-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
Anaren91
senior tag
válasz Directors #195020 üzenetére
Ami elromolhat el is fog romlani. Ha ennyire tartasz a karbantartási költségtől vegyél olyat amin minél kevesebb dolog tud elromlani. Csábító a turbó de egy 1.4-es motorra szerintem fölösleges, és csak kinyírja... Vegyél inkább egy sima 1.6 opelt ahhoz olcsó az alkatrész
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Anaren91
senior tag
válasz Anaren91 #195025 üzenetére
Kifutottam a szerk időből. 171k km-el kb ott tart az autó, hogy most kellesz majd rajta cserélni mindent is. Faternak az 5-ös golf 155k km-ig volt meg, semmit nem kellet rá költeni a kötelezőkön kívül, most öcsém használja, 170k körül tart és jön szépen elő rajta minden cserélnivaló.
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Anaren91
senior tag
válasz alázógyík #195029 üzenetére
Látom színvonal megvan
Én nem személyeskedtem, de hát nem hiába mondják felénk, hogy az igazi parasztok nem Borsodban laknak De legyen igazad, jó a kis motorra a turbó 1.4 TSI is faja. Sőt nekem még a fűnyírón is van Mutass nekem legalább 1 példányt ami elment 300k km-t mert egyet nem találtam még a mobile.de-n se .
Remélem szarkazmus átmentMSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
-
Anaren91
senior tag
-
Anaren91
senior tag
válasz m.lala #195116 üzenetére
Ezt a computer nélkül átnézhette dolgot nem nagyon értem... Egy kódolvasásból elég sok mindent meg lehet állapítani, ha nincs semmi rejtegetni valója, miért nem lehetett rádugni gépre?
Szép állapotúnak tűnik, használd egészséggel, de azért dugd rá gépre biztos ami biztos Ha nincs check engine lámpa nem jelenti azt hogy hibakódok sincsenek.
Nekem 180 körül forog 2500 körül a gép bár nagyobb a motorMSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Anaren91
senior tag
Teljesen mind1 min keresztül megy a zene. Vehetsz 1 milliós DAC ot is, auxon keresztül így is úgy is a kocsi fejegységén megy keresztül... Bluetoothal rányomod a telefonod és nyomatod a deezert vagy spotify-t magas minőségen és jóccakát.
De ha a legjobb minőséget akarod, szerintem szerezz be egy bakelit lejátszót és azt kösd ráMSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Anaren91
senior tag
válasz pana0017 #195159 üzenetére
1.4 TSI nél nem a turbó lesz a legnagyobb gondod. Kokszosodás, meg az előélet. Olaj feszíti a láncot, ha az nem volt rendszeresen cserélve minőségi olajjal (nem 30k ahogy azt előírja a gyártó) akkor érdemes egy vezérléscserével indítani + olaj+szűrő, mert képes elszaggatni a láncot, az meg nem lesz olcsó móka. Helyedben maradnék a sima szívó 1.6 nál, főleg ha sok kis táv lesz a városban, igen hamar elrakódhatnak a szelepek, aztán lehet vinni dióhéjas tisztításra.
[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Anaren91
senior tag
válasz MunezXBK #195167 üzenetére
Nem, és nem is lesz. Az tény, hogy a 2012-től elvileg már nem láncosak, ezzel a láncnyúlást meg szakadást kiküszöbölték, meg talán a motor is be tud melegedni elég hamar ( korai típusok lassan melegedtek be), de én nem hiszek a kis motor nagy lóerőben... Munkámból adódóan is látom, hogy milyen következményei vannak annak, ha valami a végletekig ki van centizve... Aki sok lóerőt akar vegyen nagy motort. 150-160 lóerő egy 1.4 -es motortól... 200k km után meg kuka a motor. Arról nem is beszélve, hogy a kis motorok pörögnek állandóan mint a szemét... öcsémnek 1.4 golfja van, igaz nem TSI, még a jó öreg szívó, de százas tempónál is 3 ezren pörög a motor...
És nem a turbótól tartok, a van most is kettő..[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Anaren91
senior tag
válasz diegho #195181 üzenetére
Igen 3 Turbós kocsi van a családba, közüle az enyém egy 35d 2 turbóval 750 nm-el ami 1100 tól tol 2000 nél meg leadja a teljes nyomatékot. De biztos nem tudom milyen egy turbós autó Sehol nem mondtam, hogy nem jó a turbó nyomatéka, de egy ilyen kis motor élettartamának biztos nem használ... De mindenki azt vesz amit akar, az idő meg majd megmondja meddig menni ezek a kis turbós motorok. Bár ahogy olvasgattam neten, kezd az autóipar is majd visszaállni a nagyobb köbcentis kocsikra. Valami oka csak van..
[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Anaren91
senior tag
válasz yodamester10 #195266 üzenetére
2-2,5 misi környékén keresett kocsit az illető🙂 Akkor mihez hasonlítsam? Vagy eladod neki 2 be a 15-ös kocsid? Hahun 2 db 2012- es van ebben az árkategóriában. És írtam am hogy a 12 utáni szíjasokban már legtöbb dolgot kijavították... Ettől függetlenül nekem továbbra se kellene de ezt meg már mindenki eldönti magának. És nem mindenki is mondta meg nekem, keressetek rá neten a régi tsikre...
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Anaren91
senior tag
válasz buci30 #195422 üzenetére
2 misiből már veszel egy egész tűrhető E60 530d-t. M57 elnyűhetetlen motor, kimegy a világból, lóerő is van benne bőven, és nem kerül többe fentartani mint egy Audit. Viszont meg kell nézni, hogy kitől veszed, km valszeg sok lesz benne, de állapotra vegyél autót, ne kilóméterre. Legyen múltja, rendszeres olajcsere a legfontosabb. És inkább 2 misi felé nézelődj, ne az alja 1 misi kategóriát, mert arra még 2-t rá fogsz költeni legalább...
[link] pl ez elég jónak néz ki leírás alapján[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Anaren91
senior tag
válasz buci30 #195424 üzenetére
Mint írtam, ha nem egy lifingott fost veszel, és értelmes motorral, (M57, N52) akkor megbízhatóak, és nem kell rákölteni az életed. Nekem 1 éve van meg a 35d, rendesen karban volt tartva előtte, 1 év alatt 200k-t költöttem rá szerelési díjjal együtt, és ennek a 90 %-a megelőző karbantartás volt, bőven ráért volna még cserélni azokat amiket cseréltem. De inkább kicserélem időben, még mielőtt nagyobb galibát okoz.
Nem meggyőzni akarlak, csak vicces, hogy a nagy szervízköltséget hozod fel, mikor 2 misiért akarsz német premium autót venni, egy nem túl jó hírű pd tdi motorral Járj utánna a motorkódnak, mert a korai pd-k elég betegek voltak, amit később javítottak.MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Anaren91
senior tag
válasz aero. #195431 üzenetére
Jah ha hitelből akar kocsit venni akkor engedje el a régi német premium vonalat... Nem csak megvenni kell tudni ezeket...Olcsón meg lehet őket venni, de a szervizelés ugyan úgy premium áron van még, hacsak nem a legalja vacak alkatrészeket akarja belepakolni, amivel csak még nagyobb szívás lesz a vége... Ilyen esetben én is azt mondom, hogy addig nyújtőzkodjon ameddig a takarója ér, és vegyen valami japán kocsit 1-1.5 körül. Bár alapból elvetem bárminek a hitelre való vásárlását.. Ha nincs pénzed rá, ne vegyél. Főleg ha csak azért akarsz venni, mert már meguntad az egyébként működő kocsidat...
[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Anaren91
senior tag
válasz buci30 #195433 üzenetére
[link] kb egyik se ha nem akarsz mélyen zsebbe nyúlni. De hogy élő példával jöjjek, szomszédomnak volt egy A6 2.5 v6 tdi-je. Egyszer csak beszart, rávert 600k-t majd 1 misi bukóval eladta motorhibásan.
Ne csak a kocsi árát nézd. Elősször mérd fel, hogy ha valami beszarik, lesz-e banánra való.
Manuálisnál pl egy kettőstömegű csere kb 200k. Vezérlés csere megintcsak kb annyi. 2.5 be nem tudom mennyi olaj megy, de pl nekem a 3.0-ba belemegy 8.5 liter, szűrővel egyött közel 40k volt csak az olajcsere, amit 10k kilóméterenként nem árt megtenni, ha nem akarod, hogy nagyobb baja legyen a motornak. Mondjuk pont nálad szarik be a turbó. Megint 200-300k szereléssel együtt.
Szal a vétel ár csak egy dolog, ami olcsónak tűnik hidd el nem lesz az. Gondold át, lesz-e pénzed fentartani mielőtt megveszed.[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Anaren91
senior tag
válasz buci30 #195436 üzenetére
Nem mondtam, hogy nincs, csak legyél vele tisztában, hogy egy újkorában 10-20 milliós kocsit akarsz megvenni használtan, 15 évesen 2 misiért. És a szervízköltségek nem zuhantak olyan mértékben mint a kocsi ára. Lehet, hogy megveszed 2 misiért, és egy darabig jó lesz, de ha jön a rész amikor költeni kell rá, akkor zsebbe kell nyúlni. Befecskendező csere pl ha eljön. darabja 130-160k. Mint írtam fent lendkerék megint húzós. És van még pár ilyen tétel ami odavághat.
3-ért vettem a sajátomat, hálistennek sokat nem kellett ráköltsek még, mert előző gazdája már megtette az évek alatt. 180k km-nél került hozzá, 3 év alatt 2 misit költött rá.(mondjuk ezt is csak azért, mert nem volt elég a 272 ló, és mielőtt megiratta 350-re kicserélt mindent, hogy ne legyen baj a régi alkatrészekkel)
Nekem sikerült beleszaladni pl egy olyanba, hogy egy 20 cm-es gumicső kiszakadása miatt vettem 60k ért egy légtömegmérőt. És ha nem nézek utánna, és a bent lévő száma alapján keresek, akkor 104k lett volna a légtömegmérő. Meg kell nézni kitől veszed, mennyire volt karban tartva. Ha foglalkoztak vele, akkor csak szinten kell tartani, ami annyira nem "vészes". De ha sikerül kifognod egy leharcolt példányt akkor szívni fogsz, és drága lesz.[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Anaren91
senior tag
válasz buci30 #195436 üzenetére
De am még egy példa, ez most jutott eszembe. Németországban volt egy haverom, volt egy 2.0 TSI A3-a (ami egyébként egy teljesen jó autó volt, ha TSI-ben gondolkodnék, valamikor, valszeg 2.0-es lenne, azzal van a legkevesebb baj). Eladta, mert kicsi volt neki, vett egy A4 kombit 2.0 pd tdi. 5000 euró körül vette, pár hónapig jó is volt, aztán jöttek a gondok. Egyik napról a másikra olyan lett a hangja mint egy traktornak, rázott a kasztni. 2000 euró körül kellett ráköltenie, aztán amikor már olyan állapotban volt, hogy épp nem volt vele valami minden nap, akkor gyorsan elpasszolta 4500-ért, és lenyelte a közel 1 misi bukót. Szóval legyen a szemed előtt, hogy miért lehet egyes példány olcsó. Lehet az előző gazdának már tele lett a töke vele, és megpróbálja elsózni valakinek. Ezt persze nem fogja az orrod alá dörgölni.
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Anaren91
senior tag
Hahun van fent pár kb 0 km-es corsa 4.2-4-6 között. 5-6 év garanciát adnak rá, sok bajod nem lehet velük. Ha elég a 75 ló persze. [link] Ez egész jónak néz ki. Vagy [link]
Nagyon nem lőhetsz vele mellé. ahogy néztem konfigurátorba, kb 2 misivel olcsóbb, mintha most összeraknál magadnak egyet...
Vagy itt egy kis 102 lovas méregzsák, ez is új [link][ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Anaren91
senior tag
Szerintem is hülyeség, kb az összesbe van, de attól, hogy tudja kézzel kapcsolgatni a sebességet, még automata marad. Nem kell se kuplungolni, és nem hagyja szétpörgetni se magát a kocsi. Ha sokáig nem kapcsol el, fogja és egyszerűen vált magától. Sőt nekem ha elhúzom "manualba" akkor vált át sportba is, és ha nem váltogatok kézzel, akkor magától vált sport üzemmódba (jobban engedi kipörögni a motort)...
[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Anaren91
senior tag
Ha megteheted, hogy újat vegyél, és megelégszel azzal amit egy kismotoros új autó nyújt, akkor bolond lennél használtat venni. Garancia nagy megnyugvás, na meg egy új autó csak egy új autó. Nem lakta le előtted senki, nem kell azon rágódj, hogy vajon mi fog előjönni (új autónál nem nagyon kellene semminek).
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Anaren91
senior tag
Hát erre annyit tudok mondani, hogy öcsémnek egy 2003-as 1.4 benzin golf 5 je van, 75 paci az is. El lehet vele menni A-ból B-be, de az 5 sebességes váltó miatt egy 130-as tempónál azért visít már a motor, meg sokat is kajál. Az újabb kocsikban 6 sebességes manuállal, vagy esetleg egy automata váltóval ez nyilván más, nem fogsz vele száguldani, de egy 110-120-as tempóval szerintem kényelmesen el tudsz menni vele pályán is. Annyi, hogy előzésnél figyelj oda, hogy meg tudod e csinálni... Pár napja komolyan mondom már engem evett az ideg a sok barom miatt aki nekiáll előzni 2 kamiont meg pár személyautót, és mintha egy helyben állna, mert nem megy a szerencsétlen autó, de azért nyomja neki, szemből meg már jönnek...
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Anaren91
senior tag
válasz ngaba #195493 üzenetére
Kollégámnak is Exeoja van, tényleg kb egy az egyben Audi A4. Fiai karácsonyra egy A4 bőr multikormányt vettek neki, egy az egybe belement. Programozni kellett csak. Mind a két fiának A4 e van, egyiknek 2008-as másiknak 2013-as. Hülyének hívja őket, mert 2x annyit fizettek az Auidra mint ő
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Anaren91
senior tag
válasz bandus #195507 üzenetére
Hát hozzánk az egyik szerelő pont egy Ford Kugával jött múlthéten. Ha azzal nehézkes lenne parkolni , akkor egy Golf kombival, meg egy Octaviaval is Kb ugyan olyan hosszúak .
Nem tudom milyen árban keresel de am Ford vonalon ott a Ford EcoSport. Kb egy mini Kuga, 4m hosszú asszem, a Kuga meg 4.6. Tény, hogy a Kuga pofásabb, de am nem csúnya a másik se élőben.
Szembe szomszédék meg most vettek egy pár éves Insignia sedant, az is elég hosszú, nem is fért be a garázsba nekik, ahol eddig a Suzuki sx4-scross állt. Meg állítása szerint nem is meg olyan jól az 1.5 ös benzin motorral mint a Suzuki az 1.4 el.[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Anaren91
senior tag
válasz MC Pite #195510 üzenetére
Tekintve árat nem írt, és egy Ford "terepjáró" volt az első gondolata miért is ne? EcoSportból 4-5 év körülit már kapni 3.5-4 misi körül, a Puma meg inkább 6.5-7 misinél indul.
Azt meg nem vitatom, hogy a nevének kb semmi értelme, én se értettem, hogy jött össze a Fordnak ez a két szó (először amikor megláttam, azt hittem, hogy a benne lévő motor elnevezése), de egy egész vállalható városi kis terepjárónak tűnik.[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Anaren91
senior tag
válasz vzsryl #195514 üzenetére
Na azért a Multiplával egy sorba sorolni akármit is már önmagában bűncselekmény
#195512
Hát ennyiből azért van lehetőség bőven Én se gondolkodnék az EcoSportban ennyi pénzért
Viszont szalonból kihozott zsír új autón se. [link] Amint kihozod, már rengeteget veszít az értékéből egy kocsi, és tudsz kb 0 km es passatot venni mondjuk 10 misi körül. Ebben 5 km van, annyi, hogy nem te rakod össze magadnak, de sokat lehet spórólni. Na meg egy ilyen Passat igényesebb is mint egy Golf szerintem.
Vagy [link] 4 év vagy 200k km gari.[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Anaren91
senior tag
válasz bandus #195517 üzenetére
Ah úgy más. Hát akkor én ősrégi volkswagenes léttemre (vagyis egy éve már ex Vw-es ) az Octavia felé hajlanék Kicsit megfűzöd a főnököt, még egy alap 2.0 TSI RS is belefér "Tudod, ha gyorsan ki kell érni valahova főnök, jól jön az a 200+ ló, és csak úgy 500k val kéne megtolni azt a 12 misit"
[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Anaren91
senior tag
válasz hobizoli #195640 üzenetére
Az oké, hogy dízel, de 3x akkora köbcenti, meg 3.5x annyi ló... ahhoz képest meg lófing kb a többletfogyasztásom... hoszabb úton meg 7.5-8 literből elmegyek. Egy ilyen kávédarálótól kb 3-4 liter fogyasztás várnék.
[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Anaren91
senior tag
válasz yodamester10 #195652 üzenetére
Jah ha 50 km-nél nem mész többet Aztán, vagy használod a benzin motort, vagy dekkolsz pár órát a töltőn Dinamika meg amíg van elektromos hajtásod is akkor már majdnem közel van a leáldozó dízelemhez
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Anaren91
senior tag
válasz yodamester10 #195654 üzenetére
Mit kell ezen ismerni? Egy sima golf 1.4 tsi egy 13 kwh-ás aksival, ami 50 km-t tud elmenni tisztán elektromosan.Utánna pont annyit fogyaszt, mint egy 1.4 TSI golf. Ami a gyári adatok alapján is 10l városban, 7,8 pályán. Mutat 1379 km-t a számlálód, amit valszeg úgy tettél meg, hogy pont kijött a napi inga tisztán elektromosan, és a benzin motor alig ment. Menj el nekem egy huzamba 300 km-t és majd akkor meglátjuk azt a 2.5 l fogyasztást
#195657
Ő állította, hogy ugyan olyan dinamikusan el tud járni 2.5 literből mint én, ennyi. Hibás a megfogalmazása. Ha ugyan úgy tud vele közlekedni mint én, akkor a német autópályán is el tud vágtázni velem 500-1000 km-t 200 as tempóval 2.5 literből[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Anaren91
senior tag
válasz yodamester10 #195658 üzenetére
Nem esek semmilyen hibába. Tény, hogy ha csak azt a napi 50 km körül mész vele, akkor jó dolog az elektromos hajtás, de legyünk őszinték, ha ettől többet mész, akkor van egy drága 1.4 TSI-d ami még nehezebb is. Végignéztem pár tesztet, ahol vegyes körülmények között használták több hétig, az összesben a 6-8 l körüli átlagfogyasztás jött ki. Arról nem beszélve, hogy kb senkinek nem jött ki a gyári 50 km elektromos táv. Inkább 30-35.
Szóval kijavítva az előző mondásod, napi 50 km alatt, hasonlóan dinamikusan jársz el 2.5 literből mint én.[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Anaren91
senior tag
válasz yodamester10 #195661 üzenetére
Nincs ezzel gond, csak a legelső állításod miszerint ugyan úgy elközlekedsz a kocsiddal mint én 2.5 literből nem volt teljesen helyénálló Hobbimból adódóan van hogy 1000 km-t leutazok egy 2 napos túra alatt, ilyen esetben meg nem helyénálló a felvetésed De városi autónak teljesen renbe van, főleg ha nem a 10.-ről kell kilengetni a hoszabbítót tölteni
#195664
Hát ha a 13kwh-ás aksi van benne kb 500 forint körül lehet, ha minden nap kopp üresről tölti. De asszem az újabban már kisebb van mert olvastam valahol 8 kwh-ra körüli aksival is.[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Anaren91
senior tag
válasz yodamester10 #195666 üzenetére
Papíron 50 km-t megy el tisztán elektromosan, ami a való életben 30 inkább. Papíron az enyém kombinált fogyasztása 10l, ami inkább 10.5-11 attól függ mennyire nehéz a lábam. Papíron öcsém 5-ös golfja is 5-6 litert fogyaszt ami inkább 7-8. Papíron az 1.0es háromhengeres autók is jól fogyasztanak, aztán kiderül, hogy 7-8 litert megesznek.
Az a baj a papír adatokkal, hogy kb soha nem stimmelnek, mert szinte már laboratóriumi körülmények között, mindent optimálisan használva mérik. Ezért van nagy múltja az autós teszteknek, mert a puding próbája az evés. És vagy 5 tesztet átfutva, ahol nem csak a napi városi ingázásra használták a kocsit, amit tisztán elektromosan elment, sehol nem jött ki olyan adat mint neked. Te magad írtad le, hogy nem nagyon mész vele nagy távokat. Akkor honnan tudod, hogy elmegy majdnem 1k km-t egy tankkal? Csak mert Jürgen beleírta valami színes brossúrába? Na meg ha nem a napi városi használatra lenne kitalálva, akkor mi értelme lenne a 8 kwh-ás aksinak? Kb egyetlen olyan elektromos autó van a piacon, amit már nem csak városi autónak lehet hívni, az meg a Tesla. De hoszabb távnál már az is kompromisszumos.
Elektromos autónak a szememben akkor lesz értelme, ha egy töltéssel elmegy 1k km-t, vagy elmegy mondjuk 200-at, de azt 10 perc alatt bele lehet tölteni.[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Anaren91
senior tag
-
Anaren91
senior tag
válasz yodamester10 #195674 üzenetére
Ha 7-es golf gte ről van szó akkor nekem sehogy nem jön ki az a 900+ km. Elektromosan nagyon max 50 km, benzinnel meg 500+. Tank is csak 40l. Ez sehogy nem jön ki. Papír adatokkal is még az 550 is kb úgy jön ki, hogy ha 50-el mész tisztán benzin üzemmódba amikor elfogyott az aku. 1.4 TSI fogyasztása se annyi ami a papíron, mert azért az s szereti megenni a 6-7 litert. A városit meg arra értem, hogy fogtak egy 1.4 es benzin motort amibe beletettek egy kis aksit. Mi más értelme van a kis aksinak azon kívül, hogy városban azzal elskerázol? Emiatt mondom azt, hogy főleg városi szaladgálásra szánták, amivel el lehet indulni nagyobb útra is, mert ott a benzin motor, de akkor meg már a fogyasztása is annyi mint egy benzines kocsinak.
A GTI meg hogy jön ide? Golfnak a sport verziója amiben van egy 2.0 TSI motor. Ebből, hogy következtetted le, hogy ez egy ideális városi autó? Mert egy városi szaladgálás közben 0 benzint zabáló autó ami kicsi is ráadásul az én szemembe belefér a városi autó kategóriába, de egy 10+ litert zabáló 2.0-s turbós benzines már nem igazán az a kategória.[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Anaren91
senior tag
válasz r6man123 #195678 üzenetére
Szimplán lekopott róla a lakk, vagy meghúzták, nem tudom eldönteni. Nem tűnik ütközésnek. Rozsda egy ilyen idős olasz autón meg akárhol lehet. Főleg a sárvédő íveknél, meg az alján. Körbe kell nézni személyesen, nehogy így járj [link]
#195679
Azt a kevés szervízigényt nem kiabálnám el. Mert lehet, hogy amíg az aksi bírja, a futóművön meg féken kívül nem kell rá költeni, de ha meghal az aksi , akkor hirtelen ki kell perkálni annyi pénzt, amit egy benzinesnél lehet hogy 3-4 év alatt költöttél volna csak el rá. Max ha veszel egy 0 km est amit minden 5 évben eladsz és kihozol egy újat. Akkor nem kell az akku miatt aggódnod.[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Anaren91
senior tag
válasz molnarpeter #195682 üzenetére
Én sokáig benzin párti voltam, de a dízel nyomatéka megtérített. Meg ha megnézed a modern autókat, akkor a modern dízeleknek jobb a károsanyag kibocsájtása mint a benzineseknek.
Na jó, néha néha elgondolkodok egy 335i-n mert, a benzinesnek szebb a hangja amikor odalépsz, de hosszú távon nem bírnám elviselni, hogy üvült alattam#195676
Amíg van olaj nagyon más irányba nem fog haladni a technika. Sokan meggazdagodtak belőle, és nem nagyon szeretik elengedni a pénzt. Olajból meg földgázból még lehet csinálni áramot, de ha áttérnének más üzemanyag forrásra, akkor igen rosszul járnánakk az olaj Sheikhek. Azt meg nem nagyon fogják engedni. Szerintem már ma is lenne megoldás alternatív üzemanyagra, csak a fent felvázoltak miatt nem engedik a nagyok elterjedni. De ez csak az én eszmefuttatásom.[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Anaren91
senior tag
válasz vidocq #195668 üzenetére
3-400 körül még egy 1.4- es 4-es Golfon is elgondolkodnék. Lehajtott üléssel még egy disznót is be tudsz rakni a bicaj mellé, legtöbben van klíma is, nem drága hozzá az alkatrész, bontott cucc is van hozzá szarásig.
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Anaren91
senior tag
válasz vzsryl #195690 üzenetére
Dízel alulról húz, főleg abban a tartományban ahol normális körülmények között közlekedni fogsz. Másrészt 2.0 literes tsit pl fölösleges összehasonlítani egy cr tdivel, mert nem ugyanarra gyártják . A nagy tsi legtöbb esetben a sport szériákba megy( gti, Rs stb) míg a 2 literes dízel a nagy takarékos szedánokba.
Városban nem fogod 7k ig kipörgetni a benzinest se.
De am igen, benzines több lóerőt produkál, ezen a videón jól látszik, hogy általában rajt után érik be a sport dízelt, amikor már azon a fordulaton vannak ahol leadják a max lóerőt, de alacsony fordulaton, ahol nyomatékból dolgozik a kocsi, ott általában, lemaradnak . [link][ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Anaren91
senior tag
válasz Dika22 #196186 üzenetére
Sima 1.4 vagy 1.6 szívó benzines Golf 5? Családban 2003 óta van egy 1.4-es benzines, asszem 4k km lehetett benne amikor vette fater. Kötelezőkön kívül semmi baja nem volt, most 170k km van benne. Alkatrészek se horror áron vannak hozzá.
Egyetlen ami kb minden ilyen idős kocsinál jelen van az a rohadás, bár ez inkább fater hibája volt szerintem. Kerék ívek rendben vannak, de a küszöböket lakatolni kellett, mert egyszer egy parkolóban felütötte jobb oldalt, aztán gyorsan megoldotta a problémát azzal, hogy vett rá tunying küszöböket, amikkel eltakarta a felütést... Amikor leszedte alatta meg már jó rozsdásak voltak mind a két oldalt a köszöbök...[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Hobby rádiós topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Autós topik
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Trollok komolyan
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- További aktív témák...
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- DXRacer használt szék eladó
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!