Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bandus

    veterán

    válasz S.P.Q.R. #1 üzenetére

    hát nemtudom..nekem semmi bajom az oktatással..
    most, hogy egy gyárban töltöttem a nyarat, nem éreztem elveszettnek magam, tudtam mi micsoda, amiről beszélnek, de sokat segíett az is, hogy a valóságban láttam a dolgokat.

    viszont mégis hogyan lehetne növelni a gyakorlati tapasztalat mennyiségét? így is van éppelég labor/mérés..

    "a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

  • concret_hp

    addikt

    válasz S.P.Q.R. #1 üzenetére

    a magyar felsőoktatás problémái nem a bme-n kezdődnek :U
    azt hiszem legalább 20* annyi ruhatárost képzünk, mint nem kellő gyakorlattal rendelkeö mérnököt. a probléma itt kezdődik.

    vagy fullba vagy sehogy :D

  • _az

    senior tag

    válasz S.P.Q.R. #1 üzenetére

    mert szarul szervezett! de sztem elég bonyolult...

    előszöris a középiskolák nagy része szar és ezzel megalapozzák a dolgot... belegondolok, milyen tudással voltam kitűnő...

    aztán bme hibák: -rossz jegyzetek (oktatásra rosszak, sokszor hibákkal tele vannak)
    -sok gyenge előadó (tudni valamit nem elég, elő kell tudni adni)
    -kevés labor, sok a tantermi anyag -->nehéz megérteni, könnyű elfelejteni

    a megoldás? pénz, pénz, pénz! és akkor máris van miből újabb és jobb jegyzeteket kiadni, és akkor van miből fenntartani a sok labort, demonstrációt, nameg jobb fizetés esetén vonzóbb lenne az egyetemi karrier...

    az

  • Vision

    veterán

    válasz S.P.Q.R. #1 üzenetére

    Barátom! A gyakorlati tapasztalatot nem az egyetemen kell megszerezni, hanem gyakornokként valami cégnél. Ez a lényege. Az egyetem adja az elméleti alapokat (persze gyakorlattal vegyítve). Nincs, és nem is lehet birtokában az a fajta technológia, ami manapság létezik (anyagi okok miatt). A világon mindenhol így működik. Persze vannak kompetencia-központok, laborok, de a szakmai gyakorlatot az sem pótolja.

    Rugaszkodjunk már el ettől a szennymédia által harsogott baromságtól...

  • LifestyleX07

    csendes tag

    válasz S.P.Q.R. #1 üzenetére

    Én nem feltétlen a felsőoktatásról szeretnék beszélni, hanem úgy általában a magyar oktatás "színvonaláról"...
    Látom, itt mindenki dícséri a mostani oktatást is - nekem pont ellenkező a nézetem, de ez általános jelenség:

    1, Régen az iskolakötelezettség 12 év volt...
    2, Voltak nagyon jó szakmunkás iskoláink, ahol a "nagy öregek" mellett iszonyatosan sokat lehetett tanulni a szakmából, már az iskolai évek alatt is..
    3, Megbecsült volt egy jó szakmunkás képzettségű, tudású, dolgos jövő elött álló fiatal...
    4, Egy dolgos szakmunkás bizonyítvány feltételezett egyfajta jó értelmi képességet is....
    5., Ez már adott egy biztos alapot az életedhez...
    6, Régen az mehetett gimnáziumba, akinek max. egy hármasa volt...
    7, A gimnáziumokba a tanulók kb. 1/3-a jutott be..., minden osztályból tehát kb. 10-15 emberke...
    8, Egyetemre tényleg az a pár emberke került be, - aki elég okos, szorgalmas, jóó tanuló, jó értelmi képességű, kiemelkedő tudású, lexikális ismeretekkel bíró egyén volt...

    1a, Ma 18 év az iskolakötelezettség.-...
    1,b, Nem lehet alsó tagozatban buktatni....
    1c, Sokan tehát annak ellenére jutnak el akár felső tagozatig is, hogy se írni-se olvani nem tudnak(!!!)-döbbenetes... :-o
    1,d Lehet hallani tanárverésekről, olyan diákokról akik miatt nem lehet haladni az órákon, de általános jelenség egy állami általános iskolában, hogy a diákoknak számos esetben még a négy alapvető művelettel is gondjaik vannak....:-o
    1, e ....így végeznek 3-4-es tanulóként....esetleg jobban-rosszabbul, ki hogy....

    2, a ....és jön a gimnázium (mert ugye ma már gimnáziumba már egy 3-4-szer bukott diák is bekerülhet).
    2.b - tanköteles, tehát min. érettségit a végén így is -úgy is belenyomnak a kezébe...
    2.c -számolni még most sem tud, értemi képességei alapján egy régi 6.-osztályos szintjét verdesi, emelett jönnek még az újgazdag allűrök, haverok, lógás, pökhendiség, jogok tanárokkal szemben, szerelem, szexhiány, suli utálata, lustaság - kinek hogy és mi....(lehet válogatni)
    2.d elvégzi az iskolát ki-hogy és választ, hogy elmegy dolgozni, vagy egyetemre, fősikolára megy...
    2, e. ..a legbutábbja nem méri fel, hogy nyelvet alig-alig beszél, egy gimnáziummal pedig max. alkalmazott, éhbérért dolgozó lehet egy multis cégnél (pl. Tesco, Auchan) vagy dolgozhat 3 műszakban , vagy pedig eladóskodhat valahol - de ehhez meg tényleg érettségi kell???? (de van ahol diploma is!!!) - persze ez is személytől függően változhat....---(apuci pénzes, és Ő átveszi a céget, apuci gazdag, és Ő nem csinál semmit, vagy épp szerencséje van, és ennek ellenére talál valami elfogadható munkehelyet...)

    3, Tegyük fel, hogy nyelvet ugyan nem beszél, de azért elfogadható (3-as szinten) még ebben a rendszerben is átlökődött az érettségin....
    ...tervezgetni kezd:
    3, a, apuci pénzes, és ő költségtérítésesen be tud jutni egy szakra....
    3, b, apuci nem pénzes, de be tud jutni egy szakra....
    3, c, - noname gyenge szakra, - erős szakra (ált. pénzesre)
    Divatos: kommunikációs szak, média szak, valamely bölcsész szak, "piréz" szak...
    tehát egy olyan szakra, amely értéket nem állít elő, nem megfogható, álszak...
    (Csak úgy megkérdezem: kommunikációs képessége valakinek összefügg azzal, hogy ő "kommunikáció" szakon végzett????-mert szerintem nem....)
    és persze ott vannak azok a karok, ahol a pénz begyűjtése a cél, meg hogy jó üzletként ún. "diplomás" legyen az ember: Gábor Dénes főiskola, Zsigmond Király főiskola stb. stb. stb.- a karok már olyannyira nem adnak már a látszatra sem, hogy újsághirdetésben "lasszózzák" össze - a pénz lehetőségét....
    Ennyi erővel már tényleg a Józsefvárosi piacon is kinálhatnának diplomákat....kb,. olyan szinten mozog a dolog...
    3.d, érdemes figyelni a válogatási elveket....: idén 93 ezren kívántak felvételizni, 86 ezret felvettek..., pótfelvételis lehetőségként 10ezer hely van meghírdetve,....: ergo aki jelentkezett: felvették, vagy felveszik, és kb. 3 ezer szabad hely lesz ....---kb. ennyi a felsőoktatás szűrése, és mutatószáma....
    Ha van pénzed h*lyegyerek, gyere és fizess...kapsz diplomát....kb. mintha piacra mennél...

    Még egy pár kiegészítő info:
    politikamentesen, de ez bármelyik gyerekre igaz lehet:
    Gyurcsány gyermeke a Montessori-ban végzett (kb. ez egy kisegítő iskolánál islejjebb lévő oktatási szinten lévő kisérleti iskolatipus) - erősségét jól jellemzi, hogy a 22 érettségizőből 6 ment át az érettségi tantárgyakon, köztük Gy. Ferenc kisfia, aki különleges elbánásként tesztenként (mert itt kitöltéses teszt van+ kettesben a tanárral) plusz 1órát kapott a teszt kitöltésére....nem is ez a lényeg....Ez a gyermek jövőre kezd a legmagasabb felvételi pontszámra rangsorolt Corvinus Egyetem Gazdálkodástudományi Karán......no comment..

    kb. vonalanként végigmenve:
    - kommunikáció, média szak: ált. RTL-klub, szinvonal, és meg lehet nézni, minden "celeb" ha tanul, kommunikáció szakra jár....no comment....

    - jogász: ehhez sem fűznék különösebb kommentárt: Dunát lehet rekeszteni velük, tucatképzés..., már nem egy ismerősőm van, aki jogászként végzett, és nem tud elhelyezkedni.....

    - Informatikus: mezei informatikus szak: főiskola 3 év: ált. esetben win. telepítésig jutnak el....

    - Bölcsészkar: "Miért jöttél a bölcsészkarra???" - Hogy legyen valami diplomám...."

    -Műszaki karok: A régi nagy öregek most mennek nyugdíjba, vagy épp előtte állnak, nincsenek dolgozó vagy egyáltalán dolgozni akaró fiatal szakemberek - akik mestereik a szakmáknak.....üres űr maradt a régi jó szakik után....meg lehet nézni-szerkezetomlás a metrónál, az autópálya alagútnál, rossz tervezés a metrónál, stb. stb. stb. Sok fiatal úgy jön ki az egyetemről, hogy "ők a diplomás értelmiségi" és neki ne akarjon magyarázni az az emberke, akinek csak egy szakmunkása van...hiába már 40 éve ebben dolgozik nap-mint nap az öreg....

    és hogy legyen alapja az írásomnak is: 50-es korosztály vagyok, műszaki egyetemi, jogász, és tanári végzettséggel is... dolgoztam óraadó tanárként - sajnos mostanában is...:( , műszki vonalon is..., és nem jogászként, de jogi vonalion is...látom a különbségeket.....régen ha nem tudtál valamit az egyetemen, viszlát jövőre, addig van időd megtanulni volt, és kaparni kellett....-ma mi van???? - legfeljebb felveszed 3-szor 4-szer 32114142542-szer, vagy épp vizsgázol belőle 23414235425-szer.....egyszer csak összejön valahogy.......
    A mai magyar felsőoktatás - és egyáltalán csak úgy az oktatás - pont a multi dolgoztatók céljainak megfelelő képzés: Hidd el magadról, hogy te "értelmiségi vagy" - te vagy a legokosabb, legjobb, legszebb....és közben dolgozz éhbérért (egy amcsi kb. 20-50-szer- annyit keres mint te.....), és hidd azt, hogy ez így tökéletes....

  • lajafix

    addikt

    válasz S.P.Q.R. #1 üzenetére

    összekevered a szakirányú középiskolát a felsőoktatással. :(

    Pl:
    "ilyen marhaságok miatt van az, hogy sok kezdő egyetemistát, egy jobb technikus pl zsebre vág kétszer, "
    Naná hogy így van a technikai fogások terén! Ua ezért alkalmazzák a technikust. Emlékszem boldogult kezdő koromban nem tudtam 'felmeppelni' egy hálózati meghajtót (sőt hálózatot se láttam, csak vizsgázam belőle...) röhögött is rajtam a rendszergazda. De valamiért csak engem bíztak meg fél év után a projekt vezetésével...

    pedig a valós problémát feszegetsz de főleg a felsőoktatási output összetétele és a finanszírozás, valamint az átadott ismeretek frissesége szerintem a nagyobb probléma.

    Erős elméleti tudás nélkül nincs jó gyakorlati alap, pláne a műszaki felsőoktatásban.

    Rock'n Roll

  • Integra

    titán

    válasz S.P.Q.R. #1 üzenetére

    "nem az életre készit fel"
    ez igaz.
    elkell menni dolgozni. na az felkészít.
    a felsőoktatás részben időhúzás, hogy a gyerkőc nem tudja mit csináljon ezért még kibekkel 4 évet és azt hiszi diplomával majd kurva jó állást kap
    az ilyet kiröhögöm.
    szóval menni kell dolgozni és mellette csinálni a diplomát, ez a tuti

    ...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

  • fordfairlane

    veterán

    válasz S.P.Q.R. #1 üzenetére

    Szerettem a főiskolát, voltak nagyon jó tanáraim, és a sokszor időpocsékolásnak tűnő tantárgyak (makroökonómia, menedzsmentismeretek, méréstechnika, fizika, történelem) megismerése folyamán is jutottam olyan felismerésekre, amit máshol tudtam hasznosítani.

    A felsőoktatás elsősorban elméleti felkészítés. Elvileg azt szolgálja, hogy olyan alapot adjon, amire később lehet építkezni. Gyakorlatot a gyakorlati évben, illetve utána a munkahelyeken lehet szerezni.

    Én a diplomámnak is köszönhetek munkákat, megbízásokat, a főiskola, amelyik adta, jó névnek örvend. A munkahelyre pályázás során az állásinterjúkon képtelenség 10 perc alatt bemutatni, hogy mire vagy képes. Egy diploma megléte önmagában is mutatja, illetve mutathatja azt, hogy képes vagy egy nehéz tesztsorozaton keresztülmenni, van akaraterőd. Én is kérdeztem ki állásra jelentkezőket, és a diploma persze nem garancia az alkalmasságra vagy intelligenciára, de általában megbízható indikátornak bizonyul.

    x gon' give it to ya

  • bambano

    titán

    válasz S.P.Q.R. #1 üzenetére

    Már a sorok olvasása közben arra gondoltam, hogy téged kirúgtak egy egyetemről és azért irogatsz ilyeneket. A végén, hogy csalódott ember, csak megerősített ebben.

    A legtöbb szakma, és az informatika kiemelten ilyen, megköveteli, hogy ismerd az elméleti alapokat. Ha nem ismered, abból gányolás lesz csak. A gyakorlat azon a szinten nem hogy másodlagos, hanem sokadlagos kellene, hogy legyen. Ha nem érted, hogy miért kell valamit úgy csinálni, ahogy, akkor mit gyakorlatozol?

    Az meg egy jó nagy kalap marhaság, hogy valaki önállóan eljuthat arra a szintre, pl. programozásból, ahova egy jól képzett egyetemi végzettségű programozó. Kód és kód között óriási különbség van, bárki tud(hat) írni működő programot, de a cél a tisztességesen felépített rendszer, és ahhoz már rendes papír és a mögötte álló rendes tudás kell.

    Nem hiszem el pl. hogy a jávát meg lehet tanulni csak úgy, tisztességes elméleti alapozás nélkül. Nem lehet. Lehet valakiből jáva kóder, de az általa faragott kód úgy fog viszonyulni a rendes programhoz, mint egy 1410-es dacia az m5-ös bmw-hez. Mondhatni, a programozással kapcsolatos minőségi igényhez kell a papír.

    Ezeket nem mint programozó írom, bár írhatnám úgy is, hanem mint olyan, aki rendszeresen jelölteket felvételiztet a munkahelyére. Aki Eltéről jön programozónak, akárminek, azt rendszerint érdemes felvenni. Aki GáborDénesről, arra rendszerint kár az időt pazarolni. És kössétek fel a gatyát, mert aki pl. a kolozsvári egyetemről jön, az rendszerint jobb, mint az átlag magyar. Ez van srácok.

    Abban igazad van, hogy az emélet az "csak" valami, amire építeni kell. De ha nincs alap, összedől a ház. Lehet, hogy te nem hiszel abban, hogy aki egyetemről jön, az hipp-hopp utoléri azt, aki a rögös úton jutott el oda, mert hiszen nem is utoléri, hanem elszáguld mellette. Egy egyetemi programozó meg egy rögös úton programozóvá vált valaki kódolási tudása hamar egy szintre kerül, csak az egyetemi végzettségűnek emellett még van egy halom elméleti tudása is és az egyetemen megfelelő szemléletet is tanítottak neki. Ezért lehet, hogy ha mindketten írnak egy progit, egyszerre lesz kész, csak az egyikkel utána millió baj van, a másik meg működik.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

Új hozzászólás Aktív témák