-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
dqdb
nagyúr
-
dqdb
nagyúr
válasz barisj #13723 üzenetére
Speed-way (13. kerület)
Bringaland (7. kerület)
ProBike (2. kerület)
Alpinbike (3. kerület)Az utóbbi kettőt nem ismerem személyesen, de csak dicsérni szokták őket.
Teasüti: Bónusz kérdés: hogy magyarázzátok el egy laikusnak, h miért éri meg "kidobni egy valag pénzt" egy ilyen túlárazott (használt árú) Fox telóra, amikor azt a pénzt sokkal okosabban is el lehet költeni (értelmesebb dolgokra)?
Előzetesen, érvekkel szerintem sehogy. Utólag tapasztalati úton igen: leküldöd a hegyoldalon a régi teleszkóppal, utána az újjal, és meg fog érteni, csak addig lesz nehéz. Persze attól az esettől eltekintve, amikor az első alkalommal halálfélelemmel a szemében ér le, akkor eleve vesztett ügy a pénzköltés[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz -=RelakS=- #13757 üzenetére
mintha még a térdemet is hidegnek éreztem volna
Nincsen windproof betét az ízület felett, az nem egészséges, főleg akkor nem, ha a hőszigetelő réteg is kevésnek bizonyul.Ha a combodon érezted a hideget indulás után még 15-20 perccel is, amikor már elvileg be kellett volna melegedni, akkor kevés volt a ruha rajtad. Azt, hogy hány fokban mi a megfelelő öltözet, kizárólag kísérletezéssel tudod kitapasztalni, ráadásul télen 2-3 fok vagy egy kis szél is nagy eltérést tud okozni a hőérzetben (személy szerint nekem például +1 fokban alulra kell 3 réteg, míg felül elég 2 úgy, hogy a dzseki cipzárját teljesen fel sem húzom). Jó, ha van otthon külső hőmérő (amelyet nem süt a nap), ezt minden indulás előtt nézd meg, és eleinte írd fel az értékét + bringázás után a tapasztalatokat (ezek amúgy télről-télre az edzettségi szinttel kissé változnak, de ez az ízületek védelmét nem érinti, csak a windproof dzseki alá beöltözés mértékét).
Az a fontos, hogy a térded, bokád, kézfejed, könyököd legyen megfelelő windproof anyaggal és megfelelő mennyiségű réteggel védve, valamint a vesédet is védd (ezen a hátizsák ilyenkor sokat tud segíteni amellett, hogy abban elfér egy rakás pótruha). Ha kimész a hidegbe, és az az első gondolatod, hogy elszúrtad az öltözködést, sose legyél lusta visszamenni átöltözni.
Sisak alá való sapkát nem írtál, az is fontos ilyenkor, ahogyan a kamásli is (vagy helyette megfelelően szigetelt téli bakancs). A maszkkal szemben ambivalensek az érzéseim, nekem -2 fok környékén kell, de ekkor a szemüvegnek lehet búcsút inteni, felette inkább olyan tempót megyek, hogy kizárólag az orromon veszem a levegőt.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Teasüti #13762 üzenetére
Ha meg sehogy se lesz jó, akkor szvsz nem kell erőltetni. Nem éri meg.
Ez a lényeg.De ha úgy érzed, hogy megéri, akkor nem kevés pénzt el kell költeni téli ruházatra. Lehet okosan költeni, de akkor sem lesz olcsó. Lehet próbálni olcsóbban megúszni normál ruhadarabokkal, de sok helyen a saját érdekedben nem tudod elkerülni a technikai ruházatot. Kesztyűn, bakancson, szélálló lábmelegítőn, téli nadrágon, téli dzsekin nem szabad egy szint alá menni, és ha jól adom össze, ezekre részemről elment pár hónap alatt 100e úgy, hogy sosem a nagy nevet, hanem mindig a szükséges technológiát vettem meg (valamint további 20-30e a téli ruházat többi részére, mint karmelegítő, sapka, aláöltözet, használt, hosszú ujjú focimezek, maszk, és még ezen a kereten felül adtam ki pénzt megbízható és használható világításra). Vagyis több, mint egy évnyi bérlet árába került a téli öltözködés, cserébe -10 fokban sem esek kétségbe, míg 1-2 fokban már 22 km/h környéki utazótempóban tudok haladni. A leírtakat úgy kell értelmezni, hogy nekem a tél a közlekedés célú bringázásról szól, csak 10 fok felett megyek sportolási céllal tekerni.
Ajánlom az angol turkálók látogatását, a bringázáshoz is megfelelő rövid és hosszú ujjú focimezek mellett néha meglepő dolgokra lehet filléres áron ráakadni (például windproof, polár béléses bringás felső 500 forintért, ami tudásban hozza a szintén olcsón vett 15e forintos téli dzsekim szintjét).
fpeter07: Fél óra alatt olvadt ki a csülköm múltkori bringázás után. A térdem nem volt annyira hideg. Kell egy negyedik öltözet is alulra.
A -10 fok nálam is 4 réteget jelentett lábon, de te nálam sokkal fázósabb vagy: én a 11-12 fokos garázsba érve azonnal tépem le a felső réteget, mert annyira melegem van, nem kell otthon külön kiolvadni, inkább az utolsó 2-3 km-en a tempót kell visszafogni, hogy ne folyjon rólam a víz.[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz superecneB #14471 üzenetére
Az 54-es U-lakat hasonló súlyú tartóval együtt, annak nem találtam meg a mérését, még Abus és Kyptonite minilakatokat mértem). Vásárlás előtt nézd meg a német árakat is, mert könnyen lehet, hogy olcsóbb lesz szállítással együtt.
Zebra + bringa: tudomásom szerint nem kell leszállni, de elsőbbséged sincsen. Szóval az autósokat engedd el, és ne menj gyalogostempó felett.
Lámpa: ez a szabályozás nem a KRESZ, hanem a KÖHÉM rendelet része. A szélességjelző az előző, 1990-es változatban is benne volt.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz -=RelakS=- #14570 üzenetére
Mindig hátul legyen a kopottabb külső. Ha a hátsó kerék megcsúszik, azt még ki lehet védeni, ha az első, mint kormányzott kerék, akkor szinte biztos esés a vége.
Annak van egyedül értelme, ha elkopik a hátsó, akkor az elsőt hátra teszed, előre pedig egy újat.
superecneB: Írtad, hogy a Bordoval vannak nehézségek? Ezt kicsit kifejtenéd bővebben?
A Bordót sokkal könnyebb szállítani, mint egy U-lakatot, ebben nyerő. De a bringa lezárása vele szerintem macerásabb, mint egy U-lakattal, mert hiába hosszú, szigorúan egy síkban mozog csak az egész, nehezebb forgatni a mérete miatt, ezért számomra problémásabb a lakatolás vele. Jelenleg abban az esetben, ha ismert és biztonságosnak számító helyre megyek, akkor egy extrém rövid, 150 mm-es U-lakatot viszek (persze ennek a mérete eléggé leszűkíti a láncolási lehetőségeket), ha ennél több kell, akkor viszem csak a Bordót.[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Valkűr #14689 üzenetére
Abból, hogy a gyártó ezt kijelenti.
A következő esetek lehetségesek:
1. Általában a legtöbb külső mindkét kerékre jó, és legtöbbször egyformán kell feltenni őket (amit a gyártó a külsőn jelöl egy nyíllal).
2. Ritkább eset, amikor előre és hátulra ellentétes forgásirányban kell feltenni a külsőt, de ezt jelzi rajta a gyártó (külön front és rear nyilak).
3. Van olyan, hogy a gyártó ajánlja bizonyos terepkörülmények között két modelljének a vegyítését (a Schwalbe Nobby Nic elöl és Racing Ralph hátul például ilyen). Természetesen te is nyúlhatsz ilyen eszközhöz gyártói ajánlás nélkül, mert úgy érzed, jobb lenne, vagy úgy alakult, hogy muszáj. Ilyenkor az az általános szabály, hogy előre kerül a mélyebb mintázat és hátulra vagy ugyanolyan, vagy apróbb mintázatú külső megy.
4. A legritkább eset az, amikor van külön első és külön hátsó kerékre tervezett külső, de ebben a gyártó honlapja fog segíteni (ez általában nem két külön fantázianevű modell, hanem egy adott modell előre és hátra készülő variánsa). Ez olyankor szokott előfordulni, amikor hátulra a kapaszkodást segítendő a forgásirányra merőleges mély barázdák kerülnek, míg előre hagyományosabb fordított V-re emlékeztető minta, hogy kanyarodni is lehessen vele (a WTB Velociraptor például ilyen). Közelről még nem néztem meg alaposabban ilyen külsőt, de ki merem jelenteni, hogy egy ilyen gumi oldalfalán szerepelni fog a front tire vagy a rear tire felirat a forgásirány nyila mellett, amivel el tudod dönteni, melyik kerékre kell felrakni.[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Kis kiegészítés:
"Ilyenkor az az általános szabály, hogy előre kerül a mélyebb mintázat és hátulra vagy ugyanolyan, vagy apróbb mintázatú külső megy."
Helyett:
"Ilyenkor az az általános szabály, hogy előre kerül a mélyebb mintázat és hátulra vagy ugyanolyan, vagy apróbb/kevésbé mély mintázatú külső megy. Ha ugyanabból a modellből két különböző szélességű külsőd van, akkor a keskenyebbet kell hátulra rakni. Ha ugyanabból a modellből van egy új és egy használt külsőd, akkor a használt mindig hátulra, az új mindig előre megy (ha a hátsó elkopott, és helyette jönne az új, akkor az új megy előre, és a régi első megy hátulra)."
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Runner_fxr #14865 üzenetére
Ez a villa levegős, ha túl keményre van fújva, mármint nem a súlyodhoz, akkor nem is nagyon fog mozogni.
Nem levegős-rugós? Korábban MX Pro Lo teleszkópom volt, az addig alig mozgott alattam, amíg a rugó ki nem került belőle. Utána nekiállt megfelelően mozogni, és kevesebb lett 30 dekával a súlya.Moric: ha megfelelő a teleszkóp, megfelelően be van állítva, megfelelő a geometria, és nem síkon, aszfalton szeretnél menni nagy nyomatékkal gyorsan (amikor jól be lehet hintáztatni az elejét), akkor szerintem első teleszkópon a lockout szinte teljesen felesleges.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz deicide #14869 üzenetére
Nem, egyáltalán nem hülyeség, mert igaz. De terepen nekem többet jelent, hogy az első kerék leköveti az út egyenetlenségeit, mint az, hogy így némi energia megy kárba. Ennek mértéke amúgy erőteljesen függ a tekerés módjától, ha pörgetsz, akkor sokkal jobban jársz, mint amikor nyomatékból próbálsz meg felmenni (pláne kiállva).
Szóval korrigálnám is a kijelentésemet: akkor jelent sokat elöl a lockout, ha nyomatékból mész. Ha nem akad ilyen, vagy ritkán, akkor simán lehet nélküle élni. Én csak síkon megyek nyomatékból, hegyre felfelé mindig pörgetek, és sosem állok ki, szóval az előző hozzászólásbeli kijelentésem a saját stílusomra igaz, egy országútibb megközelítésű emberéére nem.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Runner_fxr #14872 üzenetére
Lehet, hogy igazad van, én a súlyából kiindulva (1586g) nem gondoltam volna, de elvileg a leírásában azt írja, hogy Long Negative Coil Spring, ami rugóra utal.
Ahány variáns készül egy teleszkópból szinte betűre megegyező névvel, simán lehet, hogy két különböző modellről beszélünk. Ebben volt rugó (ezt el lehetett távolítani), volt levegő (kellett is bele) és egy nitrogénes Suntour gyártmányú cartridge (úgy rémlik, ez felelt a csillapításért, de már régen volt).Azért egy hosszabb rugóutas Am/enduro gépen nem árt ha van lock, felfelé az már túl sokat rugózik feleslegesen.
Hardtail vázakról írtam azt, amit, csak lemaradt a mondandóm végéről ... Össztelónál a rugóstag is bezavar a képbe, aztán annak felesleges mozgását vagy a vázgeometria szépíti, vagy a propedal állás. Én mindenesetre hozzád hasonlóan mászáskor inkább a kényelemre szavazok (ami többször a biztonsággal egyenértékű), mint a hatékonyságra.zoo8800: Az attól függ, hogy a tekerésbe belemozdul-e a teleszkóp.
Ezt az egyszerű gondolatot sikerült jó hosszan megfogalmaznomÜlve nam valószínű.
Síkon, aszfalton, nagy nyomatékkal tekerve össze lehet hozni, ahogyan az első hozzászólásomban írtam, ilyenkor érezhetően hintázik a bringa eleje.[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz anorche1 #15206 üzenetére
A legjobb megoldás, ha kihagyod azokat a napokat, amikor latyak van. A hó nem probléma, az eső sem, a hideg sem, de a sós lötty, ahogyan hoffman_ írta, tényleg a legrosszabb dolog, amit a hajtás kaphat. Akár már egy tekerés után is berozsdásodhat a lánc. Ha tavasszal komplett hajtáscserét tervezel, akkor persze tekerhetsz Télen úgy vagyok vele, hogy inkább legyen -10 fok, mint olvadó hó, mert a hideg ellen lehet védekezni.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Attól, hogy egy bringás mozgási energiája sokkal kisebb, mint egy autóé, okozhat autósok közötti balesetet a szabálytalankodásával, ahol máris nagyobb mozgási energiák ütköznek össze.
A büntetés mértékét a jármű típusának nem lenne szabad befolyásolnia, a szabálytalanság bármilyen járművel szabálytalanság. Szerintem a mértékét a finnekhez hasonlóan jövedelemhez képest kellene arányosítani, azaz aki többet keres, annak többet kelljen fizetni, hogy mindenkinek egyforma mértékben fájjon.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz fpeter07 #15821 üzenetére
Kétlem. Ha esetleg mégis lehet, akkor maximum 40 fokon, öblítő nélkül, centrifugálást kihagyva, és valószínűleg speciális mosószer is kell hozzá. Ha mégis jó hozzá hagyományos mosószer (ez folyékony lehet kizárólag), akkor mosás után impregnálni kell erre való szerrel. Nézd meg a címkéket, és ha még megvan, akkor a kabáthoz kapott papírcetlit (speciális gondozást igénylő technikai ruháknál érdemes elrakni).
Az én téli bringás kabátomat direkt lélegző anyagokhoz való mosószerrel kell mosni olyan módon, hogy lényegében a ruhát beáztatom mosószeres vízbe (semmi erőteljes nyomkodás, csavarás, dörzsölés és hasonlók), abban hagyom állni, majd annyiszor engedem le a vizet a mosdóból, és töltöm újra, amíg a víz tisztának tűnik. Ezután irány egy vállfa, és ott szárad meg (semmi szárítás és direkt radiátor közelébe pakolás).
A szélálló-vízálló télikabátomat mosógépben mosom 40 fokon öblítő 30 perces programon nélkül és kimondottan softshell anyagokhoz készült mosószerrel (nem softshell a kabát, de a mosószer elvégzi az impregnálást), a centrifugálás kimarad, és szintén vállfán szárítom meg a direkt hőhatást kerülve.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz -=RelakS=- #16053 üzenetére
Ha a felnid nem autószelepes, akkor nem. A nemleges válasz igenre változtatásához a felnit kell megfúrni, hogy a lyuk átmérőjét megnöveld, de nem mindegyiket lehet, és egyiket sem ajánlott.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Zola007 #17019 üzenetére
Van a Schwalbénak is könnyebb modellje Extralight (ilyen AV14-et használok) és még annál is könnyebb modellje XXLight néven. Nekem 8500 km alatt 2 defekt jött össze vele aszfalt-terep vegyes felhasználás mellett (abból az egyik olyan volt, hogy a külsőt is szétvágta, szóval nem a belsőn múlott).
kisméretű első fehér prizmát hol kapni? (mindenhol csak a csavaros van, de hova tegyem, könyörgöm
Fényvisszaverő matrica esetleg a kormányra? Szerencsére a KöHÉM rendelet már nem nevesíti prizmaként, csak fényvisszaverőt említ.[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz pengemetal #17087 üzenetére
Shimano centerlockos tárcsák minden fékkel kompatibilisek vagy adott gyártó féke csak adott tárcsákkal működik együtt?
Általában kompatibilisek, bár a gyártók a saját fékükhöz szeretnek saját tárcsát gyártani. és ajánlani, mert ahhoz optimalizálnak (hogy ebben van-e valami, vagy puszta marketing, nem tudom). Arra ügyeljél, hogy kizárólag műgyantás fékpofát támogató tárcsához kizárólag ilyen fékbetétet használjál (vagyis ha a gyári nem ilyen a fékben, akkor azonnal cseréld le). Másik az adapter kérdése: ha 180 mm-es a Shimano tárcsa, de neked Avidhez való 185 mm-es PM adaptereid vannak, akkor azokat cserélni kell (a többi esetben jók lesznek az adapterek).tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz pengemetal #17100 üzenetére
A Shimano a kazettáit darabokból rakja össze, ez 1-4 összefüggő lánckereket jelent, az említett XT esetén így néz ki, egy többféle opciót támogató SLX esetén így. Ha szerencséd van, és cikkszám alapján tudsz megfelelőt venni, akkor örülhetsz. De egyáltalán nem biztos, hogy minden kazettatípusnál a cikkszám ismeretében sikerül vásárolni, mert simán lehet, hogy nem forgalmazzák külön (korábban 760-as XTR-nél láttam a teljes sorozatot, de mostanában csak elvétve találkozni kisebb lánckerekekkel).
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz pengemetal #17360 üzenetére
Petróleumba beáztathatom a görgőket? Iszonyú mennyiségű olajsár van rajta...
Ha még fenn van a lánc, akkor először célszerű a mechanikus módszerrel kezdeni: fogsz egy lapos fejű csavarhúzót, rácsavarsz papírtörlőt vagy rongyot, odatartod mindkét görgő mindkét oldalához, és közben tekered a pedál. Ezután leszeded a láncot, és a bebugyolált csavarhúzóval a váltókanál belsejéből is ki tudod szedni a nagyját. Ezután jöhet a vegyszeres kör kefés rásegítéssel (a használt anyag egyéni preferencia kérdése, ez az én esetemben a Motorex biológiailag lebomló tisztítószere).tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz ---Lasali--- #17377 üzenetére
.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz D.Orion #17701 üzenetére
Hol lehet ezt használni?
Ha elég erős vagy hozzá, akkor XC-re bárhol.Nem értem ezt a nagy rácsodálkozást: a single-speed MTB nem világújdonság, Lefty designra épülő teleszkópok 14 éve kaphatóak, a CroMo vázas MTB is már 2-3 éve kezd visszajönni a piacra, például a Ritchey is gyárt ismét vázat.
Szép a váz, van hangulata, én kevés lennék hozzá. Egyedül az Elixir fékeket nem értem, bűn azokkal elrontani egy ilyen bringát.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz ludsimon #17736 üzenetére
[link]
Rajtad pont nem segített volna, de másnak még jól jöhet: RunKeeper, Strava, Endomondo (jelenleg nem megy), Garmin Connect, SportTracks (!= Sports Tracker), Ride With GPS és TrainingPeaks közötti szinkronizálást tesz lehetővé ez az oldal, valamint GPX/TCX formátumban Dropboxra is fel tud tölteni. Forrás itt, ha valaki egy saját telepítést szeretné futtatni.[link]
Ez egy egyszerűbb szolgáltatás, Garmin Connectről tud RunKeeperre és Stravára feltölteni.Runner_fxr: Single speed-nek egyedül városi használatban látom az értelmét, ahol nincsenek túl nagy emelkedők. hegyi kerékpárnál egy rossz vicc, tökmindegy milyen erős vagy, az energiád akkor is elpocsékolja, fölöslegesen szenvedsz vele. Ez maximum divat, semmi több.
Divatnak lehet, hogy divat, de rossz viccnek nevezni egy ilyen típusú sportteljesítményt nem illene. Ez nem város, ahol bárki felpattanhat egy SS bringára, itt fizikum és technikai tudás is kell. Nem a hatékonyságra mennek rá, hanem a nyers erőre, és ha nem élveznék az energiapocsékolást, akkor nem így montiznának. De mégis így teszik.tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz superecneB #17758 üzenetére
Runner_fxr: azt nem mondom, hogy értem őket, hogy miért teszik, de az elszántságukat és erejüket csodálom.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Zola007 #18441 üzenetére
Ennyire nem általánosítanék, sok függ a konkrét külsők gördülési ellenállásától. Tél elején került fel a bütykös 2,5 baron használt 2,25" Nobby Nic (elöl) és 3 baron használt 2,1" Racing Ralph (hátul) helyére 4 baron használt semislick 1,75" TravelContact (aszfalton az oldalsó bütykök nem szólnak bele a képbe), és maximum 2-3 km/h-t gyorsultam. A legnagyobb változást aszfalton az irtózatos traktorhang eltűnése jelentette. A teljes képhez hozzátartozik, hogy a Racing Ralph és a Nobby Nic aszfaltos gördülése a bütykök ellenére legendásan jó.
Hamarosan cserélek vissza, kíváncsi leszek a másik irányban tapasztalható változásra.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Michelin Airstop C2 belsővel van valakinek tapasztalata? MTB-re széles külsőhöz jó lenne valamilyen 200 grammnál könnyebb belső minél olcsóbban.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Zola007 #18748 üzenetére
Városban azért továbbra is szerintem inkább hátrány mint előny
Tömör leszek indoklás nélkül: szerintem nagyon nincsen igazad.SOAD19 esése nem az SPD miatt, hanem az SPD cipő műszaki hibája miatt következett be. Nagyon nem ugyanaz a kettő.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Krisz79 #20497 üzenetére
Ha használt is lehet a bringa, akkor Vácon mindenképpen nézzél be a Crazy Biker's-be. Ne a weboldalukat nézd, az aktuális kínálat karbantartása a minőségi szervizeléssel ellentétben nem az erősségük.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz dragonfx #20544 üzenetére
amugy nem vágom mi a különbség mondjuk egy 40e.s alu meg 240e.s aluváz köztˇ
Szerintem eléggé könnyű észrevenni egy rúgóstagot A mostanára kikopott alumínium hardtail csúcsvázak (Kona Kula Supreme a szkandium ötvözetével, Cube HPA és társai) sem voltak listaáron 130-150e forintnál drágábbak., amikor még nem söpörte el őket a karbon nyomulása.Ha egy váz rossz, hiába pakolod tele jó minőségű alkatrészekkel, a végeredmény nem lesz jó. Hasonlóan, ha egy váz jó, de gyenge alkatrészekkel pakolod tele, a végeredmény szintén nem lesz jó, fontos a szinergia. A többit már ---Lasali--- és Runner_fxr leírták.
Zola007: Lehet, hogy a Kellys unalmas, de legalább megbízható vázakat gyárt.
Sosem értettem, miért képesek egyesek a funkciót a külsőnek alárendelni egy alapvetően a funkciójáért használt eszközben. Szerintem először legyen jó a geometria, legyen megbízható, aztán ha jól néz ki a festése, az már bónusz.glacious: olyan nyeregcsövet keressél, amelyik két csavaros rögzítést alkalmaz és/vagy fokozatmentesen állítható. Vagy tartsd meg a mostani nyeregcsövet és válts dirt bringára
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz ígyvanferi #20576 üzenetére
Nem azt mondtam, hogy egy bringa nem nézhet ki jól, hanem azt, hogy szerintem a külsőt kellene a funkciónak alárendelni, és nem a funkciót a külsőnek. A jobb váz ronda festéssel és a rosszabb váz szép festéssel lehetőségek közül én gondolkodás nélkül a jobb vázat választanám, mert a bringa egy használati tárgy, aminek az a funkciója, hogy jól működjön, nem egy dísztárgy, aminek az, hogy szép legyen. Volt már szebb vázam a mostaninál, de jobb nem, mégsem bántam meg egy pillanatra sem a váltást.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz ígyvanferi #20580 üzenetére
Látom, többen válaszoltak már, de megteszem én is, ha már az én hozzászólásommal indult.
Milyen ruhákban jársz emberek közé? Az sem dísztárgy.
Ha normál utcai ruhákra gondolsz, akkor az szerintem eléggé a dísztárgyhoz áll közel, ennek megfelelően választok (de a kényelmet, ha lehetőség van rá, előnyben részesítem).Ha olyan ruhára gondolsz, amiben bringára ülök, akkor a sejtésed nagyon félrement, mert az tisztán funkcionális nálam, akár a munkahelyre tekerek be, akár sportolni megyek. Hidegben a téli bringás nadrágra nyugodt szívvel felveszem a rövidnadrágot, mert azon van zseb, és a vesém környékét plusz egy réteg takarja, hiába néz ki idiótán. A legjobb mezem színét a papagáj szóval tudnám leírni, mert kék-sárga-piros-fehér-fekete kavalkád, ronda, mint a bűn. Szinte az összes napi használatú mezem rikító színű, van több piros, narancssárga, zöld, csak vegyenek észre messziről benne, és a vásárlás elsődleges szempontja az anyaga volt, a másodlagos a színe. Így a kollekció egyik fele rikít, míg a másik fele konszolidált túrapóló kinézetű (természetesen ezeket is hordom). Múltkor hazafelé a narancssárga hosszú ujjú mezre félúton nyugodt szívvel felvettem egy piros rövid ujjút, mert elszúrtam az öltözködést, fáztam, és csak az volt nálam a hátizsákban. Bringás ruhában nálam az a szép, ami működik, és az a ronda, ami nem működik. Persze amint beértem munkahelyre, konszolidált külsőt öltök, de bringán ülve sokkal fontosabb nekem az, hogy megfázás (és ha munkába megyek izzadás) nélkül érjek oda, mint az, hogy mit gondol erről a többi ember.
Természetesen nem mindenhol tudok és akarok ennyire objektív lenni, például a lakásom berendezése során a látvány fontos volt, ott kellett ahhoz, hogy jól érezzem magam. De a külső oltárán ott sem áldoztam fel teljesen a praktikumot.
Egy hozzászólás megírásakor a külső (= helyesírás) számít nekem, ennek képes vagyok praktikumot (= gyors gépelés és küldés) alárendelni, szerintem ez az egyetlen terület, ahol ez így van velem.
Szóval, de, lehet demagógnak lenni, mert saját példám azt mutatja, hogy működhet.
LógaGéza: a kettőből egyértelműen a Cube a jobb, a kritikus pontokon (hajtómű, agyak, váltás, fékek) legalább egy kategóriával a KTM felett van.
Zola007: nekem hazafelé -10 percet jelent +1,5 km, mert ezzel pár utcával arrébb haladva elkerülöm az Andrássy úti bringautat, és az ottani sárga villogós terepakadályokat.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz LógaGéza #20659 üzenetére
Krossból az Evado 2.0 olcsóbb, és rosszabb, az Evado 3.0 drágább, és körülbelül ez a szint. Kellys hozza a szokásos rokokó formáját, és össze-vissza dobálja rá a különböző kategóriás alkatrészeket a bringáira.
Még ez a Bergamont Helix 5.3 is jónak tűnik ebben az árkategóriában, de erről Runner_fxr jobban tud mesélni.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz ---Lasali--- #20784 üzenetére
Az még hagyján, hogy régebbi sorozatú hajtóművet nem kapni már, de sokhoz a lánctányér is problémás. Például az utolsó MTB-re való LX sorozatú hajtómű, az FC-M580 lánctányérjai is lassan kifutnak a piacról, több helyen már hiányos a választék, és ez 9 sebességes rendszer. Az utód FC-M660-at tavaly még meg lehetett venni 9 sebességes változatban is, az idei évre már az is kikopott, de ehhez lánctányérok legalább könnyen elérhetőek. Csodálom, hogy a 9 sebességes FC-M770 még piacon van, de valószínűleg annak is meg vannak már számlálva a napjai.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz D.Orion #20808 üzenetére
Az egyetlen esélyed az eBayen történő vadászat, ahol találhatsz akár új állapotút is, csak sokszor szállítással együtt annyira jön ki, hogy az elvileg olcsó-spórolós indokkal vásárolt vintage felszereltség fenntartása igen drágává válik.
De új esetén sem szép minden, sokan fognak meglepődni mostanában az árakon, amikor az új Shimano tárcsafékben (XTR BR-M985, XT BR-M785, SLX BR-M675) elkopik a gyári fékbetét ...
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Zola007 #20900 üzenetére
Már a váznál el szokott bukni ez a projekt sajnos. Pedig egy Rohloff agyváltóra vagy Pinion Gearboxra épülő német AM bringát szívesen elfogadnék én is, csak ne kelljen kifizetni
syberia: lazítsd meg a féktest két rögzítőcsavarját, húzd be a fékkart, és úgy húzd meg a csavarokat. Ha ez nem oldja meg a problémát, akkor jön a finombeállítás, játszadozás a fékpofák távolságával, valamint a tárcsa nézegetése és apró hajlítgatása. A féktárcsába azonnal beugró nyolcasokkal és a tárcsa bizonyos körülmények közötti rezonálásával barátkozz meg, mást nagyon nem tehetsz, ez egy ilyen műfaj.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Krisz79 #20951 üzenetére
"nincs nagy bicajos forgalom"
"természetben"
"kb 1 hónapja stabil még csak a 20 colosával"
A javasolt útvonalra csak ezek nem teljesülnek.bigdady: szerintem nem igazán fogsz ilyet találni, mert ahol jó az infrastruktúra, az tele van emberekkel. Talán még Normafánál a fenti buszvégállomás és a Libegő végállomása közötti szakasz lehet jó, mert nyugis, erdőben van, eléggé sík, két autósáv szélességű, de pár helyen az aszfalt minősége pocsék, és még valószínűleg sokan vannak pár hétig hétvégente (a jó idő varázsának elmúlásával a tömeg is csökkenni fog).
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz razzorr #21274 üzenetére
Valószínűleg igen.
Általában három belsőmérettel operálnak a gyártók, a legnagyobb DH kategória, a legkisebb a tényleg keskeny aszfaltra való, míg a harmadik, ami egyben a leggyakoribb, a 1,5-2,25" kategóriát fedi le (ennek az alja néhány gyártónál pont 1,75", a teteje lehet még 2,1" és 2,2" is). Nálam a hátsó kerékben lévő belső volt már 1,75", 2,1" és most 2,25" széles külsőben is (konkrétan ugyanaz a példány).
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Because #21510 üzenetére
Ha megemlíted az értékét, akkor meg sem szólaltam volna. A Kína-vám-áfa-ajándék-magánszemély konstellációban olyan mítoszok keringenek, amiket jobb egy gyors off keretében helyrerakni.
#21513: igen
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
Új hozzászólás Aktív témák
- GoodSpeed: Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- Tippmix
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Vicces képek
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Crypto Trade
- Építő/felújító topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- FREEWELL 8/16/32/64 ND/PL szűrőkészlet - DJI Mavic 3 drónhoz
- Eladó 0km-es új elektromos roller (iScooter i9)
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, koffer
- Mata összteleszkópos kerékpár
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen