Új hozzászólás Aktív témák

  • csiga8

    senior tag

    válasz Satya82 #3234 üzenetére

    Ha piszkáljátok a parazsat, persze, hogy lángra kap...

    Egyébként a hajtókar az köznyelvi elnevezés, hivtalosan tényleg hajtórúd a neve.

    Az 1989-ben írodott egykori középiskolás Szerkezettan (I.) könyvemben is ( 193-ik oldaltól a 204-ik oldalig) hajtórúdként szerepel mindenhol, az a műszaki megnevezése.
    ( Kifényképézem majd, ha kéred, de most készülődök éjszakásba)

    Más kérdés, hogy sokszor én is hajtókarnak hívom, mert ez ragadt rám a környezetből.

    Ahogyan a fékolaj sem fékolaj, hanem fékfolyadék. A DOT 3, 4, 5.1 glikol bázisú, az amerikában használt 5.0 a szilikon bázisú.

    Hogy miért hívják fékolajnak? Emlékeim szerint - a ma már nem használt- DOT 1 és 2 szabvány még magas minőségű olaj volt a Castroltól.

    Innentől a köznyelvben (is) megmaradt fékolajnak.

    Szerintem bárhol, bármikor a hajtórúd vagy hajtókar, illetve a fékolaj vagy fékfolyadék elnevezést használod, megértik.

    Amit viszont nem értek.

    Ezen miért vitáztok?

    Van egy fórum, ahol összegyűlnek a fűrészesek, tehát közös az érdeklődési kör. Vannak kérdések, vannak válaszok, vannak jó ötletek. Ez tök jó.

    De összeveszni a semmin? Miért?

    Egy pici türelem, egy pici tolerancia, sok műszaki tartalom, hivatkozás. Persze oda-vissza...

    A "bunyóból" kimaradnék, remélem hamar csillapodnak a kedélyek.

Új hozzászólás Aktív témák