-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
KubanitoS
veterán
Egy kis trollkodás: csak nekem vicces itt a kiemelt facelift?
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
Sziasztok!
Autóvásárlás van tervbe véve. A két kiszemelt a Honda HRV és Toyota C-HR (mindkettő CVT váltóval). Édesanyámnak kell az autó, viszonylag ritkán lenne használva, 90%-ban városon belüli szaladgálásra.
Új autó lenne, a HRV kicsit konzervatívabb, édesanyámnak jobban tetszik (1.5 130 le), a Toyota már hybrid, 1.8 és 100 le körül van asszem. A Hondát talán én is jobb opciónak látom.
Nektek mi a véleményetek a két kiszemeltről? Van esetleg ébkézláb alternatíva "kicsi suv" kategóriában?
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
válasz molnarpeter #193057 üzenetére
Ez majd kiderül, ha megvan a kocsi. Tippem szerint az éves futásteljesítmény 5-10 ezer körül lenne, nem több.
Doki16: Én azért pártolnám inkább a sima benzinmotort, mivel a villanyosban lévő akksik a ritkább használat miatt szerintem simán lemerülnének és ez nem hinném, hogy jót tenne az élettartalmuknak.
[ Szerkesztve ]
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
-
KubanitoS
veterán
válasz molnarpeter #193061 üzenetére
Ezzel teljes mértékben egyetértek. Az 100%, hogy hónapokat nem állna a kocsi, olyan viszont szerintem előfordulhat, hogy egy héten csak egyszer lenne használva.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
Kicsit offon voltam, köszönm a tanácsokat! Az lesz, amelyik tetszik anyukámnak.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
Amikor kiírják a lepukkant 20 éves prémiumra, hogy "eladó napi használatból szeretett autóm" SW-vel kezdődő rendszámmal, az azért üt rendesen...
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
Én bírom a stílusod, teljesen logikus amit írsz, azonban amint azt láthatod a keserű valóság teljesen más képet mutat. Mi is kerestünk páromnak használtautót és ugyanezekkel a problémákkal találtuk szembe magunkat, mint te és bevallom férfiasan nekem sem volt kedvem 1.5-2.5 millió forintokat kifizetni 14 éves Suzukikért(!)... Ez azért már tényleg az az összeg, (mint ahogy írtad is), amikor elgondolkodik az ember, hogy ennyi erővel lomot 500 ezerért is lehet venni és ha rálocsolsz még ugyanennyit, akkor is csak 1 misit öltél a projektbe és talán(!) lesz egy viszonylag használható kocsid. Utóbbi eshetőséggel a probléma annyi volt, hogy párom a mostani 16 éves autóját akarja lecserélni, így egyik szemétből ülhettünk volna át a másikba... A vége az lett az egésznek, hogy inkább új autót vettünk pár éves lízingre és így legalább a rizikófaktor minimális lett. Ez amúgy egy kicsit nevetséges, ha kiindulunk az eredeti elképzelésből. Borzasztóan elszállt mindennek az ára és az is szomorú, hogy a fizetések nem követték a tendenciákat. Saját ismerősi körömben vannak, akik 2017-ben is netto 200-at kerestek ugyanazon a munkahelyen, mint ahol a mai napig dolgoznak, persze emelés nem volt. Csak 2017-ben az a netto 200 marhára nem annyit ért mint, manapság...
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
válasz tboldi #203676 üzenetére
Miattam igazán nem kell visszafognod magad. Csak szerintem a fórum 90%-a tudja már, hogy nálatok Suzuki Wagon R autó van most szüleidnek, amin te tanultál meg vezetni, meg sokáig használtad is. Neked egy Jazz van, amivel soha semmi gond és most megvettétek a Lancia Ypsilont anyukádnak, amit ugye nem akartál te sem, de egy marha jó vétel volt még az 1.3-as dízel motor ellenére is és még az ára is jelképes volt (talán 800 ezer huf, de ebben nem vagyok biztos), meg nagyon jól fel is van szerelve szóval nem lehetett otthagyni.
Na de abbahagyom a trollkodást, rossz szándék bennem nincs, ne vegyél magadra semmit.
[ Szerkesztve ]
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
1.8 122 le, szerinted?
A hybrid egy tök jó dolog, de nem autópályázásra van kitalálva, hanem a kisebb-nagyobb vidéki utazásokra és városi forgalomra, a célja a minél optimálisabb fogyasztás és a környezetkímélés. A rendszer kapcsolgatja a benzinmotort ki-be, az elektromos motor városi araszolgatásban nagy segítség, ekkor a benzinmotor csak rásegít a gyorsításra.
Autópályán az egész lényege veszik el, mivel a benzinmotornak mennie kell non-stop a nagy tempó tartásához. Extrém esetben, ha folyamatosan padlózza az ember, akkor az is előfordulhat, hogy a hibrid akksi teljesen lemerül, mivel az rásegít a hajtásra. Nem erre van kitalálva a kocsi.
Ettől függetlenül ha tetszik a technológia - ebben a Toyota azért nagyon jó - akkor én a helyedben ránéznék egy 2.0 hybrid Corollára (csak a kombi van ilyen motorral szerelve), az már azért biztosan jobb, de egy kicsit drágább is. Amúgy félreértés ne essék, lehet autópályázni egy efféle autóval (ez néha elkerülhetetlen), de nem 150-160-nal folyamatosan haladva, letolva mindenkit magad elől, hanem szépen nyugisan tartva a 120-130-at.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
Az autó maga jó döntés, nem fogod megbánni. Nem is tudtam, hogy a HB változatba is lehet venni a kétliteres motort. A szállításról csak annyit, hogy készülj fel, nehogy meglepi legyen a dologból és februárban már hívjanak, hogy itt az autó. Velem pontosan ez történt, az áldozat egy hybrid Yaris, amelyet szeptember utolsó napjaiban rendeltem gyártásból, hogy majd jövő április-május tájékára kényelmesen megérkezzen. Pénteken megyek átvenni...
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
Az nem gond, ha csajos, mivel csajomnak lett megvéve.
Nekem kifejezetten gyártási időpontot nem mondtak rendeléskor, azt mondták minimum fél év, de inkább több. Valami olyasmit mutogattak szeptember végén, hogy augusztusban rendelt hibridek gyártását már visszaigazolták, miközben júniusi sima benzineseket még nem. Aztán ez lett a vége... A helyedben január végén egy telefont megejtenék nekik, hogy le van-e gyártva a kocsi.
[ Szerkesztve ]
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
válasz Balázs_a_laz #203960 üzenetére
Részemről ez csak okoskodás, de ha német prémium is szóba jöhet, akkor én egészen biztos elengedném ezt az Alfát, főleg, ha sokáig szeretnéd megtartani. Jól néz ki, de ki tudja hosszútávon mennyire lesz megbízható.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
válasz Balázs_a_laz #203970 üzenetére
A Sorento egy jó autó, szerintem azzal nem járnál rosszul.
[ Szerkesztve ]
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
válasz dangerzone #204561 üzenetére
Toyotával nem nagyon tudsz mellélőni. Ha jól tudom az 1,33 a problémásabb, az tudja eszegetni az olajat, ha nem volt rendesen karbantartva.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
válasz szabonagyur #204840 üzenetére
Azt azért remélem tudod, hogy váltóolajat nem kell sűrűn cserélgetni.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
válasz imyourfriend #204878 üzenetére
Ha én lennék a helyedben eszembe nem jutna lecserélnem azt a Megant, főleg, ha problémamentes. Ez a 2 millió forintos összeghatár pont az a szint, amiért értelmes autót inkább nem fogsz kapni, mint igen és egy Passattal, vagy ledobott céges Octaviával gyönyörűen fel lehet ülni a szopórollerre. A 320d-t már meg sem említem...
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
válasz tboy93 #205115 üzenetére
Megszokás kérdése a CVT. Nekem jobban tetszik a hagyományos váltónál. Ha odalépsz, akkor ott az erő. Azonnal. Nem gondolkozik egy másodpercet sem. Ha nyugodtan mész városban pl nekem nagyon tetszik, hogy a kocsi fix fordulaton is szépen gyorsul. Ez üzemanyag-hatékonyságot is eredményez. Szerintem nagyon jó cucc a mindennapokra. Azt azért elismerem, hogy sportautókba, ahol számít a vezetési élmény a CVT biztosan kiábrándító lehet pl az állandó bőgés miatt, de a mindennapokra szerintem az egyik legjobb megoldás.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
-
KubanitoS
veterán
válasz user12 #205210 üzenetére
Ezzel az a baj, hogyha nem melegszik be a motor rendesen kb soha (dízel, rövidtávok, városi használat), akkor ez hosszútávon problémákhoz vezethet. Viszont ha te városban 6 literes foyasztást szeretnél, azt valóban nem fogja tudni a benzines változat.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
válasz cappa72 #205432 üzenetére
Szüleim is 30 év kéziváltós autó után tértek át automatára (hosszúkínlódások, győzködések után hozzáteszem). Két nap alatt szokták meg, azóta nem vennének mást. Itt szerintem nem lehet probléma a maradiság, meg a hozzánemértés. Ezek pont elősegítik az automata használatát, csak berakod D-be és mész. A kocsi meg intéz mindent magától.
Párom sem egy műszaki zseni, fejben megtanulta, hogy milyen fordulatszámon kell elváltani (nem is érti a fordulatszám lényegét, meg úgy az egészet és nem is érdekli). Mióta automata kocsiban ül sokkal jobban élvezi a vezetést, mert megszűnt a váltásokkal, esetleges fulladásokkal járó stressz is.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
válasz Simi37 #205461 üzenetére
Szia, szerintem ennek így olyan 600 körül van a reális ára, viszont ha valóban jó a kocsi és te amúgy is vásárolni akarsz valamit magadnak, akkor a 900 sem annyira vészes. Ismered az autó előéletét, tudod, hogy mit veszel. Egy random 600ezres autóra lehet alaphangon rá kell locsolni ugyanannyit, lutri az egész…
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
válasz Jadro #205552 üzenetére
Teljesen más kategória egy Swift és egy “suv”. Nézzétek meg őket és könnyebb lesz a választás. A helyedben amúgy lízingelnék és egy új automata S-Crosst vennék. 1.4 turbó motorról hibát nem olvasni és elég jól is megy. A hozzá adott 6 fokozatú automata is igencsak jó szerkezet. A Swifthez CVT váltó van. Olyan mint egy robogó, bőgeti a motort. Lehet nem is tetszene a működése.
[ Szerkesztve ]
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
válasz Jadro #205557 üzenetére
Szia, ahogy írták is 7,2 misi az a 8. Linkeltél itt 6.6 millióért is autót. Ha annyit tudsz rá szánni, akkor egy picit toldd meg és egy nagyon szuper, problémamentes autód lesz sok-sok évig (3+7 év garancia). A Swift valóban kicsi, na meg erőtlen is ( barátnőmnek néztük, tesztvezettem a mostani turbómentes 1.2-est 80 lóerővel) az S-Crossom pedig most adtam el. Nagyon nem egy kategória a két autó. Azt is érdemes figyelembe venni, hogy 1.4 turbóval automata S-Crosst kb április végéig lehet majd rendelni, utána jön a hibrid változat, amely a tesztek szerint borzalmasan rosszul sikerült és marha drága is lesz. Magyarán az 1.4 vélhetően nagyon jól fogja tartani az árát, szóval én egész biztos nem hezitálnék a helyedben és új S-Crosst vennék.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
válasz Jadro #205564 üzenetére
Nem írtad, hogy mikor lenne aktuális a dolog. Ha nem most, hanem mondjuk egy hónap múlva, akkor valóban problémás lehet a dolog. Amúgy kíváncsivá tettél és felhívtam a kapcsolattartómat a közeli Suzukitól és megerősítette, hogy automata + összkerékből van bőven választék, GL+ automatában macerásabb. Viszont egy-egy autót ki lehet fogni most is, de ahhoz nagyon gyorsan kell lépni. Állítólag van valami lista, ahol látják a kereskedők a készülő autók listáját és azokból lehet lecsapni egy-egy példányra. Ha feltűnik egy-egy GL+ automata, akkor ott lépni kell, mert más is lépni fog.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
válasz tonermagus #205712 üzenetére
Én a helyedben felvenném a kapcsolatot a lízingcéggel, és közvetlenül velük egyezkednék. Nálam az tutira nem működne, hogy odaadok sokmilliót valakinek a semmire, aztán reménykedek, hogy nem lép le vele.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
-
KubanitoS
veterán
válasz Gombinyó #205972 üzenetére
Bizony… Vittem a céges Octavia autóm olajcserére és közben szétnéztem a VW szalonban is (egybe volt a Skodával) Nem akarok senkit sem megbántani, de amit ott láttam, az valami siralmas volt. Olyan fapados, igénytelen autók, amik ott voltak, hát komolyan meglepődtem. Ja és jellemzően 7-10 millió körül voltak 1.0 tsi motorokkal. T-ROC, Golf Variant, Tiguain mind-mind egy kutya volt. Egy új KIA Sportage (a fura orral) hasonló áron ég és föld belső minőségügyileg pl.
Volt ott egy új Octavia és egy Superb is. Utóbbi volt a legigényesebb autó a szalonban. Előbbi pedig semmivel sem volt rosszabb minőségű, mint bármelyik VW persze olcsóbban. Érdekes dolgok ezek…
Jelen helyzetben én lazán a Suzukit választanám a VW-vel szemben. Olcsóbb, jó technika (1.4t) és minőségre semmivel nem ad többet a VW.
[ Szerkesztve ]
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
Szerintetek vadiúj, 0 kilométeres Miniktől kell félni, ha hosszútávra veszi az ember? Ha jól emlékszem régebben voltak bajok az 1.6-ős turbó motorokkal. Vajon az újak már megbízhatóbbak?
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
válasz Csaby25 #206319 üzenetére
Magát a konstrukciót nem ismerem, annyi biztos, hogy a b.nepper jellemzően nem lepukkant szemetekkel üzletel, nem célja, hogy átverjen téged, vagy bárki mást. Már felépített egy pozitív imidzset magáról és szerintem ebbe nem fér bele, hogy valaki elkezdje a negatív élményeit terjeszteni vele kapcsolatban.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
válasz twice #206483 üzenetére
A Prius hibrid, a Jazznél ezt külön nem említetted, ezért feltételezem nem az. Mindkét autó megbízható, de a kettő közül a Priust tartom jobbnak a megbízható hibrid technológia miatt. Kevesebbet fog enni városban, nincs benne indítómotor meg több egyéb alkatrész amire van esély hogy meghibásodik, meg úgy alapvetően is egy élhetőbb, nagyobb autó. Jazzel sem járnál rosszul de nem egy kategória a két autó.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
válasz Goldmember01 #206499 üzenetére
Kovid+ ukrán háború miatt nincs autó alkatrészhiány miatt. Nekem tavaly júniusban rendeltek céges Octaviát és a mai napig még gyártási dátum sincs megadva. Haver Dacia Dusterjét tavaly év végén rendelte, az áprilisi gyártás el lett tolva ismeretlen időre. Családban Merci GLA tavaly nyáron rendelve márciusi átadással még mindig semmi. Toyotánál idénre már nem vállalnak szállítást… Fabia lehet két év is, mire megjön. Ha véletlenül van valami autó készleten, ami tetszik és belefér a büdzsébe, akkor azt nagyon gyorsan meg kell venni.
[ Szerkesztve ]
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
válasz vzsryl #206547 üzenetére
“minden magától értetődően kezelhető, és ergonomikus”
Örülök, hogy ezt írtad mert én is így gondolom, csak nem tudtam megfogalmazni ilyen szépen. Céges oktáviában szó szerint másodpercek alatt tudok hívást indítani Bluetoothon keresztül a kormányt el sem engedve, miközben a négy hónapos Yarisban még ez a funkció is kínzás. A skodában van parkolójegy tartó fül és leállításkor figyelmeztet, hogy ne hagyjam a kocsiban a mobilom. Ezek apróságok, de pont az ilyen apróságokban látszódik, hogy sokkal inkább “kézre áll” a kocsival a japánnal szemben…
[ Szerkesztve ]
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
válasz Citroware #206555 üzenetére
Lexus az agyonverhetetlen Toyota hibrid technikára épül, megbízhatóságban véleményem szerint az Audi felett van. Igazából ésszerű indokot nem is tudnék az Audi mellett mondani, talán azt, hogy a Lexusban e-CVT automata váltó van, ami egyébként szintén megbízhatóbb technika az Audi DSG váltójával szemben, viszont a technológiából adódóan bőgeti a motort. Nézz videókat róla.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
válasz krypton #206596 üzenetére
Nem értettem, mire gondoltál azzal, hogy elszálltak a régi szívó S-Crossok árai, ezért rákerestem. Nagyon durva, hogy érdemben ezek is 4 misi felett vannak. Mondjuk nem véltelenül, az 1.6 szívó motor ugyan nem erőbajnok, de megbízható.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
Sziasztok, én is kérdeznék.
2.500.000 Ft körül milyen értelmes szívó benzinest lehetne venni? Megbízhatóság fontos, illetve ne miniautó legyen…
Köszi!
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
válasz tboy93 #206632 üzenetére
Nem jó, ennél fiatalabb autó az elvárás. Személy szerint én is az SX4-et ajánlanám az ismerősnek. A francia vonal nem játszik nála.
Most Kia Ceedeket nézeget, 2012-13-as autók vannak belőlük. Elvileg azok sem rossz választások.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
válasz adamssss #206825 üzenetére
Az a baj, hogy annyira, de annyira gyenge a forint + minden az egekben van, hogy a feltehetően nem egyik napról a másikra összekuporgatott pénzed a kategória aljára lesz elegendő. Megnéztem a GT86-okat és a normálisak 9-10 körül kezdődnek (a vadi új meg 13). A 6-7 milliós autó olyan lutri lehet, mint a huzat. Ebben az árkategóriában 10 éves autók is vannak. Na az kaphatott az élettől rendesen annyi idő alatt. Ami meg normális(nak tűnik), 10 felett van és az is lutri valamilyen szinten. Vagy akkor itt van a törött Subaru ennyi pénzért... Katasztrófa az egész... Nincs választék és ami van szintén horror áron.
Ha én lennék a helyedben én egészen biztos inkább zsír újat hoznék ki valamilyen finanszírozással, minthogy beleugorjak valami betegágyba. Ez most nem feltétlenül a legjobb időszak használtautó vásárlásra.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
Ilyen kicsi keretbol rizikozni lehet csak
Pontosan így látom én is, annyi különbséggel, hogy nem is olyan kicsi az a keret, de ide mégis kevés. Ha én összegyűjtenék egy jelentősebb összeget, egészen biztosan nem ugranék bele a bizonytalanba. Akkor inkább legyen még türelemmel az ember, dobjon rá amit kell és legyen egy 100%-ban megbízható autója, amibe örömmel száll bele. Mert ennyi erővel arra is van esély, hogy valóban rá kell dobni még egyszer annyit, aztán ottvagyunk az újautó ára körül, csak nem éppen egy új autóval.Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
válasz Vismajor01 #206858 üzenetére
Felőlem azt csinálsz, amit akarsz.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen