-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
adalbert1
veterán
válasz vzsryl #144590 üzenetére
Amúgy minden kettes Focusnál hátul dobfék van csak, vagy ez felszereltség függő?
Illetve tudtok valami jó forrást, ahol különböző, már nem forgalmazott autók felszereltségi szintjei vannak leírva?
Abban vajon mi lehet a logika, hogy a hasznaltauto.hu-n pl. az Astra és a Golf szét van bontva különböző generációkra, még mondjuk a Focus nincs?
Azon kívül, hogy a műszakikon kötelezően feltöltött km óra állást lekérdezem, még esetleg milyen portálokon érdemes nézelődni, ha már van kiszemelt példány? -
adalbert1
veterán
válasz Tothgera30 #144739 üzenetére
Ha már szóba került az Astra, akkor számomra ez a hirdetés nagyon érdekes (2011/5-ös évjárat és 308400km van benne), több, mint évi 50k km-re valaki miért vesz benzines autót? Ennyi megtett km-nél gondolom még a várhatóan magasabb szervizköltséggel is olcsóbban jönne ki egy km megtétele diesel autó esetén.
-
adalbert1
veterán
Roncsautó-értékesítéssel van valamilyen tapasztalatotok?
A biztosító írt egy összeget, és azt, hogy első körben próbáljam meg én értékesíteni a roncsot, ha nem megy, akkor pedig felteszik valamilyen roncsbörzére.
Google találatok alapján nézegettem pár céget, aki ilyennel foglalkozik, viszont eléggé hasonló volt a honlapja mindegyiknek, nem volt túl meggyőző egyik sem, hogy miért őket válasszam. -
adalbert1
veterán
válasz nyogo83 #144841 üzenetére
Ma felhívtam az egyik ilyen roncskereskedőt, kb. fele akkora összeget ajánlott, mint a biztosító kalkulációja, így a roncsbörze mellett döntöttem (amit elméletileg a biztosító intéz, és ha akit hoznának onnan kevesebb pénzt ajánlana, akkor kipótolják ők).
Ahol ilyen fúrást látni a középkonzol 2 oldalán, az jó eséllyel rendőrautó volt (fehér 2-es kombi Focus-ok)?
-
adalbert1
veterán
válasz focvis #144887 üzenetére
Csak a példa kedvéért linkeltem tőlük autót, az ő képeiken látszanak legjobban a fúrott lyukak - érdekes, hogy más is árul ilyet, és leírja, hogy szeretett családi autónk eladó.
Kicsit elment a kedvem a benzines Focus kínálatot böngészve, ami értelmes vételnek tűnik, az olyan 1,8 millió körüli áron van, utána még van pár darab a kínálatban, de azok után, ami ismét jónak tűnik, már 2,8-2,9 körüli áron van (szóval van egy kb. milliós differencia az árakban, és közte csak pár autó található). -
adalbert1
veterán
Továbbra sem sikerült egyértelmű döntést hoznom, habár a Focus 2 felé hajlok (amik még érdekesek: Astra, Auris, Mazda 3).
Ti mit vennétek 1-2 millió közötti árban, ha az alábbiak a szempontok:
- szívóbenzin (évi 10k km, főleg az olcsó fenntartás miatt hajlok erre)
- klíma
- 2 vagy inkább több légzsák
- kb. 5-8 évet használnánk
- lehet, hogy időközben 1-2 gyerek is lesz, így gondolom a kombi előnybe kerülne a ferdehátúval szemben (vagy abba is lehet ésszel pakolni 4 fős családnál, esetleg babakocsi belefér)?
- minél jobb törésteszt
- olcsó fenntartás (értve ez alatt azt is, hogy ne valami egzotikus modell legyen, amiből 10 darab van az országban, az alkatrész-ellátottság meg kb. nulla)Illetve nézegettem még a Toyota értékőr programját, viszont nekem sehogy sem jön ki a számítás:
Az ÉrtékŐr Program számokban
Toyota Yaris 1.0 Start
Bruttó listaár: 2.895.000 Ft
Kiemelt ÉrtékŐr kedvezmény: 200.000 Ft
Kedvezményes vételár: 2.695.000 Ft
Önerő (35%): 943.250 Ft
Futamidő: 3 év
Maradványérték - minimum garantált ár (45%): 1.212.750 Ft
THM: 5,9%
Havi részlet: 22.521 FtHa itt a havi részleteket összeadom 3 évre, illetve az önerőt, akkor sem kapom meg a vételárat - a maradványérték elméletileg az, amennyiért visszavásárolják tőled/beszámítják a futamidő végén. Gondolom ez a 3 év alatt folyamatosan náluk kellene szervizeltetni, ezért érheti meg nekik.
-
adalbert1
veterán
válasz vzsryl #145222 üzenetére
Köszi.
Mazdából a rohadás fennáll a 2003-as és 2009-es változatnál is?
Illetve fehér classic III H Astrából miért van olyan sok? Ez is rendőrautó volt (vagy valamelyik flotta része)?Integrale: köszi neked is - most keresgettem Auris-ok között, de sajnos használtban mindegyik drágább párszáz k-val, mint a Focus-ok, Astrák - kérdés, hogy megér-e annyit, hosszabb távon kijön-e a különbség a fenntartásban.
[ Szerkesztve ]
-
adalbert1
veterán
válasz rbalint88 #145225 üzenetére
Alapvetően a Fiattól tartok egy kicsit, de szerintem azt is körbejárom azért.
Alapvetően a legtöbb út 12 km lenne (munkába bejárás), esetleg néha 1-2 km-ek (boltba járás), illetve néha lenne egy 150-160km-es út is.
Nincs vízhőfokmérő? Az azért elég kemény, a most összetört 14 éves 206-osunkban volt (igaz, lehet, hogy ott felszereltség függő volt).Eddig ugyan Peugeot-unk volt, de ahogy a régebbi tesztekre visszaemlékszem, úgy rémlik, hogy kategórián belül azért elmaradt a veresenytársaktól, nem?
Luck Dragon: köszi, lehet, hogy lesznek még kérdéseim, akkor majd megyek az Opel topicba - ez a vízhőfokmérő tényleg így van?
szerk.: kereskedésekről van valahol esetleg feketelista? Elég sok helyen olvasni különböző átverésekről, és úgy vagyok vele, hogy ahol már szándékosan próbálkoztak ilyennel, ott valószínűleg máskor is fognak, így ezeket a helyeket inkább kerülném.
[ Szerkesztve ]
-
adalbert1
veterán
válasz szőröscica #145229 üzenetére
Alapvetően úgy vagyok vele, hogy azért a következő autómtól is elvárnám legalább azt, amit az előző tudott, és bár ebben igazad van, azért mégis zavarna a visszajelző hiánya.
Integrale: értem, de az Auris ér is annyival többet, amennyivel többe kerül az olcsóbb versenyzőktől? Tetten érhető valahol az árkülönbség akár minőségben, akár később jelentkező költségekben?
Luck Dragon: köszi, ez elég részletes válasz, végső soron, ha menüből is leolvasható, akkor annyira nem probléma, ha nincs visszajelző. A beltér leginkább ott fog eldőlni, mikor ki is próbálok egyet, élőben azért jobban felmérhető az ergonómia, mint képről.
Szerintem egy évben kb. 1-2 nap lenne olyan, mikor 3-400 km-t vagy többet tennék meg.[ Szerkesztve ]
-
adalbert1
veterán
Azért a kettes Focustól kicsit eltántorít ez a cikk, 1 év alatt 436800 Ft-ot költött csak szervizre.
Igaz, ezek között több olyan költség is van, ami a tervezett nálam töltött idő alatt egyszer jönne elő, tehát lehet, hogy annyira mégsem vészes. -
adalbert1
veterán
válasz rbalint88 #145260 üzenetére
Hát, érzésre a 206-osnak olcsóbb volt a fenntartása - persze lehet, hogy ott csak jobban eloszlottak az évek alatt az itt felsorolt költségek, amikre emlékszem, hogy drágábbak voltak, az a hátsó híd felújítása, ABS jeladó csere (bontott), vezérlés+vízpumpa csere.
Alapvetően nem vág földhöz a havi 40k sem, de jobb, ha minél olcsóbb (ugye annál többet tudok félretenni majd a pár év múlva esedékes cserére, vagy lakás cserére, vagy elkölteni bármi másra).
Illetve számomra egy olyan érdekes kérdést is felvetnek a cikk alatt található hozzászólások, hogy mennyire éri meg 10 évnél vagy 200k km-nél tovább üzemeltetni egy autót, a szokásos kopó alkatrészeken (pl. fékbetét, féktárcsa, gumik, stb) vagy időszakosan elvégzendő szervizeken keresztül (vezérlés csere, vízpumpa csere, stb) esetleg mikor esik be valamilyen nagyobb váratlan kiadás.
Jelenleg azt tartom ideálisnak, hogy megveszek egy 7 éves autót max. 2 millióért, amit 5 évig használok - évi 10-12k futással számítva ideális esetben vezérlést csak egyszer kell cserélni ez az intervallum alatt (mikor megveszem), téli-nyári gumiból is csak egy szettet használok el, stb. - és így a végén talán 1 millió körül majd tovább lehet rajta adni. -
adalbert1
veterán
válasz Kornel #145282 üzenetére
Matisz nagypapa?
Egy Vitara nekem is tetszene, de jelenleg hitel nélkül nem tudnék egyet venni, autóra hitelt pedig nem szeretnék felvenni, több okból sem (egyrészt kockázat, másrészt az ember szabadsága is csökken, ha ott van egy fix kiadás, amit évekig fizetni kell minden hónapban).
Arra mindenesetre kíváncsi leszek, hogy 5 év múlva milyen ára lesz vajon a használt piacon, elvégre tavaly ez volt a legnagyobb számban eladott autó itthon (tippre azt mondanám, hogy idén is ez lesz).szerk.: Szerintetek mennyi értelme van betartani azt az ökölszabályt, hogy max. fél évi nettó keresetéért vegyen az ember autót? Mert ha ezt nézem, akkor legalább nettó 700k-t kellene ahhoz is keresni, hogy egy új Vitarát megengedjen magának az ember, azért itthon elég szűk réteg visz ennyit haza, szerintem sokkal több ennél drágább autót látni az utakon, mint amennyi ember ilyen jól keresne.
[ Szerkesztve ]
-
adalbert1
veterán
válasz zoo8800 #145305 üzenetére
Szerintem azért a legtöbben elkalkulálták rendesen anno magukat, lásd a sok 10 éves frank hitelre vett Swiftet (persze, ők valószínű reálisan se gondoltak bele, hogy mennyit tudnának költeni).
Azért 5-700k-ért is lehet már 1x éves kocsikat kapni, szóval még a szegényebb réteg is tudna ez az ökölszabály alapján vásárolni, de szerintem ott sok helyen a fenntartás nem férne bele a költségvetésbe.Szívem szerint én is hamarabb vennék valami mást, mint egy családi compactot (pl. MX-5, első generációs IS 200, stb.), viszont ez a leginkább logikus döntés, így megpróbálok inkább az eszemre hallgatni.
Illetve nagyon csábító lenne egy új autó is hitelre, viszont autóra azt nem szeretnék felvenni.concret_hp: szerintem itt az autóvásárlásos topicban ennyi még belefér, hacsak valami nagyon szigorú modi nem így gondolja.
-
adalbert1
veterán
válasz concret_hp #145370 üzenetére
"ha több éves fizetésedért veszel autót könnyen kijöhet olyan matek, hogy a fizetésed igen jelentős %-ába kerül az autód havi szinten. én úgy vagyok vele, hogy nem azért dolgozok, hogy legyen egy gyorsan amortizálódó tárgyam, így próbálok a racionalitás határain belül maradni."
Igen, ezzel én is így vagyok, pont ezért nézegetek olyan kategóriában, ami belefér a 6 havi jövedelmembe - olyan szitut meg nem tudok elképzelni, hogy több évnyi jövedelmet költsek autóra (persze ha a nyakamba szakadna egy nagyobb összeg - mondjuk lottónyeremény, vagy valami nem ismert gazdag rokon után örökség, stb, akkor ez borulhatna, de azért ezeknek elég kicsi az esélye).htomi85: de egy 4 milliós használt autónak is ugyanúgy lesz értékvesztése - igaz, az első 1-2 évben biztos kevesebb (az új autó is akkor veszti a legtöbbet, mikor kigurulsz vele a szalonból ) - szerintem százalékos arányban egy 5-10 éves távon teljesen kiegyenlítődik.
[vilike]: igen, az ennyiért inkább biciklit vegyen és hasonlóak
rbalint88: szerintem ez ott lesz érdekes, hogy 40 éves korban a legtöbb helyen már van gyerek (kivétel, ha valamiért nem lehet, vagy nem akarnak) - így itt ismét borul a családi költségvetés, ha addig már ki lett fizetve a lakás, akkor innentől lehet a gyerek(ek)be lapátolni a pénzt, ráadásul az anyának pár évre ki is esik a fizetése, ki tudja, hogy olyan jó pozícióba vissza tud-e menni az otthon töltött évek után (igaz, akár jól ki is használhatja az otthon töltött időt, anyám pl. akkor csinálta a második diplomáját), stb.
zoo8800: igen, ez is igaz, viszont nekik lehet, hogy pont nem ártott volna ismerni ezt az ökölszabályt , vagy legalább kicsit jobban elgondolkozni (nem azt mondom, hogy ez sem bevállalható, ha a mostani kamatkörnyezetben lenne 10 éves alacsony thm-ű rögzített kamatozású ft hitel, és mondjuk a havi jövedelem 5-10%-a menne el a törlesztésre, akkor akár lenne létjogosultsága is).
-
adalbert1
veterán
válasz kelly416 #145387 üzenetére
Jó, de azért Szentes nem egy olyan nagy méretű város, kb. biciklivel 20-30 perc alatt oda lehet érni egyik végéből a másikba.
Nekem kb. így jött ki évi 10k futás: naponta munkába oda-vissza kb. 25km, néha edzés, bevásárlás (ezek szerintem kb. 2 km-rel dobták meg alkalmanként), havonta egyszer Budapest-Szentes oda-vissza, havonta párszor Budapest-Dunakeszi oda-vissza.
Nagyobb éves futást leginkább úgy tudok elképzelni, ha valaki minden nap nagyobb távokról jár munkába (mondjuk agglomerációból Budapestre, vagy másik városból). -
adalbert1
veterán
Sziasztok, még mindig autóvásárlás előtt állok, jelenleg úgy néz ki, hogy H Astrát fogok venni.
Viszont az alábbi dilemmám van: inkább vegyek egy 8-9 éves modellt kb. 1,7 millió környékén, vagy a lista tetejéről válasszak, ahol kb. 6 éves modellek vannak 2,4 millió környékén?
Mindenképpen 5-6 évig használnám, utána valószínűleg váltanék valamire (így évi kb. 10000-es futás mellett elég lenne pár dolgot egyszer, az elején megcsináltatni - pl. vezérlés csere, 1-1 új garnitúra gumi, stb).
Ahogy néztem az értékvesztésük is hasonló lenne, a jelenleg 13 éves vs 10-11 éves használt autók árának alapján következtetve (kb. 7-800 ezer Ft). Inkább a drágább verzió felé húzok, ami kicsit visszatart, hogy úgy jobban kinulláznám a megtakarításaimat. -
adalbert1
veterán
válasz vzsryl #147834 üzenetére
Köszi mindhármótoknak, logikusan én is erre a következtetésre jutottam, hogy felesleges többet költeni a kínálat tetején lévő darabokra, annyival nem adnak többet, talán csak a szívem húz egy kicsit a megkíméltebb, fiatalabb, szebb, de ezért drága darabok felé.
Rendőrautók csak a fehér 1.6 ferdehátú darabok voltak, ugye? -
adalbert1
veterán
Időközben most képbe kerültek a Focus III-ak is nálam, aki tapasztaltabb, az esetleg tudna ötleteket adni, hogy miért lenne jobb/rosszabb választás a H Astránál (motorikusan nagyjából ugyanazokat nézegetem, 1.6 benzines)? Fenntartásban/alkatrész árban gondolom nagyjából hasonlóra lehet számítani, nem? Van valami, amire ennél a típusnál különösen érdemes odafigyelni, esetleg jellemző típushibái?
-
adalbert1
veterán
válasz BigBlackDog #147864 üzenetére
Egyelőre 1-2 db III-as merült fel, de amelyiket néztem, azt valószínűleg elvitték, mert már nincs fent a hirdetés.
Szerintem visszatérek a H Astra és társaihoz, abból azért nagyobb az a kínálat, amit nyugodt szívvel meg tudok fizetni (viszont leesett az a tény, hogy az autóvásárlás is semmiben sem különbözik mondjuk a műszaki cikk vásárlástól - elindul az ember egy elképzeléssel és egy kerettel, majd úgy gondolkozik, hogy ha x-et hozzáteszek, akkor már ennyivel jobbat kapnék, de ha ahhoz még y-t, akkor már ennyivel jobbat, stb ).
Viszont már most unom ezt a használtautó-vásárlásos hercehurcát, úgy, hogy még csak neten nézegettem őket, munka mellett annyira időm meg kedvem sincs elmenni megnézni minden egyes kiszemelt darabot (ami érdekes, hogy sok, képről jobb vételnek tűnő autó vidéken van, azt hittem, hogy Budapesten azért egyszerűbben lehet találni), főleg, hogy attól már előre tartok, hogy jó részénél biztos lesz valami eltitkolás/átverés is. -
adalbert1
veterán
2007-8 körüli C-Max-ról mi a véleményetek, van valakinek vele tapasztalata? Ahogy a 2-es Focusokat/H astrákat nézegettem, találtam pár ilyet is, és megfordult a fejemben, mint ötlet. Mennyire rossz/jó konstrukció (népítélet elég vegyes róla)?
-
adalbert1
veterán
válasz vzsryl #147901 üzenetére
Tehát nem csak a kínálat csökkent, hanem a kereslet is nőtt (én arra tippeltem volna, hogy ilyen 2007-8 után már kevés új autót adtak el viszonylag laza hitelfelvételekkel - lásd régebben a sok 10 éves hitelre vett swift-, azért van így megcsappanva a kínálat)?
Azért nominálisan szerintem jóval drágábbak lettek az új autók (reál értéken nem tudom, hogy mennyivel, valaki kiszámolhatná), anno pl. a 206-osunk elég jó felszereltséggel (1.6 benzines motor, elektromos ablak, digitális klíma, hátul is tárcsafék stb) volt talán 3,5 millió (az alap 1.0 fapad 206-osok talán 2 millió körül mentek), most meg a peugeot honlapján azt nézem, hogy a 208 kb. 3,5 milliótól indul (igaz ez a nominális, nem a reál értéke, meg azért maga az autó is fejlődött felszereltségben, biztonságban, konstrukcióban).Lehet, hogy kicsit elsüllyedt az előző kérdésem: 2007-8 körüli C-max-ról mi a véleményetek? A Focus II / H Astra keresése közben volt pár ilyen találat is, mennyire lehet rossz konstrukció?
-
adalbert1
veterán
válasz focvis #147971 üzenetére
Valaki tudja egyébként, hogy a J astrából miért a sedán kivitelből csináltak Classic-ot? H-ból még volt a ferdehátúból és a kombiból is, azok sokkal praktikusabbak, sedan-t én pl. biztos nem vennék.
Másik kérdés: ti vennétek olyan autót, ami már volt törve? Mondjuk ha csak az első, vagy a hátsó lökhárító sérült, de egyéb nem (nekem ez még nem tűnik olyan vállalhatatlannak)?
Illetve céges autókhoz hogy viszonyultok? Itt hátránynak tűnik, hogy sokszor aki használja egyáltalán nem érzi magáénak, és általában nem túl kíméletesen bánnak velük, viszont előny, hogy biztos elvégezték az összes karbantartást (hacsak a szerviz nem sumákolt valamit) időben. -
adalbert1
veterán
válasz Kornel #148098 üzenetére
Szerintem sem néz ki rosszul - nekem 2 okból nem kellene: túl van a keretemen, hitelt pedig nem szeretnék felvenni, illetve idén úgy tűnik, hogy bővül a család , ezért mindenképpen ferdehátút/szedánt keresnék.
[vilike]: alapvetően úgy indítanék, hogy megvétel után minél hamarabb vezérléscsere, és mivel szívó benzinest néznék, így talán annyi költséges dolog nincs rajta, mint dízel esetén.
BigBlackDog: amiket néztem, ott általában lökhárító csere volt, illetve a szervizek is elég jól dokumentálva vannak.
[ Szerkesztve ]
-
adalbert1
veterán
Gondolkozom, hogy a Focus II/C-max/H Astra mellé felvegyem a Honda Jazz-t is a megnézendő autók listájára, az ezzel foglalkozó hozzászólások nagy részét átolvasva úgy tűnik, hogy általánosságban jó véleménnyel van mindenki róla.
Pár keresés után úgy tűnik, hogy a használt-piaci árban körülbelül egy sávba esik a hasonló korú Focusokkal/H Astrákkal, és a csomagtér is hasonló méretű.
Ti választanátok Focus/Astra helyett? Igaz, hogy a csomagtér hasonló méretű, és jól variálható, azért tartok tőle, hogy papíron egy méretosztállyal kisebb, illetve a motorok se túl erősek (nem mintha a másik 2 modell 1.6 motorja olyan nagyon erős lenne, de azért egy 20-30 le különbség van) - viszont ennek ellenére városi használatban nem olvastam panaszt rá.
Illetve melyik modellt érdemes keresni? Nagy különbség van a 2008 előtti és utána lévő generáció között? -
adalbert1
veterán
Sikeresen találtam egy olyan kereskedést, ahol szinte az összes általam érdekesnek talált típusból van készleten (H Astra, Jazz, Focus II, Corolla/Auris, C-max), holnap szerintem elmegyek megnézegetni őket - ha még nem konkrét vásárlási szándékkal megyek, csak ezeket a típusokat összevetni, akkor ti milyen szempontokat néznétek? Nekem hirtelen ezek jutottak eszembe: vezető üléspozíciója, ergonómia, hátsó helykínálat, csomagtér mérete, hátsó üléssor dönthetősége.
-
adalbert1
veterán
TSI motoroktól mennyire kell tartani? Alapvetően még mindig szívóbenzines autót keresek (Astra / Focus), de ahogy láttam, ezzel nem csak én vagyok így , ami jó állapotú, az vagy gyorsan elkel, vagy nagyon túlárazott, így azon gondolkoztam, hogy bővíteném a keresett autók körét.
Tegnap szétnéztem egy használtautó-telepen is, és elég sok lelakott autót láttam.
H Astra: képeken jól néz ki, valójában az első rendszámon horpadás (gondolom beletolattak, vagy koccolt valakit), a hátsó kerékjárati ívekben nincs végig műanyag borítás (ez gyárilag ilyen volt, vagy sérült a hátulja és nem tették vissza javítás után?), a hátsó ülés kárpiton lyuk (kiégették cigivel, vagy kikoptatta teljesen a gyerekülés?) - mindez 1.4-es motorral valami 1,7 környékén
Focus II kombi: 200k km-t futott, viszont a váltó lekopva, a váltószoknya is szakadozik - most ezt vagy végig dugóban tette meg, vagy nem reális ez a futás.
Ráadásul rengeteg ember volt, az értékesítő alig akart kulcsot kihozni (kb. 6 autót néztem volna meg, 2-t hozott ki), ha ma nem valósul meg a vásárlás, mert sok érdeklődő van (persze az ő szempontját is megértem, de azért nem esett jól). -
adalbert1
veterán
válasz vzsryl #148466 üzenetére
Igazából a legjobb a 3-as pont lenne, ha nem tartanám a saját zsebemhez képest drágának az új autó árakat (illetve akkor ott a félelem, hogy mikor nyitja rá valaki az ajtót, koccan nekem, lopják el - és ugyan hiába fizet a casco, a végén kevesebb pénzzel fogok ott állni, mint előtte-).
A második pont első fele irányába akarok én is hangolódni, csak még elég kevés rutinom van autóvásárlás terén, leginkább csak a hirdetéseket nézegettem eddig - bízom benne, hogy sikerül hozzáedződni jobban a piachoz, és a végén találni valami elfogadható autót.
Ami gond, hogy szinte az összes kereskedés munkaidőben van nyitva, így nehéz azt megcsinálni, hogy mondjuk 1 hétre a nyakamba veszem a várost, és elmegyek mindent megnézni, minél több rutint szerezni, jobb és rosszabb példányokat kipróbálni a kiszemelt típusokból, hogy később jobban feltűnjenek az esetlegesen elhallgatott részletek, szóval így szerintem hosszabb menet lesz a dolog - mindenesetre próbálok minél többet informálódni (cikkek, videók, fórumok), hátha minél jobban összeáll a kép. -
adalbert1
veterán
válasz Luck Dragon #148473 üzenetére
Igen, továbbra is ez a 2 fő vonal - viszont most is elég lelakottakat láttam.
Pumma: nem ott voltam, de oda is tervezek kimenni szétnézni, hátha legalább tapasztalattal gazdagodhatok.
Közben újra elolvastam ezt a cikket a kiszámolón, hát érdekes árak vannak benne, a mai piacot már nem fedi le a cikk, érdekes lenne mostani adatokkal újraszámolni, pl.: új Focus-ra 5 milliót ír, mikor most pl. akcióban 4 körül elhozható, használt 6 éves Focus-t 1,5 millióért lehet venni (most így hirtelen rászűrve inkább 2,5 millióért látok olyat, amit érdemes megvenni), közben a kamatlábak is változtak, stb.
-
adalbert1
veterán
válasz #94529552 #148479 üzenetére
Elsősorban most abban a fázisban vagyok, hogy megnézzek minél több autót a kiszemelt típusokból, hogy jobb képet kapjak róluk, könnyebben felismerjem, hogy az adott modellnek milyen buktatója lehet - habár most is olyanokat láttam, amiért nem szívesen adtam volna pénzt.
-
adalbert1
veterán
válasz Gabis #148488 üzenetére
2 hasonló cikket is írtak, igaz, mindkettő 5 évvel ezelőtt készült, de hátha találsz benne valami hasznos infót:
300-am van, mit vegyek elsőre?
Autók 300 ezer forintért - van már jó ennyiért?
Alkatrészárakra én is azt javaslom, hogy nézz meg pár alkatrész webshop-ot.
Illetve én a helyedben inkább gyűjtenék még, ennyiért nem szívesen vennék autót (főleg, hogy a fenntartásra is el lehet költeni egy évben egy rakás pénzt, Dare2Live számolgatta egy régebbi logout bejegyzésében). -
adalbert1
veterán
Szerintetek ennek az Astrának mi a reális ára? Hosszú távon lehet gond a bal első ajtó horpadásából (rozsda, ilyesmi), vagy annyira nem tűnik vészesnek?
-
adalbert1
veterán
válasz Luck Dragon #148508 üzenetére
A tükör síkjában van kb. lefelé - illetve még a hátsó lökhárítón van 2 kisebb sérülés.
Keresek folyamatosan, de most pl. olyan H Astra kombiból, ami 200k alatt futott, 1.6 benzines, és Budapest 50km-es körzetében van, jelenleg 15-öt látok a HAHU-n, ebből 5-6 kapásból kiesik. Ennél a konkrét példánynál ami elsőre feltűnik, hogy hiányozna, az az első ködlámpa - igaz, az előző 15 évben talán 3-4 olyan alkalom volt, amikor kellett volna, de akkor nagyon.
Az amúgy igaz, hogy az Opel szerviz csak arról az időszakról ad ki infót, amit ténylegesen a tulajdonosnál töltött az autó (az egyik szervizben ezt mondta a hölgy, akivel beszéltem)? Tehát pl. ha a mostani előtti tulaj megtörte, vagy 2-szer ennyi km-rel szervizeltette, azt nem mondják el?
H Astránál már kezdetektől alap volt az ISOFIX?szerk.: első ránézésre ez se tűnik rossznak, ebben láttok valami kivetnivalót?
[ Szerkesztve ]
-
adalbert1
veterán
válasz Richard! #148510 üzenetére
Van, hogy nagyobbra veszem a keresés sugarát, de azért van egy határ, ami felett nem mozdulok ki egy autó kedvéért - láttam már 1-2 ígéretesnek tűnő autót pl. Nyíregyházán vagy Debrecenben, de ha odamegyek és ott derül ki, hogy valójában egy nagyon lelakott gép, akkor buknám az időt és az útiköltséget is.
-
adalbert1
veterán
válasz Luck Dragon #148513 üzenetére
Igen, ebben igazatok van - mindkét Astrát meg fogom nézni a héten, igaz a szürke szimpatikusabb nekem is.
-
adalbert1
veterán
Az mitől lehet, hogy a magyarorszag.hu gépjárműkeresője szerint rendszám alapján a szürke H Astra ASTRA G 1.6 CARAVAN? Elírtak valamit az okmányirodában/forgalmiban? Nehéz lehet ezt korrigáltatni?
-
adalbert1
veterán
válasz [CS]Blade2 #194717 üzenetére
Az Astrás telex cikk után én is elgondolkoztam, hogy mit vennék, és igazából (ha az új autót nem számoljuk, mert legszívesebben arra váltanék, ha nem lenne embertelen ára ) mindig arra jutok, hogy egy 4-5-6 éves autót kellene venni, amit ideális esetben 5 évig használnék.
Most H Astra kombink van, és ez alapján nem szívesen vennék megint 10 éves kor körüli autót, itt rosszul érintett, hogy rengeteg olyan típushibája van, ami csak pár év után jön elő (toronycsapágy, leömlő, ventillátor motor, stb), szóval ezeket a köröket inkább kihagynám legközelebb (persze lehet, hogy a J azért jobb konstrukció, illetve azért ez egy elemű minta, de azért érzelmileg rosszul érintett ), de a K astránál alig van szimpatikus motor (talán az 1.4 turbó, ami a ráncfelvarrás előtti modellekben van), illetve azt sem értem, hogy akik 4 év alatt majd 200k-t tekertek bele (használtautót böngészve vannak ilyenek), azok miért benzinest vettek?
De igazából most elméletileg majdnem minden rendben van az autón (kellene még egy vízcső, amit nem tudtak kicserélni mikor a többit cseréltettem, és fényezésen javítani), most kapott két év műszakit, viszonylag olcsón üzemeltethető, az értéke nagy részét már elvesztette, szóval ha csak nem jön valami közbe, akkor lehet, hogy kivárok még a cserével.
-
adalbert1
veterán
Sziasztok,
mivel a 2006 végi kombi H Astránk tegnap lerohadt alattunk, ezért elgondolkoztam a cseréjén (ugyan most még megcsináltatom, de egy fiatalabb autóban talán jobban bíznék).
Legtöbbet autópályán használjuk az autót, általában 150 km-es távokat megyünk vele, ritkán városban is ha el kell valahova ugrani (pl. nagybevásárlás, vagy gyereket orvoshoz vinni, ilyesmik), de itt nincs napi használatban. Éves szinten kb. 10k km-t megyünk vele.
Alapvetően egy hasonló kategóriájú autót szeretnék venni, tehát egy közepes méretű kombit, leginkább benzines vagy hibrid jöhetne szóba, 5-6 évesnél öregebbet nem szeretnék.
Ami fontos lenne, az a megbízhatóság, praktikusság (pl. szedánt nem szeretnék, hiába nagy a csomagtere, ha egy kombiba könnyebben bepakolok), illetve hogy viszonylag elterjedt típus legyen, így legalább talán sok helyen ismerik a szerelők, van megfelelő alkatrészellátottság is.
A keretem kb. 5-6 millió lenne, ahogy nézem, ebbe beleférne egy pár éves használt K Astra.
Az Auris/Corolla hibridek nagyon tetszenek, de egy gyors hasznaltauto.hu keresés után úgy látom, hogy ott inkább 8 millió körül kezdődnek a fiatalabb/kevesebbet futott modellek.
Esetleg még Octavia kombin is elgondolkoztam, vagy akár hyundai/kia, de még igazából csak ötletelek, konkrét típus nincs kőbe vésve.A fenti kritériumokat figyelembe véve mit ajánlanátok esetleg?
-
adalbert1
veterán
válasz molnarpeter #214941 üzenetére
Köszi a tippet! Hibrid esetében igazából ami számítana, az alacsonyabb lokális károsanyag kibocsátás (mindenki képzelje ide a Smug Alert című South Park rész vonatkozó jeleneteit ), illetve még azon gondolkoztam, hogy ha a következő pár évben esetleg lesz valamilyen behajtási korlátozás Budapesten, akkor talán azok lesznek a legutolsó körben korlátozva, nem?
Viszont racionálisan gondolkozva egy 2-3 milliós árkülönbséget évi 10 ezres futásnál sok év alatt hozna csak vissza az alcsonyabb fogyasztással, tehát anyagilag nem érné meg.
Hány naponta kellene amúgy mennyit menni vele, hogy az akkunak megfelelő legyen a felhasználás?rbalint88 : köszi , most egyelőre még nagyon az érzelmek vezérelnek, elég rossz élmény volt, mikor autópályán 130-nál elkezd megtorpanni a motor, majd utána a leállósávban 60-70-nel hajtva azon aggódni, hogy még elérjünk a következő lehajtóig, közben hátul az asszony és a gyerek már sík ideg.
Próbálom lelkiismeretesen szervizeltetni a H Astrát, évente viszem olajcserére, akkor van éves revizió is, ami esetleg ott kibukik hiba, azt javíttatom, a kopó alkatrészeknél is tartom a csereperiódust - viszont pont ezért zavar nagyon, hogy ennek ellenére belefutok egy ilyen hibába. Persze ez valamennyire természetes, azért 16 év alatt sok minden elöregszik benne, és esetleg nem derül ki egy ilyen szervizlátogatáskor, csak ha megadja magát az alkatrész.Most egyelőre ül rajta a szerviz, meglátom, hogy mit mondanak majd.
Viszont idővel azért is jó lenne cserélni, mert egy újabb autónál azért vannak kényelmi szolgáltatások, amik hiányoznak (pl. a cd-k cserélgetését rohadtul unom már, persze ez legyen a legnagyobb gond ) jobb az aktív-passzív biztonság (ez pl. fontos lenne a család miatt), illetve úgy gondolom, hogy talán egy 5-6 éves autóban kevesebb rejtett hiba lehet, mint egy 10 évvel öregebb esetén.molnarpeter: na igen, ez is zavar, hogy most 5 millió nominálisan hoz 800k-t (persze reálértéken még így is veszít vele az ember), várhatóan még a következő évben is értelmes összeget hozhat - kérdés hogy mondjuk 1-2 év múlva mit lehetne kapni a piacon 5,8-6,5 millióért és az milyen viszonyban van azzal, amit ma megkaphatsz 5 millióért?
Illetve a lakásvásárlásos topicban is többen írták, hogy sokan gondolkodhatnak olyan stratégiában, hogy 23-24-ben még kamatoztatják a pénzüket, várják a megtorpant piacon az áresést, és utána akarnak vásárolni - szóval ha sok ilyen vásárló rászabadul a hazai használtautó piacra (is), az is nyomhatja felfelé az árakat.vzsryl: köszi , most ezekre is rákerestem - Golfból elég kevés benzines kombi van, viszont Octaviából akad jócskán (a seat valahogy sose tetszett), azok között szétnézek és elkezdek többet olvasgatni róluk.
-
adalbert1
veterán
Sziasztok,
az lenne a kérdésem, hogy a mostani 1.0/1.5 TSI motorok mennyire ajánlottak?
Ismét elgondolkoztam az autó cserén, a H Astra a legutóbbi szerviz óta ismét furcsa hibákat produkál, és mivel már idén elköltöttem rá annyi pénzt mint ami egy új autó értékvesztése lenne, így egyre inkább az a terv, hogy veszek egy új Skoda Scala/Kamiq-t (igaz ezek kicsit kisebbek, de talán még élhető kompromisszumok méret tekintetében, és új autók közül ezek vannak viszonylag elérhető áron), amit megtartok 4-6 éves koráig, majd cserélném valami szintén újra.szerk.: valakinek van tapasztalata, hogy Skodánál a készleten lévő autók árából mennyit lehet alkudni?
Igaz azon is gondolkoztam, hogy mind a kettőnek jön elméletileg idén az utódja, nem tudom, hogy azokat vajon érdemes lenne-e megvárni, mennyivel nyithatnak magasabb áron, illetve mennyivel lesz jobb a műszaki tartalom.[ Szerkesztve ]
-
adalbert1
veterán
válasz Tom1939 #216327 üzenetére
Köszi. Nem lenne rossz egy automata, de mivel városban próbálok keveset autózni, így a kézi váltóval is kiegyezem, illetve ahogy néztem a DSG-s modellek drágábbak is.
A Kamiq-ról minél több tesztet nézek, annál jobban tetszik, mondjuk az fájó pont, hogy alapáron csak sima klíma van benne, de gondolom valahogy differenciálni akarják a kínálatot és terelni az embereket a drágább változatok felé.Qru: köszi. Alapvetően az 1.5 TSI lenne a cél, kérdés, hogy mennyire alkuképesek vajon az áraik? Most a készletes autók árainál kb. 800k különbség az 1.0 és 1.5 között, és 1.5-ből kevesebb is van készleten, így gondolom inkább az 1.0-nál hajlanának nagyobb alkura, hogy azokat kipörgessék (viszont ha a 800k-t leosztom 4-5 évre akkor nem igazán nagy pénz azért havi szinten, hogy egy erősebb autóban üljek).
Igaz egyelőre még csak tesztvezetésre jelentkeztem tegnap online, de még senki sem keresett, lehet, hogy valamelyik nap besétálok egy közeli szalonba nézelődni és információkat szerezni.szerk.:
Sunnam : igen, ezt hírként láttam, de semmi konkrétum nem derült még ki róluk. Igaz a vásárlás is csak augusztus végén lenne esedékes, addigra talán kiderül, hogy az új változatok mennyivel lesznek drágábbak, mivel fognak többet tudni, és hogy egyáltalán megéri-e rájuk várni (gondolom ha akkor jelentik be, akkor legalább egy pár hónap lesz, mire abból itthon is elhozható autó lesz majd) - illetve arra is appellálok, hogy a meglévő készlettől talán egyre jobban akarnak majd szabadulni, hogy helyet csináljanak az újnak, így talán nagyobb kedvezmények is lesznek a kifutó modellekre?[ Szerkesztve ]
-
adalbert1
veterán
válasz gergo5991 #216348 üzenetére
Tök jó technológiának tűnik, de ahogy nézem a készletes autókat, az olcsóbb felszereltségi szintek közül egyikbe se került bele, hiába volt opció (közben rájöttem, hogy a drágábbaknál is csak valamilyen adaptív led az opció, nem a mátrix led, az talán most jön majd az új verziónál).
imyourfriend: az 1.0-t akkor venném, ha nagyon jó ajánlat lenne, vagy esetleg 1.5-ből nincs készleten. Eddig amúgy a legerősebb autó, amit huzamosabb ideig vezettem, az egy 110 lóerős 206-os volt (az talán valami 1100 kg körül volt), szóval ekkora teljesítménnyel is ki tudok egyezni. Az, hogy 200k km-t nem megy el, annyira nem zavarna, elég, hogy mondjuk egy 120-150-et elmenjen, és akkor használtan még el lehet adni talán értelmes áron.
Qru: hmm, egy 10% körüli alku szerintem már jónak tűnik, köszi!
Tom1939: igen, alapvetően a cél az 1.5, de mint írtam, ha úgy alakul, az 1.0-val is kiegyeznék. Kamiq-nál is írnak opcióként valamilyen adaptív led-et, akkor ezt benéztem, hirtelen azt hittem, hogy itt úgy hívják a matrix led-et, de ezek szerint nem.
Ja, amúgy ezért nézem ezeket, mert a jelenlegi piacon kb. még ezek a legolcsóbb, már használhatónak tűnő új autók, amik némi kompromisszummal élhetőnek tűnnek.
Ha lesz valamilyen konkrét ajánlat, akkor megírom. -
adalbert1
veterán
válasz adalbert1 #216371 üzenetére
Megvolt tegnap a Kamiq tesztvezetés.
Hát, egy 16 éves H Astrával nem fair összehasonlítani, kb. csak csomagtérben és hosszban marad el tőle, de szolgáltatásokban/biztonságban/kényelemben bőven veri.
Az 1.0 TSI-t próbáltam, mert csak abból volt tesztautó, egy 2-3 km-es városi kört mentünk vele. Nagyon tetszett, de lehet, hogy bármilyen új autó tetszene az Astra után
Városban nem éreztem kevésnek ezt a motort sem, érzésre elég kultúráltnak tűnt, jól gyorsult, kevesebb motor -és szélzajt hallottam, mint az Astra esetében.Ami nem tetszik, hogy az olcsóbb változatokban csak manuális klíma van, és a hátsó elektromos ablak is fizetős extra lenne (és jó pár készleten lévő autóba ezt nem rendelték meg ), de ezekkel talán együtt tudnék élni.
A perfect felszereltségi szint az értékesítő szerint már nem alkuképes, ugyanis ez alapból akciós már (ha a konfigurátorban raknék össze egy autót, akkor is ezt látni, kb. 1 millióval olcsóbb, mint az ambition, és ahhoz képest van benne pár extra).
Mivel pont elmegyünk nyaralni így közben lesz időm gondolkozni (és most állítanak be egy 1.5-öst is tesztautónak, talán mire visszajövünk már az is kipróbálható lesz), hogy mit válasszak:
1.0 Perfect készletről
1.5 Perfect, ha épp van készleten (1.0-ból jóval nagyobb készlet van országos szinten)
1.x Style készlteről, és megpróbálni minél jobban lealkudni, mivel az nem akciós felszereltség, így arra valószínűleg van értelmezhető alku lehetőség.
Esetleg egy 1.5 Perfect rendelése még pár extrával, de arra 10-14 hetet kellene várni (az 1.0 most nem is rendelhető, ha a konfigurátort nézem). -
adalbert1
veterán
válasz rbalint88 #216698 üzenetére
Amik ezekből benne vannak a perfect felszereltségi szintben (ez árban az ambition alatt van, viszont felszereltségben felette, az ambition most a legalapabb, ahogy nézem régebben volt active is):
ülésfűtés (az első üléseknél), smartlink (igaz androidnál csak vezetékes), tempomat (de alapból nem adaptív), tolatókamera.
Elektromosan behajtható külső tükör csak a style-tól van.
Ami tetszik viszont: hátsó sorban is van kartámasz, usb-c csati és légbefúvó.
Szóval igazából leginkább tényleg a manuális klíma és a hátsó tekerős ablak, ami kompromisszumnak tűnik.
Köszi, a t-crosst megnézem még. -
adalbert1
veterán
válasz adalbert1 #216700 üzenetére
Közben találtam olyan készleten lévő autót is, ami a perfect felszereltségi szint, és kértek bele digit klímát és hátul is elektromos ablakot.
Annak mi az oka, hogy valamelyik variánsra a készleten elérhető autóknál azt írja, hogy bármelyik kereskedésben elérhető? Ez várhatóan egy népszerű összeállítás lesz, és terítették mindenhova?
Mármint ez azért furcsa számomra, mert másik összeállítások csak 1-1 kereskedésben érhetőek el. -
adalbert1
veterán
válasz Gergőke88 #216703 üzenetére
Köszi, erre nem is gondoltam (elég tapasztalatlan vagyok a témában).
Viszont érdekes, hogy ez a jármű tegnap még ott volt a készletes listában, ma meg már nem , ezek szerint vagy 1 darab volt és elvitték, vagy valamiért kivették az ajánlatok közül.Qru: köszi, ezt néztem én is, gondolkoztam, hogy várjak-e rá, de állítólag még pár hónapig ebből nem lesz átvehető autó.
Amúgy mi lenne a jó stratégia vagy folyamat alkunál? A kereskedésben az értékesítő egész nap ezt csinálja, még én életemben max. párszor, sokkal képzettebb és rutinosabb ilyen téren.
Első körben gondolom kérek egy ajánlatot, és onnan milyen formában kellene ellenajánlatot adnom?
Aki sikeresen alkudozott már új autóra, az hogy csinálta?Viszont azt néztem a konfigurátorban, hogy ez a perfect felszereltségi szint alapból egy millióval olcsóbb mint az ambition, és annál több minden van benne, ráadásul a konfigurátorban az árkedvezmény sem x-elhető be, ami az összes többi felszereltségi szintnél igen, szóval nem tudom, hogy reálisan mennyi alkulehetőség lehet benne.
-
adalbert1
veterán
válasz adalbert1 #216727 üzenetére
Közben beszéltem egy másik szalonból az értékesítővel, aki előző héten már hívott tesztvezetés miatt.
Ő is azt mondta, hogy ebből az autóból valószínűleg 1 darab volt importőri készleten, és elvitték már.
Továbbá próbáltam a perfect felszereltségi szint alku lehetőségeiről puhatolózni, ő is azt mondta, mint amit a másik szalonban, hogy mivel ez már egy akciós felszereltségi szint, így ehhez max. tudnak adni egy szőnyeget, vagy hasonlót
Viszont ami jó hír, hogy van 8.99%-os kamattal finanszírozási ajánlat, amit magánszemélyek is igénybe vehetnek, így kevesebb saját pénzt kellene beleraknom. -
adalbert1
veterán
A kereskedések saját matricái eltávolíthatóak a fényezés károsodása nélkül?
Nézek 1-2 teszt autót is, arányaiban olyan 10-20%-al olcsóbbak az újnál, de nem szívesen lennék ingyen reklámfelület, illetve nem is igazán tetszik, ilyesmikre gondolok, mint ennél a hirdetésnél a képek.
Illetve amit még hátránynak érzek általánosságban véve tesztautónál, hogy a garanciából pár hónap már lepörgött, illetve ki tudja, hogy ki milyen stilusban nyomta neki (még ha csak pár ezer km is került bele) - vagy alaptalan ezen parázni? -
adalbert1
veterán
válasz adalbert1 #217351 üzenetére
Köszi mindenkinek a segítséget , végül elhoztam egy volt tesztautó Kamiq-ot.
Az 1.0 TSI mellett döntöttem, mert így használtam kb. 1.2 millióval olcsóbb volt, mint a legolcsóbb 1.5-ös új, ebből azért 2 évig tankolom és veszek rá egy új szett gumit.
Ami tetszik, hogy ebbe bekerült a jobb LED fényszóró is, ez ennek a felszereltségnek alapból nem része, és ahogy néztem kb. senki sem kéri.
Igazából mindent tud, amire igényem volt (több légzsák, tolatókamera, android auto), kivéve a digitális klímát, de ezt könnyebben elengedtem, ugyanis ahogy néztem itt menüben kell matatni bizonyos beállításokhoz (ezt nem is tudom hogy gondolták ergonómia szempontból).
A matricákat látszólag nyom nélkül eltávolították, illetve volt egy kőfelverődés a motorháztetőn, azt is javították.
Elsőre még nagyon furcsa, teljesen máshol fognak a pedálok mint a régi autómban, és mivel eddig csak szívómotoros autóm volt, a TSI motort is szoknom kell.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Elemlámpa, zseblámpa
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Gyúrósok ide!
- Medence topik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Milyen TV-t vegyek?
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest