-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
Anaren91
senior tag
válasz Anaren91 #195025 üzenetére
Kifutottam a szerk időből. 171k km-el kb ott tart az autó, hogy most kellesz majd rajta cserélni mindent is. Faternak az 5-ös golf 155k km-ig volt meg, semmit nem kellet rá költeni a kötelezőkön kívül, most öcsém használja, 170k körül tart és jön szépen elő rajta minden cserélnivaló.
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
-
vzsryl
nagyúr
válasz Anaren91 #195177 üzenetére
"Aki sok lóerőt akar vegyen nagy motort. 150-160 lóerő egy 1.4 -es motortól... 200k km után meg kuka a motor. Arról nem is beszélve, hogy a kis motorok pörögnek állandóan mint a szemét..."
Ha a kis motor kap egy turbót, amitől sokkal erősebb és nyomatékosabb lesz, akkor abból egyenesen az következik, hogy alig kell pörgetni. Emiatt szoktak ezek a motorok ideális esetben kevesebbet fogyasztani, mint a szívó társaik. Persze ez utóbbi állítás csak akkor igaz, ha hasonlóan is használják. Sokan beleesnek abba a hibába, hogy egy gyenge szívó benzines autóból átülnek egy turbósba, aztán megtetszik nekik a nyomaték, és nyomják, mint a vadbarom...
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
diegho
nagyúr
válasz Anaren91 #195177 üzenetére
Nem sok turbós autót vezettél úgy látom. A 6-os váltó és a magas nyomaték 1500 fordulattól (vagy alatta) bizony elég jó kombót ad, az 1.4Tsi 100-nál 2100-at forog és nem kell pörgetni, mire megmozdul, mert ott a teljes nyomaték már 1500-tól, nem pedig 5000-től, mint egy kis szívónak. Mitől kuka 200k-nál egy turbós motor?
Az 1.2Tsi-t pedig 2010 körül is simán szabad venni már, elszakad a lánc? Annak elég komoly előjele van! Mellesleg bele kell rakni a gyári erősített láncot és öröm boldogság. -
hobizoli
nagyúr
válasz Anaren91 #195177 üzenetére
a turbosnak pont azert nem kell porognie, mert van 230-240Nm nyomateka, ami tobb mint regebben egy 2 literes szivonak szokott lenni
pl a regen mk3 Golf 2.8 VR6 csucsnyomateka volt 235Nm
vagy a "Cossie" C20XE F Astra GSi 16v motor 196Nm-t tudott
a downsized 1.4 ezeknel tobbet tud, lejjebbrol tudja es 5-s helyett 6-s valto is akad melle, amivel rovidebb lehet minden fokozata kicsit, igy a kerekre is tobb nyomatek jut a fokozaton belul
azaz meg rugalmasabb istöbb drón kell ;P
-
buci30
addikt
válasz Anaren91 #195423 üzenetére
Köszi
Bmw az tuti nem több évjárat van pár ismerősömnek..., de saját szervizük van lassan ahol klub életet élnek minden nap. Én jót még nem halottam hosszú távon bmw-ről. De tény szépek de nagyon szerviz igényesek.De találtam 2005-2008 A4 2.0 PD TDI vagy hasonló 1,5-2 misi környéke. Na ezek még tetszenek is es felszereltség is jobb. Multi kormány is van végre 😂
[ Szerkesztve ]
iPhone 11 pro max, iPad Air2, Macbook pro, Apple Watch 44mm, Apple Airpods pro
-
|AP|
veterán
-
vzsryl
nagyúr
válasz Anaren91 #195509 üzenetére
Az Ecosport inkább a Multiplávsl kéne egy mondatban szerepeljen.
bandus: Egyiket sincs lehetőséged kipróbálni? Mert így nagyon necces a helyzet. Valamit erre ki kellene találnod.
A Kugáról sajnos nem tudok mit mondani, csak annyit, hogy számomra minden SUV antiautó.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
veterán
válasz Anaren91 #195515 üzenetére
nem en fizetem, ceges auto lesz, igy ezek fix megkotesek, hogy uj es az emlitett listaar. amugy majdnem megvan a tokeletes versenyzo, eddig nem is lattam, hogy kijott a scout valtozat az octaviabol, az nagggyon bejon. Csak tudnam, hogy miert csak a regi 1.5 tsivel kaphato es miert nincs hozza az etsi?
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
yodamester10
őstag
válasz Anaren91 #195656 üzenetére
Látod te is abba a hibába esel mint a legtöbb PHEV tesztelő.Ha tele az aksi és tele a tank és tudom,hogy hosszabb útra megyek eleve hibrid üzemben indulok ami annyit tesz,hogy az autóra bízom,hogy melyik üzemmódot használja.Ha ezt választom akkor 50 km megtétele után még van 40 km hatótáv az aksiban és kb 4 litert eszik.
[ Szerkesztve ]
-
yodamester10
őstag
válasz Anaren91 #195659 üzenetére
Felejtsük el ezt a Német autópálya 200km/h tempót mindig példának.Gondolom a pályáig eljutni nem repülve mész hanem dugóban araszolva.Aztán ha letérsz róla megint dugóban araszolva.Én Kaposvári vagyok van mikor ki sem mozdulok a városból megyek 700-900 km között csak elektromosan.8 litert még egyszer sem sikerült kihozni belőle pedig 17 ezret már mentem vele,szóval el lehet 0 liter benzinnel is járni vele viszont a dízel mindig ketyeg.
vzsryl
Itthon töltöm.[ Szerkesztve ]
-
hobizoli
nagyúr
válasz Anaren91 #195685 üzenetére
igazabol a benzinesben tobb a nyomatek, csak jellemzoen a szivobenzin van osszevetve a turbodizellel
nezz meg egy szivodizel vs szivobenzines mutatvanyt kiindulaskent
ott azert kevesebben fogadnanak a dizelreazonos ccm es toltonyomas mellett turbobenzin nagyobb pillanatnyi nyomatekot tud, es mivel feljebbre is forog, a valtoja rovidebb lehet, amivel a fotengelyen bemeno Nm megtobb lesz a kihajtason a kerek fele
de akar meg a kisebb csucsnyomatekkal is kijon ez
pont ezert is erosebbek a turbobenzinesek a turbodizeleknelezert van az is, hogy az igazan kajak feltoltott motorok mindig benzinesek
pl leforog 7000rpm-re a benzines es a rev.limitere 7500-n van, az a dizelre jellemzo 4000rpm-nek az 1.75x-e
azaz ha a dizel nyomateka 1.75x annyi 4000rpm-nel, mint a benzines-e 7000rpm-nel, akkor lesz csak a dizel erosebb
mikozben ekkor a kerek fordulatszama es a kerek kerulete ugyanannyi, tehat a jarmu ugyanannyival halad
erre igy keves az esely, mert a turbobenzin eleve tobb nyomatekot is tudhat, vagy akar a kisebbol is tud nagyobbat csinalni a valton a motor fordulatabol[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
footy
addikt
válasz Anaren91 #195691 üzenetére
Én sokáig benzin párti voltam, de a dízel nyomatéka megtérített. Meg ha megnézed a modern autókat, akkor a modern dízeleknek jobb a károsanyag kibocsájtása mint a benzineseknek.
Ez igy konkretan nem igaz. A norma hatarozza meg mibol mennyi lehet a kibocsatas. Az osszetetele kulonbozo a dizel es benzin uzemu autoknal. Arrol lehet vitatkozni sokaig hogy melyik osszetetel karosabb. (Bar ez a tema is tulmutat valoszinuleg mindegyikunk tudasan)
Dízel alulról húz, főleg abban a tartományban ahol normális körülmények között közlekedni fogsz. Másrészt 2.0 literes tsit pl fölösleges összehasonlítani egy cr tdivel, mert nem ugyanarra gyártják . A nagy tsi legtöbb esetben a sport szériákba megy( gti, Rs stb) míg a 2 literes dízel a nagy takarékos szedánokba.
Itt is eleg ha megnezel egy kommersz autot mondjuk egy Passatot es maris dol a teoria:
2.0 TSI:
190LE
320NM 1500-41002.0CRTDI
190LE
400NM 1900-33002.0CRTDI
150LE
340NM 1600-3000A 190 lovas TSI-nek nem sportos a karaktere(190LE@4180-6000) es a maximalis nyomatek ugyan kevesebb de sokkal szelesebb fordulatszamtartomanyban adja le.
Városban nem fogod 7k ig kipörgetni a benzinest se.
Nem kell kiporgetni a turbos benzinest, alacsony fordulaton is van eleg nyomateka.
A videoban pedig egy szetchippelt valoszinuleg uzemoras(560 vs 900NM) motor van, ami finoman szolva sem tekintheto referencianak.
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz Anaren91 #195688 üzenetére
Néha furcsálom a tanácsaidat, hogy mire alapozod őket.
Láttál te 3-400ért négyes Golfot? Amúgy sincs egy tucatnyi hibájuk (ja de), de ennyiért ezek kb mind jelen vannak, és még egy adag más is.
Amennyyiért meg épkézláb darabok vannak, akkor inkább egy Leont vennék, vagy inkább Grande Puntot.vidocq: Ha neked tetszik, és normálisat találsz, akár. Én nemszeretem őket, kiolcsósított modellek, meg utálom a lépcsőshátúakat (bővíteni nem nagyon lehet a csomagteret). Nem bonyolultak, relatív megbízhatóak, de jellemzően ... nem autóbolondok tulajdonolták korábban, hogy finoman fogalmazzak.
Clio2-ből azért 4xx-ért akadnak normálisak, 1,2 16V jó motor, 1.4 16V meg már egész egészségesen viszi(múlt hónapban 480ért láttam meglepően szépet). Puntóból Sportingok (3ajtó, sportosabb, hatos váltó az 1.2 16V mellé, jól megy, jól fogyaszt) is beférhetnek, de az is bő 4xx. Viszont egy darabig nagyobb becsben voltak mint a polgári változatok (Clio Tech Run és erősebb (1.6) változatokra ez szintén jellemző lehet).
Az én véleményem az, hogy sokkal szívesebben adok ki (akár hitellel) 550et egy ilyenért (kicsit sportosabb/jobban felszerelt változatokra) aminek általában gazdája volt(ez jellemzően már a képeken is látszik), mint 350et egy olyanért amit csak tankoltak, és a különböztetet bele kell borítani a szarabb állapotúba, amit filléres alkatrészekkel gányoltak csak.
Akad 1-2 amire ránéznék, ha kívánatosak épp nem akadnak most: 1, 2.<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
nagyúr
válasz Anaren91 #196244 üzenetére
Na igen... mire oda kerül az ember, hogy megtakarít autóra, addig annyira felmennek az árak, hogy megint csak a gyűjtögetésre marad. Aztán újabb év, újabb árnövekedés.
De a mostani 2020/2021 ütem az kemény.Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
Új hozzászólás Aktív témák
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.