-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
harry
veterán
Ezt szerettem volna kérdezni én is, hogy mennyire gond egy ~9-10 éves gumi? A nyári talán még a gyári, Continental, ha minden igaz - a télit most nem tudom; együtt futottak ~60k km-t, a bordamélység rendben.
Szóval keveset is futottak, ritkán is használjuk, elvileg futófelület is rendben, csak persze akkor is ott van bennem, hogy mi van, ha a gumi elöregedett, és hát elég, ha egyszer nem felel meg adott helyzetben...
Mondjuk pont emiatt, ez egyfajta beruházásnak is betudható, szóval ha most cserélünk, az igen sokáig ki fog tartani, vélhetően. Én egyértelműen erre is szavazok, csak mivel ez a családi kocsi, nem én hozom a döntés, ezért legfeljebb érvelni tudok, ezért érdekelne pár ötlet, mit mondjak az öreg gumira, mi baj van azzal? Rosszabban tapad, hosszabb fékút, gyorsabban kopik, nagyobb esély sérülésre/kilyukadásra(?), vagy mi velük a gond?
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Az csak feltűnik, ha szeszt iszol, utána meg egyszerűen nem vezetsz...
Ezt meg nyilván nem lehet így megszabni, hogy 1 vagy 2 sör, még adott embernél is, különböző helyzetekben különbözően hathat. Azt meg megint nem lehet, hogy x%-ig lehet, mert azt meg senki sem tudja mérni (akár pont az előbbiek miatt is), vagy egyszerűen nem érdekli ("mit nekem két sör"). És akkor ott van még az, hogy adott sofőr képzettsége sem mindegy (egy tapasztalt lehet jobban vezet pár sörrel, mint egy kezdő akár józanul), de ez megint csak nem egységesen megszabható.Szerintem jó ez így binárisan, nem fogok senkit sajnálni azért, mert szegény nem koccinthat sörrel Biztos nem jó ez a rendszer mindenkinek, de olyan úgysem lesz sosem. Én is szeretek sörözni, vendégeknél koccintani, de mióta van jogsim, és együtt megyünk a családdal néha napján vendégségbe, én szoktam vezetni, és hát így nem iszok, én sem örülök (sőt, vezethetne más is én meg ihatnék), de jobbnak látom így.
Amúgy pl. az említett napokig nem alvás nem jobb, sőt lehet rosszabb is, csak épp ezt nem lehet ellenőrizni, hanem az ember józan ítélőképességére bízzák - ezt a szesszel igen sokak esetében nem lehetne eljátszani, nem beszélve arról, hogy sokkal gyakrabban fordul elő az, hogy iszol egy sört, mint, hogy nem alszol napokig...
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Kornel #43402 üzenetére
Már ez sem esik bele a hihető kategóriába? A mi kocsink egy évvel idősebb, és fele ennyi van benne... Ettől még nyilván ez nem lesz garantáltan igaz, de nem látom, miért egyből a negatív feltételezés, ránézése sem tűnik leharcoltnak.
Xero De miért, mi a jellemző? Van tán ilyen statisztika, hogy mennyit megy az átlag magyar autós?
Értem én, hogy nem óraállást kell nézni / venni, mert egyrészt nem lehet utánajárni úgysem, másrészt nem garantál semmit (keveset futott is lehet rossz, és fordítva), de én ha egy évi 10-20k között futott benzines kocsit látok, nem az ugrik be elsőre, hogy ez biztos kamu...[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Persze, többnyire én is csak ránézek az óraállásra, de nem vonok le belőle komolyabb következtetést. Csak az én közvetlen környezetemben több kocsi is egész keveset fut, évi 10k alatt, így nekem az a megszokott, nyilván ez nem tükrözi a teljes átlagot (már csak azért sem, mert ezek többnyire hétvégi kocsik, nem dolgozni járunk velük, stb, aki erre használja ott biztos mást mutat).
Merrefelé van ilyen statisztika?Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
-
harry
veterán
Milyen célra? Én pl. sokat szemeztem az ilyen áron kapható 96-00 közötti Mondeókkal. Fogyasztásban pöppet több No meg ha valami komolyabb alkatrész döglik meg. Kopó cuccok átlagosak. Cserébe fejedelmi hintó a suzukihoz képest. Olcsón fenntarthatónak nyilván a suzukit választanám; ha keveset használod, és számít a hely / kényelem, akkor a Modeót. Valamit valamiért.
De van ilyesmi áron F Astra, Almera, Megane, esetleg Xsara, Brava. Nagyobbak közül Primera, Carina.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Az a baj, hogy ezt bármeddig lehet játszani. Én is úgy voltam vele, hogy első kocsi, csak kell legyen 400 körül valami használható. De ott még sok a fapad, régi, esetleg problémásabb kocsi, ha teszünk még hozzá, 500 körül/fölött már elérhető egy komolyabb kategória, ahol vagy az üzemeltetés a több (pl. mondeo), vagy a kisebb kocsiknak nagyon az alja (focus, 323f), akkor legyen 600-700, és akkor ezek még mindig 2000 körüli gyártású kocsik... +szerviz, átírás, egyéb jóságok.
Nem is tudom, talán inkább az igényeket kéne belőni, és elfogadni, hogy az milyen áron elérhető / adott áron miről kell lemondani. 200-ért is van autó, de az olyan is, noha lehet valakinek csak pár évre kell, és nem számít, ha a rozsda meg is ette, de működik.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Mostanság kisebb-nagyobb gondok vannak a családi Focussal.
Apám vette észre ma a problémát: melóba elment gond nélkül, majd mikor onnan ment tovább, és rákapcsolta a klímát, lett figyelmes arra, hogy kissé rángat a motor, akadozik az alapjárat. Lekapcsolva a klímát, ugyan kevésbé, de továbbra is tapasztalhatók a tünetek. Világít a check engine lámpa is.
Nem tudom, ezekből lehet-e valamire következtetni, sajnos egyrészt a kocsihoz sem értek, másrészt nem én tapasztaltam a hibákat, így egyelőre csak ennyit tudok mondani.
Ilyenkor mi a teendő, szerviz, hibakódolvasás? Vagy érdemes megnézni házilag valamit?Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Ja, minden 10 évente
Persze, hogy szoktunk... Mivel ezekhez eddig sok közöm nem volt, ezért nem igazán ismerem a részleteket, de emlékszem, hogy idén mondta, hogy megvette az olajszűrőt (eredeti, Ford), nyilván akkor az olajcsere is megvolt. Megjegyzem, azóta pár ezret futott legfeljebb a kocsi, az átlagos futásteljesítménye is 6-6500km körül van.bandus, no jó, de mi volt vele? Vagy csak úgy elmúlt? Mit cseréltek, mennyibe került?
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz runner 125 #50288 üzenetére
Ez lehet egyben válasz arra is, hogy "garanciális autót veszek, és így nem ér kár, ha valami elromlik benne". Volt egy ilyen kategóriás cikk egy VW Amarok-ról is a TC-n nemrégiben. Meg korábban talán egy Mercedesről, és itt a topicban is volt szó már talán szintén VW-ről (Golf?), amiben ugyan elromlott valami, de a gyártó szerint ez természetes / nem garanciális eset... Nevetséges.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz bitpork #50382 üzenetére
Kinek-mi, nekem eddig a legtöbb formája bejön, 4 ajtósok kevésbé, de pl. az új kombi az kedvenc eddig (noha eleinte nem tetszett annyira a forma, főleg a kisebb 5 ajtóson, de a kombin már igen jól mutat, szerintem - a régebbieknél meg fordítva gondolom).
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz bitpork #50611 üzenetére
Ezek alapján, egy 12-15 éves kocsinál mire számíthatok légzsákok terén? Gondoltam legalább abból legyen benne kettő elöl, de ennyi erővel, ha nem cserélték / ellenőrizték, azért megbízhatok benne, vagy kb. úgy számoljak vele, hogy nincs? Gondolok pl. arra, hogy nekem az feltétel lenne, hogy utasoldalon is legyen, de akkoriban ez nem feltétlenül volt általános, érdemes emiatt ezeket kiszűrni?
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Apám elvitte a Focust szervizbe, délutánra kész is lett: gyújtótrafóval volt gond, így nem működött az egyik henger. Most már szépen megy, jobban is, mint eddig
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz EQMontoya #50861 üzenetére
Nyomoroncok, miért 11kor kell felrakni a műsort? Ami alapvetően nem lenne baj, ha mindig így lenne, de most vártam a szokásos időben, és már azt hittem, nem is lesz több (mert pl. a /tv oldalon most sincs ott a listában a 9. rész, mint link). No mindegy, majd holnap megnézem, csak ma szerettem volna :-\
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz DeFranco #51315 üzenetére
Visszaváltasz, nagyobb áttétel miatt a motor nagyobb fordulatszámon fog pörögni, és mivel gázt nem adsz, az ellenállás miatt le fog lassulni a forgása (nyilván), ami így lassítja a kerekeket is. Kétezres fordulat alatt tényleg nem sokat ér (tehát pl. 50-60 körül, 5-ből 4-be), de ha pl. 40-nél szúrsz egy kettest, akkor érezhetően megfogja a kocsit, ahogy felengedem a kuplungot (nyilván nem leugrok róla). 3-ba legalább, néha 2-ba vissza szoktam tenni, és persze mellette fékezek is, de ha van hely bőven, akkor néha elég az, amit a motorfék lassít a kocsin, és csak a legvégén elég fékeznem. 1-be nagyon nem kéne beerőszakolni ilyen céllal...
Illetve erről kérdeztem korábban, hogy bár rendben, hogy a fék nem kopik, de helyette a kuplungot és váltót használom, ami így nem tudom, mennyire jó csere, bár nekem is szimpatikusabb a motorfék használata. Meg én nem 1-esben állok percekig a pirosnál, szóval addig is kímélem a kinyomócsapágyat.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Berakod a kocsit hátramenetbe, majd bezárod ebbe a pozícióba, pl. mi esetünkben egy rudat kell betolni a váltóba oldalról, és a rúd végén van a zár. Kicsit macerás, mert az egész cölöpöt ki kell venni, vannak olyanok, ahol csak egy "zárnyelvet" fordít, mint tetszőleges ajtó esetében, ez talán kényelmesebb.
Így, ha sikerült is beindítani a kocsit, legfeljebb hátramenetben lehet vele menni. Tehát el lehet vele menni, de azért macerás.
Ugyanakkor felhívták rá a filgyemem, hogy ha a motortérhez hozzáférnek, vagy szétszedik a váltót valahogy (passz, nem értek hozzá), fixen be tudják rakni pl. 2-be, amivel már el lehet vinni a kocsit (mert tudsz indulni / haladni ebben a fokozatban). Nem tudom, ez mekkora gányolást / tudást igényel, egyáltalán, hogy minden kocsi esetén meg lehet-e oldani.
Meg nyilván ott van, hogy trélerre rakják / vontatják, de szerintem ez már az a kategória ami ellen nincs értelme védekezni.
Nem tudom mennyit szánsz védelemre, ha 100-150k között, akkor én pajzsot vennék. Az alatt esetleg valamilyen immos riasztót rablásvédelemmel és szirénával. Minden esetben érdemes megfontolni a motortérzárat, különben hozzáférhető a cucc, és sokkal könnyebb hatástalanítani (ha az utastérben van, akkor meg főleg).Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Sziasztok, szükségem lenne két csomagtérajtó teleszkóphoz ehhez:
Ford Focus I. 2003, 5 ajtó
Mostanra gyengült el úgy, hogy jó időben sem képes megtartani a felnyitott ajtót.
Eredeti gondolom horror ár, meg nem is ragaszkodok hozzá. Bontottnak nem látom értelmét. Milyen utángyártott márkákat érdemes fontolóra venni? Cromaxnál láttam ilyen StarLine-t, ez miféle? [link] Bárdinál ezeket találtam: [link]
Mennyire körülményes ezt kicserélni, kisebb utánajárással gondolom otthon is elvégezhető?Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz jozefgucci1 #57936 üzenetére
Köszi a tippet, de nem igazán szeretnék postával vesződni, illetve néztem Ford Focus fórumon, most ott is többeknek aktuális a kérdés, ott ajánlottak Bárdis teleszkópot, az a bolt meg itt van tőlem 10 percre.
Más: Bárdi "márkás" cuccokban meg lehet bízni? Egyáltalán, hogyhogy ők a 'gyártó', kinek a termékeit matricázzák, vagy hogy megy ez? Mert a másik lehetőség a Magneti Marelli lenne, szintén nem ismerem. Itt: [link] a 2.-es csoport két teleszkópja jó, elvileg (a 3. csoport biztos nem, az 1.-est meg nem tudom... de talán az is).
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Az említett fórumon többet azt vettek, és működik nekik jól. Lehet annál kéne maradnom... A másik márka, a Magneti Marelli csak komolyabb, gondolom, hisz itt drágább is , 4.9k körül. Viszont rákerestem, és másik boltban találtam 3.1k-ért, szóval megrendeltem ott, bízva abban, hogy így olcsóbb és jobb is a Bárdinál. Valaki vett ilyen márkát is, igaz Focus 2-höz, neki jó volt. Csak nem lesz baj.
Amúgy kegyetlen erős cuccok ezek, még így gyengült állapotában is, földhöz nyomva sem tudtam megmozdítani sem, de az ajtóhoz már kevés. Ami amúgy meg egy nehéz dög, most szembesültem vele, hogy egyet kivettem, és csak egy tartott, így azért érezhetően nehézkesebb volt kézzel felnyitni Nagyon kíváncsi leszek az újra, igen csökkenti a használati élményt, hogy fejjel kell tartani, ha bent pakolok. De 10 év után ennyit megbocsátok az autónak, télen már régebb óta ment nehézkesebben, azt szintén elnéztem neki, de most már nem használható értelmesen. Amúgy 655 Newton erős. Érdekes, de Focus 2-höz csak 530-as kell / jár (ha jól tudom fejből, de nagyságrendileg stimmelnek a számok).
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Tervben van egy új nyári gumi szett egy Focus I-re, nyilván majd tavasszal kerülne rá (most ősszel pedig a téli megy fel), de felmerült, hogy mikor lenne érdemes megvenni, szokott itt is ilyesmi lenni, hogy tél előtt nincs kereslet, olcsóbbak? Vagy ez függ bolttól / márkától? Érdemes inkább várni tavaszig a vásárlással?
Esetleg van javaslat? 185/65 14" van most rajta, gondolom ugyanilyet tennénk rá megint (nem tudom 175/70-nek van-e előnye, vagy inkább csak konkrét ajánlatban összehasonlítva? Nézzek ilyeneket is?).
Most Continental van rajta, maradhatok ennél, vagy más márkát inkább?Ja amúgy, ahogy az abroncsok is, az aksi is gyári, 10 éves... lehet nem ártana azt is lecserélni. Esetleg erre javaslat? Bár szerencsére jól indul télen is.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Ennél a kocsinál / videónál: [link] Jól látom, hogy az óraállás 264k [link], ezt mondja is, majd benéz a motortérbe, és kiemeli, hogy rá van írva a vezérlésre, hogy mikor cserélték - ami meg 300k-t mutat? [link]
Itt nyilván nem a tekerés lehetősége lep meg, hanem, hogy ezzel már nem is foglalkoznak, vagy csak rosszul látom és nem 3 az első szám, vagy hogy van ez? (Nem vásárlás szándékkal, csak úgy megláttam és meglepett).[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz DeFranco #73116 üzenetére
Érdemes lehet amúgy megfontolni a pajzs témát. Egyszer beszéltem velük telefonon, mint megtudtam, át lehet szerelni akár későbbi kocsiba is, így lehetne egyfajta beruházásként tekinteni... gondot két dolog jelent, az egyik az átszerelés költsége, a másik, hogy a következő kocsiba nem biztos, hogy jó a típusod Pl. vannak olyan kocsik, amihez másik motortérzár kell. Azt hiszem, rég volt, nem emlékszem pontosan. De hívd fel őket, ha érdekel pontosabban, mindenesetre egy lehetőség, de ha pl. 10 évig kitart a kocsid, és egyben beleölsz 100k-t, akkor az évekre lebontva egy 10-es védelemre, talán annyira nem sok.
Közepes kategóriában esetleg egy sebváltózár... már ha nem tudják feltörni a zárat, vagy motortérből valahogy sebességbe tenni a kocsit (pl. konstans 2-ben). Vagy elviszik tolatva. Mindenesetre jelenthet bosszúságot, de nem tuti, és 50k körül nem is olcsó.
Amin korábban én gondolkodtam, az inkább valamilyen spéci indításgátló módszer. Tehát olyan, amit te ismersz, nem egyszerűen áthidalható, akár több ponton, több berendezést korlátoz. És pl. nem az önindítót, hanem akár benzinpumpát, stb.
De mivel ilyen szinten nem értek sem a kocsikhoz, sem elektronikához, nem mentem bele jobban, de ha van villamosmérnök ismerősöd, érdemes lehet vele beszélgetni a témáról. Ismerősöm csinált valami ilyet a kocsijába, ott még talán a telefonnal is össze volt kötve bluetooth-on, így ha elvitték alólad (nem volt ott telefon), lekapcsolta a kocsit (rablásgátlás). Vagy nem tudom már pontosan hogy volt, annyira nem kérdezgettem a részletekről, de elég sok lehetőség van, és jellemzően egyik sem drága, ráadásul egyéni megoldás (nem igazán lehet rá felkészülni pl. márka alapján, esetleg a módszerre tippelhetnek, na de abból meg elég sokat alkalmazhatsz). Szóval én látok benne fantáziát, csak jól körbe kell járni a témát, nyilván az egyszerű itt sem ér sokat.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz bitpork #73121 üzenetére
Senki sem mondta, hogy van, csak azt, hogy azért próbáljuk meg ésszerű keretek között ezt megnehezíteni, avagy legalább akkor ne a miénket vigyék el, hanem a másikat, ha nem direktbe kiszemelten jönnének érte...
Lemerülés: ennyi erővel ez igaz a zárak ledugózására / csak rádiós nyitásra is. Ellenben nekem úgy rémlik, pajzsnál erre is figyelnek, és van valahol egy titkos mechanikus nyitási lehetőség, utána kell nézni. Azért csak ki van találva. De mondjuk inkább legyen csak zárja, mintsem kioldjon, mert akkor meg nem érne semmit.
Ezt találtam: [link][ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Typhoon47 #100409 üzenetére
Ezt pontosan mégis mire alapozod? Ez egy lassan 15 éves kocsi, a képeken kb. egy erősebb húzást látok az elején (sarkán), ami azért messze áll attól, hogy ide-oda húzott förtelem.
Belső szerintem inkább a vaku miatt tűnik ilyen szürkésnek, vagy amúgy mitől, ha mocskos lenne, tele lenne szórva minden morzsával, kosszal, foltokkal stb.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Mennyire gyakori az, hogy valaki éves ~48k futás mellé benzinest vesz? [link] Octaviaból. Ez azért engem meglepett, bíztam benne, hogy azért a benzines kocsik jellemzően kevesebbet futnak (mondjuk 25k alatt?)... ami persze lehet így is van, bár a listát átfutva van több is 30-35k között...[link] Jó persze ez önmagában nem számít, csak meglepett, azt gondolnám ekkora futáshoz már inkább dízelt vesznek az emberek.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Vesztor87 #101282 üzenetére
Nálunk egy MK1 Focus van a családban, újonnan vettük, most talán 11 éves, és tényleg <70k km van benne, kulturáltan használva, mi elégedettek vagyunk vele, s ha vennem kéne hasonló kategóriában, szívesen választanám. Más kérdés, hogy azoknak nem ismerem az előéletét és vélhetően lestrapáltabbak, szóval azért nyilván észnél kell lenni.
kornelka:
Mondeokat kedvelem én is Szerencsére saját kocsira még nincs szükségem, de MK3 modelleket szoktam nézegetni néha én is. Volt korábban egy időszak, hogy felmerült a vásárlás ötlete, még kisebb keretből MK2-n is gondolkodtam, aztán okafogyottá vált.
Mondjuk inkább benzinnél maradnék, csak épp ez a kínálat kb 10-20%-t jelenti, s ott is a többség kombi, amit bár kedvelek a praktikum miatt, az 5 ajtót liftback sokkal szimpatikusabb forma. Csak piszkál is a fogyasztás kicsit egy ekkora méretű autónál.Ezért is merült még fel az Octavia, inkább már a 2-es modell, noha drágábbak is. Ezek amúgy milyenek az első Octaviához képest? Talán nagyobb csomagtér és lábtér hátul, újabb forma, de milyen műszakilag?
Úgy általában véve, a 2003-2007 közötti kocsik jönnének szóba, talán, árban úgy 1-1.5M között. Mondom, csak úgy érdeklődésképpen, egyelőre nincs konkrét vásárlási szándék. De tájékozódni mindig jó, meg amúgy is érdekel a téma.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Kornel #101287 üzenetére
Szerintem felszereltség kérdése (is), azért egy extrázott Octavia talán nem puritánabb egy egyszerűbb Mondeónál Noha utóbbi egy eleve nagyobb kocsi, aki ilyet vett gondolom pakolt is bele ezt-azt, de azért nem lesz az elsődleges szempont egy használt kocsinál.
Az Octavia pont azért jönne szóba, mert kevesebbet eszik És gyanítom a fenntartása is költséghatékonyabb.
Dízelben nem igazán gondolkodok, egyelőre elég valószínűtlennek látom, hogy mennék annyit egy kocsival, hogy ez nekem megérje, de persze ki tudja, mi lesz akkor, ha vásárláshoz jutok.Mindenki:
Octavia I - II: pro/kontra, mik a vélemények? Főleg a két modell között, de úgy általában Octaviáról is érdekelnek infók.Vesztor87: nekem épp elég macera lenne itthon elintézni minden adminisztrációs hülyeséget, nem még azzal szívni, hogy kintről hozzak. Mondjuk onnan kezdve, hogy megvan a kocsi, már talán megy a dolog, mert megvan a menete, mit-hogyan kell intézni. Na de elintézni a kiutazást, egy olyan listát összeírni, hogy milyen kocsikat érdemes megnézni, ott szervizt találni átnézetni, utazni, szerintem elég nagy szívás, és lehet úgy jössz haza, hogy nem vettél semmit (avagy ezt nyilván el akarod kerülni, és ha már ott vagy, esetleg rábólintasz egy rosszabb üzletre is), mérlegelni is gyorsabban kell, nincs olyan, hogy visszajövök pár nap múlva haverral.
Nem járok külföldön és a kocsi téma sem áll közel hozzám, így én nem vállalkoznék ilyesmire. Ha nagyon ismersz egy típust, nem probléma az utazás, van terved, és még jobban is jársz vele, mint itthon (anyagilag, állapot, meg egyéb tekintetekben), akkor hajrá. De én több buktatót látok benne, szar vétel van mindenhol, ahogy jó is, az arány más kérdés, ahogy a járulékos teendők is eltérőek.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Biztos jobb a fóka 1.6 motorral, de keresésnél azért nem zárnám ki az 1.4-et sem, egy ekkora autót, főleg ha nincs agyonpakolva, meghajt ez is, és (valószínűleg) sok jó példányt is leszűrne így. Igazából csak a saját példánkból indulok ki megint csak, de azonosan jó állapot közül persze én is az 1.6-ot venném inkább.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Kornel #101305 üzenetére
Én ezt focusra írtam, nem igazán indokolt 1.6-nál nagyobb. És csak fontosabb egy ilyen kocsinál a jó állapot, mint az, hogy milyen gyorsan lehet előzni, ezért mondom, hogy itt nem szűrném le az 1.4-es motort sem. Míg pl. Octavia is van 1.4 motorral, de az egy nagyobb kocsi, ott én sem adnám 1.6 alá...
Mondeonál ja inkább 1.8 - 2.0.[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Vesztor87 #101312 üzenetére
Persze nem erőgép, autópályára, főleg családdal nem a legjobb. De ha javarészt belvárosban használod, akkor szinte mindegy. Még egyszer: jobb egy nagyobb motorral, de pl. a mi 1.4-esünket tuti nem cserélném le másik nagyobb motoros vagy agyon extrázott darabra. Ha találsz jót nagyobb motorral, akkor persze hajrá, csak azt mondom, hogy a kisebbekről sem mondanék le. Döntsd el saját használat függvényében, hogy elég-e a teljesítménye, szerintem városba, 1-2 fő szállításához megfelel. Hosszú utakra, vagy autópályára, ha most választanék, minden bizonnyal én is erősebbet keresnék.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz zsoltee10 #101469 üzenetére
Ezzel az ép állapotú váltó / kormány / pedál gumival jellemzően az a gondom, hogy attól is lehet szép, hogy kicserélték, vagy pl. védő volt a kormányon, így nem feltétlenül adnék sokat erre. Az mindenesetre bizonyos, hogy ha kopott, akkor volt is használva.
Ha erről tudod, hogy ennyit ment, és tényleg használták is az említett részeket, akkor persze jó összehasonlítási alapnak, de a fentiek miatt akkor max. a kopottakról tudod megmondani, hogy ennél többet mentek, a jó állapot oka meg kérdéses...
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz tboy93 #101502 üzenetére
Azért ez elég vakmerő kijelentés Hogy milyen ránézésre az egy dolog, ez alapján a szerkezeti épségéről semmit nem fogsz tudni megítélni. Egy utólag nyújtott, melegített, kalapált, fene tudja milyen váz már tuti nem olyan erős és biztonságos, mint amilyen technológiával a gyárban összerakták. Nem azt mondom, hogy nem lehet jól megcsinálni, csak egyrészt erre sokkal kisebb az esély, másrészt ezt nem szemmel nézve fogod eldönteni. [link] és [link]
És, ahogy a második cikk mutatja is, egy márkaszervizes sima állapotfelmérés sem biztosíték semmire.Meg persze az sem mindegy, hogy volt törve, ha kisebb sérülést ránézésre jól helyreraktak, akkor az persze jó is lehet, akár pl. esetedben. De ha komolyabban sérült, s bár szemre jó, abban én már annyira nem bíznék.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz tboy93 #101513 üzenetére
Ez így igaz, a baj csak az, hogy nehéz megítélni (és szerintem szemre nem is lehet), "mennyire" volt törve, és, legalábbis nálam, már van az a szint, amikor nem mernék egy gyógyított kocsiba ülni, mindegy hogy néz ki, mert vélhetően nem bírna ki egy akkora balesetet, mint újabb korában.
Igen, voltak árulkodó nyomok, szóval ha tényleg szakemberrel meg tudja nézni, az jó lehet, de azért nincs mindenkinek ilyen szinten hozzáértő ismerőse, szerviz meg vagy kiszúrja, vagy nem (ahogy itt sem, pedig azok a ránézésnél azért talán jobban megvizsgálják, avagy nevezhetők szakembernek).Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz tboy93 #101515 üzenetére
Igaz, végül is, többen, több autót megnézve már biztos van az embernek egyfajta viszonyítási alapja.
Ez lesz az én parám majd vásárlásnál, hogy én egy szépen, jól karbantartott kocsiban nevelkedtem És nehéz lesz ehhez viszonyítani, mert egy átlagos (többet hajtott) ~10 év körüli kocsi biztos ütöttebb, kérdés, mi az a szint, ami még elfogadható, mi az, ami már strapásnak minősül. Gondolom sokkal jobb megoldás nincs, mint kiismerni az adott típust, és minél többet megnézni, kipróbálni.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz zsoltee10 #101533 üzenetére
Itt ismét megjegyzem, hogy egy kormányvédővel használt kocsinál (amiről ugye nem tudsz) semmit nem igazán lehet megállapítani a kormány állapotából kiindulva.
Ha kopott, akkor látod, hogy kopott mert használva van (bár gondolom a tenyerezés jobban bánthatja kisebb futás mellett is).
Ha nem kopott, annak meg több oka is lehet, esetleg bízhatsz benne, hogy a kevesebb futás.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
-
harry
veterán
Sziasztok!
Valószínűleg jövőre jön el az ideje, hogy kocsit vegyek, ám még sok minden képlékeny, de leírom most mi jár a fejemben, és egy típus / motor listát szívesen vennék, ha tudnátok ajánlani, aztán később visszatérek rá, ha pontosul a terv.
Használat, paraméterek:
- Úgy tervezzük párommal jövőre kiköltözünk Ausztriába vagy Németországba, sajnos ebből következik, hogy fogalmam sincs még, ott hogy használnánk (ingázás vagy város stb). Ami viszont bizonyos, hogy néha hazajönnénk, tehát több órán át autópályán menni jó lenne, ha nem lenne szenvedés.
- Van egy kutyánk (középméretű dalmata), a fent említett utazásoknál több cucc, illetve pár éven belül gyerkőc is esélyes, így kombit keresnék.
- Szívó benzin érdekelne, ami azért alkalmas is a kasznihoz (ez a gyakorlatban talán 1.6-1.8 motor, 100-130LE környéke). Bár nem elsődleges kritérium a dinamika, de a családi 1.4 75LE Focus 1 után nem lenne rossz egy autó, amiben van erőtartalék, és pályán is használhatóbb (amúgy szeretem vezetni, csak néha gyenge). Dízel vagy turbós motor, kettős tömegű lendkerék vagy egyéb huncutságok nem igazán vonzanak, ezeket hagyjuk.
- 6-11 év között (úgy nagyjából), és 1.5 - 2M Ft gondolkodom így első körben.Típusok, ahogy eddig néztem:
- Facelift utáni Focus II (1.6, 1.6 Ti-VCT, 1.8?), vagy 2011-től Focus III (1.6 Ti-VCT, igaz inkább keret felett, 2.5M környéke).
- Octavia II, itt úgy látom a 8 szelepes 1.6 játszik (néztem van még 1.6 MPI és 2.0 MPI, de ilyet nem is találtam HaHu-n). Pár soros wiki olvasás után sem az FSI sem a TSI rendszer nem vonz, de mondjátok, ha rosszul gondolom, s hogy nincs vele gond...
- Opel Astra, H vége (1.6 L Z16XEP / 1.8 L Z18XE I4 / 1.8 L Z18XER I4 ?), úgy látom eddig ezekből van a legnagyobb kínálat; J nincs is igazán, vagy 2M felett inkább.
- Golf mk6-ból csak TSI verziókat látok a piacon, így azt talán nem. mk5-ből van pár 1.6-os motor...
- Kia Ceed? Kicsit valahogy idegenkedek tőle, de lehet csak mert semennyire sem ismerem (már úgy névből sem annyira).
- Hasonló érzésem van Hyundai i30 kapcsán is.
- Megane II vége / III eleje? Mondjuk a márka nem vonz annyira, de ez csak egy érzés.- Kicsit nagyobb méretben, szemezek még a Mondeo mk3-al is (mindig is tetszettek Mondeók), itt a 2.0 literes 145LE szívó jöhetne szóba, igaz ilyet alig találni (most épp 7db HaHu-n) és inkább 2.5M Ft...
- Akkor talán inkább Mazda 6 mk2, 2007-ből van nagyon sok modell, 1.8 vagy 2.0, ami fiatalabb az 2M felett.
Mindkettőnél azért neccesebb ekkora méretben egy benzines fogyasztása, a kínálat sem nagy, szóval ezek már nem annyira az ésszerű kategóriák sajna.Esetleg valamit kihagytam? Melyik típus / motor kombinációt javasoljátok?
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Köszi a válaszokat!
Accord: ránéztem ezekre is, de csak talán 2 példány volt ami megfelelt a kritériumoknak / eleve nincs sok... de akkor fejben tartom, hátha később változik.
Volvo: ezt is láttam, de kicsit rossz előérzetem van a fenntartási költségek végett. V50 van 1.6 motorral néhány, V70 már kicsit más kategória árban / teljesítményben is, és csak néhány példányt láttam.Amiket írtam, azok közül van olyan, amit jobb elkerülni / nem javasolt? Esetleg valamelyik sokkal jobb a többinél? Vagy egy kb. sorrend, ha van köztük?
A Focus II szimpatikus (mert eddig is azt vezettem csak a korábbit); az Octavia irdatlan csomagtere tetszik; Astra passz, ez még az a nehézre sikerült széria, vagy mliyen lehet a vezetési élmény?; Kia / Renault / Hyundai picit tőlem távoli, de működhet ha azt mondjátok; Mondeo / Accord / Mazda 6 kapcsán kicsit úgy érzem a szükségesen felül van, ahogy írtátok előnyével és hátrányával együtt, ezeket még meglátom.Keret / igények: igen ahogy írtam ez még elég képlékeny, adott esetben mehetünk árban feljebb is ha indokolt, csak ezt egyelőre nem tudom megmondani (ahogy az általános használatot sem), sőt jó eséllyel nem is itthon vesszük (ha egyszer kint élnénk úgyis); inkább ilyen ökölszabály-szinten érdekelt, kerüljek-e valamit, egyáltalán miket keresgéljek.
Megjegyezném, hogy ez lesz az első saját autónk, ami vezetés szempontjából szinte mindegy (nekem legalábbis, de párom most kezd jogsit, ott lehet nem annyira nyerő egy bálna méret), de karbantartás / fenntartás szempontjából új tapasztalat lesz, így egyelőre inkább a megbízhatóság / fenntartási költségek a főbb szempont.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Köszi megint a tippeket, nekem szívem szerint a Focus II facelift jön be (úgy észérvek alapján is, bár szerintem fontos, hogy szeretni is tudj egy autót bizonyos szintig), így első körben ezekre lőnék, elég nagy a választék is.
Az 1.6 101 LE motor mellett a szintén szívó benzin 1.8, 2.0 motorokat is szabad venni? Én ezt támogatnám inkább (egy Titanium felszereltséggel ), de azért maradok racionális ha lebeszéltek. Az szólna mellette, hogy pályán több óra útra azért jobb egy nagyobb motor, felszereltség (ülések, tempomat stb). Fogyasztáson kívül nem tudom van-e negatívum (karbantartás, alkatrész ellátottság és ár).A másik, amin gondolkodom, hogyha fél-egy év múlva kiköltöznénk osztrákokhoz vagy németekhez, mennyire bonyolítaná az életemet, ha itthoni autót kéne kivinnem / járnék jobban, ha kint vennék. Szóval hol lenne érdemes venni? Ahogy most látom:
Kint venni pro: valószínűleg jobban karbantartott; talán jobb áron (?); nem kéne honosítani (hisz ott használnám).
Ellene: osztrákoknál lehet jobban rohandak (más/több só hegyvidékes utak miatt?); a kiköltözés eleve macerásabb lenne; se németül nem tudok, se kocsikhoz nem értek igazán, így aztán félek nehezebb lenne jót kifogni (sem a nepperrel sem a szervizzel nem tudnék érdemben beszélgetni, különösebb angol autós szakszókincsem sincs, és ezt a másik félről is feltételezem); ismerettségem sincs kint aki segítene.
Ezt akkor látom járhatónak, ha nagyon kigyúrom magam a típusból és sokat utánajárok itthon, és bízok abban, hogy kint könnyebb jót találni / kevésbé akarnak átverni valami levedlett hulladékkal.Itthon venni pro: kisebb távolságok miatt könnyebben elérhető kocsik; ismerősök akik segíteni tudnak / magam is könnyebben kiigazodok bármin; már addig is tudnánk használni; talán ismert / lekövethető előélet.
Ellene: talán több több a gyengébb minőségű példány; kint még le kell papírozni.
Elsőre egyszerűbbnek tűnik, de ez kényelmi szempont, az autó minőségéről nem mond el semmit.Mi a Ti véleményetek?
(Nem feltétlenül csak a Focus kapcsán, úgy általában arról, hogy itthon venni s később kimenni az autóval, vagy kiköltözni, majd inkább ott keresni később. Tehát olyan opción nem is gondolkodok, hogy kimegyek, veszek, hazahozom, és fél él múlva költözünk ki, ezt a papírozás meg szállítás miatt eleve nem tartom logikusnak).Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Hm a garancia jól hangzik, a felszereltségből tudok engedni bár nyilván kényelmes.
BigBlackDog: nem behozatalról lenne szó, hanem arról, hogy hosszabbtávon kint szeretnénk élni (terv szerint jövőre költöznénk valahogy), és akkor már inkább ott vegyünk, vagy még itthon.
A mobile.de -n kivül hol lenne még érdemes körülnézni kocsit után? Osztrakoknal van ilyesmi nagy oldal mint ez vagy mint a HaHu? Kb összehasonlítanám az itthoni kínálattal.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen