-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
sebgutkopf
őstag
válasz Tyler Durden #207074 üzenetére
Annyival pontosítanám, hogy itthon, ami én pályának nevezek azok a kimondottan bringásoknak épült nyomvonalak és azok nem turista utak, azon turistának semmi keresni valója nincsen. Ha szándékosan úgy gondolja, hogy jééé mi az ott, de jó poén letérni a túrista útról, akkor meg ne lepődjön meg, ha egy bringás jön vele szembe 30-al csörtetve az épített kanyarokon, ugrókon stb...
Normális emberek között ebből nincs konfliktus, és aki szándékosan arra megy az tudja, hogy figyelni kell előre, mert más pályáján sétálgat.
Turista út meg elsősorban a neve szerint a turistáknak van kijelölve, ott le kell lassítani és óvatosan kerülni, de mivel azokon úgysincs semmi érdekes akadály, egyébként se érdemes arra menni, max összekötő szakaszként.A bikepark meg ahogy írtam a felvonó a szűk keresztmetszet a pályán mindenki tud úgy menni ahogy akar és tud.
-
sebgutkopf
őstag
válasz varsam #207277 üzenetére
A Leatt már évek óta létező modell, a Tarka meg 2021-es bejelentés, még nagyon kevés van belőle, sok helyre nem jutott el készlet, hogy forgalmazni tudnák.
Hátulról így néz ki:
A fekete részek lyukacsosak a szürkében vannak a betétek, illetve elől hátul a mell/hát védő szintén feketében van. Előről nincs ilyen levetkőzött képem, tükörben látom magam. Hasnál és kar belső oldalán, hónalj végig ez a szellőző perforált mesh anyag van.
Hátvédő nélkül még nem használtam, de hátizsákkal használva valóban megfontolandó, hogy akkor az nem kell hátra.
Értelem szerűen egy szűk, kompressziós hatásra alapozó megoldás, így nem mozdul el semmi. S-es méretű modell van rajtam a képen. -
sebgutkopf
őstag
válasz varsam #207280 üzenetére
Van a fő panel és alatta még egy pici különálló, hogy rugalmasabb legyen a mozgás, azzal együtt kb a farmer övéig.
Ha valaki magasabb annak nem tudom, hogy vajon ezek a betétek arányosan nőnek-e.Nem a hát és mellvédő más anyagból van, azon is vannak lyukak, de kevesebb. Olyasmi anyagot képzelj el mint egy vastagabb és keményebb több helyen szellőző jógamatrac és abból 3 réteg. Felveszi a test formát, de ahhoz meg elég merev, hogy eloszlik rajta az ütés ereje. Lehet leírva így furán hangzik
-
-
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #207504 üzenetére
YT nyugodt tempóban dolgozik. Megjött a bringa 1 hét, befizetted visszaigazolják még 1 hét, rájönnek, hogy át kell szállítani 1 hét, ott összerakják még 1 hét, szállításra beütemezik 1 hét. Máris itt a karácsony. Viszont a lényeg, hogy lesz egy frankó új géped az új évre.
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #207618 üzenetére
Nekem pont fordítva van a tapasztalatom. Ha alul van a szelep, akkor abba valamiért mindig belepárolog a trutyi és utána nyomást mérni és fújni is nehéz a szelepben, ki kiell pucolni a magot.
Viszont ha felül van a szelep parkoláskor és alul a lötty, nálam akkor szelel jól az orra.A gumi nyomásra kimondottan háklis vagyok én minden ride alkalmával mérek és vagy a helyzsínen (ottani hőmérsékeleten állítom be), vagy otthon kiszámolom, hogy szobahőmérsékeleten mennyire kell állítanom, hogy a helyszíni hőmérsékelten a cél guminyomás legyen. Szóval elég sokat szórakoztatom magam a szelepekkel.
-
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #207632 üzenetére
Alakul. Vághatod a cetlit.
Lehet fejlődtek 1 év alatt, nekem egy kérdésem volt miután már fizettem, több mint 2 hét volt mire reakciót kaptam. Addig egyébként már a bringa nálam volt. Akkor nagyon nem voltak a helyzet magaslatán. Olyan konfigot rendeltem, ami készleten volt azonnal szállítható (fizetés után 5 napon belüli indítást ígértek), mégis 1 hónap alatt kaptam meg.
Mindezt még tetézte a magyar posta csúcs szolgáltatása, amitől a maradék még nem ősz hajszálaim is szürkébe fordultak. A vége nem a YT hibája, de hogy pont akkor van gebasz és nyomozásra szükség, amikor ekkora értékű cuccot vár az ember...Bringa szállítókban nem vagyok jó tanácsadó, én az autóban csomagtartóban szállítom a gépet, akár kettőt is a hátsó ülések előre döntésével. Nincs kitéve az időjárásnak (eső, nap), nem kell félteni a felfüggesztés becsúszóit a bogaraktól, nincs plusz légellenállás, gyorsabban lehet menni (hosszabb utaknál ezzel jelentős időt lehet nyerni) és persze nem félek, hogy leesik, ott van-e még, ha leparkolok közvetlenül nem lehet hozzáférni akár egy benzinkúton.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #207625 üzenetére
Na jó legyen, most komolyra veszem.
A digit nyomásmérők tolerancia határon belüli pontatlanságától jobban tartok, ez is olyan mint a teleszkóp pumpa. A feljegyzett értékek adott mérőeszközzel érvényesek csak, másik eszközzel lehet, hogy új értékeket kell kitapasztalni ugyanahhoz a bringa érzethez. -
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #207660 üzenetére
Csomagtér védelme a legegyszerűbb. A doboz, amiben akár a bringa jött, de egy mai akármilyen nagy tv doboza széthajtva berak a csomiba és már mehet is rá a bringa, karcolhatja stb... ingyen megoldás. Ha két bringa megy, akkor közéjük is pont egy ilyen karton dobozt praktikus rakni és nem karistolják egymást. Az autó egyéb kényes pontjait meg pokróc, rongy stb lehet védeni, hogy ne érjen hozzá egyik gép se.
Viszont pont legutóbb újítottam kemény 2 ezer Ft-ért egy autós csomagtér védőt a Lidl-ből. Ennyit megkockáztattam, mert a csomagtér oldalára is felér, ezzel még gyorsabb a pakolás, megspórolom az hátsó ülések háttámlájának az oldalvédelmét (ami nem dől előre).
Ja és most épp egy 6 hónapos saját magam által konfigurált újonnan vett autóm van, mégse kell félteni, nem látszik rajta sehol, hogy bringát szállítok benne. Előző autómban is évekig pakoltam be és vittem vele sok sok ezer km-t a bikeparkokba a bringákat.Amikor csak 1 bringát viszek egyedül az első kereket veszem ki, beteszem a fék távtartót, még a sárvédő és pedál is maradhat. Egy helyen lerögzítem ne mozogjon, a kivett első kerék és bringa közé meg teszek szivacsos védőt (bármilyen háztartási eszköz gyári csomagolásában van).
Ennyi. -
sebgutkopf
őstag
válasz 6030D #207662 üzenetére
2 fővel a csomag se probléma. A hátsó ülés lábterébe elférnek a bőröndök és a bringás védőfelszerelések is, a bringák mellett meg van még hely szerszámos táskáknak, simán megy a több napos ottalvós buli is. Szabad tetővel meg nem kell 130-al tötymörögni.
Nem kombi, nem környezetszennyező suv, hanem normál sedan kasztni.
Persze 3 fővel ez már nem járható. -
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #208082 üzenetére
Bemész egy OBI-ba/Praktierbe és veszel egy kellően hosszú (és erős) racsnis kolcsut, akár 40-200 NM-ig mérő nyomaték kulcs (autókerék leszedéshez való) se egy nagy összeg, annyi, hogy kell hozzá 1 db 8-as imbusz fej.
Ha bringa specifikus szerszám néven árulnak valamit, az arra jó, hogy egy 3x szorzó lesz az árcédulán.[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
Látom mások is aktívak voltak a hétvégén.
Nekem ezen a nyomon fért bele 3 menet a havas szélű csapáson, viszont nem voltam egyedül ahogy jön a tél, lassan mindenki ide jár montizni: [link]
Azért otthon így is kikaptam, hogy sok koszt vittem haza -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #208254 üzenetére
Köszi!
Úgy tűnik másnak is feltűnik szemre a hero10 felvételének minőségtöbblete a korábbi szériákhoz képest.
Kormány az E13 Plus 35mm átmérő 800mm szélesség és szintén 35mm emelkedés. A szélességét a magasságom miatt levágtam 770mm-re. El lehet férni széles kormánnyal is a nyomon, ha mozog az ember a gépen/géppel. -
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #208292 üzenetére
Csak összehasonlításként egy igazi konkáv profilú pedált is sasoljatok meg.
Tapasztalatról annyit, hogy van CB stamp 3 pedálom (pont olyan kék mint Hasaggymeg-nek. Nincs vele semmi bajom, nem esett le a lábam róla. Majd, amikor a mostani gépre vettem pedált, akkor a képen látható típust vettem (kimondottan konkáv pedált kerestem és ez sem 200€, sőt még a felébe se kerül) és tulajdonképpen megvilágosodtam, zongorázni lehet a különbséget kontakt, bringa érzet stb... tekintetében. Eleve a vékonyabb pedállal jobban érezni lefelékben a gépet, a cipő talpformára igazodó profil pedig jobb alátámasztást ad, kevésbé fárad a láb és eleve a megfelelő cipővel ildomos használni, de csak annyit mondok levenni a lábat róla csak felfelé lehet.
-
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #208348 üzenetére
Magura-hoz shimano fékkart szokás használni
Viccen kívül nem véletlenül. Eséseknél a magura karok törnek mint a ropi. Ezért használnak rutinos magurások shigura rendszert. Most is keres egyik magyar srác facebookon pót magura fékkart a frissen eltört helyett.
Nyilván használd el a gyári karokat, nem instant cserés téma.Ha már fékkar a hétvégi ride során egyik srác ebike-al volt (de jó dolga volt felfelé) és lefelé volt egy perece, ő elakadt egy fában és túl volt húzva a fékkar rögzítő bilincs, nem fordult el a kormányon. Neki sram féke volt, a kar ugyan nem tört el, de oldal irányba kiflibe hajlott. Pislogtunk rá. Tanulságos, hogy 3nm fölé miért nem érdemes semmilyen kormányra rögzített bilincset meghúzni.
-
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #208354 üzenetére
Karbon kormányt is méretre lehet és szokták vágni. Annyi, hogy alut lehet csővágóval, míg a karbont fűrésszel (fémfűrész lap talán) és persze célszerű vezetőt használni a vágáshoz, hogy egyenes legyen. Csővágó nem játszik karbonnál, megreccsenti.
Gyárilag ma már szinte minden kormány 800mm. Így árulják és majd mindenki rövidíti az igényei szerint. Vágni mindig lehet, hozzá toldani már nem. -
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #208375 üzenetére
Édes teher.
Az igazán jó gépekkel nekem az a tapasztalatom, hogy már amikor először felpattanok rá, rögtön az az érzésem, mintha ez mindig az én bringám lett volna, természetes a póz és minden. Még akkor is ha előzőleg nagyon máson ültem.
Csak idővel ki kell tapasztalni hol vannak a határai és felépíteni a bizalmat. -
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #208418 üzenetére
De jó, hogy előkerültél!
Igyekszem gyűjteni a személyes tapasztalatokat az utóbbi időben ebike-okkal kapcsolatban és felfüggesztés témában van egy visszatérő pont, amit nem értek:
Ami feltűnt, hogy az általam próbált ebike-ok esetében a hátsó tag túl van csillapítva, mit mind ráülve, mind kívülről megnyomkodva szemre is látok. Egyszerűen nagyon lassúra vannak hangolva, ami menet közben nagyon kemény érzetet ad. A leghajmeresztőbb az amikor a rebound olyan erősre van állítva, hogy alig tér vissza a tag alap állapotba, de a kompresszió (főleg a lassú) is olyan erős, hogy alig akar a bringa megmozdulni.
Valamelyiknél a tulaj tudta nélkül elkezdtem tekergetni (utána visszaállítottam neki) és rebound még a legnyitottabb állásban is olyan talán már épp elég gyors.
A túl lassú felfüggesztés nem fogja jól követzni a felületet, a lassú rebound-al meg csak összeül a hátulja aztán nincs ideje kirugózni két ütés között.Hétvégén is aki srác velünk volt az új ebike-jával ő első benyomásra szintén panaszkodott, hogy nem érzi elég aktívnak a felfüggesztést, nem mozog szépen. Ja ő kínjában már minden full kinyotott. Kiróbáltam azt a gépet is. Minden beülés, amit összesen kimozog rendben van, de mégis keménynek érződik. Mondjuk őt még biztattam azzal, hogy új a gép a tömítések ahogy kicsit bekopnak fog ez még lágyulni, meg persze hideg volt.
Viszont az én gépem a hidegben is olyan szépen mozgott mint az álom, pedig közel nem használtam ki a teljes rugóutamat.Most akkor én vagyok hülye, vagy a bringák tulajai (akik szerintem rosszul állítják be), vagy a szerviz aki beállítja nekik, esetleg már a gyárilag ebike tuned hátsó tagok eleve ilyen elcseszettek?
-
sebgutkopf
őstag
válasz parandroid #208449 üzenetére
az a gond, hogy utána a többség hazamegy, és mivel a friss levegőn jól megéhezett, be is tol egy fél malacot
Ez mennyire igaz
-
sebgutkopf
őstag
válasz flash- #208447 üzenetére
Részmről szintén a vegyesen sportoló vagyok és az elmúlt években arra a megosztásra jutottam:
- állóképesség, keringés, kalória égetés -> futok (télen, nyáron egész évben heti 2x75 percet)
- izomerő -> súlyzózás (konditerem)
- MTB/trail/DH -> csak élvezet adrenalinhajházás és technikai kihívás céllal (persze sok kalóriát eléget, mert időben is hosszú, de nem ez a lényeg)Miért futok?
1. Olcsóbb mint bringázni
(évente az az 1-2 futócipő ára töredéke egy jó bringa üzemeltetésének)2. Időben gyorsabban letudható a heti kötelező mennyiség.
Otthonról indulok és a végén haza érkezek, nincs külön utazási idő, az ajtón kilépve a teljes időtartam nettó módon az edzésre fordítom. Brinázásnál beöltözni, helyszínre menni - majd haza, kaja pia bekészítés több idő mint, amikor már a futússal készen vagyok és ekkor még 1 kalóriát se égettem a bringázással.3. Nem igényel rákészülést, eszköz felkészítést, karbantartást.
Bringamosás, kenés, átvizsgálás, csavarok nyomatékra ellenőrzése, fékek, felfüggesztés karbantartása stb... futócuccokhoz ezek a plusz körök nem kellenek.4. A kötelező állóképességi kínt szívesebben választom el a mára mindig kellemes élményt nyújtó adrenalindús bringázástól.
Bringázás = élvezet (nem edzésként tekintek rá)
Futás = küzdelem, kitartás, edzés -
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #208515 üzenetére
Köszi!
Abban mindenképpen megnyugtattál, hogy nem a felfüggesztés mozgásával szembeni ízlésemmel van a gond.
Nagy különbségnek valószínűleg tényleg nem kéne lennie egy ebike tuned tagnak és villának, mert ha csak magamat veszem alapul, akkor az én súlyom + egy ebike együtt is bőven abban a súlytartományban van, ami egy normál analóg gép és tőlem valamivel nehezebb bringás.
Az olaj tipped jó!
Egyúttal gyanús, hogy szervizeknél valjon a gyári olajokat használják, vagy valami egyéb márka vastagabbját. Lehet újonnan azok se úgy mozogtak, kivéve a vacsa új gépet. -
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #208517 üzenetére
Ezt az 1,2 bar-t godolom elől használjátok. Ez a nyomásértékek számomra is horror alacsonynak tűnik, ezt inset-el, vagy DH casing-es gumival használjátok?
Nekem idén összességében az lett a tanulság, hogy eddig elől 1,5 hátul 1,7 bar-on mentem, de kövesebb talajon feljebb mentem 1,6 és 1,8 bar-ra, különben nem bírják a gumik a gyűrődést (komplett bütykök szakadtak le, kivágások). Az oldalfalon így is szépen látszik a minta a kanyarokban deformálódástól és az oldalfal összenyomásától.
Azt már látom, hogy parkokba valószínű kellenek az erősebb casing-ek és a szekrénybe már olyan van tarcsiba hátra bekészítve, pedig már most se az alap védelmet használom.
-
sebgutkopf
őstag
Gratulálok a fogyási eredményedhez! Te vagy az élő példa, hogy fegyelemmel, következetességgel meg lehet csiálni, gondolom sokkal jobban is érzed magad a bőrödben.
Terem vs szabadtéri futás: próba képpen már kipróbáltam teremben én is (amikor szmog volt), azon kívül, hogy nagyon leizzadtam nem fáradtam el rendesen és unalmas is volt (nálam egy futás 13+ km). A légmozgás hiánya miatt a tapasztalatod szerint kellemetlenebb a közérzet teremben, viszont erőkifejtésben pont fordítva van, az igazi szabadtéri futás dolgoztatja meg jobban az izmokat. Ennek két oka van, kisebb részt a légellenállás (mivel ott tényleg haladsz), másrészt szabadban nem megy alattad a talaj magától, neked ténylegesen előre kell löknöd magad minden lépésnél (erősebben mint futópadon), ami miatt némileg eltérő lesz az izomterhelés.
Viszont nem feltétlen van értelme ezt túlfeszegetni, nyilván nem versenyre készülsz, így egy dolog számít, az hogy formába jöttél és ezt tartod, ehhez pedig megvan a megfelelő heti programod. -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #208608 üzenetére
Amikor a havas időben bringáztam nekem is olyan sáros lett a gép (a gumi tiszta maradt), hogy az otthoni konfliktus után elgondolkoztam, hogy valami jobb megoldást kéne találni erre, mert néha elkerülhetetlen, hogy koszosabb legyen a cucc és a benzinkutas mosónak se vagyok híve a nagy nyomás miatt.
Nézelődtem kutattam bringaboltokban, hogy biztos létezik erre valami mobil mosási lehetőség. És lám van, sőt nem is kell hozzá külföldi webshop, itthon is normális áron lehet kapni akkus mobil mosókat, amik alacsony, max közepes nyomással üzemelnek, így bringa, csapágy stb.... barátok, sőt kimondottan bringa mosásra ajánlják.
Tegnap már úgy tekertem, hogy már az elpakolás előtt tiszta bringám volt -
sebgutkopf
őstag
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #208713 üzenetére
Már csak az alsó vágcsövet kéne kivenni és akkor pont olyan mint egy négykézlábra ereszkedett ember
-
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #208768 üzenetére
Trickstuff tetétek jók, cserébe viszonylag ritkán van készleten és nagyon gyorsan elkopnak. Nekem legalábbis ez a tapasztalatom.
Ez a Galfer wave-et megnézve érdekesnek tartom, hogy annyira oda vannak érte. Brutálisan nagyok a kivágások rajta, így persze tisztul a fékpor, de pont ezen kivágások miatt a betéttel az effektív kontakt felület kb fele mint egy gyári tárcsával. Ebből számomra az következik, hogy a fékerőnek kisebbnek kell lennie ezzel a tárcsával. Mondjuk, hogy miért szerintik a magurások azt talán értem, az mt7 maximális nyomatéka a dugattú/tárcsa között fölöslegesen erős a hasznosan tapadáshatárig kifejthető erőhöz képest, ha a kontaktfelület csöktésével csökkeken az abszolút fékerő, javul az adagolhatóság és ritkábban blokkol a kerék, illetve akkor amikor akarod.
-
sebgutkopf
őstag
válasz szimpláncsak #208786 üzenetére
Más a félrelépést titkolja, mi meg az eséseket
-
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #209096 üzenetére
Rakd fel a hátsó maxx terrás dhr II-t előre és vegyél hátra egy dissector maxx terrát exo, vagy exo+-al. Így sokkal kisebb lesz a gördülési ellenállás a casing meg súly trail-esebb.
Maga a dhr II minta ellenállása nem magas a maxxgrip miatt lassú. A dissector meg egy elég új minta, ami jól gurul, de még tapad.
Összességében a minta és keverék többet számít a sebességben mint a súly.Egyébént attól, hogy a minta az ami, attól ezek még nem DH gumik. A minionok DH casing-el dög nehéz erős dh gumik maxx grip komponenssel, a double down is mér bírja a kiképzést, míg az exo és exo+ verzió már inkább trail és light enduro. Illetve ha könnyű a rider súlya, vagy nem olyan aggresszív, akkor vállalható.
Nekem eddig jók voltak az exo-s gumik, idén kezdtem el ezeket szétszaggatni, valószínű mostanra a súlyom ellenére elkezdtem keményebben menni, fejlődök én is. -
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #209194 üzenetére
Egy 29-es maxxterra dhrII sima exo-val 1 kg körül van, elég hasonló mint az assegai. Itt is a casing adja a súly javát, meg persze melyiken hány grammnyi bütyök van, nagy csodák nincsenek a dhrII se tud pehely gumi lenne
Mára egyébként mióta létezik az assegai, azóta a dhf-nek már nem látom létjogosultságát, az assegai több tekintetben jobb és semmiben sem rosszabb. A dhr II-vel párosítva az assegai brutál jó páros. -
sebgutkopf
őstag
válasz varsam #209201 üzenetére
Ha bejön a butcher akkor használd el és majd utána veszel előre is maxxist. Aztán az is lehet, hogy hátul a dissector-al változik annyit a bringa egyensúlya - tapadása, hogy a butchertől eltérő igényed lesz. Rohanni nem kell, egy pótgumi a polcon is eláll egy ideig, ha bringázol eleget úgyis elkopik, vagy egy defekt is elhozhatja a váltás idejét.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs