Új hozzászólás Aktív témák
-
csiga8
senior tag
válasz Satya82 #3234 üzenetére
Ha piszkáljátok a parazsat, persze, hogy lángra kap...
Egyébként a hajtókar az köznyelvi elnevezés, hivtalosan tényleg hajtórúd a neve.
Az 1989-ben írodott egykori középiskolás Szerkezettan (I.) könyvemben is ( 193-ik oldaltól a 204-ik oldalig) hajtórúdként szerepel mindenhol, az a műszaki megnevezése.
( Kifényképézem majd, ha kéred, de most készülődök éjszakásba)Más kérdés, hogy sokszor én is hajtókarnak hívom, mert ez ragadt rám a környezetből.
Ahogyan a fékolaj sem fékolaj, hanem fékfolyadék. A DOT 3, 4, 5.1 glikol bázisú, az amerikában használt 5.0 a szilikon bázisú.
Hogy miért hívják fékolajnak? Emlékeim szerint - a ma már nem használt- DOT 1 és 2 szabvány még magas minőségű olaj volt a Castroltól.
Innentől a köznyelvben (is) megmaradt fékolajnak.
Szerintem bárhol, bármikor a hajtórúd vagy hajtókar, illetve a fékolaj vagy fékfolyadék elnevezést használod, megértik.
Amit viszont nem értek.
Ezen miért vitáztok?
Van egy fórum, ahol összegyűlnek a fűrészesek, tehát közös az érdeklődési kör. Vannak kérdések, vannak válaszok, vannak jó ötletek. Ez tök jó.
De összeveszni a semmin? Miért?
Egy pici türelem, egy pici tolerancia, sok műszaki tartalom, hivatkozás. Persze oda-vissza...
A "bunyóból" kimaradnék, remélem hamar csillapodnak a kedélyek.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen