-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
dqdb
nagyúr
válasz TripleB #21540 üzenetére
Ráadásul a szavatossági időt nem kell túlságosan komolyan venni. Én a Speedből eddig többször ittam lejártat, mint nem lejártat, 6-7 hónap múlva is még rendben volt (lehet, hogy tovább is bírja, de eddigre elfogyott).
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Because #21718 üzenetére
Ilyenkor a vészfékezéssel párhuzamosan a nyereg mögé kell beülni, hogy a súlypontod minél lejjebb és hátrébb kerüljön, a hátsó tengelyre minél nagyobb súly essen.
Newneed: a fékkar nem bináris működésű, annak nem csak teljesen kiengedett és teljesen behúzott állapota van. A jó fék fog, mint a veszedelem, egyetlen ujjal behúzva fejre tudsz vele állni, de emellett jól adagolható is, hogy mindig a körülményeknek megfelelően tudd használni (és ebben az is benne van, hogy a sok lehetőség az a szituáció tűnik éppen a legjobbnak, amikor inkább fejre állsz, de megállsz). Ha valaki képtelen erre ráérezni magától, akkor arra nem az a megoldás, hogy gyengítsük a fékhatást, hanem az, hogy gyakorol. Ha hidraulikus féked lenne, akkor ott ingyen is lenne megoldás: kis levegő kell a rendszerbe, és máris nem fog harapni a fék, igaz, fogni se ...
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Rottweiler89 #21753 üzenetére
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Rottweiler89 #21785 üzenetére
Első lépésként ajánlom az oldal tetején az összefoglaló lenyitását, és ott a nyergekről szóló rész elolvasását:
3.0.6a Milyen nyerget vegyek?
Ez az a kérdés, amire senki nem fog konkrét választ adni. Egyedül csak pár megjegyzést tudunk adni, amire jobb ha odafigyel az ember.
Ha ilyen általánosan, bármiféle konkrétumot nélkülözően teszel fel kérdést nyeregre, akkor hasonlóan konkrét választ fogsz kapni. Nagy általánosságban kijelenthető, hogy a Selle Italia SLR, Selle Italia Flite, Selle SMP, Specialized drágább BG nyergei az embereknek általában bejön kényelemre, de ez semmire sem garancia, mert a kerékpár legszubjektívebb alkatrésze a nyereg. Ajánlhatunk mi széles nyerget, ha kicsi az ülőgumóid távolsága, vagy fordítva, sosem lesz jó, hiába esküszik rá a fél internet, ez egy ilyen műfaj próbálkozni kell. Ha szerencsés vagy, egy olcsó nyereg azonnal bejön. Ha kevésbé vagy szerencsés, akkor az olcsó utáni első drága nyereg fog bejönni. Ha peches vagy, akkor 5-6 nyereg után sem találod meg az igazit.
Lássuk, mitől függ az, kényelmes-e az adott nyereg:
1. ülőgumók távolsága vs. nyereg szélessége
2. mész-e terepre vele vagy országúton használod
3. használsz-e betétes nadrágot, vagy sem
4. rövidebb útra mész általában, vagy hosszabbra
5. síkon tekersz, vagy mész emelkedőkre is
6. a formája a fenekedhez-combjaidhoz illeszkedik-eMitől nem függ, hogy kényelmes-e az adott nyereg:
1. milyen a színe
2. milyen felirat van rajta
3. mekkora az ára
4. szemre tetszik-e a formájaAz ideális megtalálását az is nehezíti, hogy egy nyeregnek nem abban a pillanatban kell kényelmesnek lennie, amikor ráülsz (kivéve, ha napi 3-4 km-t használod a bringát), mert egy extrém puha zselés csoda azonnal bevisz a susnyásba, hanem 50-100 km múlva. Én, amikor a nyergekkel kísérleteztem, akkor összességében több, mint 100, ebből 50 változatosan, tehát terepen és aszfalton egyhuzamban megtett kilométer után mondtam csak véleményt.
Tüzi egy Selle Italia Flite nyerget ajánlott, a kedvelt darabok közé tartozik. Legalább 6-7 különböző kialakítású modell alkotja a sorozatot, modellenként több színnel, szóval ha a színek miatt nem tetszett, akkor lásd 1. pontom (és van hagyományos fekete is belőle biztosan), ha a formája miatt, lásd 4. pontom.
Az olcsóbb nyergek közül talán a DDK Race X5-öt említeném meg az SLR-re hajazó kialakítás miatt (de az ördög itt is a részletekben bújik meg), a felsorolás többi eleme 20e fölötti, a jelentős részük 30-50e között van.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz sanzi89 #21787 üzenetére
Fekete út, szabályos vagy arrafelé, a kormányt ráhúzó autóson sóhajts egyet, és állj meg mögötte. Nekem is van hasonló részlet, ott a bringaút és az út párhuzamosan fut 200 méternyit (köztük villamossín), de onnantól kezdve az út elkanyarodik, így nem kérdéses, hogy errefelé nem a bringaútra hajtok be (a kanyarnál nincsen kereszteződés, a villamossínen nem lehet szabályosan átmenni). Most lusta vagyok KRESZ-t nézni, egyszer direkt megnéztem ezt a szituációt, és abból nekem az jött le, hogy szabályos így.
Ha annyira utolsó pillanatban vágott be eléd, hogy ferdén áll, akkor kerüld meg balról, ami egyáltalán nem szabályos, de nem is veszélyes álló sor esetén (majdnem két autó szélességű egyirányú utcában tekerek, intéssel kiengedem az autóst elém egy mellékutcából, aki ezt úgy hálálja meg, hogy 100 méterrel arrébb a lámpához a sor végére beállva ráhúzza a kormányt az általam használt aszfaltsávra, mivel jobbra nem lehet ott kanyarodni, ezért a haladási irányhoz képest 30 fokkal elfordulva megállásban a szándékosságot nehéz félreérteni, én megkerültem balról: hülyék vannak és lesznek mindkét oldalon).
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Cathfaern #21822 üzenetére
ha te nekiállsz veszekedni egy autóssal, akkor azzal csak azt éred el ...
... hogy jól felidegesíted őt és magadat is, még percek múlva is ezen járnak a gondolataid, és felkenődsz valamire, mert nem a forgalomra figyelsz. A városi közlekedés legfontosabb szabálya szerintem az, hogy ne idegesítsd fel magad, ne mutogass, hanem könyveld el magadban a plusz egy hülyét, gondolatban legyints rá, és menj tovább, mintha semmi sem történt volna. Később beszámolhatsz róla másoknak, de akkor és ott olyan gyorsan felejtsd el, ahogyan tudod. Nem hergeled a túloldali idiótát, nem hergeled magad, ő sem egekben lévő vérnyomással indul tovább, te sem, mindenkinek jobb. Tudom, már majdnem ott tartok, hogy világbékéről és hasonlókról szónokolok, de tényleg így gondolomtAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Én csak azt nem értem, ha olyan unalmas a bringázás, hogy kizárólag zenével lehet elviselni azt, akkor miért nem kerestek másik műfajt vagy másik hobbit, amit nem untok önmagában csinálva?
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Zola007 #21924 üzenetére
A Nobby Nic egy erőteljesebb mintázatú külső, jó irányíthatóságot biztosít, cserébe lassabb. A Racing Ralphon kisebbek a bütykök, ez egy gyors külső, cserébe kisebb a tapadás. Ha a technikai tudásod (és a terep) lehetővé teszi, hogy ne kelljen hátulra nagy bütyök, de ahhoz kevés vagy, hogy elöl is minimális mintázatú legyen, akkor ez a felállás egy eléggé jó kompromisszum. A Schwalbe is ajánlja a keverést a terepviszonyoktól és az időjárástól függően. Nekem nem vált be a vegyes felvágott, NN+RR-ről visszaváltottam NN+NN-re, kevés voltam hozzá, kevés volt a minta a biztonságérzethez.
Krisz79: a külsőn szerepel a minimális és maximális nyomás. Aszfaltos külsőbe, ha gyorsan akarsz haladni, akkor a maximumot kell beletolni, ha kényelmesen, akkor a minimálisat. Ha nehézsúlyú valaki (három számjegy) vagy nem képes rendesen megemelni a bringát, amikor meg kell, akkor a minimumnál érdemes többet beletolni a felütéses defekt elkerülésére. Terepen érdemes a alacsonyabb guminyomással menni (de csak annyira alacsonnyal, amivel még el tudod kerülni a felütéses defektet), mert ekkor lesz a legjobb a tapadásod.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz lefkosia #22171 üzenetére
Arra a kérdésre, hogy az árát megéri-e, nem tudok és nem fogok válaszolni. Ami miatt nekem nem annyira tetszik:
1. soknak tűnő számú lyuk, de valójában nem túl jó a sisak szellőzése, feleennyi anyagból illik megoldani manapság ezt
2. nincsen bogárháló
3. a tarkónál nem jön be a kialakítása, túl zárt (de a tekerős rögzítésért ezen az áron jár piros pont)tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz gergo5991 #22330 üzenetére
többnapos túrára elég lenne egy háti táska
Erről előtte kérdezd meg a hátadat istekertem már 5 kilóval a hátamon 7 órán át
Tudod, milyen kevés dolog fér bele 5 kilóba? Egy 25 literes hátizsák és a defektszereléshez szükséges dolgok együtt kitesznek ebből másfél kilót, és akkor még semmi ruha és kaja nincsen nálad._seth_: az a teleszkóp azt a feladatot, hogy illik egy fehér-piros bringához tökéletesen ellátja Többet ne várj tőle, és akkor biztosan nem leszel csalódott, mert az ebben a kategóriában szokásos nulla visszaút-csillapítás mellett nem a mozgásával fog elkápráztatni.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Tothgera30 #23494 üzenetére
A hozzá való gyári betétet. Vagy ebből a kevlárosat. Vagy egy másik féket.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Exelsior #23500 üzenetére
A fék vagy a féktárcsa nyikorog vagy a váznál a hátsó háromszög rezonál?^
Kérdés azokhoz, akik integrált hajtást használnak MTB-n: nektek meddig bírja egy középrész? Úgy néz ki, egy ismét elhalálozott nálam, és az évi egy darabot kissé sokallom.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz #16729600 #23652 üzenetére
Abból a hibás feltételezésből indulsz ki, hogy az olcsóbb váltó biztosan váltani fog minden olyan esetben, amikor a drágább váltana.
Korábban volt egy vita arról a topikban, hogy elegendő-e egy Alivio váltó. Egyesek szerint igen, hiszen már az is tökéletesen vált. Mások szerint nem, mert a világ nem csak aszfaltos utakból és síkságból áll. Így az ideális elmélettel ellentétben a valóságban igenis előfordul, hogy terhelés alatt kell váltani, mert éppen terepen mászol fel egy meredek emelkedőn, és itt kijön az SLX/XT előnye azzal, hogy működik ilyen körülmények között is.
Városban én a nagykönyv szerint a terhelést elvéve váltok, kímélve a technikát alattam. De hegynek felfelé rossz terepviszonyoknál ez nagyon nem szokott érdekelni, ott a váltó van értem. Én fel akarok érni a tizenpár százalék végére, simán váltok terhelés alatt is, hiszen a tekerés pillanatnyi abbahagyása is egyenértékű lenne azzal, hogy megállok, nem tudok a nagy meredekség miatt elindulni, és fel kell tolni a bringát.
Integrált hajtás: köszi mindenkinek a visszajelzést, úgy tűnik, ezek nálam és még másoknál is csak ennyit bírnak, hiába nem kaptak nagynyomású mosást (az első kettő Deore középrész volt, a harmadik SLX/XT).
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Zoli133 #23658 üzenetére
Másodszorra leesett, hogy felnifék, elsőre úgy tűnik, nem tudok olvasni, de most már nem törlöm a lenti részt
Én egy nyolcasra tippelnék a tárcsában. Nekem egy egész napos túrával olyat sikerült összehozni, hogy 30-40 fokos szögben fújó szél hatására 20 km/h feletti tempónál rezonált be az első tárcsa, amúgy csendben volt.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz #48525824 #23630 üzenetére
Az Edge x00 és x10 közötti különbségekről fogalmam sincsen, csak az előző sorozatot ismerem. Az 500 és 800 közül én az elmúlt 3 év tapasztalatai alapján most inkább előbbit venném meg, és mellé Locus Pro-t offline turistautak.hu térképpel az okostelefonomra.
Az Edge 800 szerintem nagy hibája, hogy nincsen benne digitális iránytű, így csak a GPS pozíció változása alapján tudja kitalálni, merre van észak, és ehhez ugyebár mozgás kell. Ha lassítasz vagy megállsz, hogy megnézd alaposabban a térképet, akkor a GPS általában elveszti a tájolását: jobb esetben a kép megállás előtti hibás pozícióban rögzül, rosszabb esetben némi mozgást érzékelve forgatja közben a képet. Az Edge 500-ban sincsen digitális iránytű, de ott térkép híján nem futsz bele ebbe az anomáliába.
Maga a navigálás az egy csipogásban és egy feliratban merül ki, az előbbit városban nem hallod meg, az utóbbi lekapcsolt háttérvilágítás mellett nem túl jól látható. Pár alkalommal próbáltam vele navigálni, aztán feladtam. Ha térképet kell valamiért böngészni, akkor inkább előkapom a telefont, sokkal gyorsabban és kényelmesen látom át a helyzetet nagyobb kijelzőn.
Az Edge 800 előnye lehet a nagyobb kijelző, ahová egyszerre több adatot tudsz megjeleníteni lapozás nélkül a kijelzőn.
A tökéletes eszköz nálam úgy nézne ki, hogy Edge 800 + digitális iránytű + BT LE vevő benne, így képes lenne jelezni a hátizsákban utazó telefonra érkező hívásokat.
Cyberpunk: ha sokat mész erdőben, akkor piros vagy narancssárga, sokkal jobban kiemeli a kontrasztot, mint a citromsárga. Ha országúton mész sokat napsütésben, akkor füstszínű.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Cyberpunk #23682 üzenetére
A citromsárga, narancssárga és piros kontrasztnövelő hatású lencse, nekem az utóbbi a kedvencem nyáron.
A citromsárga is javít a kontraszton, de a pirosnál jóval kevesebbet, éjszaka is használható, de némileg torzítja a színeket (éjszaka minden fény sárga, valamint a közlekedés lámpák zöldje hupikék).
A piros kontrasztkiemelése brutális, ezzel rendesen látom erdőben, hogy az a világos folt előttem egy kő vagy csak a fák levelei között átszűrődő napfény. A színeket nem torzítja, felvétel után 2-3 másodpercig minden pirosabbnak tűnik, de azonnal alkalmazkodik hozzá a szemed. Éjszaka is elmegy. Csak tavasztól őszig ajánlanám, mert azt vettem észre, hogy az alacsonyabban álló téli nap esetén az árnyékos területeket túlságosan besötétíti.
Narancssárga lencsém nem volt még.
Télen átlátszó lencsét használok, országútra raktam be egyszer-kétszer füstszínű lencsét, nem rossz, de a piros nekem erre is jobban bevált.
maummamut: az Edge 1000 ára brutális, nagyon durván fogott a ceruzájuk. Nézzél körül Európában, hátha onnan olcsóbban megúszod (amikor én néztem, akkor az összes Garmin túra GPS azonos áron volt vagy olcsóbban, mint a németeknél, kivéve az Edge sorozatot, azokat itthon valamiért túlárazták, de ez lehet, hogy változott azóta).
Ajánlom a bundle csomag, konkrétabban a GSC-10 megvásárlását is, mert a pusztán GPS-ből vett sebességadat felbontása nem annyira precíz, mint a mágneses jeladóé (a pulzusmérőt nem dicsérem külön, mert jó dolog). Szintén ajánlom a DQCM30 fólia megvásárlását rá, az én órám csúszott már métereket kijelzővel lefelé kavicsos úton, és még karc sincsen rajta.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Zoli133 #23697 üzenetére
Bringaland, Speed-Way, Probike, Berguson, valószínűleg a teljes hazánkban elérhető termékválasztékot megtalálod ezekben a boltokban. Shimanóból van a normál mellett E jelzésű modell is, emlékeim szerint ez a szélesebb lábfejre való típust jelöli (ha rosszul emlékszem, akkor fordítva).
Nálam a keresés úgy nézett ki, hogy bementem a hozzám legközelebb eső Speed-Way-be, és az első felpróbált Specialized tökéletes volt a lábamra, így a túra azonnal véget is ért A téli cipő kiválasztása is hasonlóan nézett ki, csak az Northwave lett a Bringalandból.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Tothgera30 #23703 üzenetére
Nagyon jó ez a váz, de ennyire azért mégsem.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
[link]
Ezek szerint 2,5 évvel ezelőtt a PLH forgalmazta. Mivel a honlapjukon most nem szerepel a márkák között, valamint ismerve a mentalitásukat, ha tényleg szeretnél ilyen tartót, akkor spórold meg magadnak a felesleges köröket, és rendeld meg külföldről.Szép áraik vannak.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz grizlisandor #23748 üzenetére
A Gepida linkje eléggé félrement A Scott hátul 7 sebességes, így 99%, hogy menetes hátsó aggyal rendelkezik.
Pontosítás: kérdezz rá arra a 3×7 sebességre, hogy biztos-e benne. Kizárólag 3×8 sebességes P4-eket találtam az elmúlt 4-5 évből, valamint az Alivio is 8 sebességes rendszer volt ekkoriban.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
-
dqdb
nagyúr
válasz #16729600 #24099 üzenetére
Létezhet. Vagy csak autószelepes a minipumpa, ekkor szívás, mert direkt csatlakozásnál (nincsen cső) szelepátalakítóval kínszenvedés lesz felfújni. Másik lehetőség, hogy ki kell tekerned a pumpán a szelepet és fordítva visszatekerni. Harmadik lehetőség, hogy van a pumpán egy kar, amivel tudsz váltani a két állapot között. Negyedik lehetőség, hogy automata a szelepfej, és az első nagyobb nyomásnál átvált magától.
Otthonra érdemes rendes álló, fém műhelypumpát venni, és csak az útközben kapott defektekre tartogatni a minipumpát. Kényelemben ég és föld a kettő.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz ForgacsB #24161 üzenetére
Speed-way, Probike, Bringaland, Alpinbike
hoffman_: 3D nyomtatóval készítesz magadnak egy kamu jobb teleszkóplábat, és probléma megoldva
Csak olyan szervizt írtam, ahol én jártam vagy közeli ismerős, és jó volt a tapasztalat, így a listám erőteljesen MTB központú.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
-
dqdb
nagyúr
válasz magyaratesz #24393 üzenetére
A szabadonfutó mechanika a kazettában vagy az agyban van beépítve?
Az esetedben, azaz kazettás agy esetén a kerékagy része a szabadonfutó.tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Rottweiler89 #24497 üzenetére
Rugós XC32 128 euróért, levegős XC32 160 euróért. Mindkettő raktáron van, ami ezeknél a boltoknál azt jelenti, hogy tényleg raktáron van. Szerencsés esetben még akár péntekre ide is érhet, de a jövő hét elejére biztosan.
Az XC32 a Tora utódja, én újonnan nem mennék ez alá. A helyedben a használt teleszkópokat aktívabban nézném, amennyi ideje keresgélsz, valószínűleg már ki lehetett volna fogni egy jó állapotú Rebát vagy SID-et, és azok észrevehetően szebben mozognak a linkelt XC32-nél. Válogatni akkor lehet, ha van miből, a V-fékes MTB teleszkóp 1-2 éve már nem ez a kategória.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Tothgera30 #24512 üzenetére
Zola007 már válaszolt, így az az attól függ örök klasszikust nem sütöm el
Sok 2,1"-es külső van, ami ránézésre szélesebb, mint más gyártó 2,25"-ös külsője, de azonos gyártón és azonos modellen belül is vannak érdekességek: az 1,6"-es 28"-as kerékre való és az 1,75"-ös 26"-os kerékre való Continental TravelContact szélessége között papír szerint elvileg 4 mm különbség van csak, ránézésre mégis legalább másfél centinek látszik.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Hasaggymeg #24598 üzenetére
Irány a Shimano Tech Docs, ott keresd meg a pontos típust, aztán a hozzá tartozó PDF-ek közül az egyik egy robbantott ábra lesz, amelyiken le lehet olvasni a kazettatest cikkszámát, majd irány a Google és/vagy eBay (a helyi bringaboltot azért nem javaslom, mert mire ők hozzájutnak megrendeléssel, addigra te megkapod akár a világ túloldaláról is). Egy tetszőlegesen kiválasztott LX agynál megnéztem, lehetett kapni kazettatestet, bár nem olcsón (igaz, egy DT 240s kazettatesthez képest még így is barátinak nevezhető az ára).
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
17 mm-es a felni belső szélessége, szóval rámenne még 1,5"-nél keskenyebb külső is.
reelc: a Cateye drága a tudásához képest, cserébe örök élet kategória, és még 10+ év múlva is találsz hozzá gyári alkatrészeket a felszereléshez. Vezetékesben ugyanezekre az alapfunkciókra a Tesco, Lidl és társainak a saját márkás órája is tökéletesen megfelelő lehet töredékáron.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz lsebestyen #24617 üzenetére
nem fog elkopni az anyag, h aztán egy rossz útszakaszon elhagyd
Ha valaki nem találta meg azóta, akkor pár éve egy ilyen rögzítésű Sigma hever valahol Normafánál az erdőben, ami katapultált a kormányról. De tény, hogy az ilyen elfordítással rögzíthető órákat sokkal kényelmesebb rendszeresen feltenni-leszedni, és tovább fogja bírni a tartó.tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Hasaggymeg #24752 üzenetére
Akkor örülj
Nem értem az általad felkeresett szervizek hozzáállását, vagyis pontosabban értem, mert egy új hátsó agy és a kerékfűzés több és problémamentesebb bevétel nekik, mint némi szerelgetés.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz #16729600 #24874 üzenetére
Rengeteget csal a kamera a széles látószög miatt, ha az emelkedő felső része a leírásban említett 20%-os rész, mert egy olyan meredekségű emelkedő nem így néz ki a valóságban, hanem sokkal durvább. Összehasonlításképpen ez itt 16-17%.
Cathfaern: ha a SportContact futófelülete olyan, mint a TravelContacté a szélső bütyköket kivéve, akkor az a külső városban tud csúszni rendesen bármiféle döntögetés nélkül is. Amint kis por és víz találkozik alattad (ami a csak néhanapján megjelenő locsolóautók jóvoltából nem ritkaság), azonnal korcsolyapályává változik az aszfalt, míg a bütykös terepgumi az akkor is tapad alattam, mint az állat.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz jackbacsi87 #24879 üzenetére
Két nagyobb emelkedőtől nehogy megfutamodjál, ha a 127 km amúgy simán menne. 690 méternyi szint jut a teljes távra, az nem sok, ebből ez a két domb 240 méter. Ha a két meredektől félsz, és a helyszínen kiderül, hogy nem megy, akkor fogod, és feltolod a bringát, senki sem fog megszólni érte.
Razor1: szerintem nagyon-nagyon maximum 60k.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz #16729600 #24942 üzenetére
Platformpedálnál számolj azzal, hogy a tüskék adott esetben szétszedhetik a cipőd talpát. A linkelt pedál nagy valószínűséggel egy VP Components ODM darab (vagy esetleg Wellgo), keresd meg az oldalukon kép alapján a pontos modellt (MTB vagy BMX alatt fog futni), aztán irány a Google, mennyire szeretik a világban a csapágyazását.
Közben gyorsan végigfutottam, talált, süllyedt, VP-59. Valószínűleg az XLC mellett még tucatnyi másik néven is belefuthatsz.
Rottweiler89: ha építem sem úszom meg 150K alatt
Ennyiből egy használt, jó állapotú AM össztelós váz éppen kijön, már csak a többi alkatrészre kell pénzt gyűjteni, vagy a megcélzott kategóriát finomítani.[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz #16729600 #24945 üzenetére
A fenékméret és az ülőgumók távolsága nem igazán korrelál egymással.
Ha van olyan bolt a közelben, ahol megmérik, akkor menjél el oda, azután már legalább a nyereg szélessége alapján lehet szűkíteni a választékot. Amúgy a nyereg keresése úgy néz ki, hogy megpróbálsz kölcsönkérni nyergeket ismerősöktől, aztán kipróbálod őket. Ha van olyan bringabolt a környéken, amelyik részt vesz valamelyik gyártó tesztprogramjában, akkor némi letétért cserébe elviheted a nyerget (a WTB-nek volt ilyen Magyarországon), vagy hasonló konstrukcióban használt nyerget próbálsz meg szerezni a boltból.
Az ilyen típusú pedál jó (ráadásul a linkelt darab eléggé könnyű is), kényelmes, csak legyél tisztában azzal, hogy a tüskék képesek tönkretenni egy cipő talpát (vagy rosszabb esetben szép csíkokat húzni a vádlidra/sípcsontodra, de ez országúton kevésbé fenyeget). Én nem vetném ez az SPD-t, mint opciót sem (ne a klipsz keltette bizonytalanságérzetből induljál ki, ég és föld a kettő).
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Runner_fxr #25026 üzenetére
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz gergo5991 #25113 üzenetére
Márkától függően 10-25k a hobbi kategória, ezalatt általában túracipő jellegű kialakítást és tépőzáras rásegítésű fűzős rögzítést kell elképzelni. A megadott árkategória alján az Intersport saját márkás cipői vannak, vagy a néhanapján Lidl/Aldi választékába is bekerülő modellek, a tetején a Shimano MT3x/MT4x, Mavic Alpine és Specialized Sport/Taho darabok (és persze ez még nem a vége, a sokszorosukért is van cipő, de hobbi célra felesleges ezen szint fölé menni).
Arra vigyázzál, hogy a stopli a pedálhoz jár, nem a cipőhöz, és egy M505 pedál árának 2/3-át a stopli teszi ki.
syl5: megnyúlott lánc esetén a szemek kiszedése nem old meg semmit sem, egyetlen megoldás a lánc cseréje. Minél tovább húzod, annál több lesz a járulékos veszteség, sorrendben kazetta, hajtóműtányér, váltógörgő. Egyik ismerősöm lánca már 2000 km környékén megnyúlott, de ő nem cserélte, mert jó még az. Nem sokkal 5000 km fölé jutott, amikor elszakadt, és a listám összes elemét cserélhette hozzá.
A kazettáról a fotó tökéletesen használhatatlan. Sötét, nem éles és alacsony felbontású.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz anorche1 #25117 üzenetére
Országút vagy terep, nyomaték vagy pörgetés, rendesen tisztítod a hajtást vagy feketedik, kevés sebesség vagy sok sebesség, pár fokozatot használsz csak vagy sokat, nem egyszerű egyértelmű választ adni a kérdésre. A kilenc sebesség a nagy vízválasztó, alatta sokkal többet bírnak még a láncok, mint felette, de a megnyúlott lánc szerintem akkor is megnyúlott lánc.
gergo5991: egy clipless pedálrendszer három komponensből áll:
A cipőből az alján csavarmenetekkel, ebből országúti cipő esetén három van, MTB esetén kettő (és vannak hibrid cipők 2+3 lyukkal), a pedálból és a stopliból az előző kettő közé, amit a cipő aljára kell szerelni, és ez kattan be a pedálba, és ez a pedál tartozéka, nem a cipőé. Az M505-höz tartozó gyári Shimano stopli (ezt érdemes megvenni) 10 euró legalább.Kipróbálni ki tudsz SPD pedált normál cipővel aszfalton, de használni már nem, mert csúszni fog, és túl kicsi a felülete. Ajánlott puhább és nem sima talpú cipőben menni. Vagy vigyél magaddal pedált, és cseréljétek le helyben a próbához.
szunya1: most Ausztria Új-Zéland egy tartománya vagy Új-Zéland Ausztria egy tartománya?
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Zola007 #25127 üzenetére
"The street's steepness was unintentional. As with many other parts of early Dunedin, and indeed New Zealand, streets were laid out in a grid pattern with no consideration for the terrain, usually by planners in London."
[link]Szóval nem a józan ész diadaláról van szó, mint sok hasonló esetben, hanem annak teljes hiányáról ...
szunya1: a szöveghez a kép valószínűleg a steile Strasse keresőkifejezéssel került. A találatoknál az első két fotón nem voltak házak, így a cikk írója a harmadikat választotta Részben 20%-os az, ahol még felértem, 18%-on mentem hosszabb szakaszon is, de ezt a konkrét helyszíntől függetlenül elképzelni nem tudom halszálkázás és instant hátraesés nélkül.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
Új hozzászólás Aktív témák
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- MIUI / HyperOS topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Ukrajnai háború
- Óra topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen