-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
rbalint88
addikt
válasz HookR #140327 üzenetére
Ha jó áron adják azt a passatot (értsd 2,5M alatt), akkor simán bevállalnám. Volvoból 2012 utánit néztem, élőben már kicsit fáradt a beltere ennek a generációnak, a púpos műszerfalas frissebb hatású egyértelműen. Ennyiért kintről faceliftesből valós 200e km alatti/körüli futású törésmentes D3-t lehet venni automatával és jó felszereltséggel.
-
rbalint88
addikt
válasz szaki1986 #140562 üzenetére
Amit még megnéznék: Lancia Delta, Alfa Giulietta. 1.4T-Jet/multiair motorral, 120 lótól vannak 170-ig asszem.
Szintén figyelnék Volvo C30/S40/V50 trióra, 1.8-tól felfele van benne előzéshez is tartalék. Az évjárat és km-paranoiát felejtsd el, állapotra menj. Első autóra nem feltétlenül költenék ennyi pénzt, illetve nem biztos, hogy a karcmentesség felmerülne szempontként (igazából bp-i igásló autónak nálam egyre kevésbé merül fel, mert sok a kcsg.)
A felszereltségbeli elvárások szerintem reálisak, hozzáraknám az ülésfűtést, ami egy baromi hasznos közérzetjavító cucc. Kiákban, Opelekben kormányfűtés is előfordul, az se megvetendő. Szintén sokat dob a hangulaton a napfénytető, ebből viszont csak olyat vennék, ami nyitható is, a fix panorámatető szerintem átqrás, de ha szeretsz a pokolban fortyogni, akkor kimondottan hasznos nyáron roló nélkül napon parkolásnál.
Ebben a kategóriában már szerencsére elég általános a kanyarkövető fényszóró/ködlámpa, szintén elég hasznos találmány. Navigációra nem feszülnék rá, ha valami középszarnál jobb okostelefonod van... Viszont a gyári kihangosító sokkal jobb, mint amit utólag bele lehet heftölni a kocsiba, szóval ha nem akarsz "kocsira van pénze, de kihangosítóra/headsetre már nem futotta" típusú szararc lenni, akkor érdemes arra is figyelni. -
rbalint88
addikt
válasz HookR #140568 üzenetére
1.6-os az a ford ecoboost, amit gariban cserélgettek. 2.0 4 hengeres mondjuk bírja, láttam belőle 400 körül futott példányokat, de nem erőltetném azt a motor ennek ellenére. rövid ideig volt gyártásban és hát hangban nem egy kategória az ötösökkel.
1.6 dízellel ne vicceljünk ekkora bódéban, egyébként nincs vele komoly baj. turbó előtti olajszűrőt ki kell iktatni 'szt jónapot. 2.0hdi ugyanez, csak a turbónyűg nélkül.
5 hengerest vennék mindenképpen. unkatesómnak 2.0 d3 geartronicos V60 van, kellő dinamikával tudja mozgatni a bódét és tök jó hangja van. alacsony fordulaton olyan, mint egy vontatóhajó, kiforgatva meg szép érces, fémes hangja van, nagyon szerethető motor. mivel unokatesóm kicsit sem huligán, még csak 170-ig volt elrúgva az is úgy, hogy nyomtam a lábát az anyósról , de ott még van benne akarat. -
rbalint88
addikt
válasz HookR #140575 üzenetére
80-90% dizel, szoval elobb kapsz belole jot nagy esellyel... en 13k €-ig nezegettem oket, az bepapirozva megall 4M-bol, es annyiert 2012 utani faceliftes V70-bol volt valasztek azert, ha nem vagy km fetisiszta es elfogadod, hogy hasznalni veszik oket, ugyhogy a legtobb autoban 150+ a meter.
-
rbalint88
addikt
válasz Acheron #140856 üzenetére
"Ti mit ajánlanátok a fentiek közül vagy akár azokon kívül, merrefelé nézelődjek?"
Magad elé egy papírlapra, hogy eldöntsd mi fontosabb: a 10 liter alatti/körüli fogyasztás és olcsó fenntartás vagy az élmény vagy hogy fiatal legyen?
Sajnos, bár nagyon nem kevés pénz 3M Ft, ezen szempontok egyidejű teljesüléséhez kevés. Olyan 5M körül már lehetne nézegetni ilyesmi tudású és korú autókat....
Mondjuk ha bejönnek a Volvok, akkor néznék megint S60-at (meg S80-at és V70-et is), csak már a 185 lovas motorral, mert ahhoz a problémamentes 6-os automata van, no meg egy chiptuning után 220 ló körül tud. -
rbalint88
addikt
-
rbalint88
addikt
-
rbalint88
addikt
válasz BigBlackDog #140973 üzenetére
Mi a baja, hogy le kellene váltani? Amúgy Gastrán kívül tényleg nem sok más jut eszembe. Viszont annak kisebb a beltere, meg a csomagtartója is szerintem.
Passat B5 1.8 125 ló vagy B5.5 2.0 jó lehet, tágas, strapabíró autók. Ha ballonos kerékkel (195/65r15 v 205/55r16) használják, akkor a futóműve is tartós. -
rbalint88
addikt
válasz BigBlackDog #140976 üzenetére
Megane kombinát. 1-es eléggé problémamentes, kettesben szívó benzinnel meg max az elektronika szívat meg.
Valószínűleg -ha még csak kezd rügyezni- olcsóbb lenne szintre hozni a jelenlegit, mint esetlegesen beválasztani valami fosba vagy csak szintén szintre hozni az új szerzeményt. Melósautóból az a legjobb, amit nem sajnál az ember, csak akkor kell cserélni, ha már nem éri meg életben tartani. -
rbalint88
addikt
válasz Acheron #140987 üzenetére
Gyari/TRW cuccal javitva a futomuvet tartos azert, meg altalaban a kisebb-olcsobb alkatreszek adjak fel a kuzdelmet elso korben. Kormanyosszekoto, ilyesmi. Nekem eddig 30k ment a futomure es tovabbra sem zorog, ami most nagyobb rakoltes lesz, a 13 eves gyari gatlok es a hozza kapcsolodo sallangok csereje. Ez is csak azert draga, mert az igenyes futomu miatt hatul is van toronycsapagy, ugyhogy a kis biszbaszokbol osszejon azert egy 80k. De ez is olyan, hogy most 5-10evig megint jo akkor. Az mondjuk segit a futomu lelkivilagan, ha csak 17-es kerekkel jarsz es nem 19-essel
-
rbalint88
addikt
Szoval 6-700+ szervizert keresel autot? Vagy a felmerulo koltsegekre ezen felul van keret? En egyebkent meg 1-2 evig nem dobnam a swiftet, ha nincs baja vagy nem jon gyerek. Addig ami penzt felre tudsz tenni, abbol sokkal jobb autot tudsz majd venni. A swift ara mar nem nagyon tud hova bezuhanni.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz Kornel #141095 üzenetére
12-es nullaszáz, hihihi, hahaha, freude am fahren, hogyne
ebbe beül még egy-két ember, esetleg csomagok is vannak, nem lesz ezzel előzés... nem a 105 döglött póni a gond, hanem hogy még nyomaték sincs hozzá, súly viszont akad gazdagon. meg szép dolog a 196km/h végsebesség (nem is kell annál több), csak ne 5km alatt érje el.
de hát béjemvé, azzal lehet mutatni a fukkot (kinek, a többi önmegvalósítónak a dizsi előtt?) kínai gumin, ötezeré' tankolva. ez egy tisztességes nyugdíjasautó, nem több. kint a helyén kezelve erre is veszik, meg anyának a klambókat eldobni oviba-isibe. "rendes" autónak minimum 18d vagy 20i, azok már talán bmw-hez méltóan tudnak mozogni...1M-ért meg tényleg lehet venni fain g astrát, rendes motorral, rendes üléssel és jó felszereltséggel.
de ennyi pénzért elég széles a skála, amivel lehet jót autózni* és még utazni is vele, mondjuk mindegyik öreg lesz és költősebb egy full racionálisabb autónál.*normális futómű, legalább 130 ló, előzni is lehet vele.
-
rbalint88
addikt
-
rbalint88
addikt
válasz Acheron #141356 üzenetére
csak akkor csináltasd meg, ha megtartod. viszont ha nem új autóba ülsz át belőle, akkor igencsak figyelembe venném ezt a megoldást is. tudom, most nagyon haragszol a toyotára, de sajnos a többi márka panaszkezelése sem jobb és ugyanúgy bele lehet nyúlni ott is hibás konstrukcióba, amiről később derülnek ki a turpisságok, ha valami fiatalt veszel. meg így végigfuttatva fejben, hogy ebből mibe érdemes átülni, nem nagyon jut eszembe olyan típus, ami kevésbé lenne nyűgös, főleg ha ebben a javított, már problémamentes motor lesz.
RocknRoller: Alfa/Fiat JTD motorok megbízhatók. alapvetően ilyen árkategóriába beleférő autóknál a rozsdát kell megnézni, a futóművet idővel megeszik a magyar utak, ezen kívül komoly baj nem nagyon szokott lenni. évi 2-300ezer Ft betakarja az alapos, nem csak állapotmegőrző, hanem javító szervizelést is, ha nem valami kutyaólat veszel. 900-ból már elég jó, 140-150 lovas, 6 gangos 1.9JTD 16V(mjet) motoros Alfa 156-ot lehet venni, a belső facelifttel van esélyed a tempomatra, szóval 2002 utánit nézz, új műszerfallal.
-
rbalint88
addikt
válasz RocknRoller #141399 üzenetére
2-300 evente az abbol jon ossze, hogy vasarlaskor megcsinalod a nagyszervizt (vezerles, izzitogyertyak, diagnosztika, olajcsere,, szurok, fagyallo, valtoolaj) gyari cuccal, top olajjal 160-ert, meg futomuben amit kell, de azt mondjuk 3 evente szepen ugyis megveszed az egeszet ujra a csodas utjaink miatt. Nagyszerviz le van tudva 3-4 evre evi 25k km-rel. Olajcsere levego olaj es pollenszurovel munkadijjal 30-40k, ez nalad ugye 9-10 ho, mert 20ezrenkent kell. Turbofelujitas 120, ha kell es abban mar benne van par plusz lo is es gyari minoseg, szoval elmegy 2-300ezret (nekem meg a gyari van 300k-nal, kezd hangosodni de meg 1,4-et vigan tolt a gyari 1,2 bar helyett igy chipelve). Kuplung-kettostomegu munkadijjal jo alkatresszel 200ezer, de lehet okoskodni kuplungnal kevlarozassal-erositessel 40-60k-ert +munkadij. Elvileg erositett kettostomegure is van megoldas.
Ugye kell gumizni is, 15"-rol indul a jatek, ekkora futashoz erdemes mar ket kulon szett gumit tartani. Jo minosegu es tartos gumik 15k/dbtol indulnak, kell 8, meg egy szett 15" alu 40k mondjuk.
Cr rendszer elegge stabil, 4-500e kmig birnia kell hozzanyulas nelkul, de szerencsere torott meg kulfoldi autokbol van hozza alkatresz olcson, ha barmi kellene. Rozsdara figyelni kell, fruttibol visszaallitottat ne vegyel. Vetelkor szerencses, hogy elegge nincs arul, ennyi penzbol korrekkt veteleket ki lehet fognies annyival nem dragabb a fenntartasa, mint amennyivel tobbet ad. Azt mondom, hogy egy azonos parameteru golf4-hezbkepest kb 20%-kal tobb, viszont vezetesi elmenyben (futomu,kormanyzas) nagyon mas vilag az alfa, meg ugy sokkal szerethetobb karakter, az esetleges hibakat is konnyebb szivvel nezi el neki az ember. Nekem eddig nem volt vele gondom, most lesz majd kuplungozva, elfogytak a gatlok alola es pici rozsda kezd elojonni, de ezek egyreszt kopo-fogyo dolgok, masreszt 13 eves, kinti tartasu osztrak auton ennyi minimal rozsda belefer, kb 50k kijavitani.
Ja meg en hulye vagyok es egyreszt tuningolom (chip, turbo, kiskutyafule), masreszt kb szalonautot akarok belole csinalni par ev alatt es igy van ra szanva evi 4-500k, amibol ez full realis.[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz LuckyL #141423 üzenetére
Ez nem igaz. A fogyasztot nem lehet lemondatni a szavatossagi igenyerol. Es fodarabra vallalni kell, ez eleg pontosan meg vn fogalmazva, de abban biztos vagyok, hogy a motor az benne van. Oke, hogy a fogyasztonak kell bizonyitania az igazat, de a teny ettol meg teny marad.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
barátoknak segítek az autóvásárlásban, 5-600-ig értelmesen fenntartható automata autó kell 3 kutyához 1-2 évre. Zafira A 1.8 benzin és 406 kombi 2.0 benzin 4gangos olajkavaróval nem hangzanak túl rizikósnak, jól tippelek?
bátrabb választás gyanánt felmerült még A6 2.8 quattro tiptronic kombi és E39 523iA kombi is de azt úgy is vezettem fel, hogy csak ha nem fáj évente rákölteni a vételárat.
hétvégi kirándulós autónak plusz nagyobb bevásárlásokhoz lenne használva. dízelt a feldobott találatok közül nem mertem javasolni... egy C5 kombi van, de a 2.2 hdi-t nem ismerem. -
rbalint88
addikt
válasz BigBlackDog #141453 üzenetére
Konkrétan: [link], [link], [link], [link]
még mielőtt: 13kerben vérnyuggerek, hugyozó kutyák és fosós galambok környezetében fog parkolni az utcán és 3 db kutya lesz benne szállítva, plusz ugye erősen limitált a keret. úgyhogy trust me, automatákból ezek fedik az igényeket bár szerintem egyik sem vállalhatatlan némi törődés után. -
rbalint88
addikt
válasz szabonagyur #141550 üzenetére
D corsát az 1.3 dezsővel ki is lőném, csúzlisra van hangolva, meg azért nem egy kimondott pályagép (hangos, bizonytalan)
H astra nem rossz, de a belterétől sírógörcsöt kapnék. ja és nincs benne vízhőfokmérő, ami szerintem prosztóság. inkább 1.7-est vennék belőle, az 1.9-est az opel sikeresen elcseszte.
Amit javasolnék: faceliftes Alfa 147 jtd, 2005 utáni. minőségi beltér, megbízható motor, ha nem szekérutakon jártok vele, akkor a futómű is tartós. -
rbalint88
addikt
válasz szabonagyur #141553 üzenetére
mint általában az opelek: örök, mint a nyomorúság
1.9tdi 1,2m-ért azért nem az évszázad biznisze szerintem, vannak modernebb, komfortosabb motoros autók már annyiért. akár a pdtdi-k is.
-
rbalint88
addikt
Uj meganet is nezd meg szerintem. Focus helyett is be mernem rakni a listaba, az tenyleg nagyon kicsi belul. Esetleg uj tipo 5d? Listaaron 5,8 a megafull 1.4t-jet lounge. Egy karikat meger. Duna autohoz elmennek, arulnak mindent. Vegigulnem az osszes kompaktjukat. Ha masra nem is, referencianak jo lesz.
-
rbalint88
addikt
válasz rasotamas #141864 üzenetére
Lusta vagyok visszamenni az eredeti hsz-hez. Azzal harsz legjobban, ha megtartod a mazdat. Nalam is a 13 eves auton most kezdenek elfaradni a dolgok igy 300e km tajekan, de egesz egyszeruen 2,5 millioig nincs olyan hasonlo kategorias auto, ami kb ennyit ad es nem ugyanolyan idozitett bomba, csak par evvel fiatalabb kiadasban. Inkabb most rakoltom a kocsi arat megegyszer 2-3 ev alatt es lesz egy oreg, de tiptop autom, aztan majd utana veszek valami par eveset 3M+ -ert. A masik gond az, hogy olyan auto nem letezik, amikyet keresel. Olyan nincs, amire nem kell kolteni, foleg ha hely is kell es igenyek is vannak.
-
-
rbalint88
addikt
válasz Chrisstoffer #142265 üzenetére
Turbotol nem kell fosni, foleg egy uj autnal ot ev garival. Nem kell balfasz modon hasznalni, asszonyt is legrosszabb esetben tarkon vered ketszer es megerti, hogy hidegen nem nyelezzuk es indulaskor-leallitaskor hagyjuk egy percet helyben jarni. Hunyadi amugy is megbizhato marka, be mernem vallalni ezt a gepet. Amit "buksz" a vetelaron, az hamar visszajon azon, hogy lutri nelkuli uj autoban ulsz, ami nem kettobol lett osszerakva, nem tekergettek az orajat es van ra garancia.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen