Új hozzászólás Aktív témák
-
GEPESZ66
veterán
válasz
SzaboZE
#7490
üzenetére
A fiam az akku csere óta már ment legalább 3-szor kb. 65km-es utat egyszerre, de még tegnap is előfordult, hogy amikor fordult be a kapu elé, s a kupplung be volt nyomva, leállt a motor.
Kevés volt neki egyszerre a 65km?
A pillangószelepet kupucoltatjuk, ahogy írtad, mindenképpen.
Talán akkor betanulja 65km alatt.
A neten másutt is találkoztam azzal a betanítással, amit a Suzukinál is csináltam, de ennél pl. a tompítottat nem lehet lekapcsolni, ha beindul a motor, akkor mindjárt világít.
Minden fogyasztó nélkül kellene beindítani a motort. -
-
nyepi
tag
válasz
SzaboZE
#5195
üzenetére
Azért 20 évvel ezelőtt más felületkezelést alkalmaztak Mazdáék, mint most. Pl. a GG/GY szériát nem galvanizáltál, a GJ/GL-t igen.
Nekem személy szerint hányingerem van ezektől a fekete alvázvédőktől. Akkor sokkal inkább a gyári, az könyebben bejut a kisebb résekbe és az üregvédő is célszerű, szerintem. -
Uyuarasy
tag
válasz
SzaboZE
#5192
üzenetére
Miert ne lenne tartos? Uregvedelmet nem is irtam, mert nincs ertelme; ezek mar nem a 10-20 evvel ezelotti modellek. Alkalmankent mosom az autot telen is, legalabb felevente alanezek, a sarvedo mogott is ki szoktam idonkent takaritani, a kipufogo dobon lathato csak egy kis feluleti rozsda. Eloeletet tekintve nem tudom hol parkolt, Nemetorszagban hasznaltak kb. 3 evig, azota itthon melygarazsban all vagy haz elott ha videki rokonoknal vagyunk.
-
Lipton
őstag
válasz
SzaboZE
#5179
üzenetére
Reálisan nem sok mindenkinek kell mégis egyre több van
Jobban tetszik a cx5 de a 6os jobb menetteljesítménye "kellene".... 95% 1 személy lenne mint szinte bárki más esetében... távolra max 4 személlyel megyünk akkor sem olyan sok cuccal már...f4lcon a lényeg, hogy sokkal kevesebb mélyet hallottam/éreztem a mazdában mint a mondenoban illetve a mazdában nagyon előről jött a hang a mondenoban pedig "körülvett".
-
#21346560
törölt tag
válasz
SzaboZE
#5025
üzenetére
Én ezzel úgy vagyok, hogy ha az utat nézem, akkor látom a "veszélyt" illetve nem szokott érdekelni a rendőr, mert betartom a szabályokat!
A navit igazából nem is szoktam nézni, elég ha hallom.
Forgalmi adatok sem érdekelnek, mert ráérek, illetve nem egy ismerős mesélte, hogy elvitte a navi picit másfelé, mert dugó volt, és mindenkit elvitt a navi, ott is bedugult...
Arra sincs szükségem, hogy cm pontosan vigyen, mert használom a fejemet, csak kb. vagyok kíváncsi, hogy merre menjek.
És ezt még tetézem azzal, hogy nem egyszer megnéztem itthon az útvonalat, és végül a navigáció nem is kellett... -
kisharsany
aktív tag
válasz
SzaboZE
#4987
üzenetére
Szerintem sem szép látvány.
2011 utáni Mazda 5 CW vásárlása a cél, de nagyon nem egyszerű a sok korrodált alvázú példány miatt.
Itt egy másik, Mariborból behozott. Ennél mennyire tragikus a helyzet? -
-
nyepi
tag
válasz
SzaboZE
#4751
üzenetére
Igen, felületes voltam, addig nem pörgettem le. Köszi az infót, mindig jól jön!

#4752Fabolous4: 1.: akkor működne, hogy ha rátudnál varázsolni egy olyan alvázszámú autónak a BCM vezérlőjét, amiben gyárilag van TPMS. Ezt gyári géppel ha jól rémlik nem lehet megoldani, mivel alvázszám szerint lehet programozni. De tuti, hogy van, aki megoldja valami mókolt szoftverrel. (nem kell mindent készpénznek venni, én mechanikus szerelő vagyok, az elektronikába kevésbé nyúlok bele, bár ezt-azt láttam. Volt amit én csináltam először Európában BP-s 3-ason.
)
Facebookon van egy első Mazda adok-veszek csoport, ott van egy ügyes villanyszerelő. Lehet, hogy érdemes lenne felvenni vele a kapcsolatot. Itt nem szeretném kiírni a nevét. Ha érdekel privátban megírom. Ez vonatkozik a 2. kérdésre is.
-
#04331520
törölt tag
válasz
SzaboZE
#4350
üzenetére
Tényleg nem értem. Azzal kezdi, hogy benzinmotorok kiváltsága volt. A volt szó zárja ki, hogy már nem alkalmazzák azokban? A múlt idő mondatban nem azt jelenti, hogy a benzines motorokban már nincs hanem, hogy a diesel motorokban már van.
Térjünk vissza az elejére. Az a baj vele, hogy amikor eltörik, mert nagyon vékony az anyagvastagság - márpedig használtautó vásárlásnál nem zárható ki - akkor nagy eséllyel tönkreteszi a motort. Ha van pénz cseréld! Ha nyugodtan akarsz aludni vedd ki! -
Moleman
addikt
válasz
SzaboZE
#4347
üzenetére
Még mindig nem a fojtószelepről beszélgetünk, hanem az örvénycsappantyúról.
A kiiktatás tökéletesen működik (itt se volt szó ledugózásról, simán csak kiveszed a műanyag flepniket tengelyestől), a károsanyagkibocsátás nem hiszem, hogy romlana, csak alacsony fordulaton lesz kevesebb a nyomaték.
-
#04331520
törölt tag
válasz
SzaboZE
#4343
üzenetére
Elengedem a ledugózás szót, mert a BMW-nél lehet, hogy két külön légjárat van a szívósorban és ha ledugozzák az örvénycsappantyús bemenetet akkor a másik járaton érkezik a levegő. A Mazda motor szívósorában lehet, hogy nincs külön légjárat és csak szimpla kiiktatásról kell beszélni. Onnan jött nekem ez az egész, hogy egy volt osztálytársam 1. Gen Mazda 6-osában motort kellet cserélni. Annyira meglepődtem ezen, hogy elkezdtem utánanézni. Itt jött képbe, hogy ezek biztos Ford motorok ahol meg is találtam az örvénycsappanytyúk törésének problémáját. A lényeg, hogy ez egy időzített bomba a motor számára és vagy cserélgeti az ember a szívósort 150ezrenként vagy kiiktatja cserében pár pár százalékkal megnövekedik a károsanyag kibocsájtás.
-
Moleman
addikt
válasz
SzaboZE
#4327
üzenetére
Valóban, a Mazda motorokat használta a Ford, nem fordítva, de a lényegen nem változtat, ugyanaz a motor van mindben.
#4328 Újgyerek
Az SCi a közvetlen befecskendezésű változat, Mondeoban biztos volt, Mazdában szerintem nem. A Mazdákba kerülő motorokat valószínűleg kivétel nélkül Japánban gyártották, mert ott szerelték össze a hozzánk érkező autókat. -
#04331520
törölt tag
válasz
SzaboZE
#4327
üzenetére
Ha az 1.8-as motort megnézzük ugyanezen az oldalon amit linkeltél akkor ott azt írják, hogy a Ford kölni létesítményében tervezték és Valenciában szerelték össze:
The SCi engines were designed at Ford's Cologne facility and assembled in Valencia, Spain. The SCi engine is paired with a specially designed six-speed manual transmission. -
NY_A
őstag
válasz
SzaboZE
#3494
üzenetére
Én a bikát szoktam rátenni a sarura addig amíg cserélek, de nem mindig van erre opció. Általában a rádiókód szokott a legnagyobb veszteség lenni ha az épp nincs meg, de itt ez szerencsére nem áll fent.
tobias40
Ha jól rémlik Neked ugyan olyan van mint nekem, majdnem egy napon is vettük, és még a színük is egyforma.
-
Moleman
addikt
válasz
SzaboZE
#3486
üzenetére
Nagyon furán tudnak reagálni a kínai ledekre az autók, az előző kocsimban a ledes helyzetjelző/féklámpa rakta vészüzembe a motorvezérlőt minden figyelmeztetés nélkül.
Canbus híján a helyzetjelző ellenállását figyelte, és ha nem talált megfelelő ellenállást (=kiégett mindkét oldalon), vészüzem, 80 lett a végsebesség, és addig is alig gyorsult. Egy nagyobb ellenállás párhuzamos bekötése elmulasztotta a problémát.Szerintem ebben az indexben valami extra ellenállás lehetett, amitől nem hiperventillált indexelés közben, cserébe pár hét állás alatt leszívta az akksit.
-
-
-
-
lemmy71
őstag
válasz
SzaboZE
#3005
üzenetére
Nekem a hatosba még a gyári van amit odaát öntöttek bele 2003 -s diesel 200.000km. össz vissz fél liter dezt vizet öntöttem utána eddig, ha jól emlékszem -52fokos
A pótkereket a hétvégén szedtem ki a helyéről, azt még a japcsi rakta oda, 1bár nyomás volt benne jól bírta 16 évig
. Nem volt defekt csak az asszonyt tanítottam kereket cserélni, ne engem hívogasson ha defekt van
Kérdés
Anno amikor 2003 -ban megvettem a kocsit valamiért kivettem a csavarhúzót, azóta sem találom a gyári helyét
esetleg valaki tudja hogy hol is volt ez a csavarhúzó

-
lemmy71
őstag
válasz
SzaboZE
#2694
üzenetére
Az olasz a mediterrán éghajlat miatt, kaszni szempontjából százszor jobb mint a német - holland - osztrák társai. De viszont a kereskedésekben felvásárolt autóknak 100 ból 90 -nek vissza van csavarva az órája, az hogy adnak hozzá mindenféle papírt szervizkönyvet az semmit sem jelent, olyat csinálnak hogy a vevő elcseppen tőle
és az elektronikus szervizkönyvet is mókolják
Bár a németeknél is ez megy már, főleg ha valami bulgár - török stb. kereskedésből veszed. Sajnos ez benne van a pakliban ha az ember használt járgányt vásárol. A kereskedőket nem igazán riasztja vissza hogy bünti jár az óratekergetésért, bár nem igen hallottam volna hogy ezért valakit is komolyan meg "dádáztak" volna 
-
-
Djuree
félisten
-
aleister
veterán
válasz
SzaboZE
#2578
üzenetére
Igen, ezekre gondoltam én is, de a kipufogó környéke elég forró tud lenni. Esetleg okozhat gondot a rendszerben, hogy a dugulás miatt túlnyomás keletkezik?
A légbeömlővel meg az van, amit írtál. Nem kis lélekjelenlét kell ahhoz, hogy ilyen esetben valaki felnyissa a motorház tetőt, és elkezdjen turkálni a motortérben. -
válasz
SzaboZE
#2216
üzenetére
Egyre több embertől hallom, hogy a garancia miatt kereskedésből vesz autót. A másik probléma az, hogy a magánszemély eladók 95%-a kifejezetten pénzkereseti céllal vette meg az autót, vagy törötten, hibásan és összetákolta, vagy külföldről. Ezek javarészt kétes üzletek szerintem. Az elmúlt pár évben létrejöttek a facebookos adok-veszek csoportok is, ami tök jó, mert meg tudod nézni ki az eladó, ki tudod szűrni az RPV-ket. Ebből megint csak úgy látom, hogy a magáneladók 90%-ától levegőt se vennék nemhogy autót. Autót csak olyan embertől, aki nem 1 évre vette az autót és ezalatt jól lelakta mert nem költött rá.
Ha megnézed a hirdetéseket már olcsóbbak a magánszemélyesek egyébként.Ja és hogy mi az az RPV: Roma Preowned Vehicle. Ebből következik, hogy a CPV ugyanazt jelenti.
-
donpedrito
csendes tag
válasz
SzaboZE
#2072
üzenetére
Igazad van, bocs elírtam
Active akart az lenni
Ausztriában vásároltam amúgy, nagyon szép állapotban van a belseje... 10 év de nem látszik a belséején semmi kopás, fakulás. 70 éves úriembertől vettem, 60 volt mikor megvette, és végig ugyanoda a márkaszervízbe hordta éves szervízre.. évente 9500-13000 km-t ment vele a szervízkönyv alapján. Garázsban tartotta, küszöbök, kerékívek , ajtók alja épek, alávzon sincs jelentős rozsda, kipufogó az ami szerintem 2-3 vagy max 4 év és csere.. illetve a vízlehúzó gumik az első két ajtó ablakon kicsipkésedtek, berepedeztek.. 12.700-14.100 ft darabja, mivel csak gyárit lehet hozzá rendelni.. Az első két lámpára ráfér egy alapos polír, félek is tőle, meddig marad majd szép... -
aleister
veterán
válasz
SzaboZE
#1894
üzenetére
Párat megnéztem már. Az osztrák, román, svájci és szlovák oldalakon ugyanez a helyzet. Még a honlap is megegyezik az itthonival. A német és angol Mazdánál a felszereltség szintek megnevezései más.Feltehetően az összeállítás is. Mondjuk jobbkormányost inkább nem vennék.

Nem tudom honnét lehet érdemes behozni a környező országokból. Romániából kb 150e-vel olcsóbb, de ennyi el is megy a honosításra.
-
aleister
veterán
válasz
SzaboZE
#1798
üzenetére
Ezt a megközelítést nem ismertem, ellenben a kalkulálható költségekkel természetesen számot vetettem. Az előre nem látható eseményekkel nem számoltam ugyan, de optimista vagyok.

Tudom, hogy csak példának hoztad a kátyukárt, de bizonyos kgfb-ben van kátyukár opció is. Tán 5k egy évre. Ennyit mindenképp megér annak, aki szar utakon vezet.Mint írtam, ez egy érzelmi alapon meghozott döntés. Szóval ésszerűen megközelítve a projektet, vannak kifogásolható részei, de ez nekem egy álomautó. Gondolom itt nem kell bemutatnom, hogy miért.

Ha úgy nézem, hogy teljesül egy álmom, és ehhez "csak" pénzre volt szükség, már jól jártam.
-
-
dzoli87
aktív tag
-
-
válasz
SzaboZE
#1562
üzenetére
Lakatolásról beszéltem nem alvázvédelemről, de meg fogom vele csináltatni amit kell, az ajtók alja ami kérdéses, hogy javítható-e vagy vegyek bontottat 10-15 közt/db.
Mindenkinek más az értékrendje, én annyira vagyok lojális egy céghez amennyit a lojalitásomért tesz. Ha velem és a vevőkkel is korrekt, jól fizet, stabil, megbízható, kiszámítható akkor nagyon.
Az adott cégnél sajnos némi belső ismeretséggel megtudtam, hogy ha kifejezetten a lehető legjobb minőségű festéket kéred, akkor többet számolnak fel, de ugyanazt a közepes cuccot kapod. Barátom egy hónappal azután hallotta ezt hogy lefestetett egy ajtót a mercijén. Kissé ideges lett.
Egyszerűen nem veszik meg a megfelelő alapanyagot. -
válasz
SzaboZE
#1560
üzenetére
Van egy márkaszerviz hatvanban (nem Mazda) ott a lakatossal megnézettem. Azt mondta még ráér, de privátba jobban meg tudja csinálni mert a cégnél nincsenek meg a "körülmények" a rendes munkához. Pazar lehet

Ő róla azt hallottam hogy túl lelkiismeretes, és emiatt lehet hogy kicsúszik a megbeszélt összegből picit. -
membrandj
nagyúr
válasz
SzaboZE
#1552
üzenetére
Ha azt mondod, mondjátok,hogy a castrol edge 5w30 ennyivel jobb, akkor 1 percig nem gondolkozok tovább.
A total-t azért vetettem fel, mert sokszor volt említve más mazdás fórumokon is és ha jól tudom, akkor a gyári mazda olajat is ők gyártják.
Mobil 1 ESP Formula 5W-30 5L ezt is néztem még.
Ilyet használsz vagy más típust? -
h1mpi
félisten
Új hozzászólás Aktív témák
- HP EliteBook x360 1040 G8 i7-1185G7 32GB 512GB 2in1 1 év garancia
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HIBÁTLAN iPhone 14 256GB Starlight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3799
- BESZÁMÍTÁS! ASUS ROG Phone 9 Pro 16GB/512GB telefon garanciával hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ultra 7 265KF 32/64GB RAM RTX 5090 32GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Jobban tetszik a cx5 de a 6os jobb menetteljesítménye "kellene".... 95% 1 személy lenne mint szinte bárki más esetében... távolra max 4 személlyel megyünk akkor sem olyan sok cuccal már...
ez a skyactivokban van így. A régi még nekem is "jól" mutatta.

)


Csak utana tudjam is eladni.

A pótkereket a hétvégén szedtem ki a helyéről, azt még a japcsi rakta oda, 1bár nyomás volt benne jól bírta 16 évig
Bár a németeknél is ez megy már, főleg ha valami bulgár - török stb. kereskedésből veszed. Sajnos ez benne van a pakliban ha az ember használt járgányt vásárol. A kereskedőket nem igazán riasztja vissza hogy bünti jár az óratekergetésért, bár nem igen hallottam volna hogy ezért valakit is komolyan meg "dádáztak" volna


T0mBd1gg3R
