Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    félisten

    válasz Tamás9x #15438 üzenetére

    Miért csúsztatná a fékpofát? A fékkarnak alapból kell legyen holtjátéka,
    így amíg nem ér bele a fékpofa a dobba, a kapcsoló már simán bejelez,
    és működik a motorfék. Azt hittem ez teljesen alap dolog, és mindegyik
    rolleren beállítható. (Az, hogy gázelvételnél kezd fékezni nagy hülyeség,
    abszolút megértem, ha valaki azt ki akarja kapcsolni, hadd guruljon ki...
    De hogy a fékkar mozdulattal még a mechanikus fékhatás megjelenése
    előtt ne lehetne a vezérlőnek jelezni, az nekem új. Nekem működött jól.)

    Ui: amúgy nem hülyeség külön fékkar a hátsó/ első fék működtetésére,
    elvégre minden motorkerékpáron így van (igaz, csak robogókon vannak
    mindketten kéznél, váltós motoron a hátsó lábfék). Sőt kerékpárokon is,
    azon egyszerű oknál fogva, hogy az első kereket sokkal óvatosabb mód
    kell megfékezni. Viszont, ha nagyon meg kell állni, akkor oda kell az erő,
    hiszen a hátsó kerék akár el is emelkedhet, jóval kisebb a lassítóhatása.
    Nem véletlen van a G30-on is elöl a dobfék, sokkal jobb elrendezés.:R
    (Viszont bátran mehet mellé mindig a hátsó e-fék: sosem lesz túl erős.)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák