Új hozzászólás Aktív témák
-
Pillerb
kezdő
Szándékosan van rajt az a nagy rönktámasz, a 461 en is ilyen nagy van, megláttam egy barátomnál, hogy a kis gépre is tudott ilyen nagyot szerezni és egyből beleszerettem. 🤣🤣
Rendes volt, elküldte nekem, hogy feltehessem a gépre.
Igából poén, mert egy igazi vadállat vele 😊 -
Pillerb
kezdő
-
Pillerb
kezdő
válasz Istvan2020 #1954 üzenetére
Efco mth 5600 tapasztalatok:
Kérdés volt itt pár napja az említett gép vagy a testvére.
Volt szerencsém dolgozni vele pár napot.
Teljesítményben, ár-érték szempontjából egy jó választás.
Ha valaki egy puritán gépet keres akkor tuti nem fog benne csalódni.Úgy kerek a kép ha leírom a negatívumokat is:
Műanyagjai valami eszméletlen sorjásak, borotválkozni lehetne velük. ( Nyugalom, az agyonistenített Husqvarna 395 is kb ebbe a kategóriába esik a sorják tekintetében)
Indítása borzalmas a gépnek, főleg annak aki hozzá van szokva az Elastostartos berántókhoz, szerintem nagy lehet az előgyújtása, mert szinte minden indításnál visszarúgott, és mivel nincsen csillapítás benne a kényelmetlen fogantyú majd kitépte az ujjaimat. Ha jól emlékszem kesztyűben baromi nehéz volt megfogni a berántót. Ergonómiája hagy maga után kívánnivalót. Alu karter része igazi spiáter látványt nyújt.
Természetesen ezért a pénzért nem várhatunk csodát.Mindezek ellenére egy megbízható, kategóriájában erősnek mondható jól használható gépet kapunk. Otthoni alkalomszerű használat mellett hű társunk lehet tűzifadarabolás illetve kertápolási célokhoz.
Kezdő első gépnek biztos, hogy megfelelő választás, csalódást nem fog okozni ha együtt tudunk élni az apróbb
hiányosságaival.Ha valaki “luxust” keres, annak viszont jobban a zsebébe kell nyúlnia.
-
Pillerb
kezdő
válasz Btamas81 #1997 üzenetére
“ Nem vágom a kérdező hozzáértésének szintjét, esetleg hallásának minőségét ( én ehhez a karbihoz suta vagyok, pedig simot betudtam lőni, illetve a fülem is rossz), de nekem vitte a láncot úgy tudtam csak belőni hogy menjen a szaki pedig fél perc alatt belőtte úgy, hogy ne vigye a láncot pedig már volt "vízionálva" kuplungrugó, szívótorok stb esetleges probléma. Valami nagyon kicsin múlott az állításon, de nem adta, amit én nem találtam meg pedig nagyáágyúk videót nézve nem keveset kínlódtam vele. “
Erre írtad, hogy ezért vettél fordulatszámmérőt, erre reagáltam. Ha valamit benéztem akkor sorry 😊👍
-
Pillerb
kezdő
válasz Istvan2020 #1999 üzenetére
Ha könnyített indítású akkor nem lesz vele gond, egy jó kis gép lesz.
A legnagyobb hibának ezt találtam nála a használat során, de akkor az Oleo már upgrade-elt verzió 👍 -
Pillerb
kezdő
válasz Stihl024 #2002 üzenetére
Nem is a fordulatszámmérő ellen vagyok, félreértés ne essék, csak azt mondtam, hogy aki nem tudja mit miért csinál annak teljesen felesleges. Ezzel sokan úgy vannak, mint az elektromos élezővel. Azt gondolja a mandinka, hogy ha már kézzel nem tud élezni akkor vesz egy ilyet, és majd azzal jó láncot tud készíteni. Mikor oda kerül, hogy be kell állítani a szögeket akkor meg jön a döbbenet, hogy húha…. Jönnek az elégetett láncok stb..
-
Pillerb
kezdő
válasz Stihl024 #2017 üzenetére
Árpi!
Jó lett az óéves videó, igazából a lényege szerintem mindenkinek átjött. Köszönjük a sok időt amit rászánsz ezekre a dolgokra. Látom a 461 nálad is a toplistán van, sajnos be kell ismerni, talán az utolsó gép volt amire még igaz volt a szlogen, “ Nemzedékekre tervezve” 👍
Ui.: hogy lehet ide videót feltölteni???
[ Szerkesztve ]
-
Pillerb
kezdő
válasz Istvan2020 #2019 üzenetére
Én az oleora voksolnék, hogy maradjon 👍
-
Pillerb
kezdő
Ms-461 “csettegő” ha jól emlékszek így jellemezte Árpi 😊
https://youtu.be/nLJIp5uxs1c
-
Pillerb
kezdő
válasz PALEDOG #2025 üzenetére
Valóban, nekem is ez volt rá a hasonlat, ezek szerint sokan emlékeznek még rá, milyen hangja van egy Etz-nek.
Mindaddig Etz feelingje van amíg oda nem húzod a gázt, borzalmas dinamikát tud produkálni nyomatékból.
Vágás közben elengeded a gázt, majd újra odahúzod és már ordít is, odabac rendesen. 45 ös lap rajt, meget totálba, nem kérdez vissza még az útszéli akácban sem. A videón látható gép a mostani gépnek a tesója volt.
Lett helyette egy mégfinomabb. Ha van rá igény akkor csinálhatunk egy videót róla, hogy mit művel terhelés alatt. Ha már youtubber lettem 🤣🤣 -
Pillerb
kezdő
válasz Bálint85 #2043 üzenetére
Szia! Ha jól emlékszek akkor a Stihl hp ultra kimondottan a szelepelt gépekhez készült, ahoz ajánlják. A Hp supert pedig a 2t sima motorokba. Amúgy pedig igen, a minősítés a lényeg Jaso fc-fd nyugodtan használhatod.
Persze ha nem kamu felirat van a dobozon ugye.Boldog új évet mindenkinek 🍾
-
Pillerb
kezdő
válasz Istvan2020 #2071 üzenetére
-
Pillerb
kezdő
válasz Istvan2020 #2075 üzenetére
Nézd, van aki bélyeget gyűjt van aki mást, ez egy hobbi. Jobb mint a kocsmában hagyni az árát.
Minden csak nézőpont kérdése 😊 -
Pillerb
kezdő
válasz kemenylegeny #2077 üzenetére
Lánckenő olaj akkor jó, ha ragadós, ujjaid közé téve, azt széthúzva szálat húz!
Híg olajak nem tudnak ott maradni ahol kellene, lecsapódnak a láncról, így nincs megfelelő kenés.
Márka mindegy 😊 -
Pillerb
kezdő
válasz Tanaka 4501 #2113 üzenetére
Te édesz fa**om 🤣🤣🤣🤣🤣
-
Pillerb
kezdő
válasz PALEDOG #2119 üzenetére
Erről írtam, ilyennel dolgoztam én is.
Még egy dolog eszembejutott vele kapcsolatba, a berántófogantyú alja képes az ember bütykeit leamortizálni ha rámarkolsz. Mondjuk ez a Husqvarna néhány gépénél is igaz. A négyszög rész sarkai vannak idiótán megcsinálva.
Felidegesített, repült a bokorba 🤣
Tegyél rá egy kis elastos berántót, ég és föld lesz indítani. -
Pillerb
kezdő
válasz Pillerb #2153 üzenetére
Lemaradt, hogy értelemszerűen láncvezetőből is a megfelelőt kell használni, mert az orrkerék itt is kell passzoljon a lánc osztásához. Az orrpáncélos lapok kivételek, mert abban nincs orrkerék. A következő amire figyelni kell, a lánc vezetőszem vastagsága 1.1mm és 1.6mm közt változik általában.
-
Pillerb
kezdő
válasz Istvan2020 #2196 üzenetére
Mekkora lap van azon a gépen? Milyen lánccal megy? .325” ?
-
Pillerb
kezdő
válasz Istvan2020 #2198 üzenetére
Jó az a sugi lap, jól jártál vele 👍
-
Pillerb
kezdő
Ezekkel a gépekkel az a baj, hogy nem hozza vissza az árát. Gyári cuccokkal horror, még a kínai alkatrészekkel is necces a végkifejlet. Ha az ember belenyúl rendesen akkor többe kerül a leves mint a hús sajnos. Időtöltésnek jó ha szeretsz játszani. Ezen is ilyen spirál van a főtengelyen olajcsigaként ugye?
-
Pillerb
kezdő
Lassan bontódik a gép, csinálni kellett hozzá egy vagyis 2 szerszámot. Nem vagyok felkészülve ezekre sajnos.
Szépnek nem mondanám, de kellett gyorsan, hogy kókányolás nélkül letudjam venni a kuplungot az ütvecsavarozóval. Lendkerékhez is csináltam hamar egy szerszámot.
[ Szerkesztve ]
-
Pillerb
kezdő
válasz Stihl024 #2272 üzenetére
Egy pillanatra álljunk meg! 😊
Ne keverjük a szezont a fazonnal, 2.5-3mm es csiga vastagságának semmi köze a főtengely tengely irányú kottyanásához!!!
Amiről ti beszéltek az nem más mint a kuplungharang holtjátékának a csökkentése. Ez így nagyon félrevezető.
A vastagabb olajcsiga értelemszerűen kiemeli a kuplungharangot, így csökkenti a szabad mozgásterét a rollniskosáron. Amúgy az eldobós videóban Árpi is ezt mondja szerencsére, nem azt, hogy a főtengely lógását ezzel meg lehetne szüntetni axiál irányba.A főtengely oldalirányú mozgásának 3 oka lehet:
1: főtengely kopott vagy alapból nem sikerült a köszörülése mint néhány husqvarna modell esetében, és csúszkál rajt a csapágy, ergo nem lehet zsugorkötéssel rögzíteni.
2: hasonló a jelenség ha a csapágyfészek kopik ki (lásd Árpi 372xp videója) amúgy ezért tesz a stihl porfémperselyt a blokkfeleibe (ami az utángyártott blokkfeleibenbtermészetesen nincsen benne és még az alu anyaga is siralmas, szakadnak benne a menetek), hogy megakadályozza zömülést a folyamatos terheléstől kialakult vibráció során, ezzel elkerülve a kiverődést. Tehát itt is zsugorkötésnek kellene lennie, de ha a csapágy külső lötyög, nem illeszkedik megfelelően akkor ettől is csúszkálhat a főtengely.
3: maga a csapágy van megkopva a golyóknál vagy éppen a hornyok koptak ki, vagy összefutottak benne a golyók valami oknál fogva
Szerintem ez így tiszta.
Amúgy az 5600 as hidegen feszes volt, melegen kezdett el lógni, úgyhogy csere lesz mindenképpen. Próbálok bele vitonos szimeringeket keríteni. Készül róla valami videó is, de nem profi minőségben 😎Még egy apró dolog C3 as csapágyat kell tenni. Ez hidegen lazábbra illesztett csapágy, ami üzemi hőfokon fog a megfelelő illesztési hézagra beállni a hőtágulás miatt.
[ Szerkesztve ]
-
Pillerb
kezdő
válasz PALEDOG #2277 üzenetére
Valóban lesz neki radiális lógása is, igazad van, de itt most arra hívtam fel a figyelmet, hogy oldalirányú mozgást mi okozhatja. Egy rendesen szétkoptatott csapágyfészekben minden gond nélkül tudod oldal irányba mozgatni a főtengelyt. Egyetlen oka, hogy ez kevesebbszer fog előfordulni, hogy a kuplung felöli megy szét hamarabb, a gyújtás oldali tovább bírja, és ez megfogja annyira, hogy csak a radiális mozgását veszed észre kezdetben. Hidd el, vannak mágusok akik simán elintézik így a gépeket. Plomba kiszed a karbiból mert márt nem lehet neki elég cuccot állítani stb….
Szóval, az oldal irányú játék azért nem jó dolog, mert ezáltal hamarabb “elreszelődik” a szimering és onnantól kezdve indul a lavina ami nem vezet semmi jóhoz. Az elmúlt 30 évben gyártott stihl gépeknél én nem tudom, hogy lett e volna ami ilyen mozgással jött ki gyárilag, nem találkoztam vele.Az, hogy vannak gépek amik ilyenek az nem azt jelenti, hogy így jó, hanem azt, hogy ilyenre sikerült.
Olcsó húsnak híg a leve, szokták mondani. És ez ha tetszik, ha nem sajnos így van, sőt lassan már a drágának is néha. -
Pillerb
kezdő
Úgy néz ki, fag csapágyak viton szimeringekkel 5000 körül lesznek, állítólag valami jó forma utángyártott hengerszett et kapok kb 15000 forintért. Zöld utat adtak a felújításra.
Szét is kaptam a gépet teljesen, nem volt nehéz, mert a csapágyak úgy csúsztak le róla mint ha koripálya lett volna, de ezek szerint ezeknél ez ilyen 😂
Ami siralmas, hogy nem c3 as csapágyak voltak benne, valamint az is látszik, hogy agyon erőltették mert el vannak színeződve, rájuk van égve az olaj. Természetesen megsütötte a szimeringeket is. -
Pillerb
kezdő
válasz Stihl024 #2291 üzenetére
Még egyszer ellenőriztem magam, mielőtt helytelen dolgot állítok.
Az az ominózus oldal irányú mozgás az néhány tizedet jelentett, természetesen melegen könnyebben előidézhető volt.
Félreértések elkerülése végett, nem vitát szeretnék, de megcáfolom teljes mértékben az állításodat, hozzá teszem, konkrétan erről a gépről beszélünk!A főtengely axiális irányú maximális mozgását egy dolog határozhatja meg. Tételezzük fel, hogy a csapágyak nem lógnak. Rámérsz a fizikai helyére, tehát a csapágyak benn vannak a helyükön a blokkba, mindkét csapágy fenéken van, egyik a blokk pereme miatt ül fel, a másik pedig egy zégergyűrűnek támaszkodik fel, tehát fix a helyük.Megmérjük a két csapágy távolságát egymástól, hogy mekkora táv van köztük. Össze van fogva blokk, tömítés közte van stb.... Majd felraktam a csapágyat a főtengelyre mindkét oldalon, ugye könnyen felcsúszott, megmértem a köztes a hézagot. Meg is kaptam egy pár tizedes eltérést, ami itt természetesen szűkebb érték volt. Ezt a kottyanást éreztem a gépen, plusz hozzá jött még a kuplung felőli csapágy holtjáték a kopásból eredően.
Ez egy fizikai korlát,ami meghatározza, hogy mekkorát mozdulhat a főtengely hosszirányba, ergó megcáfoltam a csigával való hézagolós téves elméletedet.A másik dolog ami miatt nem állja meg a helyét, gondolj bele, ha a szimeringnek nekiengednél kívülről egy forgó valamit, kb 2 másodperc alatt darálná le a gumi részt. Szerencsére ez nem fordulhat elő, mert a főtengely vállánál megfeneklik a csiga alja,és ez a távolság nagyobb mint az oldalirányú holtjátéka a főtengelynek tehát sosem találkozhatnak össze, max ha elfosta magát a csapágyazás, de akkor már a sonka beleér a csapágy külsőbe is.
Azzal a vastagabb csigával egyedül a kuplungharang holtjátékát tudod állítani. Ha túl vastagot teszel fel akkor ha felhúzod a kuplungot akkor összeszorul még a jó ég is,mert rápréseled a vállra a csigát, így nem tud szabadon forogni a harang. -
Pillerb
kezdő
Sajnos ennél jobban nem tudtam felvenni, nem vagyok egy kameraman 😂
A végén hallatszik rendesen, hogy szól már elég jól.
https://youtu.be/9uVGqI0QrKo
-
Pillerb
kezdő
válasz Stihl024 #2300 üzenetére
Teljesen egyértelműen leírtam, hogy mitől és mekkorát mozdulhat, csúszhat ha így jobban tetszik a főtengely tengely irányba.
Várom a videót róla, szívesen megnézem.Napokban megjönnek a cuccok nekem is, fag c3 csapágy és vitonos szimeringek.
Összerakom majd és meglátjuk 😊👍 -
-
Pillerb
kezdő
válasz Stihl024 #2306 üzenetére
Onnan gondoltam, hogy nem megfelelő a csapágy, hogy a szervizben kimondottan rákérdeztem, hogy amit adnak hozzá az milyen, és az volt a válasz, hogy sima csapágy égy nem c3, illetve a szimeringek is sima fekete nem vitonos szimeringek. Innen következtettem arra, hogy a gépben sem az van. Amúgy ez itt most egy teljesen másodrangú kérdés.
Amúgy pedig kerek perec elmondtam a videóban, hogy a csapágy axiális irányú kottyanását lehet érezni, a lendkereket ahogy megfeszegettem akkor lehetett még talán hallani is. Nem azt mondtam, hogy csúszkál benne a főtengely!
A főtengely csúszkálását Te említetted Árpi a kínai gépeknél, és azt, hogy ezt a csigával lehet orvosolni.
Erre mondtam én azt, hogy nincs igazad mert nem azzal kell hézagolni. Ha már itt tartunk akkor valószínű nem tudtad, de létezik hézagoló gyűrű, több méretben és vastagságban tizedes lépésekkel, és ezekkel kell kihézagolni ilyen esetekben a főtengelyt. Vagy a tengely és csapágy közt, vagy csapágyfészek csapágy közt.Semmilyen rosszindulat nem volt bennem a géppel kapcsolatban sem, nem tudom miért kell elferdíteni a dolgot.
Még azt is elmondtam a videóban, hogy minimum ilyennek kellene lennie egy gépnek.
Sajnálom, hogy ennyire rossz néven veszed ha valaki ellentmondd, vagy esetleg kijavít.
Csupán elmondtam, hogy miben tévedsz a hézagolással kapcsolatban. -
Pillerb
kezdő
válasz Stihl024 #2313 üzenetére
Sajnálom, hogy így állsz a dologhoz, ez nem az én szintem. Nem volt semmi hókusz pókusz. Ha nem érted mi a gond azzal amit állítasz akkor az nem az én problémám. Megoldást kínáltam egy adott problémára, de ebből is viccet csinálsz. Rajtad kívül más azért tudta értékelni azt amit a videóban elmondtam és megmutattam.
A koronát nem én hordom, nem én beszélek magas lóról. Nem is volt szándékomban, segíteni szerettem volna de úgy veszem észre te félted a saját koronádat, így mástól nem fogadsz el még egy apró észrevételt sem.
Nagyot csalódtam sajnos, de gondolom ez sokat nem változtat a dolgokon.További sok sikert 👍
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen