Új hozzászólás Aktív témák
-
raczger
őstag
Kicsit későn válaszolok, de hátha segít. Én az alkatrészárak miatt nem aggódnék, a legfontosabb, hogy ne egye a rozsda az autót, amit vennél.
Nekem már a faceliftes 6 gangos '05-ös 2 literes van.Nálam eddig két hiba jött elő:
-Motortartó bak, gyári 68k lett volna, németből utánygyártottat vettem 22k-ért, a csere kb 15 perc volt a szerelőnek.
-Kuplungcső elszakadt (hidraulikus kuplung van), szerencsére a közelben, szóval trélert nem kellett hívni, viszont a gyári cső az 20k volt, anyagárral együtt a csere 27k lett nekem.Olaj, szűrők egyáltalán nem sok, munkadíjjal 20k-ból megvan.
Gyertyát is cseréltettem már, abból azt mondták érdemes valami normálisabbat beletenni, a 4db az 20k volt.Hátsó fékbetét volt még cserélve, maga a fékbetét az 5k (olcsóbb, mint a bringámba, vicc ).
Kérdés mindenkihez:
Ami nekem húzós lesz, most jött ki a rozsda tavasszal a hátsó kerékjárati íveken, a lökhárító találkozásánál, kívülről épp, hogy egy kicsi látszódik (pedig csináltattam alvázvédelmet rajta 2 éve). Most vagy a látszó dolgokat javítgatják, aztán lehet 1 év múlva újra kijön, vagy jó pénzért ívcsere. Nos ez két oldalon már azért már egy komolyabb kiadás.
Igazából most ott tartok, hogy idén egyik oldalon csináltatnám meg, viszont nem tudom, hogy merjek-e utángyártott javítóívet venni? Gyári javítóívet csak a német ebayen találtam, de a másik oldalra (90€+75€). Esetleg érdemes felkeresnem valami magyar céget, hátha gyártanak javítóívet? Azért ha frissen, minőségi alapanyagból legyártott ívet találnék, az lenne az igazi.
Azért szeretném megcsináltatni, mert szerintem még minimum 5 évig nálam lesz az autó és nem örülnék, ha a végén már egy rozsdaboglya lenne belőle.www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
Ha szembeállsz a motortérrel, akkor bal oldali motortartó bakban van olaj, alul pedig gumi, na az fáradt el és folyt kifelé az olaj, szerencsére nem az ékszíjra ment, így más kárt nem okozott.
(#875) h1mpi: igen, csak kérdéses azoknak a minősége. Te mikor cseréltetted, minden rendben van vele, külsőre sem észrevehető, hogy nem gyári az ív (persze egy fényező, vagy karosszériás tuti kiszúrná, de hétköznapi szemmel értem)?
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
Nekem ugyan csak 2005-ös 2.0 benzin van, de a motor ugyanaz, mint a 2009-esben. Városi fogyasztást felesleges írni, az nagyon forgalom függő. Pályán óra szerint 130-nál kb 7-7.5l körül fogyaszt, országúton 80-90-nél 5.5-6 körül írja a fedélzeti számítógép.
Nálam a vegyes az 7.8 liter: [link]Vegyes fogyasztásban a különbség mások mérése alapján:
Benzin vs Dízel
1.58 liter a különbség.Mennyit mész egy évben, város/autópálya milyen százalékban van (illetve a város mit jelent, bp külsőbb kerületei, vagy bp belváros csúcsforgalom)?
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz DuDieHUN #926 üzenetére
Szervizben mindenképpen nézesd át alaposan (de már látom írtad, hogy hova vinnéd).
Rozsda ügyben a sárvédőívek belső felét, küszöb alját is próbáld megnézni. Szerviznek illene tudnia a kritikus pontokat , hol kell jobban megnézni.
Én úgy vettem az enyémet, hogy csak alul volt rozsda, de az is csak felületi, sárvédőívek tökéletesek voltak. Csináltattam alvázvédelmet, az alja most is jó (csak a küszöb alsú nyúlványán látszik rozsda, de az nem vészes), viszont a hátsó íveken már látszódik kívülről picit, hogy rozsdásodik...(#928) rasotamas: Nem olyan sok az a km, alkualapnak meg szerintem elég gyenge, bár mindent meg lehet próbálni Az enyémet 9 évesen vettem 230k km-el, de a rozsdát leszámítva nincs rosszabb állapotban mint a bátyám 2 évvel idősebb, 75k km-es garázsban tartott seatja.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz DuDieHUN #941 üzenetére
Sajnos gyorsan kell cselekedni, ha van egy jónak tűnő autó. Amit én vettem, pénteken hirdették meg és hétfőn már meg is vettem.
Szombaton megnéztem (akkor még nem volt lehetőség elvinni próbakörre), hétfőre lebeszéltem egy szervizzel az átvizsgálást, aznap elmentem újra megnézni az autót, kipróbáltam, megegyeztünk a vételárban, elvittük átvizsgálásra, aztán megvettem.Szerintem fontos, hogyha van egy jó autó, akkor mihamarabb vidd el átnézetni, ilyen esetben sajnos a márkaszervizek kiesnek (nekem valami 2-3 hetet mondtak).
Itt a PH!-n olvastam olyat, hogy valaki meghirdetett egy autót délután a hahun (és még csak nem is Pesten), estére már el is vitték.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
Kellene vennem új akkut az autóba (2005-ös fl 2.0 benzin), ti mit ajánlanátok? Eddig ez tűnik a nyerőnek.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
Az Exide Premiumról jókat hallottam, igazából az érdekelne elsősorban, hogy amit linkeltem, az vajon befér-e, be lehet-e tenni? Ha jól tudom ez a gyári mérettel megegyező (holnap majd még lemérem, hogy a jelenlegihez képest mekkora).
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
Lecserélném egy benzinesre.
A dízel fenntartása, ilyen használat mellett, biztosan nem lesz kifizetődő. 1-2 évig lehet, hogy nem lesz semmi probléma vele, de előbb-utóbb elő fog jönni valami költségesebb dolog.
Ha cserélni kell pl a kettős tömegűt, ami igazából kopó dolognak számít (általában 200k km-enként lehet rá számítani), akkor az munkadíjjal 300k-400k környékén lehet.
Azért azt megjegyezném, hogy a benzinest sem feltétlen olcsó fenntartani, ha nem csak az a cél, hogy éppen csak valahogy menjen.
Nekem 2 év alatt túl sok hibám nem volt, igazából semmi komoly, de azért megy rá a pénz (2.0 benzines):
2 motortartóbak, 2 stabilizátor, kuplungcső, klímacső, termosztát
Ez mind, munkadíjjal 115k volt. Illetve most nemrég a kuplung is már a végét járta, azt is cseréltem, 250k km után erre is lehetett számítani, ennek cseréje munkadíjjal 120k volt.Ha dízelem lett volna, erre minimum még 200k-t kellett volna rászámolnom, hisz a kettős tömegűt is cserélhettem volna, miközben ennyi idő alatt kb 80k-t spóroltam volna mindössze az üzemanyagon (és még csak nem is gyilkolom, mert nem rövid városi távokra használom).
Akár még az is opció lehet, hogy használod, aztán az első komolyabb hibánál eladod, viszont ott sokat bukhatsz, hisz nem fogják olyan áron elvinni, mint a jobb állapotúakat.
Ha jó áron találnál egy rozsdamentes 2 literes benzinest, akkor arra mindenképp érdemes lenne lecserélni.www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz diablo1984 #1140 üzenetére
Nekem kb 4km (4-5 perc) után áll középre a vízhőfokmérő. Indulástól számítva nagyjából 10 perc alatt fűti fel rendesen az utasteret -10, -15 fokokban.
Az összes benzines 6os láncos.
130-nál nálam kb 3250-et, 140-nél 3500-at forog, de ez óra szerint ennyi. Gps-el összehasonlítva kb 123 és 133 a valós sebesség.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz -Gabesz- #1314 üzenetére
Kompressziómérés esetén azért kiderülhet. Én vittem egy 2.3-ast vételi célból átvizsgáltatni. Az egyik hengerben már csak fele/harmada volt a nyomás, illetve mikor kiszedték megnézni a gyertyát, annak az alja is tiszta olaj volt.
(#1318) Csabee.: nekem Bosoko van fent, nálam közel 2 évet bírt az első szett és 1 pár 2.000Ft (ár érték arányban az egyik legjobb).
[ Szerkesztve ]
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
-
raczger
őstag
válasz -Gabesz- #1687 üzenetére
Elég nagy kavar lehet ott. 2 literes volt gyárilag is és most is?
Nekem így alakul 6.-ban a fordulatszámom:
100km/h - 2500rpm
120km/h - 3000rpm
130km/h - 3250rpm
140km/h - 3500rpmEz persze mind a kilométeróra szerinti sebességnél, ami a valósághoz képst 7-tel mutat többet.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
Új hozzászólás Aktív témák
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Windows 11
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Facebook és Messenger
- Autós topik
- Mozilla Firefox
- HP notebook topic
- További aktív témák...
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban