-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
dqdb
nagyúr
válasz fi:zi'k #7702 üzenetére
Az inkább a Szüret utcához hasonlóan csak látványos a kanyarral, mint meredek. Persze ha ez csak bemelegítés a Nyereg úthoz, akkor nem szóltam, az a szakasz és a Fenyőgyöngye utáni pár kanyar már helyreteszi a meredekséget
De a kommentekben emlegetett Adorján út-Magas út páros, na az igen, ott egyszer gurultam le, az is rosszul esett. A listában nem szerepel, de barátságos még az Alkony út a Bükkös utca és a Csillagvölgyi út között 17%-osba hajló meredekséggel, valamint a Mátyás király utcától az Alkony út-Gereben utca-terepes emelkedő szakasz a Normafa útig (az aszfaltos részen van 17%-os szakasz, a terepes résznél a végét nem sikerült kitekerni, hogy az óra mutasson meredekséget, de 20% fölé tippelném).
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
-
dqdb
nagyúr
[link]
"1. Vilma út – Könnyű és rövid. Be lehet iktatni bármilyen, a Normafához tartó hegymenetbe, intenzív összekötő szakaszként a Mátyás király és a Normafa út között. Lazán teljesíthető, de a felső végén nedves avar nehezíti a kerékpározást."
Ma kipróbáltam, inkább szépen kitekerhető és ideális hosszúságú lenne az én jellemzésem 22/24-ben kényelmesen ülve felpörgettem, és előbb véget ért, minthogy nekiállt volna rosszul esni. Az Erzsébet-kilátóhoz vezető szakasz, és előtte az Alkony út Bükkös utca és Csillagvölgyi út közé eső része nehezebbnek tűnik nekem. Sajnos pont fordított irányban egyirányú, így szabálytalankodni kell a teljesítéséhez.ludsimon: ha ANT+-os a wattmérő, akkor nemcsak a Garmin Edge eszközök tudják kezelni, hanem ANT+ rádióval rendelkező telefonokon (a legtöbb Sony/SE ilyen) az Endomondo is. Bár egy Edge 500 ára eltörpül egy SRM mérőé mellett
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Vasinger! #7811 üzenetére
Nem érzem, hogy kopna ettől a stopli. Sokszor van az, hogy egész nap az SPD cipőben vagyok (Specialized Tahoe, vagyis a tiédhez hasonló túracipőszerű kivitel), mert fel sem tűnik és egyszerűen elfelejtem lecserélni, és a téli hónapokat kivéve már 2+ éve ezt használom (a téli cipőt azonnal veszem le, de ez a cipő merevített talpú kivitelezése miatt van).
Járólapos irodafolyosón nagyon hatékonyan, kis ívben lehet rajta fordulni, és a frissen felmosotton spárgázni
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Vasinger! #7830 üzenetére
Meg ezek a házi tákolmány védő cuccok se tetszenek annyira. Az első teló 2 szára közé az a "sárvédő" is tök felesleges.
Az idézőjel felesleges, mert sárvédő és működik ez a megoldás. Nézzél rá az idei Szilívásvárad maraton topikjára a Bikemagon, hogy hány ember örült, hogy felrakta a guminyuszit, és a segítségével sokakkal ellentétben legalább látott a sártengerben.tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Ha már napszemüvegekről van szó ... valakinek van javaslata olyan szemüvegre, ami a következő feltételeket teljesíti:
1. piros vagy narancssárga lencse
2. polarizált
3. alul nyitott keret
4. olcsó, de legalábbis nem túl drágaEddig csak olyat találtam, ami vagy olcsó, vagy polarizált. Lehet fix lencsés is, télire van egy másik szemüvegem színezetlen/sárga lencsékkel.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz vendingo #8231 üzenetére
nagyobb tárcsa != nagyobb biztonság
Egy, a teleszkóp specifikációjánál* nagyobb tárcsa igenis árt. Amellett, hogy csavarja jobbra-balra a villalábakat, és ezzel extrém esetben törést is okozhat, a fékerő jelentős része ezekre a nemkívánatos fizikai hatásokra megy el.
* nem tudom, hogy a képeken szereplő Cannondale Fatty esetén mi a maximum, csak általánosságban írtam a fentieket
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz fi:zi'k #8234 üzenetére
Ott szokott lenni a gumiharmonika a villanyakon, ahol a fekete csík van a harmadik képen, de van teljesen merev Fatty is. Szerintem ez a merev változat, majd jön planbmokus, és kijavít bennünket.
De attól függetlenül, hogy merev-e egy villa, mindig megadnak egy maximális tárcsaméretet.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz stracker06 #8429 üzenetére
szeretnéd-e ha az egyirányú utcában a forgalommal szemben jönnék autóval mondjuk 90 km/h-val
Nem szeretném, mégis Budapesten átlagban havi egyszer találkozom ilyennel. Igaz, nem 90 km/h, hanem csak 30-40 km/h (igen, biztosan én mentem be az egyirányú utcába jó irányban). Bringásból napi egy ilyennel találkozom, az autósokkal együtt mindegyiknek lehetne osztani a kövér csekket.A KRESZ szerint szabályos az, ha a kerékpáron elöl is és hátul is két lámpa világít?
Semennyire. Pontosan egy első és pontosan egy hátsó lámpa engedélyezett.Az egyik a nyeregcsőre lenne erősítve, a másik pedig a bal oldalra, a csomagtartó "tartókonzoljára", a kerék "mellé".
Az első azért szabálytalan önmagában is, mert túl magasan van (a kormányra szerelt első lámpák is buknak ezen), a második azért, mert nem a kerékpár középső vonalába helyezted.Amúgy nem KRESZ, hanem KöHÉM. Szerintem nyugodtan rakj fel annyi lámpát, amennyit jónak látsz, csak előre fehéret, hátulra pirosat (tapasztalatok alapján nem evidens mindenkinek ). A sokledes csodák helyett elöl egyetlen XML-T6 ledes lámpa bőven teljesítené az igényeidet.
Ma príma napszúrást lehetett összeszedni dél környékén. Árnyék híján 400 méternyi szint után megfordultam, mert azt vettem észre, hogy egyre jobban tompulok.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz nightshadow #8463 üzenetére
Ezt a felnit használom elöl 2,25"-ös, hátul 2,1"-es külsővel probléma nélkül, a gyári adatlap szerint 1,5-2,25" közötti gumikat támogat.
Az általános táblázatok helyett inkább nézd meg a felnid gyártójának a honlapján az ajánlást.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
De amúgy annak meg mi értelme, h a felni ennyire keskeny, de ennek ellenére meg beleteszel ekkora gumikat?
Ha elolvasod még egyszer a hozzászólásomat, akkor látni fogod, hogy a gyári ajánlás szerint a felni 1,5-2,25" közötti külsőket támogat. Mivel mind az első, mind a hátsó gumi szélessége a gyári ajánláson belül van, így innentől kezdve kijelenthető: a felni nem keskeny.tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz fi:zi'k #8555 üzenetére
Nem tudom mit kezdenek egy nem hajtogatható külsővel.
A drótperemes külsőket nyolcas alakba tekerik, ragasztószalaggal rögzítik ilyen formában, és megy is a dobozba (Bike-Components).cekkk: Ezért csodálkoznék, ha nem hajtogatható külsőre nem kérnének plusz pénzt, de ha nem kérnek akkor isten király dolog és rendelek majd innen, vagy is valamelyikről
A Bike-Components nem kér, csak a 10 eurós szállítási díj van, akármennyit rendelsz (kivétel görgő, váz, felni, kerék és szerelőállvány).[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Kép alapján abból, hogy mennyire cápauszonyszerű formát vesznek fel a hajtómű és a kazetta lánctányérjain a fogak.
Személyesen láncnyúlásmérő, alaposabb szemrevételezés, csapágyak állapotának felmérése.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Köszi a linket, pont egy Bellelli tulajdonos kérdezte tőlem
Hogy gyártanak-e olyan csomagtartót, amit a gyerekülés konzoljára lehet rögzíteni, azt nem tudom, de elég sok rendszer van forgalomban, ezért feltételezem nehéz lenne pont az adott rendszerrel kompatibilis kiegészítőt találni.
Tudom, hogy több rendszer van, reméltem, hátha egy 3rd-party cég valamilyen cserélhető rögzítőfejes megoldást kínál, ha már a gyerekülésgyártók nem aktívak ezen a téren. De ha a fentihez hasonló Bellellije van, akkor probléma megoldva.tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz D.Orion #8759 üzenetére
Szerintem a bordás gumi abból a szempontból máshogy viselkedhet, hogy ott magán a futófelületen nem marad meg a víz, ellenben a bordák tövében igen, és azt fröcskölheti fel.
Olyan téren is máshogyan viselkedik, hogy a jellemzően nem tisztított utcák szélén felhalmozódó porból esőben sár lesz, ezt a bütykök szépen feltépik, és az arcodba katapultálják már 13-14 km/h feletti tempónál, amikor felfröccsenő víznek még nyoma sincsen.Sárvédő kell, más nem segít.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #9000 üzenetére
félre
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
A Radon egy eléggé ismert német gyártó. Egy bringaboltosnak illene ismernie a márkanevet annak ellenére, hogy kizárólag online forgalmazzák a termékeiket (a Focus használ ehhez hasonló üzleti modellt).
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz tatabánya #9648 üzenetére
hátra meg nyeregcsőre valót néztem
Ha fel tudsz rakni hagyományos kialakításút, akkor olyat tegyél fel, olcsóbb, ér is valamit, és rutinnal a felszerelése sem tart sokáig (10 helyett kb. 30-40 másodperc felrakni). Ha nem zavarja a szépérzékedet, egész télen fenn lenne a sárvédő, és fel tudsz tenni pálcásat, akkor még jobb, mert azok az első váltót is védeni fogják. Nálam sokat megfog az SKS X-Blade, de messze nem eleget, esőben 17-18 km/h-nál többel nem tudok menni, mert onnantól kezdve hátulról jön az áldás.Elöl az SKS Grand DAD szinte tökéletes (néha nehezen akar a helyére pattanni felrakáskor), mindent megfog, még az alsócsőre való sárvédőt is kiváltotta (van ennél olcsóbb alternatíva is, ha a teleszkóp fékmerevítője nem hátrafelé néz, mint nálam a Manitou R7-nél).
hogy mennyi hülyeséget el lehet adni az embereknek, könyök meg térdmelegítő vágnék le egy régi cicanacit abból kijön mindkét ízületre...
És az hogyan lenne szélálló és vízlepergető hatású?[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Drótszamár #9729 üzenetére
Be vele a zuhany alá, aztán PH semleges szappannal és egy szivaccsal (vagy nem durva sörtéjű kefével) essél neki.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz tatabánya #9736 üzenetére
"Can I wash my backpack in the washing machine?
No – abrasion wears out the material (PU coating) and will in the long run damage
the pack."
[link]
Az, hogy bírja a gyűrődést, még nem jelenti azt, hogy direkt kell károsítani. A speciális anyagú téli mezt sem dobom be a mosógépbe azon az alapon, ha az olcsó pamutpóló bírja, akkor ennek is kell, ha már ennyire drágaHárom és fél éve használok napi szinten egy ugyanolyan hátizsákot, munkanapokon 6-8 kg utazik benne rendszeresen, terepen estem már be vele (szó szerint) bokorba, de ezeknek nyoma sincsen a táskán. Egyetlen esetnek maradt minimális látható nyoma egy bolyhos szál formájában: nem fértem át egy faág alatt, és az a hátizsáknál fogva leszedett hátrafelé 15 km/h környéki tempóval a bringáról úgy, hogy az SPD be volt csatolva. Szóval nem verték át, bírja a hátizsák a strapát, de én sem mosom mosógépben, hogy akkor bírja a strapát, amikor kell.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Frenky89 #9759 üzenetére
M530-on van egy keret is a mechanika körül, ennek stabilitásban van szerepe, jó ez valamire?
Elvileg trail típusú felhasználás esetén stabilabban tartja a lábadat hosszabb, nyereg mögé ülős szakaszokon. Gyakorlatilag ha a stopli körül nem olyan a cipő talpkialakítása, mint a Shimano által megálmodott, akkor megnehezítheti a becsatolást/kioldást (láttam Tahoe talprészén 2 hónapnyi használat után M545-től származó csúnyább kopást a stopli mellett, mint az enyémen az M540-től 2+ év után, pedig sokszor ebben maradok napközben is). Szerintem M520, esetleg M540, de semmi esetre sem M530.Specialized Tahoe, Mavic Alpine, Shimano MT42 és társai felelnek meg a kitételednek. Ezek mindegyik túracipőszerű felsőrésszel (általában GoreTex anyagból, ami 10 foktól a kánikuláig kényelmes viseletet nyújt) és puhább gumitalppal készülnek, így annyira nem hatékonyak, mint egy klasszikus MTB cipő, cserébe járni is lehet bennük.
tatabánya: ez is egy álláspont. Én inkább megveszem a feladatra jobb (és sajnos általában drágább) eszközt, és élvezem az általa nyújtott előnyöket. Ezzel párhuzamosan igyekszem annak érdekében tenni, hogy sokáig tudjam használni. Ez nem azt jelenti, hogy vitrinbe dugva semmire sem használom, hanem azt, hogy megadom a hosszú élethez szükséges karbantartást. Azaz a jó minőségű felni ellenére igyekszem a kátyút kikerülni és nem belemenni, a Deuter hátizsákot kézzel mosom, nem mosógépben, a lélegző anyagú ruhák speciális mosószert kapnak, a becsúszókat mindig letörlöm, a hajtás általában fémesen csillog, a lánc rendszeresen kapja a kenést (cserébe a váz általában tiszta kosz, de az nem csökkenti az élettartamát, így nem érdekel). Ha ezt te lenyúlásnak érzed, az a te problémád, én elvárható minimumnak tartom.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Frenky89 #9761 üzenetére
Az SPD stoplit a pedálhoz kapod, nem a cipőhöz. Így ha adott gyártó nem SPD kompatibilis stoplit használ a pedáljánál (Shimano SPD, CrankBrothers Eggbeater, time Atac), de annak rögzítése kompatibilis az SPD stopli 2 csavaros rögzítésével, akkor is tudod használni. Igazából a clipless lenne a helyes szó az ilyen cipőkre, mert az SPD egy konkrét rendszeré, és nem a 2 lyukas rögzítés neve.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz tatabánya #9763 üzenetére
Nem kell ahhoz komolyan venni a bringázást, hogy betartsd egy alkatrész vagy egyéb tárgy használati/karbantartási útmutatóját, hogy minél tovább tudd használni. Hátizsák esetén ilyen például, hogy nem mosod mosógépben.
pamutpolós pacskeros cangás
A papucs + pedál kombináció szimplán veszélyes, ez nem komolyság kérdése. Ha ilyet látok, akkor olyan nagy ívben előzöm meg, amilyen nagyban csak tudom, nehogy előttem csússzon le a lába a pedálról, és essen el.A pamutpólóra van a Lidl akcióknál is olcsóbb megoldás: bemész egy angol használtruha-turkálóba, ahol kilós árak vannak, ott 600-700 forint környékén vannak rövid ujjú és 800-1000 forint környékén hosszú ujjú focimezek (és néha túrapólók, még ritkábban bringás mezek is). A normális anyagúak (nem fényes, anyagában textúrázott kivitel) a bringás mezekhez hasonlóan működnek, tökéletesen kiváltják őket. Körülbelül egyetlen hosszú ujjú bringás mez árát költöttem eddig el, cserébe mindig van az aktuális időjárásnak megfelelő ujjhosszúságú és vastagságú tiszta mezem. Mellékhatása, hogy fociőrültnek hisznek, csak nem tudják eldönteni, kinek szurkolok, amikor a fél angol és skót PL színében megjelentem már
rétisün: az első 1-2 hónapban aszfalton kényelmetlennel tűnt a séta, de már hozzászoktam, egész nap kényelmes. Akkor szoktam meglepődni, amikor átcserélem munkahelyen a cipőt, és a folyosón kanyarokban a stoplin elfordulásra játszva nem az történik, amit várok De a téli, merevített talpú SPD cipőben minden méternyi séta kihívás, a lépcsőzés különösen, azt azonnal lecserélem, amint beérek.
fireproof: ebben az esetben
egy erősebb lámpaa bunnyzás a megoldás[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz superecneB #10447 üzenetére
Specialized Rib Cage, de megkérik az árát. Nekem valami nagyon hasonló kivitelű noname műanyag van, 5/7 dl-es kulacs még nem esett ki belőle terepen, miközben kézzel nulla erőkifejtés kivenni.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #10552 üzenetére
Jó neked a méret is
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz #51736960 #10585 üzenetére
ja, és lehet egyáltalán egyszámjegyűn tekerni?
a KRESZ ezen szintű nem tudása kinyitja a zsebemben a bicskát. (arról nem is beszélve, hogy az autós társadalom megítélését is rontja.) Ez egy autós urban legend, ahogyan a bármelyik egyirányú utcába be lehet hajtani szemből bringával egy bringás urban legend.Amúgy lehet, ha nem tiltják táblával. A bringások az autópályákról és autóutakról vannak kitiltva alapból. Az, hogy hány számjegyű egy út jelzése, nem számít, csak a piros szélű kerek táblák.
Tippre így akarták megakadályozni, hogy leszorítsák vagy sávon belül előzzék őket. Megfelelő jelzés vagy autós kíséret hiányában teljesen jogos a felháborodásod.
venember83: A mindenit, de csípős itt valaki.
Most miért csípős, csak arról érdeklődött, hogy a bringa tényleges használatra vagy csak a vitrinbe készült[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Zola007 #10760 üzenetére
Egyszerű a megoldás: amelyik gyártó nem rakja ki a weboldalára vázméretre lebontva a geometria adatait ilyen részletességgel, azt messzire el kell kerülni.
Nem kisebb cég mint a Merida.
A Kellys sokkal kisebb cég, mint a Merida, az eltérés 2-3 nagyságrendnyi lehet (a Merida értéke 1,8 milliárd USD, világszinten az egyik legnagyobb gyártó, rengeteg márkanéven nyomul, és meglepő, de övé a Specialized 49%-a is).[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Zola007 #10762 üzenetére
nem világviszonylatra értettem, főleg hogy a kellys csak pár országban van jelen.
magyarhonban szerintem hasonló tételben adhatnak el
Ha a tömeggyártó Meridának az egész világon (kivéve USA) értékesítve nem éri meg 14"-24" között inchenként vázat gyártani, mert drága annyiféle vázméretet és előtte csőméretet készletezni, akkor a csak pár európai országban ismertebb gyártónak számító, némileg alacsonyabb árral hódítani próbáló Kellysnek sem éri meg (sőt, sok vázánál háromféle méret létezik csak). Velük ellentétben például a Kona lefedi inchenként a legkeresettebb méreteket (16-17-18-19-20) hobbi XC hardtail kategóriában is, cserébe drágább az előző kettőnél (és a legolcsóbb Lana'i modellből a páratlan méretek nála is hiányoznak már). Ez van sajnos, ha tehetnék, a gyártók egyetlen vázmérettel operálnának, mert az lenne nekik a legolcsóbb.313313: most álljál neki az aprón nézelődni, hamarosan tömegével jelennek meg emészthetőbb áron az új, de szétbontott bringákból származó vázak az elméleti listaár alatt jóval, sokszor a feléért.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Bandus99 #10790 üzenetére
Magicshine MJ-808, MJ-808E vagy valamelyik klónja.
kk831228: igen, a váz kicsinek tűnik, de a 26"-os XC vázakhoz szokott szemeket a 27,5"-es kerekek miatt helyből optikai csalódás éri, szóval máris nem olyan kicsi. Mivel Runner_fxr végig a lefelét emelte ki, lejtőorientált bringáknál amúgy is az XC-hez képest kisebb szokott lenni vázméret adott magassághoz, így én M-es méretet tippelnék.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz lukaszokni #11014 üzenetére
Még 10+ évvel ezelőtt történt a szentendrei bringaút és a Mozaik utca kereszteződésénél, akkoriban nem volt még ott jelzőlámpa. Folyamatosan halad az egyik sávban a kocsisor, én álldogálok a bringával egy kis szünetre várva. Hosszú percek után megáll egy autós, villant, elindulok, erre ő is elindul ...
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
-
dqdb
nagyúr
válasz Bandus99 #11099 üzenetére
Mifele speci mososzer / oblito kell ehhez?
Ilyen például a Holmenkol Textile Proof vagy a Nikwax softshellre való mosószere (vannak integrált szerek, és vannak olyanok, amelyek csak tisztítanak vagy csak impregnálnak). Az a lényeg, hogy ezeket a lélegző anyagokat kizárólag ilyenben szabad mosni, öblítő nélkül és kézzel, hogy ne tömődjenek el az anyagon a pórusok, és mosás után is megmaradjon a vízlepergető képesség.Speci alaoltozet ez pl ?
Igen, ilyesmi, bár a felsőtestre való darab sokkal fontosabb. Szerencsére itt nem kell megfizetni a bringás felárat, hegymászáshoz, síeléshez ugyanúgy használnak ilyeneket, én is egy túraboltban vettem évekkel ezelőtt a szettet.tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Szakbarbár #11298 üzenetére
A webáruházat néztem, és ha veszek 200.000 Ft-ért biciklit nem adnak hozzá pedált!
Egy bizonyos árszint felett nem szoktak adni, mert úgy gondolják, majd te választasz magadnak megfelelő rendszerű pedált a vásárláskor.[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Zoli133 #11824 üzenetére
-=RelakS=-: nem, köze nincsen a Bluetooth-hoz, csak a frekvenciatartomány stimmel, azonkívül semmi sem.
Ha mégis hasonlóságot keresünk, akkor a célja a Bluetooth LE-hez hasonló, de ezt kimondottan pulzusmérők és egyéb szenzorok számára fejlesztették ki, nem általános kommunikációs célokra.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz -=RelakS=- #11826 üzenetére
Az előző hozzászólásba már nem sikerült beleszerkeszteni: az ANT+ nemcsak kommunikációs protokoll, hanem teljes hálózati megoldás saját radio layerrel és arra épülő protocol stackkel.
#11829: ott magát az NFC-t csak a kapcsolatfelépítésre használják, és a nagy adatmozgatásra a BT-t, itt minden ANT+-on keresztül megy. Tényleg egy fantasztikusan jó rendszer, 2-3 métert még simán áthidal, nem érzékeny a külső EM hatásokra (nagyfeszültség, antennaerdő), és megdöbbentően alacsony az energiaigénye pulzusmérő mellett sebességszenzor esetében is.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz madmike #12120 üzenetére
Az a lényeg, hogy a téli ruházatban legalább egy szélálló réteg legyen a térded felett. A linkeltek egyike sem olyan, tehát más ruhadarabbal kell ezt a funkciót ellátni. A közel fix lábtartásra tervezett motoros térdmelegítő pántos rögzítési megoldásánál egy szilikoncsíkos változat sokkal jobb, mert abban tud rendesen mozogni a lábad.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz TripleB #12735 üzenetére
Erdőbe, nyárra piros vagy sötétebb narancs lencsét ajánlanék, messze ebben látni legjobban a levelek között beszűrődő árnyékos-napos fényviszonyok mellett. Május-szeptember időszakban tökéletes. Télen színezetlent használok, a kettő között sárga lencséset.
Márkából például SH+ és Salice is van a megadott árkategóriában.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz superecneB #12751 üzenetére
Ezt csak megerősíteni tudom, én a Kryptonite Evo Mini lakatot próbáltam bele, alig bírtam lehámozni a lakatról utána. Az Abus megoldása U-lakatokra sokkal jobb a kezelhetőség szempontjából, de az szeret zörögni. Mivel a mini lakat/lakatok beférnek a hátizsák oldalzsebébe, így végül egyiket sem használom.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
jót tett neki, h 5 mm csökkent a tengelytáv, sokkal mozgékonyabb lett...
Ezt teljesen amatőrként is meg lehet érezni. Pár milliméter itt, pár milliméter ott, szemre nem is igazán látszik, de érezni lehet.féltünk h csak 28 küllő van rajta, de végül is elment...
Ha nem megfelelően merev a kerék, nehezebb terepen azt is megérezni (itt olyasmire gondolok, hogy az jár a fejedben, hogy valami nem jó a keréknél). Aztán ezt az érzést a magyarázat keresése közben már rá lehet a kevés küllőre fogni.Tapered villanyakkal még nem volt dolgom, így arra nem tudok semmit sem mondani. A szép körmondatok igazak, de az azokban említett dolgok egy részét te is megéreznéd. viszonyítási alap nélkül valószínűleg nem, de egy másik bringához képest relatívan igen (pár perces eltéréssel végrehajtott A-B tesztre gondolok).
------
Meg kell védenem: a WD40 igenis jó lánckenésre! Csak 15 kilométerenként meg kell állni újrakenni az egész láncottAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz -=RelakS=- #13641 üzenetére
Igen, normális, az a dolga. Egyedül a normál utcai nadrágokra hajazó bringás nadrágok nem ilyen szűkek. Tapadós, fenékbe vágó betétes nadrág, hozzá egy járásra szinte alkalmatlan, üvegszálas merevítésű talppal ellátott téli SPD bakancs, és azonnal átérzed, milyen lehet a nőknek tangában és magassarkú cipőben És persze hozzájuk hasonlóan mindennap felveszed ezt a cuccot munkahelyre menet és jövet, mert még mindig jobb bringázni, és a tárolótól az irodáig mérgelődve sétálni, mint tömegközlekedni.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
Új hozzászólás Aktív témák
- Crypto Trade
- Építő/felújító topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Vicces képek
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Fűnyíró topik
- Témázgatunk, témázgatunk!? ... avagy mutasd az Android homescreened!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest