-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz amargo #149365 üzenetére
Sokan "szeretnek" a saját kárukon tanulni; én egyéves jogsival 20-25 métert csúsztam az autó oldalán (kispók), öcsém ugyanennek az autónak a teljes elejét bontotta le friss jogsival. Kétszer volt hengerfejes; egyszer nálam, egyszer az öcsémnél. Aztán a barátnőm is ezen tanult meg vezetni.
11 éves korára szegénykém egy rozsdakupac volt.Nekem nem kell vatta új autó, csak az ideg van vele.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Városban, derékszögű kanyar, 60 kmh, 4 személy, rajos kanyarodás. Sok volt neki a 4 személy. Vagy a 60...
Nem pattogott, csak csúszott az oldalán.@Kornel: nem fog sokat enni pályán sem; az 1.4 tsi 160-ig megállt 7,5-ből, a 2.0 tsi 8-ból. (Nem fix 160, hanem ahogy a forgalom engedi, gyorsításokkal.)
Ha folyvást nagy fordulaton kergeted, csak akkor zabál; de nem kell a fordulat, mert alapról húz.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Termi16 #149380 üzenetére
Ahogy az előttem szóló írta; ill. olasz autókkal nincs sok tapasztalatom
Sajnos az 1.4 TSI fogyasztását nem vezettem precízen, a 2.0 TSI-ből tudsz csemegézni; városi rövidtávokon simán eszik 12-t, de pályán megállt 7,8 és 9,3 között nem140nel. -
veterán
válasz kelly416 #149509 üzenetére
Adásvételit kitöltjük, pénzt leszurkolja, átadom a forgalmit meg a törzskönyvet is, és had szaladjon?!
Utána mi teendőm van?Ami hirtelen eszembe jutott:
- Az adás-vételin tüntesd fel a pontos időpontot (óra, perc), ez azért fontos, mert így ő felel az adott időpont után elkövetett szabálysértésekért, büntikért (gyorshajtás, tilos parkolás, jogosulatlan autópálya-használat, stb.).
- Az okmányirodában is be kell jelentened az autó eladását x napon belül. (valaki múltkor 8 napot írt)Végül volt polír / ipari belső takarítás?
-
veterán
válasz BigBlackDog #149644 üzenetére
Pályázni csak nazi gépet.
-
veterán
-
veterán
-
veterán
válasz yodamastah #150166 üzenetére
Melyik TFSI motor? 1.2/1.4/1.8/2.0?
-
veterán
válasz yodamastah #150189 üzenetére
Leszakadt az örvényszelep és beszippantotta a motor?
-
veterán
válasz Neoteric #150212 üzenetére
Az aznapi legelső hidegindításkor kell megfigyelni a hangját, ha nem zörög akkor hibátlan, ha igen, akkor alkudni kell belőle egy százast a vezérléscserére.
Kialakuló rozsda gyanúját eddig csak az első sárvédő és a küszöb közötti vízszintes résben láttam, világíts be telefonnal. Nem jellemző.
Nagyon masszív autó, nem fárad a belseje.
-
veterán
A láncos vezérlés lehet cserés - nem akkora tragédia. Némi koksz nem kizárt a közvetlen befecskendezés miatt. Ellenőrizni / cserélni / kiiktatni kell az örvénycsappantyút a szívósorban. Cserébe jól megy, elfogadhatóan fogyaszt.
Az olajfogyasztásra kérdezz rá az eladónál; van amelyik kajálja rendesen.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz blt.62 #150338 üzenetére
Ha 10 év alatt mondjuk 200 000 km-t értünk, akkor a motor vélhetően bírni fogja. Ha karbantartották, 60 ezrenként olajcsere, a váltó is bírni fogja.
Ez egy nagyon rohadós fajta Mercedes, ennél vezette be a gyár a vízbázisú fényezést, nem sikerült nekik elsőre, szinte mindegyik rozsdál.
-
veterán
válasz blt.62 #150341 üzenetére
Ahogy kisza25 írja, ha 60 ezrenként cserélték és cserélni fogod, akkor nagyon tartós.
Mennyi zsé?
Nekem 20 ezer Ft volt a részleges csere egy Saabban, haverom valahol 60 és 80 ezer között fizetett Mercedesre, de az teljes csere volt, szűrővel.
Biztos válaszért érdemes felhívni egy automata váltókra szakosodott szervizt.Előnye az automatának, hogy nincs benne kuplung, se kéttömegű lendkerék. Ezekre nem kell költeni.
-
-
veterán
válasz nandow #150412 üzenetére
Parancsolj, a komplett, eredeti vezérlésszett hozzá, 200 € + posta + munkadíj.
Tök jó motor.
Más komoly baja nincs, akik paráznak, azok még a diószóráson törik a fejüket 100+Áfa áron. Vegyszeres pucolás 18 ezer Ft, kb. százezer kilométerenként nem árt. A Lexus esetén is vegyszeres takarítás a gyári technológia. -
veterán
válasz forceberg #150424 üzenetére
Egy "szent-ember" csinálja csak a dizóást Mo-n, jelenleg monopol helyzetben van, szvsz csak számlásan vállalja.
Azért linkeltem a YT-t, hogy lásd, van más megoldás is, és nem ment tönkre az autó. Aláírom, hogy a dió a tuti, de 7x-es az ára. Nekem konkrétan 105+ Áfát mondott 3 éve.
-
veterán
válasz bajnokpityu #150486 üzenetére
Őszinte.
-
veterán
válasz BigBlackDog #150561 üzenetére
VAG-ba a drágábbik gyári - asszem' Platinum - kerül márkakereskedésben, listaáron közel 8000 Ft-ba darabonként; ugyanez NGK néven 3-4000 Ft; Bosch talán olcsóbb.
-
veterán
válasz =WiNTeR= #150685 üzenetére
Szia!
Az Opel Astrákba szerelnek 6 sebességes, Aisin gyártmányú valódi automataváltót (Opel kódja AF40), az elvileg bírja és tartós, ha 60 ezrenként cserélik benne a váltóolajat. Ha nem, akkor 200-500 ezer Ft közötti a felújítása, attól függően, hogy "csak" a szeleptömböt kell cserélni vagy komplett felújítás szükséges.
A szárazkuplungos 7 sebességes DSG-vel Danex fórumtársnak volt költséges sztorija kb. fél éve a VAG topikban. Emlékeim szerint ez is hasonló nagyságrend.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz focvis #150686 üzenetére
Szubjektív folytatás (szóval erősen szvsz):
1. A hagyományos automata finomabb cucc, mint egy duplakuplungos (pl. DSG).
2. Egy Golf picit jobb (finomabb) autó, mint egy azonos korú Astra.
3. Ha duplakuplungos, akkor viszont csak DSG (azaz VW, Skoda, Audi, Seat); ahhoz legalább találsz hozzáértő szerelőt. Más márkáknál közel sem ilyen elterjedt ez a váltótípus.Még egy objektív gondolat; a duplakuplungosban van kéttömegű lendkerék, ami elromolhat; a hagyományos automatában nincs.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz #94529552 #150689 üzenetére
Német oldalakon láttam / olvastam ilyesmit, talán a HGP vagy a JP Performance erősíti meg a DSG-t. Komoly árszabást tippelek.
@(#150690) molnarpeter: +1
Az autó-fíling viszont zeróhoz közelít.(#150688) bajnokpityu: Nem tudod mennyi pénz? Félig viccesen feldobtam a témát egy VW márkaszervizben, hogy ha betojik a DSG, majd rakatok bele manuálist. Úgy tippelem, hogy 500 k-ból az is megáll. Erre a márkaszervizes azt mondta, hogy ha ők csinálnák, könnyen lenne 4 milla.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
lehet hogy egy 3 éves térkép frissítést még megpróbálok bele alkudni.
Az könnyű siker lesz, mert ingyenes. (VW-nél 100%, most hétvégén frissítettem)
Inkább kérdezz meg egy másik Seat kereskedőt, hogy mennyiért adná ő az autót. Nem vagyok otthon Seatban, kicsit keveslem a 300 ezer kedvezményt, Golfnál úgy indul, hogy már a konfigurátorban kapsz 500 ezret.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz ADAM1337 #150770 üzenetére
Természetesen nekem sincs tapasztalatom vele; leginkább egy Touareggel vethető össze a fenntartása, így bitpork lesz a Te embered.
Csatlakozva egy korábbi hsz-hez; nagy valószínűséggel nem a fék és gumicsere lenne a legnagyobb parám.
Ha tetszik, vedd meg.
Viszont addig add el, amíg úgy tudod, hogy a következő tulaj is élvezze az autót néhány hónapig. -
veterán
válasz diegho #150834 üzenetére
Szvsz nyugodt stílusban, 90 kmh-nál "bármelyik" aránylag modern kompakt autóval ki lehet jönni 5 liter körül.
Nem a Golfokat akarom fenyezni - csak ezekkel van tapasztalatom az utóbbi években - egy 2.0 turbóbenzines GTI megáll 6-ból 100-110 kmh környéken, az 1.4 TSI 5,5-ből.
Egy G Astra 1.4 nem játszhat?
-
veterán
válasz diegho #150838 üzenetére
Nincs sok friss tapasztalatom / ismertem az Astra G-kről, régebben maguk az Opelesek (kereskedő, szerviz) a szíjas Z14XE-t jobbnak tartották a láncos XEP-nél. Lehet hogy az idő mégis az XEP-t igazolja. De ha nem tetszik, akkor ne vedd!
@Morris: Úgy sejtem, hogy azért akkor nyugodtban tolják, ha ez a vegyes.
-
veterán
válasz Gubbba #150940 üzenetére
-Ami még szóbajött az az új autó, a most hirdetett 0% THM-mel. Még nem érdeklődtem a márkakereskedésben, ebben a konstrukcióban van valami buktató, mert túl jól hangzik hogy 0% és még kedvezmény is van az árból, nem is kevés.
Egyszerű; autót szeretnének eladni. Semmi különösebb buktatót nem sejtek mögötte, vélhetően központi kampány.
Menj el 2, egymástól független Nissan kereskedésbe (ha bp-i vagy: Dunaautó / Gablini / Hovány vagy biztos van még másik is); kérj mindkét helyen ajánlatot.Ha magamnak kellene választanom Kia, Hyundai és Nissan közül, akkor már inkább Nissant vennék. De ugye ez személyes preferencia.
Ha lehet inkább az 1.6T-t válaszd és nagyon szuper a Nissanokban a 360°-os kamera.Szerk:
Az AAA-ról valaki írta itt egyszer, hogy elment megnézni egy autót, rengeteget várakoztatták; végül egy másik autót akartak rátukmálni. Lehet, hogy kamu volt a hirdetés, passz.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Acheron #150962 üzenetére
Az olajevéssel az a gond, hogy nem tudok rá módszert, amivel a vásárlásnál kiszúrható lenne
A tavasszal kerestem 2.0 TSI Golfot, az egyikben a nívópálca épp csak beleért az olajba, erről eleve sejthető volt, hogy eszi. Az autónak durván kavicsnyomos volt az eleje, német származás - vélhetően keményen hajtották autópályán. Végül ezt nem vettem meg, és nem az "olajcsipegetés" miatt.
Az eladót is még tudod kérdezni, hogy milyen gyakran kell utántölteni az olajat. Persze nem kizárt, hogy hazudik, vagy eleve nem ő használta az autót, mert pl. kereskedő.Azt sem lehet kizárni, hogy eladás előtt feltöltik az olajat, de erre nem mindenki figyel oda, lásd a fenti példát.
Amit végül vettem egy hónapja, az nem eszi az olajat, 2000 km-t tettem bele.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz runner 125 #150964 üzenetére
Mindentől függetlenül én hetente ellenőrzöm a folyadékszinteket minden autón; eddig szemre nem észlelhető a csökkenés.
Ez a 4. TSI-m, minden eddigi megkajált ~0,5-0,7 litert két olajcsere között (15 K km), meglepődnék ha a mostani nem tenné, ez teljesen üzemszerű rendszeres autópálya mellett.Olyan autó nem létezik ami egyáltalán nem fogyaszt olajat , max az üzemanyagból pótlódik. Ha kiviszik autópályára, ott elillan a benzin / GO.
Amúgy jogos amit mondasz, korrigálom magam: nem eszi jobban az olajat, mint ami normálisan elvárható.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen