-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
von toth
tag
Sziasztok véleményt szeretnék kérni három opcióról. Egy ignis 1.3-at tervezek lecserélni az alábbi verziókra. Tapasztalatokat gyűjtök és ezért érdeklődöm mi a véleményetek ezekről;
1. opció dacia 1.6 114 LE (valami nissan motor) duster
2. opció dacia (1.2 tce) duster
3. opció dacia sandero (0.9 motor)
4. új ignis
Ezeket ha mákom van újonnan, ha nem pár évesen szeretném megvenni. Melyik javallott, melyik kerülendő?
kösz
-
von toth
tag
válasz bitpork #162182 üzenetére
Például a Suzuki 1.3vvtn sem kell cserélni vagy a Toyota yaris láncos benzinesein sem. A többiről nincs személyes tapasztalatom, de sanszosnak tartom hogy hasonló a helyzet. A CVT-t vel kapcsolatban, az egyik ismerősömnek van egy lancerje, neki panasza 100 fölött sem volt. Mondjuk nekem nem tetszik a karakterisztikája, de nem is az én autóm.
[ Szerkesztve ]
-
von toth
tag
válasz TayRol #162261 üzenetére
Ezt mondjuk - és nem flémet akarok generálni- se sosem értettem, hogy 15+ éves prémiumokat minek megvenni? HOgy a lakótelepen megmutassuk ki a császár? Hol ad többet? Meg főleg minél.
A prémiumnak pont az a lényege, hogy újonnan veszed. Te fi+!%tad be az pingvin-lazac bőrülést, nem tapperolták össze a kormányt. Minden hangtalan, megy és teszi a dolgát. Amikor már kétszer porrá törve józskapistakarcsi egy cigivel a szájában sejtelmesen belefúj a motorháztetőbe és csak annyit mond; húhhha, akkor az már nem prémium.
-
von toth
tag
Természetesen vannak olyan autók/műtárgyak, amelyek olyanok, mint a palackban érlelődő borok. Én sem rugdosnék le magamról egy hatvanas évekbeli maseratit vagy alfát (vagy volvo p1800) , de nem hiszem, hogy egy 2012-es dízel hármas béjemvét vagy egy b-s mercit nekiállnék 20 év múlva restaurálgatni. Manapság nem sok dolog készül az utókornak, hogy a prémium ma szemmel kimerül egy szinttel magasabb anyag és motorhasználatban. 15 év múlva a vitara meg az x3 is 80%-ban a bontóban lesz, csak az nem mindegy (mondjuk valakinek mindegy) mekkorát buknak rajta. De igazán az fog majd bukni, aki ezeket teszemazt 18 év múlva életben akarja tartani. Persze lehet szabadidőt áldozni mindenre, de az is pénz valahol.
Az autó mára használati tárgy lett, nem tudnék most olyat mondani, amire 20 év múlva onanizálnék.
-
von toth
tag
válasz pengegyerek #162293 üzenetére
Rendbetétele még egyszer ennyi.
-
von toth
tag
válasz pengegyerek #162296 üzenetére
Olajcserék (én a váltó, fékolajat is cserélném) szűrők, minimum, gyertyák is mehetnek a kukába, akku fesz méret, fékpad, kódkiolvasás, festékvastagságot én már hanyagolnám, ha nem rohad jó lesz. Gumik? a fogyasztáshoz még adj 2 litert, az úgy hiteles. Meg azért legyen egyszer meghajtva. Úgy láttam nem turbós, úgyhogy gyorsulástól nem fogsz falra mászni. Azért kárpótlásként jó nagy, lehet bele pakolni.
-
von toth
tag
válasz bitpork #162313 üzenetére
És akkor most mi ez a katyvasz, amit mondasz? Nem prémium csak véletlenül elkérnek érte 12 millát? Meg többet ad valami közel 20 évesen, mint egy normális új valami? Nézd, nekem nincs kedven ehhez a lakótelepi " kinek truváj az albán kereskedős béjemvéje" című kakaskodáshoz. Aki összehozta és megvette újonnan, majd amikor elérte a tisztes szolgálati időt és beszámíttatta az újba, használja örömmel bármit is vesz. A használt sem feltétlenül szar, ha gondozták, biztos jó még csempét szállítani, kempingezni, horgászni , de hogy tudjon annyit mint egy kategóriával alatti közepesen felszerlt tökúj autó, az elég meredek. Főleg 15+ év távlatából. Ez meg az én véleményem. De ez is csak egy vélemény, nyugodtan lehet ignorálni.
-
von toth
tag
válasz bitpork #162347 üzenetére
Azt én is kenem. Nem elbeszélünk, más az értékrendünk. Én sosem szerettem a használtat semmiből. Ésszerű keretek között a használt is lehet opció,de a prémium vagy luxus, az újonnan jó, vagy pedig vintage állapotban, de olyan az elmúlt 30 évben nem készült. Talán egy 1995-ös 525 mélykék metál gyári állapotú BMW vagy egy 960 Volvo patika állapotban kelthet szép benyomást , de akár egy Kadjar is már sokkal emészthetőbb, mint ezek, minden szempontból. Ehhez az 1960-as évekig kell visszamenni, hogy azt mondhassuk;ez igen. Egy Jaguar fém billenőkapcsolókkal meg fakormánnyal az büntet, de egy 20 éves dízelmerga? Ugyan már...
-
von toth
tag
válasz BigBlackDog #162354 üzenetére
15 plusz. Ez volt az alap felvetés.
-
von toth
tag
Az lehet, de nem is a suzuki zellert hasonlítottam egy 15 éves xc90-hez, hanem a saját kategóriáját, ha figyelmesen végigolvastad. Egyébként a verdiktet nem a magyar közállapotok hozzák meg az autóra, hanem a salzburgi hegyek, ahonnan egyszer hazajöttem egy ilyen 15+ "hülyének is megéri" típusú autóval 3 hengerrel. Azóta köszi szépen.
-
von toth
tag
válasz BigBlackDog #162365 üzenetére
Jó volt 50-nel jöttünk (de legalább szinte minden táblába belefértünk)
richie900812: most egy vitarám van. előte skoda feliciám volt. Ég és föld.
[ Szerkesztve ]
-
von toth
tag
válasz bitpork #162379 üzenetére
Eddig nem akartam felvenni e kesztyűt, mert alapvetően a topic gondolom nem azért jött létre, hogy a mi polemizálásunkkal legyen tele, de az ellentmondásokkal teli mondataid megérnek pár szót. Szóval szerinted azért nem vettem 20 éves hetes olajos béemvét mert nem mertem? Közben meg tetszik? Mi? Ami nem kell? Én azt veszem meg ami kell, vagy annak a rentábilis kivitelét. Nyilván az x3-ra nincs pénzem, ezért vitara. De ki is turkál kinek a zsebében? Ki akarja elkölteni az én pénzemet? Na ugye.
....Ugyanakkor igen csak árulkodó ha mellé rakjuk azt, hogy nem meri vki megvenni a neki jobban tetsző idősebb autót mert retteg a bármitől is meg azt hogy azért mert nem felső kategóriás autót tudott venni úgy érzi h lesajnálják.
Ez ilyen önkomplexus magyarázat?
Mert ha veszek egy széthajtott tyurbódízel bökőt akkor én leszek panelisztán királya?
Na, annyit még megteszek, ha valami ismeretlen hibakóddal lerohadsz az út mentén "dánba" menet majd elviszlek a vitarával, amihez 150E+-ig hozzá sem kell nyúlni.
Én meg csak annyit kyívánok hogy nőjön be a fejed lágya és ne akrd megmodnani ilyen magas lóról, hogy ki mit vegyen.
-
von toth
tag
Mi az hogy nincs türelme, hozzáértése? Szerinted azért vettem, mert annyira akartam egy használt x3-at csak nem mertem? Na, jó hagyjuk ezeket a másik mondanivalójába beleképzelt ideológiákat. Azt hiszem mindenki álláspontja kifejtődött elég rendesen. Az hogy egy vitara meg nem 6M, már megválaszolták, mint ahogy azt is, hogy öt évesen nem kapsz x3-at keveset fotott benzineset (sem). Lehet hogy van egy-két eset, de a hahun nem láttam ilyesmit. Erősen javallom, most már inkább küldj privátban üzenetet, ha nem értesz velem egyet. Jó dolgokat megvitatni, akinek nem inge ne vegye magára, de most már ne fárasszuk itt a nagyérdeműt (bár szerintem többen most rakták a mikróba a kukoricát).
-
von toth
tag
Papa eldobja a pacskert vagy már nem akar vezetni és akkor. De ennek csak akkor látom értelmét ha ismerem az illetőt és nekem adja el, mert ha rögtön visszaviszi a márkakereskedőhöz, aki rádobja a szokásosat már nincs értelme. Persze úgyis megveszik olcsójánosok, nem érdekli őket a tény, hogy +3 kilo és újat vesz.
[ Szerkesztve ]
-
von toth
tag
Mivel autóismerő és megszállott emberek vagytok itt a topicban (értelemszerűen) van-e esetleg benzinkút preferenciátok? Értem ezalatt, hogy esetleg van-e olyan adatbázis vagy ajánlás, hogy melyik benzinkutak jók. Ezt azért kérdem, mert az egyik ismerősöm azt mondta, hogy az olajszőkítés és üzemanyagterror korszakában (valamikor a 90-es évek elején) megfordulhatott rossz alapanyag a kutakon, amik a föld alatti tárolókban olyan károkat tehettek, aminek a mai napig van negatív hozadéka. Ti mit szerettek, hol tankoltok, ebből mi igaz?
-
von toth
tag
válasz molnarpeter #162726 üzenetére
Ignis,vitara
-
von toth
tag
válasz gurabli #162757 üzenetére
A rav 4 faceliftje mintha jövőre érkezne, úgyhogy szerintem akcióznak is. A hybridet javasolnám, ha nem kellenek extra kiegészítők ennyi pénzért elég jól felszerelteket lehet kapni. Azok amúgy is automaták és lehet üzemanyagot spórolni valamennyit. Az akku élettartama ne zavarjon a priusokban is majdnem 20 évig elvoltak és azut hiszem átlagban talán a 15-20% kellett cserélni 15+ év után. De addigra ki tervez ebben a világban.
Nekem ennyi keret nem volt én leragadtam a vitara/ignis kombónál, de a fentit melegen ajánlom, mert pl a Kia Niro sem rossz, de jóval kisebb ennyi pénzért.
[ Szerkesztve ]
-
von toth
tag
válasz gurabli #162760 üzenetére
Nekem amióta magasabban ülök és belátom az utat, senki nem tudna semmilyen kombira rábeszélni, még ha többet is tudsz bele pakolni. Meg nyilván nem terepre használnád, de majd a moderált dzsindzsásba ha egyszer bemész és rájössz, mit bír nem fogod megbánni. De ha mindig autópályán és kiváűló minőségű úton jársz (ami itt kizárt) akkor kombi. Pályán a hybrid is többet fogyaszt, de az egy félig-meddig terepjáró, tehát az építés adja. (A városi terepjáró körülbelül olyan hülye elnevezés,mint a komolyzene).
Én egyszer-kétszer mentem tökön-paszulyon és nem bántam meg. De ezeket mérlegeld. Meg azt is, hogy 178km/h-nál le vagy korlátozva rav 4 hybriddel (ha jól emlékszem). Mondjuk én nem is hajtanám 130 felett ....
-
von toth
tag
válasz gurabli #162769 üzenetére
Át fog alakulni a vezetési stílus, mert grafikonszerűen mutatja, mennyit spórolsz. A legalapabb hybridet érdemes (2.5 l benzinnel). A plug-int (nem tudomn, hogy rav 4--ből van-e egyáltalán) zöld rendszámmal érdemes, de az elég húzós. Mármint nem a vizsgáztatás, hanem az olyan autó. Az nem jön ki csak 10+millából. Alacsony sebességnél az elektromos motor megy javarészt, aztán kapcsol a benzin ha gyorsítani kell. Ezeket fogja elfelejteni és úgy vezetni, mint egy villamosvezető. Viszont mivel új autó, kérdezzétek meg a fenntartási költségeket, meg egy komolyabb riasztó is befigyelhet, mert a hybrideket előszeretettel lopják. 17 coll felni felé meg szerintem ne menjetek, nem lesz olcsó a gumi. Viszont, mivel a jaszkarizás a spórolás miatt elmarad ugye, érdemesebb egy 4 évaszkos szettet venni rá, én most a nexen n'blue-t használom és kurvajó.
-
von toth
tag
válasz Johnny198612 #162784 üzenetére
Bordásszíj? Az láncos motor.
-
von toth
tag
válasz tescodr #162832 üzenetére
Honda Civicről tudok nyilatkozni 1.5 vti elég jó, nem tudom ilyen árfekvésben milyet kapsz, valamint még az ignist tudom ajánlani, de ott eleinte szokni kell a vezetést. Ha viszont hozzászoktál, sok gond nem lesz vele, bár félő, hogy ennyiért csak valami leélt szar van. Jobb lenne erre mégiscsak a másfélszeresét fordítani, azért próbálkozz valami kis személyi kölcsönnel, nem kell sok.
-
von toth
tag
válasz proof88 #162937 üzenetére
Szerintem ha biztonságos autót akarsz, vegyél egy pár éves viszonylag új állapotút, mert a biztonság nem csak a légzsákból áll. Az édeskevés, ha eleve rosszul van tervezve a gyűrődőzóna vagy a szembejövő mondjuk egy szemes tátra. Minél újabb, annál modernebb biztonság szempontjából. De akkor is, önmagában a légzsák csak egy tényező az egyenletben.
-
von toth
tag
válasz Integrale #162958 üzenetére
Azért annyi tanulsága lehet egy kiváló töréstesztnek, hogy később, használtként azért nagyobb bizalomnak örvend. De ezért is ajánlottam egy pár éves autó beszerzését, mert 10+ felett sokat változik a világ. Bekerül tömeggyártásba a magas szilárdságú acél és sok dolog rögtön túlhaladott lesz.
-
von toth
tag
válasz proof88 #163022 üzenetére
Gömb-swift (első generáció), Ignis, Polo, golf, astra, yaris, yaris verso, Space star, civic és sorolhatnám. Egyik barátom most pl space start vett (nem azt az új agyrémet, hanem még az egyterűt). 2004-ig gyártották 7 kilo környékén már egész jó darabok vannak. A volvo persze a biztonság atyja, de ha nincs rá megfelelő gempa akkor el kell engedni. A biztonsággal ne foglalkozz annyit, egy 10 éves autó ebben már elég jó, ne lada, vagy valami koreai kis sevrolé legyen, nem kell parázni, le kell szarni.
[ Szerkesztve ]
-
von toth
tag
válasz King Charles #163026 üzenetére
Ha sokat autózol városban, lehet hogy nem ezeket kéne venni, hacsak szállítasz sok embert. De a Honda minőségibb, a motorgondokat nem vágom, ezeket szakik tudják, de nem tesznek jót a rövid távok egy ekkora köbcentis autónak. Mellesleg ekkora motorokkal szlapálni is fognak rendesen, a 10-12 liter szerintem óvatos becslés. Ha nem kell cipekedni én valami kisebb, igénytelenebbet autót néznék és kilométer nem kilóméter.
[ Szerkesztve ]
-
-
von toth
tag
válasz szallasi007 #163075 üzenetére
Hát hondát illetőe, a barátom 20-éves gépe még megy,kicsit rozsdállik 😁 de ennyi.talán a motor csipegetheti az olajat. Ha pár ezer km van benne és jó akkor hajrá. Járj utána milyen gyeetya kell bele.
[ Szerkesztve ]
-
von toth
tag
válasz footy #163080 üzenetére
Igen, ilyen az, amikor nem a megfelelő olajat töltik bele. Országosm cimbimnek van ilyenje, 150E+ km és semmi baja. Mondjuk idejében meg is kapja a mobil 5w30-at ami belevaló, nem a szakszervizben a; - 10W30 jó lesz abba kopott az mán, biztos csipegetei az olajat- by pistabá.