-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz jjeahh #15307 üzenetére
Egy rádiós (vagy szinkronkábeles) kioldó kell neked, olyan aminek a vevő része egy vakupapucs (ebbe dugod a rendszervakut). Esetleg stúdióvakuhoz való vevőt adapterezel rendszervakuhoz. Látom E-P1-ed van, azon már van vakupapucs, így adapterekkel-átalakítókkal bármi elérhető.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz buci30 #15297 üzenetére
Nem jól közelíted meg a témát. Nem a gép csinálja a jó fotókat, hanem a fotós. Tanulj meg komponálni és ismerd meg a technikát amit használsz. Az E-P1 vázat hiába cserélnéd le egy DSLR-re, tökéletesen pont ugyan olyan fotókat csinálnál vele. Tanulj meg fotózni, hogy ki tudd hozni a gépedből a maximumot.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz buci30 #15331 üzenetére
Azért azt hozzá kell tenni, hogy az UV szűrőtől ne várj képminőségbeli javulást. Régen az analóg korszakban volt értelme, de a mai modern digitális szenzorok már eleve úgy vannak tervezve, hogy a nem kívánatos hullámhossz tartományokra már eleve nem érzékenyek (vagy nem számottevően). Ma már csak a frontlencse védelmére használják (viszont azért érdemes normálisat venni, hogy ne rontson a képminőségen).
Van ezer más szűrő ami tényleg módosít a színvilágon és az általános képi minőségen, de őszintén szólva egy kezdő kezében aki nem tudja mi az a fény, még akár rosszabb is lehet a hatás (pl: becsillanások miatt).
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz V.Stryker #15372 üzenetére
Ha 40D, akkor érdemes olyat venni ami már be van járatva, mert a zárszerkezet egy tervezési hibával küzd ami miatt (ha hibás a példányod) 20-30k expó alatt már megdöglik. Ami nem pusztul el néhány tízezer expóig, az utána már a világ végéig is elég lesz. Sok tulaj így gondolja, de én inkább olyat néznék ami már túl van egy zárcserén (ezekből is sok akad az apróhirdetős oldalakon), mert közel sem annyival drágább mintha magadnak kéne kinyögnöd a javítását.
50k expó egy ilyen korú géptől egyébként nem olyan vészes. Ezeket a szerkezeteket 100-150 ezer expóra tervezik, szóval mondható, hogy alig jár az életciklusa felénél amit hat év alatt halmozott fel.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz zozzo698 #15399 üzenetére
Egy dologra tudok gondolni:
Élőképpel (liveview) fotóztál. Ezek a DSLR gépek rettentő lassan fókuszálnak élőképen, helyette használd a keresőt. A Sony azért volt gyors, mert abban már nincs optikai kereső (és ő már nem is DSLR), hanem EVF + LCD, így ott mindenképpen meg kellett oldani a gyors fókuszt.
Hiába na, ma egyetlen DSLR gyártó sem töri össze magát azért, hogy gyors liveview AF-et dolgozzon ki. Azokat illik keresőbe kukucskálva használni.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz zozzo698 #15406 üzenetére
Alapszabály, hogy a kijelzőre SOHA nem hagyatkozunk. Eltérő minőségűek, eltérő kalibrálással, ráadásul alacsony felbontással. Ez így alkalmatlan egy fotó minőségének ellenőrzésére. A képkivágást és a fókuszt lehet rajta ellenőrizni, másra nem igazán alkalmasak. Otthon, megfelelő minőségű, színhelyesre (vagy közel színhelyesre) kalibrált monitorral vagy nyomtatott képpel érdemes végezni az összehasonlítást.
Mellesleg a Nikon D5100-ban egy igen jól sikerült Sony gyártmányú szenzor van (ez a D3200-ra is igaz, mivel a Nikon fő beszállítója a Sony), szóval én nem aggódnék miatta. Ráadásul a D5100 azt a 16 megapixeles szenzort alkalmazza ami a D7000-ben is van, én meg azzal dolgozom a legtöbbet (mármint a D7000-rel), ami meg már egy erős középkategóriás APS-C gép.
Persze megvásárolhatod a Sony-t is, akármelyik felsorolt géppel tökéletesen jó fotókat csinálhatsz majd. A Canon azért sem ajánlott, mert az 1100D elképesztően olcsó anyagokból felépített vajasdoboz. Ha az alapkitet adnák 70 ezer körül az lenne a reális ár érte. Kiöregedett, elavult, sok tekintetben nem képes versenyre kelni még az 550D vagy 600D vázakkal sem (amik még két-három generációval korábbiak ráadásul), főleg nem anyagminőségben, pedig ez utóbbiak is több műanyagot tartalmaznak a kelleténél.
A Nikon mellett szól még, hogy 3 év hivatalos garancia jár mellé.
-
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz madgie #15434 üzenetére
Hát ez az, hogy én pont ilyen vagyok. Engem nem hatnak meg különösebben a mindenféle szuper hi-tech funkciók (mert alapvetően olyan témákat fotózom ahova annyira nem is szükségesek). Legyenek jó objektíveim, jó szenzorom/filmem meg olyan gyorsan és könnyen tudjam kezelni amennyire csak lehet. A többi csak ráadás.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz BiriBum #15448 üzenetére
Egyetlen dolog van ami miatt nem szívesen térnék vissza Pentaxra (persze mondom úgy, hogy még mindig van egy teljes Pentax szettem, objektívekkel, rendszervakuval, stb, de azt már csak ritkán veszem elő), az pedig a videó. A K-30, K-5 vonal sajnos még mindig messze van attól a szinttől amit elvárnék, a K-50-ről meg még nem tudom mit produkál videó alatt.
Az EOS 70D lenne nagyon ínycsiklandó falat végre (tekintve, hogy nálam a felhasználás 50% videó - 50% fotó), de a Canon úgy tűnik végleg feladta a masszív, EOS 5D vonalra jellemző vázkialakítást és az is csak egy 60D-szerű műanyag lesz... ráadásul ha épp olyan gagyi lesz, mint a 60D, akkor messzire elkerülöm. A 60D-ből kering olyan fél tucat a videós ismerőseim körében és a többségük már 1-2 év után szétmállott gumiborítással nem túl bizalomgerjesztő látvány.
Pedig az EOS xxD vonal a 60D előtt igen jó építési minőségnek örvendett. Gáz az új irány...
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Throme #15457 üzenetére
Nincs bajom a műanyaggal. A 60D-nek sem a műanyag váza nyílik szét, hanem egyszerűen leolvad/lemállik róla a gumiborítás. Olyan mintha egy kutya szétrágná. Ez a 60D egyik nagy gyengesége.
Nekem ne nézzen így ki 1-2 év után egy 350 ezer forintos gépváz. De a Canon nem bírta ki baki nélkül a 650D piacra dobását sem, azt vissza is kellett hívni, mert olyan ragasztót használtak ami sok embernél allergiás reakciót váltott ki.
Meg az elv is zavar, hogy az egyik pillanatban még ott az 50D, ami egy masszív, 5D-szerű magnézium ötvözet fémvázzal kerül piacra, igényes borítással X forintért, majd jön a 60D, csupa műanyag, gagyi ragasztott gumival, szar általános anyagminőséggel, amit szintén X forintért sóznak rád. Tudod kit nézzenek hülyének... persze valamivel rá kellett bírni a vásárlókat, hogy vegyenek 7D-t.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz torma1981 #15464 üzenetére
Szerintem megér. Drasztikusan jobban teljesít dinamikában és úgy általánosan is jobb a szenzor. A 24 megapixeles felbontásnak viszont van annyi hátránya, hogy hatalmas fájlokat hoz létre, plusz ezek az olcsó kitobjektívek már nehezen boldogulnak vele (ettől még rosszabb nem lesz a D3100-nál, csak felesleges).
Én inkább egy D5100-ra csapnék le. Abban is egy jó szenzor van, de kicsit okosabb a váz.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz tylerddd #15482 üzenetére
Egy gyors számolással kideríthető, hogy ha a legjobb minőségben videózol amire a G5 képes (1920x1080, AVCHD progresszív, 28 Mbps -> 3,5 MB/s), akkor egy 32 GB méretű kártyára 150 perc körüli anyag fér el, egy 16 GB méretűre pedig 70 perc körül. Én ide a 16 GB méretűt sem érzem gyengének, mert (az esküvős példánál maradva) ezt sem fogod óránként cserélgetni, de ha cserélned kell, akkor sem tart tovább néhány másodpercnél egy nyugodt pillanatban. Kell némi előrelátás hozzá. A 64 GB-os kártyára egyébként 300 percnél is hosszabb anyag fér el. Nem tudom mit akarsz leforgatni 5 órányi terjedelemben, de amikor mi forgatunk esküvőn vagy rendezvényen akkor három-négy kamerával alig hozunk össze ennyit. Itt már simán elhasználsz négy-öt csere akkut is, így a szűk keresztmetszet már nem a tárhely mérete lesz.
Ha komolyabb videót akarsz, mint egy szimpla családi film amit a rokonok körében lehet osztogatni, akkor meg eleve úgy állsz neki a forgatásnak, hogy sűrűn backupolsz egy tárhelyre (vannak erre készült több TB-os terjedelmű eszközök, de egy laptop + USB HDD is megteszi). Mi általában 16 GB méretű kártyákat használunk, legyenek veszett gyorsak, hogy könnyen lehúzható legyen róluk az anyag laptopra. Van a gépben két kártyahely, amint az egyik megtelik, rögtön átvált a másikra, addig azt a kártyát ki lehet venni és backupra küldeni, plusz egy üres kártya már megy be a helyére, hogy mire az éppen aktív kártya megtelik, már legyen megint mire átváltani.
De a gyakorlatban nem jön össze több anyag kameránként 70-90 percnél, így legfeljebb csak egy kártyacserét kell eszközölni legtöbbször.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz csiga8 #15504 üzenetére
Két tanács:
1.) A jó fényképeket a fotós csinálja. Baromira elcsépelt közhely, de attól még így van. Használd bátran az elején mankónak az automata módot, de idővel jobban jársz ha egyre több beállítást manuálisan kezelsz. A gép nem tudja eldönteni helyetted, hogy milyen expozíció mellett fogod ízlésesnek tartani a fotót. Ez egyébként sokkal sokkal könnyebb, mint amilyennek tűnik, csak egy minimális időt kell utánaolvasásra és egy kis tanulásra fordítani, de annak minden percét meghálálják majd a felvételek.
2.) A D5100 és a 18-105mm objektív jó választás lenne. Az tipikusan egy kirándulós, városnézős, gyerekfotós objektív. Nem lesz benne extra zoom, de hacsak nem a Balaton túlpartján napozó csajokat akarod lekapni, akkor ezzel a tartománnyal lefedhető az igények java része. Bár azt ugye én sem tudhatom, hogy mire használod a 20x-os zoomot teljesen "kitekerve", de én azt javaslom menj be egy boltba ahol kipróbálható ez a szett és nézd meg mit tud zoomban.
-
Stauffenberg
nagyúr
Nocsak, mégsem elég a mobiltelefon? Üdv a klubban, amibe hamarosan belépsz!
A Pentax K-30 nagyon jó ár/érték aránnyal bíró gépváz és várhatóan a K-50 sem lesz ez alól kivétel (gyakorlati tapasztalatom még nincs vele, de hamarosan ez is változhat, amint látom a hazai forgalmazó már felvette a kínálatába).
Ha esetleg nincs szükséged a K-50 nyújtotta időjárásálló szigetelésre, akkor a K-500 is jó választás lehet, ugyanis ez az egyetlen igazán lényeges különbség, meg a gyári akku kialakítás (a K-50 alapból Li-Ion akkuval van csomagolva, míg a K-500 pedig 4 darab AA Ni-Mh akkuval (illetve ceruza elemmel). Persze válthatsz egyikről a másikra.
Ha a vázak árát nézzük:
- K-50: 199.990 Ft
- K-500: 149.990 FtSzerintem ez jelentős spórolás ha nem vágysz arra, hogy tomboló viharban, esőben, szélben, hóban is tudd odakint használni a gépet. Én a részemről kihasználom a vázszigetelést, tehát nekem megéri a felár, de másnak meg lehet nem. Gondoltam erre is felhívom a figyelmet.
Meg arra, hogy bár a Pentax vázak kiválóak, ugyan azok az elsőosztályú Sony gyártmányú szenzorok vannak benne, mint a Nikon vázakban, plusz jön mellé az, hogy olyan finomságokkal tömik tele őket, amiket sokszor csak a jóval drágább vázak tudnak a konkurenciánál, de azért mostanában nem túl olcsók a Pentax objektívek. Legalább is az újak, mivel van egy olyan előnye a rendszernek, hogy az összes K-bajonettes objektív felmegy rá adapter nélkül, amik lehetnek akár 40-50 évesek is, eBay-ről fillérekért itt vannak kifogástalan darabok, kiváló fényerővel és rajzolattal, csak ugye AF és mindennemű automatika az nuku.
Esetleg egy Nikon D5100-at is megnéznék, kezdésnek egy 18-105mm kombóval, mert van egy-két olcsó fényerős fix DX rendszerre amik jól használhatók (pl: AF-S 35mm f/1.8G vagy az AD-S 50mm f/1.8G). Bár a váz tudását tekintve a K-500/K-50 lemossa a színről... csak hát az új objektívek árai... azok mentek fel az utóbbi időben.
-
Stauffenberg
nagyúr
Annyira nem vészes a helyzet, mert például a Pentax DA 35mm f/2.4 egy jól használható és már fényerősnek mondható objektív, de azért mégsem egy Nikkor 35mm f/1.8 ami árát tekintve a társa. Sajnos főleg a Pentax Limited objektívek árai mentek fel nagyon (ami nem limitált kiadást jelent, hanem a legmagasabb minőségű üvegek kapják ezt a titulust a gyártótól).
Szerencsére Pentax vázon a manuális objektívek is jól használhatók. Ha hobbira kell és főleg makrózol, utazás közben kattintgatsz meg modellt fotózol (a mobilos fotóidból ezt szűrtem le), akkor szerintem meg lehet lenni AF nélkül. Van focus peaking ha LCD-n komponálsz, míg a keresőben meg csippanással jelez ha fókuszban vagy.
Én csak azért nem adtam el a mára már kiöregedett Pentax K200D vázam, mert imádom vele használni a 35 éves Pentax-M 50mm f/1.7 objektívem, ami a gyártó valaha készült egyik legélesebb darabja. Bár gondoltam rá, hogy ezt is ideje lenne modernizálni, mert ez a "viharvadászós" meg "esőben/hóban erdőjárós" vázam és sokat dobna rajta ha a K-50 felirat szerepelne az oldalán.
-
Stauffenberg
nagyúr
Az SLT rendszernek vannak hátrányai (pl: minimális fényerő veszteség), de előnyei is (pl: 12 fps sorozatfelvétel, nincs tükör csapkodás). Mindenesetre ennyi pénzért (feltéve, hogy nincs egy rakás Minolta/Sony objektíved) én inkább a Nikon D7100 felé orientálódnék, ami képminőségben hasonlóan kiváló, vagy még jobb és szintén meg van szórva mindennel ami a középkategóriához kell.
Van amúgy valami különösebb oka annak, hogy pont a Sony rendszere felé nézelődsz?
-
Stauffenberg
nagyúr
Mennyire jóárasítva? Mert ha tetemes a különbség, akkor érdemes elgondolkozni rajta, de ha csak minimális, akkor én mindenképpen a D7100 felé mennék, mert az egy jobb váz, sokkal tovább ki fog tartani.
D7100 nem jöhet jóárasítva?
Nem rossz váz amúgy az A77, de sok tekintetben felülkerekedik rajta a D7100.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Ha videóznál is, akkor ezen a téren a Canon még Magic Lantern nélkül is kimagaslóan jobb az összes közül, viszont fotóban eléggé visszafogottak mondjuk egy D5100 tudásához képest. Azt kéne eldöntened, hogy mennyire fontos számodra a videó, mert mondjuk egy Canon EOS 600D már egész jó kezdésnek ha vannak filmes ambícióid. Ha meg a fotózás fontosabb annyival, hogy bevállald a klasszisokkal rosszabb minőségű (de azért nem használhatatlan) videót, akkor meg D5100.
A már említett Pentax K30 tényleg jó fényképezőgép, de az sem domborít valami jól videóban, sőt...
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Throme #15600 üzenetére
Nem csak a szenzor minősége számít. A K30 több olyan dolgot is tud amit a D5100 nem. Mondjuk az én szempontrendszeremben egy fényképezőgépen legalább két vezérlőtárcsa van (mivel ma már nem sűrűn gyártanak rekesz gyűrűs objektíveket). De ott van még a szenzor stabilizálás, 100% fedésű pentaprizmás kereső, időjárás álló vázszigetelés és szerintem nagy előny, hogy a Li-Ion akku mellett AA ceruzaelemek vagy akkuk is beletehetők, így ha a legrosszabbkor kifutsz a töltöttségből, akkor bárhol vásárolhatsz hozzá egy kis tartalékot (na meg a Li-ion akkuval elketyeg kb 400 expót, míg 4db AA Eneloop Ni-Mh akkuval meg dupla ennyit, még a kifejezetten csípős hideget is jobban bírja).
Egy kicsit esetlen felfogásnak tartom, hogy sokak szemében csak és kizárólag a szenzor minősége az egyetlen mérce egy váz megítélésében, holott nagyon sok más (főleg kényelmi, kezelésbeli) funkció legalább annyira fontos. Mintha vennél egy erős autót, amivel lehet vadulni lámpától lámpáig, de közben kényelmetlen, nem tudsz belepakolni a csomagterébe még két megrakott teszkós szatyrot sem és még lehetne sorolni...
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Throme #15605 üzenetére
Reklám és ami még fontos: Objektívek, kiegészítők. Sajnos a Pentax egy kicsit megdrágult az utóbbi 2 évben, már ami az objektíveket illeti. A vázak kiváló ár/érték aránnyal bírnak és bár az objektívek is többnyire kiváló darabok, de nem egy olyan akad köztük ami 30-50%-ot emelkedett árban.
-
Stauffenberg
nagyúr
Nekem a D7000 kapcsán van videós tapasztalatom, nem is kevés (csak azért mondom, mert ugyan az, mint a D5100-ban) és sajnos bármelyik belépő Canon megveri ha rolling shutterről van szó. Sajnos ezek a Nikonok (még a jóval újabb D3200, D7100 is) túlságosan hajlamosak a "jello effect"-re, ami már túlontúl zavaró még egy amatőr kezében is (sőt, főleg abban). A Canon-ok (550D, 600D, 650D volt a kezem ügyében ebből a szegmensből videózásra) sokkal toleránsabbak, ami az általános minőségen nagyon sokat lendít, főleg egy amatőr kezében aki nem biztos, hogy fog hozzá vásárolni stabilizáló rendszereket vagy nem akar mindig stativról videózni. A D7000 még egy válltámasszal is sajnos eléggé "zselés" videót készít.
Egyébként dinamika, zaj, képtömörítés oldalról közelítve viszonylag egálban vannak.
Persze azt én is tartom, hogy aki kézikamerát akar, az vegyen kézikamerát. DSLR/MILC videózásra annak való aki tud vele bánni.
"ergonómia szempontból még jópár kiegészítővel is elsősorban tervezett "filmezésre" mintsem ad-hoc eseményvideózásra alkalmas"
Ez így csak féligazság. Értő kezekben eseményvideózásra is jók, de tény, hogy aki nulla videós tapasztalattal akar egy olyan kamerát amivel 20x-os zoom mellett, fejek felett eltartva, ledöntött LCD-vel akarja az éppen elballagó 14 éves kislányát videózni a tornateremben, annak nem a DSLR/MILC való, hanem egy kézi camcorder. De mondjuk én videóztam már rokont hasonló körülmények között, igaz akkor felcsaptam a válltámaszt, nyakamba egy fesztiválos Press kártyát raktam mintha a suli által bérelt videós lennék és odapofátlankodtam az események sűrűjébe. Egy félig zenés, félig riportfilm jellegű anyagot vágtam belőle.
Csak tudni kell, hogy mit akarunk és arra milyen felszerelés felelne meg.
Pentax K-30 (váz) meg az ára:
Nikon D5100 - 123k HUF
Pentax K-30 - 170k HUF
Nikon D7000 - 225k HUF
Ha már szóba jött, hogy melyikhez van közelebb... ez egy tízessel még mindig a D5100-hoz áll közelebb. Miközben a D7000 nyitóára 350k volt anno. A K-30 valóban drágább, de pont annyival többet is tud, teljesen korrekt árcédulája van. De akkor vegyük el az egyik legjobb fícsört a vázszigetelést, adjunk hozzá egy kevéske fejlesztést és ott a K-500, ami jelenleg 150k nyitóárával eléggé baráti. Valószínűleg a K-30 már nem sokáig lesz kínálatban, mert a K-50 kiszorítja.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
"Sajnos ez a teszt sem mutatja a legérdekesebbet, hogy hogy esik szét vibrációnál pl. egy motoron a kép, ezt nehéz objektíven tesztelni"
Pont azért nem jó ez a teszt, mert a vibrációra sokkal jobban szétesik a Nikon képe. Nekem van velük nem kevés gyakorlati tapasztalatom. A rolling shutterből adódó oldalra rángatós torzulásban hasonlóan teljesítenek, nem is csoda, mert technológiai okai vannak, viszont a Canon képe kevésbé hajlamos a kocsonyásodásra amit a vibráció vagy a kisebb kézremegés vált ki. Sajnos a D7000 (D5100) ilyen szempontból rosszabbul teljesít. Szó se róla, ez megvan a 600D vázon is, de sokkal visszafogottabb.
Nem is szeretek a D7000-rel videózni, de van amikor muszáj mert csak az van bent éppen.
"Vázszigetelés: hagyjuk már, ahhoz olyan obi is kell (nem olcsóért). Ezek hobbi gépek."
Pontosan. És az átlag hobbista ritkán cseréli le a kitobjektívet, ami a K-30/K-50 mellé szigetelt kiadásban (WR) jár. Plusz várható, hogy a Pentax jövőben megjelenő objektívei már alapból ezzel lesznek ellátva, mert látszólag nagyon rámegy erre a fícsörre.
Nekem is van még egy Pentax K200D-m szigetelt objektívvel. Az a váz nem nagy eresztés 2013-ban, de azzal üldözöm a viharokat, azzal megyek ki fotózni szakadó hóesésben vagy szitáló esőben. Jó az, nem elhanyagolható funkció. Akinek meg nem kell, az spórol rajta 25%-ot az olcsóbb kiadással (K-50 vs. K-500). Hol itt a problematikája vagy feleslegessége? Ne fizesd meg ha nem kell.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Mikisys #15622 üzenetére
A ceruza elemek vagy tölthető Ni-Mh akkuk használata lehet hátrány is. Szerintem sokkal jobb az utóbbi időben alkalmazott megoldás, hogy lehet váltani a kettő között. Amíg aktív szolgálatban volt a K200D vázam, addig sűrűn megesett, hogy a hajam téptem az akkuk körülményessége miatt. A Li-Ion akkuba akkor töltesz bele amikor akarsz, de Ni-Mh esetében nem teheted meg.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz JackFeryll #15640 üzenetére
Az a Samyang egy kiváló darab, csak tényleg meg kell tanulni AF nélkül élni vele. Én használtam 5Dmk3-mal meg D800-zal is a Samyang 85mm f/1.4 üveget. Tényleg jó, de ezek a vázak a nagy és világos kereső ellenére sem olyan jók manuális fókuszálásra. Mondjuk a céges D7000 keresője meg van buherálva egy törőékkel ami azért tud segíteni, de ez sem a 100%-kos nagyításban pixeleket kukkolók kedvenc módszere, mert kézzel sokkal nehezebb annyira élesre állítani, mint bármilyen AF mellett. Mondjuk videózáshoz így is az egyik legjobb ennyi pénzért.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz JackFeryll #15643 üzenetére
Kérdés kinek mi a pici. Teljesen manuális fókuszáláshoz, amihez semmiféle segéd nincs, szerintem egy Full Frame DSLR keresője is kicsi... középformátum esetén már alakul. Ilyenkor jöhet jól az EVF és a focus peaking (pl. Sony Alpha SLT gépek).
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz viktorhmv #15664 üzenetére
Tamronnak és Sigmának vannak ennyire olcsó 70-300mm teleobjektívei, akár újonnan is. Képminőségre pont olyan ami elvárható ennyi pénzért: Szar. Viszont gyújtótávolságban ez jól kiegészíti a 18-55mm kitobjektívet. Én a helyedben ezt a gyújtótávolságot keresném, de 50k körül nem sok jóra számítanék. Használhatók persze, meg talán egy ultrazoom kompakt objektívét is lenyomják, de kromatikus aberrációra, peremsötétedésre, életlenedésre, gyenge fényerőre lehet számítani.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz viktorhmv #15674 üzenetére
Már leírtam a véleményem. Ez az objektív nem egy nagy durranás. Ha már képminőségben harmatos, legalább egy képstabilizátor legyen benne (Canon esetében IS jelölés, Sigmánál pedig OS). Ebben nincs.
Egy Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS II például 60 ezer körül megvehető újonnan, amiben már van képstabilizátor. Mondjuk az sem egy nagy eresztés. Sajnos ez már csak egy ilyen műfaj. Ha nem kell semmi komolyra, csak mondjuk néha ballagáson lekattintani egy-egy rokont, arra mondjuk megteszi. De nem biztos, hogy ezzel fogsz magazin minőségű madárfotókat gyártani.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz viktorhmv #15676 üzenetére
Nyugodt szívvel semmit sem ajánlok senkinek, mert nem az én pénzemről van szó. Ajánlhatom én a legtöbb teszt szerint legjobbnak beállított objektívet, de az sem biztos, hogy a te igényeidnek megfelel majd. Neked kell tudnod, hogy mire használod.
Igyekszem legjobb tudásom szerint ajánlásokat tenni, de jobb ha te is olvasol teszteket, összehasonlítod a tesztfotókat (leginkább nyersen, szerkesztés nélkül, teljes felbontásban) és persze kicsit informálódsz, tanulsz az objektívek optikai tulajdonságairól, hogy az olyan kifejezések, mint a kromatikus aberráció (chromatic aberration vagy sokszor csak CA), vignettálás vagy a hordó torzítás ne legyenek ismeretlenek, összehasonlítod a fókusz rendszereket, van olyan objektív ami szépen rajzol, de közben meg lassan fókuszál. Ez gyors mozgású tárgyak vagy állatok fotózásnál kínos, más szituációkban (pl: modell fotó, tárgyfotó, bizonyos makró fotók) meg nem zavaró.
Szóval sose bízz meg vakon senkiben, még bennünk sem! Ez a te pénzed és bár egy ilyen objektív nem számít drágának a komolyabb darabokhoz képest, de 50-60 ezer forint már sok pénz a magyar átlagnak, főleg egy csak hobbiból fotózó embernek és akkor meg pláne sok, ha valaki olyat ajánl ami aztán nem jön be.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Laslow #15692 üzenetére
Ha mélységélesség mániás vagy (mint én ), akkor minél nagyobb blendenyílású objektív kell (f/1.8, f/1.4, stb) és minél nagyobb szenzor méret. Én így nem adnám APS-C méret alá. Viszont APS-C mérettel nem csak DSLR-ben találkozol, hanem MILC-ek között is ott van a formátum.
Pl: Sony NEX, Samsung NX, Canon EOS M, Fujifilm X rendszerek állnak rendelkezésre.
Ezek között szenzorosan, képminőségben, videóban a Sony áll a legjobban (meg az EOS M, de erről még lesz szó), viszont ehhez még egyelőre kicsit kevés az objektív. A Samsunghoz már kicsit több objektív van, de Magyarországon szinte senki sem árulja őket (egyesek szerint a márkaboltban kaphatók, de ezt megérdeklődném), viszont a Samu JPEG motorja nem túl izmos, sőt... szinte csak RAW-ban érdemes használni. A Canon EOS M (egyben ez a váz neve is) a nem túl gyors AF és a minden más versenyzőnél kevesebb objektív (konkrétan három) miatt nem annyira ajánlott (viszont az EF-M 22mm f/2 STM objektív egy kiváló darab). A Fujifilm X rendszere a leginkább kiforrott az APS-C mezőnyben és ahhoz van a legtöbb és kiváló objektív, de nem csak túl van a kereten egy X-E1-re vagy akár csak X-M1-re épülő rendszer néhány objektívvel, de legalább négyszeresen túl is teljesíti.
Ha nem zavar a DSLR gépek mérete, akkor ezek között a Nikon D5100 lenne a legjobb vétel a képességeit és a szenzor minőségét (meg méretét) tekintve. Ehhez relatíve olcsón kapsz később fényerős 35mm és 50mm objektíveket, amik jók gyerekfotóhoz szűk mélységélességgel.
Ha MILC-et szeretnél, akkor a Sony NEX rendszert sem vetném el. Bár kevés most még a gyári Sony objektív (nem számolva a drága, de professzionális Zeiss üvegeket), de azért akad pár fényerős fix meg zoomok és egyre több külső gyártó (a már említett Zeiss-en kívül a Sigma, Samyang, Tamron és a többiek) gyártanak hozzá objektíveket vagy jönnek hamarosan. Illetve a focus peaking miatt bármilyen manuális (filléres, jó képminőségű, fényerős) üveg használható viszonylag fájdalommentesen manuális fókusz mellett.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz schawo #15696 üzenetére
Viszont a Samsung mellett szól, hogy az NX1000 már elég olcsón elvihető és a megmaradt pénzből egy fényerős fix mehet a kit zoom mellé. De tény, hogy szenzorosan az egyik leggyengébb versenyző.
Én összességében Sony NEX rendszert vennék ha ennyi pénzből akarnék MILC-et (persze ez függ az autfókuszhoz való kötődéstől is, én tudok nélküle élni ha van focus peaking és használhatom a kiváló manuális üvegeket), ha pedig inkább DSLR, akkor Nikon D5100. Azt a vázat még én is bevállalnám ha lenne rajta még egy tekerentyű. Ja bocs... akkor már szinte D7000 lenne, amit amúgy is hajtok a hétköznapokban. Nonszensz, hogy a nagy gyártók csak középkategóriától felfelé hajlandók biztosítani a normális kezelhetőséget... egy ilyen D5100 szintű gépben már egész komoly potenciál van, de a haladó fotósokat elriasztja és sokszor feleslegesen hajszolja bele egy nagyobb beruházásba. Persze meg is találtuk az elásott kutyát, pont úgy működik ahogy azt a gyártók eltervezték...
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Laslow #15698 üzenetére
D3100 vs D5100 - Ebben az osszehasonlitasban a D5100 sokkal jobb. Nem csak funkciokban, hanem kepminosegben is. Jobb dinamika, jobb erzekenyseg. Mindenkeppen megeri a felarat, mert ad annyi pluszt.
D3200 vs D5100 - Itt kepminosegben mar kiegyenlitettebb a verseny, mondhatni fej fej mellett vannak. Viszont a D5100 meg mindig kicsit okosabb, tobb potencial van benne ami a jovore nezve jobb befektetes.
Neked szerintem a D5100 + 18-105mm felelne meg a legjobban. Igazi bestbuy a kategoriaban es pont egybeesik az objektiv atfogasa az igenyeiddel. Ezt probald ki vasarlas elott mindenkeppen.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Khelben #15703 üzenetére
A felsorolt gépek között a Nikon D5200 messze kimagaslik. Ha mégis Canon kéne a jó videó miatt (Magic Lantern mellett), akkor a 700D-t el is felejtheted... az égvilágon semmi különbség nincs a 650D-hez képest. Ha meg nem kell az érintőképernyő, akkor a 600D is bőven jó és hopp, már spóroltál egy százast. De fotó módban ezek között a Nikon lesz a nyerő.
-
Stauffenberg
nagyúr
Tegyük hozzá azt is, hogy az STM a csendességén túl nem ér semmit akkor, ha egy olyan vázad van mellé, aminek a kontraszt érzékeléses AF rendszere lassú, pontatlan, béna. Nagyon vicces a rendszer, mikor oda-vissza monitoroz, mert nem találja el elsőre... másodszorra... harmadszorra... negye... ááá fhaszom, átváltok manuálisra. Tudom-tudom, AF melletti videózásról volt szó az igények között, de azért ez a DSLR videózás műfaj nem egészen erre lett kitalálva. Tisztességes videót manuális fókusz mellett lehet készíteni. Egy kevés gyakorlás kell hozzá és már szinte reflex szerűen tartja az ember a célon a fókuszt, sokkal jobb hatásfokkal mint amire az AF képes. Canonhoz meg ott a Magic Lantern amiben van focus peaking, nagyon hasznos.
Ha már ilyen 300k körüli számok elhangzottak költségvetésben, akkor én mindenképpen megvárnám a szeptembert amikor már egyre több Canon EOS 70D fog csorogni és lesznek vele tapasztalatok. A Dual Pixel AF elég ígéretes ha AF melletti videózásról van szó. A gyártó által kiadott tesztvideók szerint korrekt követő fókuszra is képes, már csak a gyakorlatnak kell igazolnia a marketinget.
(#15706) Khelben: "A 650D és a 700D közötti különbség 15000 Ft-t se ér? Mert 18-135-tel ennyi a különbözet."
Ha nagyon akarod fizethetsz 15 ezer forintot egy enyhén módosított módválasztó tárcsáért (a 650D tárcsája nem fordul teljesen körbe, de a 700D-n már igen). Ennél több változást ne keress benne, mert nincs.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Ejj ecsém, ha nálunk lennének ilyen árak:
Refurbished Nikon D600 + 24-85mm - 1.599 USD
Ez így mai árfolyamon számolva kb 360.000 Ft és mivel refurb, ezért jó eséllyel a gyári szériahibák is már javítva lettek. Mit is kapunk itthon ennyiért? Középkategóriás APS-C vasat...
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz schawo #15795 üzenetére
Nem, ez USA ár, ahol az "áfa" államonként eltérő, de jellemzően 4-10% között. Ha a magasabbik teherrel számolok (10% sales tax), akkor is még csak 392.000 forint.
Sosem értettem, hogy mi értelme van az USA nettó árakra magyar áfát rakni... Akkor ennyi erővel vámot is tegyünk a 27% áfa mellé, mert ennek csak behozatal esetén lenne létjogosultsága.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz schawo #15809 üzenetére
Ennek így semmi értelme. Ottani árat hasonlítottam a magyarhoz. Miért kéne az ottani nettó árhoz a magyar áfát hozzácsapni? Ott nem 27% áfát (sales tax) fizetsz, hanem 4-10% között.
Annak semmi értelme, hogy ottani nettóra számolunk itteni áfát. Ha összehasonlítunk, akkor ottani nettót az itteni nettóval vagy ottani bruttót az itteni bruttóval.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Schuby #15820 üzenetére
Épp ez az, hogy csak a saját igényeid számítanak és ezt ebben a topikban is sűrűn hangoztatjuk. A D3200 egy nagyon jól sikerült váz lett a teljesen fapados belépő szinten. Szépen ránőtt a D5100 nyakára és JPEG képminőségben lényegében még különbség sem igazán van. Ahol fordul a dolog az a RAW, míg a D3200 "csak" 12 bites NEF-et köpköd, addig a D5100 már 14 bitet tud. Ennek viszont neked, mint egyszerű élményfotósnak nem biztos, hogy jelentenie kell bármit, talán még két egymás mellé pakolt fotón sem feltétlenül látnád a különbséget ha nem tudod mit kell nézni. Plusz a D5100-nak van még néhány extra fícsör a tarsolyában, ami egyeseknek számít, másoknak nem. Nem nagy dolog.
Végső soron én azt mondom, hogy döntsön az objektív. Ha szükséged van a telére, akkor vedd azt a kitet, ha meg elég a 18-105mm, akkor vedd azt. Két ennyire hasonló képminőséget produkáló váz esetében amúgy is az fog számítani sokkal inkább, hogy (esetleg később), milyen minőségű üveget csavarsz fel, na meg "élményfotósként" mekkora gyújtótávolság tartományt tudsz lefedni, hogy ne kelljen lemaradnod semmiről csak azért, mert nem vagy képes azt lefotózni.
Régi konstrukció vs. új konstrukció: Két egymást követő generációról beszélünk, ami azt jelenti (megjelenési dátumok szerint is), hogy 12 HÓNAP van közöttük. Szerinted ennyi idő alatt hatalmas paradigma váltások történtek? 1 év alatt szerinted mennyire avul el egy ilyen váz? Ezen a régi-új dolgon nem érdemes túl sokat rugózni, ugyan abból az alomból valók.
(#15817) BiriBum: Ezért is tettem idézőjelbe az elején az "áfa" szót. Végső soron nem ez volt a lényeg, hanem, hogy ott megveheti John Smith X összegért, nálunk meg megveheti Gipsz Jakab Y összegért és jellemzően X < Y reláció figyelhető meg, különösen ha még az átlagkeresetek kérdését is hozzákeverjük az egészhez, de ennyire számmisztikázni nem akartam. Csak láttam egy jó ajánlatot és beindult a nyálelválasztásom, semmi több.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz stargazer #15831 üzenetére
Nézd, egy pár jó tanács ha videózni akarsz:
- Családi videóhoz, mindenféle automatikus beállítással, meg AF mellett nem a DSLR lesz a legjobb barátod, hanem egy jobb Full HD kézikamera. Úgy nagyjából százszor kevesebb szopás ha nincsenek komoly szándékaid csak a családi home video kollekciót akarod gyarapítani.
- A DSLR/MILC rendkívüli fegyver egy gyakorlott videós kezében, nagyon látványos dolgok kihozhatók vele, de amiket a videómegosztókon nézel tátott szájjal, azok rendszerint több évnyi tapasztalatot és/vagy célirányos szakmai képzést takarnak.
- Egy 60D vagy D7000 esetében felejtős az AF videózás közben. Lassú, pontatlan, idegesítő. Meg kell tanulni manuálisan fókuszálni. Nagyon sokat dob a videó minőségén. Ha komolynak tűnő videót akarsz, akkor ez alapfeltétel. Amiket te néztél videók, azok jó eséllyel mind így készültek, nem véletlenül.
- Egy DSLR ergonómiailag még mindig fényképezőgép, így ha videózás közben kényelemre vágysz, akkor ezernyi, sokszor nagyon nem olcsó kiegészítőt kell hozzájuk venned. Egy válltámasz és egy follow focus rendszer szinte alapkövetelmény.
Továbbá:
Én használom napi szinten a D7000-ret, videóra és fotóra egyaránt. Videóra nem olyan erős, de használható. Fotóban viszont megeszi reggelire a 60D-t. Ahogy pedig előttem mondták: Építési minőségben meg íveket ver rá. A 60D-vel is van bőven tapasztalatom, mert sok órányit forgattam már vele, de az egy műanyag vajasbödön, bevonva mállós gumival. Ezzel szemben a D7000 egy masszív darab.
Jó kérdés, hogy neked melyik felel meg jobban. A 60D-ben sokkal több videós potenciál van, míg minden másban a D7000 egy sokkal jobb választás.
De persze ne felejtsük még el az objektívek kérdését. Tudnod kell mire van szükséged és meg kell nézni melyik rendszerhez mik vannak, mennyibe kerülnek. Érdemes rendszerben gondolkozni (váz, objektívek, vakuk, kiegészítők), mintsem csak a vázban.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz stargazer #15841 üzenetére
Lehet velük jó videót készíteni és ha a videó az elsődleges, akkor a 60D ajánlott inkább, akármennyire is le van maradva a D7000 mögött minden más téren. Nem a gép lesz a szűk keresztmetszet.
Az ellensúlyos kütyü meg egy mini steadycam, legalábbis szerintem arra gondolsz. Sokan gyártanak ilyet (pl: Steadicam, Glidecam, Manfrotto, EEMOV meg még úgy pár tucat kínai másoló gyár).
-
Stauffenberg
nagyúr
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Khelben #15862 üzenetére
A D5200 helyett egy sokkal jobb alternatíva a kifutó D7000. Nem csak a képminőséget kell nézni, hanem a szolgáltatásokat és persze a kezelhetőséget is. A D7000 már a professzionális vonal (D600, D800, stb) kezelőszerveivel (és sok szolgáltatásával) bír. Ez már egy olyan takaró amiben van hova nyújtózkodni.
Szerintem egy amatőr kezében bármelyik belépő gép képminősége bőségesen elég, főleg egy-két jobb objektívvel. De tényleg.
Viszont a gyermeteg, szegényes, amatőrös kezelést villámgyorsan ki lehet nőni és hamar megszületik az igény a jobban kezelhető vázra. Főleg ha egy kölcsön példányt kézbe fog és nem érti hogyan tudott eddig egyetlen vezérlőtárcsával élni...
De a korábbi 650D/700D felvetésedre reagálva: Teljesen felesleges a 700D felárát megfizetni. Semmi különbség a 650D-hez képest.
(#15861) erika53: "A fotók nem tetszettek annyira és hogy kevés közvetlen beállítása van a készüléknek."
Nem úgy volt, hogy nem akarsz túl sok szerteágazó manuális beállítást és inkább az egyszerűségre törekednél?
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Laslow #15874 üzenetére
Kérdéssel válaszolnék: Miért kéne levenni az objektívet használaton kívül? Mellesleg megválaszoltad magadnak: Ha folyton tök feleslegesen leszeded, annál jobban koszolódik a váz belseje. Szóval ne tedd ha nem indokolt.
A kosztól meg annyira nem kell félni. Vannak akik naponta tucatszor cserélnek objektívet és ők bizony jobban ki vannak téve a szennyeződésnek. Vannak erre tisztító készletek vagy ha félsz tőle, akkor el is viheted a márkaszervizbe tisztíttatni, de az pénzbe kerül általában. De vannak olyan gyártók akik prémium garancia mellett ingyen tisztítanak bármikor (kb 15 perc alatt visszakapod a géped).
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Andrew31 #15896 üzenetére
"Ha lefotózol egy beállításból egy kék kockát, úgyis jönnek akik szerint más szögből kellett volna egy sárga háromszöget"
Ezek azok az álművészkedős barmok akik a fotó kreatív-művészeti tartalmán hozzáértés hiányában nem találnak fogást és rögtön a teljesen irreleváns képzaj/kiégés/bebukás/nem jól vágtad szarságokba kötnek bele?
Felesleges velük foglalkozni.
Mindig emlékezetes marad számomra az egyik magyar fotós portálon egy rendkívül jó utca/szoci fotó, amit a közösség lehúzott a vérbe a pontszámokkal és sorra jöttek a kritikák, hogy "Nézd má ott háttérben a jobbról a negyedik épület ötödik szintjén balról a tizenkettedik ablakban megcsillanó napfény kiégett. Erre azért illett volna odafigyelni, így csak 3.5 pont!"
Új hozzászólás Aktív témák
- Győr és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Az Apple szerint ejteni kell az USA trösztellenes perét
- Xiaomi 12 - az izmos 12
- Mesterséges intelligencia topik
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- EAFC 24
- SSD kibeszélő
- Steam topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen