-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
rbalint88
addikt
válasz Acheron #146318 üzenetére
Szerintem a Volvo minosegben eggyel feljebb van, jo a dizele, jo az automataja, volt korabban neked es szeretted, nem ertem a koncepciot a passatozasban
Passatbol szerintem a tuti valasztas a kombi, 2.0tdi dsg, panoramatetovel, masszirozos-szelloztetos futott szovetulessel, halogen lampaval. Kenyelmi resze ki van maxolva, viszont sok bonyolult es/vagy draga cucctol megkimeled magad (xenon fenyszoro, ledes hatso lampa), amik lehet, hogy tok menok, de az alap is epp eleg jol funkcional. Ehhez raknek meg egy rns510-tolatokamera-dynaudio kombot, ez mondjuk egy combosabb osszeg, de ezek jo cuccok. De ha az rns310 osszehekkelheto a kameraval, akkor az is maradhat. (Magus?) -
rbalint88
addikt
válasz Acheron #146364 üzenetére
a 2.0 D3 5henger (1984 cm3) nagyon jó, unokatesómnak az van V60-ban. fejedet nem tépi le, de értelmesen megy, 170 felett kezd kifogyni a szuflából, ott azért már érződik, hogy csak becsületből dolgozik, de már nem kívánja a hajtást. országúton lepadlózva szépen megindul, automata is elég jól reagál a kickdownra. ha nem te akarsz lenni az autobahn ura, akkor bőven elég. a váltó terhelhetőségét figyelembe véve akár még egy chipet is megkockáztatnék rá.
sajnos ezekben az évjáratokban a benzinesek (T4, T5) Ford 2.0 ecoboostok, amik nem rosszak, de 4 hengeres csak. T2, T3 az meg 1.6 ecoboost, na az szar is. V40-ben a T4 is csak 1.6, 180 lóval.
az újabbakban, 2014-től van a saját fejlesztésű 4 hengeres dízel (1969 cm3), az fut d3, d4, d5, d6 (hybrid) néven is, 150 lótól kezdve. asszem a még fordos alapokon nyugvó v40-ben van a psa hdi 1.6 is (d2), a nagyobbakban még nincs az új, saját kisdízelből, ha egyáltalán lesz olyan és nem csak benyás 1.5T. -
rbalint88
addikt
válasz #16514048 #146513 üzenetére
A 159 egy kozepkategorias auto ennek megfelelo fenntartasi koltesgekkel. Egy fiatalabb, kevesebbet futott peldany 3M, egy lerugott szar, 2-3 evvel idosebb meg 2M. Egy-masfel ev alatt rakoltod a kulonbozetet, ha nincs szerencsed. Es a faceliftesben sok dolgot javitottak, en biztos olyat keresnek. Benzinesbol CSAK 1.8tbi. A v6 nehez, mint a sar es mar nem is a legendas busso motor van benne, hanem GM v6. Dizelek kozul mindegyik jo. Igen, kerreg. De cserebe 8 litert eszik, nem 13-at, mint a tbi es ugyanugy megy. Egy 2.0jtdm meg jo esellyel nincs is lerugva, par evig rakolteni se kell. Befecskendezorendszer amugy is stabil, kettostomegu lehet nagyobb kiadas csak. Ha nem volt tekergetve az ora, 250ezerig turboval se lesz gond, kettostomegut kb 120-200ezrenkent kell cserelni (varosozastol merteketol fugg).
Siman vennek inkabb dizelt belole. Foleg, ha esetleg automatat szeretnel... -
rbalint88
addikt
600e-1M Ft között azért nem túl nagy elvárásokkal nekifutva lehet jó autót venni.
ha párod alacsony, akkor jó lesz a japán autó, azt tutira közel lehet húzni. De neked kínszenvedés lesz. Németeket kellene nézni, azokat mindkét végletre be lehet állítani normálisan. Golf 4 1.6 benzin, Seat Leon és Audi A3 ugyanez, amiből a legjobb állapotút kapjátok - nem szemre, hanem szerviz szerint, műszaki állapotra. Mondjuk mögéd ilyenkor csak láb nélküli ember tud beülni, de rövidebb távokon lehet kompromisszumot kötni ezzel. Ha kívülről kicsit le van ütve az autó, de amúgy rendben van, akkor kell rá alkudni egy kicsit (sokat) és elhozni, egyrészt kevésbé fáj így, ha nem sikerül a parkolás, másrészt másnak se fog, így csak enyhe agyvérzést kapsz, nem 100%-osat.
G Astra az sajnos felejtős, a 186 centimmel koppra hátratolva vezettem, úgyhogy neked az biztosan kicsi lenne. Focust megnézném még, de akinek volt vele tapasztalata, majd elmondja. Fiat Stilo-t is megnézném, elégg lent van az ára és nem rossz autó, egyszerű szerkezet.
Azért arra készülj fel, hogy egyik autó sem lesz hibátlan, itt-ott apróbb rozsdafoltok már lehetnek, de ezek javítható és sok esetben nem is drágán orvosolható gondok. A "havonta lesz valami nyűgje" azért ha nem is havi szinten, de könnyen előfordulhat, de egyrészt sok problémát minimális műszaki affinitással el lehet hárítani, másrészt a kopó-fogyó alkatrészek cseréjét ne keverjük össze a valós hibával. Értsd, a kotyogó gömbfej nem "hiba", a szarakodó motor nagyobb eséllyel az - de a motor szarakodása csak akkor róható fel, ha a öktelező karbantartás el volt végezve. -
rbalint88
addikt
válasz amargo #146523 üzenetére
Hosszu a labam aranyaban es ez egy fapad kivitel volt, ulesmagassag es kormanyallitasi lehetoseg nelkul. A normal kivitelben icipicit jobb volt, de az se tancterem. Mondjuk a Volvo V60-ban sem tudok utaskent ugy elterpeszkedni, ahogy utazasnal szeretek. Vezetoulesen kisebb helyis eleg, de anyoson szeretek elfolyni
htomi: a teny az teny. Az e46 egy szuk auto. Az alfa is az, de nem is allitom az ellenkezojet. Ja es abban is kopp-1 ulok
-
rbalint88
addikt
válasz Acheron #146549 üzenetére
A Volvo nincs chipelve -de már mondtam, hogy kellene -, az Alfa van, jelenleg kb 170 lóra van írva, de most kap épp új turbót és erősített kuplungot, utána ki lesz matekozva 200 fölé úgy, hogy ne füstöljön. és az csak 1300-1400 kiló, nem 1600-1700, mint a V60
pocokxx: igen, JTD, nem, nem kell tőle félni. bár bajosabb picit, mint az eredeti, de eredendően nem szar.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz KAMELOT #146573 üzenetére
Nem mpg, hanem l/100km-ben szamolunk
Acheron: lehet huzni a tbi-t is, de szepen mozog gyarilag is. Mondjuk akkora fogyasztasnak legyen is latszatja ha jossz forumtalira majd, akkor meghallgathatod a csunya negyhengeres kelepelest az alfan es a kevesbe csunya othengeres kelepelest a volvon
-
rbalint88
addikt
válasz gaster #146687 üzenetére
Alfa 147 jtd. Parade futomu, tartos es takarekos, jol huzhato motor. Elleszel vele, lehet rajta molyolni egy kicsit mindig (amit a kor megevett, azt szepitgetni, javitgatni) es nagyon a szivedhez tud noni. Elso autonak kituno. Ot evig el tudsz lenni vele unatkozas nelkul
-
rbalint88
addikt
válasz LógaGéza #146691 üzenetére
Nem tudok objektiven nyilatkozni, de az Alfazas kurva jo hetkoznapi autok kozott olyan elmenyt ad, amit nem sok mas.
BBD: jts selespeedet azert csak halado, hithu alfabuzinak ajanlanek. Nem a problemamentes valasztas szinonimaja. Kozvetlen befecsis benzinmotor pottyet alultervezett kenesi rendszerrel, robotizalt kezivaltoval... j.bravo cartars tudna meselni
De ha veszel egy V6-ot vagy jtd-t, az kategoriajaban abszolut megbizhato. Amugy van egy fekete 2.4 jtd 20v kombi, kuplungot kettostomegut kell cserelni, aztan patent. 600k, goto hahu.[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz FrankMonzano #146747 üzenetére
szerintem nem éri meg. akkora különbség nincs, amekkora lutrit veszel a nyakadba egy ismeretlen előéletű autóval. azért a golf sem tragédia, egy astrától pl sokkal jobb mindenben. ha nincs baja, akkor nem cserélném le, ráfizetéssel meg (persze az átíráson és szervizen felül) főleg nem.
matyi012345: a 206 jó kis autó, simán vennék olyat. 1.4 alattit viszont biztos kihagynám, szerintem az 1.6-tal vagy valamelyik hdi-vel van elég ereje. 1.4 pályán már azért tud szenvedni, főleg ha emelkedő is jön.
legalábbis az én humorom ingerküszöbét nem üti meg, amikor emelkedő hatására 140-ről 120-ra lassul az autó padlógázon
a karbantartásnál a többiek leírták a lényeget.AMD Power: a focus futóműve sokkal jobb, az ülései szinte biztosan jobbak, de hajlamosabb a rozsdásodásra és picit kényesebb a futóműve is (főleg a hátsó). ha neked ezek a kompromisszumok beleférnek, akkor focust vegyél, ha meg az olcsó fenntarthatóság és megbízhatóság háttérbe helyez minden mást, akkor astrát.
láncos motor: az opelek lánca sem örök életű, 100-120ezernél cserélni kell. és az azért némileg drágább móka, mint egy sima szíjas vezérlést cserélni... -
rbalint88
addikt
válasz salieri. #146770 üzenetére
nem kereskedő hozta be, hanem zugnepper
FrankMonzano: szerintem nem ad lényegesen többet egy focus2 , mint a golf4-ed. ha nem veszel egy tényleg legalább öt évvel fiatalabbat, akkor csak felesleges kockázatkeresés. Mondjuk a golf4 se egy ördöglakat, ha már nagyon kezd fáradni, akkor érdemes egy max 10 éves hasonló kategóriába átülni, de amíg "nem ég a ház", szerintem nem érdemes váltani.
másik használt autó = új rizikófaktorok = pénzköltés = anyagi bukó. -
rbalint88
addikt
válasz matyi012345 #146789 üzenetére
soktényezős dolog. alap vásárlás utáni karbantartásra elég. de egy sacckb 10 éves autón bármi lehet. lehet kell egy új kuplung, motortartó bak, kis ez-kis az, aztán csak úgy röpködnek a tízezresek.
persze nem feltétlen kell ezeket -ha kell- rögtön a vásárlás után megcsinálni, de idővel kiveszi a pénzt a zsebedből. és tök mindegy mit veszel, ha használod, költeni kell rá. szerintem a 206 egy jó konstrukció, viszonylag kevés és kiismert típushibákkal. kategóriájában jó a helykínálata, kényelmesek az ülései és a rugózása. ha egy kényelmes, megbízható kiskocsit keresel, akkor jó választás. -
rbalint88
addikt
válasz amargo #146813 üzenetére
Lampacseret mondanek ra en is. Lehet, hogy meg lehet javitani, de a mennyibe kerulhet kerdesre a teljes lampacsere arat kell szamolni. Nezd meg mennyi legolcsobban a lampa a neten, kb annyit probalj meg lealkudni belole, es ha a szervizes atnezesen nem esik ki semmilyen csontvaz, akkor meg lehet venni. A motorrol nem tudom nyilatkozni, de mivel opel, biztos sokat eszik a konkurenciahoz kepest (+1-2liter).
Mondjuk ha cserebe nem nyugos konstrukcio, ez szerintem vallalhato kompromisszum. -
rbalint88
addikt
válasz tboy93 #146870 üzenetére
Ezt a manualisvalto hivoseget sosem ertettem. Egy avensisbe, ami utazoauto, abszolut nem huliganos, minek kell a gulyaskavaro palca azt nem ertem akkora vezetes elmenyt ad es a pocse is hosszabb lesz tole ket centivel... na mindegy. 2.4 meg szinten megall 10l alatt, de legalabb van kis erotobblet, ha kellene. Spriccmonotoron is meg lehet nezni, baratsagos a fogyasztasa. Egy literert nem szopnek a gyurubajos, vanyadt 1.8-cal.
De mar megkaptam parszor, hogy hedonista burzsuj kcsg vagyok, szoval ha mas is uy latja, hogy az en gondolatmenetemben van a hiba, akkor elfogadom
-
rbalint88
addikt
válasz middleaged #147033 üzenetére
ez leginkább attól függ, hogy mennyi a keret.
a 147 egyébként nem rossz, rozsdára kell figyelni*, illetve előbb-utóbb a futóművet biztosan fogod cserélni rajta. a benzineseknek két háklijuk van: érzékenyek az olajra, a hidegen hajtást nagyon nem tolerálják jól, valamint (az 1.6 eco 105 ló kivételével) a vezérlésmódosító kb 100ekm-t bír és 50k Ft körül van a cseréje.
ezt leszámítva nagy trükkök nincsenek a típusban, az előforduló hibák leginkább a koruk miatt/korábbi hozzá nem értő használat miatt lehetnek.*a jellemzően osztrákiából behozott példányoknál, széria elején.
vzsryl: "elektronikai problémák" a légzsákvisszajelző szokott bohóckodni, de azt megoldja a kontaktspray vagy legrosszabb esetben a csatlakozócsere. más villanyos nyűgről nem tudok.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz Victoryus94 #147145 üzenetére
tök mindegy mit veszel, 1-2 év múlva úgyis cserélni fogod, mert csak. egy a lényeg, minél jobb állapotút veyél adott pénzből, hogy minél kevesebbet kelljen költeni rá és kevesebbet bukj rajta.
-
rbalint88
addikt
válasz Maxell014 #147736 üzenetére
típushiba a turbócső kilukadása, ami egy-két éve hiánycikk volt és ráadásul eléggé drága is (60-70k).
amúgy nem egy rossz konstrukció, de a kategóriájában nehéz - emiatt picit többet eszik és gumit-féket jobban eszi- és a beltere viszonylag szűk.
próbáljátok ki, ha elfértek és bejön, akkor vehető nyugodtan. -
rbalint88
addikt
válasz PainKiller13 #147873 üzenetére
Huha, mitsu space star az az auto, amiert ket milliot kellene fizetniuk, hogy hasznaljam, de egy lukas budos garast nem adnek erte.
-
rbalint88
addikt
-
rbalint88
addikt
válasz kisza25 #148040 üzenetére
Cegben van ket elantra 1.6 szopobenya, mindket kollega szidja mint a bokrot. Cserebe 7literbol eljarsz vele, mert ugyse akarod nyomni neki
Amugy most az egyik helyett valoszinu tucson lesz, 1.7 crdi hp 7dct, arra kivancsi vagyok, mert ha fasza, akkor lehet asszonynak is olyan lesz es 10 evig megul benne a seggen. Ot evig meg minden fasza vele, utana is csak vigyazni kell ra. Sportage maganzokent jobb lenne a gari miatt, csak abban valahogy nem adja ki anyagilag az automatavaltos alternativa. -
rbalint88
addikt
válasz vendingo #148090 üzenetére
ha beállítod a hahut a megadott keresési feltételekkel és gyanúsan kicsi a merítés (300 autó alatt), akkor sejtheted, hogy valamiből engedni kell egyébként évjáratban mindenképp engedni kell, ez amit szeretnél reálisan inkább 2,5-3M kategória, ha nem tekergetett és törött autót szeretnél.
-
rbalint88
addikt
-
rbalint88
addikt
válasz vzsryl #148113 üzenetére
laguna nem rossz egyébként. a 2/a annyira szar lett, hogy a 2/b-re már egészen összeszedték magukat - az elektronikával volt gond -, a harmadik meg objektíven nézve is faszagányos lett. azt simán vennék én is
magamnakasszonynak kölökszállító járműnek.Kornél: azért ciki, mert 50-ből nem jön ki gyári kapcsolókkal. meg pl ahol klímapanelbe van építve, ott mit csinálsz? pl a kérdéses fabia és roomster is így van megoldva.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen