Új hozzászólás Aktív témák

  • cinemazealot

    addikt

    Szevammal eltörpöltünk egy környezetvédelmet érintő, de nem elsősorban környezetvédelmi kérdésen:

    Tudvalévő, hogy a Budapestet majdnem teljesen körülölelő M0-s körgyűrű nyugati szakasza nagyon régóta nem akar megépülni. Viszont kitaláltak már egy M100-as gyorsforgalmi utat (Esztergom és az M1-es autópálya közé, a Zsámbéki medencén át), illetve hasonlóan régóta várat magára egy M10-es főút is (Solymár és Kesztölc között), ami meg a Pilisen húzna keresztül. Megfelelő méretezéssel és forgalmi szabályozással utóbbi kettő akár ki is válthatná is az M0 nyugati szakaszát, ez volna az ún. "zsákszerű" körgyűrű, amiről néhány hónapja lehetett is olvasni a sajtóban.

    Tartsuk be a topic alapszabályait és próbáljunk meg elvonatkoztatni a dolog politikai színezetétől! Különben moderátort hívok és kitöröltetem ezt a bejegyzésemet. :)

    Környezetvédelmi szempontból melyik fáj kevésbé? Az M0 alagútjai a Remete-szurdok és a budai tájvédelmi körzet területe alatt (cserébe rövidebb kerülő Budapest körül és fellélegző agglomeráció néhány föld alól kibukkanó szellőzővel), vagy a nyílt, 1+1 sávos, az M100-asba torkolló M10 a Pilisben (cserébe hosszabb, de még mindig nagy sebességgel megjárható kerülő Budapest körül, másképp [kevésbé?] fellélegző agglomeráció, de a budai karszt barlangrendszere és esetleges vízkészlete megmenekül)?

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák