-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
simii16 #182500 üzenetére
Igen, nehéz emiatt nem megy olyan jól. Ami potens azaz IS-F a 5.0i V8-al, de az meg már nem fér bele a keretedbe, meg az már amúgyis Audi S6 szint.
Mazda 6 MPS jó csak ott a rozsdára kell nagyon figyelni. Ugyanaz a 2.3-as turbó mint amit a Mazda 3 MPS-ben is van, csak itt mind a négy kereket hajtja.
mod:
Esteleg még a Subaru Legacy 3.0 jutott eszembe, mint lehetőség.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Nem rossz az, kollégámnak az volt mentünk együtt én az 1.8 TSI Superb-el, ő a 2.0 Accorddal. Picit el tudtam lépni tőle lámpától indulva de ennyi, abszolút pariban volt velem igazából. És az sem mellékes, hogy az 1.8 TSi 50k km-nél már ette a vizet... Végül gariban megcsinálták de basszus akkor is... Akkor ábrándultam ki végleg a német autókból.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
simii16 #182515 üzenetére
Van fent Hahu-n egy 2.5 turbo azt ne vedd meg mert kicsit betegágy, 100 éve hirdetik. Amúgy itt leírják amit a típusról tudni érdemes: [link]
A 3.0R nem betegágy, vezélése láncos cserélni nem szükséges amíg nem csörög a lánc de 200k km környékén érdemes ránézni. 6 hengeres boxer széphangú és ugyan gyárilag csak 245 ló, könnyen 260-270 lóra felhúzható.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
1: Nem ők köptek szemen, hanem a vásárlók saját magukat. Egyszerűen nincs kereslet ezekre, mindenki SUV-t akar itt az EU-ban, így kivezették a csekély mérétkben fogyó sedanokat. Nem elvárható egy profitorinetált cégtől, hogy egy veszteséges terméket a piacon tartsanak.
Na most a hibrid vonatra valóban nem sikerült idően felszállniuk, illetve van/volt ez az IMA rendszer ami kb még viccnek is gyenge. Ez valóban hiba volt de valószínűleg nem gondolták előre, hogy ez hibrides dolog ennyire felfut.
2: A tüzes motorokat meg leginkább a környezetvédelmi normák nyírták ki.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Elveszít 2 hozzád hasonló vevőt és szerez 10 másikat aki boldogan vesz SUV-t. Nem hülyék, tudják, hogy neki mi éri meg és mi nem. Nem véletlen, hogy amerikában/ázsiában árulnak normális sedánt csak itt nem. A Camry is csak azért jött be, mert a dízlepara miatt abból a piacból van esélyük kiharapni egy szeletet.
BMW szerint meg hülye aki kormányzott kereket hajt, most meg már ők is... Ez egy gyorsan változó környezet amire ha nem reagálnak csődbemennek.
Egyébként meg azért a Honda turbó se a szent grál, az 1.5t például tervezési hiba miatt súlyos kenési porblémákkal küzd (van is rá gyári visszahívás).
Ez a 4-5 évente ez max a nyugati jóléti államokban él, itthon megveszik 5-6-7 éveset aztán meg csodálkoznak, hogy széthullik, meg megy a tákolás. Nem véletlen, hogy a Honda jobban tartja az árát használtan.Igen, nem fektettek elég nagy hangsúlyt erre de ez nem csak róluk mondható el. Ugyanúgy lemaradt a Mazda, a Subaru vagy pl a Suzuki is minta Honda.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Subarum van így, nagyjából képben vagyok.
Be is fogja ez csak idő kérdése sztem. Csomó közös fejlesztésük volt és van is. Pl most az új hibrid rendszerük is többek között de a BRZ/GT86 motorja is közös munka eredménye. Az Impreza ami nekem is van az is részben közös fejlesztés eredménye (a benne lévő VVT rendszer az Toyota 1:1-ben, az ami pl a Corolla-ban is megtalálható). A japóknál amúgy szokás, hogy a közös fejlesztés részvénycserével is jár, így esett meg hogy a Subaru 6%-a a Suzukié (Swift-ből és Ignis-ből is készült "Subaru").
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
batai15 #182584 üzenetére
6-os Passat nem rossz, 280+k km van Kormiban (2.0 CR TDI + DSG), eddig nagy baja nem volt. Gyári a motor és a turbó is, sőt még a kettőstömegű is (igen, a DSG-ben van DMF, mert az nem automata váltó, hanem egy robotizált kézi). Egyedül a EGR volt cserés amit megszorult nem zárt és telenyomta a DPF szűrőt korommal, így cserélni kellett mind a kettőt. Nem volt olcsó ellenben k. drága volt.
Amúgy egész jól meg, kényelmes, nincs rá panasz teszi a dolgát és városon kívül nem eszik sokat. Olyan németesen steril, nem szeretem de nem is utálom (bezzeg a Skodát ami előtte volt... na attól hánytam kb).[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Doki16 #182587 üzenetére
Kollégának 2.0 PD van (103 kw-os), én szeretem azt a tahó karaktert, hogy tol egy nagyot 2-3k rpm körül. Ezt szerettem anno a B5.5 1.8t-ben is anno (csak 374k km körül már nagyon ette az olajat). Persze a CR kultúráltabb és erősebb, sokkal lineárisabb a karakterisztikája és minden tekintetben egy jobb konstrukció.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
Ennek elég problémás a motorja. Skoda tervezésű a motorja nem VW. A vezérműlánc hajlamos átugrani (alultervezett a hidraulikus láncfeszítő benne), alacsony a gyújtótrafók élettartama, kicsi az olajtöltete (szintén alultervezési hiba) azért a tartós autópályázáskor túlmelegszik az olaj, megég és kokszlerakódások keletkeznek a motor számos pontján, átéghetnek a szelepek és a hidrotőkék is sérülhetnek. Ezen kívül könnyen lelkokszolódik a pillangó és EGR szelep, illetve a katalizátoruk sem túl tartós.
Ezektől a hibáktól mentes ennk a motornak az áttervezett verziója amit onnan ismersz fel, hogy az már Euro5-ös besorolású (2009 utáni gyártásúak).[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
"a vonal felett meg alig sajnos"
Elsőre azt hittem a miénkben van/volt szarul beálítva a xenon (Passat B6) de átülve haveréba (3er E92) abban is így világít. Ahol van közvilágítás ott oké de éjszaka pályán kicsit olyan "vakon repülök" érzésem van.
Most az új autóban LED fényszóró van, remélem azzal jobb lesz a helyzet.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
molnarpeter #182888 üzenetére
Fogalmam sincs.
LED mátrix, megnéztem most a neten.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
+ emvy:
Ez már FL-es 2.0 TDI 190 ló DSG (nem 4x4-es), Style felszeretség + pár apróság az opciós listáról. Hát még bőven ismerkedős szakaszban, alig mentünk vele így túl sokat nem is tudok róla mondani. Kívülről batár belüről nem érezni olyan nagynak széltében. Parkolni nehezebb vele mint a Passattal de ugye ez nagyobb is. Jól megy, a 200-at kb észre sem veszed benne. Az ülése nem olyan kényelmes mint a Passat-é de elmegy kategória. A led-es lámpa nagyon állat én ezt tenném kötelezővé nem az idióta TPMS-t meg a vészhívót.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Teljesen egyetértek a feleségeddel, ez az autó feleslegesen nagy városba.
Egyszerűen csak magad szivatod vele pl a parkolást tekintve. Igazából ilyen szempontból egy Octavia bőven elég szvsz.
Közelre vilagít de a xenon is ilyen volt, már megszoktam.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
csakegymunka #183114 üzenetére
Egyértelműen a Golf.
Jó minőségű, jól felszerelt és a hétköznapokhoz kellően erős a motorja.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
csakegymunka #183114 üzenetére
Mondjuk ha hosszútávra tervezel akkor inkább a Corolla sztem is (tehát ha megvennéd később saját részre). A német mérnökök túl jók a tervezett avulás terén.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Pont most néztem, -2,5 fokban indultam a Skodával (2.0 CR TDI), 22 fokra állítva a fűtés (klíma kikapcsolva): 7 km a városban és 67 fokos volt az olaj... A sok hidegüzem miatt a kisebbik baj a 10 literes fogyi de tartós ilyen használat mellett hamar felsavasodik az olaj ami kémiai korroziót eredményez. A DPF meg csak a vitamin a végére.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Doki16 #183301 üzenetére
Nem párolog el belőle víz, amitől felhígul az olaj és nem látja el megfelelően a kenési szerepét. Az olaj elhasználódásának két fő iránya van, az egyik a kémiai leépülése, a másik a fizikai degradálódása. Na most mindenki az utóbbitól fél, pedig az előbbi a sokkal gyilkosabb. Nem véletlen, hogy a longlife olajakban jóval magasabb a TBN szám.
Ha gyárilag ilyen alacsonyak az olajhőfokok akkor nyilván ahhoz megfelelő olajat ír elő a gyártó (és hozzá való csereperiódust), ugyanis egy hibridnél ez teljesen normális jelenség. De egy alapvetően tartós pályázásra tervezett 150-190 lovas dízelnél nem éppen ez az ideális működési tartomány ha az olaj nem éri el azt a hőfokot ahol elpárolog belőle a víz.
Mindegy a gari időt kibírja így is, a gyártót meg több nem érdekli.mod:
emvy: Sok mindentől függ mennyire rendszeres a 6 km-ezés, mekkor az olajtöltet, legalább néha kiviszik autópályra, stb.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
laabom #183359 üzenetére
Nem egy nagy költség (elég az olajat és a szűrőjét cserélni, levegőt/pollent nem kell), sztem érdemes megcsináltatni. Hiába a preciziós fémmegmunkálás azért a bejártás során képződő kopadékok belekerülnek az olajba/szűrőbe, jobb ha nem azt keringeted feleslegesen.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
jozefgucci1 #183368 üzenetére
Sőt ott tartunk, hogy már bejáratni sem kell annyira jól megy a fémmegmunkálás.
Sokat fejlődött az iparág de azért nagyon apró fémkopadékok még így is maradnak. A legtöbb gyártó nem foglalkozik vele mert a gari időt úgyis kibírja és az olcsó szervizköltség nagy hívószó a vevőknek. A közelmúltban két márkánál is rákérdeztem (Ford és Skoda) új autó vásárlás után, hogy érdemes-e köztes olajcserét megejteni. A hivatalos válasz az volt, hogy nem kell de a két szervizvezető egymástól függetlenül azt mondta ő a sajátjában lecserélné ha hosszútávon akarná használni.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
3000 km-nél már érdemes és nem kell márkaszervizbe vinni. Veszel gyári szűrőt, gyári olajat és akár otthon is lecseréled magad. Garit sem bukod és tényleg kb anyagárban megáll a dolog ha nagyon spórolna az ember rajta.
Az a baj, hogy az apró fémkopadékok annyira aprók már itt, hogy sok esteben a szűrő sem fogja meg. Sérülhet a hengerhüvely speciális bevonata, részlegesen eltömítődhetnek a lehúzógyűrűk ami azért nem egy welleness a motornak.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
Qru
MODERÁTOR
Minőségi ez a 98-as, adalék nélküli MOL100-as benzin. E5 és nem is etanol van benne hanem ETBE (tehát kötött formában van benne a biokomponens nem csak úgy hozzákeverve a bioalkohol a benzinhez).
Lukoil amúgy is felejtős már, ott a prémium benzin is E10-es.
Doki16: Semmi baja nem lesz a webastonak tőle, az is E10 kompatibilis. Német autóknál nincs gond ezzel, ott régóta van E10, felkészültek rá a gyártók. Annyi, hogy ne hagyd belerohadni a benzint*, időben járd ki belőle.
*: igazából nem a benzin romlik meg, hanem a hozzákevert biokomponens indul bomlásnak. Ezért jó ha kötött formában van a biokomponens, mert az lassabban indul bomlásnak.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Új hozzászólás Aktív témák
- iPhone topik
- Dimensity 9300-zal és különleges kamerarendszerrel mutatkozott be a Vivo X100
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- HTPC (házimozi PC) topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Ingyenes vagy akciós szoftverek
- További aktív témák...