Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
nagyúr
válasz szasza7103 #24873 üzenetére
Essential-hoz külső akkut eléggé felesleges: akkora hely van benne,
hogy a gyári akku helyére is tudsz építeni egy sokkal nagyobbat...https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Peaceliker #24906 üzenetére
Zselésbe nem raknék.* A peremet meg ki kell kenni peremtömítővel.
Ugyanez mehet a szelep töve köré is = minimális az eresztés esélye.*: sőt, igazából nekem borzasztóan leszerepelt ez a tubeless slime...
Órákat hagytam "dolgozni" a pici szúrt lyukon, nulla eredménnyel.Szerk: ha minden körbe van tömítve és a gumi sem lyukas, úgy már
csak a szelep miatt ereszthet. Olyankor azt kell cserélni: boldogság.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz tothjozsi96 #24925 üzenetére
Valószínűleg nagyon remegni fog a felvétel, ha direktben van felrögzítve.
Én egy Sony AS200V-vel szoktam dokumentálni a méréseket, hozzátéve,
hogy nem kifejezetten menetrögzítő, sőt tulajdonképpen egyáltalán nem
az, hiszen nem tud olyat, hogy automatikusan bekapcsol + végteleníteve
rögzít, felülírva a régi fájlokat, ha nem mented ki külön. Semmi ilyesmi.De ha konkrét(an ismert) rosszindulatú embert kellene feljelenteni közúti
veszélyeztetésért, arra megfelelne: felrakod/bekapcsolod/megint csinálja
a manővert, ott a felvétel róla időbélyeg, GPS log, minden. Ettől persze
még lehet, hogy nem fogadják el bizonyítékként a rendőrök, ez ilyen.Ui: autós menetrögzítők jellemzően 12V-ról mennek, saját akku nélkül.
Olyat én nem próbáltam rolleren, ám nem biztos hogy értékelhető lenne,
mivel nincs, vagy csekély a lengéscsillapítás, minden úthibán ugrik a kép:
akciókamerákban szokott lenni képstabilizátor még ha csak szoftveres is.
Ha több pénzt akarsz rászánni, akkor talán valamelyik GoPro megfelelne.
Ha nagyon jó minőségű felvétel kell akkor gimbal. Pl. DJI Osmo Pocket 3,
csak az már drágább, mint maga a roller. De az élet még drágább.
Sima akciókamerát sisakra is szoktak rakni, motor, bicikli, roller, mindegy.
Csak ne rácsavarozva legyen, mert még attól lesz fejsérülés ha esés van!https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz pescara #24930 üzenetére
És ha lett volna felvételed a vén faszkalapról nem jelentetted volna fel?
Meg mennyire voltál észnél, ha az árokban végezted? Amúgy nekem is
volt ilyen esetem, fel is baszta az agyam, megfordultam utána, hogy ez
mi volt, de mivel csak kis rolleren voltam, lelépett az ürge. Konkrétan
össze is néztünk, rohadt közel jött indokolatlanul. Árok nem lett belőle!Persze, lehet azt mondani, hogy baromság a menetrögzítő, hiszen nem
mindennapos eset, de a kollégával 2x előfordult, így kellene bizonyíték.
Vagy hogyan legyen észnél? Meglátja, és önként az árokba ugrik?
Csak a saját tepsi épsége érdekében, ugye... Ez megoldás, de milyen?Ui: igen, adatvédelmi aggályokat is felvet ez a kamerázás. De ha éppen
azért csinálod, hogy egy jogsértést bizonyíts/nem visszaélésszerűen.
Bele lehet kötni, hogy hova kerülhet az ilyen felvétel: közszemlére nem,
ki kell takarni a rendszámot, felismerhető arcokat, tiszta macera sajnos.
De ha feljelentés lesz belőle, ott pont a nyers felvétel kell, semmi trükk!
(Ezért is kérdéses, hogy egy akciókamera felvétele lehet-e bizonyíték...
Hiszen utólag is át tudod dolgozni. Meg tudod vágni a videót. Akármi.)[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz pescara #24935 üzenetére
Én ezt értem, de ha rendszeresen ki akarnának nyírni, akkor valamit
tenned kellene ellene. (Vagy kisebb energiabefektetés abbahagyni.)Ugyanígy rohadt kényelmes sisak nélkül felpattanni és gurulni, csak
ha egyszer pofára esel, akkor jó, ha van rajtad. Nem kell elesni.
(Mondható, hogy észnél kell lenni, kivédeni mindenki más hibáját, s
nem tudok ezzel nem egyetérteni! De lehet olyan, ami védhetetlen.)Ui: egy normális menetrögzítő kamera pont hogy nem gondolkodós.
Be van építve fixen, ha mész a járművel rögzít, ha balesetet érzékelt,
elmenti a felvételt (gyorsulásmérő van benne): nagyobb kátyúra is el
tud indulni, de inkább több fals felvételt mentsen, mint egyet nem.Amióta van, más típus, az autóban, nem volt balesetem (22 éve nem
volt, az meg saját hibás volt, jogilag nem is baleset, magam törtem),
tehát nem kellett a cucc, viszont olyan már volt, hogy büntetőfékező
baromnak állt még feljebb, mondtam sebaj, megyünk a bíróságra ott
majd eldöntik a felvétel alapján, hogy ki milyen szabályt sértett.
Azóta is várom az idézést... Talán belátta, hogy a záróvonalon előzés
után a kocsiját rámhúzva, majd a fékbe beleállva, 2x, nem süthető el
normális közlekedési szituációnak, ahol ő "szabályosan megelőzött",
majd kizárólag azért fékezett, mert le akart kanyarodni. Nevetséges!Erre lehet mondani, hogy nincs energiám rá... és abba kell hagyni az
autózást végleg: egyszerűen más az ingerküszöb... Görögországban
élsz, ha jól tudom, lehet ott soha nem kell semmilyen menetrögzítő...
De keletebbre meg egyenesen kötelező, annyi a biztosítási csalás.Ja tényleg, 23 éve volt egy ilyenem, megállt a sor a hídon, a hátulról
érkező, meg pont sávot váltott gázfröccsel, azt nézte, hogy befér-e,
hát lebontotta a Honda elejét a Dacia lökhárítóján... Nem lett belőle
végül semmi, rendőrt se hívtunk, látszólag kibírta a vas. De próbálta
az ember elsütni, hogy mondjuk azt, hogy én tolattam bele. Anyád...https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz pescara #24953 üzenetére
És a helyi szabályozás engedi az egy nyomon haladó járműveknek ezt?
Kis hazánkban bizonyos esetekben engedi. Amit pár kretén úgy értett,
hogy akkor bárhol lehet, és mondjuk telibeveri a buszt a hegyről lefele
egy szűk, beláthatatlan szakaszon. Megtörtént. (Na jó, pont megúszta,
mert nem a busz jött, hanem az előttem menő autó, s nem verte telibe
szerencsére, csak a tükrét törte le: ugye biztosítás nincs, zsebből fizeti,
ha meg van fogva, és mivel egyben pofára esett, így "meg lett fogva".)
Szerk: biciklis volt. Egyszer evickéltem arra rollerrel, lépésben, a járdán.Én az ilyesmit nem tartanám követendő példának, és nem is arról ment
a diskurzus, hogy szabálytalan módon az autósra hozzuk a frászt, majd
még nekünk áll feljebb: ha így közlekedsz, teljesen jogos, hogy néha az
árokba kell ugranod, és nem kell a kamera, maximum önfeljelentéshez...Nade ha az autós a másik sávból húzza rád (mert nem egyirányú), teszi
ezt szemkontaktus mellett jól láthatóan szándékosan, az picit más.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz FeniX- #24962 üzenetére
Lehet bele tenni, "ártani nem használ" jeligére. Bár, ha eleve gyári zselés
a gumi (ami ugye valamilyen szinten önjavító), abba én nem erőltetném.Ha gyári belsős kereket akarsz "átalakítani", abba értelemszerűen szelep
kell csak, küllő valóban nincs, így más varázslat nem kell. (Esetleg még a
felni peremével lehet probléma, ha ott ereszt: peremtömítés megoldja...)https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Peaceliker #24965 üzenetére
Tényleg, azt el is felejtettem. Szétszedhető felninél valahogy tömíteni
kell a két darab között csak utána használható belső nélkül: nekem is
ezért van belső a(z amúgy tubeless képes PMT-vel szerelt) motorba...Szerk: lehet, hogy elég peremtömítővel megkenve összecsavarozni.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz -Tsaba- #24985 üzenetére
Mire van szükséged? Miért lenne érdemes venni telefontartót/táskát rá?
(Előbbi navigáció esetén hasznos, utóbbi mondjuk kiegészítő akkunak, de
így, hogy nem tudjuk az igényeidet, hogy ajánlhatnánk bármit? Csak azért
hogy legyen, szerintem semmit ne vegyél. Amúgy esőben szar rollerezni =
brutál vízálló tok felesleges, ha a telód amúgy bírja a sima esőt... Habár az
is igaz, hogy olyankor a legnagyobb az esélye egy zakónak, szóval "nyitott"
tartókban oda lehet verni, ha eldobod a vasat. Zártban meg kezelni rossz.)Ui: ha nem raksz semmit a táskába, akkor minek? Ha tudod mit raknál bele,
akkor meg akkora táskát kell venni... (De azzal számolj, hogy a táska nehéz,
ha "tele pakolod", ami a kormányról lógva kibillentheti a rollert parkolásnál,
és zavaró lehet menet közben is, a tehetetlensége okán. Kompromisszum!)https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz DigitXT #24608 üzenetére
Kicsit még hangolni kell, de amúgy már így is nagyon megindul:
Simán hozza egy kisebb dual motoros gép erejét érzésre: durva!
(És ezt csak így próbálgattam a ház előtt nem is nagy tempóval.)Szerk: utóbbi azért érdekes, mert egyre erősödik, de az akku már
így is benézett 100A-be. Ha nagyon nyektetem, vagy nem marad
semmi hatótávolság, vagy leég a motor, esetleg mindkettő.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz gyikhuszar #25000 üzenetére
több százezer forintért
Hajajj... legutóbb kolléga milliós Namiról küldött fotót, ketté tört.
És állítólag ez nem egyedi eset, hanem szériahiba (mind cserélik)
viszont valahogy mégiscsak fizetős a történet, szóval elég durva!
Amúgy az van, hogy ami simán ugrik 45-50-re, ÉS értelmezhető a
kerék mérete, az nehéz, legalábbis relatív, a 30 kg simán befigyel...
Nyilván ha dupla motoros, sokkal jobban gyorsul, cserébe +5 kg.
(Meg hát minél nagyobb hatótávolságot akarsz, annál nagyobb az
akku benne: adott típusú cellával egyenes arányosan nehezebb is.)Ha autóba dobálós utolsó pár km-re kell a P+R-ből, akkor pálcika!
Az annak megfelelő kompromisszumokkal. Ha nagyobb vas kell,
biztos, hogy azzal is kompromisszumokat kell kötni, csak másfélét.
Pl. hordozhatóság problémás, összecsukhatóság sem triviális, stb.
(De pl. a Wolf King GT nem is erre van. Azzal elmész háztól-házig.)Igazából egy SMKP-t sem viszel magaddal autóval, mert azzal nem
lehet autópályázni. Valóban nem lehet, de ha messziről akarsz járni,
akkor bizony motorkerékpár. (A nagy roller inkább SMKP kategória.)A legjobb pálcikák sem alkalmasak arra, hogy 45-50-nel told nekik!
Nem azért, mert nem tudják megfutni* esetleg tuning után, de oda
kevés a futómű, kevés a fék, kevés a minden is... Sajnos ez ilyen: ha
rendesen fel van szerelve, nagy a kereke, és még megy is, az nehéz.*: más az amikor van erőtartalék és kényelmesen gurulsz, vagy épp
eléred egy teszt erejéig, amit csak feltöltött akkuval köhög ki...[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Reggie0 #25007 üzenetére
Nem ez a baj: ha el van cseszve és életveszélyes, akkor legyen
kedves a gyártó a csere alkatrészt biztosítani hozzá, ne nekem
kelljen még fizetni emiatt. Ez nem karbantartási költség...Ui: persze ez engem csak elvből zavar, amúgy nem érint.
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz FeniX- #25005 üzenetére
Megúszta állítólag, terepen hozta össze. Én nem követem ezeket.
Elvagyok a kis méréseimmel, meg tuningolással, de ha egyszer jó
lesz a cucc, és marad a jó idő, biztos fogok gurulni is. Sisakban.
Cink? Szerintem sokkal rosszabb a fogpótlás. Márpedig annyihoz
egy pálcika is bőven hozzá tud segíteni, kis sebességnél is.Ui: persze mindenki úgy öltözik, ahogy jónak látja. Amikor kitört
a pálcikám első kereke, és fejjel is levettem az aszfaltot marhára
örültem, hogy a sisak napellenzője tört, és nem az arcom...
(Anyaghiba volt, elrozsdált a villa: akkor is megtörténik, ha nem
tuningolom, és nem képes ~42 km/h végsebességre. Viszont ha
ezt nem csinálom, talán én sem öltözök protektoringbe, esetleg
el is törik a könyököm a másodperc tört része alatt. Ez ilyen...)Pálcika rollerre, ami tényleg az, és ilyen 25 km/h körül tud, még a
biciklis sisak is bőven jó. Nem vennék fel motorost rá. Ha már 30+
is simán megy, akkor elgondolkodnék. Brutál vasakra kötelező.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz alphamooncam #25045 üzenetére
Tárcsafékzár motornál frankó, azt nem tudják felkapni, és kézben elvinni,
riasztós kivitel pedig azért jó, mert nem felejted rajta, amikor indulnál.
Roller esetében szerintem csak az ér valamit, ha hozzá lakatolod vmihez.
Célszerűen vmi U-lakattal, mert a sodronyzárakat túl könnyű elcsípni...Ui: volt olyan, hogy sima járókelőként én szóltam az embernek, hogy így
inkább ne induljon el! Köszönte szépen, mivel elfelejtette levenni a zárat.
Azon kívül, hogy ömagában kárt tud okozni, ha még fel is borul duplán...
Nekem egyszer a lánc maradt a hátsó keréken: egy légszűrő ház bánta, s
lett némi pitty-putty a kasztnin is, mert eldőltem abban a pillanatban...https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz alphamooncam #25096 üzenetére
A tengelyt rögzítő M12 anyák általában finommenetesek (1.25-ös).
De jellemzően nem kell cserélni, meg amíg nem veszed ki a kereket
nem is igen tudsz helyette egy rosszat ráerőszakolni. Utána sem.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Bolfi81 #25099 üzenetére
Gyakran úgy haláloznak el ezek, hogy egy, vagy több MOSFET rövidzárba megy.
Ha több, akkor az nagyobb durranás, mert rövidre zárhatja az akkut is...
Ha csak egy, az produkálhat ilyen hibát, hogy kihagy egy fázis. Ezeket mérném
végig, és ha megvan a bűnös, akkor csere: ha van kéznél ugyanolyan, akkor azt
az egyet lustaságból, és költséghatékonyságból, de ha nincs, akkor mind a 6-ot.
(És akkor már jobb paraméterekkel rendelkezőt, hogy a jövőben pici tovább bírja:
az a Xiaomi rákfenéje, hogy szoftverből engedi a tuningot, így ami áldás, egyben
átok is, simán túl lehet húzni, aztán jöhet a csodálkozás, hogy elköszön vmi.)https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz alphamooncam #25060 üzenetére
Önbíráskodás témában ilyen vicces matrica jött szembe.
Nyilván helyén kell kezelni, bár lenne több kifogásom is a poén
elsütése ellen. A bidám-bidámok nem feltétlen tudnak angolul,
ráadásul tuti előbb kapják elő a bökőt, mint az egyszeri ember,
aki az ellopott tulajdona után kajtat (jobb a hatóságra hagyni).Ui: régi történet, hogy megszólalt egy autó riasztója, szomszéd
kiment, hogy csak nem lopják: tettenérte őket, de agyonverték.
Mikor olyanokat olvasni, hogy vmi 500 Ft-ért képes... Szomorú!
Ilyen szempontból tényleg azt mondom, egy 100K-s roller még
a legkevesebb: nyilván az sem esik jól, de nem a kenyérre valót
költi az ember egy ilyen alapvetően hobbi/rétegtermékre.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz hakos1987 #25185 üzenetére
Én találkoztam. Szintén 75100-as VESC. A vázzal magában nem volt
baja, de amikor rá volt rögzítve az elektronikus biztosíték, úgy igen...
Megoldás az lett, hogy szigetelem a biztosítékot.* Valószínűleg azon
is ki volt vezetve valami, elvégre egy hűtőborda az egész, vagy mi.*: esetedben ez nem megoldás, mert a hűtés miatt fogod a vázhoz...
És mindkét VESC igényli a hűtést. Nekem most a G300 úgy van vele,
hogy csak a lábát lógatja (nem melegszik), ám a motor izzad nagyon.Szerk: ha nincs nagyon megterhelve, és nem kell annyira hűteni (én
konkrétan MX4 pasztát kentem alá, és kellett is), akkor egy kapton
szalag darab talán nem ront a helyzeten, de elektronikusan szigetel.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz hakos1987 #25187 üzenetére
Biztosíték alatt igen, egy "szikramentes" elektronikus biztosítékra gondolok.
eFuse néven fut, nekem nagyon hasznos, mert a VESC-en vagy van kapcsoló,
vagy nincs, de leginkább nincs. A G300-on úgy van, hogy nincs. Bekapcsolást
lehetne megoldani nyomógombbal, de kikapcsolni nem lehet, csak időzítővel...
Így a gyújtáskapcsolóm az eFuse-t vezérli, ha elveszem, az áram le teljesen...
Ez nagyban megkönnyíti a többi elektronika bekötését, pl. 12V átalakító, mert
nem kell azon aggódni, hogy leszívják az akkut: addig látják, amíg gyújtás van.
Meg amúgy, mikor valami szoftveres nyűgje volt, és elkezdte hajtani a kereket
mint az őrült, és nem reagált semmire, akkor is: áram le, és biztosan megáll...30 fok fölé nem ment a rövid tesztek alatt
Akkor valószínűleg nincs nagyon kimaxolva (mekkora az áramkorlát?) de azért
egy hosszabb emelkedőn is megnézném, mert lehetnek meglepetések.Szerk: ha nincs gond a hűtéssel, akkor simán beraknék egy kaptont a váz és a
VESC közé és probléma megoldva. Nem tudom amúgy, mit rak ki a burkolatra.Szerk2: azért idézőjel a szikramentes, mert el lehet durrantani rossz sorrenddel:
egyszer kaptam kvázigariban egy vezérlő elektronikát, mert tervezési hibás volt.
(Mondjuk nekem elvitte a teljesítmény elektronikát is, azért már fizetni kellett.)
De az új verzió már jobb: bátran megvettem egyet a nagyvas befejezéséhez is...[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz hakos1987 #25192 üzenetére
Gumi lap szerintem túl drasztikus, szigeteli a hőt: a kapton olyan, mint a cellux,
szóval elég vékony, viszont elektronikusan szigetel, és amúgy hőálló is...Jó hát 57A az nagyon pite, nem csodálom, hogy egyelőre nincs vele gond...
Nekem sajnos olyan a motorom, hogy inkább végsebességre van tekercselve,
nyomatéka harmatos, magyarán 100A alatt kb. nyugdíjas csigaként gyorsul...
Persze, ha neked másmilyen motorjaid vannak, elég lehet 60A is: eleve dupla,
ilyenkor a 2 VESC kommunikál egymással (közösen számolnak akku áramot).A végsebességet a motor tekercselése + az akku feszültsége határozza meg.
(Ill. esetleg az áramkorlát, ha nagyon alacsony, mert lehet, hogy adott tempót
már nem képes elérni mert nem elég a teljesítmény. De általában nem ez van:
bőven van teljesítmény felgyorsulni, majd amikor a motor által gerjesztett fesz
az akku feszültséggel szemben már csak kevesebb motor áramot enged meg,
ott áll be az egyensúlyi állapot, azaz a végsebesség. Ebből amúgy következik,
hogy ceteris paribus az akku merülése során ez folyamatosan csökken.)Ui: most ilyen 175A-eket tolok a motorba nyélgázon. Odébb lehet vele állni.
Csak nagyon melegszik miatta, szóval egy picit kénytelen leszek visszafogni...[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz hakos1987 #25200 üzenetére
Na, örülök, hogy megoldódott! Lehet, nálam is valami hasonló probléma lesz, mert most azzal szembesültem, hogy néha úgy gondolja a féklámpa, hogy bekapcsolva marad. (Egy sima autós relére van kötve a tápja, amivel 9V és 12V között váltom a tápfeszültségét, ezzel szimulálva a kétféle izzó erősséget...) Ez ugye "kétszeresen" is problémás lesz, egyrészt hamis jelzést adhat a mögöttem érkezőknek (folyamatos fékezés), másrészt mivel ugyanarra a testre lett kötve a "kill switch", ezért a VESC is úgy gondolja, hogy fékezek, és tiltja a hajtást, sőt, akár valóban fékezni kezd (beállítástól függ). Jó lenne rájönni, mitől maradhat úgy, mert a relé kattanása határozottan hallatszik ilyenkor, ahogy behúz, aztán meg az hallatszik, hogy nem hallatszik semmi (nem engedi el). Bezzeg gyújtás elvételre igen (nyilván akkor mindenképpen megszakad az áramkör): rá kellene jönnöm, mi hozza elő a hibát, mert ugye nem mindig keletkezik (az ilyen a legalattomosabb). Egyelőre kínomban letiltottam a kill switch funkciót, de nyilván ez csak tüneti kezelés. Valami behúzva tartja a relét, az az igazi gebasz. Szerk: hacsak nem valami olyan triviális probléma, hogy rossz a fékkar kapcsolója...
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Reggie0 #25212 üzenetére
Úgy tűnik, maga a VESC csinálja a balhét. Lehúztam a PPM
csatlakozót, tökéletesen kapcsolgat a féklámpa. Ellenben a
VESC úgy gondolja, hogy a kill switch aktív... Mondom jó,
elvégre semmi nincs rákötve, lehet zaj, akármi, letiltom.
Viszont ha újraindítom, megint aktív a funkció... nem értem.
(Kínomban már visszaraktam az eggyel korábbi firmware-t,
de nem úgy néz ki, mintha bármit segített volna a gondon.)https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Reggie0 #25214 üzenetére
Sikerült újra kábeleznem (nem kellett volna, de sajnos teszthez sem
lehetett hozzá férni, nyitás közben meg elfáradt* pár vezeték), csak
hogy ott folytassam, ahol abbahagytam. Viszont! 6.2 firmware okés,
egyelőre NEM kapcsoltam be a kill switch módot hátha beragad, de
mérni már sikerült: 6V körül van alapból a jelláb, ami már elég, hogy
megtartsa a relét. Szóval mégis csak diódázni kell, köszi a tippet...*: konkrétan össze volt taknyolva ragasztópisztollyal**, és ahogy ezt
olvasztottam le, megolvadt pár kábel szigetelés, ami nem lett volna
akkora baj, ha teljesen áramtalanítva van, de kiderült hogy nincs.*****: vmi hülye azt hitte, hogy "jóvanazúgy", nem kell már hozzányúlni.
***: ilyenkor mindig elköszön valami, pedig nem volt nagy szikrázás...
Az eFuse kulcsos kapcsolós bemente volt a ludas, de szerencsére az
egész hóbelevanc nem halt meg, csak a kapcsolós áramköre. (Vissza
fogom rakni az RC autóba, ott gombbal kapcsolom/úgyis onnan jött,
ebbe meg levettem a polcról a másikat, még szerencse, hogy volt.)[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Peaceliker #25216 üzenetére
Meg kell követnem a VESC-et, abszolút nem tehetett róla... Én voltam
a balfék, hogy nem gondoltam végig az áramkört. Amíg nem kapcsolt
a fékkar testet, a relé lábán ott volt a 12V, a tekercsen keresztül. Mivel
nem iktattam be diódát, kapta a PPM bemenet is. (Becsületére legyen
szólva, nem sipákolt, sőt egy darabig működött így is. Aztán kakukk...)A szoftveres bugot mondjuk nem mossa le magáról, azaz "lementette"
a beállítást, vissza is olvasta (tuti megjegyezte), erre kikapcsolás után
megint az előzőt tölti vissza. Ez tényleg egy "kicsit" idegesítő volt.
Most úgy tűnik elmúlt, szóval most már gurulni szeretnék egyet.De ha megint az lesz, hogy 10000 erpm fölött rezonancia jelentkezik!
Komolyan rohadt idegesítő tud lenni, amikor a tök csendes gurulásba
belerondít valami ilyesmi... Egy "hagyományos" vezérlőnél megszokja
az ember, hogy cogging/PWM/vinnyogás, minden van, folyamatosan.
Ennél meg egyik sincs, ha minden összejön, tök csendben jár, amíg...Ui: az se mindegy, melyik limiten megy az ember... 60V akkuval brutál
volt, amit előadott, visszaraktam a 36V akkut, ezzel is elég jól megy...
Csak ezzel el lehet jutni 95% duty cycle limitig kényelmesen, ahol már
kezd a fázisáram csökkenni. Hogy-hogynem, ez van pont 10000-nél...
(60V akkunál nem is tudom, mikor jött volna elő, elvileg 16000 körül...
előbbi 29 km/h, utóbbi viszont 46 km/h, picit más olyankor a szél...)[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz hakos1987 #25223 üzenetére
Ha nincs a motorban hőmérő, akkor a VESC nem tud utána menni a
megváltozó paramétereinek: ilyenkor előfordulhat, hogy furán hajt...
Gondolom nincs benne, ha nem írod, hogy mennyire melegszik.
(Ahogy melegszik, rendesen megnő a réz vezető ellenállása, ami így
pozitív visszacsatolást jelent, még több lesz a hőtermelése, sajnos...
Ezt persze fordíthatjuk röviden arra is, hogy a motor "szarakodik".)Én is meglepődtem, miután raktam bele hőmérőt, mivel alapból tök
szolid hőmérsékleten leszabályoz (85-100 fok). Ezzel az a baj, hogy
nagyon hamar eléri, ha az ember sok ampert enged meg magának!
És még az is, hogy valójában nem veszélyes hőmérséklet. Kívülről a
burkolaton még alig 50 fok mérhető. Nyilván lehet ezt feljebb tolni*,
de az igazi az lenne, ha jobb lenne a hőleadás...ezért jön Statorade.Amíg nem volt hőmérőm, nem tudtam mennyire melegszik, de ha a
burkolat jóval melegebb volt egy komolyabb terhelés után egészen
biztos, hogy a tekercsek még sokkal melegebbek voltak. Égés most
épp nem lett belőle hálistennek, de mérés nélkül lutri túlhajtani...
Párszor már sikerült megtapasztalni, milyen, ha vmi túlmelegszik.
(Ennél az esetnél még nem égett le a tekercselés, de ledobta a Hall
szenzorok forrasztását, szóval sejthető, hogy nem volt hideg: 180+)
Ennél az esetnél az emelkedő végére a motornak is vége lett. Pech!*: mondjuk 100-150 fok közé első közelítésben, csak szép szolidan...
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz FingR86 #25226 üzenetére
Attól függ, milyen cellákból áll, milyen BMS van benne (áramkorlát nagyon szokta érdekelni a vevőket, pedig nem csak az fontos, sőt), mennyi valódi (!) kapacitása (ehhez mérés kell: sanszos, hogy nincs meg a 15Ah, ha rögtön cserére szorul, egyáltalán mennyit bírt alattad, milyen rollerben van?), milyenek a konkrét fizikai méretei és csatlakozói (milyen rollerbe dobható be esetleg plug&play módon), végül hogy árulni akarod-e, vagy gyorsan eladni. Szóval szerintem 20-60K között bárhol.
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz FingR86 #25230 üzenetére
A visszatöltés idejéből kapacitást becsülni nagyon pontatlan módszer.
Eleve kérdés, hogy csutkára volt-e merítve egyáltalán? Másrészt a töltő
hatásfoka se mindegy, meg annak a (CV) szakasznak a pontos lefutása,
amikor már nem állandó a 2A. Ja és a 85W konnektorból? Mikor? A CC
szakaszban a leadott teljesítmény folyamatosan emelkedik... ha 85W az
elején, az a végén sokkal több lesz. Ha végén annyi, az elején kevesebb.
A hatásfok jó esetben nem változik. HA tényleg pontosan 2A-es a töltőd,
ezt is meg lehet mérni, akkor 30V*2A=60W teljesítménnyel indul a töltés:
ehhez képest a konnektorból 85W az csak 70% hatásfok... Lehetséges!
A magam részéről 85%-ot mértem: konnektorból 420W, akkuba 357W.*
(Mindezt értelemszerűen nem folyamatosan, csak egy adott pillanatban.)Nem kell túlbonyolítani. Új akku, kínai cellás. Tud 30 km hatótávolságot a
jól láthatóan kínai klón rollerben. Ez valakinek kevés, valakinek elég. Meg
kell próbálni eladni 60K-ért, aztán ahogy/ha nem viszik, lehet csökkenteni.A magam részéről nem vennék (mérési eredmények nélkül) "teszteletlen",
kínai akkut, maximum ha nagyon nyomott áron van (és pont kell valamire).
Van egy 36V10Ah akkum a polcon. Teszteltem. Tudja a 10Ah-t, viszont az
alattam csak 22 km-re volt elég, ezért nem fogom használni, elpasszolom
olcsón, ismerősnek, mivel ő még tudja használni (hirdethetném drágán is).*: végül még egy kérdés, hogy a felvett teljesítménynek mekkora része is
alakul eltárolt kémiai energiává, és mekkora része további veszteség, ami
közvetlenül pl. a cellák melegedésén figyelhető meg. Maga a BMS sem
veszteség nélküli megoldás, bár kicsi az ellenállása a FET-eknek, nem 0...
Szóval visszakanyarodva az elejére, ez minden, csak nem pontos: fordítva
kell mérni, feltölteni teljesen, majd egy műterhelésen kisütni, kikapcsolásig.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz FingR86 #25233 üzenetére
Műterhelésre. Vagy valakikre, aki megcsinálja neked, mert 1 db akkuért venni...
Kis akkuknál tökéletesen használható a kínai párezer forintos. Gyorsan ez nem
tud meríteni, és nem is terheli meg komolyabban az akkut, de kis akkunál okés.
Mértem persze vele nagy akkut, rettenetes türelemmel: nem életszerű terhelés.
Viszont ha már ilyen 72V20A környékén akarsz tesztelni, az drága lesz.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz FeniX- #25242 üzenetére
Az ég világon semmit nem tudsz neki ártani ezzel. Különben elég érdekes lenne csupán odébb tolni is (meg amikor üresen gurulsz, akkor tönkremenne). Annyi, hogy lábbal hajtani magasabb rollereket nehezebb, de ha tolod, még az is tökmindegy: olyankor, 3-4 km/h esetén néhány volt feszültség indukálódik a tekercseken, de ennyi. Onnan tudom, hogy anno a kulcsos kapcsolóm konkrétan BEMF mérőként (is) funkcionált (amikor letiltott alóla az akku), és konkrétan rohannom kellett a vassal, hogy vmi 20V körüli feszültséget érjek el, amivel már be tudtam kapcsolni. E-rolller, amit be kell tolni...
Hajtottam lábbal az FLJ-t is, miután leégettem. Meglepően jól gurult a súlya ellenére, vagy épp azért (egy nehezebb vasat ha jól meglendítesz, tovább viszi a lendület).
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz FingR86 #25253 üzenetére
Ebben nincs semmi meglepő, teljesen átlagos történet...
Ha lekorlátoznád valóban 350W-ra, használhatatlan lenne.A feszültségesés viszont nem gyenge, 3V 20A-nél: 150 mΩ
Ha építesz bele nagyobb akkut, több párhuzamos cella, és
megerősített kötések mellett bőven 100mΩ alatt lesz...https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz FingR86 #25256 üzenetére
Szinte biztos, hogy nem, bár nem igazán értem, mi a célod...
A 2p szalaggal kiválóan lehet építeni akárhány s/p akkut, csak
keresztben lell használni. Ugyanaz a 4p-nél vagy 4p-re lesz jó,
vagy csak pazarlóan (szétvágod 2x2p-re, és úgy keresztbe).
(Mondjuk most nem tudom, hogy a 100 cellás hogy értendő, s
milyen formátumban fog megvalósulni. 10s10p az négyzet...
Cikk-cakkos elrendezésben lehet játszani picit. Ez 10s11p lett:
Átlag rollerbe ilyet nem tudsz csinálni, mert nem fér el. Amúgy
16s5p-t építettem még speciális formában. Ránézésre lehetne
éppen 10s8p, de másképp van összekötve. Rézzel megfejelve.)Ha olyan értelemben kérdezed, hogy áramra elég-e, nos: nem
mindegy, hogy nikkelezett acél vagy tiszta nikkel. Utóbbi igen.
Előbbi elég szarul vezet, de kisebb akkuba oké. Vagy ha sok p,
akkor cellánként nem megy sok áram, és akkor is, amúgy meg
több rétegben kell használni, és ha elég lenne 1m egy rétegre,
akkor 2-3 méter kellene belőle 2-3 rétegre. (Nagyjából ennyi.)Ui: a hivatkozott 11p akku is nikkelezett acél szalaggal készült.
Eleve 2 rétegben terveztem, de végül 3 lett: nem bántam meg.
Simán le tud adni 100A-eket max. reklamál a BMS, hogy nono,
sok lesz, mivel ő 80A folyamatost tud... Megrendelésre készült
akku, egy olyan rollerbe, ami 50A alatt fogyasztott csúcsban...
A sors iróniája, hogy visszakerült hozzám, én meg most többet
kérek tőle egy kicsivel, de csak ideiglenesen, gyorsításkor... Ha
végsebességen megyek, ami harmatos 45 km/h, alig fogyaszt.Lehet, hogy rosszul emlékeztem, és ez lett 3 réteg (véletlenül):
Ez egy kisebb 6p akku, de ugyanúgy cikk-cakkos, így fért be...[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz DigitXT #25257 üzenetére
Nem tudom, mennyi hely van. A gyári 70x80x300-as méret az szinte
biztos, hogy úgy jön ki, hogy állnak a cellák, és L-alakban van a 6p...Így értem:
1111
1122
2222Ezzel keskenyebb tud maradni az akku. Cserébe másfélszer hosszabb:
ugyanezt játszottam a 16s9p akkunál, ami emiatt brutál hosszú lett.Egy "100 cellás" akkut természetesen kényelmesen meg lehet csinálni
kétszer hosszabb, fele szélességű verzióban. Feltéve, hogy elfér az 5p.11111
11111
22222
22222Ha így tervezted, használható a 4p szalag (természetesen keresztbe).
Másképp nem tudom elképzelni, mire lehet jó a projektedhez.Viszont így meg számolni kell azzal, hogy csak 5x keresztmetszet van:
nikkelezett acél, és nagyobb áramok esetén az nem feltétlen nyerő.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
A 15 fok már nem kifejezetten hideg, ráadásul az akku terhelve picit
melegíti saját magát is, szóval nem, nem emiatt kisebb mint a gyári:
azért kevesebb mert a gyártó pofátlanul hazudik, és/vagy irreálisan
kicsi terhelés mellett méri a hatótávolságot (mondjuk 15 km/h).
Vagy ha nem, hát minimum vki alultáplált etióp pilótával tesztelve...Ha ugyanazok a paraméterek, úgy még mindig lehet hibás az akku.
Viszont tesztelni csak úgy lehet, ha elmész a kikapcsolásig. Mennyi
százalék maradt/mennyit jósol hátra lévő távnak, semmit nem ér.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
Ezt amúgy sosem értettem, miért csak kétnaponta? És az miért baj?
Azzal lehet gyilkolni az akkut, ha nem töltöd, csak ha nullára merült.
Ha kibírna egy töltéssel 4 napi közlekedést, bár a 4. nap szenvedős,
és azon aggódsz, hogy hazaérsz-e pl. egy kis szembeszél miatt, jó?
Én biztos nem csinálnék ilyet. Hazaértem, mehet a töltés. Még csak
gyorstöltő sem kell ilyenkor, szép kímélő módon, biztonságosan.Jó, hát pont rendeltem 10A töltőt, de 38Ah akkunak nem túlzás...
(Lehet beviszem a céghez, ha úgy van, hogy gyorsabban kell kraft.)https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Bandus99 #25274 üzenetére
Én egyszer hátra raktam a motort, erről a tapasztalataim itt: [link]
Most is hátsó kerék hajtású rollerem van, szeretem: akármekkora
nyomatékot engedtem rá, betapad, hiszen azon van a súlyt.
Erős motor az első keréken nem nyerő. Pálcika rolleren: mindegy.Ui: ma volt az idei első éles bevetése. Tökéletesen vizsgázott...
Külön kiemelném a telefontartót, ami bár drága volt, de az, hogy
ebből soha nem fog kiesni (a másikból kiesett egyszer), továbbá,
hogy kijelzőnek, és adatrögzítőnek, GPS loggernek mindennek is
használva még töltődik is (vezeték nélkül), az... priceless.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz FeniX- #25280 üzenetére
Röhögni fogsz, de FB apróhirdetésben láttam meg, és megtetszett.
120K-ért gyárilag is teljesen rendben volt. Noha rögtön beleraktam a
légrugókat, és lecseréltem a féknyerget, de amúgy használható volt...Aztán elkapott a tuning őrület, és végül ez lett belőle, ami... (Drágán.)
Amikor az első ijedtség után megörülsz, hogy "csak" a 30K-s vezérlőd
halt meg, nem a 100K-s motor. Lehetőség bedobni a 100K-s vezérlőt!
Van baj... Mindenesetre volt már benne 48V akku, aztán egy 60V akku,
most újra 36V akku, és ezzel is 50 km/h körül van a végsebesség: elég.
38Ah meg nagyon lazán elég volt egy ~25 km-es céges karikára. Még
talán kibírna egy következőt is, csak akkor már picit lassabb lenne...[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
-
DigitXT
nagyúr
válasz Raz3raddict #25300 üzenetére
150 kg és elég dombos környék: minimum 2-3000W kell, hogy élhető legyen...
Viszont a helyi szabályozásba is bele kellene férni. Valami nagy, acélvázas kínai
meg tud birkózni a feladat első felével. (De mint roller, tuti nem regisztrálható.)Az ár itt a legkisebb probléma, a pálcika rollerek nem bírnak ekkora súlyt. Pont.
Próbálkoznak sokan ketten is ráálni, de előbb utóbb mindig kiderül a határ...
Előbb általában a helyi csendőr veri őket kupán joggal, utóbb meg a fizika.
A képen egy (drága) eTwow váz látható, amit két gyerek nyektetett <150 kg.
A gyári terhelhetőségi adat nem csak ajánlás. Még ha rövid ideig bír is többet...Komolyabb nagy rollerek meg jóval drágábbak (SMKP minőségben mehetnek).
Esetleg érdemes elgondolkodni egy rendes SMKP-n, bár az sem lesz rakéta.
Azokból is kapható már elektromos, bár nyilván megkérik az árát, meg hátrány
is lehet abból, hogy némán suhan az ember: kilép elé egy gyalogos, nem hallja.Szerk: 12% szakaszon egy 500W-os roller megáll alattad, jól érzed, hogy kevés.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
Új kísérlethez érkezett (~110 °C-ról kellene érdemben lecsökkenteni):
Szerk: a legutóbbi úton azért állt meg nagyjából ott, mert a VESC-en
erősen vissza lett fogva a fázisáram, a hőmérséklet függvényében.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz DigitXT #25303 üzenetére
Mondjuk úgy emlékeztem, hogy 100-150 fok közé lőttem, de tévedhetek...
(Ha majd át is tudja adni ezt a hőt, gond lehet a mágneseknek a nagy meleg.
De persze az elmélet az, hogy ha jobban leadja a hőt, nem lesz túl meleg.)https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz nimfas #25322 üzenetére
Jó kis videó. De a Fashion Turn Signal-nál kiakadtam: elnézést, de az nem
egy dizájn elem, ami csak azért van, hogy legyen. Funkciója van, és ehhez
fényerő kell, nem egy ilyen szar LED karika, ami éjjel is alig észrevehető.
Ha valami hamis biztonságérzet, na az az ilyen semmirekellő megoldás.
Nem beszélve a hátrafelé világító fehér, vagy kék LED-ekről. Féklámpa???https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Peaceliker #25330 üzenetére
Nem untad eléggé?
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Peaceliker #25332 üzenetére
Nekem tegnap sikerült... Fasza lett a gép, a Statorade hozott -40 fokot,
nem melegedett túl, simán felvitt a szerpentinen is, beraktam a 10A-es
töltőt a mélygarázsba, hogy majd bármikor fel tudjam gyorsan tölteni...Erre hazafelé derült égből széttört az első kerék. Én meg nem értettem,
hogy mégis mi a faszt keresek a földön. Teló persze kint volt a tartón, s
elköszönt a kijelzője. Segítséget se tudtam volna hívni, ha egyáltalán.Szerencsére forgalmas kereszteződés volt, pikk-pakk jöttek segíteni, és
mindenki előtt le a kalappal, hogy ennyire emberségesek voltak. Rögtön
kérdeztem, hogy ugye nem találtam el senkit? Nem. Tempó se volt. Épp
váltott a lámpa, és megelőztem egy biciklis futárt. Ő mondta, hogy csak
annyit látott utána, hogy repülök. Rendőr mutatta a felvételt, és mondta,
hogy "tudjuk", hogy műszaki hiba, de akkor lefoglalja, meg feljelent, stb.
Amúgy biztosítás, sisak, korlátlan "A" jogsi megvolt. De életszerűtlen az,
hogy kártérítést követeljek az olasz gyártótól... és csak a legkisebb oka,
hogy használtan vettem, számla nélkül, volt rajta pár átalakítás... (Talán
a 4000W sem volt most meg, de jobb a békesség. Nem azon múlott.)Ja és bent fogtak a kórházban agyrázkódás gyanúval/kulcscsont törés.
Szerintem lesz egy pár alkatrész eladó, a minőségi belső, kivéve ami az
egyik pillanatról a másikra képes széttörni... Gödör sem volt ott, semmi.
(Agyalok rajta, hogy mit rontottam el? De ez egy olyan hiba, ami megint
túlmutat a tuningon. Nem száguldottam, mentem haza nyugiban. Pech.
Nyilván bekövetkezehetett volna 45-nél, rosszabb helyeztben. Mázli?)Szerk: kértem fotót páromtól, ha már innen a kórházból fórumozgatok...
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz alphamooncam #25341 üzenetére
Nézd úgy hogy lehetett volna rosszabb is.
Pontosan.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz fatalista22 #25462 üzenetére
Eszeveszett gyorsan felejtsd el a rollerezést, ha a kerékpártól már félsz:
100x veszélyesebb, a kis kerekek miatt jóval nagyobb a bukás esélye.
(Én is csonttörést szenvedtem a legutóbbi balesetemnél... és ha valami,
akkor esetleg kerékpár, vagy a motor marad a jövőben. Roller kizárt...)Ui: tudod mit mondtak a mentősök, mikor megtudták, hogy rollereztem?
Konkrétan, hogy be kéne tiltani, annyi durva balesettel találkoznak.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
Új hozzászólás Aktív témák
- Warhammer 40k: Space Marine 2 (PC, PS, XO)
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- Path of Exile (ARPG)
- Asszociációs játék. :)
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Több újítással támad a Xiaomi Redmi 3s
- iPhone topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- iPad topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen