Új hozzászólás Aktív témák
-
H-Zol
senior tag
válasz
modflow #5059 üzenetére
Vagy 3 éve , innen [link] vettem német raktárból itt volt 4 nap alatt és olyan 15000 Ft volt , anyit csináltam , hogy videó alapján szétszedtem és tettem bele egy tömítést , hogy ne tudjon a fűrészpor a motorba bemenni , azóta elég sokat galyaztam vele , de most diofákat akarok metszeni és utánna megint bele nézek , hogy nehogy bemenjen a fűrészpor !!
A képen látszik , hogy egy kicsit csüng a lánc , a kakasok ne érjenek lejeb mint a vezető, de ne is legyen feszes , két újjal könnyen tudd forgatni !! -
H-Zol
senior tag
válasz
modflow #5057 üzenetére
Csináltam neked két képet az én kis kínai jatékszeremről
a lánc itt sem éri el a vezető hegyét , nem nagy a távolság de nem ér hozzá , pedig ez egy kínai tömeg áru , de amit elvártam tölle már túlteljesítette , olajozas nincs de én kenem rendesen !
Hogy alsz a tieddel , próbálgattad -
modflow
veterán
Ez az első láncfűrészem, vagyis második, mert van ez a fenti képen lévő játékszer és van egy 230V-os nagy is. Mindkettőt most hétvégén próbáltam ki először.
Csak félek utóbbitól. 😅Tegnap vettem új láncvezetőt és láncot, a mostanival kísérleteztek, több olaj, stb, aztán meglátom mi lesz.
-
modflow
veterán
Megnéztem pár videót.
Általában annyira feszítik meg a láncot, hogy a vezetőlemez és a lánc között kb. 2 mm hely legyen. Ez a jó? -
jokeph
nagyúr
válasz
modflow #5048 üzenetére
Meglestem az enyémen, nálam sem tart el a lap élétől látványosan, ugyanígy van a Procraft-on is.
Sanszos, hogy túl feszesre húztad a láncot.
Annyira kell feszes legyen, hogy a láncot kézzel el tudd elmelni a vezetőlemeztől annyira hogy a vezető horonyból nem emeled ki a vezetőszemet teljesen. -
modflow
veterán
-
H-Zol
senior tag
válasz
modflow #5041 üzenetére
Ott vágtál vele a hegyénél ahol elkopott
Ez valami nagyon hitvány anyag lehet , a félkezes aksis kis kínai láncfűrészem a vártnál már kétszer többet ment , semmi kenes , de én egy kis edénybe töltöttem olajat és egy pár vágás után bele teszem a hegyét és lassan megforgatom ! Metszésre használom 100 darab gyümölcsfa és 5 hatalmas dió , azokat most fogom egy kicsit jobban visszavágni vele ! -
modflow
veterán
Vásároltam egy "játék" láncfűrészt.
(Hyundai HYD-7200-20V Akkus láncfűrész)
Kb. 10-15 percre kipróbáltam.
Szétszedéskor ezt tapasztaltam:
Mit rontottam el?
Nagyon megfeszítettem?
Nem vágtam az orrával, csak az egyenes alsó résszel. -
jokeph
nagyúr
válasz
BLUE TORNADO #5036 üzenetére
Üdv !
Sok javítás nem sikerült igazán jól ezzel a módszerrel YT videók alapján.
#5037simlisgumis-nak kell igazat adjak. -
simlisgumis
tag
válasz
BLUE TORNADO #5036 üzenetére
Szia!
Nekem kettő ismerősöm is próbálkozott ,de végül csak meg kellett venni a gyárit. Tudom drága, de akkor inkább rakd félre ,és ha majd lesz rá megjavítod. -
BLUE TORNADO
senior tag
Sziasztok!
Van egy Husqvarna 350 fűrészem. Elvileg a főtengely szimmeringet csak a csapággyal együtt lehet cserélni, mert egyben van. Viszont én találtam olyat, hogy csak a szimmering, amiben van egy fém persely. Létezhet, hogy jó legyen hozzá? Sajnos, nem tudok jelenleg nagyobb összeget ráfordítani, mert mostmár akármikor jöhet a második baba, szóval nagyon meg kell gondolni, hogy hová teszem a pénzt. -
mzso
veterán
Azért a gépet moddolni az végső eset.
Amúgy úgy néz ki az olajpumpa megint szétcsúszott, valószínűleg az a fő hiba.
Már volt tákolva, meg van egy csere is ami szintén tákolva van. Ebben már úgy látom a hullámos vájat is szélesebbre kopott már a kelleténél.A belső fémhenger mindig kicsúszik, és akkor már nem tud ki-be mozogni rendesen az a "forgódugattyú".
Itt van kiszedve, amit könnyű volt megtenni, mert meg tudtam fogni fogóval a végét. Látható a (szerintem kiszélesedett hullámos vájat):Mondjuk a másik, amit most visszaraktam ismeretlen okok miatt nem olajozott múltkor, úgyhogy nem tudom meddig lesz jó... Most folyik rendesen vele.
A tömítéseket is kicsi megtákoltam szilikonnal. -
H-Zol
senior tag
Másik ötlet , van egy kis kínai félkezes aksis láncfűrészem , annak nincs gyárilag olajzása ( fák metszésénél használom , és a vártnál már kétszer túl teljesített ) ! A kenes úgy történik , hogy egy kézi folyékony szappanos üvegbe tettem olajat , és egy pár vágás után pumpálok egy kis olajat a vezető végére , és az szépen rá csorog a láncra ( de ez egy nagyon kényszer megoldás
) !!
-
H-Zol
senior tag
"de akkor minek van az a kis lyuk?"
Akkor jól láttam én a múltkor a képeken , hogy nem jó helyen van a kis lyuk, ahogy "jokeph" kolléga is írja az a kenő lyuk lenne , és ez neked így nem fogja kenni a lapot , és a láncot sem és így hamar tönkre fog menni , ez is az is !
Ha az enyém volna egy vékony vágó koronggal ( sarok csiszolóval ) ki mélyíteném a kanálist addig ameddig eléri a felfogató furatot , és a lap oldalában is kellene köszörűlni egy kis járatot , hogy oda jusson az olaj , és akkor van esély , hogy kenni fogja !!
Vagy egy eredeti láncvezetőt tenni rá ! -
jokeph
nagyúr
Ha nincs az eredeti lapon külön olajzó nyílás, akkor azért nincs mert ott a feszítő furata egyben az olajzó furat is, azaz meg van nyitva a lap éle felé. Nem egyedi eset, van ilyen lapom nekem is benzines pici régebbi gépen.
Bár a linkelt vezetőlemezen pont van olajzófurat.
-
mzso
veterán
válasz
draco31 #5025 üzenetére
Jé, van egy összerakós videó.
Úgy néz ki az eredeti lapon nem is volt az a kis nyílás...
Itt látszik a nyoma, hogy hová esik a tömítés, mert először fordítva illesztette oda a lapot:Így már azon sem csodálkoznék, hogy a vájatban is valami máshogy van, pont hogy csak a sajáttal ne gyűljön össze ott a fűrészpor.
-
mzso
veterán
válasz
draco31 #5025 üzenetére
Az eredetinek ilyen volt a fogatása. Meg mint látható a tömítés pont ahhoz a lyukhoz van kitalálva. Pont a közepén mozog a tömítésnek ahogy nyúlik a lánc.
Már ki lett dobva, de ennek kéne lenni az eredetinek:
https://mesterellato.hu/HECHT-16D38R13S-lancvezeto-16-3/8-13mm -
mzso
veterán
Aha. Közben eszembe jutott, hogy össze is mértem a régivel és ez a rész tök ugyanolyan volt, csak kevésbé "hegyes" féle.
Közben néztem, hogy hová esik a tömítés, egy kis színezéssel és hitemmel ellentétben a láncvezető csavarfurat párja néz ki a bemenetnek, de akkor minek van az a kis lyuk?Azt tudom, hogy van olajpumpa, de gondoltam, ha el van dugulva a kimenete már nem tudja kiszívni a tartályból.
Nem tudom mi lehet a kínja, valaki azt vetette fel, hogy nem nyom elég olajat a pumpa és emiatt tömődik el.
Amúgy itt vannak a képek amik eltűntek:
-
draco31
veterán
Hello!
365-ösre van tervezve HD szűrő szett.
Kell a fedél, szűrő, szűrő alatti műanyag idom, leszorító csavar. Kell a két fedél lefogót is cserélni, vagy az jó az eredeti? -
H-Zol
senior tag
Szerintem nem ott van a vezetőn az olaj lyuk ahol kellene , hogy legyen , de a tömítés is nagyon szét van rágva ( de attól mellé kéne , hogy menjen az olaj ) !!
Ez nem szívja ebbe egy kis menetes úgynevezett olajpumpa van , így járasd meg lánc nélkül és kell , hogy nyomja az olajat , és mérd össze a két vezetőt, hogy ugyanott vannak az olaj lyukak ( furatok ) !! -
Speedy007
őstag
Sziasztok nem tudom hogy kacsolódhat e a fórumhoz tudnánátok segíteni be árazni egy husqvarna 445-s lánfűrészt? A tulajdonosa sajnálatos módon elhunyt és csak áll egy helyben de mivel mi nem fával fűtünk és dolgpzunk számunkra teljesen felesleges. Idén Januárban lett vásárolva 12 hónap garanciával husqvarna üzletben alig használt újszerű állapotban gépkönyve és jótálási füzete is meg van.Lánc és láncvezető és védő tokja is. "pöcre" indul.
-
H-Zol
senior tag
válasz
BLUE TORNADO #5005 üzenetére
"jokeph" kolléga teljesen megválaszolta
, csap alján egy kis gyűjtő pohár , látszik is a képen a karburátor alja ( pohara ) hatamögött van !
-
jokeph
nagyúr
válasz
BLUE TORNADO #5005 üzenetére
Gondolom egy szűrős kis gyűjtő kupak a csap alján, ami egyben ülepítő is. Kb. mint az MZ/ETZ üzemanyag csapoknál.
-
H-Zol
senior tag
Tegnap jó hűvös idő volt , úgyhogy fekuglitam a nyárfa 70% , ma esett , de holnap befejezem !
ha ez a gép beszélni tudna
Pont az előbb írtam másik topikban , hogy a 2,5 éves Husqvarna víz szivattyúm , tele lett rozsdával , a tank alja tiszta rozsda lett ( pedig mindég tele volt 100-as benzinnel ) , bele ment a csap pohárba és a karburátorba , és már csak szivatóval volt hajlandó üzemelni, de itt egy kép !
Már semmi nem olyan mint régen ( előtte a kínai víz szivattyú 10 + évig ment gond nélkül , csak rántani kellett ) !!
-
BLUE TORNADO
senior tag
Sziasztok!
Van egy ilyen régi Tecumseh Aspera blokkos alternálóm. Sajna, nincs benne egy deka szikra sem
Viszont ilyen Ducati gyújtás van benne:
Esetleg valaki ismeri ezt a fajta gyújtást? Vagy valakinél nincs elfekvőben? A megszakítót hiába állítom akárhová, sehol nincs ménkű
-
H-Zol
senior tag
válasz
senki68 #4998 üzenetére
A nyolcvanas években ennek az elődjével erdőztem , fém vázas volt , és a karburátor is hagyományos úszos volt ( de régen volt ) !!
Egyetlen hátránya volt a nagy fogyasztás ( de ez az oroszoknál nem számított ) , de viszont fákat dönteni sokkal kényelmesebb volt vele és biztonságosabb is , jóval távolabb áltál a fától ( tavaszi vágások veszélyesek voltak , mert megindult a nedv keringés és hajlamosak voltak felhasadni ) !!
Most egy kis Husqvarnám van , de mer a kilencvenes évek közepe óta nem erdőztem
Új hozzászólás Aktív témák
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- PlayStation 5
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Nők, nőügyek (18+)
- Hobby elektronika
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Star Wars: The Old Republic - MMORPG
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Allegro vélemények - tapasztalatok
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 10400F 16/32GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- LG 65BX - 65" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready!
- Bomba ár! Dell Latitude E4310 - i5-520M I 4GB I 160GB I 13,3" I Cam I W10 I Garancia!
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B85M-D3H B85 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- HP EliteBook 840 G7 i5-10210U 16GB 512GB 1 év garancia
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest