-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Hogy mit csinálnak JNSZ megyében azt nem tudom, autópályáról beszélek.
NaCl (konyhasó) nem ugyanaz mint a CaCl2 (kalcium-klorid). Kémia hidegen hagy, de az előbbi linkek közül az elsőt kinyitva ez olvasható:
"Hogy miért javasoljuk a folyékony Kalcium klorid oldat-ot?
Előnyei:
Kiváló jégolvasztó hatása van
Nem hagy maga után szennyeződést
Gyors beavatkozást tesz lehetővé
Több jeget olvaszt, és tartósabb a hatása, mint az útszóró sónak
Intenzív olvasztásra képes még -25 foknál is
Kevésbé fordul elő visszafagyás
A növényzet kálium nátrium egyensúlyát nem bontja megHátrányai:
Mesterségesen előállított anyag
Fémeket erősen korrodálja (szénacél, alumínium)"Az ára többszöröse a konyhasó árának, szerencsésebb történelmi fejlődésű országok jobban megengedhetik maguknak és bizonyára a munkaerő is motiváltabb.
-
-
veterán
válasz Acheron #92923 üzenetére
Én magam még nem bőröztettem kormányt, csak autókban láttam az eredményt ami szubjektív:
- ami gyárilag is bőrös volt, azok egész elfogadhatóan sikerültek, ha a tulaj maradt a gyári(as) anyag-, szín- és mintaválasztásnál;
- ami eredetileg műanyag volt és utólag bőrözték azokról sok esetben lerítt a turpisság, nem feküdt fel, kidudorodott az illesztés ahol a bőrdarab 2 vége találkozik, bumszlibb is lett a végeredmény, mert a bőrt a meglévő átmérőre húzták fel. Ha eredetileg is bőrös kormányt húznak újra, olyankor a bőr alatti szivacsréteget lefejtik, új réteget ragasztanak helyette, erre jön rá a bőr.Kis gugli után ezt találtam: [link], komplett bőrbelső 80 ezerért.
A kormánybőrözés 2 óra alatt elkészül, Bp-en több is van, ha jársz arra.
még link, ár nélkül: [link]
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz cellpeti #92931 üzenetére
Opelre szűkítve a kérdést.
Mindkét modellből többet is használtam, de 2004 előtt, így emlékeim nem a legfrissebbek: Vectra B-ben nincs Isofix, Astrából van olyan amelyikben van Opelfix, ami nem egyezik meg az Isofixszel.
A Vectra B-ket (4 db) nagyon szerettem akkor, de rendszeresen kiverődött valami a futóművükben (kutyacsont?), 95-96-ban első cégautóm egy Vectra 1.6 16v volt, donortempóban 11-et evett + 2000 kilométerenként 1 liter olajat, kollégámnál 7-8-at.Én az Opelek közül az Astra G-t venném kombiban.
A franciák, Fiatok, Fordok dicsőítése nem az én erősségem.
Szerk: az Astra G-ket sokan fikázzák, hogy unalmas meg tele van velük az utca és ez így igaz, de hétköznapi közlekedési tárgynak abban az árszegmensben nem nagyon tudok jobbat elképzelni. 1.4-es (16v, 90 LE) elég bele.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz L_YKing #92952 üzenetére
Vectra B 2.0 16v volt anno 2 db. Finoman vegyesben 7-8 liter, 120-nál 7, 160-nál 10, Bp-en 10 körül, nekem olyan 10 volt az átlag, cég fizette.
Futóműben valami (kutyacsont ?) rendszeresen elfárad. Mindkét kocsin (97-es, ill. 99-es) elrepedt a kipufogó leömlő, ill. elromlott az olajpumpa, ezeket gariban cserélték, amúgy jó motor és passzol a Vectrába.Szerk. Most látom Vectra A-ról van szó. Olyanom nem volt, de anno a szakik azt a 8 szelepes motor dicsőitették, szerintem valamivel kevesebbet fogyaszt mint a fenti B 16v.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz hobizoli #92988 üzenetére
A Trabi G40-ről volt cikk magyarul is az AutóPiac folyóiratban valamikor a 90-es években. Annál nagyobb sleepert akkor elképzelni se tudtam. Aztán azidőtájt egyszer rendesen legyorsult egy Lada 1200, aztán egy Golf I dízel hagyott nagyon a lámpánál. Szép dolgok ezek
@rvilike: a fenti cikkből nekem az rémlik, hogy nem csak a motort pakolták át a Trabiba, az autót németek építették és szabályosan forgalomba helyezték, német rendszám volt rajta.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
veterán
válasz DeFranco #98899 üzenetére
Ne vedd meg a Tesco-s saját márkásat! Tisztít, nem fagy be, DE!
Száraz tél volt pár éve, lassan fogyott a Tecsós ablakmosó a 4,5 literes tartályból és belerohadt; minimum egy hónapig kerestem a motortérben - a nem létező - beledöglött menyétet vagy madarat. Az ablakmosó szaga volt.
Szerk: szervizbe is elvittem az autót, hogy nézzék már meg alulról, mert nem találom a dögöt.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Azt meg tudom erősíteni, hogy az 1.4 TSI (122 LE, 6 seb.) végsebességen (óra szerint 210, gyári 200) kb. 20 l/100-at eszik, 180-nál már csak 10-10,5-et.
Több 2.0 szívó benzinem (2x Vectra B 2.0, Astra G 2.0, Astra F GSi16v) volt korábban, azok emlékeim szerint 13 körül ettek 200-nál, végre 215-240 között mentek (óra!).Padlón, top speeden minden szív, vissza kell engedni a pedálból egy pöttyet.
@tomcsi23: Yes! A tapasztalat megerősíti.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz deicide #99174 üzenetére
Astra G Coupé Turbo (1,5 évig volt), egész tankra vetített fogyasztás:
-minimum: 8 (nyaralás, nyugodt tempó)
-maximum: 20 (Bp-Bécs-Bp, közben 2x tankoltam, padló - lehalt a céges szerver, Bécsben volt tartalék)
-jellemző: 11-13 (sok autópálya, az objektív felelősség még nem létezett).Szerk: úgy rémlik, ha egy tankkal 400 km-t mentem, már OK volt.
Motorkontroll lámpa sokat világított, gariban cseréltek komplett (?) kábelkorbácsot, utána is világított, más baja nem volt.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Zola007 #100725 üzenetére
Astra G 1.6 16v is eszi, de korántsám minden példány. A többi motorjára nem jellemző - keress 1.4 16V-t, nincs nagy különbség a 2 motor között. Szvsz legjobb évjárat 2003-2004 tavaszig, ami még nem Classic (nem lengyel gyártás).
Nem jössz rá megnézéskor, max. ártatlanul rákérdezel a tulajnál, hogy milyen gyakran kell utánatölteni az olajnak.
-
veterán
válasz Zola007 #100748 üzenetére
Bicikli: első kereket szerintem érdemes kiszedni kombi esetén is, 5 ajtosnál meg be sem fér másként, de úgy vélhetően befér, ha ledöntöd mindkét hátsó ülést. Nekem 5 ajtós Golfba befér 1 db trekking bringa kiszerelt első kerékkel.
2 m horgászbot: ki kell próbálni.
Magamnak én az 1.4-et venném és kombit, mert szeretek cuccolni. 1.2 sem abszolút elvetendő, de az 1.4 sem zabagép és mellette elfogadható a dinamikája.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Zola007 #100751 üzenetére
Szerintem csak kiszedett első kerékkel fér be az 5 ajtósba. Golf 6 (5 ajtós) van, abba a 27-es (vagy 28?) trekking bringa csak kiszedett első kerékkel fér be, mondjuk nekem a kormányon vannak szarvak is. Gondolom egy kemping bringa befér kompletten is.
Ha a hátsó ülést nem döntöd le, akkor 12 db gördeszka vagy 3 db műanyagmotor fér el.
Kombi benyeli - TayRol is írta, volt Mondeo kombim, az 2 db komplett trekking bringát elnyelt.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Sátán44 #100971 üzenetére
Elég sok Opel 1.6 16v eszi az olajat új korától kezdete, nekem is volt egy ilyen '95 végi Vectram, garanciában cseréltek benne 4 dugattyút, utána nem ette.
Úgy tudom, az volt a gond, hogy olyan dugattyút tettek bele ami - szándékosan - enyhén háromszög keresztmetszetű volt (asszem a Lotus fejlesztette a GM számára), igy kisebb súrlódással működött, de eleresztette így az olajat. Cserekor normál, kör keresztmetszetű dugót tettek bele, így az olajfogyasztás megszűnt, de az autó észrevehetően lustább lett.
@100981, Zola007: X14XE: kezdetben könnyen szakadt a vezérműszija, később módosítottak a görgőkön. Ha betartod az előírt csereperiodust (60 vagy 90 e.?), akkor nyugodtan alhatsz.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
veterán
válasz Ace owner #101083 üzenetére
Ezt a múltkor elmentettem, csak azért mert Astra G nem lesz, mutasd meg a haverodnak, keretbe belefér.
Szerk.
Erről még azt is el tudom képzelni, hogy a jövőben emelkedni fog az értéke. Persze, ha a haverod szétgyilkolja, akkor nem.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz werszomjas #101853 üzenetére
A Szentmihályi úttól fizetős.
Még nem ellenőrzik az új szakaszokat. (Aránylag biztos az infó, de magamnak vennék matricát. Holnap megyek Budaörsre, előtte veszek is.)
@ (#101856) runner 125: Pozitív: Még 2000-ben jártam ott, szóval nem ma kezdték. Negatív: Egy nem éppen űrsikló bonyolultságú Astra F GSi 16V-t vittem, sikeresen elcseszték az ECU-t kiszerelés közben, 1 hétig nem tudtam használni az autót - addig javították. Végül elhoztam chippelés nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Gondolkodom, hogy vennék egy robogót, mert sajnálom az autómat nyúzni napi 2*4 km-re, esélye sincs a motornak bemelegedni, ill. egyből úgy indítok, hogy megyek 1,5 kilométert hegynek fel, majd 2 kilométert hegynek le (1-2. motorfék ).
Írtam a robogós topikba, de hátha itt is van szakértője a témának! Köszi előre is!
-
veterán
válasz runner 125 #101929 üzenetére
+ Tboy, Tomcat, Overdose: THX!
B125-öt most biztosan nem csinálok, először kiváncsi lennék, hogy bejön-e a robogó. De értem a szándékot és köszi!
Esetleg valakinek konkrét típusra van ötlete? (Kymco mellett)
Ketten nem megyünk rajta. Célja kizárólag az autó kiemelése, ill. ha a belvárosban van dolgom, ne kelljen fizetni a parkolásért meg előbb-utobb (2016.?) jön a dugódíj is. Fogyasztás nem fontos, havi max 100-150 km-ről beszélünk.
Esetleg követem hdman példáját.
@Ace: majd tomcsi is vesz egyet
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz bubi92 #103113 üzenetére
Vectra B:
1,6 16v - olajat jó eséllyel eszi, elfogadhatóan megy (nekem 1db volt, ette az olajat új korában)
2.0 - 2 db volt, mindkettőben elrepedt a kipufogó leömlő, 3 db olajszivattyút cseréltek. Jól megy, jól fogyaszt - alig többet mint az 1.6.Inkább a 2.0-t venném, 2.2-t ne.
-
veterán
válasz kalmanchris #103546 üzenetére
8 éves a plazmatévém, 0 beégés, minden nap megy, főleg háttértévéként. Akinek nincs/nem volt, az nem ismeri. A feleségem nem is hajlandó az LCD-t nézni.
12 éve turbós (mínusz egy év szívó benzin) autóm van, egy se halt le.
@Morris: tudom, hogy befejztétek délelőtt, de én csak most olvasom a topikot és nem bírtam magamban tartani. A feleségem nem szakértő, de kritikus.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Orvostól autót témakörhöz:
Nagyon közeli hozzátartozóm orvos, minden évben megkapja az autó a szervizt, de megy az okoskodás, hogy minek most lecserélni az olajat, nem ment bele a 15 ezer km a kocsiba egy év alatt. Ha én nem mosom le a kocsit, akkor nincs lemosva fél évig. Úgy néz ki belülről 6 évesen, 40 ezer kilométerrel, hogy nincs nagyon gusztusom beleülni (fűnyíró, zöldhulladék szállítás, stb.), kitakarítani nincs lelki erőm nekiállni, minimum egy egész napot elvinné, kétes sikerrel.UI: most olvasok vissza
-
veterán
Nem találtam időjáráselőrejelzős topikot.
Át merjen szerelni a nyári gumikat holnap? (Max vissza rakom persze, ha mégis leesik a hó.)Elsősorban a minimum 10 éves B kategóriás rutinnal rendelkezők véleménye lenne érdekes számomra.
-
veterán
válasz Declare #106029 üzenetére
15" acél felni, dísztárcsa VS. 16"-os alufelni - semmi presztízskérdés, csak esztétikai
Jó régen egyszer már vissza kellett tennem március elején. Mostanában november végéig kihúzom a nyárival.
@Tsebácsi: az Istenhegyin járok én is dolgozni a Béla királyig, tudom, ez aránylag necces szakasz. Most az Orbán térnél 3,5 fok van.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz MunezXBK #106034 üzenetére
Ebből indulok ki én is
@(#106032) Declare: ismerem a strukturált kereket, Opelnek és VW-nek van, jól néznek ki, csak piszok drága használtan is VW-re (felni 14, dísztárcsa 8/db, összesen 88 ezer használtan, meg cserélhetem a 15-ös tuti állapotú télieket). Várom a Michelin CrossClimate teszteket.
Holnap mosok (esélye 99%) + cserélek (80%).
Szerk: 2 éve amikor jött a nagy hó márc. 15-én, akkor a flottakezelő le akarta cserélni a télieket egy héttel korábban, na akkor nem engedtem.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz runner 125 #106170 üzenetére
Ha nem ölték meg szánt szándékkal, vagy "millió" km, akkor nem eszik. Műanyag váltókulissza kopik, ki kell cserélni a dízelhez készült fémre.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
veterán
Hozzáértőtől kérek tanácsot, nem vagyok BMW-fan; meg szabad venni a 184 lovas 320d-ket?
A konkrét példány 2011.7. havi, magyar, 170 k. km, szervizkönyves, BMW kereskedéstől lenne.Egy turbóhaláltól nem rezelek be, de nagyobb szopásokat kerülnék.
Köszönöm!
Új hozzászólás Aktív témák
- Külpolitika
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Nyaralás topik
- Eleglide C1 - a középérték
- Azonnali fotós kérdések órája
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Diablo IV
- További aktív témák...
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Leárazás! AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen