-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
DeFranco
nagyúr
Na annak mondjuk több értelme van, mint ennek az illetéknek... a gyakorlatban mondom, megértem, de mit elv, vagy mondjuk mint darab-darab azt mondom, hogy nem kell felháborodni azon, hogy erre is kivetik. Vagy ugyanannyira kell felháborodni, mint a belföldiek esetében. Érted, na...
-
TaaT
veterán
Igen, csak azt mondod ha itthon veszel egy 5éves használt autót az után nem kell regadót fizetni, persze hogy nem kell mert már 1x ki lett fizetve új korában.
Ezzel nem azt akarom mondani hogy helyes hogy ezt a rengetek lóvét beszedik.
Amúgy mi változott jan-1-el hogy ekkora a felháborodás? Haver 3éve vett négyesgolfot olaszból és neki is kellett vagyonszerzési illetéket fizetni a regadó mellett.
[ Szerkesztve ]
Give them hell Ukraine!
-
DeFranco
nagyúr
Nézd, a regadó, az regadó. Egyrészt az van amit TaaT mond, hogy minden autó után be kell fizetni, csak a belföldön megvásárolt autók árában "benne van". Hogy külföldről megéri behozni, az többek között ezért is lehet (plusz jobb állapot, stb. de ne legyünk naívak, a piac áraz). Ez egyrészt egy piaci mechanizmusra történő reakció, mi szerint kint "olcsóbb", ahogy azt fent írtam, másrészt meg valamilyen szinten egy "védővám" is, hogy ne legyen még nagyobb roncstemető az országból, meg emellett hogy a deviza ne menjen ki, meg az itthoni piac működjön, etc.
Ez az egyik dolog.
A másik dolog a vagyonszerzési illeték, ami ettől független, más okból más célra szedik, nem is kell összemosni a fentivel.
A piac, pontosabban az ár ezt is el fogja rendezni, a legrosszabb esetben eltűnik a külföldi autók árelőnye (ami eddig az aránytalan terhelés miatt létezett), jobb esetben sokminden nem változik, beáll egy köztes szintre.
és akkor refrén: nem azt mondom, hogy helyes hogy ennyit kell fizetni, nem azt mondom, hogy boldog voltam, hogy fizethetek, nem azt mondom, hogy dögöljön meg a szomszéd tehene. Azt mondom, hogy ez elvi szinten logikus. Lehetne jobban, lehetne igazságosabban, de ettől még így (is) logikus.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
Árelőny értsd itt: ár/érték előny... ha az ár ugyanannyi de a minőség jobb, az már árelőny.
Nem tudom ezt a dolgot megvédeni, nem is akarom, maradjunk abban hogy kifejtettem az álláspontomat, és elfogadom, hogy valaki nem ért egyet vele. Nem akarok rajta veszekedni, mert ebben nem tudunk nyugvópontra, kompromisszumra jutni a téma sajátossága miatt, szájat tépni meg felesleges enélkül.
Tényleg minden támadás vagy sértődés nélkül.
refrén: én is azt mondom, hogy sok a teher az autóvásárláson- és fenntartáson. ez nem kérdés.
mert a csóró magyarnak csak az alapváltozatra telt stb. ha olyan autót akarsz baszhatod
szinte nem is látok focust ghia plakett nélkül. 10-ből 7 ghia. (8-ról írtam át...)
[ Szerkesztve ]
-
neduddki
nagyúr
HI!
par szar szeria... 2012 majusig az osszes tsi erintett leglabbis a vocvagen ezt allitotta, de ugy tunik meg utanna is
udv
neduddki
mod: es ha 3 ev es 100Mm-en allat akr az 50%ot is ifizeti a focvagan aztaqva....:- (((
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
-v-
addikt
Megnéztem, 2004 - 2011 közötti 2.0 focus kombiból hahu 1db találatod ad, mobile 169-et...
Pedig egy tök racionális választás, szóval még csak nem is valami extrém példa.
Ideális családi autó, nem kell félni a dízeles betegségektől, jó konstrukciójú mazda eredetű motor, szépen viszi a kasztnit még sok emberrel, megrakva is (az 1.6-tal ellentétben). Fogyasztása, fenntartása meg alig több... használtan már felára sincs.[ Szerkesztve ]
-
-
fefe9
tag
"...vigyázni kell rá, karbantartás igényesebb..." jól mondod, szerintem ezt a részt kellene mindenkinek (vagy többeknek) szem előtt tartania, és akkor nem kéne annyira aggódni a használt autók miatt.
Persze ez soha nem fog megvalósulni.
#75328 kornelka: igen, sokak számára megfontolandó lehet manapság a dízel, főleg megfelelő használat mellett.
Nálam nem téma, évi 3-5 ezer km, annak jelentős része rövid táv, reggel gyerkőccel oviba, onnan munkahelyre, délután ugyanez vissza, alkalmanként kisebb vidéki kiruccanás, erre a jelenlegi 14 éves 1,3-as régi Swift tökéletes (lenne), ha nem álmodoznék én is kicsit újabb, biztonságosabb, modernebb autóról. (konkrétan klímás, 2005 utáni benzines Swift-ről.) Remélem, előbb-utóbb meg is tudom valósítani ezt az álmot...--- https://flic.kr/ps/37w6iv ---
-
Kornel
veterán
részben egyetértek, de!
szerintem pistike, aki most 200-250k között keres még működőképes kocsit, szerinted 10 év múlva hol fog több százezret költeni arra, hogy elkokszolódott a motor... sehol, ezek mind a roncstelepre kerülnek majd.
jelenértéken szerintem az egymillió körüli használt autók még gazdaságosan fenntarthatóak lesznek, ami az alatt van, ott meg többe lesz a leves, mint a hús.
személy szerint kötelezném a gyártókat a fő részegységek várható élettartamának közzétételére, illetve a várható költségek nyilvánosságra hozására.(#75330) fefe9: gyerkőccel vegyél inkább egy liana-t, van belőle M13A meg M16A is, jóval nagyobb, mint a swift2, és made in japan. viszont csúf, én ezért nem vettem ilyet
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
amúgy én már eldöntöttem magamba a következő évek autóvásárlását.
a splash-et megtartom, ez lesz a jolly joker, ez nem nagyon fog otthagyni sehol, asszony megkapja, én meg veszek valami nagy dízelt, pl. mondeo, ha lefekszik, akkor még mindig ott lesz ez tartaléknak, amíg szerelik azt(#75333) fefe9: swift2 is jó választás, váltóval lehetnek gondok, de más típushiba nincs. ha elég a kis csomagtér, akkor jó választás, bár a liana sokkal jobb minőség, meg kell nézni élőben. swift2-t 1 milla körül érdemes nézni, minimum glx cd ac felszereltséggel, viszont kicsivel többért kapsz (fiatalabb) splash-t is, ami az újabb motornak köszönhetően kevesebbet eszik, méretre meg kb. egyformák, hiszen ugyanaz a padlólemez, futómű, stb.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
-
-
tomcsi23
veterán
Superb 3,6
Az a hely hátul, basszus..[ Szerkesztve ]
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
-v-
addikt
Plusz ez csak egy 3-mas ugye, ahol az extrák száma meg a felszereltség sose volt olyan, mint följebb az 5-ösnél meg 7-esnél... B6-os A4-esekből ugyanúgy látni hátul kurblisat
Plusz ha megnézed, 2004-ben pl. még a focus I ment, ahol a legmagasabb ghia felszereltséghez is kazettás!!! magnó járt még alapból, és feláras volt a cd-s ... -
runner 125
nagyúr
Értem az elved, de a BMW prémiumgyártó, az e46-ot teljesen irracionális a Focus-hoz hasonlítani, mert nem egy kategória.
Elhiszem, h a BMW fokuszában a vezetési élmény áll(t), de egy 2005-ös, utolsó szériás, - ráadásul _limitált_ példánynak hirdetett - 325i-ben (nem, nem fapad 316) legyen már benne hátul is könyörgöm egy motoros ablakemelő.Még, ha soha nem is használja a tulaj - hisz maga mögött miért ülne -, ez egy teljesen alap elvárás szerintem ebben a kategóriában.
Egyébként, ha számomra csak a műszaki tartalom (motor, hajtás, futómű, kormányzás) számítana, biztosan 2.5 STI Subaru-t vennék. Nah ennél eszembe nem jutna reklamálni a kurblis ablakért, digit klímáért, fűthető ülésekért, stb.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Acheron
őstag
Értem én, de ezekből tudok kiindulni (tehát nem a gyári vetítés adatait nézem):
Lexus
Lexus2
Volvo
Volvo2
és
GS_hibrid
RX_hibridNe egy szerpentines, padlógázas csúcsfogyasztásban gondolkozzunk, nincsenek illúzióim, tudom, hogy ott hörpölnek ezek a dögök rendesen. De én alig járok városban, javarészt országút vagy autóút, 90 és 130 között.
De ha az a vélekedés, hogy ezekkel képtelenség a 10 litert felülről megközelíteni, akkor el kell hinnem, nekem még nem volt ilyen autóm. -
-
DeFranco
nagyúr
már mindenhol ez a téma, igen. persze én sem örülök.
őszintén: mit tudsz csinálni? kb. semmit. innen a fórumról is loptak már el teleriasztózott, teleimmózott octaviát fényes nappal.
érjen a kocsi 800-900-at, plusz 300 amiben benne van. mennyit költesz rá, hogy biztonságban tudd? reálisan max. 100, de inkább 80. abból pont kijön egy olyan szett, amit egy tapasztalt tolvaj pont áthidal, egy alkoholista alkalmi tolvajt talán megfog. riasztó pont semit nem ér, immo esetleg, váltózár-kormányzár valami de nem sok, rejtett kapcsoló nehézség de nem akadály.
és akkor még nem törted meg, nem volt jégkár, és ha viszik, bukod az egészet.
vagy veszel 600-ért valami 15 év körüli éppen még elmegy pár évet vasat, és nem sajnálod, de se nem megbízható, se nem biztonságos. ültesd bele a családot.
-
neduddki
nagyúr
-
TaaT
veterán
Ez volt az első vid a youtube-on, biztos van másik szakszerűbb.
Amúgy az is igaz hogy sok féle képen lehet hangolni a menetstabilizálót, meg ott van a TC-s dacia duster amiben elég random volt az esp működése. De az biztos amiben van és be is van kapcsolva az biztonságosabb mint miben nincs.
Give them hell Ukraine!
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Milyen TV-t vegyek?
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Befutottak az első Xperia 1 VII pletykák
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Yettel topik
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Apple notebookok
- MIUI / HyperOS topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- További aktív témák...
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő
- Riwall PRO RALM 4640 SPi,40V AKKUS ÖNJÁRÓ 46CM FŰNYÍRÓ, TÖLTŐVEL 4DB 4Ah AKKUVAL ELADÓ 2ÉV GARANCIA
- iRobot Roomba j7 + feltöltőszett robotporszívó eladó
- Sharp ES-NFH814 8kg os inverteres 3. eves mosogep
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!