Új hozzászólás Aktív témák
-
BaLee
addikt
Néztem én is Ali-n, a Mazda 3 BP (2019-) manual szérián is ugyanúgy cserélendő mint az előtte lévőkön? Sok váltógombnál csak 2019-ig írják a kompatibilitást és ami érdekes, hogy gyári alkatrészként is külön van maga a bőr váltógomb rész és külön rá a kupak a számozással.
Ez tetszene, meg elvileg bőr is de nem tudom jó-e rá:
[link]#8056 tobias88888: megkérdeztem bontóban de nem sok esélyt látok rá, várok még választ, ebayen van egy bontott, de kb. ugyanolyan ramatyul néz ki mint az enyém és ~40k
-
RVR400
veterán
Akkor ilyen megfontolásból a motorgenerálnak sincs értelme...
Debilon kollégának 400e-nél kezdte, szóval kérdés, hogy inkább 500-at ad egy generálra, de az autó 100e km-en belül kirohad alóla, vagy 200-at egy bontott motorért beépítéssel, ami 100e km múlva megint olajat fog zabálni, de akkor már amúgy is kipereg bölcsővel együtt.

Az a baj, hogy 25 éves autóknál még mindig úgy gondolkozunk, hogy el fog menni több százezer kilométert. Nem fog...
-
-
Busi02
csendes tag
És én azt nem is vitattam, mert az igazából igazolhatatlan a valós életben, hogy a prémium hány százalékkal tolja ki az alkatrészek használhatóságát (emberfüggő, motorfüggő, forgalomfüggő, stb.), ezért is írtam, hogy ez "hit kérdés", de engem megnyugtat ez a hit :-) Én a mondat második felére reagáltam, azaz hogy "200k alatt ráköltöm prémiumra a felújítás árát". Erre írtam, hogy a befecskendezőkre ez igaz lehet, de mint ahogy az angliai javítós videokban bemutatják, egy-egy hibás elem elindíthat egy dominót (rossz befecskendezés->eltömődő DPF->gyakori kiégetés->olajhígulás->csapágykopás), amit minél később vesz észre a tulaj, annál költségesebb a vége. Tehát a műszeres ellenőrzést a szervizre hagyom, amit viszont én meg tudok tenni a szinten tartásért a hétköznapokban azt próbálom megadni az autónak (gyakoribb olajcsere, prémium diesel, turbó óvatos bemelegítés és visszahűtés, stb). Lehet hogy ennek egy része placebo, de van elég stressz az életben, ez ügyben legalább nyugodt vagyok :-)
-
Busi02
csendes tag
Pár éve ezt én is számolgattam, de ha extra 7 literes fogyasztást számolok kb.45 forint különbséggel, akkor felkerekítve 650eFt a különbség 200k-n, ami elég a 4 befecskendezőre, de a korommal esetleg teleköpött DPF-re már nem és a magasnyomású is ki tudja előre, hogy melyik diselnél mennyire kopik az idők során. Ez már talán ki-miben-hisz kérdés, hitről meg nehéz vitatkozni :-) Ez pont olyan mint a disesel+nagy nyomaték/kis fogyasztás drága alkatrészekkel kontra szívó benzin olcsóbb fenntartás de nagyobb fogyasztás (ugyanazzal a lábbal mérve!!) vita, de az is kb. ugyanoda fut ki ráfordításban a végén. Én most 270+ ezer km-nél járok, úgyhogy lassan jönnek a zsebbenyúlós tételek, de talán így 300k-hoz közeledve már rákészül az ember és nem váratlanul éri. A befecskendezők korrekciós értékét minden évben megnézik, és még megfelelőek. Amennyire a hétköznapi használat alapján meg lehet ítélni, úgy én is elégedett vagyok az állapotával, Prágát úgy jártam meg Érdről, hogy telitankkal indulva hazafelé Tatabányán kellett biztonságból megállni tankolni, mert már csak 60km-et írt és GPS szerint állítottam a tempomatot 130-ra elkerülendő 3 ország ébereit. A DPF ilyenkor 450 kilométerenként regenerál, vegyes város/pálya esetén évek óta 350km körül (olyankor ugye megugrik a pillanatnyi fogyasztásmérő) Ez még a Skyactive előtti utolsó faceliftes Euro5 diesel 180-185LE/400Nm. Eddig egy komolyabb tétel volt pár éve, az ismert gyári lánc csere a megnyúlása miatt, de az új már állítólag erősített.
-
Busi02
csendes tag
-
aleister
veterán
Elvileg a kokszosodás csökkenésére van jó hatással, mert nem jut vissza az égéstérbe a széntartalmú kipufogógáz.
Ha eddig is jó volt a regen ciklusod, akkor jobb nem lesz tőle. Sajnos a Mazda mindenképp regenerál bizonyos távolságonként. Akkor is, ha tökéletesen átjárható a DPF. -
aleister
veterán
Ha esetleg másnak is kehes lehet az injektor a rossz hírem, hogy valóban egyáltalán nem foglalkoznak vele itthon (Denso DCRI200260). Végigérdeklődtem több porlasztó felújítással foglalkozó céget is, és mindenki passzolta a kérdést. Még az Intent Kft is:
"Sajnos ezeket a porlasztókat még nem javítjuk, eredeti és utángyártott alkatrész nem elérhető." -
Fabolous4
csendes tag
Szerintem ez a GTA kicsit butább változata (nincs holttér figyelő akkor már a kerékszenzor nyomásmérő ami kiderült, és bose fejegység helyett Sanyo Tom-Tom navigációs rendszer, ja igen és 17 felni a 18as helyett), 155 lovas 2ezres benzines ami nekem van es a dízelből a 2.2 129 lovast gyártottak. Köszönöm mindkettőtöknek, hogy hozzászóltatok a kérdésemhez, további szép napot nektek!
-
aleister
veterán
Ez a "gyári" olajcsere periódus érzésem szerint fenntartásokkal kezelendő. Pl az automata váltó esetében a Mazda élettartam periódust ír, miközben a szakma véleménye, hogy 60.000 km-től már cserés lehet, de legkésőbb 100.000-nél.
A DPF-es kocsiknál érezhetően hamarabb használódik el a motorolaj. Én 20.000 km-t biztos nem hagynám benne, hacsak nem új autó és pályázás mellett volt használva.
-
aleister
veterán
Sajnos nekem erről fogalmam sem volt. Nem vagyok szakmabeli. Az autószerelő tanácsolta az olajcserét, mert dobta a kocsi az olajnyomás hibajelzést és fel volt higulva az olaj. A tűzkarika csere a következő alkalommal volt, de a kettő között nem közlekedtem a kocsival. Most is csak kb 20 km-et, amíg újra előjött a hiba.
-
aleister
veterán
Konkrétan a 2 Nm-t még kézzel is húzok szerintem.

Ugyanezt mondta a szerelőm is, valamint megspékelte azzal, hogy volt már ügyfele, aki panaszkodott emiatt a helyi szakszervizre. Szóval feltehetően valóban ez a hivatalos service manual szerint a húzási nyomaték.Skyactive CD175 2.2 egyébként.
-
aleister
veterán
No...az első injektornál lévő tűzkarika eléggé el volt már vékonyodva. A középső része szépen elégett. Ott egy jó nagy korompamacs volt, szóval ott biztos kifújt. Ez lehetett az oka a porlasztó kokszolódásnak.
Mindig írtam egyébként a regenerációt km pontosan. Ahogy nézem nem is 350, hanem 250 km-ként regenerálódott a DPF. A "Miscellaneous" bejegyzések azok. A szövegbuborékoknál jobbra látszik, hogy melyik volt a DPF.
-
Moleman
addikt
Az enyémben nincs riasztó, de az angol csoportokban írták, hogy nem zavar be annak sem.
#7190 UberMutant
Az annyira nem jó ötlet, olvastam valahol, hogy ezek a gombok nem arra lettek kitalálva, hogy folyamatosan nyomják őket, túlmelegedhetnek, akár tűzveszélyesek is lehetnek. Főleg, hogy jelen esetben van elegánsabb megoldás.
#7192 anonymus89
Itt egy videó. Annyit helyesbítenék rajta, hogy az első műanyag elemet nem csak kitépni kell a helyéről, hanem kétoldalt a két résbe le kell nyúlni egy lapos csavarhúzóval, kiakasztani a műanyag füleket, különben letörnek.
-
Fabolous4
csendes tag
Szerintem még a gyári van benne svájcból származik az autó 186ezer km van benne jelenleg. Mi az oka annak hogy nem tudtam megmérni fokmérővel a fokát? az eszköz működik mert más folyadékot meg tudott mérni. Valamint még tavaly vettem egy Kroon Oil zöld koncentrátumot tartaléknak de nem próbáltam ki, akkor ebből semmiféleképpen nem lehet vegyíteni bele?
-
-
ReSeTer
senior tag
Leírnád légy szíves, hogy milyen autód van pontosan?
Nekem GH 2.0 benzin 147hp Hatchback.
Már elejétől kezdve jó volt, vagy csak egy idő után?Teljesen elkeseredett vagyok.
Ha felemelem az autót mondjuk kerékcsere időtartalmára, utána leengedem és elmegyek tesztútra, akkor jó. Holnap már nem.
-
nyepi
tag
Azért ez nem teljesen így van. Mazdánál igen, mert nem látod külön kerekenként a nyomásokat, de pl. Opelnél igen, és rosszul fogja mutatni az adott nyomásokat. Ezért szoktuk úgy rakni, ahogy volt és nincs probléma. Vagy ha összekeveredik, vagy a profilmélyég miatt át van cserélve, akkor újra fel szoktuk tanítani.
De mivel itt a kérdezőnél valami miatt felgyújtotta a visszajelzőt, ezért mégsem mindenki boldog, ez elkerülte a figyelmedet. -
piny
tag
Lehet egy reset kell csak neki. Nekem minden kerékcsere után el kellett játszani:
https://www.auffenbergmazda.com/reset-tire-pressure-light/"Viszont az elemet se hinném, mert előtte semmi gond nem volt vele, a csere után jelzett be."
- Az elektromos cuccok többsége igy működik, amig nem piszkálod addig nincs semmi baja
-
Uyuarasy
tag
Megy a Forscan is csak vagy 3-4 modult (pl. RBCM) nem lat, amihez MS-CAN kompatibilis adapter kellene. Gyors olvasashoz en is egy vezeteknelkuli ELM327 generikumot hasznalok, hibakereseshez/javitashoz egy komolyabb OBDLink kell (vagy kapcsolos kinai, de azt nem tudom mennyire megbizhato).
-
erik365
senior tag
[Autodia SX40] , vagy az elm 327-est.
-
nyepi
tag
És ha nincs összepacsmagolva a víz, akkor miért kell kicserélni?
(tudom, hogy van csereperiódusa, de egy kb. 10 éves hűtőközegben mi tud elfáradni?)
Persze, nyugodtan cserélje ki a kolléga, ha attól nyugodt. Én soha, semmilyen autómon nem cseréltem. Csak ha esetleg pótolnom kellett, nem vízet töltöttem bele.
Új hozzászólás Aktív témák
- Zyxel NAS326
- Anime filmek és sorozatok
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Jövedelem
- Háztartási gépek
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- További aktív témák...
- Számlás,garanciás SSD-k! Kèszletről!
- BESZÁMÍTÁS! ASUS ROG Crosshair VIII Extreme alaplap garanciával hibátlan működéssel
- ÚJ HP ProBook 445 G11 - 14" WUXGA - Ryzen 5 7535U - 16GB - 256GB - MAGYAR - 2+ év garancia
- Xiaomi Redmi Note 14 pro+ 512GB,Újszerű,Adatkabel, 12 hónap garanciával
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 128GB Starlight- 1 ÉV GARANCIA, Kártyafüggetlen,MS3435
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő




T0mBd1gg3R
