-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ringman
nagyúr
ennek a rosebike-os klónját (xtreme márkanév alatt futott) múltkor kellett használnom, kb 2-2.5 bart viszonylag gyorsan bele lehetett nyomni a kerékbe [link]
-
Ringman
nagyúr
válasz FeniX- #184449 üzenetére
a decánál ahogy néztem, ezeket jelentheti outinál a női: (régebben rc 520-asnál néztem, hogy miért 10k-val olcsóbb a női modell)
- keskenyebb a kormány (20-40 mm-rel)
- rövidebb a stem 10-20 mm-rel, mint a férfi modellnél
- esetleg a hajtókar 170 mm-es nagyobb méretnél is
- női nyereg van rajta
- nincs belőle XL, esetleg L méret. -
Ringman
nagyúr
válasz STC Speed #184819 üzenetére
+ sok más országban olyan korlátozások voltak, hogy vagy otthon maradsz, vagy sportolsz -> bicikli.
szerintem sok embernél maradni is fog a kerékpáros munkába járás, már csak a közlekedési kultúrának kellene fejlődnie.
+ ha tényleg így marad, akkor a "munkavállaló-barát" munkahelyek lehetőséget fognak adni pl. zuhanyzásra/átöltözésre. (ez nem tudom mennyire elterjedt)szerk:
szerintem az is közrejátszott, hogy a tömegközlekedést veszélyesnek ítélik meg (a maszkhordási fegyelemtől függően nem alaptalanul), így inkább maradt a bicikli, ha az autó nem volt megoldás (drága, ill. nincs parkolóhely)[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
ma tekertem a nexus 8-as biciklimmel kb -5 fokban. szobából vittem ki, kb egy órát tekertem, aztán 1 órát állt kint. hazafelé elkezdett először szakaszosan, aztán folyamatosan (!) nyikorogni és nem működött a váltó, 5-ösből még négyesre még leváltott, aztán game over, a marokváltót 2-3-4 között tudtam egyáltalán eltekerni, de váltani nem váltott. megpróbáltam a bowdenfeszességet is állítani (fasza dolog hóban, mikor az agy alsó oldalán kell megnézni, hogy a két kis sárga csík színel-e), de ez sem használt.
behoztam a melegre, most megint megy.
Ez valami típushiba, vagy nagygenerálra szorul az agy (szétszed, átnéz, zsíroz)? mióta megvettem használtan a biciklit kb 1800 km-t ment, azóta nem szervizeltettem.
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
shimano alkatrészeket cikkszám alapján lehet valahonnan Mo-ról rendelni?
BR-IM50-R rollerfékhez lenne szükségem erre az csavarra: Shimano Nexus Brake Cable Fixing Bolt Unit - Y75M98070[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz f4lcon #184889 üzenetére
köszi!
jó persze, csak nem jó a linked a hsz-ben.
szerk:
úgy nézem az ebike-on rendelhetőmúltkori bowdencserénél néztem, hogy nálam a közbenső alátét nincs meg, csak rá van feszítve a bowden a kapcsolódó fém fékalkatrészre.
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
a decás GRVL520-as modellről lehet már valami konkrétumot tudni?
a linkről továbbhaladva látszik, hogy 2 prototípus van, egy apex1x11-es és egy shimano 2×?
pl. átütőtengelyes-e végre a váz+villa, 40-esnél nagyobb külső elfér-e, stb.
(na meg hogy mikor&mennyiért lehet megvenni) -
Ringman
nagyúr
beleolvastam a decathlonos instagram (riverside, triban) kommentjeibe:
a riverside touring 920 és 520-ból márciusban lesz pár darab - "a few"
az új gravelek - triban grvl520 premierje május végén lesz, gondolom szintén kis készlettel. -
Ringman
nagyúr
válasz parandroid #185217 üzenetére
elvileg rá van írva a nyeregcsőre is. (pont tegnap szívtam meg, hogy a trekkingembe 27,0 mm-es kell és vettem egy 27,2-est...)
nagyon jó, hogy 0,2 mm-ként vannak a méretlépcsők. 26,8 - 27,0 - 27,2
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #185277 üzenetére
ja, az én voltam és tényleg marketingszagú volt, de a lényegen nem változtat, hogy lesznek idén fennakadások
---
ezt is érdemes átfutni:
Magyarországon is áremelés lehet a vége a súlyos globális konténerhiánynakNem elég, hogy méregdrágák, már lepakolni is alig tudják a konténereket a kikötőkben
-
Ringman
nagyúr
a ctm koyuk 2.0-ról mi a véleményetek?
[link] 440k (már ha van nekik ténylegesen is készletük), grx 400, hidraulikus tárcsafék.
nyilván nem a legkönnyebb ~10,7 kg-mal. 56-ost néztem, 180 cm magassággal és 86-os átlépővel. -
Ringman
nagyúr
válasz parkr #185432 üzenetére
ja, de elmondja, hogy pl. a kryptonite zárainak nagy részéhez spéci eszközök kellenek, kb esélytelen, hogy valaki ilyennel járkáljon.
én ilyet vettem, de általában hátizsákban hordom, ha lakatolni kell: kryptonite keeper 785
mondjuk azért is csak ekkorát, mert a biciklim se túl nagy értékű -
Ringman
nagyúr
úgy néz ki, hogy én is belefutok majd abba, hogy olyan biciklit kell majd venni, ami van épp készleten (a fentebb linkelt ctm koyuk nincs raktáron, 21-es talán februárban, biztosan drágábban).
földútra+napi használatra - mindenesnek kellene.a fentit kihúzva ezeket néztem, ami úgy-ahogy készleten is van: (az 500k-s decás touring 920-at első körben kilőném, az valamikor március közepén lesz majd kapható, de kis darabszámmal fog jönni):
1. decás rc 520 290k vagy rc 520-as gravel 330k.
ebből vsz. az elsőt venném meg, aztán árkülönbözetből panaracer gravelking sk plus menne rá. (vagy télire panaracer ext)
pro:
- van raktáron, olcsóbb, shimano 105 (gondolom a tiagra is teljesen elég lenne)
kontra:
- gyorszár: érdemes még gyorszáras biciklit venni?
- feszesen fér el egy 40-es külső (papíron 36 mm felett ütközhet a lábbal, nálam vsz nem mert 40,5-ös a cipőméretem), szóval a panaracerből is inkább a 35C-set venném
- a kerékszett nagyon gyászos?2. cube nuroad pro 360k (ebből a női változat van 56-osból boltban, ami engem spec. nem zavar, max ha keskeny a kormány, akkor lecserélem)
pro:
- átütőtengely
- igazából első körben nem kellene semmit cserélni rajta (max nyereg)
- 45 mm-es külsők
kontra:
- papíron nem tubeless ready kerékszett (de utánaolvasva nincs vele probléma)3. cannondale topstone 365k
pro:
-átütőtengely
- igazából első körben nem kellene semmit cserélni rajta (max nyereg);
- áttételi arány (40T elöl, 48T hátul)kontra:
- kb 40 mm-es külsők férnek el
- papíron nem tubeless ready kerékszett (de utánaolvasva nincs vele probléma)
- fékről nem sok jót olvastammelyiket választanátok?
-
Ringman
nagyúr
berendeltem én is egy cube-ot, csak a szállítási idő kérdéses. ezt: nuroad ws 2021
rendelés előtt pár órával pont elvitték az utolsó raktáron lévő darabot, elvileg kering még egy valahol európában, amit le tudnak szállítani, ha mégsem, de az sem tragédia.
-
Ringman
nagyúr
decás touring 920 áprilisban lesz kapható, a baromi nehéz touring 520-ból jövő héten lesz pár darab.
[link]a touring 520-at viszont ha lecsupaszítjuk, akkor trekking/touring kategóriában csak viszonylag nehéz lesz, nem nagyon nehéz
pl csak a csomagtartó 1,2 kg, meg a két külső darabja 1 kiló felett van, nyereg majdnem fél kiló, sárvédő szintén.
(pár hete számolgattam mit lehet kihozni belőle, mielőtt megrendeltem a cube nuroadot)a vázra viszont 170 kg-os teherbírást írnak, mintha régebben valaki pont ilyet keresett volna
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #186072 üzenetére
ahogy olvasgattam, touring+bikepackingnél más számok vannak, ott vihet valaki 15-25 kg cuccot + 15-20 kg a bicikli csomagtartóstól, sárvédőstől. ezen felül még étel+ital is kell, szóval a 130 kg-os limit nem mindig elég.
ennek meg az ára a váz+kerékszett súlya.
-
Ringman
nagyúr
előrekerült egy ilyen bicikli a lomosból, ezzel érdemes foglalkozni (pl egyáltalán megtakarítani)?
90-es évekbeli lehet, számomra noname márka, rozsdából ítélve acél váz, 58-as felsőcsővel, 1"-os menetes villanyak, 26-os kerekek, 28,6 mm-es nyeregcső, 3×7 sebesség, shimano 7sis hátsó váltó, st-ef20 altus váltókar, apse (?) v-fék.
minimum 10 éve nem használta senki, elég lerobbant állapotban van:
[kép1] [kép2] [kép3] [kép4] [kép5] [kép6] [kép7] [kép8]nem tudtam lemérni, kb 15 kg lehet így sárvédőstől, a kormányon lévő pártíz dekás lakattal együtt.
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz tacto #186145 üzenetére
érzelmi kötődés nincs, családtagé volt, de ő már fogja használni.
semmilyen elfekvő alkatrész sincs hozzá, költeni szerintem sem érdemes rá, vsz. új korában is belépőkategóriás lehetett.még második (kocsmába/boltba járós) biciklinek se nagyon kellene, arra ott lesz a jelenlegi agyváltós trekking, ha sikerül végre új biciklit vennem.
(vagy néhai nagyapám ki tudja hány éves egysebességes bringája, arra lehet lakat sem kellene)így is fent van a padláson még két bicikli, ami szerintem dédnagyapámé és dédnagyanyámé lehetett, eléggé lepusztult állapotban, azok is csak a helyet foglalják.
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #186147 üzenetére
na majd ha lesz időm előásni őket, teszek fel fotót.
az egyik váza viszonylag jó állapotban van, cirill betűs felirattal, a másik felismerhetetlenségig kopott. hajtás, stb elég ramaty állapotban, szerintem 30+ éve nincsenek használva. mindkettőn tolórudas fék van + kontrafékes, de abban az időben nem is nagyon volt szerintem. (női vázasak)
meg van 2 csomagtartóra akasztható kantatartóm és 2 gázpalacktartóm is hozzájuk
-
Ringman
nagyúr
válasz itouchfan #186153 üzenetére
köszi.
az a hivatalos, hogy egész európa kap 130 darabot áprilisban (nem derül ki, hogy méretenként, vagy összesen), utána legközelebb októberben lesz elérhető.
a touring 520-as váza ugyanez, csak ott alu a villa. a lánctányér szerintem is kicsi (32T).
a másik 2 modellről itt van beszámoló, de a 900-as nem itthon kapható [link]
-
Ringman
nagyúr
ha már max kerékméret:
a cube gravelekben (nuroad pro, fe, race, ex, stb - aminek ugyanolyan váza van) a 45 mm-es kerék az elméleti maximum, mert a sárnak már nem marad így hely:
a fotókon egy 650b-s 47 mm-es külső van: [link] -
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #186388 üzenetére
én egy 6-30 Nm közötti proxxon microclicket vettem (máshoz is jó lesz, biciklitől függetlenül már régebben akartam egyet venni, de még nem próbáltam), az ennél jobban meghúzandókat meg annyira szerintem nem túlérzékenyek, hogy baj legyen belőle (vagy arra elég lehet 20-110 Nm-es, ott a pontosság nem annyira szükséges, ilyen aldiban/lidl-ben is szokott néha lenni, azt hiszem)
ezt ki lehet egészíteni fix 3-4-5 Nm-t tudó marokcsavarhúzókkal, ha szükséges lesz.
rosebike-on 2-24-es van.
-
Ringman
nagyúr
ha valaki rohloff-agyváltós biciklit keresne jó áron bordásszíjjas hajtással (és női vázzal) [link]
-
Ringman
nagyúr
bb-un-26 monoblokkhoz 20 bordás behajtó kell?
ez vállalható minőségű? (gyanúsan olcsó)
ez a decás is ugyanaz a szabvány? -
Ringman
nagyúr
válasz parandroid #186476 üzenetére
nana, a kitámasztó komoly kényelmi faktor
ha egyszer megjön a nuroad, akkor biztos fogok arra is rakni.
(most ne figyeljen senki, de nem azon a 300 grammon múlik) -
Ringman
nagyúr
válasz flash- #186583 üzenetére
én schwalbe marathon gt 365-öt használok (700-35c), nem a legkönnyebben gördülő külső, de azzal akár még erdőben/mezőn/hóban és mérsékelt sárban is el lehet menni.
~2000 km alatt nem igazán kopott, 2 defektem volt vele (egyik felütéses), 3.5 bart ír minimum nyomásnak, de én kevesebbel használom (kb 3 bar körülivel)
erre a felhasználásra a marathon almotion lenne neked az optimális
a lightosabb földútnál a sár mennyire lesz jellemző? a zsíros, agyagos sarat ezek a profilok mind gyorsan felszedik.
-
Ringman
nagyúr
válasz parandroid #186613 üzenetére
iosnel adguardot próbáld ki.
Mondjuk én youtubeot safarin keresztül használom.
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz Runner_fxr #186814 üzenetére
A rohloff váltó + bordás szíj előnye az, hogy az ágyat kb évente vagy 5000km-enkent kell szervizelni, a bordás szíj meg elmegy több 10k km-t és elég csak lecsapatni vízzel, nem kell kenni.
Szóval hülyebiztos és kis karbantartásigenyű, a hatásfok se számottevően kisebb, mint a sima váltónál.
-
Ringman
nagyúr
válasz Runner_fxr #186825 üzenetére
hát azt én sem tudom
---
itt egy lista a rohloff-hubos biciklikről, van benne pár mtb is (fully is):
[link] -
Ringman
nagyúr
válasz jjeahh #186829 üzenetére
az a baj az aluval mint anyaggal, hogy a fáradásnál nincs levágási határ, ergo minden (!) erőhatásnál fárad, az acél meg nem: ott egy bizonyos erőhatásnál kisebb erőknek nincs fárasztó hatásuk.
a másik probléma az aluval az, hogy hő hatására (hegesztés) lokálisan veszít a folyáshatárából ( teherbírásából), akár kevesebb mint a felére felére is a hőtehernek kitett zónákban.
sokat számít az, hogy mennyire túlméretezett a váz.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen