Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Johnny_vT

    senior tag

    válasz Pistu77 #2197 üzenetére

    Mivel többesszámban írtad, úgy veszem, hogy nekem is szól.

    Nincs karbantartásmentes autó. Sőt, vásárlás után rámegy a kocsi árának még legalább 10-30%-a, hogy igazán tip-top legyen (a hirdető bármilyen ígérete ellenére is). Ez tény és ahogy öregedik egy autó (kvázi a használt ára ahogy zuhan) úgy nő ez a százalékérték.

    Én motorikusan jó autót keresek, a többi csak körítés. A Mazda, a Honda, a Toyota, a Lexus mind-mind motorikusan jó, így az említett szerviz után várhatóan nem fog fél év múlva elkérni még egy milliót alkatrészre (mint sok német prémium és nem prémium sajnos).

    A sok kérdezősködés a rozsda miatt azért fontos, mert a Mazdánál ez kifejezetten buktató lehet. Ha olyan szerkezeti részen rohadt át, amire megint csak rámegy a gatyám, hogy javíttassam a műszaki előtt, akkor megveregethetem a vállam, amiért motorikusan jó kocsit vettem, de életveszélyes.

    Eddig félinformációkat kaptunk csak a témáról, de ha neked van egy átfogó írásod és/vagy részletes élménybeszámolód, ami több típust, több modellt és több használati módot is érint, akkor szeretném hallani, mert egyelőre csak a rozsda ami visszatart a típustól.

    - És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?

  • Djuree

    félisten

    válasz Pistu77 #2197 üzenetére

    ez így nem teljesen igaz. attól függ mennyire vigyáztak, figyeltek rá. 10 éves is lehet patika állapotú. főleg ha "csak" 100k km van benne, ami valós is mondjuk.

    "Es ha valaki komolyan gondolja a vasarlast szerintem ne sajnalja azt a 10-15ot egy rendes szakszervizes atvizsgalasra."
    én elvittem hivatalos mazda szervízbe. szted mondták h rohad itt-ott? nagy szart! a burkolatot nem szedik le mert az több nap azzal a tempóval, be se engedtek a szervízbe mert idegen nem mehet be. kintről láttam h közben máshova mászkálnak, dumálnak, valamit megnéztek valamit nem. így én is meg tudtam volna nézni.
    a lényeges helyeken ahol rohadhat, ott burkolat van, azt meg nem szedik le neked úgysem. sajnos ez az igazság. a többit ahol rohad meg úgyis látod te is.

    [ Szerkesztve ]

    LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver

  • TheProb

    veterán

    válasz Pistu77 #2197 üzenetére

    Az a baj, hogy hiába van fasza autóm meghajtási/műszaki oldalról, hogy ha porrá rohad alattam a verda. Azt pedig lehet nem tudod, hogy a lakatos/fényező meló a legköltségesebb...

    Állapotfelméréssel kapcsolatban igaza van Djuree-nek. Tényleg csak tessék-lássék módjára nézik át a kocsit, tapasztaltam az mostani puntomnál. Visszagondolva nem nagyon érte meg azt a 10k-t. Annyi előnye van, hogy ott felemelik és jó esetben megnézik az alját is rozsdaügyileg, amit alap esetben nem tudnál. Feltéve ha annyira proaktív vagy, hogy viszel magaddal emelőt és felemeled. Persze nemtom, hogy ebbe mekkora eséllyel szoktak belemenni az eladók. Bár szerintem itt is igaz, hogy ha nem megy bele, akkor az már óvaintő jel lehet...

    Még az ugrott így be hirtelen, hogy a küszöböket érdemes lehet végigkopogtatni. Én biztos el fogom ezt játszani, mert ha "üreges" hangja van, akkor ott biza már megette a rozsda belülről.

    [ Szerkesztve ]

    "Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d

  • aleister

    veterán

    válasz Pistu77 #2197 üzenetére

    Ezzel nem értek egyet.
    Nekem egy 2002-es Astrám van, s mivel csak ősszel lesz kapható az új Mazda 6 itthon, ezért ez egy darabig nem is fog változni.

    Node a lényeg, egyetlen helyen rozsdásodik a 15-16 éves Opel, ahol megsérült kívülről, és lejött róla a fényezés. Innét kezdve egyáltalán nem túlzó elvárás, hogy egy jóval fiatalabb autó ne korrodáljon. Köztudott, hogy a régebbi Mazdáknál ez típusbetegség sajna.

    Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.

Új hozzászólás Aktív témák