Új hozzászólás Aktív témák
-
SzaboZE
addikt
válasz aleister #1030 üzenetére
A dízelmotor egy nagy tévedés volt az autógyártásban Csak az európaiak vannak oda érte Nemsokára azonban megoldódik a probléma, én már azt várom, hogy mozduljon a mazda is elektromos irányba.
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
h1mpi
nagyúr
válasz aleister #1034 üzenetére
Az a baj a dízelekkel, hogy rengeteg hiba lehetőség lehetséges és ezeknek sokkal drágább a javítása, mint a benzines motoroknál. Egyedül a nyomaték, amivel jobbak, semmi más. Városban rövid távon elkormozódik a rendszer és állandó DPF probléma lesz a vége. Egyedül annak éri meg, aki hosszú távon autópályán használja havi több ezer km-t.
Eladó egy használt HyperX Alpha Gamer füles - 12 999 Ft
-
SzaboZE
addikt
válasz aleister #1034 üzenetére
A céges autóink sokáig dízelek voltak. Oda jó is. Sokat menni, majd 3-4 évesen lecserélni. Minden más helyzetben pazarlás. A koromszemcsék ráadásul a levegőt is csúnyán szennyezik, ami ráadásul egészségkárosító (duma az euro5-6, odalépsz egyet és kormol). Japánban nem is látsz dízelt pont ezért. Amerikában sem népszerűek, csak az öreg kontinensen éli reneszánszát a dízel technológia, mert spórok vagyunk A szigorú szabványoknak nem tudnak megfelelni, drága, komplikált rendszerekkel próbálják a kipufogógázokat megtisztítani, amik ráadásul macerásak szerviz szempontból és nem minden esetben megbízhatóak. Szóval csak ezért nem vagyok dízel párti. Szép-szép a nyomaték, de csak 2000 és 4000 között, nekem sokkal élvezetesebb egy benzinest húzatni.
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
SzaboZE
addikt
válasz aleister #1052 üzenetére
A fenntartása a 2.-3. tulajnál már nem hozza be az árát. És erre csak rátesz, hogy használtan a benzines is jobban tartja az árát. A hatosnál ha megnézed pont megfordul az árkülönbözet, olcsón mennek a dízelek a benzineshez képest, pont a korábban leírt okok miatt.
[ Szerkesztve ]
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
SzaboZE
addikt
válasz aleister #1059 üzenetére
Igen. Gondolom nem a tartósságukat méltatják Milyen már berakni mondjuk egy mondeoba egy 1 literes varrógépmotort? Mondom, 10-15 év, főleg ha az olajlobbi is beindul és nem lesz ilyen gond. Kérdés az, hogy a mazda mikor fordul a tisztán elektromos autó felé. Régebben voltak üzemanyagcellás kísérletek, sőt hidrogénes wankel motor is, nem tudom ezek hova lettek.
[ Szerkesztve ]
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
Topikgazda
válasz aleister #1062 üzenetére
Igen, de:
- Kellene egy jó nagy szuperkondi ami képes brutál teljesítményt leadni mondjuk amíg 0-ról 150-re gyorsulsz.
- Nagyobb villanymotor ami ezt képes is használni
- Egy gázmotor aggregátor üzemben, mondjuk valami 500-2000ccm állandó fordulatszámon, maximális hatékonysággal.
Meg egy jó kis tanulmány hogy mégis mekkora az ökológiai lábnyom.https://tinyurl.com/rasoapro
-
h1mpi
nagyúr
válasz aleister #1067 üzenetére
A töltés ingyenessége csak az elterjedését szolgálja. Ha belegondolsz miért lenne ingyenes, hisz az valakinek pénzbe kerül. (Eon->beleépíti a fogyasztói árakba, mint költség, önkormányzat->az adófizetők pénzéből működteti). Használtat most nem érdemes venni egy 24KW-os 6800e-ből kijön 0 km-esen, 4 milla alatt meg nem kapsz jót. Én is azért vettem inkább egy Mazda 6-ot, mert nekem a 150 km nagyon kevés hatótáv.
[ Szerkesztve ]
Eladó egy használt HyperX Alpha Gamer füles - 12 999 Ft
-
h1mpi
nagyúr
válasz aleister #1206 üzenetére
Hát kín lehetett vissza adni és alig várom, hogy reggel legyen és mehessek dolgozni
szerk.
Sajnos egyetlen okot sem tudok mondani, hogy ne ezt vedd, pedig volt pár autóm az utóbbi években, a teljesség igénye nélkül: Skoda Superb 2004, Skoda Fabia 2001, Mitsubishi Eclipse 2004, Honda Accord 2010, Renaul Clio Combi 2010, Mazda 6 2004, RS Octavia 2007
(#1203) Csabee.: Őket még megnézem, Nekem is szimpibb lenne a digitális szevízkönyv vezetése
[ Szerkesztve ]
Eladó egy használt HyperX Alpha Gamer füles - 12 999 Ft
-
Pistu77
csendes tag
válasz aleister #1208 üzenetére
A mazda nagyot alkotott ezzel a szeriaval. Nem tokeletes, de nagyon sok mindenkit a hata moge tud vele szoritani. A nemetek pedig sajna dupla arban vannak. En egy A6-ost akartam venni, sot meg mindig azt tartom az etalonnak. De orulok, hogy vegul azt a 2 eves mazda 6ost vettem meg. Bar az enyem csak a 150 lovas attraction navival de minden benne van ami kell. A bor ulestol amugy is csak a szor allna a hatamon
3 dolog okozott csak csalodast:
- a szervizkoltsegek
- a kormany 3 evesen mar kopik (ujraboroztettem es kurvajo lett)
- a turbovezerlest nagyon at kene dolgozni mert a 2 turbo ellenere is tud olyan lyukakat csinalni hoogy csak na -
Pistu77
csendes tag
válasz aleister #1211 üzenetére
Hat az elso alkalommal 45ot mondtak csak az olajra amit vegul mondvan, hogy meg garis nem fizettettek ki velem. (Obuda)
Aztan a masidiknal valami "noname" olajat raktak bele kerdes nelkul. Nyilvan nem annyira szart de en ugy gondolom, hogy ha nem a gyarit rakod akkor kerdezd meg... Ha jol emlexem akkor Mobil 1 volt (Emil-nel)
Mind2 esetben 18eFt/ora munkadijat szamoltak fel.
Nyilvan BMW, AUDI, Merga joval dragabb de egy normal standard olajcsere majd 20/oraert szerintem irrealis. Marcsak azert is mert az anyaggal az 80e. Es jo esetben felemelik es alaneznek valamint 2 csavart kicsavarnak es visszacsavarnak. Roszabb esetben ala se neznek. Szoval a munka maga egy nagy budos lofasz. Csak es kizarolag az elektronikus szervizkonyv miatt jarok markaszervizbe ez miatt.
Nyilvan lehetne jonni a bolcsessegekkel: "Aki kurvanak all ne sirjon a szaja ha baszni viszik" es hasonlokkal, de csak azert 3x annyit a munkadijert csak azert mert Mazda..... Mert az ha egy alkatreszt nem Suzuki arban mernek meg talan megertem mert van kulonbseg minosegben de egy olajcsere pont a duplaja mint a suzukinal volt ha mindent ok adtak
Egy SX4bol ultem at ami 8 evig volt alattam. Leszamitva az elso szervizt ahol "atbasztak" utana sose volt bajom. En vittem a sajat olajat, szurokat es sose volt vele gond. Ott egyebkent a shelles olajat hasznaltak gyarilag es a munadijat is esszel szamoltak. En a Castrolt hasznaltam kesobb meg az eneost
A dieselben 2o is van
-
membrandj
nagyúr
válasz aleister #1228 üzenetére
2. tulaj,de fél évesen vettük 16 000 km-rel.
MOL-on lett taknolva 90%-ban. Maradék 5% shell,de ez még az első 1 évben kb. Voltak komoly jelei,hogy nagyon nem jó neki a shell-es diesel, így már évek óta kerülöm.
Mobil Petrol-on szoktam még ritkán.De kár így márkára bontani, mert egy autószerelő mondta,hogy xy városban lévő MOL kúton ha tankol, akkor borzasztó az autója,de ha átmegy a szomszéd településre és szintén MOL-on tankol, akkor hibátlan.
Szerintem a kutakon okoskodnak. Bár volt egy olyan teória is,hogy a prémium üzemanyagok nem fogynak olyan gyorsan és az állaga meg tud változni a sok állásba. Szóval azzal,hogy jót akartam az autónak, kváz rontottam rajta.
Illetve akkor még ez a "bomlasztó" hatás is lehet, amit mondasz.
Privát üzenetben nem válaszolok szakmai kérdésekre.
-
SzaboZE
addikt
válasz aleister #1289 üzenetére
Magánszeméllyel szemben is ugyanúgy van szavatossági jog! Sajnos sokan nem tudják.
"Tudta-e ön, hogy minden kereskedőtől vásárolt új autóra egy év jótállás, illetve két év szavatosság jár és a használt autókra is jár egy-két év szavatosság? Dehogy tudta, pedig így van, mert ez a törvény. Egyben ez az autópiac egyik legnagyobb titka. Új autó esetén a vásárlás utáni második év elejétől a vevőé a bizonyítás kényszere, vagyis neki kell bebizonyítania, hogy rejtett hibás autót kapott (ez a jótállás és a szavatosság közti egyik különbség). Ha magánszemély az eladó, egy év szavatosság jár az autóra, és ha valami gubanc van a kocsival, az első pillanattól a vevőnek kell bizonyítania, hogy az már megvolt a vásárlás előtt is, de elhallgatták előle."
Ami viszont különbözik:
"Akár új, akár használt autót veszünk egy kereskedőtől, úgynevezett fogyasztói szerződést kötünk. Ez erősebben védi a vevőt, mintha magánszeméllyel üzletelnénk."
[ Szerkesztve ]
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
lemmy71
őstag
válasz aleister #1293 üzenetére
A cikkben „fogyasztói” szerződésről írnak ami minimum egy év szavatosságot biztosít a vevőnek. De ma a négylapos „TULAJDONJOG ÁTRUHÁZÁSI SZERZŐDÉS” a hivatalos, ez akkor minek minősül? Főleg hogy a megjegyzés rovatnál, alapba be van írva „Az eladó a vevőt a gépkocsi műszaki állapotáról (esetleges) sérüléseiről részletesen tájékoztatta, aki ezt tudomásul vette” Így a vásárlót már megint nem védi szinte semmi.
-
SzaboZE
addikt
válasz aleister #1293 üzenetére
Minden esetben 12 hónap. Akármit is írtok a szerződésbe, a törvény felett semmilyen szerződés nem áll. Nem mondhatsz tehát le a szavatosságról sem.
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
-
h1mpi
nagyúr
válasz aleister #1307 üzenetére
Nem márka, hanem kút függő, mivel ezek is franchise rendszerben vannak. Sajnos a kút tulajdonos IQ szintje és kapzsisága határozza meg sok esetben az üzemanyag minőségét...
Amióta az asszony Cliója (1.5 dCi) nem indult reggel, mert -18-ban vagy jégdugó lett vagy be paraffinosodott a gázolaj nem bízok senkiben. Csak OMV-n tankolt sima gázolajat, de volt valami gond ott is.... Azért jobb elkerülni a "noname" kisebb kutakat, mert sok esetben az olcsóbb üzemanyagot úgy tudják biztosítani, hogy az adalékokat kispórolják belőle. Nincs nagy árrés az üzemanyagon, tehát elvileg annyival többet nem tudnak engedni, mint egy "márkás kút". Most nem az autópálya melletti kutakról beszélek, mert ott a +haszon 10-15%. Én Shell, MOL, OMV kutakon tankolok a dízellel. A benzines más tészta ott szerintem majdnem mind1, de próbálom kerülni a "noname" kis kutakat, mert nem tudom mi van lent a tartályban.
A Shell kutakon naponta többször kell mintát venni a tartályból, amit aztán bevizsgál a központ. Persze azt is át lehet verni simán, hogy kannából töltik bele a minta tartályba, de reméljük nem mindenki lop-csal-hazudik[ Szerkesztve ]
Eladó egy használt HyperX Alpha Gamer füles - 12 999 Ft
-
h1mpi
nagyúr
válasz aleister #1320 üzenetére
A MOL-tól veszi mindenki, kivéve a határ mentén az OMV a prémiumot, mert az Osztrákból jön.
(#1318) Csabee.:
Én most vettem Bosch Aero Twint előre a normál ára 10 000 Ft körül volt, elég jól töröl. Arra figyelj, hogy a gyárinál magasabb az a része ahol középen tartja a lapátot, ez van akit zavarhat[ Szerkesztve ]
Eladó egy használt HyperX Alpha Gamer füles - 12 999 Ft
-
Topikgazda
válasz aleister #1766 üzenetére
Egyrészt ilyet ne feltételezz, mert a nagyobb belső veszteségek és a fokozatok kevesebb száma miatt eszik többet.
Másrészt nem fogod úgy használni. Kipróbálod, aztán kényelmesen D-ben hagyod, talán néha egy padlógáz előtt visszagangolsz.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
-
h1mpi
nagyúr
-
Pistu77
csendes tag
-
h1mpi
nagyúr
válasz aleister #1780 üzenetére
Azért tűnik furának, mert nem Magyar piacos az összeállítás. Minden ország maga adja le a gyár felé, hogy mit tartalmazzon az autó alapból és milyen motor/váltó legyen elérhető. Ezért lehet egy Svájci autó teljesen már, mint egy Magyar pl.
Amúgy meg sok esetben a kereskedő írja össze-vissza az extrákat, mert még arra is lusta, hogy kimenjen az autó mellé és ott leellenőrizze...
[ Szerkesztve ]
Eladó egy használt HyperX Alpha Gamer füles - 12 999 Ft
-
Topikgazda
válasz aleister #1792 üzenetére
Hát, nem tudom, lehet nem költeném el sok évi megtakarításom egy autóra a helyedben, persze nem ismerem az anyagi helyzeted, van-e saját házad, lakáskasszád, milyen munkád, milyen szakmád van stb,
Mikor 2014-ben vettem a 2004-es hatost még kb 4 havi fizetésembe került, azóta harmadával nőtt a fizum (illetve júni 1-től fog erre a szintre) és sajnos sokat romlott is az autó értéke, úgyhogy már alig ér többet 2 havinál. A baj, hogy a fenntartás, a havi 2200 km elvisz átlag 85 körül havonta. Ha ezt mind el tudnám tenni...https://tinyurl.com/rasoapro
-
SzaboZE
addikt
válasz aleister #1792 üzenetére
Azt szokták mondani, hogy az ember ne vegyen 0,5-1 éves fizetésénél drágább autót, van alapja hidd el. Ha tizenéves spórolásod akarod elkölteni rá, akkor eléggé földhöz fog vágni. Ha pedig beüt mondjuk egy nem garis hiba (mondjuk elkapsz egy kátyút), akkor elszalad a ceruza az árral De gondolom ezt már átrágtad magadban
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
Pistu77
csendes tag
válasz aleister #1812 üzenetére
Nekem a 3 eves szerviz 80 volt. Sajna a mazdasok durvan merik az oradijat. En a pesti szervizekbol mar 2ben voltam. Egyik se olcsobb. A 11 kerest meg nem probaltam. Ott eleg tomott a beosztas es az van a legmeszebb. Ha nem ragaszkodsz a vezetett szervizkonyvhoz akkor nyilvan meg lehet otthon csinalni a szurok es az olaj cserejet
-
dannyl
addikt
válasz aleister #1814 üzenetére
Nekem nem voltak szimpik a veszprémiek De legyen szerencséd. Egy bunkó kisöreg van ott, vagyis nem bunkó, csak olyan nemtörődöm, lekezelő. Mindent rád akar sózni aranyáron. Arra figyelj, hogy mindenből kérhetsz utángyártottat negyed annyiért. (pl. pollenszűrő: Mazda 10k, utángyártott kb. 3k.És mielőtt valaki felhorkan, nem aktívszenes a gyári sem, tehát ugyan az a papír!)
Egy pozitívum van, ami fontos is: A szervizes srác tényleg értett nagyon a kocsihoz. Hangból, meg ránézésből egy csomó dolgot megállapított, DE! Nem nézheted, nem lehetsz ott szervizeléskorNekem 10/5,5 a veszprémi.
Viszont Mazda Mesterről jókat hallok én is.
Plusz aduász: Szegedi Mazda! Zseniális, jófej csapat, értenek hozzá, és nem húznak le. Ott ültem a kocsiban, vagy járkáltam a kocsi körül velük (4en dolgoztak a kocsin, persze nem mindig egyszerre). Mikor ezt elmondtam nekik is, azt mondták, hogy nem tehetik meg, hogy nem ilyenek, mivel nincs akkora vásárlókörük, mint a pestieknek.
-
h1mpi
nagyúr
válasz aleister #1825 üzenetére
Lehet hogy már 5 év az enyém még 3 éves volt. Ha 5 éves, akkor 5 évig kell vinni márkaszervizbe.
(#1824) p1.csaba: én meg márkaszervizben dolgozok, tehát itt a szerviz ahol gyakorlatilag anyagárban megcsinálnák, de attól félek, hogy eladásnál ez miatt nem tudom bizonyítani a szervizt. Ezért fogom elvinni Mazda szervizbe vagy a mesterhez vagy a 11. kerületbe. Ott 120 000 Ft-ot mondtak, igaz abban a gyertya csere is benne volt.
[ Szerkesztve ]
Eladó egy használt HyperX Alpha Gamer füles - 12 999 Ft
-
lemmy71
őstag
válasz aleister #1868 üzenetére
Köszi!
Majd rá nézek bár a hetem már full ra be van táblázva, max a jövő héten tudok érdemlegesen nézelődni. Nem igazán szeretnék megint 5 – 6 száz kilométer feleslegesen kocsikázni, egy gyönyörű karbantartott hibátlan photoshoppos példányért, mert sajna így hirdetik őket! Tisztelet a kivételnek!!!
Erről már érdeklődtem, majd ha időm engedi akkor megnézem , bár nagyon sok a kilométer[ Szerkesztve ]