-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
dqdb
nagyúr
válasz #16729600 #31650 üzenetére
már aki nem akar divatolni a dizájnos hurkapálca szélességű trendi nyergekkel
Nem divat, hanem anatómia. Nekem egy 160 mm-es szélességű nyereg egyszerűen már nem jó, hosszú út volt, mire kiderült, hogy a 135-140 mm-es az ideális.Te úgy ajánlgatsz egy konkrét nyerget, mert neked éppen bejött, hogy nem tudod, a másik milyen anatómiai adottságokkal rendelkezik. Nem kérdezed meg tőle, hogy országútira, MTB-re vagy trekkingre használná (nagyon nem mindegy, más kialakítás az ideális). Nem kérdezed meg tőle, hogy milyen távokat megy. Ezek mind nagyon fontos kérdések, ezért nem egyszerű az ideális ( != kényelmes) nyereg kiválasztása. És igen, van az a távolság, amihez már kell bizony a betétes nadrág, de ez is egyénfüggő. Van, akinek 50 km is kínszenvedés nélküle, hiába van alatta a számára legjobb nyereg, míg nekem 100+ km simán megy nélkül. Mivel ennyit ritkán megyek egyszerre MTB-vel, így nekem nem kell betétes nadrág, de ebből nem vonom le azt a téves következtetést, hogy másnak sem.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz TayRol #31675 üzenetére
Valószínűleg inkább eggyel nagyobb. Meglepő módon nekem ugyanakkora Specialized Tahoe és Northwave Celsius kellett, mint a normál cipőméretem (nálam a referenciapont ilyen téren a Merrell márka, három megvásárolt és tíz felpróbált cipőjükből mindegyikből ugyanaz a méret volt jó, szóval lehet konzekvensen cipőt méretezni). Specialized Tahoe-ról Mavic Alpine-re váltó ismerőst megkérdezve neki abból nagyobb kellett. A Shimano hagyományosan alámér, és ott még külön kérdés a lábfej szélessége, mert eléggé keskeny cipőket gyártanak. Ha széles a lábfejed, akkor Shimanóból kizárólag E jelzésű modellt vegyél. De vakon, próba nélkül inkább egyiket sem, annyira nem lehet bízni a gyártókban.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz vendingo #31725 üzenetére
Ne vedd meg, ez csak az üzemidőben/stabilitásban tud többet egy telefonnál, másban nem. Ha később szeretnél pulzust vagy pedálfordulatszámot mérni, netán pontosabb sebességadatokat, akkor cserélheted le az egész órát, mert a barometrikus magasságmérő mellett a bővíthetőséget is kukázták belőle az Edge 500-hoz képest.
Amikor a GSC-10 szenzor nélkül tekertem az Edge 800-zal (ez a pedálfordulatszám-mérő és mágneses sebességmérő egyben), akkor a sebességváltozásokat a megszokotthoz késve és rosszabb pontossággal reagálta le az óra (1,3-1,5 km/h-s ugrásokban változott az érték a megszokott 0,1 km/h-s lépésekkel szemben). Szóval ennél is hasonlóra számíthatsz, csak esélyed sem lesz csatlakoztatni hozzá ANT+-on keresztül a jövőben a pontosságot növelendő szenzort.
Inkább játsszál kivárásra, és egy jó állapotú használtra csapjál le, vagy egy Decathlonos raktársöprésnél egy extrém akcióra.
imyourfriend: a megadott összeg kicsit sportosabb stílusú városi közlekedésre még elég, de téli országútizáshoz még okosan válogatva is kevés lesz sajnos. Budget márkából (Decathlon, Hervis saját márkás cuccai, vagy a szintén olcsó árszabású, de jó Bicycle Line) vásárolva is már egy téli kantáros nadrág és egy téli dzseki is felemészti a költségvetést, de saját emlékeim szerint a duplája cipő nélkül már elég lehet. A nagyobb ruházati nevek választékát extrém akciók kivételével nem igazán éri meg megnézni sem, mert akkor a gatyád is rámegy az öltözékre.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Doki16 #31731 üzenetére
Nem igazán. Nekem anno kicsit drágábban sikerült kifogni ugyanezt a csomagot jó euróárfolyam mellett. Már majdnem elkezdtem írni, hogy mai fejjel az Edge 5x0 szerintem jobb választás lenne, azonban mivel nemhogy olcsóbb, hanem drágább, így nem. Ha rendelsz ilyet, akkor vele együtt egy ilyet is rendeljél, meg fogja hálálni.
Garmin, Polar, Suunto, Sigma, nálam más márka nem merülne fel ebben az árkategóriában (esetlég még a Ciclosport), itt a vas egy dolog, a terméktámogatás és szoftveres háttér ugyanolyan fontos, ha nem fontosabb.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz vendingo #31734 üzenetére
Az Edge 200 nem tud megjeleníteni térképet, és nem tud végignavigálni egy előre feltöltött útvonalon. Arra van egyedül lehetőséged, hogy egy előre feltöltött vagy korábban megtett útvonalhoz mérd a teljesítményedet.
Az Edge 500 már képes a navigációra korlátozott mértékben, de térképed ott sem lesz. Az Edge 800 a legelső a sorozatban, ahol van térképes megjelenítés is, de a navigációjával nem vagyok kibékülve (most nem írom le újra, keress rá a topikban).
Szerintem a kívánt célra a legjobb megoldás egy olcsó, használt Androidos telefon lesz SIM kártya nélkül, amit nem sajnálsz a kormányra feltenni.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Csapi007 #31762 üzenetére
Jó tudni, ugyanis a felhasználói kézikönyve az Edge 500-éval ellentétben mélyen hallgat erről. Ettől függetlenül én személy szerint nem ajánlom ezt a modellt, az ANT+ kihagyása nagy hiba a szememben, az Edge sorozat egyik fő húzóerejét kukázták a minimális árelőnyért.
sghc_toma: nálam egyáltalán nem fagy, amióta megvan a Garmin, sosem fagyott le, de a navigáció itteni megvalósítását illetően is egyetértek a vicc kifejezéssel (nyugis országúton jó lehet, de városban és terepen szerintem eléggé használhatatlan). Látszik, hogy a trackingen van a hangsúly, és nem a navigáción.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz razzorr #32022 üzenetére
Puhább talpú cipővel nem lehetetlen, de nagyon csúszós, és kényelmetlen. Csak vészmegoldásnak jó, normál használatra nem az igazi. A PD-M530 kerete ne zavarjon meg, azt sem lehet normál cipőben használni, mert a pedál dokkolórésze a keretből kissé kiemelkedik, így egy domború felületen támaszkodik meg a lábad. A papucsot pedig inkább hanyagolt bringázásnál, veszélyes tud lenni az normál pedállal is.
szjoci: shimano spd pedálokhoz lehet kapni műanyag klipszet is, amivel átalakíthatod taposópedállá
Igen, lehet, de mindenhol azt olvasni róla, hogy inkább kerülendő, mert csúszik, mint a veszedelem.Azt olvastam hogy könnyebb a belépés mivel kerete van, nem kell annyira odafigyelni rá.
Munkatárs tapasztalata pont az ellentéte ennek, rendkívül sokat szívott azzal, hogy az M530 kerete útban volt a Speci cipővel dokkolásnál/oldásnál, amíg a pedál ki nem koptatta a talpat a problémás helyeken. Az a keret amúgy trail felhasználásra került fel, ahol sokat tekernek a nyeregből kiállva, és így a nagyobb felülettel kényelmesebb tud lenni.A kétoldalas hibrid pedál nagyon jónak tűnik elsőre, de gyakorlat kissé más. A két oldal eltérő súlya miatt mindig a rossz oldala lesz felfelé
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz ígyvanferi #32165 üzenetére
A fékkart függőlegesen mozdítva lehet váltani. Elég kényelmes, ha valaki megszereti, akkor nehezen vált róla, pár kilométer csak megszokni, és rengeteg idő leszokni róla (az utódnál még hetekkel később is azon kaptam magam, hogy a fékkarral próbálok meg váltani). Valaha a Shimano így képzelte el a jövőt, LX és XT sorozatban volt hidrós fékváltókar is. Az előnye (integráltság) egyben a hátránya is: egy hidraulikus, fékváltókaros rendszerben kompatibilitási okokból problémásabb csak a fék cseréje, sérülékenyebb a kar a bonyolultabb mechanikát igénylő mozgásból kifolyólag, és mivel akkoriban nem volt divat az 1-2 ujjas fékkar, így nincsen belőle ilyen változat.
Ma már csak az alsóbb kategóriában fordul elő duplán bovdenes kivitelben, míg a hidraulikus változatok teljesen eltűntek utód nélkül sok évvel ezelőtt.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz pengemetal #32829 üzenetére
Elemcsere után valószínűleg újra kell őket párosítani a ludsimon által leírt eszközkereséssel. Legalábbis nálam így volt. Nem árt, ha keresés közben megmozgatod kissé a kereket, hogy biztosan adjon jelet.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz pengemetal #32916 üzenetére
Gyanús, hogy nedvesség került bele...
Ha jó a tipped, akkor az őszi-téli nagyobb külső-belső hőmérséklet-különbség és páralecsapódás miatt hatványozottan fogsz szívni hamarosan. Van rendes gumírozott szigetelés a zárókupakon?tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz peugeotmate #34333 üzenetére
Illetve kerékpáros szemüveget is keresek. De nem igazán tudom, hogy merre induljak el.
Szerintem egy munkavédelmi bolt felé, nekem a három különböző lencséjű szemüveg jött ki annyiból, mint előtte egy cserélhető lencsés bringás szemüveg. Egyetlen hátrányuk, hogy az általam kedvelt piros lencsés változatot nem találtam, sötétnarancsot is alig. Ha nincsenek ilyen speciális igényeid, akkor a víztiszta-sárga-füstszínű hármasból többféle stílusú is kapható.Mennyire torzítanak ezek?
Amikor felvettem a munkavédelmi szemüveget, amelynek torzítástól tökéletesen mentesnek kell lennie, akkor meglepődtem, nem is kicsit. Nem gondoltam volna, hogy az addig használt bringás szemüvegek annyira torzítottak a periferiális látómező szélén.[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz beleszólok #34655 üzenetére
De szólj, ha tévedek!
Tévedsz A Time Atac sorozata vérbeli MTB pedál. Stopli szintjén nem SPD kompatibilis, sajátot használ, de bármelyik a MTB (= 2 csavaros) cipővel felszerelhető.-----
Egy jól beállított SPD rendszer (Shimano kétoldalas pedál, Shimano stopli) esetén nem értem a félelmet a meredek emelkedőktől és a városi közlekedéstől. A másodperc törtrésze alatt ki lehet kapni a lábad a pedálból, szinte nem is lassabban, mint egy platformpedálról felemelni. Pár hét után a bokafordításos oldásnak bármilyen körülmények között készséggé kell válnia, és reflexszinten kell működnie. Ha nem így történik, akkor el kell gondolkozni, hogy az SPD pedál nem neked való. Én egyszer játszottam az első héten krumplis zsákot terepen (szemtanú nem volt ), de azóta elmondhatom, hogy az SPD-nek köszönhetően az esési "egyenlegem" pozitív, mert egy nagyon nagy (éreztem már a kellemetlen földet érés előtti "repülést", de egy ösztönszerű mozdulat után mégis a bringán maradtam) és több kisebb egyensúlyvesztést sikerült korrigálnom a bringa kicsúszó fenekének egyenesbe rántásával. A hajtáshatékonyságról, kis sebesség melletti jobb egyensúlyérzékről és dinamikusabb megindulásról ne is beszéljünk.[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz beleszólok #34658 üzenetére
Ha a szürkített rész is nekem szól.
Nem kimondottan neked, azért volt a ----- és a szürkítés is, hanem úgy az elmúlt másfél nap okán az egész topiknak. Ha te nem bírod gyorsan egyszerre kirántani mindkét oldalon, akkor a meredek emelkedőn neked tényleg felejtős. Azonban ha valaki képes rá, akkor nem szabad nyuszinak lenni: vagy felér, vagy a közepén teszi le mindkét lábát, de meg kell próbálni, mert nem borulásveszélyesebb egy fikarcnyival sem, mint egy normál taposópedállal.Teasüti: Egykerekezni is tudsz spd-vel?
Nem, de egy helyben vagy szinte nulla tempóval billegni sokkal-sokkal tovább. Ja, és a hagyományos felállásra gondoltam a bringán maradássalLonGleY: a habverő is felsőbb kategória, mégis képes még versenyzőket is megszívatni, a Time-mal ellentétben sok rosszat is olvasni róla a dicséretek mellett. Szimpatikus volt nekem az ATAC rendszer, amikor nézegettem, mire ruházzak be, de az elterjedtsége okán inkább az SPD-re szavaztam.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Doki-HUN1978 #35789 üzenetére
Garmin MapSource (régebbi, már nem fejlesztett program, nekem jobban kézre áll) vagy Garmin BaseCamp (aktuális program)
[link]tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Tothgera30 #36312 üzenetére
Nézd meg az értékeléseit, csupa 4-6 dolláros cikk szerepel rajta, szemre csak olyanok, amelyeknek a bringákhoz köze nincsen. Én feltört Aliexpress fiókra gyanakodnék inkább, mint jónak tűnő üzletre.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #40625 üzenetére
-
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
-
dqdb
nagyúr
válasz superecneB #41801 üzenetére
Nem attól kopik jobban, hogy Racing Ralph, hanem attól, hogy valószínűleg másik gumikeverékkel találkozott a hozzászóló. Nekem az EVO változatokkal vegyes felhasználás mellett jók a tapasztalataim, az olcsóbb Performance a netes vélemények alapján jobban kopik. A ---Lasali--- által említett 1+2 felállásban használom cserélgetés nélkül. A hátsókat kb. 3000 km után cserélem, ennyi idő után terepre már csak korlátozottan alkalmas*, de aszfalton még bírná tovább (2500 km környékén még terepre is tökéletes volt), az első lazán kibírja a 6000 km-t nálam.
A defektállósága is ellentmondásos, én a karmára fognám Az NN-nel kapcsolatban az egy nap nem volt még négynél több defektem mondatot is hallottam, míg nekem az ugyanabból a rendelésből származó külsőkkel 10e km alatt nem jött össze ennyi
Használtam vegyesen (elöl NN, hátul RR), ez a felállás nekem nem jött be, mert kiderült, hogy az RR gyorsabb mintázata lazább talajon számomra kevés, nem éreztem biztosnak a bringa hátulját, így visszatértem NN-re, amint elkopott.
* mármint számomra
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz szatocs #41825 üzenetére
Szerintem menj be egy munkavédelmi boltba, és vegyél Zekler 45-ből (vagy másik modellből) hármat különböző lencsékkel. Kevesebből vagy ugyanannyiból kijössz, nem kell a lencsékkel bajlódni (= komplett szemüveget cserélsz), ezeket hosszú évekig gyártják (= igaz, nincsen tartaléklencse, de bármikor vehetsz tartalékszemüveget tartaléklencse árában*), és a munkavédelmi szemüvegeknél nincsen optikai torzítás, ami a legtöbb bringás szemüvegeknél fennáll (sokat számít periferiális látásnál).
Ha mész erdőbe is, akkor a normál sárga helyett piros vagy narancssárga lencsét ajánlanám a jobb kontrasztkiemelése miatt.
* ellentétben például egy korábbi Shimano szemüvegemmel, amihez azért nem lehetett már a tavasszal az európai központból sem lencsét rendelni, mert következő évben kifutó modell lesz
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz superecneB #46097 üzenetére
Nekem az előző AIRZONE modell van, 5+ éve bírja a 15 fok feletti időben történő napi használatot. Igaz, másfél év után majdnem lecseréltem, aztán némi varrás megoldotta a problémát, és a szilikonbetétek azóta is bírják. Próba nélkül ne vegyél belőle, a téli BBB kesztyűm XL-es, a nyári M-es ...
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Thunderzolee #49895 üzenetére
A BikePositive az milyen márka?
Címkéző Valaha a Magellant gyártó-forgalmazó Cseke Zrt saját márkája volt a budget szegmensbe pozícionálva (a BTS volt a prémium brandjük), de a cég csődje óta nem tudom, hogy kihez tartozhat, és létezik-e még egyáltalán, vagy csak a készleteket árulják ki. Mindkét név alatt főként távol-keleti ODM termékeket forgalmaztak, a BTS pedálokat például a VP Components gyártotta.[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Egy leamortizált Magicshine MJ-808E helyére szeretnék venni új első lámpát. Kizárólag külső akkus megoldás érdekel (tehát 14500/18650 alapú, zseblámpaszerű megoldások nem), normál napi használatra legyen alacsonyabb fokozata hosszú üzemidővel, és képes legyen fotonágyúként működni, ha az kell. Jelent meg azóta jobb ajánlat vagy maradjak a jól bevált megoldásnál?
Létezik olyan hátsó lámpa, ahol két külön kapcsolható kör van, mint a Cateye TL-LD1100 volt? Imádtam benne, hogy egyszerre tudott villogni és folyamatosan világítani, de az évek alatt elfáradt sajnos a műanyagok egy része, és mostanra már esélytelen az újabb megragasztása.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
Új hozzászólás Aktív témák
- Óra topik
- Magisk
- Nők, nőügyek (18+)
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest