Új hozzászólás Aktív témák
-
kovsol
titán
FPS mondjuk függ attól is milyen objektív van a gépre felcsavarva, és milyen AF beállítást használ az ember. Várjon-e a kamera míg visszajelzi, hogy megvan az élesség, vagy lője ész nélkül a képet. A9 esetében is külön lista van arról, hogy melyik objektív képes 20fps, melyikek 15fps módra.
[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
Plexicushio
senior tag
Promo anyagokban mindig ott van a kiscsillag, hogy mérték/mérnek ha a beállítás nem látható.
Amúgy ott van a weboldalon:
"Elektronikus zár akár kb. 20 kép/mp sebességgel, AF/AE-követéssel: érvényes egyes RF/EF objektívekre, mikor a rekesznyílás nyitott A kompatibilis objektívek listájáért lásd a Canon hivatalos weboldalát. A sorozatfelvétel sebessége függ a záridőtől, a rekesznyílás beállításától, a rekesznyílás állapotától folyamatos felvételnél, a téma körülményeitől, a fényerőtől (különösen gyenge megvilágításnál), és az objektív típusától. Mechanikus zár akár kb. 12 kép/mp sebességgel, AF/AE követéssel: RF objektívek és egyes EF objektívek használata esetén. A kompatibilis objektívek listájáért lásd a Canon hivatalos weboldalát. A sorozatfelvétel akár 3 fázisban változik, az akkumulátor típusától, a fennmaradó akkumulátortöltéstől, az akkumulátorok számától, a használatban lévő objektívektől, a hőmérséklettől, a beépített Wi-Fi-től (be/ki), valamint attól függően, hogy akkumulátartót és WFT egységet, egyenáramú adaptert vagy USB hálózati adatpert használsz. Az előbb említett tényezőkön kívül a sorozatfelvétel maximális sebessége csökkenhet a záridő sebessége, a rekesznyílás, a vaku használata, a villódzáscsökkentő feldolgozás, a téma körülményei és a fényerő (különösen sötét helyeken) miatt."
Nem csak és így, ilyenkor lehetséges, de csak így garantált. Gondolom hogy ne kapjanak nagy pert a nyakukba Állítom, a melegedés sem lesz akkora probléma mint az most kinéz, de ebből a szempontból Canonék mindig a biztonsági oldalhoz húznak.
"várakozásra intenek " na ez nem lesz nehéz...
[ Szerkesztve ]
-
kovsol
titán
Az objektívnek másodpercenként 20x kell újra pozicionálnia mozgó célpont esetén, és visszajeleznie a váznak, hogy kész. Ennek semmi köze ahhoz, hogy te automatán, vagy akármilyen fókusz mezőt használsz. Egyszerűen léteznek olyan objektívek amik erre nem képesek.
Egyébként pont az automata nagy mezővel gyorsabb, mert nem csak egy körömpiszok területen keresi az élességet.Sony esetében(nem csak A9) három mód közül lehet választani:
AF:Prioritizes focusing. The shutter will not be released until the subject is in focus.Release:Prioritizes the shutter's release. The shutter will be released even if the subject is out of focus.
Balanced Emphasis:Shoots with a balanced emphasis on both focusing and shutter release.
Ha felraksz egy objektívet ami a Sony szerint max 15fps-re képes, és beállítod az AF módot, akkor egyértelmű, hogy 15fps fölé nem fog menni, mert mindig vár arra, hogy "mehet, fókuszt találtam" jelzést megkapja. Persze ha valaki arra gerjed, hogy minél több darab képet lőjjön az mehet a Release módban is, aztán ne lepődjön meg ha 20 képből max 15 lesz éles még az A9II -vel is csak, ha az objektív nem tudja hozni a tempót.
Egyébként a sokak által felhozott shutter lag is erre vezethető vissza, mert by default nem a Release mód van beállítva tudomásom szerint a kamerákban.
[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
Stauffenberg
Topikgazda
Tony Retardhrup csak a nyilvánvalót magyarázta meg úgy előadva, mintha ő lenne a potenciális R5 vásárlók védőszentje. Nem véletlenül nem nézzük őt, mert mindent alárendel a kattintásvadászatnak és akkora bődületes baromságokat tud mondani, hogy fájdalmas.
Az fps szám mindig egy maximum érték, egyes váz+objektív+AF mód beállítás ettől eltérítheti, ahogy előttem is már levezették. A 8K rolling shutter borítékolhatóan magas lesz, tekintve azt, hogy még a soktízezer dolláros mozis kamerák esetén is probléma ez (de elég csak a BMPCC 6K verziót alapul venni, ahol szintén érezhetően nagyobb a látható rolling shutter, mint a 4K verzión), elég valószínűtlen, hogy a filmes életben ennyire olcsónak számító kamera esetén megoldották volna jobban. Sok az adat, továbbra is soronként (vagy jobb esetben több sornyi blokkonként) kell kiolvasni.
A felvételi idők limitálása a soktízezer dolláros mozis kamerák esetén is létező dolog, csak azokban rendszerint van aktív hűtés. Ezt esetleg speciálisabb igények esetén néha le szokták kapcsolni, erre az esetre van egy irányadó táblázat a gépkönyvben, hogy adott környezeti hőmérsékletek mellett kb mekkora felvételi hosszra lehet számítani mielőtt a szenzort vissza kéne hűteni.
Akinek "végtelen" felvételi idő kell túlmelegedés nélkül, vegyen olyan gépet ami erre képes (valamilyen hűtéssel el van látva, Micro 4/3, stb). Olyan ez, mint egy kicsit morcosabb utcai kocsi, amit kivisznek pályanapra és megy a morgás, hogy három karika után az olaj túlmelegedett. Hát kéne rá egy sportra való olajhűtő.
-
p_adam
addikt
válasz Stauffenberg #3306 üzenetére
A legtöbb ember nem fog foglalkozni a 8K-val egyáltalán, aki igen, az meg teljesen tisztában van vele, hogy a kártya hamarabb megtelik, mielőtt a túlmelegedés probléma lenne.
Ha viszont valaki a "standard" 4K módot használja, nem a 4K-HQ módot (ami némileg élesebb mert a 8K-ból származtatott), akkor nem lesz különösebb gyakorlati gondja sem a rolling shutter-el, sem pedig a túlmelegedéssel, a tesztelők azt állítják, hogy 30 percenként újraindítva kb. 1,5 órát kibír ebben a módban (körülményektől nyilván függ a dolog).
4K60p módban túlmelegedhet, de ez olyan szempontból megint nem lényeg, hogy ilyen módban nem vesz fel az ember sokáig, mert úgyis be lesz lassítva. A 4K120p ugyanez, csak extrémebb kivitelben, gyorsabb túlmelegedés, de nem szokott rá szükség lenni sokáig.
Ez az új szenzor abszolút sebesség tekintetében nagyon gyorsnak ígérkezik, a 8K vagy 4K-HQ módokon kívül szerintem nem lesz gond a rolling shutter-el, de az is tény, hogy az előzetes hype teszteken nem nagyon tettek említést róla. -
p_adam
addikt
válasz Plexicushio #3308 üzenetére
Később hozzá fogják adni az IPB tömörítést, meg a 1080p 120fps felvételt is.
Biztos lesz vagy fél év, de ezekben az a jó, hogy egyszerre megy valamennyivel lejjebb az ára, miközben a tudása is kiegészül. -
Stauffenberg
Topikgazda
Én azért azt érzem, hogy a Canon itt egy kicsit alárendelte a méretet a praktikumnak, már ami a melegedést illeti. A Panasonic S1H nyilván egy nagyobb váz, de abba elfért egy aktív hűtés, de még a Sigma Fp-re is odatették az oldalra kivezetett passzív hűtésnek a bordáit. Szerintem egy ~4 ezer dollár körüli pro-grade, főleg profiknak szánt gépnél sokkal többen mondanák azt, hogy legyen a váz egy kicsit buflákabb, cserébe a betonstabil felvételi lehetőségekért.
Majd meglátjuk milyenek lesznek a rendes gyakorlati tapasztalatok az R5 melegedése kapcsán.
-
p_adam
addikt
válasz Stauffenberg #3310 üzenetére
Csak rá kell nézni, hogy mi is tulajdonképpen mi is ez az S1H kamera (vagy a Sigma fp).
Az S1H nem más, mint az S1, ugyanolyan szenzorral, csak eléggé felturbózva, tehát a megfelelője a Canon R6 felturbózott változata lenne.
Ehelyett az S1H árán turbózás nélkül adtak egy újabb generációs szenzort DPAF-el, ami sokkal többet tud, és állóképekre is sokkal jobb.
Vagy adtak az S1 árán egy másik modellt, ami még mindig jelentkezik jelentős előnyökkel hozzá képest.
Volt eszük, nem is kevés, mert ezeket így sokkal többen meg fogják vásárolni, mintha akkora lenne, mint egy S1H, még ennél is jobban zabálná az akksit és sokkal többe is kerülne.
Ha meg az embernek ez is kevés, akkor megvesz egy C200-at vagy hasonlót, tényleg jobban is jár vele, az üzemidő is ezerszer jobb mint ezeknél az állóképes kameráknál.
Jah, hogy ki lehet őket szépen építeni, milyen jó kis rig lesz belőlük, hatalmas akksi, külső felvevő, kábelezés, ND szűrő, miegymás.
Igen, csak ez a végén baromi sok pénzbe kerül, itt kezd nem túl jó lenni ez a koncepció.
A másik dolog, hogy a Panasonic modellpalettája nem így néz ki, azt az EVA1 kamerát én nem látom ennyire sokoldalúnak, hiába 4k 10-bit 4:2:2 ha nincs benne AF, mint a Canon esetében, ami mint tudjuk egy nagy család kis tagja. Ezért van, hogy nem spórolták le a normál HDMI csatlakozót meg hasonlók (ami nagyon dícséretes dolog).
Sokan emlegetik egy a Hollywood még 5D Mark 2 dolgot is.
És igen, bizony-bizony régen is vették az 5D Mark II-t, elsősorban crash cam célokra a profi kamerák mellé.
Most ugyanezt megkapják még kisebb méretben, 8K RAW felvételi lehetőséggel 3800$ áron, ami nekik tényleg aprópénz. No further comment. -
Stauffenberg
Topikgazda
Az S1H és az R5 relációjában én is utóbbit választanám, de kicsit túlgondoltad amit mondtam, én csak a hűtésről beszéltem.
Az S1H csak annyival vastagabb az S1-nél (de még az R5-nél is), hogy a forgatható LCD képernyő nem süllyed vissza a vázba behajtott állapotban. De így is az EVF kukucska túlnyúlásán belül marad (még a sima S1 kisebb keresőjének vonala alá is beférne), szóval a gép kompaktságát semmiben nem befolyásolja. De tény, hogy ettől kicsit "iparibb" vagy "melósabb" kinézete van a gépnek, kevésbé kecses, de nagyon sok S1H tulaj nagyra értékeli és mellesleg kikapcsolható.
Ha nem is aktív hűtést, de legalább valami passzív megoldást igazán kaphatott volna. A Sigma Fp-re is csak kivezetett hűtőbordát raktak, sokat számít.
-
p_adam
addikt
válasz Stauffenberg #3312 üzenetére
Csak levezettem az egész dolgot, így sokkal érthetőbb, miért olyanok ezek a kamerák, mint amilyenek, és mért kerülnek annyiba, amennyibe. Sokan meg amiatt panaszkodnak, hogy minek fizetnek a videóért is, szóval örülhetnek, hogy nem kapnak még többet, ami bosszanthatná őket
És ahogy mondtam, a "H" résznek van szép felára, 3800$ már elég sok így is.Amíg nem szedik szét, addig nem tudjuk mi van bennük, sokkal vastagabb vázak, mint az EOS R, pedig abban is volt már hely belül bőven. De nyilván nem 1DX III méretűek IBIS nélkül.
Az S1 koncepcióját egyébként és sajnos alapból nem igazán értettem meg, ha már az AF nem túl acélos, azzal az EVF-el tök jó lenne manuálozni, meg a stabilizálás, videó, jó ár.
De ezek a régi obik kisebbek és könnyebbek (nyilván nem időjárásállók), így a méret totál elrontja az egészet, talán majd a második körben valami jobbat hoznak ki ilyen szempontból.Az Leica SL2 ami egyébként kisebb, mint a Panasonic S1R és nagyon hasonlít erre az R5 gépre, csak egy generációval régebbi, ezért nem tud ennyiféle felvételi módot (csak line-skipping van benne meg nincs 4k120p), a márka miatt drágább és melegedés terén is gyengébb meg "szokás szerint" az AF sem jó. Egyedül a multi-shot mód, ami a Canon gépekben egyáltalán nincs, lehet nem is lesz, ha imponálni akarnak valamivel a jövőre nézve a több megapixeles modellel...
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
A Fujisok besegítenek, jöhetnek az ehhez hasonló megoldások, ha csak tönkre nem vágja a drága kamerát
X-T4 Ice Pack
(ezek szerint a Fuji is "alátervezte" az X-T4 kameráját, és az X-H2-ben fogja ezt egy fokkal komolyabban venni) -
Stauffenberg
Topikgazda
Az árképzés nagyon sok mindentől függ és nem csak a belepakolt funkciióktól. De továbbra sem arról beszélek, hogy a pénzedért az S1H vagy az R5 ad-e több funkciót/fejlesztést/videó módot, hanem arról, hogy a Pananasonic S1H és a Sigma Fp fejlesztésekor gondoltak a keletkező hő elvezetésére, míg az R5-nél nem (vagy a mérnökök aggályai megint le lettek söpörve a marketing osztályon).
Ehhez jobb lesz hozzászokni, hogy minél messzebbre jutunk a videós funkciók fejlesztésében, annál égetőbb szükség lesz arra, hogy a mérnökök kezdjenek valamit a keletkező hővel. Erre két út van, egyik a felhasznált anyagokban rejlik, minél jobb arányban alakul az elektromos áram hasznosan végzett munkává, annál kevesebb a veszteséghő (de ezt az anyagtudomány jelenlegi állása erősen limitálja), másik út pedig valamilyen aktív/passzív hűtés alkalmazása.
(#3314) p_adam: Egy időben népszerű kiegészítő volt Sony vázakhoz a kinyitott LCD képernyő helyére cuppantott hűtőventillátor, akit zavart a hangja, az csak egy passzív bordát rakott oda, az akkut is dummy-ra cserélte és kábelről táplálta a gépet. Én bízom benne, hogy az R5 nem fog így melegedni, de az én véleményem, hogy legalább egy passzív bordát kaphatott volna, ami a vázon kívülre vezeti a bent megtermelt hő egy részét, szépen dizájnosan el lehet dolgozni és kész. Fujira ugyanez igaz.
-
tvamos
nagyúr
válasz Stauffenberg #3315 üzenetére
Lehet, hogy gondoltak a hoelvezetesre, es direkt nem vezettek el, hogy legyen miert ratukmalni az emberre a valoban videos vazat meg 1-2 ezer ojroval dragabban. Ide viszont kellett a 8K, hogy nagyobb szam legyen rairva, mint a Sony-ra, meg a Nikonra. Szereintem...
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #3315 üzenetére
Igazából az első perctől kétkedve fogadtam az R5 pletykákat, mert a többiek évek óta láthatólag képtelenek a fullframe lapkán 4K/60p teljes kiolvasáskor okozta hőtermelést kezelni (a Sony meg pláne, tradicionális alulméretezi a hűtést, sok-sok éve), erre jön a Canon, odaköp erre az asztalra ,hogy nesztek, 4K/120p, meg 8K/30, crop nélkül. Ehhez azért - ahogy mondod - komoly hőelvezetés kellett volna, a képeken meg egy kutya közönséges R-vázat lehetett látni.
Nemtom, nem bízom benne, hogy valaha hosszú távon is bírja ez a kamera ezt a böszme terhelést, ettől függetlenül nagyon elfogadnám, én úgyis pár másodperceket szoktam csak egyben rögzíteni -
Neck
veterán
Érdekes, eddig csak azt hallottam mindenhonnan, hogy mennyire fantasztikusan jó kamera az XT-4. Akkor mégse olyan rossz az az a6600, ott már megoldották a melegedési problémát
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
vihartigris
őstag
Fotoplus esemény:
Esemény: Canon EOS R-DAY bemutató - kedd délután
Helyszín: Fotoplus PRO fotó-szaküzlet
Cím: 1117 Budapest, Nádorliget utca 7/b
Időpont: 2020.07.14-én kedden délután 14.00 - 18.00 óra között!
Jöjjön el tekintse meg és próbálja ki személyesen a Canon most bejelentett újdonságait a Fotoplus-nál!
Tesztelhető saját kártyával is:
EOS R6 váz600mm és 800mm objektívek ExtenderekKézbe fogható, de saját kártyával nem használható és a képek sem vihetőek el:
EOS R5 váz.
100-500mm és 85mm objektívekTermészetesen a jól ismert korábbi R-RP-RF termékcsalád tagjai is mind ott lesznek, vagy ha éppen az EOS 1Dx Mark III érdekel
bármi reciproka a semmi
-
p_adam
addikt
válasz Stauffenberg #3315 üzenetére
A kezdettől fogva nem ez volt a feladat, hanem kihozni a legolcsóbb 8K kamerát, amire képesek, ami működik úgy is, mint egy jól használható 4K kamera (ahol a normál módban valóban nem melegszik súlyos mértékben).
Ha tényleg amiatt veszik, mert 8K-t bír 20 percig (amivel azért lehet sokat kezdeni és úgyis sok a memóriakártyának is) akkor úgy gondolhatják, hogy ez a "8K test session" sikeres volt, így jöhetnek a komolyabb termékek, amik ezt jobban tudják többszörös áron. Az R5 a Pro piacon nem számít drága terméknek.
Emellett meg a kamera úgy is tökéletesen működik, mint az 5D mirrorless megfelelője, tehát nem kockáztatnak vele semmit.
Az A7SIII előreláthatólag jobb lesz FF 4K videós célokra meg persze ISO-ra is, de szerintem a rétegelt szenzor, AF rendszer, passzív hűtés miatt egy árban lesz az S1H-val, és az állóképes kameraként nem igazán állja meg a helyét. -
Hi!King
őstag
Már nem azért, de az, hogy csak X ideig bírja a kamera az adott felvételi módot, mert túlmelegszik, nagyon gagyi egy megoldás, ha nem bírják megoldani a hőelvezetést, akkor ne legyen ekkora felbontású mód, de ez így szimpla parasztvakítás. Ez nem olyan, mint egy PC, ami bizonyos feladatok esetében hamar túlmelegszik, ezért "throttlingol", ezért mondjuk adott konfig van amit csak egy ideig tud megfelelő sebesség mellett elvégezni, ha nincs valami extra hűtés, mert az egy általános célú gép, egy kameránál viszont gyári funkciók vannak, amelyeket a gyártó a melegedés függvényében tervezhet, vagy fordítva, a hőelvezetést tervezi a funciókhoz, de az trehány munka, hogy betesznek egy funckiót, ami túlmelegedést okoz, ezért X idő után lekapcsol.
-
-
MrChris
nagyúr
válasz Hi!King #3323 üzenetére
Sony-t is elhasználgatják így évek óta, akkor ezzel is menni fog. Szerintem a fotósok nem örülnének ha nagyobb lenne 6-8mm-el, csak azért, hogy a ritkán használt videós rész még ritkábban használt 8k-val családi egysnittes egyszersem nézem meg videót lehessen csinálni.
-
Hi!King
őstag
válasz MrChris #3325 üzenetére
Szvsz a legvalószínűbb, hogy alig akad, aki ezzel 8K-ban fog videózni, csak jól hangzik a feature listben.
Szerk.:
Már csak azért is, mert a túlmelegedés kellemetlensége mellett a vlogger világban nem feltétel, hogy az esetleges jövőbeli igényeknek is megfeleljen a videó, hiszen 10 év múlva senkit sem fog érdekelni ugyanaz a tartalom. Most meg elhanyagolható az a réteg, akinek 8K kijelzője van.[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
-
Stauffenberg
Topikgazda
Azért nem eszik olyan forrón a kását, ezeket az értékeket elvileg a Canon adta ki, azt sem nyilvánosan és tesztkörülményekre vonatkozik (gondolom szobahőmérséklet, átlagos páratartalom, átlagos tengerszint közeli nyomás). Láttuk sok kameránál, hogy nem kell ahhoz egyhuzamban felvenni a 20 percet, lehet mondjuk rendezvényen rögzítesz a tűző napon szakaszosan és lehet nem 20, hanem 40-50 perc után, de lekapcsol. Meg ugye ne felejtsük el, hogy visszahűteni a szenzort több idő, mint felfűteni.
A 4K 60/120 fps tökre legitim lehet mondjuk sporteseményen, ahol sok kis snittet veszel fel ugráló deszkásokról, driftelő kocsikról, BMX versenyzőkről és mozogsz a terepen, jellemzően napsütésben, nyáron. Nem biztos, hogy két klip között lesz ideje a szenzornak lehűlni és a melegedés halmozódik. Lehet tovább bírja majd 20 percnél, de majd egy váratlan pillanatban azt mondja eddig bírta.
Aztán itt jön a trükk, hogy hát akkor vegyél profibb cuccot, aktív hűtéssel és p_adam gondolatmenete ebben helytálló, tényleg a marketingosztályon fut zátonyra a mérnökök összes aggodalma. Az egyik felhasználó ezt elfogadja, míg a másik nem. Én ellenérdekeltnek érzem magam fogyasztóként a saját megkopasztásomban. De mielőtt ítéletet mondok az R5-ről, érdekelnének a tartós tesztek is, hogyan bírja a valódi nyúzást.
-
vakablak93
őstag
hogy a T-3 vagy 4el mi lenne nem tudom, azt is tudom hogy nem egy kategória, de nekem a T-30 ami hasonló a sony A6 sorozathoz, az simán túlmelegszik és leáll, télen -5 fokban bírta csak ki második 10 perces snittet..... és nem folyamatosan ment....
ilyenkor nyáron???? tapasztalatom szerint 5 percnél megjelenik a kis hőmérő a kijelzőn hogy mindjárt túlmelegszik......
mázli hogy van a családban még egy G80Majd akkor lesz instám, ha felkel a nap a hold sötét oldalán :D
-
p_adam
addikt
válasz Stauffenberg #3329 üzenetére
"Az egyik felhasználó ezt elfogadja, míg a másik nem. Én ellenérdekeltnek érzem magam fogyasztóként a saját megkopasztásomban."
Nyilván én is, de fogyasztói szemmel nézve az összes gyártó ugyanezt csinálja, csak más módokon. Pl. a Sony A9-ben (A9II-ben) milyen korlátja van, hogy ne legyen benne Picture Profile (vagy esetleg S-Log...) Ehelyett van egy tök jó 6K FF kamera elég jó rolling shutter-el, de videóban semmi dinamikával (főleg esküvő-, sport- vagy természetfotózásra).
Nem, a rétegelt szenzoros videós kamera az A7SIII lesz 12 megapixellel, jó hűtéssel, új keresővel.
Az A7III-ban van S-Log és nem kevés megapixel a legjobb áron, de még mindig nem olyan jó más dolgokban, mint a másik kettő.
Számomra úgy tűnik, hogy ezt a három különböző termékvonalat egyesíteni is lehetne. Vagy az S1 és S1H helyett is lehetett volna egy kamera, ami a kettő között van árban...
Nekem az a véleményem, hogy ki van ez találva mindenhol ugyanúgy, a sikeres gyártók a fogyasztókon mindenképp felülkerekednek a végén, és bezsebelik a profitot, csak erről szól a dolog tulajdonképpen.Fogyasztói szempontból az EOS R6 engem jobban elszomorít:
Kivették belőle az 1.4x 4K crop módot (ami az 1DX III-ban benne van)
Ehelyett marad a FF mód jelentős rolling shutter-el, vagy 1.6x crop mód, ami nem is ad igazi 4K felbontást. És még így is elég jó kamera...
Az R5, amiben nincsenek ilyen szoftveres dolgok (de azért a crop módban ugyanúgy tudhatna RAW videót is), ez van.Ahogy írtam, az R5 szenzor technológiából elég jó 4k60p APS-C gépet lehetne fabrikálni, csak vigyázni kell, nehogy az is túl jó legyen ár-érték arányban...
Még szerencse, hogy az EOS M vázak túl kicsik, így nem lesz veszélyben a jó hűtés, főleg ha még az IBIS-t is megkapják mellé.
(de ha esetleg ugyanúgy megjelenik a 4k60p 10-bit 4:2:2 Canon Log meg IBIS, már az is forradalom lenne Canon APS-C szinten, mindegy hány percig tart az álom )[ Szerkesztve ]
-
vond
MODERÁTOR
válasz vakablak93 #3330 üzenetére
Micsoda, a T-30 is így melegszik? Ez komoly?
Én a múltkor simán vettem a G9-cel egyfolytában közel másfél órát (fél óránként rögtön újraindítva) szobahőmérsékleten autofókusszal, stabival, mindennel. Mondjuk ez csak 10 bites 1080p50 volt.
De utána meg lenyomtam egy fél napot 8 bit 2160p50-ben, túlnyomó részt napsütésben. Egy-egy helyszínen csak pár másodpercekre leállítva a felvételt. Szerencsére nem volt gond a melegedés sehol sem.
Meccseket is simán végigtolom, erőltetett menetben, két óra alatt kb. 4-500 RAW+JPG fotóval és 40-50 perc 4K50 videóval (AF+IBIS szintén végig bekapcsolva).
[ Szerkesztve ]
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
nozs23
addikt
Ez azért van, mert azok a szar Panasonic gépek azért rendesen össze vannak rakva. Persze ez senkit nem érdekel, mert nem egy marketing headline.
Nyilván nagyobb szenzorral nehezebb megoldani. Ezért raktak abba hűtést. Hosszabb, komolyabb videós feladatokra is alkalmas S1H, ami az R5-ről például nem biztos, hogy elmondható). Nem poénból rakták azt bele.
[ Szerkesztve ]
-
kovsol
titán
Állványon 4k25 -ben AF-el A7III nekem 1 óra 15 perc folyamatos felvétellel 26 fokban (30 perc után azonnal újraindítottam). Így még ki se rakta a melegedést jelző ikont.
Több mint 1,5 éve használom és eddig egyetlen egyszer jött elő a melegedést jelző ikon, de akkor már közel 4 órája videóztam vele táncversenyt 4k25-ben, a táncosok felvonulása közötti időben leállítottam, így fél-egy perc szünet volt a 4-5 perces videók közt. De akkor se kapcsolt ki, csak felvillant a melegedést jelző ikon, de el is tűnt utána.[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
vakablak93
őstag
8bit 1080p-ben is erősen meleg vele a helyzet, ha a bitrátát 200-on felejted, csak a kíváncsiság kedvéért majd kipróbálom ,de szerintem ott is lefőzi a kávét......
ez nem Panasonic, amit a trópusokon a száraz évszak derekán se tudtam zavarba hozni..majd 40 fokban másfél óra után se...
Az elején még terveztem egy 16-80-at videózáshoz venni, mondván elég lesz egy gép akkor a családban, de azóta letettem róla... nálam ez csak fényképezőgép...
[ Szerkesztve ]
Majd akkor lesz instám, ha felkel a nap a hold sötét oldalán :D
-
Stauffenberg
Topikgazda
Az MFT Panasonic gépeknél a szenzorhoz és a kapcsolódó áramkörökhöz képest elég nagy méretű a váz, nem az utolsó tized milliméterekre van minden bezsúfolva, főleg egy GH váz és a G9 esetén. Oké egy 4K 100 Mbps egyik mai kamerának sem kottyan meg, de nekem a G80-on ezzel még a legelcseszettebb heretuttyasztó kánikulában sem volt soha túlmelegedésem, pedig a kortárs Sony gépek (akár FF, akár crop) notóriusan túlmelegedősek voltak azonos beállítások mellett (és kánikula sem kellett hozzá), még akkor is ha próbáltál nagyon vigyázni arra, hogy ne locsold feleslegesen a felvételi időt, csak szépen beosztva, szakaszosan. Nem beszélve arról, hogy a Sony vázakon mennyivel szembetűnőbb a rolling shutter.
Anno én is marcangoltam magamat eleget, hogy az AF és a jobb low light képességek számítanak-e jobban nekem, vagy inkább a magabiztos hőkezelés, időjárásálló kivitel, kevesebb rolling shutter és az IBIS megléte (árban hasonló Sony vázakon a mai napig sincs). Utóbbi nyert.
Igazából az AF-et leszámítva én a mai napig sem érzem kevésnek a G80-at videóra, de az is igaz, hogy nekem ez nem a dolgozós, hanem az otthoni játszós gépem, zömmel nyaralásokat, családi/baráti eseményeket videózok vele. Azért az f/1.8 körüli objektívekkel ritka az, hogy ISO 800 fölé kell mennem, de az ISO 1600 is még emészthető. Lépjenek végre PDAF-re és megvesznek kilóra.
-
tvamos
nagyúr
Tulajdonkeppen nem is fontos, mert nem videokameranak hivjak, hanem fenykepezogepnek. Szoval a video csak egy kellemes extra funkcio. Ha ezeket a korlatokat leirjak a hasznalatiban, akkor nekem nincs vele bajom. Engem sokkal jobban zavar a Canon M50 4K autofokusza. (Marmint a nem letezo AF.) Azt nem annyira domboritotta ki a Canon, hogy az gyakorlatilag rosszabb, mintha nem is lenne.
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
vond
MODERÁTOR
válasz Stauffenberg #3338 üzenetére
Ámen.
A G80 még mindig egy nagyon jó vétel (ha nem a legjobb) ezekre a területekre, amiket írtál. Nem pénz érte használtan az a nagyjából 110-120 ezer forint.
Én két hete adtam el az enyémet, mert tényleg nem használtam ki. Maradt a G9, másodváznak meg a kis GX80.
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
Stauffenberg
Topikgazda
A GX80 is baromi jó (ha nem a legjobb ár/érték arányú) gép a használt piacon, legutóbb mikor néztem 60k körül mentek. De nem tudok mit kezdeni vele ha nincs rajta mikrofon bemenet és úgy utálom ezt, mikor a 0,003 dolláros fiszemfaszom alkatrészt direkt lehagyva próbálnak a drágább modell felé terelni. Jó oké a G80 is a maga idejének egyik bestbuy gépe volt, csípem is, de én jobban örültem volna, ha nem szüntetik meg a GX8-at utód nélkül. De mindegy, ezen már durrogtam eleget, sajnos a fotóipar nem abba az irányba tart, ahol kifizetődő rangefinder stílusra építeni, ez egy szűk rétegigény.
-
vond
MODERÁTOR
válasz Stauffenberg #3341 üzenetére
Sokan vannak ezzel így. Tényleg kár, hogy nem vitték tovább rendesen azt a GX8 vonalat, meg a GM5 féle extra kicsi vázakat sem.
A mikrofon bemenet nagyon hiányzik nekem is a GX80-ról (marketinges fillérszabás rulez). De mégis inkább ezt tartottam meg, egyrészt a mérete, másrészt az olcsósága (COVID-19 előtt 50-ért is mentek a vázak használtan - annyiért biztos nem adom el, de még 60-ért se). Ha kell jobb minőségű hang, és a G9 valamiért nem elérhető, akkor felveszem mobillal (akár másfél megás WAV-ban) + puska vagy csipi mikrofonnal, és utólag behúzom a kép alá.
A G80 úgyis "csak" 128kbps AAC-ben tudott rögzíteni. Mondjuk nem mintha a legtöbb dologhoz nem lenne elég az is.
[ Szerkesztve ]
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
nozs23
addikt
Ha ezeket a korlatokat leirjak a hasznalatiban, akkor nekem nincs vele bajom.
Egyetértek. Meg a Fuji tényleg nem promozza magát hybrid-ként, tehát tényleg kellemes meglepetés a 4k/60p, 10 bit, stb.
De sok gépet már hybrid cameraként hypolnak, illetve a promo anyag nagy része is erre épül (R5-nél is), akkor ott már vannak elvárások. -
madgie
titán
2-3 órás riportokat szoktam felvenni az X-T3-mal, folyamatosan, félóránként újraindítva, multicam, sosem melegedtek túl. Vagy millió eset volt, mióta megvannak, hogy tűző napon vagyok velük egész nap, akkor ugyan nem folyamatosan mennek, de 12 órát szakaszosan, 4K/50p-vel. Holnap is egy balatoni nyaralót videózunk le. Sose állt le egyik sem hőtermelés miatt.
Nálam többet szerintem nem sokan videóznak itthon a T3-mal. Múltkor öt napon át forgattunk egy parkettagyárban, ott se volt túl hideg...
[ Szerkesztve ]
-
vond
MODERÁTOR
Na, tessék. Gondoltam, hogy Téged még meg kéne kédezni. Emlékeztem, hogy eléggé hardcore nyomod az X-T3-mal. Bár ugye vakablak93 kolléga az X-T30-ról írt. Valószínűleg az X-T3-nál jobban figyeltek a hőelvezetésre.
(#3343) kovsol: 50-55k a járvány előtt volt. Mostanában szerintem 60-65k alatt nem nagyon raknak fel. Én a Hardveraprót, meg az Index m4/3 topikot szoktam nézegetni.
[ Szerkesztve ]
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
Stauffenberg
Topikgazda
"A G80 úgyis "csak" 128kbps AAC-ben tudott rögzíteni. Mondjuk nem mintha a legtöbb dologhoz nem lenne elég az is."
Komolyabb audio igényekhez nyilván nem ezek a beépített jack csatlakozók valók, de pont egy ilyen árkategóriájú gépnél lenne fontos(abb) a bemenet megléte, hogy amikor felveszed a baráti eseményeidet, utazást, hasonlókat, akkor elég legyen egy kicsit is jobb mikrofont dugni a vakupapucsba, nem is feltétlenül a jobb minőségért, de egy irányított mikrofon legalább kevésbé veszi fel a környezeti zajokat, döglött macskával nem ropog bele a szélzaj, jobban ki tudod emelni a beszédhangokat vagy ami éppen fontos és így tovább.
Egyszerűbb a bemenetbe dugni egy 10-20-30 ezer forintos mikrofont (pl: Rode VideoMic Go). Ráadásul a GX80 beépített mikrofonja kifejezetten katasztrofálisan szar, nála nagyjából bármi, de még egy mobiltelefon is jobb minőségű hangot vesz fel. Öcsémnek van GX80-asa és egy családi szülinapi köszöntőt sem venne fel vele.
[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
válasz Stauffenberg #3347 üzenetére
Furcsa, hogy erre a célra nincsen olyan kicsi mikrofon, kb bő ceruzaelem méretű ami egyúttal rögzíti is a hangot, beépített memóriával, akksival, usb porttal egy húszasért... Nekem egy Tascam dr05 van, ami azért nem olyan kicsi, de inkább ezt teszem fel, mert a sima külső mikrofon drótján előfordul, hogy extra hangokat szed össze. Valamint a hang is jobb.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Hivatalosan is reagált a Canon az R5/R6 túlmelegedés témakörre és egy pár javaslatot is adott, hogyan lehet kitolni a használhatóságot:
- Hagyd bekapcsolva a túlmelegedést kezelő szoftveres funkciót, az majd letilt ezt-azt amikor eljön az idő beavatkozni
- Kapcsold ki a kamerát rögtön, amikor éppen nem rögzít
- Ne tedd ki közvetlen napfénynek
- Barkácsolj rá a saját kezeddel valamilyen ventillátortEz mondjuk egy az egyben ugyanaz a pár tipp, mint amik a régebbi Sony vázak kapcsán keringtek a neten.
-
kovsol
titán
válasz Stauffenberg #3349 üzenetére
Sony esetében segített a hideg aksi, és a kihatott kijelző is.
May the Force be with you!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest