-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Teasüti
nagyúr
válasz nubreed #1089 üzenetére
Tudományosan?
Az nem elég meggyőző, hogy használtan megkapod azt a minőséget, amit a többszöröséért tudnád csak megvenni újonnan? Ez a szorzó legalább 2x, de inkább 3x. És minél több a rugózó elem, meg azok minél komolyabb szintet képviselnek, úgy egyre hajmeresztőbb bekerülési költségeik vannak, itt már 5-6x szorzó se ritka.
Elég ha csak felmész a Bikemag oldalára, elolvasod a legelső mtb tesztet, ami veled szembe jön (manapság már szinte kizárólag össztelós gépeket tesztelnek) és magad is láthatod, hogy újonnan 700-1200k között mozognak és ezek még mindig nem a high-end kategória, "csak" az ajánlott, ha vki komolyabban sportol vele.
Na ugyanezeket a gépeket használtan megkaphatod 400 alatt is bőven.A vásárlási szempontok teljes mértékben a felhasználástól függenek.
Ha te neked a legkomolyabb felhasználásod egy dimbes-dombos hétvégi pár órás túrázás, oda megsúgom még egy közönséges 50-60k-s Neuzer is megteszi, ha a fogadhoz vered a garast. Nem lesz benne nagy öröm, de nem fog azonnal szétesni alattad. Acera/Alivio felszereltség is teljesen megfelel, igazából pont ezt tudja, hogy néha elviszi az ember kirándulni oszt ennyi. Én Shimano Tourney-vel (a létező leggyengébb szint) mentem eleinte teljesítmény túrára és elárulom, h tette a dolgát. Persze ma már kicsit kotyog a kanala, meg cseréltem a görgőket, stb.Viszont használtan kaphatsz jobbat is: olyan első villa, ami már mozog is érdemben és csillapít; olyan hajtómű, ahol a lánctányért nem hajtogatod bele az első váltóba; olyan váz, amin kiállva tekerve a felnifékbe nem hajtogatod bele az kerekeket, stb stb.
Szóval kellően erős szerkezetek ahhoz, hogy ne a bringa jelentse a szűk keresztmetszetet a terepen.
És akkor még nem beszéltünk terepről, mert gondolom nem akarsz leszállni a bringáról és tolni mondjuk egy köves lejtőn, vagy egy emelkedőn.Had mondjak egy autós analógiát (ne a vételárakat nézzük, mert nem pont ugyanazok az arányok):
lehet Reanult Thaliával is rally-zni a Mecsekben, de igazából az a kocsi semmire nem való.
Olyan, mint a nagyáruházi bicikli.
Aztán ott van a Suzuki Swift (a régi), ami kiszolgál a mindennapokban, egyesek széthajtják, meg megpakolják, mint a málhás szamarat és bírja is egy ideig. De erősen a határon mozog, olcsó alkatrészek vannak benne, nem lepődünk meg a selejtarányon, meg az anyaghibákon, stb. Izeg, mozog az egész kocsi, nem alkotnak olyan merev egységet az alkatrészek, és még folytathatnám napestig.
Nyilván nem Suzuki Swift-tel szeretnénk elindulni egy országjárásra kirándulni, vagy nem ezzel szeretnénk kimenni a pályára csapatni neki.
És akkor kategóriát váltunk és jönnek a sport eszközök, mint kocsiknál mondjuk egy Subaru Imprenza, abból is a gyárilag tuningolt verzió, nem az utcai. Na ez üzemszerűen elviseli a Mecsekrally-t.És itt a kulcsszó az üzemszerűen. Mert lehet a Suzukival is menni egy éleset a Mecsekben, egyszer. Aztán annyi neki. Mert a rally autó se különbözik az utcai társától felépítésben, ugyanazokból az elemekből épül fel mindkét autó. Csak egy rally autóban komolyabb alkatrészek vannak, nagyobb igénybevételre tervezve.
Pl ott a felfüggesztés, azon belül a lengéscsillapító. A Suzukiban is ugyanolyan van, mint a Subaruban. Csak a Suzukié gallyra megy egy éles menet után, felforr benne az olaj, elfáradnak a szelepek, stb.
Az Imprenzában meg párhuzamosan több, jobb egység van, terhelés megosztással, hűtéssel, stb.Nem tudom sikerült-e érzékeltetni a különbségeket.
A drágább bicikli nagyobb igénybevételeket is elvisel szó nélkül, míg a belépő szint ezt nem biztos, h kibírja hosszú távon. Rövid távon se. És nem tudni mi és mikor fogja megadni magát rajta, ha nem üzemszerűen használod.Te miért vennél mégis Reanult Thaliát újonnan, ha azért a pénzért már autót is lehet kapni használtan?
[ Szerkesztve ]
-
dqdb
nagyúr
válasz nubreed #1089 üzenetére
Ha 5-6 éve vetted, akkor 2007-2008-ban vásároltál bringát, ráadásul Magellant, ami mindig is kitűnő ár-érték aránnyal bírt. Ezután jött egy válság, aminek hatására elszálltak az árfolyamok, és mivel hazánkban maximum összeszerelés zajlik (Magellan, Gepida), ezzel együtt az új bringák árai is. Az a 85e forintos bringa most körülbelül egy új 140-150e forintossal van minőségben egy szinten, ennek egy része az árfolyamváltozásból, másik része a Kellys névért fizetendő felárból adódik.
zoo8800: Egy Alivio szett már bőven jól használható.
Szerintem is, de a kérdéses bringán Acera a maximum, és az is csak a hátsó váltóban. A Kellys montiban 200e alatt legfeljebb négyszögtengelyes Acera hajtást ad, felette már szerencsére integráltak jönnek.tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
fpeter07
veterán
válasz nubreed #1089 üzenetére
Nekem sincs semmi egeto problemam a caprine bringammal pedig gyakorlatilag ez volt a masodik legolcsobb bringa. Voltam vele tobb versenyen is nem nagy ereztette a hatarait. Az lehet a dolog hattereben hogy a minosegi dolgok penzbe kerulnek. Nyilvan egy olyan bringa is draga amivel mar batran jarhatsz kelhetsz hegyen volgyon. Aztan meg ott van az a teny hoty az emberek a johoz konnyen hozza tudnak szokni ez pedig meghatarozo lehet.
-
SOAD19
addikt
válasz nubreed #1103 üzenetére
Az oldal elején található "Összefoglaló"-ban fel van sorolva jó pár ilyen oldal. Talán a két legnépszerűbb, ezek lennének: Tesbike bolhapiac, és a Bikemag apró.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz nubreed #1089 üzenetére
A tudományos oldalról meg azt mondanám, hogy a magasabb szinteken több a tartalék az alkatrészekben.
Üzemszerű használat a sport gépeken mást jelent, mint a belépő kategóriában.
Vegyük sorba...
Kétfelé lehet fejleszteni bringát, a terhelés/súly arányra, vagyis úgy viselje el az igénybevételt, hogy mellette könnyű is legyen; és a maximális terhelésre, ahol a súly kevésbé fontos, viszont az alkatrészek alaposan túl vannak építve, többszörös biztonsági tényezővel méretezve.
Egy olcsó bringán egyik sem adott.Ha tudományosan szeretnéd vizsgálni, akkor gondolom nem áll messze tőled a műszaki érzék, meg egy alapvető műveltség az anyagokról. Nem tudom mennyire fogalmazzak konyhanyelven.
Nos az köztudott, hogy a bicikli vmilyen fémötvözetből, vagy műanyag kompozitból készül és a legalapvetőbb szempontok azok az anyag jellemzői, hogy mekkora erőhatásoknak képes ellenállni.
Ez határozza meg elsősorban, hogy mennyi anyagra van szükség egy adott terhelés felvételére, vagyis pl. mekkora keresztmetszetű (Keresztmetszet: a váz egyik csövét merőlegesen elvágva mekkora az elmetszett felületnek a területe.) acél váz fogja kibírni, hogy lezúzol vele a köves lejtőn. A keresztmetszet különböző anyagoknál változhat, a szerint, hogy ugyanarra a terhelésre mennyi anyagra van szükség (egységnyi méretekre vonatkozó anyagjellemzők).
Az acél erős, rugalmas és nehéz. Az alu kevésbé erős, viszont a fajsúlya jóval kisebb az acélénál, ezért még ha több anyagot is használunk belőle egy vázhoz, még úgy is könnyebb lehet az acélváznál. És ez így megy a különböző vázanyagoknál.
Aztán az alapvető kérdésen túl ott van a gyártás folyamata, az anyagszerkezet kialakítása (acél ötvözése, szerkezetének manipulálása - rideg és kemény, vagy lágyabb és rugalmas legyen) és megmunkálás minősége, a méretek pontossága, az illesztések precizitása (pl a villa becsúszóinak felületi minősége, felfekvő és súrlódó felületek simasága, alak- és helyzettűrése - vagyis hogy a villa szára valóban egy geometriailag szabályos cső legyen és az precízen illeszkedjen a becsúszóhoz, stb stb stb). Szem előtt tartva mindezt a legutolsó, legkisebb alkatrészekig, perselyekig, csapágyakig, csavarokig.
És a gyártási költségek szinte logaritmikusan növekednek az elvárt minőség növekedésével, minél bonyolultabb, minél több megmunkálási folyamaton kell átesni az alkatrésznek, minél több fajta és komolyabb gépeken történik mindez egymás után, minél precízebben és minél nagyobb szellemi tőke kell (mérnökök, technológusok, vagy csak egyszerű betanított munkások)...És ezt le lehet vezetni az összes kis bizbaszra és nagyobb alkatrészre is a bringán.
Képzeld csak el milyen minőségi szintet képviselhet ezek után egy kínai nagyáruházi bringa, és milyen minőségi szintet egy komoly gép!
Technológiájukat tekintve az egyik lehet elavult selejt, a másik meg űrtechnológia is.
Egy személyes példám:
van egy Neuzer Y vázas összteleszkópos rettenetem, amiben a hátsó felfüggesztés forgáspontja (csuklója) egy műanyag persellyel (csúszócsapágy) van megoldva gyárilag. Ez nekem az évek alatt szarrá kopott.
A kínai vázhoz alkatrész utánpótlás mint olyan, nem létezik. Így csak saját magamnak tudom megoldani a dolgot.
Le kell gyártatnom, vagy keresnem kell gyári megoldást. Egy márkás csapágy gyártó termékeinél nézelődtem perselyek után és olyan ipari technológiákat láttam a katalógusban, amik azt tudják, hogy nem kell neki kenőanyag, szárazon működik, szennyeződésre nem érzékeny, százszorta nagyobb terhelést elvisel, mint ami a biciklimen szóba jöhet, karbantartásmentes és örökös. Jól hangzik, nem? Kis teflonos szénszálas műanyag kompozit, amit munkagépekbe szánnak főleg. Arra jutottam, hogy leteszek róla, mert egy ilyen persely darabja 14000 Ft és kettő kéne belőle.
A kínai megoldotta ezt a kérdést vmi gány műanyagból fillérekért. Nem tudom érzed-e a különbséget.És egy komolyabb össztelós bringa 4 forgáspontos, mindegyik gördülő csapágyazott és nem gagyi hamisított termékek vannak benne, de mondjuk egy ilyen gépen a forgáspontok felújítása több tízezres összegbe kerül szintén.
Vagy vegyünk szemügyre egy villát mondjuk, nem is a gyártási oldalról, hanem csak felhasználói szemmel:
egy gagyi néhány tízezres kis vacak egy közönséges rugós villa, amiben tulajdonképpen semmi extra nincs, csak egy rugó, a belső és külső szár, egy persely, ami megvezeti a szárakat és a zsír, ami keni a rendszert (és viszonylag hamar kijárja onnan a becsúszó ).
Nehéz, acél szerkezet, egyszerű minőségi szintet képvisel, nincs szüksége precíziós méretekre, az egyetlen illesztett alkatrész az olcsó műanyag persely. Meg talán a beúszó felületi minősége is általában hozni szokott egy minőséget, de az sem garantált minőség.Használat során azt vehetjük észre, hogy egyrészt nehéz a bringa, másrészt kopog a villa, mivel nincs benne csillapítás, nagyobbat is üt a nehezebb anyagok miatt (a nehéz acél külső szárak csak tovább növelik a kerékkel a tehetetlen tömeget, amik minden bukkanón odavernek a gépnek és a kezednek), a kicsi becsúszó átmérő miatt hajlik a villa, fékezésnél torzul. Amíg kellő mennyiségű zsír van ott, ahol kell, addig merev a mozgás, nem olyan könnyen mozdul be a bukkanóra. A kis útegyenetlenségekre nem is reagál semmit se.
Míg egy komoly villában precízen megmunkált (drága) alkatrészek vannak, különböző fajta csillapítási rendszerek és rugók, légkamrák növelik az alkatrészek számát, ami növeli az előállítási költségeket (és akkor szóba sem került a márkanév, marketing, stb). Itt már súlyra optimalizált anyagokkal és méretekkel dolgoznak, tartósabb és jobb minőséggel, sok illesztett alkatrésszel, amiket nem ritkán század és ezred milliméter pontosan gyártanak.
Az ilyen villa eleve könnyű, minimális a tehetetlen tömeg (az a tömeg, ami nincs felfüggesztve rugóra, ezt a tömeget kell kordában tartania a teleszkónak, vagyis minél kisebb ez a tömeg, annál kevésbé érezzük a rázkódást). Nagyobb és merevebb szárak kevésbé hajlanak a fékezésre, az egyenetlenségekre, stb.
Puhábban, finomabban mozognak. Reagálnak az apró úthibákra is.(#1106) Doki-HUN1978
Egyet értek, megbízható és jól sikerült típus. Szorul bele némi biztonsági tartalék. De nem ezen van a hangsúly, ez mellékes. Nem képvisel minőséget.[ Szerkesztve ]
-
5381
aktív tag
válasz nubreed #92015 üzenetére
Itt néztem. De itt is csak azt látom, hogy Sagan és a palánk közt sok hely van, de mikor összeérnek, már nincs egy kerékpárosnyi hely. Állítsd meg a videót és nézd másodpercenként a helyzetüket. No de nekem mindegy, én úgy is a skynak szurkolok, így meg egyre több az esélyük
-
5381
aktív tag
válasz nubreed #92243 üzenetére
Sajnálom a sok bukást. Viszont nagyon tetszett, hogy nem csapatok versenyeztek az utolsó 40km-en, hanem mindenki egyedül. Volt több sportszerű bevárás is. A másodikat sajnáltam a végén, sokat ment egyedül, megérdemelte volna Nagyon izgalmas volt a vége, jó, hogy nem szakították meg reklámmal.
A könyöklést én sem láttam. -
-
ZolkoW
őstag
válasz nubreed #111022 üzenetére
én is kerestem tavaly, aztán kettővel is befürödtem, végül maradtam a telefon + BT érzékelőnél
A gyors válasz az, hogy épp 15 körül láttam az ebike.hu-n olyat, ami vezetékes, és külön kiegészítőként meg lehet venni hozzá a pedálfordulat szenzort, az ár emlékeim szerint azzal együtt volt ennyi. Én kifejezetten vezetékest kerestem akkor.
kínaiból előbb rendeltem egyet, ami helyett rosszat küldtek, a csak sebességmérős változatot. Majd máshonnan rendeltem XLC-t, amiről azt gondoltam, legalább valami félkomoly márka, mivelhogy láttam már itthoni boltban is, na az olyan hulladék volt, hogy visszakértem a pénzt. Végül helyi boltban vettem egy Bontrager BT-os kombó érzékelőt, az jól működik, de csak görgőn használtam télen. hátsó villára megy, egy kis külön kar van rajta a sebességszenzornak. A telefonos megoldáshoz még, hogy egyik hétvégén pont teszteltem, mit bír a telefonom folyamatosan bekapcsolt kijelzővel, és moderált fényerővel gond nélkül el tudok biciklizni pár órát, nekem térkép kin szokott lenni rajta, egyébként a Locus meg is tud jeleníteni pár adatot, amit ezek a szenzorok küldenek, csak akkor -nekem úgy tűnt- egyéb pl. edzőprogramok már nem tudnak kapcsolódni hozzájuk. A Wahoo volt, amivel megjelenítettem egyszerre a sebesség, pedálcsapás, és mellkaspánt adatait is, nem is volt olyan egyszerű, hogy mind menjen egy képernyőn...Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz nubreed #111029 üzenetére
Ja, nekem volt pár ennél olcsóbb Cateye, végülis beváltak. Talán abba tudnék belekötni, hogy ha nem a kormány egyenes részére raktam a tartót, akkor hajlamos volt eldeformálódni, és akkor nem érintkezett jól, főleg esőben, de ez gondolom, mindre igaz lehet
Ez meg amit néztem korábban, de ehhez még egy 5-ös a szenzor, tehát szintén 15-re jön ki: [link]Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz nubreed #111062 üzenetére
Nem.
(#111046) trialboj ...dehogy tudnál nyolcvanat menni,legfeljebb az elején amíg a placebo elhitetné veled mennyire sok az a 2,5kg.Kis túlzással egyetlen keményebb tekerésem előtti/utáni súlykülönbségem is van annyi.Inkább az van amit (#111045) cozmo is ír,a versenykörülmények közötti kigyorsítások,gyors kaptatók,stb.-nél lenne másodpercekben,vagy értékes kalóriákban mérhető az a súlykülönbség,vagy esetleg ha nekimész valami brutálhosszú emelkedőnek,ahol minden csepp erődre szükség van ahhoz,hogy ne toljad.Amúgy amatőr szinten még ott is többet számít éppen milyen passzban vagy,mint az az 1-2 kg.Magyarán a súlycsökkentés csakis akkor éri meg ha versenyzel,vagy tényleg sok a felesleges pénzed,hisz ha kiszámolod ennek nagyon sokba kerül kilója.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
6030D
Ármester
válasz nubreed #112796 üzenetére
Első körben kérdezz rá az eladóktól, hogy mi van készleten. Az, hogy a webshop mutatja még nem jelent semmit. Ugyan így járt Redneck is, ő az Aim Race-t választotta.
Ha a méret (és szín) miatt mindegyik a pakliban marad, akkor én a két Cube közül választanék, de csak azért, mert a másik kettő nem tetszik.
Ha van lehetőséged, menj el pár boltba személyesen, ott vannak készleten a jó áru bringák, nem a neten.(#112797) BurgBurg: ha a kukacra gondolsz, azt szerintem a belsős rendszer nem díjazza, mert kidörzsölheti belül.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
jjeahh
nagyúr
válasz nubreed #113552 üzenetére
Nálunk inkább elavultak a bringaboltok weboldalai, sokszor a régi modellek még fent vannak, a boltban viszont már az újakat árulják, nagyobb a választék és általában helyben olcsóbbak, több az akció, mint neten . Szal a weboldalak sajnos el vannak hanyagolva... Ha mindenképp online akarom megoldani, akkor felénk az a legjobb megoldás, ha a facebook oldalukon privátban érdeklődök. Amúgy meg ha nincs helyben, szinte bármi rendelhető és 1 napon belül itt van, ha meg nem tetszik nem muszáj elvinned. Ott ezt így nem lehet megoldani?
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Runner_fxr
Ármester
válasz nubreed #113552 üzenetére
Jól érzékeled. A legtöbben feltesznek mindent rendelhetőbe, ami még akár valós is lehet szezon elején, de hetente változik a készlet a külföldi raktárakban. Így simán benne van a pakliban, hogy már rég elfogyott az a modell ami fent van a webshop-ban, hogy rendelhető. És sajnos kevesen tartják naprakészen a webshop-ot. Ez sok esetben egy külön embert igényelne, amit viszont nem termel ki a bolt. Így akkor csinálják amikor van rá idő. A fő probléma, hogy a kerékpárgyártás teljesen más elvek mentén működik manapság mint mondjuk 10-15 éve. Anno az volt a bevett szokás, hogy a kerékpár gyártók hatalmas mennyiségeket gyártottak, nem volt muszáj előrendelni, és a boltok rendeltek amikor kellett egy bringa, általában minden megvolt viszonylag gyorsan, ennek hosszútávon az lett a következménye, hogy rengeteg bringa megmaradt, ami évek alatt a csőd szélére küldött több gyártót is. Meg volt egy válság időszak, hogy eléggé lecsökkent az új kerékpárok iránti kereslet, külföldön is. Na ekkor jött egy fordulópont, és a gyártók kénytelenek voltak alkalmazkodni a helyzethez, szinte kizárólag előrendelésre gyártanak! Ami azt jelenti, hogy az összes bolt leadja szépen a rendelését minden szezon végén, a forgalmazóknak, a jövő évi modellekre, majd ez alapján történik a gyártás, és egy minimális plusz készletet csinálnak csak. Ennek sajnos az a negatív következménye, hogy ha egy bolt nem rendel elő bizonyos modellekből, akkor elég valószínű, hogy szezon közben erre már nem lesz lehetősége, pláne a drágább modellekből. És a boltok kénytelenek rendelhetőbe feltenni a többi modellt, de ez általában csak tavaszig érvényes, nyáron már kb semmiből nincs. És van még egy tényező, az elektromos kerékpárok, ami manapság egyre inkább elsőbbséget élvez a gyártósorokon. Mivel külföldön az eladások jelentős részét ez teszi ki, több kerékpármárkát a pedelec kerékpár piac mentett meg a csődtől! Tehát ennek hatására a hagyományos hajtású kerékpárokból még kevesebbet tudnak gyártani.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz nubreed #113585 üzenetére
Mindig érdemes végigjárni a boltokat, mert sok termék fent sincs a webshop-ban. Örülni kell annak ami van, sajnos figyelembe kell venni azt, ha új modellt szeretnénk, akkor erre még szezon előtt kell gondolni, különben vagy teljesen elfogy, vagy már méret hiányos lesz. Ez a tendencia.
cozmo: És ez még egy viszonylag alap villa, komolyabb teleszkópok, tagok szervizelésére egész komoly műhelyek kellenek. Tervezzük mi is, hogy fejlesztünk ez irányba, mert ugye jelenleg csak karbantartást csinálunk.
trialboj: Ha sokat használod, a kis szervizzel nem kell várni 1 évet, akár pár havonta meg lehet csinálni. Ugye a gyári ajánlás 50-100 üzemóra szokott lenni. Ezeket nem viccből szokták mondani. Lehet persze ritkábban is csinálni, de ha azt szeretnénk, hogy a maximumot tudja a villa vagy a tag, akkor érdemes betartani a gyári előírásokat. Én csak Motorex kenőanyagokat használok, soha nem volt vele probléma.
És amikor leadod egy szervizbe a villát vagy pláne a tagot, nagyon óvatosnak kell lenni, sokan elvállalják, akiknek egyáltalán nincs meg hozzá a körülmény és szaktudás.
Budapest is tele van kerékpárszervizzel, akik elvileg vállalnak mindent, de 1 kezemen meg tudnám számolni (és akkor még lehet sokat mondtam), hogy kire mernék rábízni mondjuk egy Reverb nyeregcsövet vagy egy Fox telót/tagot.
Amikor szervizeltem a saját bringám, jó párszor ütköztem problémába, mert ugye az elektromos bringa szervize nekem is egy új terület. Konkrétan elektromos bringás szervizektől kértem tanácsot, de még ők sem tudtak rendesen válaszolni és elvállalni is csak fog húzva merték, ezek után már eszembe nem jutott bárkinek is odaadni.[ Szerkesztve ]
-
Jester01
veterán
válasz nubreed #113612 üzenetére
Igen, be lehet állítani bármilyen kerékméretet. Biztos van hozzá leírás is, de itt egy idegesítő videó róla.
Jester
-
6030D
Ármester
válasz nubreed #114064 üzenetére
A régi VDO A8-am tudja, ahogy nézem az újakban is benne van. M2
Árban is belefér.
Elvileg Hasaggymeg a mai napig azt használja.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
K_Gabor
tag
válasz nubreed #114067 üzenetére
Ebben a pdf-ben van a beállítás. Semmi extra, első indulásnál kiválasztod, hogy hogyan szeretnéd megadni a kerékméretet és beállítod, hogy mekkora utat tesz meg a kerék egy fordulatra.
Hirdetéseim: http://hardverapro.hu/tag/k_gabor_3#aprohirdetesei
-
Mezga Aladár
veterán
-
6030D
Ármester
válasz nubreed #114086 üzenetére
A webshopot nem tudom, csak ez volt az első, amit a gugli kidobott. Keresgélni kell, lehet, hogy máshol olcsóbb. A mágnes szerintem is hülyeség, nekem is működik 6 éve, igaz, hogy most már csak görgőn, de van a családban vezeték nélküli, azzal sincs gond.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
robee19
tag
válasz nubreed #114170 üzenetére
Eszem ágában nincs ilyet megcsinálni, éppen ezért a hiba is, csak összedobtam valami csúnyát és színeset, hogy megmutassam, bármi megvalósítható. Akár a sérült gyári feliratok pótlása is. De látom mindenkiben megragadt a lényeg
Dellfanboy: ...sőt a lovasok is "ride" -olnak.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz nubreed #114775 üzenetére
Én tavasztól, amióta megvettem az új sisakom kezdtem rendszeresen hordani, szerencsére idén felénk még nem volt 40 fok és remélem nem is lesz, mert úgy megszoktam, hogy nélküle már fura tekerni és nem érzem biztonságban magam . Tavaly is hordtam néha, de a régi sisakom borzasztóan meleg volt, azt én sem tudtam napi szinten hordani. Szal ja, valszeg 40 fokban kínos, de én már tuti hamarabb keresnék olyan sisakot ami még jobban szellőzik, mint letegyem és nélküle tekerjek...
Más: nyereg letesztelve, asszem túl puha . Remélem megszokja a hátsóm.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Vanir
veterán
válasz nubreed #114773 üzenetére
Miert riasztana el barkit a sisak? Ekkora marhasagot komolyan mondom nem hallottam meg a temaban.
pc360: Atlagos bringazasnal basztak el engem a zold lampan, par het fejfajast meg fejtotol ful szeleig lehorzsolt fejbort megsporolt volna, ha akkor van rajtam sisak. Azota mindig van.
Egy dolog, hogy ki hogyan jatszik az epsegevel, de a tobbi embert ne batoritsatok mar a baromsagra!
[ Szerkesztve ]
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz nubreed #115051 üzenetére
Olyan nagy a nyolcas? Amúgy én majd visszavinném,könnyen ellehet húzni a kereket,főleg ha lazák egyes küllők.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg