Új hozzászólás Aktív témák
-
lugosi
MODERÁTOR
Szerintem azt mondja amit írsz.
Ettől függetlenül az mind áll, amit írtam.
Természetesen az is lehet, hogy máshol tesztelte, mint ahol én feltételeztem, illetve az is lehet, hogy jóval korábban, mint amit én feltételeztem. Illetve az is lehet, hogy rosszul emlékszik a hőmérsékletre, és érzésre mondta, de persze ennek van a legkisebb esélye, az is lehet hogy direkt mérte, és jegyezte. Ezek mind lehetőségek, de az tény, hogy a lakóhelyén 19 napja nem volt 32 fok feletti hőmérséklet. -
MrChris
nagyúr
Atyagatya, ezen vitatkoztok?
Ha nagyon melegszik úgy is sok lenne/lesz erről a visszajelzés. Egyenlőre minden jónak ígérkezik. -
Neck
veterán
Ne haragudj, de az általad linkelt weblap alapján is 31 fok volt 26-án vasárnap. Azaz, ha akkor vette fel a videót, akkor máris stimmel. Illetve, nem biztos, hogy a meteorológiai állomáson is annyi fok van, mint a tengerparton, ahol dől a meleg, árnyék meg nincs.
Na meg, több napon is volt 29 fok, és szerintem hagyjuk az 1-2 fokon való rugózást. Ha azt mondja, kivitte a tengerpartra, és nem melegedett túl, akkor kivitte, és nem melegedett túl, tök mindegy, hogy ez 29 vagy 32 fokban történt (szerintem).
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
p_adam
addikt
válasz MrChris #3652 üzenetére
Alapvetően azért melegszik rendesen (már 5 perc után is, beltérben), a tűző melegben 55 fokra is felmegy a ház hőmérséklete a tűző napon a sima üzemmódban.
A különbség az, hogy mindez mégsem befolyásolja a működését, miközben a Canon 50 fok felett már letilthat (és nincs engedélyezve másik módja)
Mondjuk azért az feltételezem, hogy a legtöbb folyamatos állványos felvételi esetben, valami árnyékolást csak kapna az a szerencsétlen kamera a direkt napsütés helyett... -
nozs23
addikt
Alapvetően azért melegszik rendesen (már 5 perc után is, beltérben)
Ott fogdossa, filmez vele és annyit mond, hogy warm. Ha semmit nem csinálok a kamerámmal, de ott van a kezemben, akkor az is átveszi hőt. Tehát ez így nekem egy semmi információ.Biztos jönnek majd alaposabb tesztek is a melegedésre. Egyelőre úgy tűnik ez egyáltalán nem jelent problémát.
-
p_adam
addikt
Az erőteljes melegedés nyilván nem ugyanaz, mint a túlmelegedés.
Az A7SIII nem hajlamos a túlmelegedés miatti leállásra, a kérdés csak annyi, hogy hosszabb távon jelent-e problémát, ha 50 fok fölé kúszik a hőmérséklet, vagy igazából ez csak maga a váz, és a szenzortól valóban elvonja a hőt (és a Canon azért nem jelez ilyen hőmérsékletet, mert nem ilyen jó a hőleadás, vagy csak szimplán nem enged magasabb üzemi hőmérsékletet és leállítja a dolgot).
Mivel sok ideje nem volt A7SII utód, ezért valószínűsíthető, hogy nem lesz gond a megbízhatósággal. -
-
80hun
addikt
válasz t72killer #3658 üzenetére
Ahhoz kell a hosszú expo is
Ha pl 35fok van árnyékban mindegyik váz 35fokos alapból .
Nyáron napon simán 50fokosak a vázak/cuccok fotózáskor is .Egyébként meg tervezésfüggő. Az ipari kameráknak 55fokos hőkamrában kell 48órát tökéletesen üzemelniük
A gyárakban elég jó idő tud lenni -
-
Neck
veterán
Az, hogy a ház meleg, nekem azt jelenti, hogy részt vesz a hő leadásában. Nem az a gond, ha a ház meleg, hanem ha a szenzor / proci környéke annyira forró, hogy le kell tiltson.
Northrup videójában ( hogy erre kell hivatkozni, sajnos) ahol összelőtte az X-T4-el, az volt a feltűnő, hogy a tűző napon is ugyanaddig bírta az R5, mint a szobában - illetve, 2 óra, mire visszahűl.
Ez nekem gyanúsan olyannak tűnik, mintha a ház izolálná a "belét" a cuccnak - ami napfényben előny, viszont nem is vesz részt abban, hogy "kihozza" a hőt a vázon kívülre.
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
madgie
titán
Az egész X-Tx generáció eddig g*cibuta LCD-ket kapott, 1,04 millió pixeles borzalmak 2016-2018-ban is cikik voltak (főleg, hogy az X-Pro1-é (!!!) már jobb volt ennél), ezt végre orvosolták az X-T4-nél (meg amúgy az X100V-nél is), szóval én annyira nem sírok emiatt
Ellenben ezek hibrid gépek és az LCD mérete nem mehet a gombok/ergonómia rovására, így nem fért bele akkora "plazmatévé", mint a szelfikamerának ajánlott kistesókba. És igazából nem is akarták nagyon megbolygatni az X-Tx formatervet, épp hogy reszelnek mindig kicsit rajta.
Az A7S III-nál viszont tényleg nem értem azt a király EVF-et, oké, tudnak olyat gyártani, de egy 12 megapixeles géphez mi a fenének 9 megapixeles kukucska? Lassan úgy lesz, mint nálam a retina iMac-en a 24-26 megapixeles fotó, épphogy belenagyítasz, ha 100%-ba tolod, aztán a kis pixelméretek miatt baromi nehéz jól látni az élességet (tényleg rossz élesíteni 5K iMac-en a fotókat, bele kell bújni, hogy jól lásd). -
p_adam
addikt
Az előbb is a Blackmagic kamerákat hoztam fel, azon kívül, hogy tuningolni kell, ha valaki nem fix LCD-t akar, nagyon is jó videóra, hogy nem egy kis méretű kijelzőn nézi az élességet. Nincs szükség annyi gombra, ha az érintőkijelzős kezelés jól meg van oldva, sőt, sokkal jobb is.
Pl. a Canon kamerákon is nagyon jó a kezelőfelület (sőt, egyértelműbb, hogy minden félautomata módban ugyanolyan, csak ami automata, azt nem lehet nyomkodni), de ha nagyobb lenne a kijelző, akkor még egyszerűbb lenne és igen, a gombokkal is lehetne spórolni, a joystick az egyetlen, ami valóban nagyobb érvágás lehet, de a többit máshova is lehet rakni (leginkább a kijelzőre)Így, hogy az A7 kialakítás miatt csakis ugyanolyan 3 col maradhatott az átmérő, nem valószínű hogy olyan drasztikus lett volna a javulás a méret növelése nélkül (a fogyasztás meg csak még több), igazából ez a fontosabb dolog, akinek az volt a baja, hogy nem forgatható, az így is elégedettebb lehet a korábbinál, meg a szenzorkiolvasás módja miatt valószínűleg nem életlen (bár nyilván profitált volna több pixelből).
A legdurvább dolgokat meg úgyis csak a külső felvevővel tudja.A keresőnél a külső méret változása nélkül 0.9x az új nagyítás, ez csak nem lehet olyan rossz, az A7SII eredeti ára alapján valószínűleg akkor is ugyanennyibe került volna a kamera, ha csak egyel régebbi EVF-et kap meg, de valószínű a Bionz XR processzor is kell hozzá.
Valahogy el kell adni úgy is, mint egy hibrid kamera, és akkor meg már csak ezt is fel lehet sorolni a fotós érvek mellett, még ha az LCD továbbra is gyenge pont marad (és a teljes újratervezés itt valóban nem állja meg a helyét, de ez már az egész kamerára is igaz, A7RIV 'Evo').
Az sem lehet várni, hogy az A7IV bármilyen tekintetben jobb lesz az LCD vagy EVF terén, utóbbinál gyengébb, de már valószínű jó, előbbinél valószínűleg ugyanolyan marad (csak a forgathatóság marad a kérdés).A másik topikban már írtam hogy 4k60p FF RAW kimenet max ISO és dinamika AF-el együtt, komolyabb túlmelegedés nélkül, minimális súly és méret.
A többiről mind felesleges beszélni, ha ezt más meg sem fogja közelíteni, ha ilyen szenzort nem adnak oda másnak, vagy azok nem terveznek külön.[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
Én is az előbb azt hoztam fel, hogy hibrid cuccokról beszélünk: a Blackmagic nem az. Ott elfér, hogy a hátlap háromnegyedét a kijelző foglalja el, egy fényképezőnek is használható cuccnál nem.
Egyébként szerintem nem akkora truváj ez az új Sony, a RAW output engem nem érdekel, a dinamika igen, de már az APS-C X-T3-mal is nehezen kerülök olyan helyzetbe, ahol elfogyna a dinamika (out of cam Eterna + DR400-zal!), cserében a Sony már fotóra felejtős (12 MP, bitchpls), videóra nem elég specifikus (na oda elfért volna egy Blackmagic-szerű kijelző!), AF-ben a Canon hipp-hopp ledolgozta a Sony előnyét, szóval nálam az A7S III nem mutat semmi olyat, ami miatt másfél millát el kéne rá tapsolnom (nyilván tudom, hogy másnak meg igen).
Ja igen, értem én a színkódokat, de az új Sony menü úgy néz ki, mintha egy Toy Story Xbox játék főmenüje lenne -
Stauffenberg
Topikgazda
Egyetlen baj van azzal a bizonyos Sony csúcsmobilos csúcskijelzővel, hogy OLED és az sajnos hajlamos arra, hogy beégjen. Mobiloknál is megesik, hogy a kijelzőn szinte folyton jelen lévő elemek (pl: óra, töltöttség indikátor) egyszerűen beleég. Egy EVF-be elmegy, mert az csak addig világít míg belenézel és nem is kell neki a világ összes fényereje, hogy napfényben is lásd.
Vagy akkor lesz OLED hátsó kijelző, amint a beégés elkerülését meg tudják oldani vagy a gyártó felteszi a kezét, bevállalja, hogy garanciában javítja, de a mobilokhoz képest alacsonyabb üzemóra miatt ez jellemzően inkább utána jelentkezne. LCD-ből is ki lehet hozni jobbat, nagyobb pixelsűrűséggel.
-
p_adam
addikt
Az A7S volt a korábbi Sony széria legsikeresebb modellje (egy 5D III-mal kellett versenyeznie videóra...) az A7SII meg megkapott két fő dolgot, IBIS és belső 4K felvétel, fenntartotta az iramot, aztán jött az A7III ami még mindig erős maradt mindkét téren, sokakat bevonzott a Sony rendszerbe.
Ugyanezt a kört be fogja futni az A7SIII is szimplán azért, mert a videót sokkal jobban kitolja az A7III-hoz képest, és továbbra sincs igazi alternatívája (csak ha valakinek nincs ilyen szintű dolgokra igénye, akkor már vehet más kamerákat is, amik fotóra jobbak stb. stb.)
Ha lehetne választani, ez a kevés megapixel sok fps meg RAW kimenet koncepció APS-C méretben is tökéletes lenne a Sigma 18-35/1.8 objektívvel, valamiért nem bír senki tervezni hozzá egy normális high-end video képes vázat olcsó áron mert túlságosan hasonlítana a videokamerához...
De visszatérve az A7SIII-ra, ez is hasonlít. Nincs maximalizálva a hasonlóság, de így is sokkal jobban, mint más kamerák, a rolling shutter gyakorlatilag mindent üt - bár a 'gyenge 4K' módban az R5 is nagyon jól teljesít, és azt még meg kéne nézni normálisan, hogy mennyivel életlenebb, mint az A7SIII, jó lenne egy normális gyakorlati teszt
De kevés olyan van, akinek nem úgy adták oda íratlanul, hogy "tessék, de akkor hangsúlyozd ám az előnyeit"[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
Topikgazda
Szubjektíven nézve engem sem talált telibe az A7S III és pont azért, mert fotóra nekem már kevés a 12 megapixel. Viszont objektíven nézve, ha olyan felhasználó lennék, mint Gerald Undone, aki 95%-ban videóra használja és a maradék 5%-ban social posztokhoz gyárt BTS fotókat, akkor nehéz elképzelni ennyi pénzért ennél jobb ajánlatot jelenleg a piacon.
Engem jobban izgat, hogy ezekből a fejlesztésekből mi csorog majd le az A7 IV-be. A visszafogott rolling shutter, fejlesztett színkezelés, 4K/60p és a 10 bit internal például jó lenne.
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz Stauffenberg #3667 üzenetére
Ha ugyanaz, mint amit a Nikon Z6s-ről szivárgott eddig, akkor a 4k60p videó 10-bit, jobb színkezelés mind valószínű (1.5x APS-C crop), a rolling shutter viszont nem (amúgy akkor valóban mi értelme volna az A7SIII-nak, ha az A7IV is majdnem ilyen jó volna ilyen téren)
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #3667 üzenetére
Mondjuk ezen mindig jót mosolygok, 10 bit meg 4K/60p, köszi, két éve így használom a T3-at
De ha már fotó és A7S III: szerintem a HEIF (és főleg a 4:2:2 HEIF) ami előremutató és király benne, azt igazán átvehetné végre a többi gyártó is (és a Microsoftot seggbe rúghatnénk, hogy a Win10 alapból tudja kezelni a HEVC/HEIF fájlokat, ne valami tingilingi pluginnal). -
PuMbA
titán
Dan Watson A7S III vs R5 videót most néztem. A Sony überkirály, de két dologban mégiscsak a Canon jobb: IBIS és rolling shutter. A rolling shutter azért furcsa, mert egy Canon interjúban nem mondtak számokat, de azt mondták, hogy az R5 és R6 szenzor esetén is a lehető leggyorsabb kiolvasásra mentek rá. Na de, hogy ennyire jól sikerült volna megoldaniuk, hogy egy 12MP-es direkt videóra fejlesztett szenzort utolértek?
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
[link] Ezért nem érnek sokat ezek a tesztek. Egyikből sem lesz okos az ember, csak ha megnézi az összeset, mert mindenhol csak féligazságok vannak, amik az adott környezetben érvényesek. Annyi féle beállítás van egy fényképezőn, hogy senki sem fogja ugyanúgy használni. A Dan Watson tesztben még egyébként az egyik módban R5 1 perccel tovább bírta a videófelvételt, mint az A7S III tűző napon [link] Na ezt rakjuk össze valahogy.
[ Szerkesztve ]
-
kovsol
titán
Nem volt bekapcsolva neki a magas hőmérséklet opció. Azt bekapcsolva nincs gond.
Ez a csávó a videói alapján tipikusan olyan fazonnak tűnik aki a menü felét át se nézi a tesztek előtt. Elég sok ilyen van akár milliós feliratkozószámmal is.[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
p_adam
addikt
[link] Az R5 rolling shutter a 8K módban lényegesen gyengébb, de a normál módot is össze kéne vetni, életlenség szempontjából, valószínűleg nem olyan drámai a különbség, csak magas ISO esetében.
Ha 7ms érték valós, akkor azt meg sem közelíti semmi, a Panasonic S1 APS-C módban is gyengébb 10ms, FF módban pedig 20ms ami a legjobb FF teljes szenzoros kiolvasás, az A7III 22.6ms majdnem ugyanannyi.Az A7SIII a Sony szerint 3x jobb, mint az A7SII, amit egyébként 32ms (ugyanannyi, mint egy 5D Mark IV) tehát az alapján ugyanez a mérés alapján elviekben 10,6ms lenne, ami természetesen még mindig messze a legjobb, és 2x jobb, mint az A7III.
Az R5 mérési adatai nem ismertek, de nem lennék meglepve ha szintén 30ms körül lenne 8K vagy 4K-HQ módban, ez még mindig 2x jobb, mint az egyel korábbi generáció, ami 4K-ban tudta ugyanezt.
Az R6 valószínűleg a sereghajtó lehet ilyen téren, 30ms 4K módban.[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
[link] Tessék, a kommentekre hallgatva újrateszelte, a magas hőmérséklet opciót megváltoztatva a Sony-n és még mindig a Canon nyert, mert a Sony hamarabb túlmelegedett
Legjobb komment: "Imagine making complaints because you weren’t happy on the real condition test, to only get worst results!! Lmao this wins the internet! Hands on video has what you need to know In the last two min. Stop fighting on what’s better and go create something... fantastic Video BTW."
Teljesen jót mond a csávó, az összes teszt szubjektív valamilyen formában, ahogy én írtam, hiszen a körülmények mindenkinél másak. Ezért hülyeség egyetlen tesztet is akár fikázni vagy kiemelni, hogy az valamilyen bizonyító erejű lenne, mert nincs értelme. Hiába mondja valaki például, hogy a Tony tesztjei kevesebbet érnének mint bárki másé, de ez nem igaz. Mindegyik tesztben van tanulság, de önmagukban mindegyik haszontalan.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Még Gerald Undone is kommentelt, hogy teljesen valid beállításokkal tesztelte le Dan Watson Szóval remélem ezzel egyszer s mindenkorra vége a teszteknek az ennyire komolyan vétele, illetve az általam linkelt teszteknek a "fikázása", mert két teszt ég és föld eredményt mutathat és nincs értelme nagyon kötözködni, hogy ez a teszt szar, mert x,y feltétel nem teljesült. De annak sincs értelme, hogy egy tesztet bizonyító erejűnek tituláljunk. Mindent fenntartásokkal kell kezelnünk.
[ Szerkesztve ]
-
Neck
veterán
Ezek pre-production példányok - lehet, hogy az ő példánya nem sikerült jól, vagy elmozdult a passzív hűtés. 3 másik tesztelő szétgyötörte, és náluk nem melegedett ennyire, és a Sony is állítja, hogy nem melegszik. Szerintem várjuk meg a szeptembert, amikor a bolti példányokkal már valós képet fogunk látni.
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
p_adam
addikt
Pont ez az, ehhez képest meg a Canon új kamerái videóra hulladéknak vannak bélyegezve a Sony Community által
Valós képet persze olyan szempontból nehéz lesz látni, hogy aki majd megveszi valamelyiket munkára, az dönteni fog, tehát úgyis azt fogja mondani, hogy mért azt választotta, nem azt, hogy miben gyengébb a másikhoz képest -
Stauffenberg
Topikgazda
Tömegközlekedésen vagyok és nincs nálam a fülesem, az auto feliratra meg nem hagyatkoznék, de azt eddig is lehetett tudni (vagy minimum sejteni a pre-production példányok alapján), hogy az R5 melegedése teljesen normális mértékű ha az ember nem a legextrémebb terhelésű videó módokat használja.
Csak aztán jönnek a tesztelősdit játszó Youtube influencerek, nyilván rögtön ráeresztik a legdurvább módokat mert kíváncsiak rájuk (teljesen természetes, nem is hibáztatom őket ezért) amik gyorsan elviszik a gépet a túlmelegedésig és aztán már csak a habitusukra van bízva, miként öntik ezt vélemény formába. Én már a pár nappal ezelőtti R5/R6 melegedős hisztinél is elmondtam, hogy várnék pár hetet, amíg kijönnek az első hosszútávú tesztek, mikor valaki már megcsinált velük pár esküvőt vagy utazást (vagy valami ezzel egyenértékű, járványkompatibilis tevékenységet) és le tudja írni a tapasztalatait (amiben többféle videó mód, felbontás, fps keveredik snittről-snittre).
-
PuMbA
titán
Igen, majd meglátjuk Az is lehet, hogy gyengébb példány. Jelenleg a legtöbben arra tippelnek, hogy a Canon jobban van hőszigetelve, azaz a külső körülmények kevésbé hatnak rá. Ugye Dan Watson Floridában van, ahol rohadt meleg van, más a páratartalom, míg Gerald Undone pl. Kanadában....
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz Stauffenberg #3681 üzenetére
Én is kíváncsi vagyok, mert a két váz között egyelőre úgy tűnik jelentős különbség ígérkezik. Aztán majd kiderül, hogy meg is marad-e mikor elkezdik használni....
Bár az is igaz, hogy engem ez a kategória, mármint a videózás nem érint..... Úgyhogy inkább csak kíváncsiság a márkaharc miatt.Szerintem sokkal fontosabb a túlmelegedés és élettartam szempontjából, hogy hogyan vezetik el a hőt és milyen hatékonysággal és sebességgel tudja leadni, minthogy mennyire szigetelik, re mert a nagy hőt maga termeli és nem kívülről szívja be valódi használat között..... Nagyfogyasztás mellet az akku is melegedik, az LCD is melegedik, de még az EVF is, és a stabi is. Ezeket is jobb elvezetni és nem bezárni....
Ráadásul azért maguk a processzorok és áramkörök nem lesznek rosszul 70+ °C -on sem.....
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
Topikgazda
Canon is Delaying EOS R5 Shipments Due to Overheating Concerns: Report
Nem tudom mi most a helyzet a magyar importőrnél, de nagyon úgy tűnik, hogy a Canon csak a töredékét szállította le az ígért R5 mennyiségnek a kereskedői hálózatokba és visszatartja a készleteket. Ezzel párhuzamosan már olyan infók szivárognak, hogy vissza fogják hívni az R5-öt a melegedés miatt és az új megjelenési dátum idén novemberre csúszhat. A készlet visszatartásnak pont az lehet az oka, hogy minél kevesebb példányt kelljen visszavenni a polcokról vagy vásárlóktól.
Ha ez igaz, akkor a károgóknak lesz igaza és tényleg olyan mértékű a melegedés, amit nem akar a Canon bevállalni. Viszont ha tényleg ez a helyzet és valóban visszahívják, szerintem az a legtökösebb lépés lenne és nagyot nőne a szememben a gyártó hozzáállása a problémához. Több értelme van egy halasztott megjelenésnek.
-
mikrofon
veterán
válasz Stauffenberg #3684 üzenetére
"Viszont ha tényleg ez a helyzet és valóban visszahívják, szerintem az a legtökösebb lépés lenne és nagyot nőne a szememben a gyártó hozzáállása a problémához. Több értelme van egy halasztott megjelenésnek."
Remélem ez nem igaz!
Mert szerintem meg ultra gáz mert erről tudtak, tesztelték is biztosan. Csak úgy gondolták hogy ők ezt megtehetek, ezt majd lenyelik a felhasználók. Aztán meg jöttek a visszajelzések, meg a Sony is bejelentette hogy a legnagyobb hangsúlyt az új vázánál arra fektette hogy elkerülje a melegedést.
Ezért kiderül hogy még sem teheti ezt meg mert nagy bukta lenne...
Így logikus lépés visszahívni és levenni a ház hőszigetelését és kivezetni a hőt a házra. Inkább legyen tapintásra meleg/forró de bírja hosszútávon.Minden esetre remélem ez nem igaz mert az én szememben örökre elveszití a hitelét ez a gyártó.... Ezt pedig nem szeretném.....
[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
válasz Stauffenberg #3684 üzenetére
"Több értelme van egy halasztott megjelenésnek." Ez lehetetlen, már megjelent.
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz Stauffenberg #3684 üzenetére
“Ha ez igaz, akkor a károgóknak lesz igaza”
Lehet hogy kulturáltabb lenne őket inkább például kritikusoknak hívni, főleg akkor ha lehetséges, hogy jogosak voltak az észrevételeik. -
-
madgie
titán
Nemtom, szerintem nem nagy hiba, "sima" 4K-nál bírja, olyan eszméletlen felbontásnál/framerate-nél, amit az A7S III sem tud in-camera rögzíteni, ott meg leírják a specifikációkban, használatiban, mennyit kell bírnia (user 1.0 példákkal, mi mire való igazából). Nem látok én itt semmilyen óriási hibázást, irgumburgumot, ha nem Fujiznék, nálam az R5 kb az első helyen lenne, ha videós cuccot kellene választanom most.
vihartigris: ja, a Pentax-szal nincs ilyen gond, nyolcéves szenzort 10+ éves AF-fel ötvözve ad még mindig jó drágán, nevezhetjük egy cseppnyi jóindulattal kiforrott technológiának[ Szerkesztve ]
-
80hun
addikt
válasz Mr.Csizmás #3691 üzenetére
A bajonettet gariban cserélték ha kérted a7s-re
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz mikrofon #3685 üzenetére
Nem tudom, hogy az R5 tesztpilóták kaptak-e instrukciókat arról, hogy miként próbálkozzanak a túlhevítéssel, lehet a videósok élből úgy kezdték, hogy csak annyi ideig rögzítettek belülre, hogy össze tudják mérni az internal codec-et a külső rögzítős anyaggal. Az eddig megjelent tesztek szerint is elég vegyes a kép, volt ahol éppen az R5 jött ki jobban, mint a passzív hűtéssel ellátott A7S III.
Most úgy képzelem el a Canon főhadiszállást, mint a NASA központját, mikor a Földről kellett kitalálni, hogyan menthető meg a már kilőtt Apollo 13.
----
(#3686) MrChris: Ööö igen, tegnap. Nincs 24 órája a piacon az R5 és a hír is arról szól, hogy azért tartja vissza a készleteket a Canon, hogy ha visszahívás lesz belőle, akkor minél kevesebb felhasználót érintsen.
----
(#3687) lugosi: Nem gondolom, hogy a kritikusok és a kárörvendően károgók közé érdemes egyenlőségjelet tenni. A kritikusok még egyelőre várnak a hosszútávú tesztekre és nem károgják tele a fél internetet. Külön vicces, ahogy néhány Sony user meg tud nyilatkozni a témában, hiszen a Sony nem csak el sem ismerte a problémát anno, de több generáción keresztül kijavítani sem tudta.
-
mikrofon
veterán
válasz Stauffenberg #3695 üzenetére
Ha igaz ez a feltételezésed, akkor sem jobb a helyzet, mert akkor meg a termékfejlesztési oldalon vannak problémák. Mert az ipari szabvány hogy minden új fejlesztés végén az összes számolt és tervezett értéket tesztelni ellenőrizni kell. E nélkül nem is kaphat egy termék CE jelölést, vagy azzal egyenlő megfelelőséget. Külön van EN ISO szabvány a mechanikus az elektromos és a vezérlési részre, pont azért hogy ilyen ne fordulhasson elő.
Márpedig a termelt hő, annak megadott mértékű és megadott idő alatt történő élvezetese az ilyen hiszen olyan tényező ami jelentősen befolyásolja a termék alkalmasságát és élettartamát.
Emiatt szerintem két lehetőség van. Vagy máshova tették a határokat és a fejlesztési féltételek meghatározásánál a határértékeket, mint ami a felhasználók által elfogadható, vagy ez az egész most csak egy felkapott fölöslegesen túltolt károgás. Én remélem az utóbbi. Tényleg az utóbbit remélem annak ellenére hogy nem a szívem csücske a Canon...Érdekes módon azt senki nem fogadná el, ha az autójában 30 perc autópálya használat után egy óra pihenőre lenne szüksége mert az olajhűtőt allul meretezték még akkor sem ha mondjuk azt a típusú ideális városi népautó szlogennel reklámoznák...
Majd kiderül....
Egyébként meg szerintem nem nehéz a megoldás. És ezt ők is tudják. A hőelvezetést gombnyomással szimulalják, csak át kell írni a határértékeket. A nehéz az azonnali gyártás, a cserével kapcsolatos logisztika, illetve a kommunikáció hogy minél kisebb legyen a bizalomvesztés...
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz Stauffenberg #3695 üzenetére
"Nem gondolom, hogy a kritikusok és a kárörvendően károgók közé érdemes egyenlőségjelet tenni."
Értem, bár ez nekem egy kicsit olyan magyarázatnak tűnik, hogy "az alkoholista az, aki ugyanannyit iszik mint mi, csak unszimpatikus".
-
Neck
veterán
Alapvetően igazad van az autós hasonlat helyretételének kérdésében, de...
Nekem az a furcsa, hogy az egész neten eddig folyamatosan azon ment a nyüszögés, hogy a Sony-kban nincs 4k60. Erre kijöttek egy 4k120-al, amiben úgy tűnik, lesz egy gyakorlatilag unlimited használható 4k60, most meg hirtelen azon megy a vita, hogy miért ugrál mindenki a Canon túlmelegedésen, ha 4k30-ban nem is melegszik...
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Stauffenberg
Topikgazda
Mert most mindenki ki tudja adni magából a tetszőlegesen kipécézett márkával szembeni ellenszenvét. Az a lényeg, hogy az csinálja rosszabbul (mindenképpen) amelyiken a márkajelzést nem szeretjük, amelyiket meg szeretjük az még felmentést is kap a fizika szabályai alól.
A Canon R5 a tesztek szerint beltérben és tűzőnapon is közel ugyanazt a felvételi időt tudja a túlmelegedésig produkálni. Ez egy zárt(abb) rendszer, nem csak kifelé távozik nehezebben a termelt hő, de befelé is jobban ellenáll a külső körülményeknek.
A Sony A7S III beltérben túlmelegíthetetlen, tűző napon viszont kicsivel az R5 előtt kapcsol le (de nagyságrendileg hasonló időt fut, viszont biztos vagyok benne, hogy létezik az az éghajlat, ahol még rosszabbul teljesítene). Mivel van rajta passzív hőelvezetés, ez nem csak kifelé tudja vezetni a hőt, de befelé is. A tűző nap pont annyira fel tud forrósítani egy burkolatot, ami már át tudja lökni a tűréshatáron. Cserébe egy ventillátorral sokkal hatékonyabban hűthető. Basszus, épített itt bárki saját kezével PC-t valaha?
A profi kamerákat nem véletlen szokás árnyékolni és aktív hűtéssel is ellátni (utóbbit a Panasonic S1H is alkalmazza). Az emberek valamilyen csodavárással tekintenek ezekre az új gépekre és elvárnák, hogy a fizikát meghazudtolva vagy akár teljesen életszerűtlen teszteléseknek kitéve is pisszenés nélkül működjenek. Voltam már repülőnapon amikor árnyékban is 39°C volt és ráfűztem egy baseball sapkát a vállpántra, amikor a gép a vállamon lógott, addig is árnyékolta, felemelve a gépet pedig rögtön odébb csúszott és nem zavart a használatban, de ez működik bármilyen kendővel, sállal is. Pedig akkor nem is videóztam, csak fotóztam, de inkább a gépben lévő akkut féltettem, mert ahogy az extrém hideg, úgy az extrém meleg sem tesz jót neki.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs