- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Krisztianby: Az ügyintézésnek mindig ilyennek kell lennie?
-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
rbalint88
addikt
válasz hobizoli #109298 üzenetére
ezzel csak azt akartam mondani, hogy nem az alkatrész árától lesz kint 4-5ezer eurós művelet, hanem a munkadíjtól.
haver is vett Írországban A4 B5 1.6-ot, kuplungcsere itthon 150+100eur lenne (alkatrész+munkadíj), kint meg 400eur, pedig az alkatrész ugyanannyiba kerül... -
rbalint88
addikt
válasz j.bravo #109785 üzenetére
azért az alfák általában nem a szar menettulajdonságaikról ismertek Átlaguser szemmel a jót és a nagyon jót nehéz megkülönböztetni, a kirívóan szar viszont fel fog tűnni.
szerdán vezettem pug206-ot, sima 1.4 benzin, oké, 39ezer km-es újszerű darab, de a váltó pilinckaságán* kívül nem tudok belekötni az autóba napi rohangászós üzemre. jó, öt emberrel a fedélzeten, más kocsijával nem fogok nekiállni feszegetni a határokat, főleg hogy eléggé ijedős hölgyeményről van szó.*: nem tudom jobban megfogalmazni, könnyen kapcsolható, határozott is, de olyan, mintha nem lenne anyag a váltóban, vékony műanyag alkatrészek lennének a rendszerben, semmi fém.
-
rbalint88
addikt
Alfa 156-ból a facelift előttieknek van olyan típusbetegsége, amit a faceliftnél javítottak? Olyan érdekel főleg, ami sok költést vagy sok bosszúságot okoz.
Benzinesből 1.6TS 120 ló mennyire elég hozzá? 1.8TS-t most nem találtam, 2.0TS 155 ló mennyire nyűgös? Értelmes használattal megáll 10 körül a városi fogyasztása? Nem akarok dízelt, évi 15k km futásra, 40% város, 40% országút, 20% autópálya kb, de nem sértődök meg, ha viszonylag halk és nem eszi le a gatyám 130-140-es tempónál.
147 vs 156 pro-kontra? egyelőre 2 fő az átlaglétszám, de nem árt, ha az első gyerek érkezésekor nem kell eladni rögtön (nyilván ha hármasikrek lesznek, az más helyzet). 165 centis asszony mögött férjen el a gyerekülés. -
rbalint88
addikt
válasz peter.tamas #110031 üzenetére
Azért az első üléseken elférés jobb helyeken nem korlátozó tényező elég régóta. Pl egy smartban úgy hátra tudod tolni az ülést, hogy el se éred a pedálokat kb. (legalábbis a 186 centimmel sikerült ezt kivitelezni.) és ugye a smart az pont fele méret egy rendes autóhoz képest.
Első körben Octavia 2-t mondanám, 1.9TDI-vel. 105 lóval lehet közlekedni, országúti előzéshez is elég az ereje. Ha kevesellnéd, akkor egy szolid chipet elbír, füstölni se fog tőle és szétdőlni se. Tempomatot lehet berakni utólag, gyárit, kb 50ezerből, viszont így nem korlátozó tényező a keresésnél. (Ne a tempomat hiánya miatt ne vegyél meg egy amúgy szép és jó autót, mert könnyen orvosolható hiányosság)
Más típusból nem tudok olyat mondani, ami jó szívvel belefér a keretbe, ha lenne legalább 2M a projektre, akkor biztosabban lehetne szép és jó autót venni 10 éves korig. -
rbalint88
addikt
válasz !Overdose! #110322 üzenetére
Priushoz valami 8k/cellát mondtak, ha nem csalnak az emlékeim.
-
rbalint88
addikt
válasz !Overdose! #110386 üzenetére
Bkv
-
rbalint88
addikt
válasz tboy93 #110388 üzenetére
Barátnőméknek van ilyen Saxo 1.5D, hamarosan ő fogja megkapni, úgyhogy nem véletlenül mondtam a BKV-t. Szerintem Suzuki árban fenntartható, viszont annyit se eszik, városban a gázpedálon állva se tud 5-nél többet megenni, egész egyszerűen nem tud többet küldeni az adagoló "Após" kb 3,5-4 literből jár vele, bár azért azt hozzáteszem, hogy ő a fogyasztási skála Gerhard Plattnerhez közelebbi végén van, mint az átlagember.
Elmondanám az autóról, hogy 70-80 az az utazósebesség, aminél igazán kényelmesen érzi magát, felette már hangosodik. Szóval autópályázni nem vennék ilyet, 110 feletti tempó már gyakorlatilag a kínzás kategória, autónak és jóérzésű sofőrnek egyaránt. Széltében baromi szűk, két termetesebb ember rögtön intim viszonyba kerül egymással. Nálam leginkább nyári autóként működik, mert ha kidobom a karom az ablakba, akkor már egész jól férek, ez viszont rossz időben nem annyira kellemes.
Gyakorlatilag perfekt második autónak vagy anyának a városba rohangászni, de normál férfi testalkattal már erős fillérszekszuáló hajlam kell ahhoz, hogy valaki önszántából ilyet vegyen és ezzel járjon nap mint nap. Na ezért alternatíva a BKV. -
rbalint88
addikt
válasz smallmer #110513 üzenetére
"francia szar, nehogy vegyél!!!!4NÉGY!!"
"F-es autót nem veszünk: Fiatot, Fordot és franciát"Van még egy rakat ilyen életbölcsesség, veheted nyugodtan. Az átlagtól több pici elektronikai hülyeség lehet/szokott előfordulni, de amúgy semmivel nem rosszabbak, mint az átlag. 307 szereti enni a fényszóróizzókat, fél év után csukott szemmel, rutinból fogod cserélni. 1.6HDI-nél a turbo olajkörében van egy kicsi szűrő, arra kell figyelni. Több régebbi típusnál a hátsó híd bekötését kell zsírozni, mert ha berohad, akkor az 100e Ft-os tétel.
-
rbalint88
addikt
válasz Csaby25 #110514 üzenetére
lehet mindkettőben dpf. ha rendesen használod, nem jelent különösebb problémát.
mod: Qru: ki is lehet üttetni, de az kicsit balkáni eljárás.bitpork: érezd az iróniát az elején c5 III és c6 szerintem is baba jószág, nekem a ds3 adja még nagyon. mondjuk én épp alfát készülök venni, ami az álmoskönyv szerint szintén nem jó ómen
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz smallmer #110527 üzenetére
ezek közül nekem egyedül az 1.7cdti astra. a többiben vagy a motor vagy a típus nem begyere. vagy az állapot.
Qru: az a 920e km-es Focus azért olyan szép, mert 92 van benne. Hirdetés címében írja is, 92T km, csak a számokhoz egy nullával több csúszott úgyhogy nem fogják hazahozni azért, hogy előretekerjék 150-re
Kalandor: G5-G6 már nagyobb hátul, inkább olyat keress. Vagy golfplus, touran, Leon2, Altea. Octavia2 már elég hosszú, viszont hatalmas csomagtartója van. HA automatát szeretnél, akkor 1.9pdtdi dsg a barátod. Viszont ha megoldható a lopás elleni védelem és fel sem merül benned, hogy de jó lenne egy adott kanyart 5km/h-val gyorsabban bevenni, akkor Prius2. Tágas, megbízható, keveset eszik és nem kerreg.
-
rbalint88
addikt
én:
lehet sok irányba nézelődni, de olyan autót szeretnék, amit szeretek, nem pedig a mosógéppel egyenrangú háztartási eszköz.
asszony:
ne értékeld le a mosógépet, én szeretem.
érzelmileg kötődünk egymáshozez a kis chat úgy made my day mindjárt meg is mondom a mosógépnek, hogy féltékeny vagyok rá
ja, alfát akarok venni (147 v 156) és életem párja nincs annyira oda az ötletért. de így a nyolcadik autómnál már nem akar lebeszélni! -
rbalint88
addikt
válasz j.bravo #110787 üzenetére
Nem arról van szó, hogy ne akarna lebeszélni, csak már nem próbálkozik vele tudja, hogy makacs vagyok, mint a szamár.
Apropó: Avensis? emnullán röfögni pont jó.Egyetértek Jay Lenoval, de a maradék embernek gyártják az alfát és társait. Régen a BMW is oda tartozott, de ma már eléggé steril autókat gyártanak
-
rbalint88
addikt
Meglepően azt mondják, hogy a 156-ból -és 147-ből is ennek folytán- a dízelek jobbak, mint a benzinesek. Mindegyik motor jó*, én 1.9 16v és 2.4 20V motorokat nézek, mert azokban van hatos váltó. 130-140-nél 2200 körül forog hatodikban, az zaj és fogyasztás szempontjából is eléggé nyerő. Ma voltam próbálni egyet, a 140 lóval kényelmesen lehet haladni. Nincs az a pdtdi-kre jellemző "dolgozik a változógeo és bezsibbad a nyakad" gumiköteles gyorsítás, lineárisabb, finomabb karakter. De persze megnyomorgatva húz rendesen, szeret forogni, nem ér véget az élet 3000-nél. Nyűgök: futómű nem szereti a fos utakat, de nem egyben locsolsz rá százezreket, hanem apránként kell ezt-azt cserélni, ez függ a használattól is, mennyire kerülgeted a kátyúkat.
Apróbb elektromos hülyeségek, plusz az immo elprogramozódása, ami bosszúságot tud okozni, de állítólag könnyű rutint szerezni az újrakódolásból Óriási buktatói nincsenek a típusnak, 10+ éves középkategóriás autó, kell belőle venni egy faszát és vigyázni rá, megadni a kötelezőt, azon túl nincs benne semmi mágia.
*jó= nincsenek komoly típushibák, cr dízel, szóval a szokásos dolgok a km-ek múlásával benne vannak, mint mindegyikben.TaaT: Alfa, Hondák, Mazdák, hot hatchek, sportautók. Amik élményt is adnak, nem csak az A-ból B-be eljutás a létezésük értelme.
-
rbalint88
addikt
válasz bitpork #111012 üzenetére
Akarok kocsit venni, megvan a kiszemelt, úgyhogy most már aztán segítsetek: adjatok péééénzt!
tényleg megvan a kiszemelt, csak a keret 1,3x-osa, bdspcsba miután megnéztünk 600 és 1,2 között néhány romot, elmentünk megnézni ezt 1,5-ért. nem kellett volna, mert tényleg kurvajó. -
rbalint88
addikt
válasz AMD Power #111054 üzenetére
ebben az árkategóriában már egész jó biciklit lehet venni. 150-ért nem kell autót venni. nem tudja fenntartani. csak a legalapvetőbb dolog: ha használni is akarod, havi 20ezret úgy tankolsz el - még ilyen 5literes mesefogyasztású autóval is-, hogy csak napi 10-15 km-t mész. 7-8 hónap alatt beletölti az autó árát a tankba. szezonváltáskor egy átgumizás hopp 50ezer. egész egyszerűen egy autó fenntartása havi 30-50e (+törlesztő), ezt nem tudja kigazdálkodni, ha az egész projektre 150-200 közötti összeget tud rászánni. én is bele voltam buzulva abba 17 évesen friss jogsival a zsebemben, hogy nekem márpedig autó kell, de nekiálltunk számolni és megértettem, hogy nem fér bele akkor se, ha a seggem alá teszik a kocsit.
-
rbalint88
addikt
válasz j.bravo #111109 üzenetére
147 1.9JTD 8V a barátod. Alfa vonalon annál kevesebbet semmi nem fog enni és van értékelhető példány olcsóbban is.
ne akarj benzinest, főleg ne jts-t. tegnap egyik helyen elmondták a dolgokat, ki is lőttem az összes benzinest. Ahogy Integrale is írja, 1.8TS, de az csak 156-ban van, 147-en 1.6 és 2.0 csak.
Btw, ez félig-meddig a reklám helye: [link] Ha így akarná eladni mindenki az autóját, sok felesleges utat és telefonálgatást meg lehetne spórolni a csodaváró embereknek. Tegnap amilyen jól fotózott romokat láttunk, ehh. De azért ebben vastagon benne van a hahu keze is, ilyen fossá tömörített szar képekről meg nem mondod, hogy milyen az autó irl.[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz AMD Power #111125 üzenetére
bármiből lehet szart és jót is venni. ismerősnek volt* Audi 100 2.8, tartalékautónak vette, de ahhoz képest sokat járt vele. olajcserén kívül nem költött rá semmit, ment, tette a dolgát. oké, 2x7litert eszik városban, országúton, pályán viszont 8-9 között, ami nem akkora eltérés már. plusz azt ne felejtsük el, hogy nem neked kell hülyének lenni, defekt, vad és szembejövő hülye is bármikor előfordulhat, akkor meg cseszheted, hogy te szabályos voltál.
*: ellopta a kocsit egy kis drogos szarházi és rommá-fossá törte. 100 feletti tempóval kapott el villanypóznát, fát és tűzcsapot, nem lett semmi komolyabb baja.declare: kocsit lehet újat venni, másik lábat és másik életet nem.
declare újra : nem véletlenül van ilyen értékvesztése a prémiumautóknak. aki meg tudja venni, az fenn is tudja tartani és meg tudja venni az újat 3-5 év múlva is.[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz DeFranco #111185 üzenetére
Bazi nagy +1. Vannak olyan dolgok, amit ki lehet szűrni, de a mechanikába nem látsz bele. Lehet csökkenteni a kockázatot, de leginkább azzal, hogy ismert előéletű autót veszel, amiről tudod, hogy nem volt gombóccá törve és nem volt vele sok probléma. De ugye utóbbi se garancia arra, hogy nem nálad fog elfáradni minden, és ezért nem az eladónak a bárcabűvölő anyukáját kell emleget i, hanemelfogadni, hogy ez ilyen sport. Nekem is volt olyan autóm, amivel semmi bajom nem volt, a következő tulaj meg kéthetente járt vele szervizbe, a váltótól kezdve minden szétdőlt benne.
-
rbalint88
addikt
válasz thomeef #111221 üzenetére
2. verziót semmiképp se, mert ugye törvényi szabályozás alapján fődarabokra fél év jótállás van, úgyhogy be fogod szopni és csináltathatod meg a kocsit másnak.
3.: bontott motor ugyanúgy lutri. ha megcsináltatod, ahogy az 1-es pontban is írod, akkor magadnak van megcsináltatva és nyugodtan autózhatsz vele újabb 5-10 évet. -
rbalint88
addikt
válasz Kalandor #111237 üzenetére
ez már nagyon régóta így van
"Általánosságban: a kereskedőtól vásárolt autóra 2 év szavatosság jár, melyet szerződésükben a felek érvényesen 1 évre csökkenthetnek. Ezen belül a teljesítést követő első 6 hónapban vlelmezni kell, hogy a hiba oka már a teljesítéskor fennállt. Itt egy nagyon fontos különbségre hívnám fel a figyelmet: a "hiba" és a "hiba oka" közötti különbségre. A szavatosság arra vonatkozik, hogy a termék a teljesítés, azaz a vétel időpontjában mefelelt a szerződésben, vagy jogszabályban foglalt tulajdonságoknak, azaz a vétel időpontjában nem volt hibás, a később jelentkező hiba oka pedig még nem állt fenn. A szavatossági időben jelentkező/felismert hiba tehát nem minden esetben vonható az eladó szavatossági felelőssége körébe, csak akkor, ha olyan hibáról van szó:
- amely a teljesítéskor már fennállt, de arról a vevő a teljesítéskor nem tudott és nem is kellet tudnia, vagy
- amely még nem állt fenn ugyan, de a hibát kiváltó ok a teljesítés időpontjában már fennállt."KMT: de mivel itt már nyilvánvalóan szar a kocsi, ezért garantálható, hogy ő fog rosszul járni.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz bitpork #111285 üzenetére
Elvégre egy szépen becsomagolt golf4, az meg dízellel jó Az optikai tuning biztos termel akkora leszorítóerőt, hogy tapadjanak a magas minőségű Triangle sportabroncsok... Eeeeekkora egy fost, szegény autó. Bár a tulaj csak igazodott a piaci elvárásokhoz, mert a 2. generácóból már volt gyárilag is dízel, amiért vérzik a szívem, mert oké, hogy a TT nem "igazi" sportautó, de azért sportos, nálam már az se fér össze a dízellel.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kés topik
- Két fontosabb újítással megjelent az iOS 17.5
- Problémás a kék szín megjelenítése HDR tartalmakban az OLED kijelzős iPadeken
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Politika
- EA Sports WRC '23
- Bittorrent topik
- Xbox Series X|S
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen