Új hozzászólás Aktív témák

  • cinemazealot

    addikt

    válasz t72killer #66 üzenetére

    A témát sokkal tovább lehetne fejtegetni egy egyszerű A-B választásnál, hiszen nem feltétlenül kellene minden talpalatnyi földet leaszfaltozni körülöttünk. Mert mi lenne, ha másképp élnénk? Másképp közlekednénk (tömegközlekedés)? Másképp fuvaroznánk (vasúti áruszállítás)? Másképp termelnénk (helyben, háztáji eszközökkel)? Valóban szükségünk van ennyi aszfaltcsíkra? Vagy csak azért akarnánk erre kerülni, mennyire ennyire drága az üzemanyag és az útdíj? Egyébként ha az M0-s végig ingyenes lenne, mindenki dél felé kerülne és az budai tájvédelmi körzetet és a Pilist is békén lehetne hagyni, sőt még az agglomeráció forgalma is mérséklődhetne?

    Szerk.: Bizonyos szinten a központosítás következményeit szenvedjük el napról-napra: központosítjuk a gyártásokat (Kína > országos elosztók > logisztikai központok > iszonyú mennyiségű házhoz szállítás), központosítjuk a munkahelyeket (főváros), központosítjuk a hulladékot (szemét telepek), központosítjuk az energia termelést (erőművek)... így mindent szállítani kell, Magyarországon szinte kizárólag aszfalton. Mi lenne, ha kicsit elosztottabb rendszerben kezdenénk el gondolkozni és nem akarnánk mindent egy helyre koncentrálni? Mennyire kellene megváltozzon az életünk, a szemléletünk? Mennyire lenne az fenntartható(bb)? Mennyire lenne az környezetkímélőbb?

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák