Új hozzászólás Aktív témák
-
sebgutkopf
őstag
Nekem csak egyszer volt látható por a nex szenzoron, de azt kiszúrtam videózás, közben. Lefújattam róla és kész. Viszont az tény, hogy Oly gépeimmel sose volt ez téma az elmúlt évek alatt egy poros esetem se volt.
Hozzáteszem, hogy én minden gépemen nagyon óvatosan szoktam obit cserélni. A lehető legrövidebb ideig tartom nyitva a vázat illetve, ha nincs rajta obi a csere alatt én szigorúan a föld felé lefelé fordítva tartom a szenzort, és az obit is úgy csavarom ár, felfelé sose forgatom a gépet. Sőt csere előtt a felrakandó obit odakészítem úgy forgatva, hogy a bajonett irányba legyen, hogy még gyorsabb lehessek.Sok emberkénél látom, hogy obi nélkül percekig lóg a nyakukban a gép, meg mutogatják a szenzort stb... a tesztek során is, amikor egy gépen a videóban nyitva ott mutogatnak, hogy jé ez az a szép nagy szenzor nézzétek, engem végig ráz a hideg.
Nálam pl obi sose kerül úgy a táskába, hogy ne tenném rá az első és hátsó kupakot.Egyébként a milc-eknél a kis bázistávolság miatt szerintem sokkal óvatosabbnak kell lenni a porral mint egy tükörakna mélyén pihenő szenzor esetében. Azt se értem, hogy amikor kikapcsoljuk a gépet és obi csere lesz, miért nem áll oda a zár, hogy védje a szenzort? Ha nem is mindig, de mondjuk a bajonett kiold gomb megnyomására igazán eltakarhatná a zár a szenzort.
-
sebgutkopf
őstag
-
sebgutkopf
őstag
Hát elég érdekes lenne, ha ketten pörgetnénk a nex topicot. Néha Madgie még nyom némi helyzetjelentést és slussz.
Engem egy egészen szokatlan új helyzetbe taszított a soty. Még soha életemben nem volt, hogy egy-egy termékre tényleg nagyon vártam volna, olyan pedig végképp nem fordult elő, hogy elsők között ott tolongtam volna, hogy hozzájussak minél előbb. Ezzel szemben nyáron, amikor bejelentették az 5n-t 1 hónap múlva már tudtam, hogy nekem az kell és vártam mikor lesz végre kapható a gép. Aztán elsők között meg is vettem, kivételesen árban jobban jártam mint a későbbiek.
Ez az 50/1,8 pedig a másik fele. Kint már dec. 14-től elérhető lesz, itthon dec végétől ígérik, de nem tudom mi lesz ebből. Pedig szívesen riogatnám már karácsonykora azzal a rokonokat. Ráadásul időközben a németeknél már azt látom, hogy a dec közepi elérhetőségből az állapot átkerült a boltban dec végétől, míg a rendelőknek februári szállítás
Vajon jut nekünk még idén ide magyar földre? -
sebgutkopf
őstag
Ha jól látom a nex3-on tesztelték. Van egy olyan érzésem, hogy az 5n-en ez az obi is jobban fog teljesíteni, ahogy a 16-os is.
Egész új irányt vesz a sony a fejlesztésben. Minek jó optikát csinálni, majd a szenzorral megoldjuk.Ráadásul nem meglepő módon borzasztóan kicsi a munkatávolsága ennek a rövid makrónak.
-
sebgutkopf
őstag
Ezek az új szütykölések egyre jobbak!
A ZD35 elsőre hasonlónak tűnhet mint ez a sanyi 30-as, de azért mégiscsak a 2x szorzóval más az a 70mm ekv mint a 45mm ekv. Ráadásul ha jól látom az arányokat a zd 35 alapállapotban kisebb mint ez az E lencse. Igaz a zd kidugja az ormányát rendesen az 1:1-hez. Éles és olcsó.
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
Látom most már hivatalosan is megkaptátok a 12-50-et. Hát most hirtelen nem is tudom, hogy kárörvendjek, vagy inkább sajnáljalak titeket.
Bár mivel az összes gyártó szívatja a rendszerüket használóakat, így teljesen együtt tudok érezni.Ahogy nézem a 140k huf árával valóban kitobi kategória, de ez a fényerő háááát, szerintem senki se ilyet várt. Ráadásul nem is az átlag f sötét zoom, hanem még extra sötét is.
Ráadásul ahogy elnézem ez az obi se nem kicsi és se nem összecsukható, de legalább videóra optimalizált és sötét. Pedig a videósoknak különösen a buzériájuk szokott lenni a nagy fényerő.A következő mi lesz? 12-60 f3,5-7,1
-
sebgutkopf
őstag
Az 1-es ponttal teljesen egyetértek. Az átfogás szinte ideális (imádom a 12-60-amat a leggyakrabban használt tartomány nekem is), pont ezért várta mindenki annyira.
A 2-esben viszont én szigorúbb vagyok. Az 5,6 már eleve sötét, ha most engedünk 1/3-ot és belefér, hogy azt mondjuk szinte "azonos", akkor a legközelebbi 7,1-es obi megint azonos lesz a korább azonos 6,3-ashoz képesti újabb 1/3-al sötétebb léte miatt. Végül is a fényerő a gyujtótáv apró növelésével mindig csak elhanyagolható 0,1 blendékkel csökken, de a végén a 3,5-ről mégis csak 6,3-ra szűkül az a rekesz. Jól írta Roboter feljebb, hogy a 6,3-as obi az lényegében egy fix rekeszes obi.
Simán belátom, hogy a FT-s 12-60 2,8-4-et egyben átemelni normális méretben és súlyban nem lehet mft-re, így valami fényerő áldozat kell. Ha 3,5-4,5 lenne ez az obi akkor valóban vonzó lenne.
Így viszont ugyan nagyobb látószögről indul mint a 14-150, de nagyobb, nehezebb, kisebb az átfogása és sötétebb is tőle. Talán olcsóbb is. Igaz videós.
Az is lehet, hogy nekünk kell a fejünkben tisztába tenni az elérhető arányokat. Ha valakinek milc gépre fényerő kell vegyen fixet. Ha valakinek fényerős zoom kell, akkor viszont csak a nagyobb tükrös vázak jöhetnek szóba, azokra van fényerős zoom. Ha pedig csak az általános hurcolás a szempont akkor pedig milc egy átlag sötét zoom-al.
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
Valószínűleg nem vagy azzal a gondolatoddal egyedül, hogy a tele többet ér neked mint az a 2 mm. A lényeg, hogy te ezen obi szempontjából nem képzel valós vásárló erőt és próbálod az ész érveket összeszedni az obi mellett, amely téged sem tud vásárlásra sarkallni. Persze nem rossz, de nem mozgatja meg az embert annyira, hogy meg is vegye.
Valaki már szóvá tette, hogy miért időjárásálló. Egyébként tényleg miért az? Egy mft váz sem az, akkor mi értelme? Esetleg jön titokban egy szigetelt oly mft váz, amivel ez értelmet nyer? Lehet azzal lesz először kitben árulva?
Abban is igazad van, hogy ölni tudnék egy 16-65-ért nex-re, de f6,3-al azt se venném meg, mert nem arra vágyom. Az átfogásnál nálam előrébb van a listán, hogy legyen egy kicsit fényerősebb zoom valahol! Tudom agylövéses vagyok.
De most komolyan miért adnék pénzt egy 16-65-ért, ami sötét? 16mm-em van palacsinta méretben és az 5n-en nem taknyol annyira a széle. Van a 18-55-öm, ami igaz 10mm-el rövidebb mint a vázolt elméleti obi, de 5,6-nál annak is vége van, stabis és már egy fillérembe nem kerül. Most akkor egy nagyobb méretű obiért, ami ad +10mm-t telében miért invesztálnék a rendszerbe akár egy plusz fillért is?Itt még én is tovább tudnám cikizni kedvenc utált obidat a 18-200-at.
-
sebgutkopf
őstag
Ebben van az igazság. Ott lett elszúrva a dolog, hogy mi valóban a ZD 12-60 szellemi utódját vártuk. Ezeket a várakozásokat pedig sose cáfolta az oly, hogy nem olyan lesz az, hanem adta is a lovat a társaság alá, hogy ilyen meg olyan átfogás és szuper, meg időjárásálló.
Ezek után persze, hogy csalódottak vagyunk.Két dologban világújdonság az obi:
1. Még sose volt szigetelt kitobi semelyik gyártónál.
2. Szigetelt obi még sose volt ilyen sötét -
sebgutkopf
őstag
Ez itt tényleg off. Mindegy azért egyúttal félek ettől az obitól, nehogy ez is öntökönszúrós csalódás legyen. Ha valóban 2,8-as lenne egy 16-50 az ugyan brutál jó, de méretben nem sok jót ígér. Felőlem lehetne fix 4-es is, már annak örülnék. Ja igen és NE legyen zeiss, mert ahhoz nincs kedvem.
Lassan megszokják az mft-sek, hogy mi is itt tobzódunk.
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
-
sebgutkopf
őstag
Az a késleltetett 3 vagy 5 képes sorozat nagyon jó. Főleg csoport képeknél, nem kell rohanni és 5-ből csak van egy, amin senki se pislog
Állványban én nem nagyon bízom az olyanokban, amelyiknek szüksége van szétnyitott lábaknál belső merevítőkre. Az azt sejteti, hogy azért kell, mert inognak a vékony lábak kihúzva. Cullmant néztél már? Manfrottonak is vannak kisebb állványai mint pl a 715. De a cullman olcsóbb.
A gond a fej igazából. Videózásnál szempont, hogy a fej oldal irányba simán mozogjon ne darabosan és ezt nagyon kevés tudja. Amúgy van olyan gömbfej, aminek van külön horizontális állítási tengelye, ami a gömbtől független. -
sebgutkopf
őstag
Kíváncsi vagyok melyik győz meg. A sanyi állvány adatait én is olvasgattam, de ahogy írod is fölöslegesen nehéz és drága. Pedig a fej mozgatásának megoldásra nagyon baba.
Az igazi megoldás nyilván egy megfelelő nem túl nehéz állványra venni egy igazi videós 3d fejet. Azok nagyon jól ellen tartanak mozgatáskor és ha elengeded mégse bucskázik le a fej, ha nem rögzíted. Az egy másik kérdés, hogy hobby és otthoni célra megéri-e ilyen drága fejbe beruházni.
-
sebgutkopf
őstag
Boldog Karácsonyt, és fényerős objektíveket a fa alá!
-
sebgutkopf
őstag
Ezen már gondolkoztam, hogy miért mondjátok ezt többször? Még elsőre logikusnak is tűnhet, de mégse kerek a sztori.
Amikor nex3-am volt annak a 30fps-es videója sose interferált semmivel, se neon, se energiatakarékos izzóval, lámpával, leddel stb..
Az 5n-el a teljes manual videó kontrollnak köszönhetően viszont úgy gondolom megvilágosodtam és úgy vélem rájöttem. A képfrissítés teljesen mindegy, nem az számít, hanem a záridő. Videó közben a záridőt állítva meg lehet találni azokat a záridőket, amik összeakadnak a világítással, vagy kijelzők frekijével.
pl: tv-nél és monitornál vettem észre, hogy 1/125-nél és 1/160-nál a kép a videón nem egyben jelenik meg, hanem csíkozódik, de már 1/100-nál ez a hatás eltűnik illetve 1/200-on is, majd felezve az egészet újra megjelenik 1/60-nál és 1/50-nél újra eltűnik. A lényeg, hogy egy 50 fps-es európai géppel is lehet reprodukálni az összeakadást és a megfelelő záridő megválasztásával pedig el lehet kerülni ezt a hatást.
Autós műsorokban figyeltem meg sokszor, hogy a modern autók hátsó lámpái a műsorban néha vibrálnak. Az is ilyen záridős probléma és lévén pal adásról van szó semmi köze az fps-hez.
Egyedül, ami miatt meghajlok és azt mondom, hogy inkább 50p a 60 helyett, hogy a 60-as felvétel hiába gyorsabb, de ugyanaz a bitrátája és talán ez a szűkebb keresztmetszet. -
sebgutkopf
őstag
Várjál a poén, hogy nemcsak a záridő növelésével, de csökkentésénél is megvannak a ciklusok. Tehát a kényes 1/125-nek a többszöröseinél is látni, tehát 1/250-nél is látni ilyet, illetve az 50 többszörösénél mint 1/200 már szintén nem vibrál. Ami érdekes, hogy a tv és monitor esetén hiába eltérő a freki mégis ugyanazokon a pontokon lehet vibrálást látni. Az ok pedig valószínű a tft háttérvilágításának a frekije és nem a képfrissítés.
Lámpának amúgy minden helyiségben energiatakarékos izzókat használok, azoknál akármilyen záridő és fps van, sose láttam még vibrálást, se nex3-al 30 fps-el, se nex5n-el 50 fps-nél.
A gép által használható leghosszabb záridőt viszont a használt fps meghatározza. Tehát 50fps-nél értelem szerűen 1/50 a min záridő, míg 60 fps esetén a gépek 1/60-at hajlandóak beállítani. Ebből következik is, hogy ha kézzel nem nyúl bele a ntsc tulaj, akkor zárt térben mondjuk P módban a vibrálást okozó 1/60-at fogja használni a kevés fényben. Viszont, ha van manual controll a záridő felett szerintem akkor el lehet kerülni az ntsc-s gépeken is a vibrálást.
-
sebgutkopf
őstag
Nehogy azt hidd, hogy gyorsan mozgó témát 1/500-al jobb videózni. 1/160 vagy 1/125-nél ha követed a témát, akkor a fotózáshoz hasonló svenk hatás történik a háttérrel és az autónak már frame-en belül is mozog a kereke, ami miatt szebb. Ráadásul a háttér mosása miatt a kép mozgása még folyamatosabb hatást kelt. De az 50 fps rally versenyen is nagyon fincsi dolog
A GH2-nél a 24p-nél 1/25 záridőt használ, vagy 1/50-re van limitálva? Egyébként fura, mert ezeken pont nem kéne vibrálni.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Gondwana #6188 üzenetére
A pd af-nek azért van két óriási előnye a cd af-el szemben. Ha épp éles a kép, akkor a pd azt felismeri és nem tekergeti az obit, míg a cd af mozog ha kell ha nem. Ha pedig nem éles a kép, akkor a pd af rögtön arra indul el amerre kell, nem megy mindkét irányba mint a cd af. Ezen utóbbi képessége pedig különösen elengedhetetlen kelléke egy használható követő AF rendszernek.
Mindezekhez hozzájön, hogy a 12-60 az mégis csak swd-s baromi gyors af motorral rendelkezik, amit egy cdaf rendszer nem tud kihajtani.
-
sebgutkopf
őstag
Megnyugodhatsz a gyakorlat is ezt mutatja.
Ahogy Parci is mondja nem véletlen, hogy ahol fontos az af sebesség ott a d3s a király.Melyik az az esemény, amelyiken úgy érzed nem lennél hátrányban mondjuk egy gh2-vel egy d3s ellen? Sport, esküvő, sajtó, rendezvény, rohangáló gyerekek, kutyák stb...?
A sorozatsebességet félretéve, komolyan úgy gondolod, hogy amit a d3s-el élesre elkap a fotós, azt a gh2-vel is gond nélkül meglenne és nem maradnál le vele semmiről? -
sebgutkopf
őstag
Jellemző a milc közösségre, hogy már bármely gyártó kicsit ígéretesebb vázában a "megváltót" véljük felfedezni. Aztán mindig van valami bibi, ami miatt elhal az érdeklődés és mégse lesz belőle tömegtermék.
Vagy egy egy alb@szott jellemző, ami a próbák során derül ki, vagy a gépet "paper lauch" státuszba soroló ár. Mert ugye hiába van, ha annyiért már senki se veszi meg.Persze külföldi fórumokon össze tud verődni egy 20-30 fős lelkes tábor a sok száz milliós nyugati és tengeren túli lakos közül, akik tényleg meg is vesznek 1-1 ilyen gépet és az a nálunk fellelhető 0-1 géphez képest soknak tűnik. De azért a létszám ott is jelzi az arányokat, hogy ott sincs kolbászból a kerítés. Ott se az előző megváltóknak hitt nex7 a gxr, fuji x akármik a best sellerek, hanem érdekes módon ott is beérik az 5n-el és az epl-ekkel a p-k helyett és szintén nincs minden bokorban leica.
Ebben az árazásban az a rémítő, hogy van egy termék, ami iránt nagy az érdeklődés, de egyrészt valószínűleg lehetnek idegesítő "Fuji-s" tulajdonságai és még az árképzése se helyezi a racionális régióba.
Lesz annyi vevő, hogy esélyt adjon a cégvezetésnek, hogy ezt a koncepciót egy olcsóbb termékbe beletegye? -
sebgutkopf
őstag
válasz Dare2Live #6403 üzenetére
Most kénytelen leszek belédkötni
Hát azért nem tudom mit szólnál ha nyugaton kéne 1000 Eur/ hó bérleti díjat fizetned (mert lakást nem tudsz venni soha életedben) és ha kocsid is van akkor az éves biztosítási díj is laza 600-800 eur éves szinten, ami kicsit több mint a duplája a hazai 20-30 ezreknél. Szép és jó, hogy a műszaki cikkek olcsók, de a fix költségeik iszonyatosan magasak. Ha havonta a fix költségek elvisznek 1500-1700 eur-t, akkor nem nehéz kiszámolni, hogy az áhított 2000-2500-as fizuba, ha még enni is akar, akkor nem fér bele csak úgy egy 1300 eur-os fényképezőgép.
Nem mondom, hogy nem lehet kint jobban élni, de nem olyan mértékben mint sokan elképzelik. A legnagyobb különbség inkább az élhetőség ahogy elférnek egymás mellett és a mentalitás.
Itthon se elérhetetlen dolog egy nettó 300k-s fizu. Alacsony rezsi esetén ennyi erővel itthon is pár hónap alatt összespórolható egy ilyen gépre. Ja hogy ez nem az átlag. Kint se az átlag ember vesz ilyen drága fényképezőgépet, és a prémium autókkal se az átlag emberek járnak. -
sebgutkopf
őstag
Egy zoom obinál ekkora érzékelővel kezdő fényerőnek az 1,8 elég irreális elvárásnak tűnik. Ha fix obis lenne akkor ok, de zoom? Mft-re sincs és még a pro obik között se lesz 1,8-2,8-as soha, akkor majd pont egy kompakt gépre fog a Canon egy 1000 $-os lencsét ráhegeszteni? Aztán lenne rajta egy 1800 usd-s árcimke, akkor azon lehetne fanyalogni.
Inkább a tele végén az 5,8, ami fájdalmasabb. Jobb üzenet lenne valami 4-4,5 körüli végállás.
Mag a koncepció felveti azt a kérdést, hogy miért ezzel jött ki a Canon? Időhúzás amíg eldöntik csináljanak-e végül ilyen szenzorral cserélhető obis verziót? Vagy azt jelenti, hogy már elvetették volna a milc koncepciót?
-
sebgutkopf
őstag
Nekem a fujiban 2 dolog tetszik nagyon. Az egyik, hogy nem bayer szűrős és ezért nincs aa szűrő se, a másik pedig értelem szerűen a fixeiket iszonyatosan irigylem!
Viszont engem a hibridnek mondott kereső nem lelkesít. Ha jól értelmezem egy sima átnézeti kereső, ami tud zoomolni mint a régi filmes gépeken és van rajta néhány infó, szintén mint a régi filmeseken. És mi van, ha egy tele kerül fel rá? Akkor oda is tud zoom-olni? Szintén nem hoz lázba a tekerentyű a záridőkkel, se a blende kézi tekergetése, az videózásnál egy halott ötlet, főleg ahogy Madgie is kritizálta az auto óllás helyét, az szimpla idiótizmus. Viszont az expó korrekciós tárcsa az király.
Harmadrészt a retró külső nem hat meg. Tegye a dolgát akárhogy néz is ki, nekem bejön a nex féle modern külső, de a dslr forma is. Nem akarok pt cruisert se venniMásik téma: azért nem ugyanaz egy 2-es fényerejű zoom-ot egy 1/1,8-as kompakt és egy 4/3-os szenzorra gyártani. Igen az Oly megcsinálta már mind a kettőt csak a gond az, hogy ami 4/3-ra készült azokat úgy hívják, hogy ZD 14-35/2 és ZD 35-100/2 és mindegyik ára 600k huf fölött van és az utóbbi súlya még a 2 kg-ot is meghaladja. Árukhoz mérten top pro obik. Ha ebből indulunk ki ezek nem 1000 usd-s üvegek, hanem több mint a duplája. Elég meredek.
Még egy fix 2,8-as zoom is drága mulatság aps-c szenzorra, ezért fosok a 16-50-től, hogy ha tényleg 2,8-as lesz, akkor nehogy véletlen a 200k helyett 400k legyen az ára, mert akkor falhoz vágom az 5n-t. (de előtte elindítom az 50p-s videót, hogy a memókarin rajta legyen a vég) -
sebgutkopf
őstag
Nagyszerű. És ezekkel most mit csináljak? 2,8-as. A 19-es érdektelen, mert csupán 2/3 fé-re ott van ingyen a kitzoom 18mm-e. A 30-as még poén is lehetne, mert ahogy nézem kisebb mint a 19-es és aps-c -n talán ez az igazi normál látószög nem a 35-ös.
Viszont mivel ez se valami extra a fényerős kicsi a motiváció, hogy pénzt öljünk bele vagy akár a szenzor porosodását kockáztassam az állandó cserélgetéssel.Múltkor videózás közben egy ellenfényes pillanatban kiszúrtam egy porszemet a szenzoron. Lepucoltam, rendben. Viszont ilyen sose fordult elő velem az FT rendszeren. Azért az Oly féle pormentesítő valahogy működőképesebbnek tűnik.
-
sebgutkopf
őstag
Legalább obicserekor ugrana a szenzor elé a zár.
/off
Eddig minden nex-nél találkoztam már azzal, hogy néha (mondjuk 2 hétben 1x) kikapcsolás után egy pár másodperccel olyat csinál a gép mintha exponálna egyet. Legalábbis a hang olyan. Az mi? Biztos te is találkoztál vele a nex3-al.
Új hozzászólás Aktív témák
- Dark Souls sorozat
- Politika
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Macska topik
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- iPhone topik
- Világ Ninjái és Kódfejtői, egyesüljetek!
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Spórolós topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs