-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
#10726912
törölt tag
válasz bitpork #26662 üzenetére
Ez már a második közös klubbunk
Majd a többiek meg olvassák a hírekben: 3 ember autó balesetet szenvedett, becsúszott az árokba, mert nem követték figyelemmel az ídőjárás előre jelzést a frászbukon...
hdman: Az a legkorrektebb közösségi oldal! Kattintás a profil törlése gombra: vissza kérdezés: Tényleg törlöd a jelenlegi profilodat? (pár figyelmeztetés utána) ; IGEN! S kész vagy... -
-
#10726912
törölt tag
válasz bitpork #27897 üzenetére
Nagyon sajnálom, a kocsit is (nagy kedvencem) és azt is, hogy pont Te jártál vele így...ezerszáz embert ismerek, akik csak nyúzzák a kocsijukat, de nem költenek rá, Te rendbe raktad és kíméled is... Remélem, sikerül megcsinálnod.
Én is jártam így, csak nekem a kárpit beázáson kívül nem volt gond, persze ott is le volt szűkítve a kifolyó, ami ledugult....szívesen elbeszélgetnék az elmés mérnökökkel, akik fél méter cső helyett ezt a megoldást választották
Sok sikert s fel a fejjel! -
#10726912
törölt tag
válasz bitpork #28684 üzenetére
Csináld, én benne leszek aktívan, ahol csak lehet, segítek, ténykedek, mond el, mi a teendő, mi az elképzelés, hol s hogyan.
Mivel ez itt eléggé off lehet, ezért írok privit. Másoknak is javaslom ugyanezt, akit érdekel, írjon bitpork-nak!
CSINÁLJUK.
Ez másoknak is szól itt,tisztelt fórumlakók! Sok mindenre elb.sszuk ezt az időt, s pénzt, ennek töredékét ne sajnáljuk arra a lehetőségre, hogy az össze fogás hatalmának előnyét érvényesítsük! -
#10726912
törölt tag
válasz bitpork #29003 üzenetére
Anno a temprám is beázott az autó mosóban, csak pislogtam, hogy az anyós ülésnél áll a víz...persze hogy ott is volt a szélvédő alatti vízgyűjtő kifolyóján szűkítő. Le is vertem onnan, mint idegbeteg a nyugodt hangú dokit
FoBCRaistlin: Évente 5 ezer Km-et megyünk a kocsival. S nem "csak" közértbe járunk vele.... -
#10726912
törölt tag
Használtam én is, jó cucc, de egyszerre csak kis felületen használd, mert ha vastagon ráköt, akkor van dörzsölés meg @nyázás....
Mód: Érdemes venni hozzá gépet is, 5k körül meg lehet kapni a kétkezest, többféle polir koronggal, jelentősen megkönnyíti az életed.
Mod 2: polir=pamut.[ Szerkesztve ]
-
#10726912
törölt tag
válasz bitpork #29859 üzenetére
-Az ülésfűtést nem tudtam kipróbálni, mert arra a kárpitra nem ülök!
Tudom, nem poénnak szántad, de ezen jót röhögtem...elképzeltem, hogy az ülés fűtést bekapcsoltad, aztán próbálsz hozzá érni az üléshez, kb olyan iszonnyal, mintha hete döglött macskát akarnál simítani.... -
#10726912
törölt tag
Látom, már kibeszéltétek, nem voltam gépnél, ezért reagálok most :
Eléggé sok autó jár az utakon (3 millió körül emlegette valaki nemrég, ha jó emlékszem): ezek közül sokaknak van sokadik autója, de egyszerűen nem érdekli, nem érdekelte eddig, hogy mi hogyan működik: jön a tél, nyár, gumi csere, gumi szerelő bólint: jó a garnitúra, vagy épp a fejét csóválja: eléggé kopottak már, teszek rájuk újat, van olcsó akciós, tulaj bólogat erősen, vagy fejét rázza: jaja jó az, nem jó az, muszáj elvinnem a kopottakat? nem kell, majd elvitetem (eladja 15-30 ezer között)...sorolhatnám ugyanígy az olaj, levegő szűrő stb cseréket, sok embert nem érdekel-érdekelt az, hogy mit miért,milyen idő közönként és mennyiből lehet-kell megoldani, használja a kocsit, abban a biztos tudatban, hogy megtett mindent, hogy megbízható és biztonságos autójában üljön (hiszen tizenéve ugyanaz szereli a kocsiját, sose volt semmi baj). Nem olvasgat a neten, nem kérdez más szerelőt.
De egyre több a kiadás, egyre magasabbak az árak, egyre kevesebb a reálbér...s jön a kérdés: új vagy használt gumi? 2-re van pénz, azt hova tegyem fel? Jobb esetben jó helyre viszi a kocsit és szólnak neki, ne oda tedd, hanem amoda, vagy megkérdezi neten, rosszabb esetben felteszik neki előre....pont az egyik követendő példán háborodtál fel
Nézz majd körül parkolókban, milyen gumik vannak a kocsikon (kopott, akár féloldalasan is, repedezett tükör radialok, láttam már egy tengelyen eltérő mintázatút, de majd láthatod, hogy télen sok kocsin rajta marad a nyári), a gumik állapotából következtethetsz a fékek állapotára...aztán add el a kocsid, zárkózz be a lakásba és rendelj meg a neten mindent, ha biztonságban akarod magad tudni -
#10726912
törölt tag
Sejtettem, hogy min akadtál ki, én is megvakartam a fejem, de én inkább csak azért, mert eszembe jutottak a a többi kopott-rozsdás zsiga stílus képviselői, akiknek 4 gumi kell, ami nem enged és mehet a benzin égetőmű...
Akit linkeltél, az legalább már azt tudja, hogy nem tudja (lásd az aláírásom)
kornelka: Kiadások felfelé, a bérek lefelé...szerintem ezért van ennyi ramaty kocsi, azokon ennyi ramaty gumi. A kocsi nem luxus, sokaknak létszükséglet, gyerekek mellett szinte kötelező közlekedési eszköz, nagyobb felelőtlenség nem tartani kocsit, mint fillér b.szóan tartani egy roncsot, nem jó az ügyelet "gyorsaságára" bízni a gyerek életét. Persze ez is csak egy véglet, van, aki tojik rá, milyen a kocsi, redna a világ, amíg elindul a verda, addig summaher lesz a roncsban..na mindegy, nem is filozofálok tovább, kár a pötyögésért
#30503) MMA87: Így is le lehet írni... De nem csak a Zorbán király tehet erről, ennél azért össze tettebb a dolog (van egy pár politikusunk a közéletben, + ehhez van egy remek renccer).[ Szerkesztve ]
-
#10726912
törölt tag
Opelre egy pont, Twingo is jó lehetne, de ahányszor meglátom az utcán annyiszor mozdul meg bennem egy érzés. Hogy felgyújtom. Vagy szétverem. Vagy iyesmi. Annyira ronda.
U.i: ugyanezt tedd meg azzal a kereskedővel, amelyik ordít veled a telefonban (felgyújtás, szétverés... ).
giigz: A megane-ra is egy pont, a legnormálisabb renault abból az időszakból.[ Szerkesztve ]
-
#10726912
törölt tag
válasz Bull Boss #31253 üzenetére
Ha kattanás van és minden működik, akkor az a legjobb, ha beteszed kettesbe és meglökitek fél métert a kocsit. Lényeg, hogy forduljon meg az önindító, de van, hogy a kocogtatás is segít (ahogy már előttem is írták).
Ha beindul, nézd meg a töltést.
Az akkut meg tedd fel töltőre, nézd meg a szintet benne, ha kell, tölts rá desztvizet, és 12-24 órán át hagyd töltőn, ezzel nagymértékben stabilizálod a feszültségét. -
#10726912
törölt tag
Nem lesz baja, bőven jó úgy, ahogy csinálod, egy perc után mehet a párátlanításhoz a fűtő ventilátor. Nekem azonnal be van kapcsolva, amint beindítom a kocsit.
harry: Felejtsd el a Mondeókat, ahhoz a futás teljesítményhez, amiket tervezel, szimplán egy totál felesleges kiadás, (fogyasztás, alkatrész és rohadás terén), bőven jó a Nissan, vagy a régi Megane, vegyél minnél frissebb kiadású közép kategóriást. A 95-ös Mondeók sokszor egy rozsdahalom, a 98-asnál lehet számolni...[ Szerkesztve ]
-
#10726912
törölt tag
A rozsdát már írták. A fogyasztás...nézd meg az Almera és a Mondeo közötti súly különbséget. (200 kiló). A + cipelni kell, annak meg kell nafta is.
Ha többet mész vele, akkor megérheti illetve kevesebb bukta lehet a nagyobb kocsinál, több a hosszú táv, kevesebb a hideg üzem, stb. Ráadásul az sem mindegy, hogy milyen zajban ülsz hosszú távon, vagy hányszor kell megállnod pihenni, mennyire stabil autó pályán, stb...tehát szvsz, ha többet mész, megérheti a többet fogyasztó, de nagyobb kategóriás.
De évi 5000-re az egyszerűbbet venném, pl [Almera] vagy Megane (nem konkrétan ezeket, csak mint példa linkeltem).
Az alkatrész meg...pont neked kéne a legkevésbé nézegetned a kopó alkatrészeket, ekkora tervezett éves futásnál. Inkább a típus hibákat keresd. (ha nincs, a kopással nem igazán lesz gondod normál használat mellett). -
#10726912
törölt tag
Az a legjobb, ha beindítod (indítom) a kocsit és hagyod (hagyom) 3-5 percig járni, mehet a venti is nyugodtan, aztán indulsz el (indulok el) vele...álló helyzetben hamarabb melegszik a motor, nem a hideg levegőt nyomja orcádba (pofámba)...ez persze csak a kényelmi oldala, a kocsinak is jót tesz a meleg motorral való elindulás...csak ugye kinek van kedve kimenni a hidegbe emiatt...!?
Esetleg megkérdezed bitporktól, hogy mennyi az idő, én meg addig kilopom a webastót az olródból... -
#10726912
törölt tag
Csak poén volt a webasto
Kösz a tájékoztatást mindenkinek, akkor ezek szerint pont a hidegbe való kiszaladás utálata miatt használom jól a verdát.,...nocsak, mikre nem jó a tunyaság
Annyi kényelme biztosan van a járatásnak (akkor is, ha környezet szennyező, ha motor koptató, ha savasodik és tönkre megy tőle az olaj), hogy egyhelyben prüttyögni tud magában is, nem kell ülni a hideg kocsiban... .
Csak ugye nem megyek ki, mert hideg van és ahhoz kell sál-sapka-kesztyű, meg pár dolog, hogy kimenjek, mostantól pedig nem megyek ki, mert környezet szennyező, motor koptató....végre, nem kell hallgatnom az asszonyt -
#10726912
törölt tag
válasz Benjament #31995 üzenetére
Remélem, ebben MunezXBK is egyet ért velem
Semennyire ne nézegesd a futott km-et, nagy átverés, parasztvakítás. Gondolj bele, hogy évente mehet egy kocsi akár 50-100 km-et, te megveszed 8 évesen...szerinted mennyi lesz benne? (A tapasztalat azt mondatja, hogy 150 Km-es óra állás körül szok. lenni).
Másik részről, ha TÉNYLEG 80 Km van benne: S ha ez idő alatt egyszer sem volt szervíz? Se kicsi se nagy, csak hajtották? Vagy tele van rövid távokkal, városi tötymörgéssel? Persze mindez véglet, de a lényeg, hogy óra tekergetős hazánkban a km állás nem mérvadó.
Állapotot nézz, ha az megfelel, és megbízható helyen átnézeted, akkor nagy eséllyel jó kocsit fogsz venni.
huuu...hárman is leírtuk, hajrá óra tekergetők![ Szerkesztve ]
-
#10726912
törölt tag
Van egy ismerős, két évig volt neki, mikor második évben is megvolt a ráfordítás (klíma vezérlő adta meg magát), eladta és vett egy Mazdát. Másik ismerős viszont 5 éve használja, nem szokott panaszkodni a kocsija miatt (igaz, 5 év alatt 2* beszéltünk, akkor se túl sokat... )
-
#10726912
törölt tag
válasz KonzolKartel #32637 üzenetére
Ha az izzítók jók, akkor az üzemanyag szűrőt is ellenőriztesd le, főleg, ha nem volt összel csserélve.
-
#10726912
törölt tag
Mindenkinek Boldog Új Évet Kívánok!
-
#10726912
törölt tag
Ilyet vegyetek, ha nem szerettek parkolni
-
#10726912
törölt tag
Mi lenne, kimegy a mezőre és leparkol ott
Én még sokadik megnézésre is kételkedek, nem e trükk... nem láttam még ilyen szintű önvezetős technikát (mod: ilyen hétköznapi körítéssel)...
de így majd jönnek a csájnából a 20k-ért vehető, bármibe beépíthető cuccok, amik ugyanerre okosítják a trabit is
Egyébként jó dolog lenne, ha elterjedne, gondoljatok bele: nem kell felmenni a parkoló házba, kiszállsz a kocsiból, az megy, leparkol, te meg mész a dolgodra, vissza felé ugyanaz...de arra igazán kíváncsi lennék ilyenkor, hogy mi lenne, ha beállna egy fizető parkolóba
Laraxior: tizenévesen 3 milláért gyári állapotban, kevesett futottan, hobby autóként, rendszeresen szervizelve...soroljam? A TIÉD lehet[ Szerkesztve ]
-
#10726912
törölt tag
válasz hobizoli #36470 üzenetére
Eszembe ötlött, hogy a kocsi ezt is elintézi, ha lesz hozzá megfelelő rendszer: jelet küld, hogy mostantól parkolok, számlázást indítsd, na most megyek, mert a lusta disznaja hív, számlázást küldjed neki, hadd örüljön a gazdi....a rendszer kiépüléséig meg majd a felárért kérhető robokar majd elintézi.
Ezt a jelenetet azért megnézném egy manuális váltós verdában is...na azzal parkoljon a csög -
#10726912
törölt tag
Üdv mindenkinek!
Ma egy beszélgetés közben azt mondta nekem a beszélgető társ, hogy a 2 ütemű diesel motorok elég sok márkánál elterjedtek és sok még ma is ezekkel a motorokkal üzemel. Hitetlenkedve fogadtam az állítását, kérdeztem tőle, mondjon konkrétumot, hogy hol, melyik autó gyár adott ki ilyen motorral autókat, esetleg mely nemzet szülötte (francia, német, olasz, japán), de nem tudott választ adni, csak hajtotta az igazát. Kicsit utána néztem, olvastam, hogy manapság főként hajókban alkalmazzák, esetleg mozdonyoknál, személy autókban miért nem terjedt el, stb, de az nem derült ki számomra, hogy mikor és melyik autó márkában döcögött ez a kétütemű erőforrás? Erre a kérdésre várnék választ, esetleg, ha van még valami olyan infó, ami érdekes, értékes, azt is szívesen fogadnám!
Köszönöm előre! -
#10726912
törölt tag
Köszönöm mindenkinek a válaszokat
-
#10726912
törölt tag
Talán volt már róla szó, ez esetben bocsássátok meg, hogy elő hozakodok a következő dologgal:
Van valakinek tapasztalata a greenfuel-el kapcsolatban? Használta már valaki közületek, valóban van valami haszna, azaz csökkenti a fogyasztást? -
#10726912
törölt tag
válasz !Overdose! #37147 üzenetére
Értem.
Akkor (mivel nem olyan nagy összeg a 80 literhez való adag), kipróbálom a magam szakállára (bár reméltem, hogy hátha van tapasztalat), hátha észre veszek valami javulást. Ha nem, akkor bukok 7-8 jobbféle (pl gút-besser-sör ) árát. Majd leírom a tapasztalatokat, azt is, ha van hatása, illetve a parasztvakítás esetét is.
kornelka: Én is pesszimista vagyok, de egy jó ellen példa volt, az tablettás csodaság volt, a kimúló félben lévő olaj kályhám látványosan jobb volt tőle, ezért próbálom meg ezt is "hátha" alapon[ Szerkesztve ]
-
#10726912
törölt tag
válasz Bigemperor #37629 üzenetére
A sok indítás, alacsony fordulat a városi közlekedés miatt és a hideg időjárás együtt egy-két hónap alatt képes lemeríteni az akkut. Töltsd fel meleg helyen 12-24 órán keresztül és mehet, ez, amiket írtál, normális viselkedés az akkudtól.
-
#10726912
törölt tag
válasz Klemens #38419 üzenetére
Ezeket nagyon javaslom fontolóra venned, többet érnek a 3-as golfnál, meg a Fordnál...megbízhatóak, jól használhatók, kényelmesek, (nincs különösebben kényelmetlen érzeted vezetés közben, talán a gáz és a fékpedál közelsége zavaró egy kicsit), alkatrész olcsó:
AUDI 80 benzin gáz , olcsóbb 1.6-os egyszerű, de teszi a dolgát..
Nézd meg őket, próbálj ki párat, olvass utánuk...szerethető és tartható darabok. Esetleg régebbi dizelt is nézhetsz, 5 literből elvannak, ha jó motorral veszed meg, örömmel fogod használni.
[1.6 TD]. -
-
#10726912
törölt tag
válasz Klemens #38440 üzenetére
Nézelődj, hátha akad kedvedre való, csak mint típus lehetőség linkeltem párat.
Esetleg ha jobbat akarsz...lejtőn lefelé 12 literből elvan
ESP: Egy huszonéves 80-ashoz horror áron vannak az alkatrészek? Csak mert a 2-es golféval megegyezik az alkatrészei ára, minőségben és tartósságban viszont a golfnál már lehetnek nem csekély hátrányok. De gondolom, mindezt megnézi majd ő is...[ Szerkesztve ]
-
#10726912
törölt tag
Olcsóbb hozzá az alkatrész, mint a Suzukihoz, vagy Civichez, s vetekszik az alkatrész ár a Volkswagenekével (természetesen ez az első kerekes kategóriára igaz, a kotró más tészta), de nincs akkora hajlam a rozsdára, mint a passátnál vagy a golfoknál. Egyébként 4 lengés csillapító és a szillent szett, 50 K alatt simán megvan új alkatrészekből cserélve, s máris csendben (kopogás mentesen) és léghajózás mentesen mehet vele, sok frissebb kiadású márka csak irigyelheti az út tartását... S ha már autó szerelő, akkor a régi kocsikra jellemző apró hibák javítását gyakorolni fogja bármelyiken, akármit vesz, a 80-asnak megvan az egyik nagy előnye, hogy pár ezrekért javítják a szerelők, mert egyszerű szerkezetek (akár otthoni műhelyben is meg lehet csinálni sok mindent, ha van pár szerszáma az embernek).
Egyébként az a 880 kiló nem tudom, miért terjedt el a hahu-n, nekem egy tonna felett írja a forgalmi az önsúlyt... -
-
#10726912
törölt tag
válasz MunezXBK #38480 üzenetére
Ha a kasztnizás-festésnél keresed az olcsóbb megoldásokat, amik 3-5 évig kitartanak, akkor nem A többire meg elég ennyi, ha mezei karbis vagy injektoros benzinesről van szó, aminek a motor-váltó párosa hibátlan....
Klímát bontott alkatrészekből még akár ráéréssel is meg lehet javítani (mondjuk fél év múlva) 50-ért...De mindez már tényleg elég off, ilyenre nem igazán van igény, csak legyen olcsó, legyen hibátlan, meg menjen és ne kajáljon, no meg extrák legyenek és feleljenek meg egyéni kritériumoknak... -
#10726912
törölt tag
válasz Rivaul #39100 üzenetére
+A köv csattanásnál ha ne agy isten lesz, akkor jobban csuklik már a kasztni.
Ha csak ennyi sérült, amit cserélni akart, de nem kellett húzatni kasztnit, akkor erős túlzás, hogy jobban fog csuklani...esetleg ha emlegetik. De ez meg nem túl jellemző tulajdonság a gépjárműveknél
Új hozzászólás Aktív témák
- Canon MILC: EOS R és M topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Marvel Snap
- Xbox tulajok OFF topicja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Autós topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Diablo IV
- MG5 menetpróba
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen