Új hozzászólás Aktív témák
-
janpier
tag
Elnézést a dupláért, de kimaradt, hogy elvileg a 2002-2005 Mazda 6 -os kombiknál is ugyanaz a nyitógomb és mechanizmus.
Ez alapján valakinek tippje, tapasztalata?
Köszönöm. -
janpier
tag
Sziasztok!
Van egy Mazda 2 -es ( 2003-as DY ) kocsink.
Néha nem nyílik a csomagtartó. Központi nyitja az összes ajtót, csak a csomagtér ajtaja ragad be. Nyitáskor szabadon mozdul az ajtónyitó kilincs, mintha valami nem lenne a helyén, nincs ellenállása a nyitófülnek. Ebben az esetben központi be/ki és általában nyitható lesz a csomagtartó is. Az a baj, hogy nem tudom normális jelenség e, hogy zárt állapotban szabadon mozgatható a kilincs. Arra gondoltam, esetleg egy rugó hiányzik vagy tört el benne, ami vissza állítaná a kilincset a megfelelő pozícióba.
Ha valakinek van ötlete ezzel kapcsolatban, vagy van tapasztalata az autóval, kiokosítana ez ügyben?
Köszönöm. -
Ursache
senior tag
válasz
kalozhun100 #7861 üzenetére
Egyik széle benne a keretben, másik a keret élén.
-
RVR400
veterán
A Versatunert használta már valaki?
-
nyepi
tag
válasz
animatrix11 #7857 üzenetére
Úgy azért elég nehéz lesz "javítani", ha azt sem tudod, hol a turbó. Nem kicsi alkatrész.
A map szenzor nem az, amit Te keresel. -
animatrix11
őstag
na igen csak nem tudom hol is van a turbó meg a kis karocska, a map szelepet sem találom, arra azt írta kevés a nyomás, 100 alatt, ami persze lehet a turbó miatt, de egy pucolás lehet ráférne 323k km után
itt egy kép a motortéttel
Mazda 6 gh + gj, idén 1 milla+-t költöttem a két kocsira, amíg lehet a szervízeket kerülöm
-
Uher
aktív tag
válasz
animatrix11 #7853 üzenetére
Vagy keresni egy szerelot aki 10 perc alatt megmondja a hiba okat.
-
animatrix11
őstag
Egyenlőre ránézek majd az élő adatokra, ott sok minden kiderül, chatgpt elég sokat segít, hogy minek milyen értéknek kéne lennie, ha lehet hinni neki pl mozog e az aktuátor, mivel nem vagyok szererő ezért pl nem tudom hol kéne keresi a turbón ezeket, azért is lenne jó valami leírás
-
nyepi
tag
válasz
animatrix11 #7851 üzenetére
Ilyet nem fogsz service manualban Találni. Ez a geo-nak a vezérlője lesz. Első körben meg kellene nézni, hogy a geoja működik-e. Turbón lesz egy kis karocska, azt kellene megpróbálni megmozgatni. Ha az mozog, akkor végig lehet menni a cooler csöveken, hogy esetleg nincs-e kiszakadva, lecsúszva, ilyesmi. Levegőszűrő ellenőrzés. Ilyen alap dolgokat meg kell nézni. Ha minden rendben, akkor a vezérlője lesz a ludas. Egy kép jól jönne a turbóról, úgy többet lehetne segíteni. Szerintem ez még vákuumos, de nem vagyok benne biztos. Kéne egy kép.
-
animatrix11
őstag
Sziasztok
Továbbra is Mazda 6 gh P2565 hibakód, check engine, lomha
Ezt linkelte itt valaki a fórumban: [link] van egy hsz ahol, a tulaj az összes érzékelőt megpucolta, ettől eltünt a hiba, illetve turbó aktuátoral lehet még próbléma, csak az a kérdés hol vannak ezek?Próbáltam keresni hozzá kézikönyvet, de amiket találtam nincs a szenzoroknak, egyebeknek feltüntetve a helye, leszedtem van 10 pdf-et minden van kábelezés, burkolat, de motortérről nincs infó, létezik olyen szerelési könyv bármi, ahol leírják hol találom ezeket?
Köszi!
-
hoffman_
nagyúr
válasz
tobias88888 #7849 üzenetére
nemzetközi vonalon verseny/szerelőmérnök barátom alapján még a maxxmotion95 is felesleges, amit tankolok OMV-n. egy motor, hacsak nincs 100-asra optimalizálva, ami utcai autónál nem jellemző, akkor a 100-as arra jó, hogy tovább áll el a tankban. adok a szavára, meg nincs is tapasztalatom megkérdőjelezni, előző tulaj ezt tankolta, ezért én is ezt tankolom.
-
tobias88888
őstag
Dieselnel nem tudom hogy van, de benzinnel amcsiban sokkal rosszabb minőséget is adnak, 95 az ott már premium. Ott mondjuk 91 néven fut, de lehet 87est is venni és a legtöbben azt is veszik. Plusz volt fogyasztás teszt is már nem egy, premium ott se hozott érdemi különbséget
-
Busi02
csendes tag
És én azt nem is vitattam, mert az igazából igazolhatatlan a valós életben, hogy a prémium hány százalékkal tolja ki az alkatrészek használhatóságát (emberfüggő, motorfüggő, forgalomfüggő, stb.), ezért is írtam, hogy ez "hit kérdés", de engem megnyugtat ez a hit :-) Én a mondat második felére reagáltam, azaz hogy "200k alatt ráköltöm prémiumra a felújítás árát". Erre írtam, hogy a befecskendezőkre ez igaz lehet, de mint ahogy az angliai javítós videokban bemutatják, egy-egy hibás elem elindíthat egy dominót (rossz befecskendezés->eltömődő DPF->gyakori kiégetés->olajhígulás->csapágykopás), amit minél később vesz észre a tulaj, annál költségesebb a vége. Tehát a műszeres ellenőrzést a szervizre hagyom, amit viszont én meg tudok tenni a szinten tartásért a hétköznapokban azt próbálom megadni az autónak (gyakoribb olajcsere, prémium diesel, turbó óvatos bemelegítés és visszahűtés, stb). Lehet hogy ennek egy része placebo, de van elég stressz az életben, ez ügyben legalább nyugodt vagyok :-)
-
Uher
aktív tag
-
Busi02
csendes tag
Pár éve ezt én is számolgattam, de ha extra 7 literes fogyasztást számolok kb.45 forint különbséggel, akkor felkerekítve 650eFt a különbség 200k-n, ami elég a 4 befecskendezőre, de a korommal esetleg teleköpött DPF-re már nem és a magasnyomású is ki tudja előre, hogy melyik diselnél mennyire kopik az idők során. Ez már talán ki-miben-hisz kérdés, hitről meg nehéz vitatkozni :-) Ez pont olyan mint a disesel+nagy nyomaték/kis fogyasztás drága alkatrészekkel kontra szívó benzin olcsóbb fenntartás de nagyobb fogyasztás (ugyanazzal a lábbal mérve!!) vita, de az is kb. ugyanoda fut ki ráfordításban a végén. Én most 270+ ezer km-nél járok, úgyhogy lassan jönnek a zsebbenyúlós tételek, de talán így 300k-hoz közeledve már rákészül az ember és nem váratlanul éri. A befecskendezők korrekciós értékét minden évben megnézik, és még megfelelőek. Amennyire a hétköznapi használat alapján meg lehet ítélni, úgy én is elégedett vagyok az állapotával, Prágát úgy jártam meg Érdről, hogy telitankkal indulva hazafelé Tatabányán kellett biztonságból megállni tankolni, mert már csak 60km-et írt és GPS szerint állítottam a tempomatot 130-ra elkerülendő 3 ország ébereit. A DPF ilyenkor 450 kilométerenként regenerál, vegyes város/pálya esetén évek óta 350km körül (olyankor ugye megugrik a pillanatnyi fogyasztásmérő) Ez még a Skyactive előtti utolsó faceliftes Euro5 diesel 180-185LE/400Nm. Eddig egy komolyabb tétel volt pár éve, az ismert gyári lánc csere a megnyúlása miatt, de az új már állítólag erősített.
-
Busi02
csendes tag
A neten mindent IS hall az ember és az ellenkezőjét is :-) Amit én olvastam, az nem is a szabvány szerinti minőségre vezette vissza a különbséget, hanem egyszerűen az alapanyag eltérésre. Nálunk hagyományosan az orosz olajat használják fel a MOL finomítóban és ez több ként tartalmaz, mint az arab öböl-beli kőolaj, így ehhez alakul ki a magyar szabvány. De amikor ez kialakult, még nem volt ilyen "túlfejlesztett" a motortechnika (mikronok és 2000+ bar befecskendezési nyomás), így hosszabb távon a kenes üzemanyag jobban igénybe veszi az égés során lejátszódó kémiai folyamatokban ezeket az alkatrészeket. Nekem laikusként ez hihető magyarázatnak tűnt, és mivel itt erre vezetik vissza az eltérést, hogy nem 300+ekm, hanem már például 180ekm után elhasználódik egy befecskendező, és ilyen hosszú műszaki tesztet én sem olvastam sehol, (tehát vagy igaz, vagy nem) de jobb az óvatosság alapon amíg tudom én itthon prémiummal tankolom.
-
Busi02
csendes tag
-
Busi02
csendes tag
válasz
Debilon #7837 üzenetére
2011-es 2,2D GTA - Ehhez gyárilag 18-as alu van nyári gumihoz és 16-os acél télihez.
Az előbbiekben felmerült turbó témához - én a komáromi Mazda szervizbe hordom, eddig nagyon elégedett vagyok velük - ott mondták, hogy ezekben 300-350k között kell várhatóan felújítani a turbót, de függ a koromtól, azaz a tűzkarikára figyelni kell és az üzemanyag minőségére is kényes (befecskendezés, turbó, DPF), tehát vagy nyugati, vagy itthoni prémium diesel sokat segít az össze motor-komponens állapot szinten tartásában és a gyári 20k/év olajcserét is rövidebbre érdemes venni, mostanában már inkább 10-12k a javasolt.
Más: Valaki találkozott már olyannal, hogy a Bi-Xenon bekapcsoláskor szépen szintre áll/beszabályoz, viszont menet közben nem "kanyarkövet". Hibát nem jelez, az AFS gombbal látszólag ki/be lehet kapcsolni, a szintszabályozása működik, de kormánytekerésre se álló helyzetben, se menet közben nincs kanyarkövetés.
-
Debilon
addikt
közben annyi, hogy mikor hazaértem, és vissza kellett menni vele a szervizbe, mert olajcsere volt, azóta rendesen indul
elmondtam ott is, hogy mi volt vele, meg hogy a kulcs mozgatására mik történnek. az előbb hívott a szerelő, hogy megvan az olajcsere, de akármit, akárhogyan mozgatja a kulcsot, semmi általam mondott dolog nem történik, az autó azóta is rendesen indul
kérdezte is, hogy mi legyen vele, mert jelenleg hibamentes, a villanyász meg csak a jövő héten lesz újra
annyit mondott még, hogy a korai Ford Ranger-ek amik (szerinte) Mazdával osztoznak bizonyos dolgokon, nem a gyújtáskapcsoló betét, hanem az elektronika ami az ECU-vel, az immo-val meg mindennel dolgozik szokta feladni a harcot, ez meg nagyobb bajságmás: 11-es 2,0 GTA 6-osnak jól sejtem, hogy nem 16-os a felnimérete alapból?
-
aleister
veterán
válasz
animatrix11 #7826 üzenetére
Nekem lassan 170.000 van a kocsiban és még egyszer sem lett a turbóhoz nyúlva.
#7822 Villa7:
Arra gondolsz, hogy a szegecs elnyírása és az olajpumpa kosár eltömítődés ugyanabból a problémából indul? -
animatrix11
őstag
jó áron vettem annó, de főleg 104e km-el, ez nyiván nem úgy lett előadva, hogy szétszállt a turbó, aztán fel lett újtva, meg amúgy ki gondolna erre? Nem vagyok autószerelő, bár már lassan annak érzem magam, hibakódot olvasok, törlök, kipufogógáz nyomást szenzort cseréltem, benne, mert az is elszállt, de így nem volt tétel
-
nyepi
tag
válasz
animatrix11 #7823 üzenetére
Pl. az olajcsere elhanyagolása, nem megfelelő olaj, javításkor fillérbaszás. Reggelig tudnék példálózni. Gondolom típusismerete nem volt senkinek, aki csinálta. Vannak gondok a turbókkal, de én olyannal még nem találkoztam, hogy 150-nél már kétszer lett volna felújítva. Főleg, hogy alapvetően nem a turbóval szokott gond lenni, hanem egy kis csappantyúval, ami a levegőt szabályozza egyik-másik turbóra.
Aki dicsekedett vele, hogy már a 4. turbót cseréli egy 6-on, nem gondolkozott el, hogy esetleg máshol van a gond, nem a turbónál?
Aztán meg megy ész nélkül a fikázás.Jelentős összeget tennék rá, hogy a Te turbód is a "alacsony turbónyomás, mechanikus meghibásodás" hibakód miatt lett "felújítva" legalább az egyik alkalommal.
Amit egy teljesen más dolog miatt dob be, csak tudni kéne az összefüggéseket és ismerni a motort.#7829Debilon
Ez is komoly sztori, de szerintem ebben itt nem nagyon fogunk tudni segíteni. Ezt végig kell bogarászni egy villanyszerelővel. Én nem hiszem, hogy gyújtáskapcsoló betét hiba lenne.
Nekem múltkor kezdett el halódni a xenon trafóm, az olyat okozott, hogy a rádió mindig 5 század Mhz-val arréb állítódott, mint az állomás volt, (pl. Petőfi 98.4 helyett, 98.45-re) és sercegett a rádió, ill. a középső kijelző egy-két pixele eltűnt.
A xenon gond eszembe se jutott. Aztán kiszedtem a lámpát, szétszedtem, kicseréltem a trafót és minden helyrejött. Eszembe nem jutott volna, hogy ilyet okoz.
Illetve, ha dízel, akkor még a légszűrőház alatt van egy test pont. Azt érdemes rendberakni, tud és szokott is gondot okozni.
(ezt minden GG/GY tulajnak javasolt rendberakatni!)
És az akksit mérjétek meg, az is be tudja hülyíteni az óracsoportot, hátha. -
nyepi
tag
Bocs. Ilyennel nem találkoztam.
A régi szoftverek tudnak anomáliákat okoz, de ez kuriózum.
A CMU frissítés nem nagy dolog, csak arra figyelj, hogy ha nem gyújtáson csinálod, akkor kb. negyed óránként be kell nyomni a kuplungot, (automatánál féket), ha gyújtáson csinálod, akkor viszont fel kell rakni töltőre. -
kat10
tag
Több mint érdekes már.
Akksi kb 70 százalékos volt. Ment bele az új akksi és tádáám. Működik. Móködött egy darabig.
Aztán az agyam eldobtam egy kicsit.
Ugye cserénél majdnem minden nullázódik és kicsit várni kell amíg visszarakja a dolgokat.
Ezzel nem is volt gond.
Addig amíg a telefonomat nem kacsoltam a bluetoth-hoz,. Mint ez megtörtént ugyanaz a probléma jött elő. Kocsi lezár kulccsal felmegyek a lakásba és a telefon szinte folyamatosan pittyeg, hogy a a kocsim kapcsolódna a telefonommal kb 15 m távolság. Ki akadtam rendesen. Ez most, hogy. Oké kimegyek. Akksiról saru le. Vissza a lakásba és még mindíg kapcsolódna a kocsi a telómhoz.
A telóról töröltem a párosítást. Megjött a szerelő mondom neki mi a szitu. Oké saru vissza telómon párosítom ugyanaz a hiba törlöm a párosítást nincs gond. S25 ultra ha kérdeznéd. Aztán a szerelő az övével is kipróbálja S23 sima, ugyanaz. Most ott tartunk, hogy nincs bluteooth kapcsolat. Igen még nem volt CMU update. Lehet ez következik és remélem lesy valami jó leírás hogyan kell megcsinálni és mi kell hozzá. És persze reménykedem, hogy a hiba szoftveres legyen és ne hardveres. -
Debilon
addikt
üdv!
a mai nap azzal lepett meg az autó, hogy egy leállítás után, mikor indultam volna tovább a kulcs elfordítására hallani, hogy az AC üzemel, indításra pedig nem történik semmi, se egy kattanás, sem a műszerek végállásig kitérése, egyszerűen csak nem indít
tolásra elsőre beindult gond nélkül
egy ideje már van, hogy a rádió egyszer csak elhallgat menet közben, leállításkor a kulcs kihúzása nélkül felkapcsolódik a belső világítás, levett gyújtásnál ha mozgatom a kulcsot ugyanez
most a kísérletezés közben is előfordult, hogy egyszer csak megszólalt a rádió, random bekapcsolt a belső világítás
jól sejtem, hogy ez jó eséllyel gyújtáskapcsoló betét kopása miatt lehet?
2002 M6 -
RVR400
veterán
válasz
animatrix11 #7826 üzenetére
Hülye kérdés, de: ha tudtad, hogy 95-nél már hozzá kellett nyúlni, és ilyen a hozzáállásod, akkor miért vetted meg az autót?
Másrészt ott is igen értett mindenki a típushoz, ha a turbót újítgatták fel, nem pedig a hiba okát szüntették meg. De persze mindenki oda viszi az autóját, ahová akarja, és azzal csináltatja, akivel akarja.
-
Uher
aktív tag
válasz
animatrix11 #7826 üzenetére
Ez csak annyit jelent jelen esetben, hogy ahol jol dolgoznak es ertenek hozza, ott csoportosul a legtobb auto.
-
animatrix11
őstag
Egy másik videó, tele az udvar szar kocsikkal miből van legtöbb bmw, mazda
Ennyit erről, eleve egy dízelhez 100k alatt hozzá kell nyúlni, már gáz, pláne ha még el is b@sszák
Ja és ahol csinálták a turbóflújítást, mondta a szerelő, hogy volt olyan mazda 6 amin a 4. csinálták már -
RVR400
veterán
válasz
animatrix11 #7823 üzenetére
Ahogy mondtam is, alulról szeretnek szerelni...
De egyébként az olajhígulás, mert mondjuk sosem regenerált rendesen az autó, így a kokszosodás is még rásegített, és esetlegesen még a gyári túlzott intervallumon is túlhordott olajcserék segítenek a probléma triggerelésében.
-
Uher
aktív tag
válasz
animatrix11 #7823 üzenetére
Kenes hianya.
-
nyepi
tag
válasz
animatrix11 #7814 üzenetére
Itt megint van egy olyan érzésem, hogy a hanyag tulaj/kókler szakember volt a gond, nem az autó.
Szoktak gondok lenni a turbóval, de ritka a kopásból eredő probléma.
A kis klapni szokott leszakadni, ami lezárja a levegő útját az egyik turbó előtt.
Ez a sztori nekem nem kerek. -
nyepi
tag
Érdekes.
Nem kizárt, hogy az akksi fesz már nagyon alacsony, bár ilyen tünettel még nem találkoztam. Hamarabb dob az istopra hibát.
Viszont az akksit nagyon könnyen le lehet tesztelni egy teszterrel, úgyhogy az egyértelműen kizárható, ha nem az a gond.
Ha juttok vele valamire, akkor írd már meg, pls. Érdekel. -
aleister
veterán
válasz
animatrix11 #7814 üzenetére
Ahogy Villa7 kolléga írja. Nem a kiváltó okot szüntették meg, hanem csak a tünetet orvosolták.
A GL 6-oknak kb ez a rákfenéje. Ha erre oda van figyelve, akkor nagyon jó kis motorok ezek. -
mmdms
addikt
válasz
animatrix11 #7814 üzenetére
Hat ez egy rossz vasarlas volt.
Igen en is igy gondolom, 384k km-el adtam el a passatomat bontatlan motorral. B5 1,9 tdi. -
Villa7
tag
válasz
animatrix11 #7814 üzenetére
így van semmi, kivéve ha valami hanyagság vagy észre nem vett hiba/hozzá nem értés van a dologban.
-
-
mmdms
addikt
válasz
animatrix11 #7811 üzenetére
2 turbobedogles nem veletlen jott elo. Azok nem halnak csak ugy meg. Legeloszor is szervizt cserelnek mert egyertelmu, a problema okat nem kerestek meg elsore, gyanitom a masodik utan se.
-
aleister
veterán
válasz
animatrix11 #7807 üzenetére
A szakszerviz 150.000-ként javasolja a tűzkarika cserét. Ennél korábban is jelentkezhet a probléma. Pl a turbó tipikusan az, ami tönkre tud menni egy átégett tűzkarika -> kokszos rendszer -> felhigult motorolaj októl.
A te futásodnál mindenképp cserélni kell már a tűzkarikákat. Ha valamelyik injektor nehezen jön ki, akkor esélyesen ott már félrefújt. Meg kéne bontani a szelepfedelet és megnézni, hogy nincs-e koksz lerakódás valamelyik injektornál. Ha igen, akkor olajpumpa szívókosár tisztítás.
Elvileg az egész kenési rendszerből ki kell takarítani a lerakódásokat. Erről nyepi tud többet mondani. Amiket én írtam azzal meg tudod szünteni a két legnagyobb lerakódást.
-
Villa7
tag
válasz
animatrix11 #7807 üzenetére
80-90k a tűzkarika csere periódus ha jót akarsz.
-
kat10
tag
Ez érdekes, mert az autó beindul. A kulcs a zsebemben van. De pl a középső képernyőn a random mást jelenít meg amikor a kocsit beindítom. Nem a fő képernyőt, nem is amit használtam hanem pl a rádió állomásokat. Ez valami új. Lehet akksi probléma már nem olyan erős és elveszi a multimédiától a riasztótól az áramot, csakhogy az autó beinduljon.Igaz már 9 éves az akksi szerintem. Nálam 2.5 éve van az előzményeket nem tudom. Én akksi problémára gyanakszom.
-
hoffman_
nagyúr
head gasket hibákra volt a legtöbb panasz, amiket ugye USA piacos 2.5T motorra hoz a google, CX szériáknál főleg, mert ott azt szeretik, de motor ugyanaz. én örülök az NA motornak, egyik legfőbb oka volt, hogy ezt választottam. nem versenyautó, de legalább kellemes a hangja.
-
kat10
tag
Igen gyári van benne. Ma mentem vele rendesen nyitotta az autót semmi gond. Kb 10 perc után megáltam és ugyanaz a probléma, csak kulccsal lehet bezárni. Viszont amikor kinyitom azt is csak kulccsal lehet egyből beindul a riasztó, és csak úgy áll le a riasztó ha a kocsit beindítom. A távirányító ilyenkor felvillan amikor bármelyik gombot megnyomom. de nem csinál semmit.Az elemet már kétszer cseréltem a pótkulccsal is ugyanaz a helyzet. Lehet, hogy elvesztette a szinkronizációt a riasztó és a kulcs között? Van valami ötleted erre?
-
Uyuarasy
tag
válasz
aleister #7798 üzenetére
Jogos, ugy ertettem hogy ha a normal uzemhez szukseges dolgokat csereled, akkor mast nem igazan kell (ugye az olaj, szijak, tomitesek, gyertyak ugyanugy ott vannak mindkettoben).
Hallottam mar tobb helyrol, hogyha a dizel tipushibait kijavitjak, akkor onnantol az is tartosabb lesz, szemelyes tapasztalatom nincs. Anno foleg amerikai forum alapjan szedtem fel a tipusismeretet, ott meg a leggyakoribb tipus a 2.5T volt, dizel viszonylag keves van/volt arra
Új hozzászólás Aktív témák
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 5080 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- AKCIÓ! Asus ZenBook Pro UX7602ZM OLED notebook - i9 12900H 32GB RAM 1TB SSD RTX 3060 6GB WIN
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S25, Samsung Galaxy S25 Plus, Samsung Galaxy S25 Ultra
- LG OLED Televíziók: FRISS SZÁLLÍTMÁNY -30%
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest