- btz: Internet fejlesztés országosan!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- USB to S/PDif konverter a modern RIAA, elektroncsövekkel
- GoodSpeed: SAMSUNG Galaxy Buds FE (SM-R400NZAAEUE) a 9 éves SONY SBH20 utódja (nálam)
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
rbalint88
addikt
ha nem tévedek, vasárnap kipróbálta Tsebacsi Civicjét, gondolom az alapján mondja, hogy elég lesz.
egy ilyen A3 problémásabb, mint egy Civic, meg alapból picit drágább hozz az alkatrész a négy karika miatt, de legalább semmivel nem nyújt érzékelhetően többet, mint a Civic. kivéve menetdinamikában, de csak ezzel a motorral. -
rbalint88
addikt
válasz Tsebacsi #126028 üzenetére
Ebbol az okfejtesbol egyedul a sok ev gari szamitana nekem.
A belefingasra annyit tudok mondani, hogy ha egyszer futja majd uj autora, rogton bele is fosok es szetcsapkodom baccpapuccsal de szerintem soha nem fog eljonni a pillanat, hogy ne sajnaljak 15 millatvegy autoert... -
rbalint88
addikt
Miért mi lesz, ha turbósat veszel? Jön a rezsidémon és éccaka felfal? Ha be is fosik a turbó, max 10 pénzből fel van újítva gyárira és jó újabb 200ezer km-re.
Azért nagyon profi vagy abban, hogy a hitelességedet kézzel-lábbal pusztítod. Ezek az ismerősök, a mindenhez IS értés, stb. Tudod van az a mondás, hogy ha csendben maradtál volna, bölcs maradtál volna.
-
rbalint88
addikt
válasz xEon1337 #126313 üzenetére
ezek közül egyiket se venném, mert nagyon fapadosak. egy volvoban ne legyen már műanyagkormány, csak hogy a legfeltűnőbbet említsem... enyi erővel vehetnél 3 ajtós focust is, az is pont ugyanezt az élményt fogja adni.
másrészt ha nem 1-2 évre kell, hanem 3-5 évre, akkor inkább dízelt vegyél hasonlóan leinformálható példányok közül. ez az 1.6 benya nagyon nem megy és ahhoz képest zabál. hosszabb távon a várható kockázatot is kiegyenlíti a fogyasztáskülönbség, valamint kellemesebben tudsz majd autózni a nyomaték miatt. 1.6D és 2.0D is PSA HDI motor, nincsenek velük nagy drámák. 1.6-nál a turbó előtti pici olajszűrőt kell tisztítani vagy kihajítani a rendszerből és akkor a turbó hirtelen halálát is kizárhatod.
az itthoni vagy külföldi üzembe helyezés nem fekete vagy fehér, mindkettőnek lehetnek előnyei és hátrányai is. nézzétek meg alaposan az összeset, ami szóba jöhet, esetleg vigyetek magatokkal szakit és/vagy rétegmérőt, ha féltek a töröttektől -bár ugye egy fényezett sárvédő vagy bármi és a gombócból visszahozott között van különbség, aztán ha megvan az a darab, ami az előzetes teszten a legjobban tetszik, menjetek el vele próbaútra és szervizbe. azt érdemes az első körben tisztázni, hogy el lehet-e vinni az autót szervizbe, ahol nem, azt dobjátok. -
rbalint88
addikt
válasz McSzaby #126374 üzenetére
egy garázsban tartott 10+ éves egyszerűbb bármi. mondjuk g astra, ha mazo vagy. az örök, mint a nyomorúság, az ülése meg maga a nyomorúság. egy mihálynál azzal kell vigyázni, hogy ne olyat vegyél, aminek drága hibái tudnak lenni. ugye itt simán rá lehet költeni az autó vételárát egy év alatt, ha beszopódsz.
-
rbalint88
addikt
válasz bitpork #126520 üzenetére
gumisember azt az okosságot mondta nekem anno, hogy minél nagyobb az átmérő, annál nagyobb mértékben kopik a gumi és ezen tovább lehet rontani azzal, ha nagyon peres is. meg azért ugye általában a nagyobb kerék nehezebb és erősebb autón is szokott lenni, ami megint csak nem segít az élettartamon. de ugye ez megint az a kérdéskör, hogy akinek futja lóra, fussa zabra is aztán ebből lesznek majd a másod-harmadgazdás slick gumis prémiumok...
-
rbalint88
addikt
válasz Kornel #126612 üzenetére
nem vennék ilyet. számomra nagyon csúnyán öregszik a formája kívül-belül az új kodo-sokban bízom, hogy tartani fogják magukat, de azt hiszem ez is csak hiú ábránd... a mostani hatosnál is sokkal frissebbnek tűnik a fl-es formája, pedig alig változott valami...
plusz ez nem annyira szorosan autóvevős és kicsit vitaindító, át lehet rakni a sima autósba:
nekem valahogy a 2004-2011 közötti formák nem annyira jönnek be, olyan nagyot akartak fingani és befosás lett a vége érzésem van velük kapcsolatban. már újként se dobtam el az agyam tőlük, de ráadásul csúnyán is öregszenek. plusz viccesek az akkori elektronikai extrák, főleg navigációban és szórakoztató elektronikában. ez főleg azért problémás, mert nem egy top rádióként vannak kezelve (sima 2din), hanem úgymond aköré tervezték a műszerfalat, ami mostanra már viccesen elavult, de és ellenben egy utólagos rádió meg nagyon barkács módon néz ki benne. -
rbalint88
addikt
válasz roberto211 #126656 üzenetére
ha a szíved a kuvikhoz húz, akkor azt kell venni de azért próbálj ki egyet itthon, mielőtt nyakadba veszed a világot érte kacsa megane-t nem ajánlom, ellenben ha belefér árban, a faceliftelt laguna 2 jó lehet.
corolla nem egy izgalmas autó, szerintem a honda jobb drivers car. vasaló swift? abból egy 1.5gs 'szt havaj van.
egyébként abból kiindulva, hogy 2000€+ papírozás+útiköltség a keret, könnyen lehet, hogy nem éri meg kimenned kocsiért. ha csak abból indulok ki, hogy haverral mi 7-8000 euros kocsiért voltunk kint és helyben elautóztunk 800km-t és 3 napot, mire megvettünk egyet, plusz egy nap volt, mire rendszámot intéztek rá... szóval ezzel csak azt akarom mondani, hogy nyugodtan nézelődhetsz az itthoni 900e-1M kategóriában, mert egy 2000€-s kinti autó kb annyiban fog megállni magyar papírokkal.
költségekben nekünk úgy nézett ki, hogy kb 6liter volt a fogyasztásunk, durván 2700km volt az utazós kocsival, az most kb 55e Ft, a másik kocsival hazajönni 900km 25eFt, magyar és osztrák matrica 2x!, kinti rendszám 200eur, szállás 3 napra 200-300 eur szerencsétől függően. plusz ha nem buliból megy veled valaki, akkor annak napi 10e+ a kajája, szállása.
vagy mehetsz egyedül tömegközlekedéssel vagy trélerrel, ami szopó, mert sokkal lassabb vagy, ergo szállásban hozzájön még legalább egy éjszaka 70-100 euroért, tréler esetén lejön a hozott jármű üzemanyagköltsége és a rendszámé. ja és kurva unalmas is. -
rbalint88
addikt
válasz Kickass #126770 üzenetére
hát, Land kolléga amorés embertől vette a 159-et és sokat szívott vele. sajnos sokan visszaélnek ezzel, hogy amorés tulajtól, aztán lehet az is egy utolsó szar alak...
8V közlekedni jó, de azért ahhoz, hogy kis tűz is legyen benne, kell a 16V, azzal lesz kellemesen motorizált. na meg ahhoz van automata is, ha valakinek arra van igénye. kellemes darab az is, nem vetném el, mert nem különösebben problémás.
az alfás közösségnek az az előnye, hogy elég jó szerelők forognak közszájon, így ha nem akarsz kísérletezni a pékekkel, akkor rögtön tudod jó helyre vinni.
én e-h parkolóradarost vennék mindenképpen, mert nincs rajta elől klasszik lökhárító és elég könnyen sérül a héj meg a pajzs. ülésfűtés, bose hifi és tempomat azok, amiket nem szívesen nélkülöznék.
azt tudom, hogy én az '56-ot két hónapig kerestem, aztán vettem egy nagyon olcsót és bejöttbitpork: lándzsás mosó? gépi nyesztetős-kefésbe már csak azért se járok, mert csomó helyet kihagy -a tükör mögött mindig, minden autónál-, aztán meg ugye hifisták szerint karcol is.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz Kornel #126793 üzenetére
maga a váltójavítás ötszámjegyű volt, a nagyobb gond az volt, hogy elsőre nem lett meg a hiba és volt némi vesszőfutás vele.
de a vágóhíd utcai szervizt én is tudom ajánlani, értenek hozzá.nézd, olyan autót kell venni, amit ők szervizelnek, ők is tudnak róla mondani pár dolgot, alá lehet nézni, stb. de ha nem pesten vagy a környékén találsz egy megfelelő példányt, akkor cseszheted, meg ugye kereskedésből sem tudod elvinni hozzájuk.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz roberto211 #127232 üzenetére
Vegyel ra kinti ideiglenest sajat nevre, a honapos is csak 200 eur, aztan nem tud baszogatni senki es biztid is van. Kint egyebkent se lehet felrakni a magyar p-rendszamot, az csak itthon road legal. Nem erkolcscsoszkodesbol mondom, hanem hogy ne szekszualjanak meg.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz Xmodule #127240 üzenetére
magánvélemény, ennek megfelelően kezelendő: én biztos nem adnám el azt a kocsit, mert annál nagyobb érték nincs, ha van egy megbízható autód, amiben nincsenek rejtett aknák (két év alatt kijöttek volna). nekem a költségei nem tűnnek olyan veszett magasnak, még itthonról nézve sem. vehetsz 1M-ig bezárólag egy valamit, de azzal több szívás lesz, plusz ugye nem lesz olyan jó kocsi. nem tudom mennyire vagy beakadva a motorozásra, de az kb ugyanannyi pénzt el fog vinni. fogyasztásban szinte egál, gumit jobban eszi, lánccal 'szakodni kell, gyakoribb olajcsere, stb stb stb.
-
rbalint88
addikt
válasz Kornel #127434 üzenetére
bravo jtd, bravo t-jet 150, delta 2.0 m-jet
mindegyik panorámatetős, szerintem a legjobb extra ezekbe. igen sokat dob a dolce vita érzésenbitpork: ha már szóba jönnek a földszintes autók (passat), akkor a deltát neked is ajánlom. sok hely, értelmes fenntartás. mondjuk nem VAG, de hát semmi se lehet tökéletes
-
rbalint88
addikt
válasz SzlobiG #127453 üzenetére
En meg s-maxot kiveve fordot nem vennek mondjuk ezeket se annyira erzem magamenak, ha olasz, akkor Alfa (vagy Maserati, de ahhoz meg keves vagyok). A Delta a kozepkonzolt kiveve bejon, eloben sem rossz -a sztenderd kutyasetaltatos utvonalon van egy, azt szoktam nezegetni.
Bitpork: thesis eloben is fancy, a szuk recskaznanak a fabetetre, az olyan. Belulrol nagyon jo, tenyleg igazi luxusauto. Es tenyleg lehet rolleres, de tudsz belole jot is venni. Bravo es delta johogy kicsi, golf meret. Delta kicsit nagyobb. Egyik se arra van kitalalva, hogy betonkeverot vigyenek benne, arra ott a touareg
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz bitpork #127474 üzenetére
engem se hagyott még egyik se az út szélén, de annak ellenére a Toyota volt a legkevésbé problémás, hogy az állt a legközelebb a lerohadáshoz a nagynyomású szivattyú lassú elhalálozása miatt. arra a kötelezőkön kívül ennek a mókánk a 80ezer Ft-ját kellett költeni, míg a VW-k átlagban a tízszeresét vitték el, rövidebb használati időtartam alatt.
azt hozzáteszem, hogy kettőstömegűt még soha nem cseréltettem, kuplungot egyszer (v6tdi), turbót 3x (1x 1.9tdi afn, 2x v6tdi), adagoló az 1.9tdi-n és a v6tdi-n is szétfosta magát a következő tulajnál, futómű ugyanolyan problémás, mint az emiatt (is) sokat szidott Alfánál, G4-en kellett ablakemelőt cseréltetnem -típushiba, Passaton csomagtartó nyitó kapcsolót és szerkezetet. Plusz hiba xenonosnál a repedő fényszóróbura, amit csak komplett lámpatesttel együtt lehet cserélni, akkor volt valami nagyon csókos kedvezménnyel 100 körül a fényszóró darabja, ezt már meghagytam a következő tulajnak, nálam ott szakadt el a cérna. -
rbalint88
addikt
válasz bitpork #127487 üzenetére
Lehet kezdők szerencséje is, mert én is átnézettem őket vétel előtt. 2011 augusztusa óta nem vettem VW-t és ez szerintem így is fog maradni. kiábrándultam belőlük. ugyanazért a pénzért kapsz vagy tényleg prémiumot vagy nagyjából ugyanannyit adó, de kevésbé problémás szerkezetet, attól függően, melyik kategóriát nézzük. persze a hiba az én készülékemben lehet, mert piacvezetők illetve ha felmerülne az új autó vásárlás lehetősége, akkor egy Audit tudnék értékelni, főleg a belterüket, de ugye ez is egy olyan szép maszk, ami 5 éves korukra megrepedezik.
-
-
rbalint88
addikt
válasz Erwinke #127568 üzenetére
ugyanaz mindkettő műszakilag. viszont mielőtt nagyon belelovalod magad, érdemes kipróbálni egyet. én egészen pontosan addig akartam ilyet. nagyon bután hangolt motor, 2000 alatt halál, 2-3000 között letépi a fejed, 3000 után halál. nem lehet vele szépen menni (bólogatós), de legalább kelletlen is, nem szereti, ha úgy igazán rúgják. a 101-116 lovasok sokkal jobban hangoltak, nem ennyire púposak. a 130 lovas már kicsit buta, de még mindig sokkal használhatóbb.
ha nem annyira számít a fogyasztás, akkor 1.8T vagy 2.3V5-ből a 170 lovas. -
rbalint88
addikt
válasz Erwinke #127570 üzenetére
nyilván PDTDI, mert simából 110 lovas volt a legerősebb gyárilag próbálj ki más típusokat is, hogy érezd a különböző hangolások közötti különbséget (nekem pl az alfában a jtd szeret forogni dízelhez képest, érdemes 4000-nél váltani, a honda 2.2 is forgós, viszont erősebb pdtdi-nél ez 3000, nincs értelme erőltetni utána)
-
rbalint88
addikt
válasz Kornel #127641 üzenetére
hát ez szegény látott már ezt-azt, legalábbis a beltere erről árulkodik. haveré 300+k km-rel se volt ennyire lepusztítva belül, pedig az mosást havonta, takarítást meg évi kétszer látott és abszolút igásló státuszban volt hajtva. egyébként nagyon vacak benne a bőrbelső, kisebb hátsó lábtere van, mint az ufónak és azért van pár "típushibája" (féltengely, kettőstömegű, a 2.4 buta motor - usa motor, nem japán/eu). cserébe nagyszerű autópályázni a csendessége miatt, országúton is jót lehet vele autózni a parádé futóművel és a kellően nehéz kormánnyal, az executive változatok hifije nagyon jól szól. ja és szép autó, ez se utolsó szempont
és az elektronikája nagyon buta egy azonos korú európai autóhoz képest, úgyhogy komfortfunkciókban, okosságokban eléggé le van maradva. -
rbalint88
addikt
válasz Integrale #127702 üzenetére
Ja, pedig meyle hd szett kerult be, de a magyar utak+18" kerek kinyirja azt is.
800-bol nem lesz szep es jo 156 se, en ket honap utan vettem enniyert fl1 dizelt, ami csak jo, de nem szep ahhoz kene kis igazitas a lokosokon, egy uj b.e.sarvedo es telifeny, mert minden elem karcos mar.
-
rbalint88
addikt
válasz molnarpeter #127885 üzenetére
bármi, ami a paramétereknek megfelel és árban belefér. felállni csak magasított buszokban tudsz majd. ducato, jumper, transit, sprinter, lt(crafter?), movano, master a húzónevek ebben a szegmensben.
-
rbalint88
addikt
válasz raczger #127945 üzenetére
ha nem autóbuzi és nincs egy misije zsebben a felmerülő beszopódásokra, akkor inkább engedjétek el a prémiumvonatot a volvo kivételével, csak az ugye meg nem tetszik. bár nem kombi, hanem busz, a ford s-maxot merem ajánlani. amúgy mi a baj a dízellel? mennyi lenne a helyben járkálós használat és ez mennyire helyben járkálás?
-
rbalint88
addikt
válasz raczger #127947 üzenetére
hahaha, ahhoz a pékhez se vigyetek többet autót. a stratus az egy pattintott kőbalta a bömöshöz és a többi 2-22,5millás ársávban mozgó prémiumhoz képest.
nekem a passatra -ami mechanikát tekintve előző A6 ahhoz képest, ami nektek szóba jön, ergo egyszerűbb és olcsóbb- két és fél év alatt másfél misi ugrott rá úgy, hogy igazán nagy baja nem volt. és hamargyorsan benne volt még fél-egy misi költés ígérete, ha nem adom el.
ismerős vett egy audi S4-et. váltója kicsit megmakkant, meg akkor már megcsináltatta itt a vezérléscserét meg pár apróságot, mégse svájcban kelljen. 1misi. és ezt a motort 265 ló helyett 250-nel megkapod egy allroadban vagy a6-ban is.
e60 van ismerősnek, magánszerelőhöz viszi, aki ért hozzá és nem húzza le. na most ennek megfelelően a szerelőcsávó 0-24-ben tele van munkával... amikor vittem hozzá haver kocsiját, beszélgettünk pár sort. az autó valós 240e km-es németországi autó, együtt vettük. az első hónapban az egy-két hiba javítására és az apróságokra elment fél misi. és egy makulátlan, semmilyen paranormális jelenséget nem produkáló, németektől lábon hazajövő, tényleg karbantartott (szervizkönyv mellé számlák is voltak+ lekért javítási történet) autóról van szó.
e-klasse kombi ugyanilyen nyűgös, nem beszélve a néha csak gyári akkuval barátkozó elektronikáról (100ezer), a légrugóról, stb stb.
ha arra kell a kocsi, hogy anya elvigye a gyerekeket ovibaisibe, meg elmenjen bevásárolni, plusz a nyaralások, szerintem inkább valami kommerszebb cuccban kellene gondolkozni, viszont akár dízelben is. negyedik dízel autómat koptatom, leginkább városozok velük én is, semmi baja nem volt egyiknek sem ettől. néha ki kell kormolni, olajat jót rakni és évente cserélni, hidegen nem rúgni, leállítás előtt picit hűteni és ennyi.
az tuti, hogy kevésbé szar mindig egy mondeoval menni a bótba, mint néha gyalog, néma meg audimercibéjemvével.
egyébként nem lennék a kategória ellen (használt, zeniten túli prémiumok), ha hobbiautónak kellene, de egy vélt vagy valós felsőbbrendűségért egy nettó közlekedési eszközbe dönteni a család megtakarítását szerintem nem buli. -
rbalint88
addikt
válasz raczger #127976 üzenetére
Ott folyik el a penz, hogy a szent nemet csodatechnika ugyanugy szetdol, ha nem jobban, mint a kommersz cucc, csak mindenbol vagy masfelszer annyi van, vagy ugyanaz masfel-2x annyiba kerul hozza. De mondhatom a komfortelektronikat, fenyszorokat, mar csak a gumizast is. Nem kell nekem hinni, vegyetek meg, aztan legyetek olyan szerencsesek vele, mint bitpork volt eddig.
De tenyleg erdemes utanuk olvasni, olyan hibak jonnek elo, amire nem is gondolnal, mert atlagautoban egyszeruen nincs az az alkatresz. Amugy meg a megbizhato benzines cimu mitoszt is el lehet engedni ebben a kategoriaban, a hoterheles miatt az elektromos rendszer is megviselodik, szinten ho miatt kialalkulo olajfolyasok, stb. V motoron a vezerlescsere is draga, foleg ha hatul van, mint a 3.0v6tdi-n.
Szamoljatok a legrosszabb esettel, hogy belenyultok egy fosba es elmegy ra evi egy milla. Akkor is tetszeni fog? Akkor is megeri a birodalmi csillagot/veset/negykarikat tolni? Ha meg olcson akarja fenntartani, akkor vegyen egy eleve lelakottat, hogy az igenyes vevo elol ne vegye meg a jot, mert par ev alatt lefosodik ugyis. -
rbalint88
addikt
ha már így beleszartam a ventilátorba ezzel a prémiummal be lehet szopódni dologgal:
- egyrészt, nem állítottam azt, hogy biztosan be fogsz szopódni. de fel kell rá készülni, anyagilag és mentálisan is. éves futás sajnos nem mérvadó ebből a szempontból.
- ha a kopó-fogyó dolgoknál nincs is jelentős eltérés az árakban, a ritkább tételeknél, kasztnielemeknél stbnél van prémiumfelár vastagon.
- nagyon korlátolt hozzáállás nem belátni azt, hogy egy prémiumautóban 3x annyi hibalehetőség van, mint egy kommerszben. az ok nagyon egyszerű: ugyanazt a feature-t is sokszor sokkal bonyolultabban oldják meg a finomabb, precízebb, jobb megoldás érdekében. pl: vanos vs vtec.
- ne mondtam, hogy ne vegyen senki öreg prémiumot. azt mondtam, hogy legyen felkészülve arra, hogy jó eséllyel kell majd költeni rá. kis szerencsével vásárlás utáni egy-két évben gatyába lehet rázni fél misiből és évekig hiba nélkül elmuzsikál, de bele lehet nyúlni abba is, hogy havonta kell menni a szerelőhöz és zsákban hordani hozzá a pénzt. ezt egy használt autónál nem tudod kiszűrni. le lehet informálni, utána lehet járni, de nem vagy jós. egy anyagfáradásos hibát nem lehet kizárni sose és az is viheti akár az egész motort magával.bmw e60 (jelen eseten e61, ami a kombi): szerethető autó, jó autó. de. a már említett példa egy 2004-es 525dA, bőr, nagynavi, aktívxenon, naptető, radar. 256e km, német öregé volt, valós szervizmúlt és törésmentes állapot a további jellemzők. injektorokból 4-et kellett cserélni/felújítani, leömlő el volt repedve, volt valami apró nyűg a váltóval is. ezekkel és pár aprósággal együtt sikerült belefutni 400-500 közé a szokásos szervizeken kívül.
én tuti fl utánit néznék belőle, sok dolgon javítottak, meg azért a régiben a beltérben pár dolgot (pl a tárhelyeket és az ergonómiát) feláldoztak a mára már megfakult dizájn oltárán. -
rbalint88
addikt
-
rbalint88
addikt
válasz SzlobiG #128172 üzenetére
ha évi 365 nap elmegy melóba és még ezt felszorzom másféllel, akkor két literes fogyasztáskülönbség és 320-as üzemanyagár mellett havi kerek 8 rugó jön ki. cserébe nincs traktorhang, van fűtés, nincs pár költséges tétel és oké, nincs nyomaték se. de pl 206 1.4 benzin 75 lóval tök használható és 7 literből elketyeg városban, 120-ig van használható ereje is és egy szögegyszerű motor, a legbonyolultabb dolog, ami elromolhat rajta, az a gyújtótrafó.
-
rbalint88
addikt
-
rbalint88
addikt
válasz fi:zi'k #128333 üzenetére
egy új kia carens behitelezve. tud minden trükköt és hét év gari van rá. egyébként buszból biztos, hogy dízelt vennék. ha meg nagyon rövid városi távokra kell, akkor prius+, szigorúan vakítás után
amúgy a touran is addig tágas autó, amíg nem elnőttek ülnek hátul. az a 3 elbaszott szükségülés... mindenki igazságosan kényelmetlenül ül benne. első ülések is elég keskenyek, plusz annak a műanyag oldala se ad hozzá a komfortérzethez. (golf5-6, octavia ugyanez a buli.)
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen