Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • adalbert1

    veterán

    válasz Gombinyó #217527 üzenetére

    Köszi! :)
    10k km vagy 1 év a cél olajcserére, a többi intervallumnak még utána kell néznem.
    Persze a megvétele után indított egy készletkisöprő akciót az importőr, ahol a náluk lévő 1.0 TSI-kre Perfect felszereltséggel még kicsit több mint 400k kedvezményt adnak, így már azoknak is elég baráti ára van (van amelyik így olcsóbb is, mint amit most használtan vettem, igaz kevesebb extrával vannak ellátva).
    Szívesebben vettem volna amúgy egy Corolla Cross-t, vagy valami hasonlót, de ár/érték arányban, az igényeimet, felhasználói szokásaimat és pénztárcámat tekintve ez tűnt a legjobb választásnak.

  • adalbert1

    veterán

    válasz szőröscica #217532 üzenetére

    Köszi!

    Na, az jól hangzik, 1.5-tel szerintem nagyon jól fogja mozgatni ezt a méretet/tömeget, és a DSG is tuti kényelmes lesz, ha nem a saját zsebemre menne, hanem cégesként választanám, akkor én is bevállalnék egy ilyen kombinációt :)
    Melyik felszereltségi szintet kapod majd, illetve extrákból miket kértél bele?

    Egy H Astra kombiból ültem át, ami már 17. évét töltötte, ahhoz képest eddig komfortban és menetzajban is jobbnak tűnik (a különböző szolgáltatásokról nem is beszélve, pl. Android Auto).
    Jelenleg még csak pár kilométert vezettem, így még elég kevés a tapasztalatom.
    2 héten belül megyünk majd kb. 150 km távolságra, autópályázással együtt, addigra több tapasztalatom lesz, illetve az autópályán kíváncsi leszek 130-as tempónál ezekre én is, az Astrában nagyon kellemetlen volt már a zajszint, igaz ott csak 5 fokozatú kézi váltó volt, ennél a sebességnél már 4k körüli fordulatszámon pörgött a motor.

    szerk.: Qru: köszi! Én is úgy voltam vele, hogy az Astra is 105 lóerős volt, előtte a 206 is 110 lóerő, azokkal is bőven el tudtam járni, így ilyen árkülönbségnél nem erőltettem a nagyobb motort.
    Casco az alap! :K

    Paxker315: köszi! A t-roc hogy tetszik? Illetve a kamiq-ot miért cseréltétek?
    Igen, szerintem a saját ár- és méretkategóriájában egész jó választás, nyilván mindenkinek mások az egyéni igényei, de rengeteg tesztet és árlistát átnézve nekem ez tűnt a legjobbnak, pedig kb. előtte még nem is hallottam erről a modellről. :))
    Igen, én is - jó dolog, hogy van kijelző az autóban, de ilyen alap dolgokat, mint a klíma kezelőszervei ne rakjanak már menükbe, ezeknek jó ha megmarad minden fizikai gomb.

    [ Szerkesztve ]

  • adalbert1

    veterán

    válasz adalbert1 #217535 üzenetére

    Túl vagyok 500 kilométeren a Kamiq-kal (1.0 TSI 110 le, 6 sebességes manuális váltó), eddigi tapasztalatok (ugye a viszonyítási alap a 15 évvel idősebb konstrukció kombi 1.6 benzin H Astra):

    - A lábtér lehetne kicsit szélesebb, a jobb lábamat kb. 120-130 km megtétele után már kicsit nyomja a középkonzol, hosszabb utaknál talán ez lesz a leginkább zavaró tényező.
    - 130-nál 6. sebességben 3000-et forog a motor, így a motorzaj kisebb mint az Astrában volt, sokkal jobban lehet beszélgetni a hátul ülőkkel is, talán a gördülési zaj is jobban ki van szűrve.
    - 150 km-es úton (Budapest, autópálya, vidéki autóutak) 5.6 literes fogyasztás jött ki 100 km-re, ez szerintem jó átlag, persze városon belül rövidebb utakon mutat néha egész nagy számokat is átlagfogyasztásra, szerencsére ilyenre viszonylag ritkán használjuk.
    - Ez a motor/váltó kombináció normális mindennapi közlekedésre elég, de azért kipróbálnám a 7 sebességes dsg-vel is, ha nem nekem kellene fenntartani :).
    - A hátul utazók sokkal jobban elférnek, mint az Astrában, nagyobb a lábtér, a hátsó lehajtható kartámasz is jól jön.
    - 3 fő csomagokkal elfér benne (persze kérdés, hogy ki mennyi cuccot visz magával, nekünk a csomagtartóban elfért 2 kabinbőrönd, 2 hátizsák és pár szatyor is).
    - Hátul is van olvasólámpa, ez is nagyon tetszik, ha a család matat valamit hátul útközben, akkor nem az elől levőt kell feloltani, vagy telefonnal szerencsétlenkedni.
    - Ami nagyon tetszik, hogy a start/stop kikapcsolásra van dedikált gomb, így ezt nem kell menüben keresgetni.
    - A led lámpa nagyon jó találmány, éjszaka kisebb városok között utazva jobban láttam tompított fényszóróval, mint régen halogén távolságival.

    A tolatókamera és tolatóradar jó kiegészítő, de mivel ez nem egy sedan, viszonylag jól látni, hogy hol a vége az autónak, így akár ezek nélkül is vállalható lenne.
    Az Android Auto és Apple Carplay nagyon hasznos (untam már a telefonon nézni a waze-t), sajnos ezekből csak vezetékes van benne, ha jól emlékszem lehet vezetéknélkülit is kérni és wireless töltőpadot is.
    Az elektromosan behajtható tükör is kimaradt ebből a felszereltségi szintből, ha nulláról konfigurálnék akkor beletenném így utólag, illetve így 2023-ban lehetne alapfelszereltség.
    A tempomat sem rossz, de mivel nem adaptív, így leginkább kihalt útszakaszokon kapcsoltam be.
    Amire kíváncsi lennék az extrák közül, az a holttérfigyelő, ez is csak másik felszereltségi szinthez járt.

    Összegezve nem bántam meg a cserét: a mindennapokban ez egy jól használható, élhető autó, hasznos extrákkal, pár apró hiányossággal, de ha az egész képet nézem, szerintem teljesen rendben van, illetve ár/érték arányban is jó választásnak gondolom még mindig (ezt a jelen felszereltségi szintre értem, 10 milliót már nagyon sokallnék egy jobban felszerelt példányért).
    Nyilván az is benne van, hogy egy régebbi autóról váltok, nagyobb és/vagy magasabb kategóriából átülve biztos több hibát találnék benne, vagy jobban zavarna a beltér, esetleg a zajszigetelés - ugye konszernen és márkán belül is azért viszonylag lentre van pozícionálva az autó.

Új hozzászólás Aktív témák