Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Gardaai

    senior tag

    válasz Thunderzolee #20565 üzenetére

    Elég butaság lenne, ha végsebességre kategorizálnák.
    Hogy nézne ki pl. az autóknál az ilyen kategorizálás. Átírási/biztosítási... költség attól függ, hányas sebesség fokozatban megyek (ez határozza meg a végsebességet mint ahogy rollereknél is lehet trükközni ez alapján)?
    A rendőrt nem kell madárnak nézni, ha egy tuning verdát átnéznek, hogy full gyári, egy 40-60 kilós dögöt biztos bekajálnak, hogy 25 a vége.

    ↪ PlayStation játékok / PS Plus előfizetés - olcsóbban - akár több ezer forint kedvezménnyel!! https://bit.ly/hardverapro-psn-gift-cards-by-gardaai

  • DigitXT

    félisten

    válasz Thunderzolee #20565 üzenetére

    350W-os motorral 50-55km/h közé gyorsul
    És azt el is hiszed, hogy ilyenkor 350W-ot ad le?:D Ne bomoljatok már...:R
    50-55 km/h az barátok közt is bőven kilowatt fölötti teljesítményt jelent.:))

    Van a motoron egy matrica, ami a névleges teljesítmény. Viszont az, hogy mit
    ad neki a vezérlő, azt ez nem befolyásolja: ha 700W-ot, akkor 700W-os a gép.
    (Ha ettől túlmelegszik a motor, és leég a tekercselés, akkor persze így jártál...
    De nem fog, mert ez még nem akkora tuning: duplája már problémás lenne.:DDD)

    Az, hogy csak 36V nem mond semmit a hegymászó képességéről: egy 36V-os
    roller is tud durva, 15% emelkedőn felfelé haladni, akár 15 km/h sebességgel is,
    csak áram kell a motornak: akkor is áram kell a motornak, ha 48V-os az akku...
    Ráadásul ceteris paribus pontosan ugyanannyi fázisáram: ha van a vezérlőben
    limiter rá, akkor pont semmit nem jelent ilyenkor, hogy 36V, vagy 48V az akku...
    Ugyanúgy fog elindulni a roller. Ha nincs limiter, akkor lesz kis tempónál is jobb.

    Vegyük észre, hogy a vezérlő "energiaátalakítóként" működik (power converter):
    a kimenő energia (a veszteségektől eltekintve) egyezik a bemenő energiával.:K
    Nem termel hozzá, értelemszerűen. A veszteséget meg elfűti. Azért melegszik.

    Viszont a motor 15 km/h-nál kisebb feszültséget igényel, mint végsebességen,
    tehát értelemszerűen ilyenkor a fázisáram jóval nagyobb lesz... A fázisáramból
    jön a nyomaték, nem az akku áramból. Hasonlítsd össze ezt a két rendszert...
    A konkrét beállítás azt mutatja, hogy csak azért, mert a 36V-os roller 30A-re el
    van engedve (a fázisáram korlát mindkettőnél 50A), gyorsabb az emelkedőn.:K

    Nyilván abból indultál ki, hogy áramot azt nem tudsz növelni, csak feszültséget:
    ez nyilvánvalóan nem igaz, ez egy vezérlő paraméter, s néha programozható is!
    Megsütni a vezérlőt pedig a fázisáram eleresztésével lehet legkönnyebben.:R
    Ha méri és korlátozza, akkor az akkuáram korlát kitolásával erősebb lesz a vas
    nagyjából biztonságosan. Ha nem méri, nem korlátozza, akkor is erősebb lesz,
    viszont kontrollálatlan mértékben, tehát sokkal könnyebben lehet kinyúvasztani:
    én pl. 11A vezérlőből csináltam 30A-t. Ment, mint a meszes, csak néha leégett.

    Ui: ha hosszú emelkedőn akarsz nagy terheléssel menni, oda nem is 48V kell,
    hanem dupla motoros átalakítás, hogy ne süljön meg a motor. Sőt, mivel ekkor
    nagyobb sebesség érhető el felfelé, ahol jobb hatásfokkal üzemel a motor, már
    csak emiatt is kevésbé melegszik.:D Megjegyzem ha (valamikor) törvényileg is
    beszabályozzák, hogy mi mehet, hol, milyen papírral, akkor egy 48V átalakítás
    (tuning) is bukó lesz, ahogy az autódra se rakhatsz pl. saját szakálladra turbót.
    Hiába nem cseréltél motort! A rollered sokkal nagyobb teljesítményű lett attól...

    Megfordítva: lehet venni egy névleg(!) 1200W motort ugyanahhoz a vezérlő/akku
    pároshoz, csak éppen simán lehet, hogy pontosan ugyanúgy fog vele menni.:DDD

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák