-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz RexpecT #191928 üzenetére
Jó helyek, remélem én is hamarosan megjárom őket.
#1919296030D...azért látszólag meggyötörte...a computert, természetesen.🤭
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz RexpecT #192475 üzenetére
Én egy full merev karbon villás xc-t kipróbálnék, ha nem lennének ennyire durván drágák, ide felénk a gravel kevés. Van bőven különbség, keskeny koskormány vs 720-760mm egyenes, gravellel jobban lehet haladni aszfalton, a montis 1x12-vel meg terepen jobb mászni, 40mm gumik vs 57mm (sőt, újabban xc-n a 60mm a menő) stb. Kevésbé meredek enyhébb terepre biztos jobb a gravel, felénk azért van kihívás terepen bőven.
Hasaggymeg: pont most vettem amúgy egy nadrágot, kíváncsi vagyok nyáron milyen lesz, mert már-már ijesztően vékony.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
Somatom
veterán
válasz RexpecT #192626 üzenetére
Egy érdekes szitut tudok elképzelni. Felrakatod a lecsavarozós horogtartót, de a horog nélkül jelensz meg a vizsgán. Na, olyankor nemtom mi van. Horog nélkül nem lehet vonóhorog, csak egy izé az autó hátulján. Így vontatási adatot sem lehet bejegyeztetni.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
-
Nolta
csendes tag
válasz RexpecT #192630 üzenetére
Múlt évben szereltettem föl egy vonóhorgot, lakókocsihoz 2T teherbírásút az 100e ft volt vizsgáztatással, a levehetős kicsit drágább lett volna. Az ár az autó típusától is függ először érdemes egyeztetni alvázszám alapján, nálam kicsit melósabb volt szétszedni a hátulját.
Olyan helyre sztem ne vidd ahol nem vizsgáztatják le, ezt megkerülni nemigen lehet rizikó nélkül. -
bardi
aktív tag
válasz RexpecT #192647 üzenetére
4 suzukin néztem végig a vonóhorog szerelést, (najó, ebből kettő toyota...) vágni kell a lökhárítót, de azt a kocsi mellett állva nem veszed észre, nem látszik.
Hasaggymeg: volt olyan sram szivacsos markolatom, sima szivacs, semmi extra.
[ Szerkesztve ]
'92 Honda VFR 750
-
parkr
őstag
válasz RexpecT #193121 üzenetére
Jelenleg nyilván nincs minden még ott sem. Én hetekig vártam az ebike-ra, közben a kiírt "készlet információt kapunk" dátum is eltűnt a termék mellől, aztán pár nappal később már volt cipőm németből, pár ezerrel többért, de legalább volt.
Ha egy webshopnál nem ingyenes a visszaküldés, feladod postán és a paypal (ha azzal fizetted a rendelést) visszatéríti a postaköltséget.
-
andrisbandi
őstag
válasz RexpecT #193121 üzenetére
A PayPal visszatérített visszaküldési szolgáltatása
Használhatom a PayPal visszatérített visszaküldés szolgáltatást, ha az eladó vagy a kereskedő már kínál hasonló szolgáltatást?
Nem.Van felső összeghatára a PayPal visszatérített visszaküldés szolgáltatás által felkínált visszatérítésnek?
Igen. A maximális összeg kérelmenként 30 euró. = maximális visszatérítési összeghatár【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
ZolkoW
őstag
válasz RexpecT #193909 üzenetére
Nekem gettó módszer, ami működött már: fogom a T alakú 5-ös imbuszkulcsot, belehelyezem a váltó rögzítőcsavarjába, ami a fülbe van betekerve, és visszahajlítom vele a helyére érzéssel..
Persze az lenne az igazi, ha utána megnézné valaki célszerszámmal, hogy sík lett-e.Villanyak toldás: én sokféle barkácsot el tudok fogadni a biciklimen, de ezt biztos nem
Akkor már ott vannak a nagy emelésű stucnik. Igaz, a villanyak levágása miatt jött elő, és simán előfordulhat, hogy emiatt nem a kényelem sérül, hanem egyszerűen nem lehet beletenni másik vázba. (pl. a mostani vázamnak 9 centis fejcsöve van, az előzőnek 11, tehát amit ehhez levágtam, már nem for abba kerülni) Na az meg, hogy a felső csapágy a toldott részen legyen (mondjuk egy 15 centis fejcsövű vázban, bár ez csak elméleti lehetőség), az remélem, még Somatom számára sem elfogadhatóBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
arcitec
addikt
válasz RexpecT #193909 üzenetére
Láncot cseréltem dettó így jártam.(bár szemre nem volt ekkora "belógás") Elől a nagy keréken teszteltem, teljesen rendben volt. Majd túra alkalmával már mindenfélét váltogattam és a középsőn (és csak azon) darált.Lentebb itt is lett említve kicsit kifele feszítettem(csak nagyon finoman) a kanalat és jó is lett.Lehet a lánc felrakásakor kis "kamaty" volt ott, mire a helyére került. A keréken is próbáltam közepet állítani. Most jónak tűnik ... Egyébként elől a váltás sem volt tökéletes minden esetben. Szóval precízen be kell lőni érzékeny egy szerkezet szerintem, pedig Deore XT, de be lehet állítani és vigyázni kell rá. MTB-n gondolom többféle baleset(eset) előfordulhat az erdőben..
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz RexpecT #193914 üzenetére
Annak a hajlását nem fogod látni, így tedd a váltót valahova középre, hogy teljesen a láncvonalban legyen és olvasd el ezt.
Ott 90%, hogy más nem lesz görbe. Szerk. látom az állítható kulcs link nem működik, így itt egy új, nehogy svédfogóval essél neki.
Szerk2. csakis felszerelve próbáld, levéve az életben nem lesz jó, túl kicsi ahhoz, hogy lásd merre hajlítod...a váltó megmutatja mennyire hajolt és esetleg mennyire csavarodott el. Általában csak kissé behajlik a váz felé, így óvatosan húzogasd kifele, majd nézz bele hátulról egyenessé vált-e végre. Én a 1x12-est minap húztam helyre, pedig ott aztán minden mm számít a tökéletes váltáshoz.#193911ZolkoW... [kép]
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz RexpecT #193929 üzenetére
Az csak egy kép amit éppen találtam a neten...a lényeg, hogy pont a láncvonalban legyen a váltó, 3 tányérosnál elől középsőn, 2 tányérosnál mondjuk a kicsin, és hátul oda válts ahol a legegyenesebben megy a lánc az első és hátsó lánckerekek között. Ott húzd szépen, óvatosan addig mígnem teljesen függőleges a váltókanál (vagyis párhuzamos a váz középvonalával), majd ha kell csavard is ha esetleg nem egyenesen megy rá a lánc a feszítő görgőre. Itt látható, hogy a párhuzamosság rendben, a kanál mégis kifele csavarodik. Nálad szinte biztos csak befele hajlott a tartó, a váltót nagyon nagy ütéssel lehet csak elhajlítani.
borix...mindegy mekkora műmájer az a szerelő, ő fűzte, te meg vidd neki vissza, hogy nem középen fut, húzza középre...higgadtan, nyugodtan, ahányszor csak kell mert így lesznek a kezdőkből jó szerelők (vagy éppen adják fel végül az ipart), hogy tanulnak a reklamációkból. Végül annyi munkaórát kénytelen belefeccölni kerekedbe, hogy nem fogja neki megérni sz@rul kiadni kezéből...amúgy meg állvány nélkül is meg tudná csinálni, egy váz éppen jó állványnak ha éppen másra nem telik.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
lsebestyen
addikt
válasz RexpecT #194364 üzenetére
Mondjuk amióta a bringák jó része tajvani ill. kínai gyártású simán lehet, hogy passzolna oda más is, de fölösleges kísérletezni. Én a gyártónak írnék, hogy esetleg tudnak-e küldeni, vagy valami felkészültebb szerviz/üzletben érdeklődni, hátha be tudják neked rendelni.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz RexpecT #196277 üzenetére
Áááhhh, ha egy sor nem megy egy minimum 5-6 ezret akkor megette a fene! Méred és cseréled időben a láncot (bár azt én sem tudom meddig, mert 0,7-ig engedni akarom amit amíg még nem próbáltam ki nem ajánlok senkinek ), és egy sor legalább 2 láncot el kellene vigyen.
szuszinho...azért liheg a csaj is rendesen utána.🤭
jjeahh...akkor már csak ezt kellene eldöntenem most jó, vagy rossz ez a felni. Amúgy meg ha visszacsúszik a közepére akkor azt nincs is értelme tej nélkül felfújni, hisz ahogy leengedted vissza is csúszik. Nekem eddig mindegyik felnim belső szélére felszaladt a gumi pereme, még a korábbi Cube-os régi nem TLR Alexrimsre is, a Mavic ugyanakkor meg infarktust okozó lövéssel tette ezt, még belsővel, lassan fújva is.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz RexpecT #199904 üzenetére
Milyen tej volt benne és meddig állt mozdulatlanul? Amúgy jjeahh kolléga a reszelt fékbetétek tudója, mindjárt erre néz és tanácsot ad.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz RexpecT #200114 üzenetére
Mi a baj a Hutchinsonnal, miért nem jó? Igen, nálam eddig Nobby és Rocket volt, nemrég cseréltem le Maxxis Forekaster + Rekon-ra. Hűvösben, sárban sokkal jobb a Schwalbe, száraz poros terepen meg a Maxxis győz nálam. Ha most Nobby-t szeretnél venni, lehet bajban leszel, mert az új modell már kőnehéz és agresszívebb is lett, talán már nem annyira jó párosítás a Rocket Ronnal. Ez a bajom most nekem is, fogalmam sincs mi legyen az utódja ősszel, amikor újra elkezdek sarazni, mert a Schwalbe az agresszív xc-s Nobbyból veretős trail gumit csinált .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
szimpláncsak
tag
válasz RexpecT #200114 üzenetére
Az st 500-at mennyire használod sétálásra is? Mármint bicajozás közben. Nekem az alap st 100 van. Április óta 3200km körül van benne és eddig semmi baja. Ázott is már el párszor. A teljes igazsághoz azért hozzá tartozik, hogy én országútin használom 90%-ban. Egy bajom van vele, hogy csak 1 fix helyre lehet rakni a stoplit, ahogy néztem drágább cipőkön lehet állítani pár centit.
-
ZolkoW
őstag
válasz RexpecT #203609 üzenetére
Nekem örökös darabnak tűnik, 1 ilyet és két egyszerűbbet használok, a másik kettő 4-5 éve is megvan, de ez is már vagy 3 óta, és használtan vettem. nem hiszem, hogy félni kéne, ha jól fel van rakva.
a "kicsik" kevésbé elpusztíthatatlanok, ránézésre, de arra is rá lehet bízni a kétkerekűt, csak kevésbé kényelmes használni. meg abban a kitámasztórudakat szegecs tartja, nem hallottam, hogy bárhol a világban elnyíródott volna ilyen, de a proride masszívabb szerkezetnek látszik.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
-=RelakS=-
veterán
válasz RexpecT #203773 üzenetére
Squirtet is oldja a benzin, szóval az nem gond.
Az volna az alapötlet, hogy ha lehajtok pl 200km-t, akkor talán a csapokból a gyári massza kijön annyira, hogy beszivároghat a Squirt a helyére, már ha a lánc lapjainak a közét a gyári trutyi még nem zárja le teljesen.A gond inkább az lesz, amit jjeahh írt, a túl sok trutyi, főleg a lánc külsején.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
jjeahh
nagyúr
válasz RexpecT #203914 üzenetére
Ezért jobb a menetes középcsapágy, nálam és haveroknál is ilyenkor általában a csapágy menet és a váz közé por kerül és az kattog. Ki szoktuk csavarni, megtörölgetni, zsírt rá és visszarakjuk. Pressfittel ez nem megy ilyen egyszerűen sajnos. Ami még hasonló hangokat szokott kiadni, az a pedál, annak általában elég, ha alaposan lemosod.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz RexpecT #203914 üzenetére
Nem biztos középcsapágy az, vedd le a láncot (könnyű átbuktatni az első tányéron kifele, majd kiakasztani a hajtókarból) és forgasd meg terhelés, lánc nélkül nézd meg érzel-e valami rágást, akadozást stb. Ha ezt lánccal terheled akkor a terhelés átmegy hátra a sorra, kerékre, agyra, szabadonfutóra, így sok minden kattanhat.
#203915xy.zsolt...naa, ne szerénykedj, aztán majd jössz valami harmincas átlaggal nekünk!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Alg
veterán
válasz RexpecT #203917 üzenetére
+1 ötlet: lánctányér rögzítő csavarokat is nézd át, az is kattoghat és sokan elfeledkeznek róluk.
Más: Mi tegnap a Fertő tó osztrák oldalán csináltunk egy kis karikát kirándulósan, kevésbé sportos ismerősökkel - rengeteg tök jó minőségű és kiépjtett bringaút van ott is, szóval visszamegyünk még nagyobb (teljes) körre is szerintem. A lassú tempó meg kimondottan jót tett a fájós térdemnek.
Ez utóbbit végre sikerült izolálni, a bal combhajlító (hamstring) alsó tapadása fáj (+ nagyobb terhelés után be is dagad), szóval csinálom napi szinten nyújtásokat, meg tervben van egy bikefit is - csak itt elég drága, normális helyen 200-250EUR. Azért örülök hogy izom, és nem ízületi eredetű...
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz RexpecT #203929 üzenetére
Ott azért nincs akkora jelentősége a nyomaték kulcsnak, ahol 30+Nm-re kell húzni ott egy szabvány méretű imbusszal nem is nagyon fogod tudni túlhúzni. Ötös, vagy kisebb lehet a csavarok feje, csak húzz rájuk picit...már ha tudsz, mert ha nem akkor az biztos nem recseg.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
eddie1978
aktív tag
válasz RexpecT #203917 üzenetére
A megvalósítás az elbaszott, nem a pressfit. Szarnak bele, hogy precízen megmunkálják a csapágyfészket. Abba az 1000-10000€-ba nem fér bele a fészek megmunkálásának a költsége. Amúgy meg szinte az összes csapágy pressfit a nagyvilágban. Szerezzetek rajzot a menetes megoldáshoz ami van a bringátokban. Vannak ott is előírások. Felület, ahova a menetes csésze felfekszik, síklapúsága és a két felület párhuzamossága a cső két végén, vagy a két csapágy egytengelyűsége. A menet nem tájol. Ezt a sík felületek teszik meg részben. Az egytengelyűséget meg rábízzák a menetre. Nem véletlenül árulnak pressfithez betéteket, amik a vázba bepréselhetőek. Ezek egy befogásból, esztergán, oldják meg az összes felület megmunkálását. Így biztosított azok egymáshoz mért pontossága. Persze a váz még beszopathat, ha tűrésen kívüli a fészek átmérője esetleg a szélessége. Amennyiben kisebb az átmérő, fel lehet dörzsárazni. A nagyobb az gáz. Ott lehet ragasztani. Karbon zsugorodik, nehezebb biztosítani a végleges méretet a gyártás során. Van még az is, hogy a tengelyen lazán illesztik a csapágyakat. Nos ott is lehet szívni.
Nem annyira egyszerű ez. A gyártókat kellene jól tökön rúgni, hogy ne szarokat gyártsanak egy rakat pénzért. -
ZolkoW
őstag
válasz RexpecT #204224 üzenetére
Én még az átmérőt ellenőrizném, a legesélyesebb, hogy igen, ez a 41mm-es külső átmérőjű csapágy kell, de létezik DUB/92 mm-esben még 46-os, és talán 42-es is.
Bike24-ről ugyanilyet vettem kicsit olcsóbban a Trekhez.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
Új hozzászólás Aktív témák
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Xbox Series X|S
- PlayStation 5
- Kerékpársportok
- Projektor topic
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Gumi és felni topik
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Parfüm topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen