Új hozzászólás Aktív témák
-
tag
válasz troland26 #3547 üzenetére
A Skyactiv motorok elegge megbizhatoak, a 2.2-es dizelekre volt par visszahivas, talan vezermulancot kell cserelni benne, 2.5-os benzinest hasznalok, nincs ra semmilyen panasz (168 ezer km)
Amerikai markatarsaknal van mar 320 ezer km-nel tobbet futott peldany is, nem bontotta meg meg a motort, mert se a fogyasztasa, se a menetteljesitmenye nem indokolja. (Persze van aki ontoget bele mindenfele csodaszereket meg par tizezer kilometerenkent tisztitja, az errol keszult videok engem nem gyoztek meg)
[ Szerkesztve ]
-
tag
válasz Moleman #3616 üzenetére
En is kerestem erre megoldast, de a kinai csodak eleg intruzivnak tunnek... Nem vilagos, hogy gyujtas nelkul mirol kapja a tapot az aramkor, ezert inkabb hagytam (foleg hogy volt ra par panasz korabbi modelleknel, hogy neha "magatol" lehuzta az ablakokat roviddel zaras utan)
-
-
tag
válasz aleister #3782 üzenetére
Szuper. Bennem meg lehet sok a prekoncepcio, de legtobbszor a koruti "smoke&charm" rajongok es a DPF-es problemakat okosba' megoldok jutnak eszembe ha dizelrol van szo...
Igen, meg a normakkal is baj van, a jogalkotoknak tobbet kellene beszelgetni kozlekedesmernokokkel es az autoipar egyeb szereploivel, aztan nem csak a nagy konszernek maradnanak eletben az irrealis elvarasok miatt -
tag
válasz rasotamas #3814 üzenetére
Igen, most 4 eves, januar ota az enyem. Az Assistance miatti kotelezo szerviz miatt nem akartam "feleslegesen" szurot es motorolajat cserelni. Egyebkent nalam is ez lesz, aztan amint kevesnek bizonyul az even beluli 1 liter ratoltes, akkor rendszeresitek majd egy koztes cseret is.
-
tag
válasz VANESSZA1 #3819 üzenetére
A Mazda 3 Skyactiv Facebook csoportban van magyar nyelvu leiras hozza, lenyegeben a gyari MZD modositott valtozata. A sajat verziodat azt hiszem jobbra az utolso menu utolso tabjan talalod, de jobb kepbe lenni mindennel mielott telepitenel barmit
-
tag
válasz VANESSZA1 #3834 üzenetére
Nem ertem ezeket a kirohanasokat, az volt a kerdes, hogy mik az adott auto tipushibai. Attol, hogy nekem benzines Mazdam van, meg tisztaban lehetek vele, hogy bizonyos 2.2D motorokra szazezres nagysagrendben volt visszahivas, a fent sorolt okok miatt (vezerles, kettostomegu, stb.)
"Élettartama nagyban függ attól, hogy ki hol és hogyan használta, és milyen karbantartást milyen karbantartási anyagokkal, és hogyan kapott meg."
Ez minden motorra igaz, egy Skyactive-G is lehet tragya allapotban, ha 30 ezer kilometerenkent csereltek az olajat, vagy hidegen tapostak neki, de ettol fuggetlenul ott nincsenek normalis hasznalattal elohozhato hibak. -
tag
+1
Tovabbra sem vilagos, hogy a megbizhatosagot es a koltseghatekonysagot hogy lehet igy leegyszerusiteni. Igazabol a "hosszú táv dízel, rövid benzin" kijelentes azt jelenti, hogy rovid tavokat vezetve a dizeles Mazdak nagyobb valoszinuseggel fognak tonkremenni, mint hosszabb utakon; a benzinesekkel viszont el lehet ugrani a szomszedba is, nem kell egy orat jaratni, hogy elerjuk az uzemi hofokot.
Viszonylag aktivan kovetem az idezett csoportot, elvetve talalni harmadik generacios (GJ-) szervizes tortenetet, a posztok szerint szinte mindenki DPF "okoskositasra" meg motorgeneralra viszi hozzajuk az elso/masodik generacios autojat... -
tag
válasz aleister #3866 üzenetére
Nem akartam valaszolni, mert nem igazan jutunk elorebb, elhiszem, hogy neked es mas gondos tulajoknak is minden rendben van az autojaval, de ma szembejott par uj poszt, ami szerintem megint csak az eredeti allitasod ellen szol.
A Skyactiv-D motorok nivojan a max. szint felett nem ertettem miert van egy X jeloles, aztan kiderult, hogy ha nem palyaznak az autoval eleget, akkor a DPF felhigitja a motorolajat gazolajjal. Ezt elvileg a GL-ben mar javitottak, ennek ellenere az itthoni es kulfoldi csoportokban is visszatero tema, hogy 2-3 eves autoknal is ugyanugy szervizeltetni kell (gondolom sima olaj- es szurocsere hibakodkiutessel) 4000 kilometerenkent, ami szerintem nem feltetlen user error.
Marmint valahova le van irva, hogy mit jelent a hosszu tav a felhasznalas modjanal? Ha valaki Erd-Budapest ingazi, az maradjon a benzinnel, de Cegled-Budapest tavnal mar elvarhato, hogy normalisan mukodjon az auto? -
tag
Kosz a valaszokat, kezditek arnyalni a nezopontomat ebben a kerdesben. Kicsit meg nehez elkepzelnem, hogy ilyen merteku visszahivas kizarolag user-error miatt lenne, de lehet tevedek.
-
tag
Nemetorszagbol behozott 4 eves Mazda GL-em van, olvastam par helyen, hogy kint elvileg tesznek ra valamilyen plusz alvazvedelmet es a festes is "vastagabb" - az alja valoban nagyon szep, kofelverodes viszont a muanyag elemeken (gepteto es a hutoracs kozott, lampak alatt a lokhariton) van egy par.
Lehet elgondolkoztam volna en is a foliazason ha ujonnan veszem, par embernek bejott az "ongyogyulo" folia; vettem gyari festeket, aztan a muanyag elemeken kis csiszolas meg 2-3 fujas (majd lakk) es eltunik az a par potty ... -
tag
válasz rasotamas #3955 üzenetére
Fuh, egy ideje nem volt mar ilyen elmenyem, de ezek a magyar forumok "szakmai" forumok mindig meg tudnak lepni... Volt egy karcolasom bal elol, csiszolas, alapozo es a kikevert gyari 45P felvitele utan igy nezett ki a dolog: KEP
Ha itt lesz a jo ido, majd kodolni kell, nem dolgoztam ossze a maszkoloszalag szeleinel, aztan megy ra a 2K lakk. Ebben az allapotaban, ha lehajolsz, egy meterrol latszik a javitas.
Annyiban igazad van, hogy fem elemhez en sem nyulnek hozza, viszont esetemben az egesz lokharitot le kellett volna szerelni, fenyeztetni es vissza - ez nem egy 10 ezer forintos muvelet, napokig all az auto, stb. -
tag
válasz #21346560 #3987 üzenetére
Csak egy ev tapasztalatom van, 19500 kilometert mentunk az autoval (2016-os, 2.5 benzin), annyi hiba jott elo csak, amit vartam - az egyik nagynyomasu mosas utan a bal tukrom nem hajtottam be magat teljesen, de ez is megjavult par nap utan magatol... :)
Az itthoni arakat nem kovetem egy ideje, az auto jol nez ki, csak ezzel a felszereltseggel en azert alkudnek belole
A gumikrol nem derul ki mikoriak, hasznalt gyari 17"-os alufelnivel uj teli Yokohama szettet vettem tavaly valamivel 300 ezer forint alatt. Egyebkent csak az kopo dolgok cseresek idovel a Skyactiv-G motoros peldanyokban. -
tag
válasz #21346560 #4014 üzenetére
FW6A-EL a valto tipusa, reszben sajat fejlesztes, kulfoldi forumon van mar nehany 300-400 ezer kilometert futott peldany, nem olvastam panaszt eddig. Nekem 179 ezer km van benne, hidegen a 2-3 kozotti valtast kicsit lehet erezni, de elvileg ez termeszetes.
Arra kell figyelni, hogy a markaszerviz karbantartas menteskent kezeli a valtot, mert "elettartam olaj" van benne; azert 80 ezer kilometerenkent celszeru cserelni az olajat (ATF FZ, Europaban a Ravenol gyart ilyet), valamint a szurot. Ez kicsit macerasabb, mert le kell venni hozza az olajteknot, de megeri. Igy tudod a magnesrol is lemosni a femreszeleket :)
-
tag
A 80ezer km-es periodus realis, a harmadik generacios modellek altalban mar nem rohadnak (van kivetel persze), a reszletes szervizkonyvet mar csak markaszervizbol lehet kikerni, i-stop meg allithato OBD adapterrel, vagy van YouTube video alapjan a gepteto zarjanal kell kicsit buheralni :)
-
tag
válasz phanzetomox #4071 üzenetére
Nyilvan te tudod mennyit terveztek menni, de mi is 5000km-re becsultuk az eves futast, es 19500-al zartuk az evet...
-
tag
válasz aleister #4124 üzenetére
Igen, de milyen garanciat vallalnak ra, hogy nem fog eltomodni a nagy nyomason keringetett femmorzsalek miatt? Tudtommal az FW6A-EL valtokon nincsenek flushing-hoz kialakitott csatlakozok, az olaj huton keresztul vegzik a tisztitast.
Szerintem (es sok joval tobbet futott Mazda tulajdonos szerint is) harom cseres eljaras joval biztonsagosabb; van a nivo palca, amivel meg tudod nezni a szintet/betolteni az uj FZ olajat, a tekno aljan pedig leereszteni. 7,8 liter olaj van a valtoban, egy leeresztessel 3-4 liter lejon, ezt kell elvegezni ketszer, kozte nehany kilometert vezetni, majd vegul az olajteknot is le kell venni a szurocserehez es a belso magnes megtisztitasahoz. A vege kicsit maceras, en vettem hozza egy uj teknot es azt tettuk vissza, mert folyekony szilikont hasznaltak a tomiteshez, ami kicsit ragaszkodo tud lenni
Igen, a "harom cserevel" lesz meg egy rendes, szivesen fogadok barmilyen ajanlast szervizekrol, akik a fenti muveletet rutinszeruen vegzik. A markaszervizek - akikkel beszeltem - soha nem csereltek meg szurot automata valtoban, olajat is csak egyszer, az ugyfel kulon keresere...
Nyilvan kozrejatszik itt a Mazda altal is szajkozott hulyeseg, miszerint "elettartam olaj" van a valtoban, szerintem az elettartamnak tul kellene mutatni a garanciam... -
tag
válasz aleister #4129 üzenetére
Semmi gond. Akarhol is csinal(tatod), a szurocsererol (ami egy tizenezres tetel, ujonnan Japanbol) ne engedd, hogy lebeszeljenek, meg jo ha ala tudsz nezni kozben te is vagy ha dokumentaljak valahogy. Lehet kapni az olajteknohoz utangyartott tomitest, mi szilikont hasznaltunk, viszont a megszilardulasig (legalabb 1 napig) pihentetni kell az autot, nehogy a keruljon a valtoba is.
Igy nezett ki a tekno alja es a belso magnes leeresztes utan: kep
Igy pedig megtisztvitva az uj teknoben, a szilikonozas utan: kep -
tag
https://partsouq.com/en/catalog/genuine/unit?c=Mazda&ssd=%24%2AKwGHs6Kp3IDc1_jE2IOdhd_L6-zyg4yBgJKBkdHR8_GEytXDrISA3NjV3vWH9IOtoayEytrf2fTA1J-cidyG84SDgAAAAADfXo5v%24&vid=1415036123&cid=&uid=45440&q=
Meg tudod adni az alvazszamod es akkor a pontos tipust latod. Ha nem is innen rendelsz legalabb meglesz a cikkszam amire tudsz mashol is keresni. -
tag
Sziasztok,
tudtok olyan magyar/EUs helyerol, ahol lehet kapni olajnyomas vezerlo szelephez tomitogyurut (PE01-10-2D5)? Markaszervizben tudok rendelni?
A megszokott helyekrol pont rendeltem, aztan szallitas+AFA miatt inkabb neznek kozelebbi eladot. Eddig foleg ukran/orosz es amerikai webshopokat talaltam. -
tag
válasz gabigyerek #4185 üzenetére
Hello, pont ilyen hatosom van, egyaltalan nem rozsdas a futomu vagy a karosszeria, a kipufogo dobon van egy kis feluleti rozsda, de az ott is marad Gondolkodtam az atlatszo, viaszos alvazvedelmen, de se a nemet se a magyar markaszerviz nem javasolta, mert szerintuk felesleges. Par heten belul ala fekszem es ha most sincs semmi nyoma, akkor egyaltalan nem fogok hozzanyulni...
Vasarlasnal ami szerintem erdekes lehet az az automata valto allapota, a Mazda szerint "elettartam" olaj van benne, ilyen nyilvan nincs, valtogasd vegig a probauton karral es a valtofulekkel is, aztan erzed ha csuszik vagy doccen egy nagyobbat (nem kellene neki). Maga az olaj es szuro csere egyszeru es nem draga. Amerikai modellt en nem vennek az eloeletuk miatt, egyebkent ugyanazt kell nezni, mint barmilyen hasznalt autonal -
tag
válasz snorbi82 #4189 üzenetére
Ja igen, ez egy jo pont. En most tervezek uzemanyagszurot cserelni, tippre meg a gyari van benne, legalabb is a MES-ben nincs nyoma hogy hozzanyultak volna... A hivatalos munkalapokat ki lehet valahogy kerni a markaszervizektol akik a korabbi eves szervizeket vegezetek? Az appbol letoltheto kivonat sajnos eleg felszines.
-
tag
válasz Moleman #4191 üzenetére
En is csak egy halozat 100-as benzinet tankolom, de nem tudom korabban mivel tankoltak. A konyv szerint 60 ezrenkent kellene cserelni a szurot (PE01-13-ZE1) ami egy par ezer forintos tetel. A hatso ules alatt van az uzemanyagpumpa, elvileg nem egy nagy muvelet a csere, csak vigyazni kell a benzingozzel
-
tag
válasz Uyuarasy #4192 üzenetére
Nem tudok mar szerkeszteni, egyben tudod kivenni az uzemanyagpumpat, es szet kell szerelni, de nem veszes. Inspiracionak ezeket a videokat talaltam: [1], [2], [3]
Vasarolni az Amayama-rol vagy PartSouq-rol szoktam, csak celszeru osszevarni tobb tetelt, mert a postan felul adot is fizetni kell. Uj, gyari alkatreszek, es meg igy is megeri, most keszulok venni par dolgot es itthoni markaszerviz 45 ezres ajanlatot adott, mindennel egyutt 30 lesz online...
[ Szerkesztve ]
-
tag
-
-
tag
válasz ADAM1337 #4276 üzenetére
Nem tudom mi alapjan dol el, nekem 2016-os van, a nemet markaszerviz is 5w30-at tett bele, majd a magyar is... Azt mondtak, hogy ha uj auto, akkor a vevo keresere beleteszik a vekonyabbat, de nem latjak ertelmet (meg gondolom ciki ha elkezdi enni az olajat), de nem teljesen vilagos a helyzet
-
tag
válasz Moleman #4278 üzenetére
Az tok jo, nekem tavaly nyar vegen kellett egyszer ratolteni eegy hosszabb ut utan, oktoberben volt csere, azota hataron belul van. Igaz a heten lepem at a 184 ezer kilometert, az olaj szine meg egesz jo 8000 km utan, de ha megint fogyna akkor inkabb cserelem ratoltes helyett.
-
tag
Hello,
az en 2016-os hatosomon 59.00.5xx fut, ugyanez az AIO, telefonon (Huawei P10) pedig egyel korabbi 2-3 hetes AA. Legtobbszor magatol indul ha radugom a telefont, ha nem menne akkor lehuzom a kabelrol majd vissza; szokott olyan lenni, hogy a telefon valamit benazik, elvileg connected, megsincs kep, olyankor ujrainditom es jo lesz (MZD-t meg telot is, szoval nem tudom ki a hibas)
Miket tettel meg fel AIO-val? Multkor szorakoztam kicsit a node-os SDK-val, nem tudom miert, de indulastol rengeteg memoriat evett, alig ment a navigacio a menuben is. Ujratelepitettem az MZD-t enelkul, azota minden oke. Regi gyari aljzatom van, sima gyari USB kabellel.
Eves szervizre Miskolcra hordom az Assistance miatt, de lassan kezdem elengedni, nem feltetlenul eri meg... -
tag
Nincs mit, esetleg probald meg masik telefonnal (nalam latszik az app a telefonban is), sajnos nem tul acelos az AA onmagaban sem es a regi/custom MZD firmware sem javit a dolgon.
Ha sehogy sem jon ossze, meg mindig megoldas ha veszel uj USB egyseget szervizbol vagy Alirol, amit beszerel(tet)hetsz viszonylag konnyen, aztan a 70-es MZD-vel mar nagyon gordulekeny. Igaz akkor nem lesz AIO, emiatt nem upgradeltem meg, remelem ezt a par evet kihuzzuk meg igy
Új hozzászólás Aktív témák
- Gaming notebook topik
- Célkeresztben az OnlyFans, amiért pornót nézhetnek a gyerekek
- Ukrajnai háború
- OLED TV topic
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Politika
- Linux felhasználók OFF topikja
- bitpork: Balatoni autós tali 2024
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- iOS alkalmazások
- További aktív témák...