Van néhány KOM, ami így jött össze
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
zsamiatt
őstag
válasz parandroid #231851 üzenetére
az a helyzet, hogy elég gyorsan el tudok indulni így is lámpánál (ennél gyorsabb nekem nem kell), rövid sprinteket meg nem nyomok. Másrészt én a súly különbségekre gyanakszom nem mindegy, hogy valaki vas ággyal együtt 80 kg vagy 125 kg. Ahogy átfordul a pedál és a súlypont gyakorlatilag ekkora súlyt nem tud megtartani a másik oldalam. Olyan érzés mintha hirtelen az egyik oldaladon süllyednél 20-25cm-t. Valószínűnek tartom, hogy ez okozza a problémát. De ez csak tipp.
Az a falusi nyugger nem megy 125 kg-val, 8 órán keresztül 18-20Km/h átlaggal (városi szakasz is benne van) egy megpakolt cross trekinggel...
[ Szerkesztve ]
Eladó HP Proliant DL380 G6 használt szerver -- KTM Peak air 29" használt MTB -- Adidas 48.5 kék sneaker új Érdeklődés privátban!
-
Toobee
veterán
Vezessük be a sportosan elhízott kategóriát.
https://barbieripnk.hu/
-
nagyúr
-
Dare2Live
nagyúr
7éves 116cmes gyereknek kellene bicikli. 99% a kissebbik is használná majd ~4év múlva.
Kellys LUMI 50 GREEN
Erre most kapnék 40.000Ft kedvezményt tehát 140.000Ftért elhozhatnám. Baromira nem értek hozzá csapjak le rá vagy engedjem el, mert 140k nem jó ár érte.Köszönöm a válaszokat!
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
-szabi-
őstag
válasz Hasaggymeg #231847 üzenetére
-
MPowerPH
félisten
válasz Napfénysüti #231859 üzenetére
Csatlakozok.
Btw, dropper nelkul komolyat lejtozni sem lehet. Mar megvan a mozdulat, es ott a nyereg utban lesz. Nem veletlen irom, hogy lefele menni terepen MTB -vel nem egyenlo azzal, mikor szaguldasz az aszfalton, es pihenhetsz. Folyamat fesziteni kell a labaddal, karoddal, egesz testeddel. A vadlim eleg durvan be tud durranni egy leejto utan, pedig en rohadtul amator vagyok. Neha lejtozes utan a maszas jobban esik, mint forditva, mert tobbet kivesz.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
jjeahh
nagyúr
válasz Fall-N #231863 üzenetére
Nabasszus, a végén kiderül, hogy a topik 80%-a nem áll ki a nyeregből . Felétek nincsenek hosszú lejtők? Hogy fékeztek? Erről az egész témásól valamiért már az elején ez a videó ugrott be
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
szimpláncsak
tag
Alap tektro hidraulikus fékhez szeretnék új 180mm-es tárcsát, mert a gyári tektro így 16ezer km körül már a kopottsàgi határon van. Érdemes valami jobbat vennem, pl magura storm hc vagy Shimano sm-rt66 vagy vegyek a dékában tektrot fele ennyiért, mert úgysem lesz jobb a fèkerő? Fémes betèttel használom
Én országútin is ki szoktam állni a nyeregből pl. Induláskor vagy hosszabb emelkedőn pár tekerés erejèig, hogy kicsit "pihentessem" a combizmom. Értem ezt arra, hogy másik részén éri a terhelés a lábizmokat, mint ülve. Lehet ebben nincs igazság és valaki belinkel egy 68 diagrammal megtűzdelt tudományos cikket róla .
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #231841 üzenetére
Az a mászás 😍😍😍... ha azt nyomod nem kell már dumbell, minden izmodat igénybe kell vedd, hogy ott feljuss.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
tknof1871
őstag
Üdv! Jött egy ötlet, és kíváncsi vagyok van-e értelme, van-e hiba a gondolatmenetben.
A pedálok a hajtókaron vannak. A hajtókarok hossza fix? Ezt pont nem mértem le az áruházban de azt hiszem a felnőtt trekking Riverside 120-as kerékpárokon minden méretben (S/M/L) ugyanolyan hosszúak. Kicsit keresgéltem és egy kerékpáros webshopban csak 170 mm-es hajtókarokat találtam. 170 mm és nincs más. Tényleg nincs hosszabb? Nincs is olyan megoldás amivel kicsit meg lehet növelni? Valami toldást ráhúzni? Ilyen nem kapható?
Jött egy ötlet. Korábban már méricsgéltem és a MTB és trekking kerékpárok hajtólánckerekeinek a forgástengelyének a talajtól mért távolsága 30 cm. Kb. 3 cm-rel(?) magasabban van, mint a kemping és városi kerékpároké. Ha 3 cm-el hosszabb lenne a pedál hajtókarja akkor nagyobb lenne a forgatónyomaték pedálozáskor. De akkor a lábfej talán beleakad az első kerékbe kanyarodáskor. Az én magasságommal az M és L méret határán vagyok. Egy L méretű váznál vajon előrébb van az első kerék a meghajtó lánckerék forgástengelyéhez képest? Ez a jó kérdés. Még jobb kérdés, ha előrébb akkor mennyivel. Még várom az áruház válaszát. Az M és L méretek között a tengelytávban 3 cm-t mértem.
Mi a pro a hosszabb hatókarban és abban hogy valószínűleg az L-es vázat kell választani:
nagyobb nyomaték, szerintem könnyebb tekerni
nagyobb tengelytáv, gondolom valamennyivel komfortosabb a pocsék utakon közlekedniCon:
A pedál ugyanolyan alacsonyan lesz 6 óra pozícióban, mint egy városi kerékpárnál. Erre kanyarodáskor gondolni kell
A testhelyzet L-es vázon talán nem lesz kényelmes hosszabb távon, de szerintem egy állítható kormányszárral ez megoldható.Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #231869 üzenetére
nagy királyság lehet, ha ilyen helyek vannak valakinek közel - kedvet is kaptam, hogy a tegnap vett esőnadrágomat kipróbáljam. Jó, mondjuk amúgy is tervben volt.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
jjeahh
nagyúr
válasz szimpláncsak #231865 üzenetére
"és valaki belinkel egy 68 diagrammal megtűzdelt tudományos cikket róla" - jujj
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
zsamiatt
őstag
válasz jjeahh #231864 üzenetére
mondjuk értem, hogy miért állva fékezel a lejtőn. Nyilván a nagyobb test felületi légellenállás miatt jobban fékez, de azért ez nem általános probléma. Én mondjuk nem is mindig engedem ki teljesen a lejtőn a sebességet. Városban a kiszámíthatatlan körülmények miatt, városon kívül meg a gravitáció miatt Ekkora testre már a gravitáció is másképpen hat ha gáz van
[ Szerkesztve ]
Eladó HP Proliant DL380 G6 használt szerver -- KTM Peak air 29" használt MTB -- Adidas 48.5 kék sneaker új Érdeklődés privátban!
-
ZolkoW
őstag
válasz tknof1871 #231870 üzenetére
szerintem a 175 mm-es a leggyakoribb, de sok tanulmány van arról, hogy a rövidebb jobb (valszeg nem nők írták egyiket sem). viszont normál boltiban 180-nál hosszabb nem tudom, létezik-e, meg elég elvadult ötletnek is tartom. A térdednek sem mindegy, mekkora kört kell leírnia, vagy placebó, vagy nem, de én azért használok 170-es kart, mert kellemesebbnek érzem a 175-höz képest, ami gyakorlatilag MINDEN gyári tekerésorientált bringán tartozna a magasságomhoz.
Szóval 175-öst bátran kipróbálhatsz, de én nem vinném el extrém irányba, ráadásul minden nyomatéknövekedés megoldható más áttétellel, ha az egészet el akarod tolni, felteszel 2 foggal kisebb lánckerek(ek)et előre, vagy nagyobb fogaskoszorút hátra..[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
jjeahh
nagyúr
válasz zsamiatt #231873 üzenetére
Mert ülve nagyon veszélyes az első féket (is!) használni, az összes súly az első keréken köt ki és átesel a kormányon. Márpedig első fék nélkül a teljes fékerőnek szerintem 30%-át ha eléred. Amúgy nem csak lejtőn fékezek kiállva, hanem síkon is, ha kell a nagy fékerő. A nyereg mögé kiállva gyakran teljes erőből is behúzhatod az első féket (is!), akkor sem fogsz átesni a kormány fölött, cserébe kb. azonnal megállsz.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
zsamiatt
őstag
válasz jjeahh #231875 üzenetére
De ha meg felalsz at tevodik a sulypont az elso kerekre. Nem csak a fek terhelese nagyobb de meg a sulypont is jobban oda oszpontosul. Ha ulsz akor a hatso kerekre megy a sulyod nagyresze. Pont hogy allva nem hasznalnam az elso feket.
Mondjuk kerdes te mit ertesz felalason. En ha teljesen felalok akor majdnem a kormanyak tudom utni magam. Annyira elore helyezodik minden.[ Szerkesztve ]
Eladó HP Proliant DL380 G6 használt szerver -- KTM Peak air 29" használt MTB -- Adidas 48.5 kék sneaker új Érdeklődés privátban!
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #231864 üzenetére
Vannak, meg emelkedők is, de nagyrészt lapos a terep, csak az Alföld. Egysebességes, dögnehéz biciklivel kezdtem, ott sem álltam ki. Megerősödik az ember. Néha szoktam a gyerkőcöt vinni az asszony dögnehéz Crusierével, ami lehet vagy 18-20 kg + a gyerek 18 kg, mégis felmegyek az egysebességes biciklijével óvoda felé van egy jó meredek rész). Mondtam már neki, hogy kell rá minimum egy 3s agyváltó. Sajnos nincs hátul semmilyen fék felfogatási lehetőség, így lánc váltó kizárva. (Lehetne a2z adapter+ tárcsafék, de nem ér annyit az egész biciki, mint amennyibe kerülne az upgrade ).
-
Ringman
nagyúr
találtam átalakítót sima nyeregpálcás nyereghez, de lehet visszarakom a kőnehéz (1 kiló a nyeregcsőre kerülő adapterrel együtt) brooks nyerget, hogy milyen a hintaló effekt.
kormánymagasságot hagytam úgy, ahogy volt (fékbovden-konzolig engedtem le, azt nem bántottam), majd ezen is lehet állítgatni. a műanyag sks sárvédők össze-vissza hajlanak, ezen is kell dolgozni.a váltót be kell állítani, mert össze-vissza - de inkább mellévált (alsó 2 sebességnél jó), első féknél hasonló a helyzet, nem fog semmit.
a kónuszos agyak fogalmam sincs, hogy jól vannak-e beállítva.a stronglight hajtókar 122 BCD-s, ez gyak. cserélhetetlen, nagyobb tányér 52-es, szerintem a belső 42-es lehet, de nem számoltam le, szóval elég sportos a 14-30-as hátsó sorral
-
Fall-N
veterán
válasz zsamiatt #231876 üzenetére
Szerintem is jobb ülve fékezni, főleg ha csak az első féket húzza be az ember. A testsúly sem mindegy. Nekem a 100+ kilóm ha hátra van terhelve már eleve nagyobb blokkolást okoz. Hétköznapi embereket ahogy látom általában akkor állnak ki, ha elindulnak álló helyzetből és gyengék ahhoz hogy megindítsák a biciklit. Vagy ha emelkedőn mennek fel és a testsúllyal nagyobb erőt fejt ki, kevesebb erőfeszítéssel.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz tknof1871 #231870 üzenetére
Mára már kiderült, hogy nem a nyomaték hanem a csapásszám növelése a célravezetőbb.
ZolkoW... az eső(nadrág) és az a sziklákon mászás pont nem jó páros, de igen, értem miről beszélsz...bár ott biztosan valami kevésbé extrém nyomvonalak lennének nekem is járhatóak.
szimpláncsak... kimutatták, hogy sem a folyton nyeregben ülés, sem a sok kiállás nem annyira hatékony mint a kettő finom egyvelege, vagyis ha időnként pihenni, átlendülni valamin, kigyorsítani, vagy csak éppen megmozgatni sokáig egy pozícióban terhelt fáradt izmaidat kiállsz valamennyi időre a leghatékonyabb kerekezés.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #231879 üzenetére
Ilyen régi menetes kormánynál jobb az outi stucni, az nem emelkedik az ég felé. Vagy A-Head átalakító+ A-Head kormányfej.
Ha megpörgeted a kereket és nem mozdul ki oldalra és nem szorul a kerék akkor jó. Érezni is ha pörgeted és be van rágva a csapágy. Othon is könnyű szétszedni, csak kell kónuszkulcs készlet. Az összekontrázás nehéz elsőre, de van sok jó videó szokás szerint YT-n.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #231880 üzenetére
Sem olyan hatékonyan fékezni, sem akkora erőt beleadni a tekerésbe nem lehet ülve mint kiállva. Rájuk, akik combja kábé derekad vastagságú, nem igazán mondhatod azért állnak ki mert nincs erejük meghajtani azt az 5 kilós xart. [link]
Fékezésnél első, hogy kiemelkedek a nyeregből helyezni tudjam súlypontomat mert ha rámarkolsz hirtelen a fékkarokra már késő kiállni és hátrahelyezni a mozgásban lévő fékezett súlypontot ami állításod ellenére ülve még 5 km/h - nál fékezve sem már a hátsó kerék fölött van, hanem valahol előtte, 35-nél meg egyáltalán nem,hanem valahol messze előtte... ezért kell hátra mozdulni a nyereg fölött. Az esetleges megcsúszás miatti kiállva egyensúlyozásról már nem is beszélve.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
zsamiatt
őstag
válasz jjeahh #231877 üzenetére
ha megnézed a képet amin ő az első fékkel fékez akor kiemeli magát előre dőlve de a hátsója nagyjából az ülés felett van. Nagyon minimálisan előtte. Ha teljesen előre húzod magad a kormányig és lejtőn úgy mész le és tövig húzod az első féket, garantáltan borulsz előre.
[ Szerkesztve ]
Eladó HP Proliant DL380 G6 használt szerver -- KTM Peak air 29" használt MTB -- Adidas 48.5 kék sneaker új Érdeklődés privátban!
-
Ringman
nagyúr
válasz Fall-N #231883 üzenetére
kis imbolygás van a kerekekben, meg morog is kicsit a csapágy. kónuszkulcs nincs itthon, csak sima csavarkulcsok.
aheades átalakító + stucni van itthon, de az meg csak 31.8-as átmérőjű kormányhoz passzol, ez meg 25,4 v 26 mm-es lehet.
tekerve baromi magasnak hat, meg úgy fordul mint egy hajó, furcsa így ~másfél év után ilyen biciklire ülni.
-
cousin333
addikt
válasz zsamiatt #231876 üzenetére
Van itt némi keveredés. Ha a nyeregben tekersz, alapvetően kétféle pozíciót vehetsz fel: kiegyenesedve ülsz (már amennyire a geometria engedi), vagy előredőlsz a kormányra (mint én tegnap a szembeszélben).
Nyeregből kiállni (="nem ülni") viszont sokféleképpen lehet. A klasszikus "kiállást" emelkedőn használják, amikor felegyesedsz és kb. lépcsőzöl a pedálokon, miközben a kezeddel (irányban) tartod a bringát. Sprintnél kicsit a nyereg elé guggolnak be, előredőlve, hogy csökkenjen a légellenállás, illetve mert az erők miatt extrém módon döntik a kerékpárt balra-jobbra, ami a nyeregben nem kivitelezhető .
Amire a többiek gondolnak: lejtőn beülnek a kormány és a nyereg közé, kb. a felső csőre, ezzel csökken a légellenállás. Fékezésnél átemelik a
segg... feneküket a nyereg fölött, és a nyereg mögé állnak/guggolnak be, így nagyobb súly esik a hátsó kerékre, mint a nyeregben ülve, és a súlypontjuk is alacsonyabban van. Ami fontos is, hiszen lejtőn mindkét fékre szükség van, és a bringa eleve előre dől.[ Szerkesztve ]
"We spared no expense"
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz zsamiatt #231885 üzenetére
Igen, de kiállva azonnal helyezni tudod a súlypontot igény szerint előre, hátra, jobbra, vagy balra, így ha pl. érzed bux előre nem kell csökkentsd a fékerőt és esetleg nekimenj a fának, hanem hátramozdulsz a nyereg fölött és máris helyreáll az egyensúly... ha ülsz majdnem olyan mintha egy 80-100 kilós tehetetlen tömeget kellene irányíts, fékezz.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
chubby2o6
senior tag
Csak egy gyors kérdés: a kantáros aláöltöző nadrágokban hogy lehet megoldani a pisálást anélkül, hogy felül is teljesen le kelljen vetkőzni?
-
cousin333
addikt
válasz tknof1871 #231870 üzenetére
Léteznek különböző hajtókar hosszak: tipikusan 170, 172,5 és 175 mm. A nyomatékkal játszani alapvetően a váltóval kell, a hajtókar ideális hossza inkább a fizikai méreteiden múlik.
A nagyobb tengelytáv inkább az egyenes futást segíti (stabilabb), maga a rövidebb inkább az agilitást és a fordulékonyságot.
"We spared no expense"
-
chubby2o6
senior tag
válasz cousin333 #231891 üzenetére
Igazából itt akadtam el mindig, mikor aláöltöző nadrágot kerestem. Kantárost alapból nem szeretnék, az említett probléma csak hab a tortán . Tényleg, miért nem tesznek ezekre valami sliccszerű megoldást? Nyilván nem cipzárra vagy gombokra gondolok, de valami kijáratot azért hagyhatnának .
-
MPowerPH
félisten
válasz zsamiatt #231885 üzenetére
Kis tutorial. Ezt igy kepzeld el. Ha folyamat statikusan allsz/ulsz a bringan, akkor az lefele nem mukodik, mert jon egy nagyobb drop, es buksz elore.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz chubby2o6 #231889 üzenetére
A jobbak (nekem egy van és az éppen olyan) simán lenyúlnak fentről, ~a köldöködtől, addig. ... mondjuk a térdedig azért nem.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
chubby2o6
senior tag
válasz szimpláncsak #231865 üzenetére
Szerintem vedd a jobbat. Egy alap fékkel nem lesz sokkal jobb a fékerő, de legalább tudod majd, hogy nem a tárcsán múlik. Meg a 16e km-ből arra következtetek, hogy azért nem évente cseréled , akkor meg pláne megéri a jobbat venni, annyival azért nem drágább.
-
chubby2o6
senior tag
válasz Hasaggymeg #231894 üzenetére
Nem kell térdig, a derekamra tekerve hordom
Ha tényleg olyan nyúlós, akkor talán bevállalok egyet, bár a kantártól idegenkedem, pedig sokan mondták, hogy tök jó.
Az mennyire lenne gáz, ha mondjuk a dekában felpróbálva szólnék egy eladónak, hogy akkor én ezt most kipróbálnám a wc-ben is? -
chubby2o6
senior tag
válasz fulton #231896 üzenetére
Kerestem nem-kantáros aláöltözőt, de nem nagyon találtam olyat, ami minden szempontból megfelelt volna ( pedig én nem "fulton módban" tolom a ruhavásárlást , és ezzel most nem akartam célozni semmire ), de ha tudsz linkelni olyan aláöltöző(ke)t, ami kantár nélküli, nem betétes, és elég meleg is, azt megköszönném .
Eddig egy sima , kötött cicanacit használtam, ami korántsem ideális, de hát amennyit hidegben tekertem, arra jó volt. Csak annyit emlegettétek itt az ilyen-olyan ruhákat, hogy kedvet kaptam hozzá, de a kantár mindig elriasztott . -
Fall-N
veterán
válasz szimpláncsak #231865 üzenetére
Tárcsánál szerintem addig ameddig nem alubakos nem sok különbség van köztük. Alubakos meg a melegedés miatt jobb, jobban elvezeti a hőt. Shimano féktárcsák szerintem nem érik meg az árukat, alap szinten. Drágább kategóriában már más a helyzet, ott elég jók. Ott vannak a kisebb márkák, mint az Ashima, a2z, stb. Azokból is bátran vennék. Annyi, hogy ne sima acél legyen, hanem rozsdamentes. Bár szerintem már nem árulnak sehol olyat, ami nem az.