-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
#43960832
törölt tag
válasz DeFranco #39905 üzenetére
Köszi, sajnos együtt nem tudunk bemenni, mert az autó távol van és hétvégén lenne az adásvétel. Olcsó szutyok kocsi, nem hinném, hogy hitel van rajta.
Az eladó szerint 1.5 évig nem volt használva, gondolom ezért van kivonva, ellenben friss műszakija van.Ugyanennek az autónak a sztorija, hogy etanollal volt használva majd resetelve lett a computer mert benzinnel rángatott, most már jó. Milyen károkat okozhatott még az etanol, mire érdemes figyelni?
-
_NCT
őstag
válasz DeFranco #40008 üzenetére
Kínából rendeltem, elvileg nem nagyon kéne neki zárlatot okozni a telefonban, de bármi előfordulhat. Azért én tényleg szétnéznék tesco, auchan stb helyeken mielőtt megrendelem. Szokott ott is lenni 1000.- körül.
Milyen telefonhoz kéne?
Más:
elég nagy szívás, bár nem írt valami részletesen a dologról. Ismét teszek egy mínuszt az "így bízzunk a márkaszervizben" részhez az életemnél.
[ Szerkesztve ]
-
whitezo88
nagyúr
-
Qru
MODERÁTOR
válasz DeFranco #40071 üzenetére
Casco és kész. A többi kb kidobott pénz.
Ismerős aki teletömte a Pug-ját minden féle szereknnyűvel (váltózár, rajtett kapcsóló, esernyős kormányzár), egy szép tavaszi napon a saját ablak alól vitték el a kocsit (mint később kiderült egyszerűen elvontatták ).
#nincsbennetarcsi
-
-
_NCT
őstag
válasz DeFranco #40077 üzenetére
Miért lenne hülyeség? Ez így van akár tettszik akár nem. Inkább az a hülyeség, hogy a váltózár felesleges, mert a burkolatot levéve lopják el. Igen, ha a szomszéd Pista bácsi szereli be neked óccsóé. Ha szakszerűen beszerelt váltózárról beszélünk, akkor te azt maximum kirúgni fogod, ugye annak meg nagy értelme van.
Egyáltalán nem hülyeség a védelem, fiatalabb autóra Casco, de az sem mindig éri meg, idősebb autóra meg felesleges a Casco, persze van akinek megéri. Legjobb a Casco + védelem megoldás. De ezt se sokan fizetik ma meg.
Azért a tolvajok sem vállalják be általában a trailerezést, de a vontatás meg társai már a "amit akarnak el is visznek" klasszikus esete.
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
válasz DeFranco #40079 üzenetére
Motortérzár + rablásgátlós immo + zárdugó. Ez az alap. Ezt lehet kiegészíteni váltózárral, pager-el, GPS-es védelemmel és társai. A váltózár önmagában szart se ér valóban. Ha nincs motortérzár valóban mahinálható, hozzáértőnek nem sok idő kell hozzá.
Amúgy visszaolvasol 2-3 hozzászólást, láthatod amit Qru írt, hogy amit akarnak el is visznek. Trailer, vontatás stb...Bár ez tényleg extrém eset, általában nem szoktak nagy kockázatot bevállalni a tolvajok. Persze a pofátlanság határtalan manapság, meg ez az ország amúgy sem a jó rendőri intézkedésekről híres.
Én még midnig azt mondom, ha 5 évnél fiatalabb autód van, és van pénzed megfizetni akkor Casco + alap védelem, ha idősebb, 10 év körüli, akkor valami fasza védelem + napi ima....
-
-
-
-
harry
veterán
válasz DeFranco #40071 üzenetére
Ezen a témán én is agyaltam egy kört korábban, de igazából nem sikerült egyértelmű döntést hozni. Mert bár igaz, hogy 'ha akarják viszik', de ebből nem lehet kiindulni. Illetve nem mindegy, hogy ki, milyen elhatározással, mennyi hozzáértéssel / munkával "viszi", vagyis azt kéne belőni, ki ellen akarsz védekezni, egyszerű gányolós hülyegyerek, kicsit hozzáértőbbek, vagy akár profibbak ellen.
- Kormányzárat alapvetően nem akartam, nagy, kényelmetlen, nekem macerás, feltörni viszont nem annyira, egy "jobb" fajta meg még drága is. 30k talán? Ami így beborítja az egészet. Esernyőt biztos nem, akár elfűrészelik a kormányt és már ki is vették...
- Váltózárra gondoltam én is, de itt is felmerült a kérdés, hogy motortérből megbuherálják, átrakják 2-be, aztán viszik. Bár alapvetően nem tűnik rossznak, de önmagában talán kevés, pedig ilyen 50k körül van.
- Immos riasztóban látok fantáziát, nyilván törhető, de egy rendesebb már talán elég védelem lehet egy átlagos próbálkozás esetén.
- Házi indításgátló kapcsoló is jó szerintem, mert nem lehet nagy költség, de nem mindegy, mit szakítasz meg, teszem azt önindítóval annyira nem vagy előrébb, benzin ellátás, gyújtás érdekesebb lehet. Meg nyilván ne lehessen könnyen megtalálni / kiiktatni a kapcsolót. Egyszerű, egyedi megoldás, ami mindenképp megnehezíti a dolgukat, szerintem ezt mindenképp érdemes, de nem mondom, hogy ez a legjobb.
- És persze, elvileg fontos lenne, hogy ezeket ne lehessen bentről elérni, hiszen beül, aztán matathat kedvére, ha elvágja a riasztót, van ideje a kapcsolókkal babrálni, az nekünk nem jó -> ki kéne pakolni mindent a motortérbe, és erre is egy zárat tenni, hogy hozzáférhetetlen legyen. Csak ugye, a motortérzárakból sem mindegy milyen, mechanikus, elektromos, széria gyártmány vagy egyedi, stb...
- Lehet még UV gravírt csináltatni esetleg, kasztni elemekbe, így talán kisebb rá a kereslet, hiszen ezen alkatrészekről lenyomozható, hogy lopott kocsiról van - más kérdés, hogy ez kit-mennyire tart vissza. Talán 20k körül van.
- Zárdugó, kiszedik a zárat, csak elektronikusan nyitható. Ha amúgy is központis a kocsi, meg kerül bele másik elektromos védelem (riasztó, motortérzár, indításgátló, tudom is én), akkor már olyan mindegy, hogy a kocsiba is csak elektromos rendszer útját tudsz bejutni. Passz, hogy mennyire jó.Talán a Pajzsra mondtam volna, hogy jó, ezzel aránylag nyugodt lennék, de ez meg olcsóbb kocsi esetén azért nem biztos, hogy megéri (ahogy a casco sem). Ez már 120k. Ha ~1M Ft fölött vennék kocsit, simán beleraknám.
Casco szintén egy aránylag jó megoldás anyagi kár ellen, de akkor is lenyúlták a kocsid, nem tudod használni, másik kell, és az ezekkel járó végtelen macera.
Pajzs + saját cascojuk elég jó lenne, de az már tényleg egy magasabb árkategória.Szerintem egy immos riasztó valahogy értelmesen elrejtett kábelezéssel (ne egy mozdulat legyen kiiktatni) + akár több pontos saját megszakítás rejtett kapcsolókkal. Ez talán 50k-ból megvan...
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
_NCT
őstag
válasz DeFranco #40132 üzenetére
Én erre csak azt írom: üdv az autózás világában, főleg itt Magyarországon
Jól látod a helyzetet, ez ilyen. Én költöttem a védelemre, de Casco-t nem fogok kötni, mert amit 1 évben költenék rá, azzal ugyanott lennék, mintha normális védelmi rendszerem lenne. 10 éves autó, felesleges Casco-zni. A barbár állat tolvaj bele sem fog tudni jutni az autoba, a profibb meg belátja, hogy jobb egy olyat keresni, amivel nem foglalkoztak.
Sajnos ebbe vételkor bele kell gondolni, hogy ha akarsz védelmet, az mennyibe kerül + az autó javíttatásai. Én is sokszor ott vagyok,h jó lett volna egy 600-700ezres Fiesta is, de mikor átülök egy Fiesta-ból az autómba, akkor rögtön kiráz a hideg, h milyen jó, hogy nem tettem.
A vételár 20%-át úgy is rá fogod költeni az autóra, ha nem többet.
-
-
harry
veterán
válasz DeFranco #40132 üzenetére
Néha bennem is az van, hogy veszünk <300 ért valamit, aztán azt kevésbé sajnálom bármilyen tekintetben Persze attól én még vigyáznék rá, de ha beüt a szar, akkor kisebb a kár (lopás, meghibásodás, sérülés, bármi). Nyilván sok árnyoldala is van a dolognak... Mondjuk ilyen évi 5000 km esetén, amennyit én terveznék vele, még akár jó is lehet, csak ennyire meg lehet nem érdemes kocsit vennünk, ha meg tudjuk oldani másképp - épp ezért nem is vettem még.
De most felkerült egy Mondeo, ami megint csak elgondolkodtatott, ha tényleg két éve lett kicserélve benne ez a marék dolog, amit én amúgy is akartam, akkor az igen jó: [link] Nyilván olaj + szűrők mennének új, de legalább a legtöbb folyadékot és a vezérlést + pumpát nem kéne kidobni. Ha tényleg valós az a számla.
Nem követtem a topicot: vettél már kocsit, mit lett?
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
dabadab
titán
válasz DeFranco #40132 üzenetére
"Egy egymilliós autónál egy 100k, ebből legyen 50k az első éves casco"
Fentebb szamolgattam, hogy ha csak lopas miatt kotsz Cascot, akkor ez igy egyalatalan nem eri meg, hiszen annak az eselye, hogy egy adott evben ellopnak egy autot, olyan 0,2%, ehhez kepest az auto ertekenek 5%-a eleg sok penz.
DRM is theft
-
neduddki
nagyúr
válasz DeFranco #40141 üzenetére
HI!
ez hujjeseg hat hun tanuta Te valoszinutlensegi amitast, mert uye a jazjakohalmi udvvarban agy eg garazsban tarott atisz nappapa ellopasi rataji bizony 50%:- )))
udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
neduddki
nagyúr
válasz DeFranco #40155 üzenetére
HI!
vlaszm ora mivel kezdododik?
-Mi az esejje hogy matyas kiraly esetal az ablak elott?
-?
-50%
-???
-Vagy elsetal vagy nem...udv
neduddki
p.s. csak nem uj vizzz???:- )))
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
-
Richard!
addikt
válasz DeFranco #40265 üzenetére
a 83-as főút győr és pápa között most is tükörjég.jöttem haza melóból busszal,2 autó állt ki szinte egymás után az árokba a busz elől...
Eladó inverteres, wifi-s hűtő/fűtő Fisher klímám: https://hardverapro.hu/apro/fisher_comfort_plus_inverteres_split_klima/hsz_1-200.html
-
varsam
őstag
válasz DeFranco #40265 üzenetére
Számomra nem teljesen tiszta, hogy miért. Máskor is esik hó, vele együtt fúj a szél és fagy le minden, de nem megy össze 47 autó az egyik úton, meg 20 máshol és zárják le az ország negyedét stb.. Vagy csak olyan emberek is kint vannak most az utakon, akik pl télen buszoznak meg ennyien cseréltek esetleg nyári gumira?
-
ABE
őstag
válasz DeFranco #40270 üzenetére
Nem is a sietéssel van a gond... Délután majdnem beleesett az orrom előtt egy autó az árokba, egyenesben alig tötymörgött, de amikor le akart kanyarodni, mintha száraz úton lett volna, olyan lendülettel ment. Az irreálisan lassan haladók pedig megtörik a forgalom biztonságos ritmusát, ilyen is volt ma néhány. Bizonytalanul nem kéne autóba ülni, no.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
válasz DeFranco #40292 üzenetére
Irreális lassú haladás: az útviszonyok és az autó képességei is engednének egy adott biztonságos tempót, de a sofőr bizonytalan, képzetlen, tapasztalatlan, akármi, emiatt a forgalom többi részvevőjéhez képest lassabban megy. Nyilván ez nem egy objektíven mérhető dolog, de tipikus példa erre az, amikor egy autó mögött egyéb forgalmi okok nélkül feltorlódik a sor. Tudom, nem túl demokratikus dolog a nézőpontom, de aki nem érez magában elég bátorságot és tudást, az ne üljön autóba. Volt már, hogy átadtam másnak a volánt, mert azt mondtam, hogy ez most nem megy nekem biztonságosan. A forgalom ritmusa mindig számít, mert lesz egy-egy ember, akinél elszakad a cérna, és olyan manőverbe kezd, amivel mindenki mást is veszélybe sodorhat. Ha más nem, hát a hátulról jövő elbambul, és későn hiszi el, hogy ennyire tötyörögnek előtte, vagy a lassan haladó nem konzekvensen lassú (lásd a mai példámat), és emiatt jön a baj. Szóval én úgy gondolom, hogy a biztonság nem feltétlenül egyenlő azzal, hogy lassan totyorgunk, még ilyen viszonyok között sem.
A felvetéshez: ha gázosnak tűnik a helyzet, neten utánaolvasok az aktuális szitunak. Indulás előtt az autót letakarítom, hogy a kilátásban ne legyek korlátozva, s ha nem felejtem el, a lámpákat is csekkolom. Szoktam egy-egy fékpróbát csinálni, hogy mennyire csúszik az út (persze úgy, hogy másokat ezzel ne zavarjak), illetve azt is kipróbálom, melyik fokozatban mennyire tud kipörögni a kerék. Ezek instant visszajelzések az aktuális állapotról, persze nem feltétlenül érvényesek az egész útra. Fokozott figyelemmel megyek bele olyan kanyarba és kereszteződésbe, ahol érzésem szerint letarolhat valami, pásztázom a lehetséges menekülőutakat. Sávváltás óvatosan, ha pedig nagyot kell fékeznem, és jönnek mögöttem, elővigyázatosságból elhúzódom valamelyik szélre, hogy a mögöttem levőnek legyen helye, ha elbambul. Nagyon röviden ennyi.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
válasz DeFranco #40296 üzenetére
A KELL akkor értékelődik át, amikor megtörténik a BAJ...
emvy
Ez így van, forgalomban lehet megszerezni a rutint. De ezt lehet úgy csinálni, hogy nem a legneccesebb körülmények között megy ki az ember gyakorolni, vagy ha hosszabb idő elteltével sem jött össze a tudás, akkor ilyen szitukban nem erőlteti a vezetést.
Na de részemről tényleg befejeztem az OFF-ot, nem hiszem, hogy egy fórum a legideálisabb terep arra, hogy az ember a közlekedésről alkotott véleményét és elképzeléseit kifejtse. Mindenki vezessen figyelmesen.
[ Szerkesztve ]
-
misirulez
senior tag
válasz DeFranco #40292 üzenetére
Én pont tegnap jártam így. Egyszer csak leállt a venti a kocsiba nem jött levegő, esett az eső elkezdtem párásodni mint az állat, lehúztam ablakokat semmi nem segítette, sorba jöttek a s*ggembe villogva dudálva, előzgettek, dehát istenem inkább ez minthogy elüssek valakit, vagy belemenjek az előttem nagyot fékezőbe.
-
neduddki
nagyúr
válasz DeFranco #40348 üzenetére
HI!
csak tajjerkoztatasul: tegnap est 17kor indult doktoranduszunk mar polgardi elott a korforgalomnal vanszorog
udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
Új hozzászólás Aktív témák
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Diablo IV
- Gitáros topic
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Nyomtató topik
- Futás, futópályák
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Wise (ex-TransferWise)
- További aktív témák...
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs