-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
HookR
addikt
válasz molnarpeter #141490 üzenetére
Passat B6 2.0 PDTDI kapcsán annyival árnyalnám a képet, hogy azok közül még nincs mindegyikben részecskeszűrő (B6 engines), illetve az érintett motorkódúaknál jó eséllyel már cserélték a PD elemeket. Vásárlás előtt ennek mindenképp ajánlott utánanézni.
Ráadásul manuális váltóval az automata is kiesik, mint potenciális, zsebbenyúlós hibaforrás.▌www.thunderbolts.info | youtube.com/ThunderboltsProject ▌16personalities.com▐
-
-
HookR
addikt
válasz tboy93 #143156 üzenetére
Az eleje biztos, hogy valamennyire sérült volt, mert a lökhárító a lámpa és motorháztető között nem illeszkedik szépen. A hűtőmaszk króm V-alakja jobboldalon konkrétan ketté is van törve, azt ki se cserélték.
Valószínűleg nem véletlen, hogy adott generációból a kínálat alsó felét képviseli árban, de értelem szerűen egy alapos átvizsgálással és az előélet lenyomozásával lehetne tisztábban látni.[ Szerkesztve ]
▌www.thunderbolts.info | youtube.com/ThunderboltsProject ▌16personalities.com▐
-
HookR
addikt
válasz htomi85 #143648 üzenetére
Eretnek gondolat villant át kobakomon: vajon elképzelhető, hogy él ember Magyarországon, aki nem reprezentálni vesz autót, hanem a szempontrendszerének megfelelő belső értékek alapján? Vagy ez teljességgel ki van zárva?
[ Szerkesztve ]
▌www.thunderbolts.info | youtube.com/ThunderboltsProject ▌16personalities.com▐
-
-
HookR
addikt
válasz Tsebacsi #144516 üzenetére
Sőt, most lám, hogy az egyik képét le is mentettem, mert rendkívül ritka I40-esben ez az extra fotel. - [link]
Ezelőtt csak 2 gyári képen és egy ausztrál autós műsorban láttam felbukkanni.▌www.thunderbolts.info | youtube.com/ThunderboltsProject ▌16personalities.com▐
-
HookR
addikt
válasz Mauzes #145695 üzenetére
"Illetve magam is tűnődöm, hogy mennyire jó ötlet egy ilyen SUV, városi és autópályás használatra. Az tetszik, hogy magasan ülsz benne, és hogy viszonylag nagyok (vagy annak tűnnek), de a gyakorlatban van ezeknek előnyük egy tágas szedánhoz vagy neadjisten egy kombihoz képest?"
Előnyök: SUV-ban a magasabb üléspozíció jobb kilátást (pl. a városi forgalom áttekintését), valamint bizonyos esetekben (pl. derék- és hátfájás, mozgásszervi panaszok) kényelmesebb ki-beszállást biztosít. A nagyobb hasmagassággal kevesebb helyen akad fenn, ám a tulajok döntő többsége ezt legfeljebb a városi magasabb padkák leküzdésénél kamatoztatja.
Hátrányok: Városban a nagyobb tömeg, autópályán a nagyobb légellenállás eredményez többlet fogyasztást. A magasabb súlypont miatt nehezebb egyszerre kényelmes és kanyarban sem dőlöngélő futóművet készíteni. Többnyire nem is sikerül. Hogy megtudd melyiknél leltek ideális kompromisszumra, teszteket kell átnyálazni. Ha jól rémlik, talán a Qashqai ilyen, de nem akarok hülyeséget mondani.(#145699) Mauzes: "...nekem is a kényelem számít, úthibákat minél kevésbé akarom érezni. Engem az se érdekel, ha emiatt az úttartás kicsit rosszabb.
Sőt, tovább megyek, minél jobb a zajszigetelés, vagy egyáltalán, minél kevésebb "kapcsolat" van a külvilággal, nekem annál jobban tetszik. Nyugodt, stresszmentes utazás tetszik, sportosság, motor hangja meg hasonlók nem izgatnak."
A Volvo S80/V70 például ilyen. Az emelt hasmagasságú XC70-es is. Hogy az XC60 futóműhangulása mennyire kényelmes azt nem tudom.[ Szerkesztve ]
▌www.thunderbolts.info | youtube.com/ThunderboltsProject ▌16personalities.com▐
-
HookR
addikt
válasz Mauzes #145703 üzenetére
"Az hüvelykujj szabályként igaz, hogy egy SUV vagy erős de akkor sokat fogyaszt, vagy pedig nem fogyaszt rosszul, de akkor azért gyengus?"
Ezzel a közelítéssel olyan nagyon egyik kategóriánál sem lősz mellé , de ahogy arra aero. is utalt, akadnak kivételek. Nagyobb teljesítményű belsőégésű motoroknál például az egyre több fokozatú váltóval; hengerlekapcsolással; változtatható szelepvezérléssel is ki tudják szélesíteni azt a teljesítmény- és sebességtartományt, ahol a motor hatásfoka közelít az ideálishoz. Az elektromos hajtás meg a dzsolidzsóker, annál már 0-tól, széles fordulatszámban rendelkezésre áll a nagy nyomaték és a fogyasztást is szépen lehet skálázni a teljesítménnyel.Amennyire én látom: a sűrűbb gyorsítást igénylő forgalmi helyzetekben (jellemzően város; hegymenet; gyakori előzésekkel tarkított országút) döntően az adott hajtáslánc (motor, váltó, erőátviteli veszteség) és a tömeg befolyásolja a fogyasztást, míg a monoton, nagy sebességű utazásnál (autópálya) az adott hajtáslánc és a légellenállás. Utóbbira főleg az autó homlokfelülete (minél kisebb magasság) és az alaktényezője (minél inkább csepp forma) van jó hatással . Általánosságban személyautó-kategóriánként szerintem kb. ez a sorrend: kupé < szedán < sportkombi < cuccolós szögletes kombi < SUV/egyterű (itt a 'kupésított' SUV nyilván közelebb van a kombiéhoz).
Aztán persze részletmegoldásokkal (pl. az autó simára burkolt alja; alacsonyabb hasmagasság; levegő trükkös be- és kivezetése kerékjárati ívekbe; állítható méretű, vagy eleve kicsi levegőbevezetés a hűtőmaszkon... stb.), de akár hangsúlyos formai elemekkel ("folyékony szobrászat") a gyártók még tovább tudják csökkenteni a turbulencia mértékét, így simán lehetnek átfedések a besorolásban.Ha nagyon le akarjuk egyszerűsíteni, akkor az autó a kisebb fogyasztás érdekében legyen minél könnyebb, alacsonyabb és takarékos 'hajtáslánccal' felvértezett!
(#145704) aero.: "...csak x6 40d-vel, az 11-et eszik nem papa tempoban, de a bmw dizelek mindig is jol fogyasztottak."
Meg az X6 amolyan 'kupésított' SUV, ami a nagyobb homlokfelület ellenére javít az alaktényezőn.(#145709) Integrale: Aha. Hát akkor az a részletek okán pont ilyen kakukktojás, besorolásbeli átfedés.
[ Szerkesztve ]
▌www.thunderbolts.info | youtube.com/ThunderboltsProject ▌16personalities.com▐
-
HookR
addikt
válasz aero. #145710 üzenetére
SUV vs. szedán/kombi viszonylatban merült fel a kérdés, autópályázás kapcsán. Ott pedig nem csak az alaktényező a különbség. Autobahn-on mennyire jellemző, hogy a belső sávot SUV-okkal takarítják?
[ Szerkesztve ]
▌www.thunderbolts.info | youtube.com/ThunderboltsProject ▌16personalities.com▐
-
HookR
addikt
Ez már igen közel áll a célkitűzéshez (benzines kombi, bézsbelső, panorámatető). Paramétereit tekintve leginkább a fekete szín és a kerékméret hibádzik. Vajon el lehet adni a 18"-as felniket, keresik ezt használtan (a képeket elnézve legalább az egyiken van horzsolás)?
Szorgalmasan tekerték bele a métert is. Cserébe majd 2 év gyári garancia van még rá. Vélemény?[ Szerkesztve ]
▌www.thunderbolts.info | youtube.com/ThunderboltsProject ▌16personalities.com▐
-
HookR
addikt
válasz rbalint88 #145792 üzenetére
Megfeneklettem a döntést illetően. Újra és újra, különböző aspektusból körüljárva a kérdést mindig odajutottam, hogy a szempontok egyensúlyát a B7 Passat és az I40 kombi képviseli. Előbbinek kielégítő a hangszigetelése, jobban tetszik a konzervatívabb, időtállóbb formavilága és belsőtere, valamint részletmegoldásaiban is kiérleltebb modell benyomását kelti. Cserébe a szóba jöhető benzines motorok (1.4, 1.8, 2.0 TSI) közül egyik sem ajánlható nyugodt szívvel és a DSG váltó is problémás. A Hyundaiban ott az egyszerűbb, tartósabbnak ígérkező hajtáslánc (szívóbenzin, nyomatékváltó), az összes objektív szempontnak megfelel, cserébe van benne egy adag távol-keleti ízlésvilágot tükröző túldizájnoltság, ami szvsz kevésbé lesz időtálló és ami a legnagyobb szívfájdalmam, a kombi puttony felől autópályatempón a szélzaj tolakodóbb a kívánatosnál. Erre mondjuk filléres megoldás a füldugó használata
Ha kicsit szélesítem a horizontot, akkor lassan képbe kerül a VII-es Golf kombi is, szíjas benzines motorral, de abból még csak a kevésbé felszereltek érhetőek el 4m-ig. Bézsbelsős, panorámatatős változatra félő, hogy fél-egy évet várni kellene. Személyesen ezt még nem nyílt alkalmam kipróbálni, de a tesztek alapján az a benyomásom, hogy a B7 Passat-éhoz hasonlóan jó a hangszigetelése és a csomagtere is csak minimálisan marad el tőle (a litereknél sokkal érdekesebb a betüremkedő üregek nélküli, lehajtott üléstámlával értendő tényleges szélesség/mélység/magasság).
Illetve kacér gondolatként felmerült a V70 is, de ott a kiváló hangszigetelés, otthonos belső és a valamivel nagyobb csomagtartóért (a kerékjárati ívek közti szélesség bő 10 cm-rel nagyobb a másik hároménál) cserébe ~200 kg-nyi súlytöbblettel, az ebből fakadó fogyasztásnövekedéssel és a panorámatető hiányával kell fizetni. Arról nem is beszélve, hogy nem könnyű kifogni a kívánatosan szép összeállítású (itt üt vissza a prémiumokra jellemző egyedi konfigurálhatóság), bézs beltérrel megkímélt, benzines példányt.Úgy vagyok vele, hogyha nem sikerül dönteni, akkor döntsön a felhozatal! Legyen az, amelyikből hamarabb fennakad a rostán megfelelő példány... és ez most érdekesnek tűnik.
Nem, évi 10-15e km a jellemző.
[ Szerkesztve ]
▌www.thunderbolts.info | youtube.com/ThunderboltsProject ▌16personalities.com▐
-
HookR
addikt
válasz htomi85 #145797 üzenetére
Eltérő szempontrendszer, eltérő modus operandi.
(#145801) rbalint88: Megvan a módja, hogyan lehet rá vigyázni. I40-ben például eleve nagy piros pont, hogy a bézs bőr ellenére a talpalávaló és a csomagtér sötétszürke kárpitot kapott. Ettől függetlenül nálam alap a csomagtartóban rendszeresített pléd és esetleg a gyári gumitálca (Kutyát max a csomagtartóig és ne tovább, az utastérben semmi keresnivalója.), illetve a sűrűn használt bőr üléseken a színben harmonizáló vékony szövetpárna.
B7 Passatba van félbőr belső is (bézs és sötét is), az nem jó? Szvsz ideális kompromisszum.
[ Szerkesztve ]
▌www.thunderbolts.info | youtube.com/ThunderboltsProject ▌16personalities.com▐
-
HookR
addikt
Megint felbukkant egy hazai I40 kombi az erősebbik 177 lovas 2 literes benzines motorral. [link]
▌www.thunderbolts.info | youtube.com/ThunderboltsProject ▌16personalities.com▐
-
HookR
addikt
válasz footy #146174 üzenetére
Egy hozzáértő - akinek a hosszú múltra visszatekintő tapasztalata okán meggondolatlanság lenne nem hallgatni a szavára - le akar beszélni a típusról, mondván, hogy a javítási költségek és alkatrészárak magasabbak, az alkatrészellátás sincs az európai modellek szintjén, meg úgy egyáltalán, előbb választaná akár a B7 Passat Variant-ot, vagy az 508SW-t a 2 literes dízellel, mint a szívó benzines I40-et. Első körben a Mondeo (mkIV), Mazda 6 (2nd gen) és a Honda Accord szívó benzinesei felé próbált terelni, ám nehezemre esik ennyire józan, hideg racionalitással közelíteni a kérdést és elereszteni az igényesebb hatást keltő, csendes utastér, a bézs szín, a hátul is tágas belső és a panorámatető szempontjainak összességét. Ha egy-egy valamelyik hiányzik, az még belefér a használt autókkal járó kötelező kompromisszumba, de egyszerre többet is...
A szempontjaimmal eddig is inkább tűnt vesszőfutásnak az autóvásárlási projekt, mint sétagaloppnak és úgy érzem, sokkal közelebb most sem jutottam a megoldáshoz. Szóval nem tudom. Naivan azt gondolnám, hogy az I40 elég közel áll hozzá, a népítéletben is alapvetően jókat írnak róla és ezzel szemben van egy a latban sokat nyomó, markáns ellenvélemény (amit amúgy nehezemre esik megemészteni). Tipikus szituáció, amikor az ember a hozzá nem értő ismerősnek segít sz.gépvásárlásnál, aki végül nem hallgat a megfontolt tanácsra és felindulásból vásárol, az ember meg csak fogja utána a fejét, hogy akkor egyáltalán minek kellett a segítség? Gyanús, hogy ez is egy ilyen csapda helyzet és nem szeretnék belesétálni.Most ott tartok, hogy bármely szóba jöhető modell (Passat B7 / Golf VII / I40W / 508SW / Octavia III / Mondeo / 6) esetén van valamilyen hangsúlyos ellenérv és teljes a tanácstalanság.
tldr: Nem nézem, mert nem fekete belsejűt keresek és mert elbizonytalanítottak.
#soseleszígykövetkezőautóm
[ Szerkesztve ]
▌www.thunderbolts.info | youtube.com/ThunderboltsProject ▌16personalities.com▐
-
HookR
addikt
válasz Tsebacsi #146192 üzenetére
Igen, azt hiszem nem marad más hátra, mint a leszűkített körből és a felbukkanó hirdetésekből érzelmi alapon választani.
Az 1.4 TSI mellett a nagyobb VAG benzineseken (1.8, 2.0) is javítottak 2013-tól, vagy azok továbbra sem ajánlottak?
▌www.thunderbolts.info | youtube.com/ThunderboltsProject ▌16personalities.com▐
-
HookR
addikt
válasz footy #146206 üzenetére
Hogy kerekedjen a történet, az autószerelőm meg a szívó benzines I40-re voksol a VAG-os benzinesek és dízelek ellenében. Kész komédia.
"Passat B7 elavult, fantaziatlan dizajn, DSG"
Szerintem ebben az összeállításban (felni, lámpa, highline, bézs belső, panorámatető) teljesen rendben van, már ami a megjelenést illeti: [link]
A konzervatív külső nem hivalkodó és nem is fárad meg olyan hamar, mint némely túldizájnolt társáé."I40W ha elfogadod a belsejet, akkor nem nagyon tudok ellenervet mondani"
Néhány apróságot leszámítva, a tesztvezetés alkalmával egyetlen komolyabb ellenérv merült csak fel vele szemben, és az a hangszigetelés. Abban egyértelműen jobb a Passat."508SW franszia ebbol csak bizonyos valtozatok csendesek (a testvermodell C5 csendesebb)"
Igen, a magasabb felszereltségű (dupla üvegezésű) C5 kombi a kategória legcsendesebbje, a Passatot is maga mögé utasítva."Inkabb egy V70-et, vagy C-Klasse-t neznek ha csendes automata kombi kell. (mar ha C5-ot nem akarsz)"
A premium autókhoz prémium fenntartási költség is tartozik, illetve a C-osztály/3-as/A4 bármennyire csábító, a csomag és hátsó lábtér méreteikkel nem ütik meg a minimum elvárásokat.▌www.thunderbolts.info | youtube.com/ThunderboltsProject ▌16personalities.com▐
-
HookR
addikt
válasz footy #146236 üzenetére
Aki lebeszélne, az használt autókkal foglalkozik hivatásszerűen. Az autószerelő véleményét pedig vélhetően nem annyira a modellel kapcsolatos tapasztalat, mint inkább a szívó benzines konstrukció kevésbé komplikált mivolta mondatja.
Ha nagyon le akarom egyszerűsíteni a dolgot, akkor lényegében az ellentmondás a szempontrendszer és a benzines kínálat között feszül. Dízelből már van választék a megcélzott gazdagabb felszereltséggel. Sajnos a fogyasztási előnyt a várható alacsony futás miatt nem fogom tudni kamatoztatni, úgyhogy dízel választása esetén érdemes nagyobb hangsúlyt fektetni a relatíve megbízható konstrukcióra.
VAG modell esetén kerülném a DSG-t. Viszont ha már dízel, akkor jó lenne az automata, így maradnak a nyomatékváltóval szerelt modellek. A C5 kényelme és Exclusive felszereltségi szinten a prémium kategóriába illő zajkomfortja komoly fegyvertény, vérbeli utazóautó, ízlelgetem is a lehetőségét. Árnyalja a képet az átlagos láb- és csomagtér méret, ami persze hozza a minimum elvárásokat, de a 4,8m-es hossz fényében nem olyan acélos. Lényegében a 25cm-rel rövidebb Golf VII Variant is nyújt ennyit. Ahogy látom, a különbségből legalább 20cm-t a C5 motorterének túlnyúlása tesz ki (bizonyára a 3 literes motor lehetősége miatt). Illetve amit szokni kell, az a műszerfal és a kormány kialakítása. A letisztultság vádjával biztos nem illetném és érezni rajta, hogy nem mai fejlesztés.
A döntés még mindig nem egyszerű, de legalább haladunk valamerre. Ki kell próbálnom a C5-t és az 508SW-t is, úgy remélhetően tisztulni fog a kép.
▌www.thunderbolts.info | youtube.com/ThunderboltsProject ▌16personalities.com▐
-
HookR
addikt
válasz footy #146247 üzenetére
Egy eldugott pohártartó azért akad a könyöklő alatt - youtube. Vagy palackból kell kortyolni és az mehet az ajtózsebbe.
"Nekem meg sajnos minimum 1 ev mire csere lesz. Te mikorra tervezed?"
Soon™Nem hajt a tatár, de már annyit kotlottam a kérdésen, hogy üdvös lenne nyárig megejteni. Nagyon max fél éven belül. Kezd egyre több elképzelésekhez közelítő példány felbukkanni a fájdalomküszöbön belül, ami bizakodásra ad okot.
▌www.thunderbolts.info | youtube.com/ThunderboltsProject ▌16personalities.com▐
-
HookR
addikt
Használt Volvo V70 vételi tanácsadó - youtube
(Holland, de van hozzá angol felirat)Meg persze egy rakás másik modellé: Autoblog - buying advice
[ Szerkesztve ]
▌www.thunderbolts.info | youtube.com/ThunderboltsProject ▌16personalities.com▐
-
HookR
addikt
válasz Acheron #146354 üzenetére
"S80 és kijelző: a lebegő konzollal össze lehet hozni bármilyen egyéb fejegységet? Már mint ami esztétikusan illeszkedik a műszerfalba."
Ebben a V70-esben a gyári kijelzőt érintő képernyővel és Android box-szal okosították fel - youtubeAmúgy érdemes meglesni a korábban linkelt vásárlási tanácsadót, sok érdekesség kiderül belőle. Volvo dízelek sem makulátlanok. Van külön V60-asról is.
▌www.thunderbolts.info | youtube.com/ThunderboltsProject ▌16personalities.com▐
-
HookR
addikt
válasz runner 125 #146357 üzenetére
"Az általad linkelt videó csak a 2012-től gyártott V70/S80-nál működhet, előtte liftes kijelzőt alkalmaztak."
Az valóban trükkösebb. De nem példa nélküli:
- Ez szintén android box-os megoldás.
- Itt navigációt építettek be az eredeti kijelző helyére.
- Ebben meg egy Lenovo S939-es okostelefont.[ Szerkesztve ]
▌www.thunderbolts.info | youtube.com/ThunderboltsProject ▌16personalities.com▐
-
HookR
addikt
válasz q13579 #167749 üzenetére
- Hyundai i40 CW 2.0
- Hyundai i40 Kombi 1.7 CRDi (facelift)Ahol csomagtartóra csak egy magassági érték szerepel, az szvsz csak a kalaptartóig értendő.
[ Szerkesztve ]
▌www.thunderbolts.info | youtube.com/ThunderboltsProject ▌16personalities.com▐
-
HookR
addikt
válasz HookR #167762 üzenetére
"Ahol csomagtartóra csak egy magassági érték szerepel, az szvsz csak a kalaptartóig értendő."
Nem, mégsem. De nem is a nyílás legnagyobb magassága. Nem tudom milyen metodika alapján mérték a magasságot...▌www.thunderbolts.info | youtube.com/ThunderboltsProject ▌16personalities.com▐
-
HookR
addikt
Az igazán korrekt kereskedő előre tekeri az órát... - [link]
▌www.thunderbolts.info | youtube.com/ThunderboltsProject ▌16personalities.com▐
Új hozzászólás Aktív témák
- Bemutatta első Snapdragon X-re épülő notebookját az ASUS
- Milyen okostelefont vegyek?
- Call center-forradalom: AI alakítja át az ideges telefonálók hangját
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Eredeti játékok OFF topik
- Háztartási gépek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Melyik tápegységet vegyem?
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- További aktív témák...
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Gorenje KAM 35 THP 3.5 kW mobilklíma
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen