Új hozzászólás Aktív témák
-
nyepi
tag
válasz
lemmy71
#7324
üzenetére
Ez egy jó kérdés, de a választ nem tudom. A japán mérnököket kell megkérdezni.
Én azt gondolom, hogy mivel a lefogató nem egyenes, így kvázi erőkarként működik, mivel megtámaszkodik a baloldali anyán. És a csavart ugyanakkora terheléssel húzva mégis nagyobb erő hat az injektorra, mintha csak simán a két anyával húznánk le. A 6-os anyát nem nagyon illik 10-12 nm.-nél nagyobb nyomatékkal húzni.
Ha érthető így. Kb. mint amikor a helyén cserélünk szelepszár szimeringet (lehet, hogy Te már csináltál olyat) és a szerszámot egy csavarral rögzítjük a hengerfejen és úgy nyomjuk be vele a szeleprugót. -
nyepi
tag
válasz
lemmy71
#7318
üzenetére
Azt, hogy az injektor rosszul van lehúzva. Pont, ahogy számítottam rá. Ez így szar.
A szerelő nem tudja (ami nem gond, nem tudhat minden információt), szarul csinálja, utána majd jön a márka fikázása, hogy szar az autó. Persze, ha nem tarjuk be a gyári utasításokat. Persze sok gyerekhibája van, nem egy világmegváltó motor, de legalább a saját farkunkba ne harapjunk már.
Az áteresz csavarnál csak azért van olyan alátét, hogy könnyebb legyen szerelni. Nincs jelentősége.
Bezzeg a turbó olajzó csövénél, amihez nem egyszerű odaférni, simán dupla réz alátétet használ.
-
nyepi
tag
válasz
lemmy71
#7291
üzenetére
Igen, az. RF5-ös motorral.
#7292aleister
Nem márkaspecifikus, de azért nem árt egy kis típus ismeret.
#7293aleister
Attól függ mennyit megy. Jó eséllyel a nagyját megszűri a szívókosár, utána pedig a szűrő, de apró szemcsék feljuthatnak. Azért írtam, hogy érdemes lenne levenni a szelepfedelet is és megnézni azt is.
Ne ijedj meg, annyit nem ér az egész!
#7294aleister
Nem a szerelőt akarom védeni, de azért az autószerelés egy elég bonyolult és összetett szakma lett szvsz. Nem véletlenül van egy jó szakember megfizetve normális helyen.#7296lemmy71
Igen, ezt már én is felvetettem. Egy maszek (maszekben kezdtem, onnan márkaszervíz, ergo voltam már a szopott f@sz mindkét végén), ügyes, jó problémamegoldó képeséggel, de rengeteg apró infó, tapasztalat nincs meg egy-egy márkával, motorral kapcsolatban.
Többek között ezt is meg kell fizetni egy márkaszervízben. Egy Mazdás képzés 180 €/nap, plussz szállás, plussz útiköltség. Nem olcsó. Viszont ezt a problémát pl. elsőre megoldják.#7297ParmaBoy
Fejből pontosan nem tudom, de alapjáron a kisnyomásnál azt hiszem, 1,4 bar alatt, nagy nyomáson pedig 2.7 alatt. A pontos értéket ki kéne keresni.
Az egyértelmű, hogy mindenképpen érdemes előtt/utána olajnyomást mérni, csak felesleges valóban mérni, sokkal egyszerűbb diagnosztikán élő adatban nézni. Teljesen megbízható az olajnyomás érték a diagban is.
#7300aleister
Ezt én nem tudom értelmezni. A veszprémiekre gondolok.
Mire föl mondja azt, hogy ez még rendben van? Hasra ütésre? Ezért mondom, hogy ilyen esetben inkább kérjétek meg a szerelőt is, hogy beszélhessetek vele. Inkább adni kell neki 2000 ft. borravalót. Sajnos az a tapasztalatom, hogy a munkafelvevők néha azt sem tudják merre van az arra.
A másik szerelőt sem értem. Mi az, hogy észre veszitek, majd, ha baj van? Persze, észreveszitek. Amikor már elmegy az olajnyomás.
A tűzkarika csere egy megelőzés. Egy tudott konstrukciós hiba kiküszöbölése. Erre visszahívás is volt annak idején. Ezt egy márkaszervíz nem tudja?
(veszprémiekkel egyszer sem találkoztam még képzésen...)
Én, hogy őszinte legyek, nagyon rühellem, amikor odajönnek és azt mondják, "hogy olvastam a fórumon, ezt meg ezt kell cserélni". Akkor azt és azt cserélem, akkor is, ha tudom, hogy nem lesz jó. Szerintem egy ügyes és megbízható szerelőt kell találni, akiben megbízol és ráhagyni. Nekem egyszer volt egy ügyfelem, aki bejött elmondta a problémát. Elkezdtem, nagyobb volt a gond, mint, aminek indult. Bejött a srác egy gépészmérnök ismerősével (hozzáteszem én is az vagyok, de nem mondtam), és elkezdett okoskodni. Egy tök egyszerű dolgot nem tudtam vele megértetni, felb@sztam magam rajta, mondtam, hogy rendben, akkor a mérnök úr mondja meg, hogy mit csináljak. Megcsináltam, az autót ugyanúgy szar volt, csak elköltöttek rá 600 k.-t.
Szóval az éremnek mindig két oldala van.
(Az injektorodról a képet még mindig várom) -
aleister
veterán
válasz
lemmy71
#7295
üzenetére
"Fotóztasd már le a szívokosarat amikor leveszik a kartert. Nagyon kíváncsi vagyok hogy mennyi koksz ragadt bele."
Oksi. Most már fotózni fogok mindent.
"Viszonylag sokat kell menni, átégett tűzkarikával, hogy az eldugúljon"
Kb 155.000-nél (tehát nagyjából 10e km-rel ezelőtt) voltam a veszprémi Mazda szakszervizben (nekik egyébként legendásan rossz a hírük). Ők azt mondták, hogy még rendben van, de tanácsos kicserélni. A szerelőm ezzel szemben azon az állásponton volt, hogy "úgyis észrevesszük majd, ha átég, és ráérünk akkor kicserélni". Azt mondta, hogy ez egy hosszú folyamat, és nem kritikus. Nem tesz tönkre azonnal semmit, nyilván hosszú távon nem egészséges, így javítani kell majd.Szóval statisztikailag van esélye, hogy egy ideje már kokszolt bele a rendszerbe. Viszont láttam a kiszerelt tűzkarikákat (sajnos már kidobta azóta őket), és bár valamennyire megkezdte már őket a hő, egyik sem nézett ki olyan csúnyán, mint amiket neten látni.
lemmy71:
Nem vettem okoskodásnak. Szívesen veszek minden ötletet!
Pontosan azt tapasztalom, amit írsz a szerelőmmel kapcsolatban, pedig egész eddig nagyon lelkiismeretesnek ismertem meg. Igaz az autónak komolyabb baja ...pontosabban semmilyen baja nem volt még.Villa7:
Egy cimborám mondta, és tökéletesen egyetértek vele, hogy manapság nem azért fizetsz egy autószerelőnek, hogy megjavítsák a kocsidat, hanem az idejét fizeted ki. Ha kicseréli a fél kocsit 3 nap alatt, mert nem találja a hibát, akkor annyi pénzed ment rá.Ahogy a jelenlegi történetből látom, az most az üdvös út, ha magadnak utánanézel a hiba kapcsán, és megmondod a szerelőnek konkrétan, hogy akkor ezt-ezt-ezt-és ezt csináld meg ilyen meg ilyen módon.
Vagy marad a szakszerviz, de az esetemben ez egy 150 km-es trailerezést jelent, amit egyelőre még szeretnék elkerülni. -
aleister
veterán
válasz
lemmy71
#7289
üzenetére
Legközelebb már tudni fogom én is.
...de amíg az ember nem találkozik a problémával, addig nem is igen tud utánanézni. Én egyedül az olajpumpa lánc megnyúlást hallottam Mazda 6 hibaként, meg az elektromos tükör beázást, és ezekkel mindig kellő figyelemmel jártam el, de sajna általam ismeretlen problémákra nem tudok felkészülni. Ezért is kérdezlek Titeket.Egyébként elég gáznak érzem, hogy a topictársaktól kell az ilyet megtudnom, a netet kell bújnom infókért "civilként", és nem a szerelő tudja alapból. Én is hibaelhárítással foglalkozom (IT), és számomra elkéápzelhetetlen, hogy így adjak ki szervizelt gépet a kezemből.
-
aleister
veterán
válasz
lemmy71
#7212
üzenetére
Ugyanezt mondta a szerelőm is anno, amikor szóba került a tűzkarika csere, és lebeszélt róla. Ezt megírtam anno a Korinek Marcinak is, akinek az volt a válasza, hogy még ők sem tudják ennyi év után sem megállapítani "ránézésre" bontás nélkül, hogy átégett-e a tűzkarika. Idézem:
"Itt egyben van a forgattyushaz a veztengelyhazzal a lanchazzal osszekotve. Sose lesz ugy kartergaza."
#7216 lemmy71
Köszi az ötletet!
Ha meg lesz bontva, akkor már látni fogjuk, hogy szükséges-e a csere. Én most hallottam először erről a tömítésről. Szóval nem ismerem az anyagát. Réz vagy alu feltehetően. -
aleister
veterán
válasz
lemmy71
#7206
üzenetére
Ez legyen a szerelő gondja. De azért köszi az infót!

#7204 Uher:
Igen, csak jobb híján ez a videó jött szembe. Ettől függetlenül erre a funkcióra biztos van megoldás a GL-ben is. Sajnos megnőtt a motorolaj szintje, és próbáljuk kiszűrni a lehetséges okokat. Én a DPF-re, pontosabban a gyakori regenerálásra gyanakszom, mert az felhígíthatja a motorolajat, de mivel nem volt még a tűzkarika sem cserélve, így 170.000 km magasságában aktuálisnak érzem már.#7205 Uyuarasy:
Köszi! Ez a robbantott ábra szembejött a Bárdi oldalán is. Sajnos annyi kis mütyür szar van rajta, hogy elvesztem köztük. A bolt válasza alapján nem is tartanak ilyent.
-
nyepi
tag
válasz
lemmy71
#7172
üzenetére
Fasza.
Örülök, hogy sikerült a helyén megoldani.
Én is pont most kínlódok az enyémmel. Kiment az egyik xenonom, kicseréltem az izzót, ugyanaz. Levettem a lököst, ki a lámpákat. Vezérlőt átcseréltem, ugyanaz. Marad a trafó, ami lámpán belül van.
Most melegítettem szét a lámpát, már csak azt kéne tudnom, hogy, ha trafót kiműtöm, tudok-e egyáltalán szerezni hozzá, vagy feleslegesen játszottam vele. 
Ráadásul elkezdett nyiszogni a gen. szíjam is, amit nemrég cseréltem feszítővel, vezető görgővel együtt. Levettem a szíjat, de nem jövök rá, hogy mi adja ki a hangot. Ez egy igazi hobbi autó.
-
mmdms
addikt
válasz
lemmy71
#5594
üzenetére
15 év végi 3-as, így vettem, nemtom hogy nyírták ki. De a tesztkörön eszembe se jutott h bekapcsoljam a hifit, meg se fordult a fejembe h ilyen még előfordulhat egy ~6 éves kocsiba. A rács amúgy ép, a beltérbe nem lehet belekötni, a zongoralakk hajszálkarcain kívül gyári állapotú. Se kopás se karc. Hozzátenném haverom 4-es bömbölőjébe ugyanilyen évjáratban sokkal jobban pusztul a beltér, kevesebb km-el. Az anyaghasználat szerintem zseniális.
-
nyepi
tag
válasz
lemmy71
#4877
üzenetére
Én továbbra sem merném fülre magabiztosan megmondani, hogy kifúj-e az injektor vagy sem, de biztosan van akinek ilyen jó, és megbízható füle van.
Sosem próbáltam még endoszkóppal szívókosarat ellenőrizni, de abban megint csak kételkedem, hogy mennyit és milyen megbízhatóan lehet vele látni az olajleeresztőn keresztül. Én már csak ilyen maradi vagyok, hogy inkább leveszem a teknőt és megnézem rendesen, szabad szemmel és ha kell, kitakarítom.Akkor sem értem, hogy a benzines motor, hogy jön ide.
Runo: teljesen egyetértek Veled. A sűrű olajcsere rengeteget számít. Sosem engedném el 20 k-ig az olajat.
(Azt már félve jegyzem meg, hogy a motoromban a full szintetikus 6000 forintos olajat is kicserélem évente, akkor is, ha 2000-et ment csak. Az enduróban meg 10 üzemóránként.
) -
nyepi
tag
válasz
lemmy71
#4873
üzenetére
Ezt így azért nem jelenteném ki. Nem fogja észre venni, hogy kifúj az injektor. Megvétel után le kell venni az olajteknőt és a szelepfedelet (én a teknőt mondjuk minden 2-3 olajcserénél is levenném) és belenézni, plussz kicserélni a tűzkarikát, ha még nem lett megcsinálva.
A benzines kérdést nem értem.
-
nyepi
tag
válasz
lemmy71
#4668
üzenetére
Az axiálhoz kell egy speckó kulcs.
Pl. [link]
De ha ki tudod annyira fordítani a kormányművet, hogy hozzáférj egy emberesebb csőfogóval, akkor megvan az esély rá, hogy meg tudod lazítani azzal is.Én (de ez csak az én véleményem) csak a szilentet cserélném. Nem egy nagy ördöngősség és jó eséllyel a gömbtámasz még sokáig elmegy. Ritkán szokott velük gond lenni.
-
Uher
aktív tag
válasz
lemmy71
#4670
üzenetére
Alltalaban azert cserelik egyben az egeszet, mert mire a szilent elfarad, addigra a gombfej sem passzos mar annyira mint uj koraban. Amikor kap egy uj szilentet a lengokar, az a resze feszes lesz es onnantol a gombfej kezd el jobban kopni, es viszonylag rovid ido alatt kuka lesz az is
-
Moleman
addikt
válasz
lemmy71
#4668
üzenetére
Ha jó állapotú a gyári lengőkar, én csak a szilentet cserélném, vagy ha a komplett lengőkart választod, akkor gyári minőségűt. Bár kérdés, hogy meddig akarod még megtartani az autót.
Az előző kocsimon kellett lengőkart cserélnem, a közepes minőségű utángyártott 6 év alatt szétrozsdásodott, most megint cserés lesz az új tulajnál. A másik oldalon a 17 éves gyári lengőkar még mindig makulátlan. A féknyereggel ugyanez történt, az 5 éves utángyártott rozsdás és szivárog, a többi gyári hibátlan.
Én végülis jól jártam, nálam így kisebb költségként jelent meg, de bosszantó, hogy csak ennyit bírtak, és termeltem jópár kiló vashulladékot. -
nyepi
tag
válasz
lemmy71
#4663
üzenetére
Igen, alatta van az axiál csukló. Vagy az lóg, vagy a szélső rúdfej (a rajzon a 4-es alkatrész), esetleg a fogasléc, de az ritka.
A kormány álláson és a gumi elnyaláson pedig csak egy futómű beállítás fog segíteni. De azt csak a lengőkar csere és a kormányösszekötő csere utána csináltasd meg! -
nyepi
tag
válasz
lemmy71
#4458
üzenetére
Az enyém pl. rozsdamentes. A két hátsó ív javítva lett, amikor megvettem, de csak éppen a perem belső fele rügyezett. Az biztos, hogy olyan autót nem fog találni, amin ne lett volna már valami javítva, de az miért lenne baj? Az enyémmel biztos vagyok benne, hogy vagy 4-6 évig nem lesz vele gond. Bár ehhez az is kell, hogy garázsban áll.
Én is lealvázvédőztem, gyári alvázvédővel. De ez nem jelenti azt, hogy a csavarhúzót át lehet dugni a padlólemezen. Nem hibák elfedésére, a kenjük be sárral elv miatt, hanem a megelőzés miatt. Létezik ilyen is!
-
nyepi
tag
válasz
lemmy71
#4289
üzenetére
Nem tudom, hogy hogy raknak túlméretes csapágyat egy gyári főtengelyhez?!
Szerintem beleraksz két +0,25 csapágyat és körbe sem fogod tudni forgatni a motort.
De azért látni kellene azt a főtengelyt, hogy érdemes-e hozzátenni egy új garnitúrát.Egyszer-kétszer használtam ilyen adalékot, de ha már gond volt, ott nem tudott segíteni. Inkább csak megelőzés céljából jó szerintem, de én arra sem használnám.
A kopást nem fogja megszüntetni, szvsz.
Egyedül, ami nálam már hozott eredményt, az a váltóolaj adalék. Csapágy hangon segített. Az egy egész sűrű, méz szerű anyag volt.
(persze ez mind csak saját vélemény) -
válasz
lemmy71
#4285
üzenetére
Egy ideig hol STP-t hol azt a W betűset töltögettem bele, de ami igazán jó volt az a Spuri. Érezhetően simább vele a motor járása. Baja egyiktől sem lesz, nyugodtan.
Kalibrálgatni nem szokott? Bemelegedett motorral megállsz mondjuk a pirosnál, picit felugrik a forduiatszám és össze vissza kalapál a motor, majd mikor végez minden visszaáll, kb 1-2 perc. -
nyepi
tag
válasz
lemmy71
#4260
üzenetére
Hasonló cipőben járok én is. Nekem hosszú úton (tavaly Horváto-ban kb. 500 km. autópálya után) kezdett alapjáraton nagyon szarul járni, rosszabb volt, mintha csak 3 hengerezett volna. Bedobott egy P0304-s hibakódot. Fordulaton ment, volt teljesítmény. Azóta egyszer tudtam produkálni, de akkor sem volt annyira rossz. Az EGR-t rángatta össze-vissza. Nem tudom eldönteni, hogy az EGR-el van a gond, vagy inkább az injektorral melegen. Padon az én injektorom is volt, pont a 4-es, amire égéskimaradást dob. Résolajak rendben. Az a legrosszabb, hogy én sem tudom produkálni a hbát.

-
nyepi
tag
válasz
lemmy71
#4258
üzenetére
Ja, hogy azóta több ezret ment...
Pont az, hogy rideg. Jártam úgy Transittal, hogy csak helyre raktam a vezérlést, mivel minimál költségvetéssel kellett dologzni. Beindult, szépen járt minden henger. Aztán két hét múlva visszajött, hogy folyik belőle az olaj.
Eltört 2-3 himba, aztán az egyik beakadt a himbatengely és a hengerfej közé és elrepedt hengerfej.
És semmi hangja nem volt.
Nem létezik, hogy annyira hirtelen megállt, hogy ne koppant volna össze, de Te tudod.Ha jól rémlik, ez FL előtti GG/GY, ugye?
Akkor a gyári program sem fog sokmindent mutatni a hibakódon kívül. Van egy "korrekciós" érték, ami általában 0 vagy 1. Ha már 2, az nagyon szar. Legjobb, ha mérsz résolajat rajta.
Ráadásul, ha csak az a baj, hogy bekopog, akkor szerintem az már csak próbapadon fog kiderülni, hogy melyik a rossz. -
válasz
lemmy71
#4244
üzenetére
Én is 300 környékére lőttem volna be, de mint mondtam az autó nem volt járóképes, a kuplungtárcsa elfogyott, teljesen megszűnt az összeköttetés a kerekek és a motor között. Ez azért jelentősen csökkenti az árat.
Amellett sok kis bizbasz baja volt, összes ajtó alja rozsdás, leverődések minenhol, bal küszöb behorpasztva, jobb hátsó emelési pont beszakadva és a küszöbüreg a hátsó dob irányába átlyukadva, szokásos EGR P0401 hiba, némi injektokopogás is volt már (utoljára 2017 áprilisban lett beméretve és akkor 2-t cseréltünk bontottra de azért azóta koptak) első ablakemelők és tükörfűtések nem működnek, hátsó futóműnek 2 éve olyan hangja van mint egy lovaskocsinak, lóg a hátulja, a gátlók szilentjei teljesen kiporladtak, de mindenki azt mondta hozzá ne nyúljak mert ki kell szedni a kasztniból a csavarokat (ami eleve trükkös) és mi van ha beleszakad. Ugyanezen okból az első futóműnek is voltak elhanyagolt alkatrészei. A jobb hátsó gumit konkrétan ette.
Igen odaadtam vele a jó felnim (RH Alurad MX Snowline 16) 5 millis gumikkal (Vredestein Sportrac 5 2018-as DOT) de nem is tudtam volna levenni, mivel az emelési pont be volt szakadva, elvinni meg gumishoz nem tudtam volna mivel járásképtelen volt. A 195/65 R15 téli gumim ráment a feleségem régi Honda HRV-jére, arról a másfél éves 4 évszakos ráment az "új" Prius3-masára, maradt 4 darab nem túl szép állapotú 15-ös acélfelnim, azzal kéne valamit kezdenem. Meg van egy rozsdamentes jobb hátsó ajtóm (hatchback sötétkék) meg egy Febest olajos job első motortartó bak, ezek soha enm kerültek beépítésre. -
válasz
lemmy71
#4241
üzenetére
Hát szerinted miért nem fogtam neki? De békésbe vitték, ott kevesebbet ér az emberek ideje, alacsonyabbak a bérek. Autószerelö vitte, halomban állnak nála a bontottak, motor váltó jó, kéttömegü is csak lakat, fény, kuplungcsere.
Küldött képet, kiveszi a motort is kuplungoláshoz, a motorbölcsőt levédi rozsda ellen, összes olajat folyadékot leengedte mert kicseréli.
Reménykedem hogy tényleg jó lesz és valakit még évekig olyan hűségesen fog szolgálni mint minket.
Kíváncsi vagyok mennyit kért volna el ha megcsinálja nekem. -
válasz
lemmy71
#4182
üzenetére
Megmondták a TotalCar műhelypornóban is:
A Mazda6 GG dízeleknél egy dologra kel nagyon figyelni: nem szabad őket megvásárolni. Állítólag kurvasok nyűgje van a motornak és nem ritka a főtengelytörés sem.
Viszont állítólag még repedt dugóval is elmegy pár tízezer kilométert. -
-
válasz
lemmy71
#4178
üzenetére
Na akkor csak bejött amit mondtam, remélem valamennyit tudtam segiteni.
Igen a mazdus nálunk is átlépett az inkább nyűg mint autó kategóriába, most a fiam használja mert a Corolláján időszakosan kihagy egy henger. Nem tom mit csinljak vele, egy autoszerelöt érdekel de azt mondta 300at biztos nem ad érte. Inkább adom oda 2ért és kipofozza, néha látom, mint hogy elbontsam vagy eladjam armandóéknak 300ért széttiporni. -
válasz
lemmy71
#4173
üzenetére
Szia,
Ha jól emlékszem csak szíj és görgőcsapágy lett cserélve, de ilyen hülyén írtam be spritmonitortba és elég régen volt:2014.10.24 Change cam belt pulley bearing 7000HUF2015.02.04 Cambelt pulley bearing change Ashika 20000HUFLehet megvettem ősszel és télen cseréltettem csak ki, nem tudom.
Hüye vagyok az a vezérlés görgője ha jól tévedek.
Nekem az ékszíjjal a probléma az volt, hogy a generátor szabadonfutót kellett kicserélnem.
INA szabadonfutó és Dayco szíj ment bele. -
Moleman
addikt
válasz
lemmy71
#3947
üzenetére
Persze, filléres cucc.
-
válasz
lemmy71
#3884
üzenetére
Engem a párhavonta izzócsere is baromira irritált. Mikor vettem volt benne egy utólagos xenon kit, én persze törvénykövetően visszacseréltem halogénre. Míg rá nem jöttem mennyit kell turkálni a kezemet felsérteni stb. Kb 2 év után elszórakoztam led-del kisebbik rossz alapon, majd vissza halogénre. Látni semmivel nem láttam, a foncsorok úgy égnek szét ezekben mint a bőröm a tűző napon. Rendeltem kínából projektort 6 ezerért (csak xenonnal és leddel használható mert a halogén hőjét nem birja) szétszedtem a lámpát hőlégfúvóval, fúrtam faragtam, beraktam az új projektorokat, 2 új h1 xenon égő a Bárdiból (2700/db), trafó ugye volt, most úgy látok hogy fel se kapcsolom a távolságit. A burát is felpoliroztam. Nem vakít senkit semennyire erre nagyon figyeltem. Szabályos? Nem. Jobb lenne ha sz*rt nem látnék és elütnék valakit? Nagyon nem. Újrafoncsorozás 6000 plusz áfa per darab, lehet elviszem majd.
-
aleister
veterán
válasz
lemmy71
#3884
üzenetére
Nem lehet, hogy a bal ágban van valahol egy kontakt hiba? Megfáradt egy forrasztás, kilazult egy kötés, korrodált a foglalat, stb. Emiatt napi szinten rengetegszer áthúz, amit csak egy ideig tudnak tolerálni az izzók.
Szerintem keress egy lelkes autóvillamosságit. Ő biztos pontosabbat tud mondani.
Az a baj, hogy ez tipikusan olyan hiba, ami kis semmiség, mégis nagyon szöszölős felderíteni. Sok munkaóra, magas munkadíj. -
#TOTTI
őstag
válasz
lemmy71
#3791
üzenetére
Nem járt roki üzemben, egy hete kezdett tünete lenni és tegnap dobott hiba kódot, amit a következő start után törölt is, de cserélik, a higulás jelzést másik ugyanilyen autó is csinálta, de visszahívással javították ezen 15 ezernél. Azért jó, hogy látatlanban az elő és az utó életét is jobban ismered mint bárki.
-
válasz
lemmy71
#3691
üzenetére
Én azon pislogtam, amikor a Vályi tesztelte a Speedzone-be, és majdnem elájult tőle... Oké, hogy városba király, mert sok kis távolságot megy vele valaki. De egy n+1 benzines kisautó is képes erre...ráadásul ha mégis nagy távot kell menni akkor sem lesz életképtelen. Miközben az MX-30 meg 200km után parkoltat egy ideig mire megint használni tudod. Azért ez nem túl életszerű.
-
-
Moleman
addikt
válasz
lemmy71
#3391
üzenetére
Az Almerámba anno Textar tárcsát vettem Textar betéttel, elégedett voltam vele.
A Bosch ablaktörlőre +1 pont, az UV ellen nem tudom, mennyire veszi fel a harcot, mert garázsban áll, de nálam nagyon sok évig jól működnek, volt sima Twin, az utóbbi 4.5 évben Aerotwin, hibátlan.
-
ADAM1337
nagyúr
válasz
lemmy71
#3387
üzenetére
Igen, a többi benne volt a 114-be, nem plusz megtévesztően írtam.
Fékekből nézegettem lehet egy ilyen utcai sport ebc yellow szettet kipróbálok + black dash tárcsákat hozzá.
Vicc, hogy ez a szett olcsóbb mint amit feljebb leírtak, közben meg azért jóval tovább fogja bírni. -
aleister
veterán
válasz
lemmy71
#3338
üzenetére
"hogy holtankoljak ez egy szolgáltatást végző cég ilyen olyan formában."
Igen, szolgáltatást végez, de nem az autósoknak, hanem a benzinkutaknak. Ez a szolgáltatás, pedig az, amit már írtam: felkerülnek az online térképre. Ezzel megválaszoltam azt is, hogy miért nem az a feladata, hogy az autósoknak infót adjon.
de egyébként igazad van abban, hogy ez itt off. No meg semmi nem változik attól, hogy ezt itt mi körbejárjuk. Nekem anno még csak nem is válaszoltak.
-
válasz
lemmy71
#3338
üzenetére
Mivel nem fizetős az oldal, ezért igazából azt ír oda, amit akar. Ha előfizetnél rá, akkor jogosan kérhetnéd számon, hogy miért nem pontos az ár, de mivel te nem fizetsz, ezért nem is reklamálhatsz. A benzinkút fizet, és ő is tölti fel az adatokat, felé tartozik elszámolással, hogy azok az adatok megjelenjenek. Vagyis ha a benzinkút azt tölti fel, hogy 1 liter prémium gázolajat egy fél csirkéért ad, akkor az oldal üzemeltetője azért felel, hogy a webes felületen ez jelenjen meg.
Ráadásul hogy is tudná ellenőrizni? Minden nap végigjárja az országot, hogy megnézze? -
aleister
veterán
válasz
lemmy71
#3336
üzenetére
Abszolút laikusként csak annyit tennék ehhez hozzá, hogy szerintem nem telefonon történik az információ lekérése. Nézd meg hány kút van országszerte. Még, ha bizonyos helyeken központ is van, akkor is elég időtörlő, ráadásul pontatlan ez az adatszolgáltatás. Valójában egy hirdetési felület a holtankoljak.hu. Nem az a feladata, hogy az autósoknak infot adjon jófejségből, hanem, hogy a kutak láthatóvá tegyék magukat az online életben is..gondolom egy bizonyos összegért cserébe. Ahogy árgépen, árukeresőn szerintem itt is az adott bolt -jelen esetben a kút- tölti a saját információit.
De ez csak egy ötlet. -
tobias40
veterán
-
válasz
lemmy71
#3198
üzenetére
Láttam már GG hatosban angel eye-t, nem rossz de nekem annyira nem jön be, vagy ha igen akkor már mind a 4 karikára vagy legalább a 2 szélsőre. Hamár a fényforrás tekintetében az illegalitás mezsgyéjén lépkedek igazán nem hiányzik hogy látszódjon, hogy nem gyári.
A fekete nekem is tetszik, esetleg egy nagyon sötét szürke még szebb lenne. Hátul meg pirosat szeretnék, nekem az tetszik, mint az ameriaki modelleken. -
Gustavson
tag
válasz
lemmy71
#3195
üzenetére
Valóban, bocsánat
.
Usb-re csatlakoztatott kamera elvileg tud képet rögzíteni, de csak egy csatlakoztatható egy időben, első, hátsó kamera RCA-val csatlakozik, ott nincs felvétel. Kormány canbus jár hozzá gyárilag, arról is vezérelhető. Tolatólámpára kötve kapcsol a hátsó cam.
Aliexpress-ről, Seicane márkát kell keresni UK vagy DE raktárról. -
válasz
lemmy71
#3191
üzenetére
Bent volt a xenon. Meg volt égve a foncsor, és elég ratyi a gyári projektor, nem gyűjti jól a fényt. Telefonos fénymérőnappal 1000-1200 luxról 2200-2500 lux lett a középponti fényerősség.
Nem akartam angel eye-t. Tervben volt a feketére festés, de meggondoltam magam, nem akarom odavonzani a hatóság tekintetét -
Gustavson
tag
válasz
lemmy71
#3191
üzenetére
Navigáció jól működik, mind google map mind Igo, vagy bármelyik navi app. BT kihangosítás, telefonélés szintén, rádió vételi minőségben még nem tapasztaltam problémát, mélygarázsban is jól vesz.
Nappali láthatósága átlagos, kicsit fénylik, nem Super-Amoled, de látható, bár én inkább a vezetésre figyelek, mint a kijelzőre, van navi hang, az is elég.
Épitettem hozzá első és hátsó kamerát is, azt is szépen mutatja, szitén kínai cucc.
WiFi-s OBD-II-vel Torque is működik, hibakódot is tudok vele törölni, YouTube is simán fut rajta. CarWebGuru-val átrendezhető a kinézete. -
-
válasz
lemmy71
#3174
üzenetére
Arra azért kíváncsi vagyok, hogy konrétan mit néznek.
Ha berakok egy kamu szintezőt (bekapcskor szintez egyet aztán semmi) meg fúvókákat (kell demonstrálni is hogy fúj vagy elég odaragasztani valami fúvóka kinézetűt?) az elég lehet? Vagy nézik, hogy mi van írva a búrára, és hát ha H1 van ráírva xenon nem lehet? Vagy megmondom hogy ott a szintező, ott a fúvóka és a xenon H1-es akkor jó?
De ha D2S feliratú búrám van és H1 xenon van benne azért megb*sznak?
Nagy kuszaság van.
És ott a távolsági ami egy reflektor. Ebbe is lehet projektort szerelni ahogy a pár hozzászólással korábbi youtube linken látható. Namost attól még H1 marad. Feltűnik vajon, hogy projektoros lett a reflektorosból? H1 az H1, ez van a búrán, az nincs ráírva, hogy projektor vagy reflektor. Vagy ha izzó van benne sz*rnak rá, csak Xenon ne legyen?
A xenont honnan tudják? Hogy lassan kapcsol fel, vagy belenéznek? És mi van, ha van bent ballaszttrafó de nincs bekötve?
Ez a projektor amit be akarok tenni ez tud olyat, hogy váltókapcsolós, egy kis tekercs van benne amivel egy terelőlemezt mozgat. Akkor lehet 4 tompítottam, 4 távolságim vele.
És mi van, ha a ködlámpába szerelek egy mini projektort ami sima tompított nem köd? Mondjuk nem tudom mi a nagy különbség, de a H1 az nem H3. -
-
-
válasz
lemmy71
#3157
üzenetére
6. éves. Ez a gond. Az enyém is ennyi, jó sz*r már. Barum Polaris 3. Csúszkál. 5 fok körül rosszabbul tapad mint a nyári, 3-masban nedves úton el tudom kapartatni.
Ha ilyen keveset használjátok a kocsit vegyetek négy évszakos gumit. Nem annyira tökéletes mint a rendes táli meg nyári, de legalább nem 2 szett öregszik folyamatosan anélkül, hogy elkopna. A legjobb a Michelin Cross Climate. Valamivel rosszabb de jóval olcsóbb a Nexen, én ezt vettem a feleségemnek a Hondájára, mert csak kb évi 6-8 ezret megy. Az is igaz, hogy az összkerekes, így nagyobb biztonságban tudom őt valamint nagy hóban meg jégpáncél esetén biztosan nem ülne volán mögé. -
válasz
lemmy71
#3115
üzenetére
Köszi, nekem a kovács autó elég olcsó. Illetve most szólt a néni, akit mindig elviszek anyósommal a templomba, hogy a fia ilyen nagykerben dolgozik, ha kell bármi szóljunk a legolcsóbban beszerzi ahogy lehet.
Persze az ilyenekből szokott lenni hogy:
- Valójában nem is olcsóbb
- Hetek-hónapok mire sikerül tényleg beszerezni
- A számlát meg se kapom vagy ha igen törölgethetem vele mert garanciára nem jogosít -
válasz
lemmy71
#3113
üzenetére
Ja ezektől egyszer rendeltem valamit, baromi olcsó volt de a posta angliából hozta több mint 3000-ért és elég soká is. Árban jók, ha több mindent veszel megérheti. Csomagtérajtó-gázrugót vettem tőlük verhetetlen árban.
Szerintem, és a legjobb szándékú tanácsnak szánom, csak jól tönkrevágod vele a jó motorodat. A következő cserekor hallgass rám kérlek, és vegyél bele 5W-30-at, majd figyeld, hogy abból mennyit eszik. Lehet, hogy kicsivel többet fog, vagy kicsivel kevesebbet, de lassabban fog nőni a kopás mértéke.
A 40 nem magas hőtartománybeli viszkozitást jelöl, hanem normál üzemállapotbélit, tehát amikor bemelegedett a motor ennyire hígul, sűrűbb marad üzemi hőfokon mint a 30-as.
Az első szám a hidegindítási viszkozitást jelöli. Ha 10-30-ast raknál bele jobban kopna a motor amíg be nem melegszik. Így jobban kopik amikor már bemelegedett.
Ha versenyautó üzemben használod, állandóan tiltásig forgatod akkor indokolt lehet, mert magasabb az üzemi hőfok. -
válasz
lemmy71
#3109
üzenetére
Gázolajszűrőben lehet csak betétet cserélni és ilyen olcsón? Típust tudsz mondani? Mert konkrétan a fotón kb semmi nem olvasható.
40-es olajat nem kéne beletenni, 5W-30 való bele, ez egy zsigulik korából származó baromság, hgoy az öregedő kopó autóba vastagabb olaj kell, ettől fog jobban kopni majd már annyira, hogy motorgenerál. 300-at futott dízel hatosom akkor eszik meg 1 litert 10 ezer kilométeren, ha folyamatosan maxon akarom tartani, mert amúgy egyre lassabban eszi le ahogy fogy. -
aleister
veterán
válasz
lemmy71
#3099
üzenetére
Nálam ez lesz az első csere. Nem tudom, hogy az előző tulaj miket használt. Eddig garis volt az autó. Szakszervizben csináltak vele mindent Belgiumban. Ránézésre Mann-Filter van benne, de magán a szűrőn mindössze annyi van írva, hogy 7T24.
Ilyen egyébként, csak nem 70 mm magas, hanem 60. -
aleister
veterán
válasz
lemmy71
#3084
üzenetére
Szerinted hány agysebész által tervezett és megépített orvosi lézer forog közkézen? Nos, nem sok. Egész egyszerűen azért, mert ők csak használják ezeket az eszközöket, nem értenek a működéséhez. Túlzó példa, de szerintem átmegy, hogy mit akarok mondani vele.
Attól, hogy volt már szerencséd pár indítózást levezényelni, még nem leszel mérnök, vagy épp nem lesznek röntgen szemeid, hogy beleláss a motor belsejébe, hogy aktuálisn mi történik ott. Én sem 5 km-et vezettem eddig életemben, de mégis inkább a szaksajtó -ismétlem- egybehangzó véleményére adok, mint egy random fórumita szavára. Igazából egyetlen olyan komoly forrást nem találni a neten, ami az üresjárati bemelegedést hasznosnak írja.
Persze meggyőzhető vagyok. Ha esetleg vezettél párhuzamosan ugyanolyan motorral szerelt, ugyanolyan útvonalon, ugyanolyan menetkörülmények között közlekedő, mondjuk 1000 ugyanolyan gépjárművet, melyekből 500-at járattál 5 percet indulás előtt, 500-at pedig 1 perc melegítés után használtad. Majd ezeknél feljegyezted rendszeresen a kompresszió adatokat, olajfogyást és üzemanyagfogyasztást.
Na ezt már lehetne tapasztalatnak nevezni, és műszaki jellegű kérdésben érdemi érvként felhozni.
Viszont nagyon jó tanulmányok születtek már ebben a témában. Pl ez és ez. Mivel az utóbbi fizetős, így csak a konklúziója ismert.
(#3085) rasotamas:
"A környezetkárosító és üzemanyagpazarló hatásokról lehet vitatkozni."
Igazából nem.
Ezek is tények, lásd a fenti tanulmányokat.
Abban igazad van, hogy komfortosabb beülni egy nem jéghideg autóba, de itt nem erről volt szó, hanem, hogy a motornak jót tesz-e. -
aleister
veterán
-
Gustavson
tag
válasz
lemmy71
#3071
üzenetére
Az én 3-asom Szlovéniából került be. 2 éve karácsonykor vettem. Akkor egészen korrekt állapotban volt az alja, ezért is mertem megvenni. 2006-os és most a gyári alvázvédelm itt-ott látszik, hogy már nem nagyon véd. Az ajtók belső éle, kezd a vízelvezetőknél felpöndörödni, de némi rozsdaátalakítóval lassítható.
A motor eddig jó, a vásárlás után kapott új féket, olajakat, feszítőgörgőt, szíjat, és egy új klímakompresszort, ami kicsit fájt. De a dobozhoz nem kellett még nyúlni, talán most lesz egy kipufogó csere, mert a vége az konkrétan tésztaszűrő lett. -
Gustavson
tag
válasz
lemmy71
#3067
üzenetére
Állítólag kevés volt akkoriban japánban a vas, és a kínaiaktól rendelt fémötvözet sem a minőségéről lett híres.
Én azt mondom, hogy mindegy mennyire rohad, javítható, vannak ennél rosszabb autó konstrukciók is.
Mert aki "Macüda"-t vesz, nem szimplán egy autót, hanem élményt vesz!
Új hozzászólás Aktív témák
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro 256GB Gold -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3519
- Lenovo IdeaPad Slim 3 - 15.6" Full HD - Ryzen 5-7520U - 8GB - 512GB - Win11 PRO - MAGYAR - Garancia
- 174 - Lenovo Legion Pro 7 (16IAX10H) - Intel Core U9 275HX, RTX 5070Ti
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 12400F 16/32/64GB RAM RTX 5050 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 256GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3427, 100% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest

![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
Igen, ez az. Köszi. Csak lusta voltam...
T0mBd1gg3R
